وبلاگ خبری پن‌لاگ: August 2005

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: August 2005 خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Wednesday, August 31, 2005
 

وكلاي سميع‌‏نژاد به احكام دو پرونده موكل‌‏شان اعتراض كردند

وكلاي مجتبي سميع‌‏نژاد؛ وبلاگ نويس بازداشت شده به احكام صادره در دو پرونده موكل‌‏شان اعتراض كردند.
محمد سيف‌‏زاده؛ وكيل مدافع سميع‌‏نژاد با اعلام اين مطلب به خبرنگار "ايلنا"، گفت: در مورد حكم صادره از سوي شعبه 36 دادگاه تجديدنظر استان تهران مبني بر تحمل دو سال حبس براي موكلم به اتهام "توهين به رهبري"، لايحه اعتراضيه به اين دادگاه ارايه كرديم تا پرونده به هيأت تشخيص ديوان عالي كشور ارجاع شود.
وي در مورد اعتراض براي 10 ماه حبس موكلش، صادره از دادگاه مستقر از مجتمع قضايي ارشاد تهران به اتهام تشويش اذهان عمومي، گفت: به اين راي نيز اعتراض كرديم تا اعتراض‌‏مان در دادگاه تجديدنظر مورد بررسي قرار گيرد.
سيف‌‏زاده، احكام صادره عليه سميع‌‏نژاد را خلاف قانون دانست و تصريح كرد: در احكام صادره از سوي دو دادگاه مذكور توجهي به متن دفاعيه وكلا نشده بود.
  منبع خبر


 

٢٠٠٠ سال تمدن ايرانی به زير آب می‌رود

● در صورت پایان ساخت سد «سیوند» فارس دو سايت جهانی - تاریخی پاسارگاد و پرسپوليس به زیر آب می رود
● روزنامه گاردين: سرعت ساخت این سدها و میزان خرابی‌ای كه به بار خواهند آورد، دانشمندان و اعضای سازمان ملل را شوك‌زده كرده است
● مرعشي، رييس قبلي سازمان ميراث فرهنگي: نمي‌‏توان سدسازي كه لازمه تمدن امروز و فرداي ايران است را فداي حفظ آثار تاريخي كرد
● كانون مدافعان حقوق بشر از مجريان سد سيوند شكايت مي‌‏كند
  منبع خبر


 

تا وقتي سايت و وبلاگي مصداق جرم تلقي نشود، كسي حق برخورد با آن را ندارد

مردم داراي همه حقوق متصوره‌اند مگر آن‌كه قانون خلافش را بگويد. محمدحسين آقاسي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا، اظهار داشت: طبق مقررات، مقامات مجاز نيستند كه قانوني را به ضرر متهم تفسير كنند و تفسير مقررات به نفع متهم از اصول حقوقي است
  منبع خبر


 

طبرزدی، محمدی و بختیاری به مرخصی آمدند

حشمت‌‏الله طبرزدی, منوچهر محمدی و حجت بختیاری از فعالان سیاسی دربند به مرخصی 15 روزه اعزام شدند. به گزارش خبرنگار "ایلنا"، چندی پیش طبرزدی و محمدی از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به 14 و 15 سال حبس تعزیزی محکوم شدند که این احکام در دادگاه تجدیدنظر نیز به تایید رسید
  منبع خبر


 

مقام‌های عراقی: احتمال دارد 1000 تن در کاظمین کشته شده ‌باشند

بیان جبر صولاغ، وزیر کشور عراق و دو تن دیگر از مقام‌های شیعی شورشیان را مسوول ایجاد هول و واهمه در میان جمعیت سوگواران امام موسی کاظم (ع) و آنچه در کاظمین اتفاق افتاده دانستند
  منبع خبر


 

طنز سال

مقام معظم رهبري: بايد فضايي فراهم شود كه انسان‌‏ها واقعا آزادانه فكر كنند تا آزادي بيان محقق شود. غفلت از محتوا و پرداختن به شعار، رياكاري را در مردم هم ترويج مي‌‏كند
  منبع خبر


 

عرب تايمز آن لاين: وزارت كار كويت ورود كارگران ايراني به اين كشور را ممنوع كرد

عرب تايمز آن لاين به نقل از منابع خبري اعلام كرد، وزارت كار و امور اجتماعي كويت بار ديگر ورود كارگران ايراني، عراقي و سوري را به اين كشور ممنوع اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين پايگاه خبري افزود: وزارت كار و امور اجتماعي كويت اين تصميم را بر اساس دستورالعمل‌هاي شفاهي مقامات وزارت كشور كويت اتخاذ كرده است.
  منبع خبر


 

خبرگزاري فرانسه: چين و روسيه تمايلي به حمايت از ايران ندارند

خبرگزاري فرانسه در تحليلي به بررسي برنامه هسته‌‏اي تهران و احتمال حمايت روسيه و چين از ايران در شوراي‌‏امنيت پرداخت.
به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، تقريباً اين اطمينان وجود دارد كه ايران تا شنبه آينده هم به درخواست سازمان ملل براي توقف فعاليت سوخت هسته‌‏اي توجه نمي‌‏كند كه اين امر زمينه را براي مقابله با آنچه آمريكا تلاش مخفيانه تهران براي ساخت سلاح هسته‌‏اي مي‌‏‏خواند فراهم مي‌‏سازد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه ديپلمات‌‏ها گفتند: آمريكا پس از انتشار خبر ازسرگيري فعاليت‌‏هاي فراوري اورانيوم در اصفهان، خواستار نشست فوري اعضاي شوراي‌‏حكام شدند اما اين امر با مخالفت روسيه و كشورهاي عضو عدم‌‏تعهد ( NAM ) مواجه شد.
طبق اظهارات ديپلمات‌‏هاي مذكور، روسيه تمايل دارد به مذاكرات دوجانبه در نشست نيويورك به‌‏ويژه ديدار برنامه‌‏ريزي‌‏شده "محمود احمدي‌‏نژاد" با "ولاديمر پوتين" رئيس‌‏جمهوري روسيه و "كوفي عنان" دبيركل سازمان‌‏ملل‌‏متحد فرصت ديگري بدهد.
خبرگزاري فرانسه در ادامه اين گزارش به نقل از "گري سامور"، كارشناس كنترل تسليحاتي و عضو مؤسسه بين‌‏المللي مطالعات استراتژيك آمريكا نوشت: ايراني‌‏ها اميدوارند با پيشنهادهاي‌‏شان، شوراي‌‏حكام آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي را به دو دسته تقسيم كند.
  منبع خبر


Tuesday, August 30, 2005
 

چشم انداز رکود چشمگیر در فعالیت اقتصادی ایران!

چشم انداز رکود چشمگیر در فعالیت اقتصادی ایران، حاصل احتیاط سرمایه گذاران و تردید نسبت به آینده.

سایه رکودی چشمگیر بر فعالیت اقتصادی ایران سنگینی می کند که ریشه در تردید های حاکم بر جو سیاسی داخلی و بین المللی ایران دارد، به ویژه در پیوند با پرونده هسته ای. معامله گران و سرمایه گذاران به محتاطانی افراطی بدل شده اند، رفتاری که طی چند ماه گذشته به تدریج شکل گرفته و مهم ترین جلوه آن، سقوط دو هزار واحدی شاخص کل بازار سهام تهران است و خارج شدن حدود 600 میلیارد تومان از بورس. شماری از ناظران تپیدن دوباره نبض بورس را به «تنفس مصنوعی» نسبت می دهند و یا، به عبارت روشن تر، «دستکاری های سیاسی» از جمله افزایش سهم نهاد ها و بنیاد های مالی در مبادلات سهام. متن کامل



  منبع خبر


 

نماینده بيرجند : در این حکومت پاک حقوق بشر نقض نمی شود !!!

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایرنا ، "نماينده رژیم از بيرجند در مجلس شوراي اسلامي ، ادعاهاي غرب كه نظام اسلامي را به نقض حقوق بشر متهم مي‌ كند ، مضحك خواند. وي امروز در سخناني كه قبل از دستور جلسه علني مجلس ايراد كرد گفت غربي‌ها با ايجاد هرگونه فتنه در جهان ، بالاترين مدال تنفر جهاني را كسب كرده اند."
وي گفت "ادعاهاي غرب عليه نظام اسلامي در حالي مطرح مي‌شود كه ملت ايران در هر زمان و لحظه با يك اشاره خون خود را نثار يار و تنفر اغيار مي كنند و اين رمزي است كه غربي‌ها برنمي تابند."
نماينده بيرجند ، "دمكراسي از نوع غربي را داراي اشكالات بسياري دانست و گفت از دل همين به اصطلاح دمكراسي ، بدترين استبدادها سردرآورده است."
عبادي افزود "اين درحالي است كه نظام اسلامي استبداد و پيروي از جهل را ممنوع و حرام دانسته است." ( !! )
وي گفت در اين حكومت پاک ، مردم صاحبان اصلي و ولي نعمت شمرده شده‌اند و راي و نظر آنها محترم است و مسئولان ، خدمتگزاران ملت و نظام هستند. ( !! )

  منبع خبر


 

نقض حقوق بشر در ايران همچنان ادامه دارد.


جامعه بين المللي حقوق بشر از دولت المان فدرال و ساير دولتهاي عضو اتحاديه اروپا مي خواهد که فورا براي پايان دادن به اين موارد نقض حقوق بشر اقدام کنند! جمهوري اسلامي ايران حقوق بشر را رعايت نکرده و آن را نقض مي کند.

محمود احمدي نژاد، به عنوان نماينده رژيم تروريسم دولتي ايران از ابتدا در بسياري از موارد نقض سيستماتيک حقوق بشر دخالت مستقيم داشته و مسئول اعدام بسياري از مخالفان رژيم مي باشد. او هم چنين متهم به دست داشتن در ترورسه تن ار مخالفين کرد رژيم در وين است.مسئله کردها در ايران به ويژه در اين اواخر ابعاد جديد تري يافته است. در ايران حدود 6 ميليون کرد زندگي ميکنند. از ماهها پيش کردها براي بيان و تحقق خواسته هاي دمکراتيک و آزاديخواهانه خويش در خيابانها به اعتراض دست زده اند. آنها به ويژه مورد ستم و تحت تعقيب، شکنجه و اعدام قرار دارند. با انتخاب رئيس جمهور جديد اوضاع کردستان وخيم تر شده و دولت آلمان در اين رابطه سکوت اختيار کرده است. علاوه بر کردها وضعيت به خصوص مخالفين رژيم ، فعالين حقوق بشر، وکلا، روزنامه نگاران، فعالين جنبش زنان، هم جنسگرايان وخيم تر شده که ما در آخراين بيانيه ، ليستي ازاين موارد را ضميمه کرده ايم .... متن کامل

  منبع خبر


Sunday, August 28, 2005
 

در باره وبلاگ‌ها: حرف زدن با مردم یا وقت‌کشی اینترنتی؟

دیدگاه‌های منیرو روانی‌پور، جعفر مدرس صادقی، اسدالله امرایی، داریوش آشوری

وبلاگ‌نویسی بین نویسندگان و اهالی ادبیات نمود ویژه‌ای یافته است. چهره‌های جوانی از این طریق مطرح شده‌اند و نویسندگان مطرحی به این وسیله با مخاطبانشان ارتباط برقرار کرد‌ه‌اند؛ یا آثاری را که امکان انتشار آنها را به دلایل مختلف از جمله ممیزی، نداشته‌اند، از طریق وبلاگ‌شان عرضه کرده‌اند.

منیرو روانی‌پور علت وبلاگ‌نویسی‌اش را حرف زدن با مردم می‌داند. او در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یادآور می‌شود: اوایل خیلی بیشتر درباره‌ی خودم می‌نوشتم، ولی بعدا به مسائل اجتماعی و مسائلی که برای خودم و دیگران مهم است، پرداختم.

او با اشاره به اینکه معرفی کتاب و ادبیات را در وبلاگش مورد نظر قرار می‌دهد، می‌افزاید: ‌سعی کردم با نوشتن مطالب اساسی‌تر، اجتماعی و عمومی، اشتیاق بیمارگونه و خاله‌زنکی سردرآوردن از زندگی دیگران را کم کنم.
  منبع خبر


 

معصومه شفيعي: مسوولين به وعده های خود در خصوص مرخصی گنجی از بيمارستان عمل نميکنند

معصومه شفيعي: اگر مسوولين به وعده هاي خود عمل نکنند با عکس العمل گنجي مواجهه خواهند شد

ميزان نيوز:معصومه شفيعي همسر گنجي با اشاره به وضعيت اکبر گنجي در بيمارستان ميلاد گفت : با وجود ترخيص گنجي ازسوي پزشکان بيمارستان و اعلام اين موضوع که حال عمومي گنجي مساعد است و مي تواند از بيمارستان مرخص شود وي همچنان در قسمت قرنطينه بيمارستان نگهداري مي شود .

شفيعي در گفتگو با سايت مبزان افزود : امروز با گنجي در بيمارستان ملاقات کردم و حال عمومي اش خوب بود ولي هيچ خبري از انتقال وي به منزل نبود واين بر خلاف قول و قرارهاي صورت گرفته ميان مسئولين امر و گنجي است. شفيعي در پاسخ به اين سوال که آقاي گنجي تا چه ميزان نسبت به وعده هاي داده شده اميدوار است گفت : به هر حال آنقدر مطمئن بوده که به اعتصاب غذاي خود خاتمه داده در هر صورت من و فزندانم اميدواريم طي امروز و فردا گنجي به خانه باز گردد.
  منبع خبر


 

تحمیل محدودیت های اسلامی و خطر غرق شدن شناگران زن در دریای خزر : نامه ای از ایران

به رغم شمار بالای کسانی که هر سال در دریای خزر غرق می‌شوند، مسافران شمال و به خصوص خانم‌ها برای اینکه بتوانند آزادانه شنا کنند، به نواحی خلوت و غیرمجاز دریا می‌روند و در نتیجه با خطر غرق شدن بیشتری روبرو هستند. در قسمت هاي اسلامی و به اصطلاح «سالم سازي» شده، زن ها بايد در بخشي كه با برزنت و چادر محصور شده شنا كنند. قسمت هاي در نظر گرفته شده بسيار كوچك است و در عين حال زمان استفاده از انها نيز محدود است. در حقيقت محدوديت هاي وضع شده براي ورود خانم ها به دريا كار را به جايي رسانده است كه بسياري از آنها حتي تن به قسمت هايي مي‌سپارند كه با تابلوهاي نسب شده از سوي مقامات محلي محدوده خطرناك براي شنا اعلام شده است.ادامه در...
  منبع خبر


 

قاضی آقازاده سرپرست بخش قضايي ملارد صبح امروز ترور شد

*قاضي آقازاده از خطر مرگ گريخت*
قائم‌مقام رييس كل دادگستري استان تهران گفت: قاضي آقازاده هم اكنون در حال عمل جراحي در بيمارستان بقيه‌الله است و خطر جاني اين حادثه مرتفع شده است.


وي درباره‌ي اين‌كه آيا اين ترور با ترور قاضي مقدس ارتباطي داشته و آيا عوامل آن يكي بوده‌اند؟ گفت: ترور قاضي مقدس سازمان يافته بود و فكر مي‌كنم اين ترور هم سازمان يافته باشد زيرا وي پرونده‌هاي مهمي نداشته.
بنا به اخبار منتشره این قاضی به جرائم ملکی رسیدگی می کرده و گمانه زنی می شود که زمین خواران بزرگ در ترور او دست داشته باشند.
قاضي نصر، رييس دادگاه بخش بوستان نیزچند روز پيش توسط افرادي ناشناس مورد اسيد پاشي قرار گرفت و هم اكنون در منزل به سر مي‌برد. وي بيشتر كار رسيدگي به پرونده‌هاي ملكي و خانوادگي و دعاوي حقوقي را برعهده داشته است.
پدیده ای که در سالهای بعد از انقلاب بسیار شایع بوده این است که زمین خواران بزرگ که از وابستگان رژیم هستند با کمک قضات به املاک مردم دست درازی می کنند، این گونه مسائل بارها باعث بروز چنین برخوردهایی شده است.
  منبع خبر


 

آرمگاه کوروش به زیر آب میرود!

در تيرماه سال ۸۳ کميته ميراث جهانی يونسکو پاسارگاد و ارگ بم را در فهرست ميراث جهانی ثبت کرد.
و حال سد سيوند در استان فارس به همت سپاه پاسداران جان بر کف جمهوري ايران اسلامي در آستانه آبگيري است. با اين کار براي هميشه آرامگاه کوروش کبير به زير آب ميرود و بخش بزرگي از پاسارگاد و بخش انبوهي از آثار باستاني اين مرز و بوم نابود ميشود.
دو سد سيوند در استان فارس و کارون ۳ در استان خوزستان بدون هماهنگی و اطلاع ميراث فرهنگی احداث شده و با آبگيری آنها تعداد زيادی محوطه های شناسايی شده و کاوش نشده اين مناطق درآب غرق شده و خواهد شد.
سد سيوند در منطقه تنگه بلاغی در فاصله ۸ کيلومتری محوطه ثبت جهانی شده پاسارگارد در استان فارس قرار دارد. به اعتقاد کارشناسان تنگه بلاغی محل عبورمهم ترين راه باستانی کشور يعنی راه شاهی است که به دستور داريوش هخامنشی ساخته شده و پاسارگارد را به تخت جمشيد و شوش متصل می کرده است.
باستان شناسان ايرانی و ايتاليايی در کاوش های نجات بخشی محوطه های پشت سد سيوند با کشف بقايای معماری دوره هخامنشی توانستند سبک معماری مردم در آن دوران را شناسايی کنند.
به نظر عليرضا عسگری سرپرست تيم مشترک کاوش ايران و ايتاليا نجات محوطه ها و آثار دورن تنگه بلاغی حداقل به چهارسال وقت نياز دارد، در غير اين صورت آبگيری سد سيوند بيش از نيمی از محوطه ها، بدون کاوش غرق خواهد شد.
عمليات نجات بخشی محوطه های باستانی تنگه بلاغی در دی ماه توسط باستان شناسان خارجی و داخلی انجام خواهد شد.
ساخت سد سيوند در دوران رياست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی از سال ۱۳۷۱ در تنگه بلاغی و روی رودخانه پلوار آغاز شد و کارشناسان با توجه به آبرفتی و سست بودن خاک منطقه احتمال می دهند که جمع شدن آب در پشت سد و افزايش رطوبت هوا و بالا آمدن سطح آب های زير زمينی به مجموعه ثبت شده پاسارگارد صدمه بزند.
ساخت سد کارون ايذه نيز در دوران آقای رفسنجانی و بدون توجه به آثار باستانی آغاز شد. آبگيری اين سد از ۱۸ آبان سال۸۳ آغاز شد، اما با توافق پژوهشکده باستان شناسی سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری و مسئولان سد کارون ۳، آبگيری تا پايان نجات بخشی آثار باستانی محوطه به تعويق افتاد.
باستان شناسان گروه نجات بخشی آثار اين منطقه که از مرداد ماه به کاوش پرداختند، توانسته اند شيرهای سنگی و سنگ قبرهای افراشته و تعداد زيادی آثار سفالی را از غرق شدن نجات دهند و با تمرکز بر گورهای منطقه زيرکوه و اشيای کشف شده در گورها به اطلاعاتی در باره زندگی عيلاميان در ۲۷۰۰ سال پيش از دست يابند.
محوطه های باستانی و آثار تاريخی چون زيگورات، چغازنبيل، شهر ساسانی جندی شاپور و ايوان کرخه در استان خوزستان واقع اند.ادامه در.....
  منبع خبر


 

یک عضو پیشین سازمان مجاهدین خلق ادعا کرد ایران در مرحله تولید موشک های KH55 قرار دارد

علیرضا جعفرزاده، یک سخنگوی سابق سازمان مجاهدین خلق و رئیس کنونی یک مرکز تحقیقاتی آمریکایی طی یک کنفرانس مطبوعاتی در آمریکا ادعا کرد که حکومت جمهوری اسلامی در مرحله تولید موشک های KH55 قرار دارد. موشک KH55 با برد تقریبی سه هزار کیلومتر از قابلیت حمل کلاهک هسته ای برخوردار است. آقای جعفر زاده با امتناع از معرفی منبع خبری خود گفت موشک ها را کشور اوکراین بصورت مخفیانه به جمهوری اسلامی فروخته است. وی همچنین مدعی شد که مقامهای مسئول جمهوری اسلامی با عبدالقدیر خان دانشمند اتمی بدنام پاکستانی در ارتباط بودند
  منبع خبر


Saturday, August 27, 2005
 

ايران در سال ۲۰۲۴ به واردكننده نفت خام تبديل خواهد شد

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس ، بر اساس آمار منتشره از سوی کمپانی نفتی بريتيش پتروليوم ميزان مصرف نفت خام ايران در سال ۲۰۰۴ نسبت به سال قبل از آن ۱/۵ درصد افزايش یافته كه با فرض حفظ توليد كنونی نفت خام در ايران و ادامه روند افزايش مصرف داخلی، ایران در سال ۲۰۲۴ به جمع واردكنندگان نفت خام خواهد پيوست.
بنا بر این گزارش ، توليد نفت خام ايران در سال ۲۰۰۴ به کمی بیش از ۴ ميليون بشكه در روز رسيد كه بدين ترتيب با فرض عدم كاهش توليد نفت ايران و تداوم رشد ۱/۵ درصدی مصرف نفت در ايران تا سال ۲۰۲۴ ، نفت توليدی در ايران كفايت مصرف داخلی را هم نخواهد كرد.
براساس اين گزارش، مصرف داخلی نفت ايران در سال ۲۰۲۴ میلادی به ۴ میلیون و ۱۱۵ هزار بشكه در روز خواهد رسيد.

  منبع خبر


 

فعالان سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی خواستار پیگیری عوامل کشتار در کردستان شدند.

"فعالان سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی با درخواست پیگیری عوامل کشتار در کردستان، کردهای ایران را دعوت به آرامش کردند."
گروهی از فعالان سیاسی فرهنگی و دانشگاهی ایران با انتشار بیانیه ای درباره حوادث و ناآرامی های اخیر در شهرهای کردستان ضمن درخواست پیگیری عوامل کشتار برخی شهروندان کرد در جریان درگیریها در مهاباد و سنندج و دیگر شهرهای کردستان، کردهای ایران را نیز دعوت به آرامش و پرهیز از خشونت در راستای پیگیری مطالباتشان کردند. در بیانیه این گروه از ملت کرد بعنوان ارکان موثر فرهنگ و تمدن ایران نام برده شده است. رادیو فردا. متن کامل

  منبع خبر


 

درخواست آزادى براى بازداشت شدگان كـــرد


سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان در بيانيه شماره نوزده خود با درخواست براى آزادى بازداشت شدگان رويدادهاى اخير از مقامات دولتى و قضائى خواسته است به روند دستگيريها خاتمه دهند. در همين‌باره گفتگوئى با آقاى محمد صديق كبودوند دبير سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان توسط راديو صداي آلمان صورت پذيرفته است. مصاحبه‌گر: محمود صالحی

لينک متن مصاحبـه

  منبع خبر


 

اطلاعيه خانوادههای قربانيان اعدام‌های سال ٦٧ در مورد ساماندهی و بازسازی خاوران

دوستان، همراهان
از چند هفته پیش افرادی از طرف بهشت زهرا، شهرداری و دادستانی به گلزار خاوران مراجعه کرده و نظر خانوادههای اعدام شدگان را در مورد ساماندهی و بازسازی خاوران جویا می شدند.
آنان به عنوان ساماندهی و بازسازی، قصد آن دارند که گلزار خاوران را از شکل کنونی اش خارج کرده و به یک گورستان عادی تبدیل کنند. در حالیکه عزیزان ما پس از اعدام، با لباس های تنشان، در گودال هایی که در این گورستان ایجاد شده بود، به صورت دسته جمعی دفن شده اند.
  منبع خبر


 

محمدرضا نسب عبداللهی آزاد شد

انجمن دانشجویی دفاع از حقوق بشر در ایران : محمدرضا نسب عبداللهی،نویسنده ی وبلاگ "وب نگار" پس از تحمل شش ماه حبس،امروز از زندان آزاد شد.وی به دلیل نوشته هایش در وبلاگ شخصی اش و به اتهام "توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام" به شش ماه حبس و یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم گردیده بود که بر اساس این حکم،نسب عبداللهی از دهم اسفند ماه سال گذشته،بازداشت و به زندان رفسنجان منتقل شده بود
  منبع خبر


Friday, August 26, 2005
 

تشديدلابي آمريكابراي ارجاع مساله‌ي هسته‌يي ايران به شوراي امنيت

برگزاری یا عدم برگزاری نشست اضطراری شورای حکام برای رسیدگی به مساله‌ی هسته‌یی ایران پس از آن که محمد البرادعی گزارش‌اش را روز 12 شهریورماه در خصوص پایبندی ایران به پادمان‌های NPT و قطعنامه‌ی پیشین ارایه کند، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طی روزهای اخیر گزارش‌هایی مبنی بر آن منتشر شده است که اصلی‌ترین مستمسک غرب علیه ایران، یعنی مساله‌ی آلودگی‌های هسته‌یی یافت شده در کشورمان که در نیات هسته‌یی ایران ایجاد شبهه می‌کرد، حل شده است و چنانچه این مورد در گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درج گردد، یکی از اصلی‌ترین مسایل باقی‌مانده‌ی هسته‌یی کشورمان حل خواهد شد.
  منبع خبر


 

گنجي را رها کنيد، لاجوردي را بچسبيد! هادي خرسندي

ای عزیزانی که الآن به جای من و هزاران انسان دیگر جلوی بیمارستان میلاد علاف نشسته اید، اي عزيزاني که يک روز گنجي قهرمانتان است، يک روز خاتمي، يک روز کديور، يک روز آقاجري، يک روز کرباسچي، یک روز سازگارا ... و يک روز (همين دو ماه پيش) رفسنجاني!! حالا که اينطور است يک ياد خيري هم از اسدالله لاجوردي بکنيد که خاتمي تان تجليلي که از او کرد از گنجي نکرد.اين دختران زيبا با عينک آفتابي، اين پسران رعنا با ژوليدگي ترو تميز، اين مادران کم حجاب و پدران نیمه آراسته که در عکس ها مي بينم، همه آشنا به نظرم ميآيند. آدم حسابی می بینمشان. اين ها همان طرفداران خاتمي و دوم خردادي هاي هشت سال گذشته نیستند جلوي بيمارستان ميلاد؟
بله. خودشانند. طیف و طایفه هوادار گنجی همان تیپ و طبقه طرفدار خاتمی است. غریبه بینشان نیست مگر جاسوس. چمباتمه زده اند کنار خیابان ساکت و غمگين و بهت زده. نه صدائی نه فریادی (خصوصاً جلوی بیمارستان) نه طومار پارچه اي، نه شعاري! کافی بود خاتمي فقط گفته باشد «در مورد گنجي بايد عدالت اجرا شود» تا اینها در و دیوار را پر کنند از فرمایش نستعلیق خاتمی مزین به تمثال های بزرگ او و در کنارش عکس های کمرنگی از گنجی .... شاید یک بانوی محجبه و چشم بسته ترازو به دست هم در گستره پوستر این نوشته را جان ببخشد که « خاتمی – نقطه، سر پارچه – در مورد گنجی باید (یا بهتر است!) عدالت اجرا شود.» حرفي که به هيچ جا هم برنميخورد. تازه يادآور وعده خاتمی هم میبود: حکومت قانون!از مهاتما گاندی بعید بود روز آخر مغز همه را توی پوست گردو بگذارد!
- «آقاي کديور! جوان ها بدجوري دمق شده اند. شما برس به داد اين عبارتي که من انداختم. آخر گفته خامنه اي بايد برود. من چه دفاعي ميتوانستم ازش بکنم روز آخري؟ گفتم خودش تقصير دارد.»ادامه در....
  منبع خبر


 

متن کامل نامه افشاگرانه علي افشاري از دوران بازداشت به رئيس قوه قضائيه

328 روز حبس انفرادي كه 128 روز آن در سلول انفرادي به ابعاد 3/1 در 2 متر و 200 روز در سلول به ابعاد 3 در 6 متر گذشت، ضرب و شتم با چشمان بسته و فحاشي و توهين هاي بسيار و زننده، تهديد مكرر به اعدام و صحنه سازي و برقراري مقدمات اعدام مصنوعي و تلاش براي وادار كردن به نوشتن وصيت نامه، تهديد به انواع و اقسام شكنجه همراه با فرياد هاي گوشخراش به صورت متوالي در گوشهاي اينجانب كه برخي از آنها متضمن فشارهاي جنسي بود.ادامه در...
  منبع خبر


 

حق حیات

آیا اساس "حقوق بشر" برخورداری هر انسانی از "حق حیات" نیست؟ اگر هست، این سکوتی که از پی سخن­­سرایی­های بسیار می­آید معنای­اش چیست؟ توهم توطئه را کنار بگذاریم، صادقانه بیاندیشیم: چه سودایی در سر داشتیم؟ که انسانی معاصری را فدای آمال اوتوپیایی کنیم؟ منتقد یا مدافع، مرگ­اش را می­خواستیم؟ اگر نه، اکنون جای خوش­حالی است. گنجی به زندگی برگشته، با تجربه­ی بزرگی برای خودش، با تجربه­یی بزرگ­تر برای ما. درس­ها بسیار است، و سخن­ها بسیار. اما مهم­تر از همه: پاداش ایستادگی او پاس­داشت زندگی او است. سکوت هم اگر می­کنیم، این را پاس­داری کنیم.
  منبع خبر


 

شان پن در ایران، روز چهارم

در هنگام بازدید شان پن از ایران، ماه ژوئن، او شاهد یک تظاهرات غیر معمول {نادر} در حمایت از حقوق زنان بود.
******
تجمعی بود از هزاران انسان هماهنگ، که بیشترشان مرد بودند و از معترضان حمایت می‌کردند. دیگران
فقط تماشاگر بودند و با کنجکاوی به سمت شلوغ پیاده رو جلوی دانشگاه حرکت و جریانات را نگاه می‌کردند، یک لحظه که به سمت تجمع سربرگرداندم یک نظر نورمن را دیدم که داخل معترضان بود و من حسودی‌ام شد. چون به ناگهان مردم زیادی مرا شناختند. "اینجا چه کار میکنی؟" "مواظب باش" "آنها می‌گیرندت یا بهت صدمه می‌زنند" دوربینم در جیبم بود ولی خاموش نشده بود و توانست که صداها را ضبط بکند. چند نفر به من هشدار دادند که در بین مردم تعداد زیادی متعصبان مذهبی ضد اصلاحات و افسران اطلاعاتی حضور دارند. "آنها به عنوان دوست نزدیک می‌شوند و به مکالمات شما گوش می‌دهند" بعضی از مردم کمتر می‌ترسیدند زنی گریه‌کنان به من نزدیک شد "تو باید داستان ما را به همه بگویی. تو باید داستان ما را به همه بگویی. آنها دو تا از زنها را به شدت کتک زدند".ادامه در....
  منبع خبر


 

عفو بین الملل پرهیز از اعدام دو محکوم زیر 18 سال در ایران را خواستار شد

سازمان عفو بین‌الملل روز پنجشنبه نسبت به اعدام قریب‌الوقوع و حتمی دو نوجوان صغیر در ایران ابراز نگرانی کرد. این سازمان در بیانیه خود اشاره کرد که حکومت ایران طی سال گذشته دست کم هفت نوجوان زیر 18 سال را اعدام کرده است و از جمهوری اسلامی خواست تعهدات جهانی خود را رعایت کند. عفو بین‌الملل در بخشی از این بیانیه می‌نویسد در حال حاضر یک موزیسین نوجوان 17 ساله ایرانی در انتظار اعدام در ملاءعام قرار دارد. این حکم که از سوی دیوان عالی کشور به تائید رسیده، سینا را به اتهام قتل یک مرد در پی یک درگیری مستحق اعدام می‌داند. دیوان عالی کشور همچنین موافقت خود را برای اعدام یک نوجوان 16 ساله دبیرستانی در تهران اعلام کرده است. این نوجوان، مصطفی، در دفاع از دختر جوانی که مورد تعرض جنسی یک مرد مست قرار گرفته بود، با وی درگیر شد و او را به قتل رساند.
  منبع خبر


Tuesday, August 16, 2005
 

بررسي كابينه پيشنهادي محمود احمدي نژاد. مصاحبه با عليرضا نوري زاده

در كابينه پيشنهادي آقاي احمدي نژاد چهار مجموعه اطلاعاتي ها، سپاهي ها، محافظه كاران تندرو و محافظه كاران ميانه رو حضور دارند.عليرضا نوري زاده: در بررسي اول به اعتقاد من وزارت اطلاعات قابل توجه است كه آقاي غلامحسين محسني اژه اي به وزارت منصوب شده. ايشان از همان ابتداي تشكيل وزارت اطلاعات به عنوان نماينده دادستان در آنجا بوده و از اين بالاتر در هيات ويژه اي كه براي گزينش كاركنان وزارت اطلاعات بوده، ايشان هميشه عضويت داشته و خود اين نشان دهنده اهميت محسني اژه اي است. ايشان بعدا به كارهاي قضايي هم مي پردازد، آن هم در سطح خيلي بالا، دادستاني دادگاه ويژه روحانيت و بعد رياست مجتمع قضايي كاركنان دولت. در پرونده هاي پر سر و صدايي مانند آقاي كرباسچي شهردار و همكارانش ايشان قاضي بود و مي دانيم كه در آن پرونده چه خبر بود و چه بر سر شهرداران و دستياران آقاي كرباسچي آمد. و همچنين نام ايشان در پرونده قتل هاي زنجيره اي هم ذكر شده به اين معنا كه حداقل يك مورد وجود دارد كه در مورد آقاي پيروز دواني ايشان فتواي قتلش را صادر كرده. به اين ترتيب وزارت اطلاعات پس از چند سالي كه تا حدودي توانست چهره خود را ترميم كند توسط آقاي يونسي و همكارانش، بار ديگر به همان وزارت اطلاعاتي تبديل مي شود كه نامش رعب را در دلها ايجاد مي كرد، همان وزارت اطلاعات آقاي فلاحيان.وزير كشور آقاي مصطفي پورمحمدي هم كارنامه اي كم و بيش به درخشاني كارنامه آقاي محسني اژه اي دارد در زمينه كارهاي امنيتي. ايشان از بنيانگذاران وزارت اطلاعات است در كناي آقاي ري شهري و فلاحيان و در مقام معاونت وزارت اطلاعات، قائم مقامي وزير، هشت سال ايشان معاون اول و قائم مقام وزير بوده. و همچنين مسئوليت عمليات خارج از كشور بر عهده ايشان بوده. به معناي ديگر تمام قتل هايي كه در خارج از كشور در سال هاي پاياني آقاي خميني و همينطور در دوران هشت ساله نخست آقاي خامنه اي رخ داده، آقاي پورمحمدي به نوعي در آن مسئوليت داشته و همچنين ايشان در جريان با قتل هاي زنجيره اي نامش عنوان شد. يكي از شرط هاي آقاي خاتمي براي ماندن در مقام رياست جمهوري اسلامي طرد آقاي پورمحمدي از وزارت اطلاعات بود و جالب اين است كه رهبر جمهوري اسلامي ايشان را به عنوان مشاور خودش در امور امنيتي برگزيد و در كنار آقاي فلاحيان و اصغر حجازي عهده دار ارگان اطلاعاتي دفتر رهبري بودند.
  منبع خبر


 

اظهارات محمدعلی دادخواه از وکلای عبدالفتاح سلطانی وکیل پرونده زهراکاظمی

محمدعلي دادخواه از وكلاي عبدالفتاح سلطاني در مصاحبه با راديو فردا مي گويد: بعد از اتهاماتي كه قبلا اعلام شده بود، شخص سخنگوي قوه قضاييه اعلام كرد كه اتهامات به اين صورت نيست، لذا تجديد اين اتهامات به هيچ وجه پذيرفتني نيست آقاي دادخواه مي گويد: اگر قرار بود با اعلام يك دادستان كسي مجرم تشخيص داده شود، ديگر چه نيازي به كيفرخواست، دادگاه و وكيل مدافع بود.
  منبع خبر


 

علیرضا علوی تبار به دادگاه احضار شد!

مدير سايت اينترنتي امروز براي اداي توضيح به شعبه 1083 دادگاه عمومي تهران احضار شده است. اتهام آقاي علوي تبار نشر اکاذيب و انتشار مطالب خلاف واقع از طريق سايت اينترنتي امروز عنوان شده است.
  منبع خبر


 

مقامات كرد اعلام كردند اجازه نخواهند داد در عراق حكومت ديني برقرارشود

يك مقام كرد عراقي اعلام كرد كردهاي عراق اجازه نخواهند داد در اين كشور حكومت ديني برپا شود. روزنامه كردستان نو با درج مصاحبه ملا بختيار، عضو دفتر سياسي اتحاديه ميهني كردستان در جمع سازمان هاي دموكراتيك و دانشجويان كرد عراقي در سليمانيه نوشت: فراكسيون كردها براي تحقق خواست هايش نه تنها پافشاري مي كند، بلكه در صورت عدم توافق صرفنظر عواقب آن از مواضع خود عقب نشيني نخواهد كرد. همزمان دكتر محمود عثمان عضو كرد مجلس حكم عراق اعلام كرد مشكل عمده كردها با عرب ها اين است كه فراكسيون عرب ها مخالف فدراليسم هستند و مي خواهند يك حكومت اسلامي ايجاد كنند. روز يكشنبه شمار زيادي از ساكنين شهرهاي كردنشين شمال عراق با برگزاري تظاهراتي از حكومت منطقه اي كردستان خواستند در صورت عدم پذيرش سيستم فدرالي، كردها از كشور عراق جدا شوند.
  منبع خبر


Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?