وبلاگ خبری پن‌لاگ: September 2005

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: September 2005 خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Friday, September 30, 2005
 

رفسنجانی : مسئله بسیار جدی است

رفسنجاني امروز در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با بحران هسته ای رژیم اسلامی خطاب به اروپا و آمريكا گفت "اين ميدان، برای شما ميدانی است كه عبور از آن آسان نيست. اين ميدان، ميداني مين‌گذاري شده و خطرناک است كه اگر درست حركت نكنيد، هزينه‌هاي زيادي متحمل خواهید شد."
  منبع خبر


 

خطر جدیست:ديپلماتها : از سرگیری غنى سازى اورانیوم منجر به حمله آمريكا می شود

خبرگزاری رویتر طی گزارشی به نقل از دیپلماتهای مستقر در وین نوشت هرگونه اقدام تلافى جويانه‌ رژیم تهران به قطعنامه اخیر شورای حکام از جمله از سرگیری برنامه غنی سازی اورانیوم می تواند منجر به کاهش همكارى با آژانس بین المللی انرژی اتمی و حمله نظامی آمریکا علیه رژیم تهران شود.
  منبع خبر


 

پرونده سازی برای دستگیرشدگان رویدادهای اخیر کردستان

دستگاه قضايی جمهوری اسلامی در حال پرونده سازی برای تعدادی از دستگیرشدگان رویدادهای اخیر کردستان از جمله رویا طلوعی است. به گزارش خبرگزاري حکومتی فارس ، رئيس كل دادگستري رژیم در استان كردستان گفته است "در حال حاضر 15 نفر در بازداشت به سر مي‌برند و كيفرخواست تعدادي از این افراد صادر و پرونده آنها به دادگاه رفته است."
بنا بر این گزارش ، وی گفت "در اين حوادث حدود 150 نفر در سنندج و 150 نفر نيز در سقز دستگير شدند كه تعدادي از آنها بي‌گناه شناخته شده و آزاد شدند و برخي نيز با تعهد و قرارهاي سبك آزاد شدند و در حال حاضر كمتر از 15 نفر در بازداشت به سر مي‌برند."
  منبع خبر


 

ایران معتادترین کشورجهان!

براساس گزارش سازمان ملل ایران رکورد دار معتادین درجهان شد ونامش دررأس جدول دارندگان اعتیاد قرارگرفت.حتی قبل از کشورهائی چون قرقیزستان وموریتانی که درگزارش سازمان ملل بافاصله ای نسبتا زیاد ازایران قراردارند. افتخاری که به سادگی نصیب هرکشوری نمی گردد. مطابق این گزارش نرخ اعتیاد برابر 8\2 درصد جمعیت ایران است که تقریبا رقمی معادل دومیلیون نفرمی شود. آمارواقعی اعتیاد درجمهوری اسلامی مثل همه این گونه موارد جزو اسرارنظام تلقی شده ودست کاری می شود. آن چه هم که به طوراجتناب ناپذیر ارائه می شود،ازسوی مقامات و نهادهای گوناگون بطورمتفاوت ارائه می گردد. پایه محاسبه سازمان ملل براساس یکی ازگزارشات خوش بینانه است.چرا که براساس ارزیابی ها و گزارشات دیگری ازمنابع رژیم- وزارت بهداشت- تعداد معتادین به 4 میلیون نفر می رسد که حاکی ازنرخ اعتیاد به میزان دوبرابر برآورد سازمان ملل است. این رقم ها معمولا معتادین ثابت را دربرمی گیرد. گفته می شود با محاسبه آن هائی که بصورت گاه گدارو یا ازروی تفنن به مصرف کردن مواد مخدر می پردازند-که خود بسترمستعدی برای گسترش میزان اعتیاد ثابت است- رقمی بالغ بر9 میلیون نفر را تشکیل می دهد!. بدبختی دیگر آن است که این اعتیاد نه فقط درعرصه کمی به مرزهای وحشت آفرین رسیده بلکه در رویکرد به مصرف فرآورده های مخرب تری، نظیرهروئین، نیزسرایت کرده است.ادامه در....
  منبع خبر


 

سيف‌زاده: قرار منع پيگرد براي 7 شكايت روزنامه‌ي «جامعه» صادر شد، ايسنا

وكيل مدافع روزنامه‌ي «جامعه» گفت كه براي 7 شكايت اين روزنامه، قرار منع پيگرد صادر شد.
محمد سيف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: با وجود چند مورد شكايت، تنها با به جريان افتادن يك شكايت، روزنامه جامعه توقيف و لغو امتياز شد.
وي ادامه داد: براي 7 شكايت باقي مانده براي اين روزنامه كه از سال 77 باقي مانده بود، به دليل نداشتن دليل، قرار منع پيگرد صادر شد.
  منبع خبر


 

پرونده‌ي كبري رحمان‌پور به اجراي احكام ارسال مي‌شود، ايسنا

پرونده‌ي كبري رحمان‌پور (عروس بيست ساله‌اي كه چند سال پيش، مادر همسرش را به قتل رساند)‌، به دايره‌ي اجراي احكام ارسال مي‌شود.
به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از برگزاري چندين جلسه‌ي شوراي حل اختلاف براي ايجاد صلح و سازش در پرونده‌ي كبري رحمان‌پور و عدم حضور اولياي دم و اعلام نظر در اين پرونده، احتمالا اين پرونده، ديگر در شوراي حل اختلاف رسيدگي نمي‌شود و به اجراي احكام ارجاع خواهد شد.
************************************************************************************
پن لاگ نیوز:لازم بذکر است که این دختر جوان توسط پدر خوددر مقابل مبلغی بصیغه مرد55ساله ایکه در این خبر از او بعنوان شوهر وی یاد شده درمی آید تا پس از مدتی ازدواج رسمی صورت پذیرد .اما پس از چندماه مرد مذکور (پسرمقتوله)زن جوان را با تمام آرزوهای برباد رفته اش در خیابانهای تهران رها میسازد .زن جوان هنگامیکه برای بازخواست وعده های عمل نشده بخانه این مرد مراجعه میکند با باصطلاح مادر شوهرش درگیر شده و طی این حادثه باصطلاح مادر شوهر بقتل میرسد.و حال باقی ماجرا.....
  منبع خبر


 

حجاريان: باز هم مي گويم اصلاح طلبان پايگاه اجتماعي ندارند، فارس

خبرگزاري فارس: سعيد حجاريان عضو شاخص حزب مشاركت با ابراز تاسف از نبود سازماندهي رسمي در جبهه اصلاحات اظهار داشت: همچنان معتقدم اصلاح طلبان در ميان مردم پايگاه اجتماعي ندارند.
  منبع خبر


 

گپی با هاله قريشی "اصلاح طلبان بعد از به قدرت رسیدن زنان را فراموش کردند"

من فکر میکنم جنبش ضد مردسالاری در ایران قوی تر از آنچه که فکر می کنيم باشد. جامعه زنان ايرانی در اين مورد بسیار آگاه شده اند. انقلاب اسلامی هم به این آگاهی وبه سوال بردن بسياری ازعادات و رسوم فرهنگی کمک کرد. ما احتیاج به فضايی دمکراتیک و سکولار داریم تا این جنبش رشد کند. متاسفانه اتفاقات اخیر درست عکس این قضیه را نشان میدهد.محافظه کاران تمامی نهادها را در اختیار دارند و ترس ازاین است که اين فضای در حال پرورش را محدود کنند.
آقای خاتمی به فیض رای جوانان و زنان رئیس جمهور شد. آیا به قول هایی که در مورد زنان داده بود پایبند ماند؟ به رهبری خاتمی خیلی امید بسته شده بود ولی در سیستم ایران که تصمیم گیرنده اصلی ولی فقیه است تغییر زیادی نمی توان داد. اصلاح طلبان بعد از به قدرت رسیدن زنان را فراموش کردند ولی زنان حق خود را از یاد نبردند و همچنان فعال بودند.
  منبع خبر


 

عشقبازي نوستالژيك چپ ها با خودي ها و دلبري از آنان! فرهاد جعفري

1) بهزاد نبوي، برادر شد!
وقتي كه در قسمت دوم يادداشت «بازي كنار ماندگان در حاشيه ي شكاف كهنه» مينوشتم ....يك اعلاميه اي كوتاه كه گويي در اوايل دهه ي شصت نگاشته شده ، خبر ميداد كه «برادر بهزاد نبوي» عضو شاخص و برجسته ي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي هرگز مصاحبه اي با رسانه اي مجازي روز آنلاين نداشته است.ادامه در...
  منبع خبر


 

اعتصاب کارگران نساجی کردستان

کارگران نساجی کردستان پنجمین روز اعتصاب خود را پشت سر گذاشتهاند کارفرما کار گران را به قطع حقوق ومزایای تهدید کرده است و قصد دارد تا پایان سال ۱۰۰ نفر از کارگران با سابقه را اخراج کند کارگران در پیمانی دسته جمعی مطالبات خود را اعلام کرده اند که عین اطلاعیه در ذیل امده است:
پيمان دسته جمعي كارگران كارخانجات نساجي كردستان
ما كارگران نساج نسبت به تعرضات و تظلمات آشكاري كه مدت 15 سال كار سخت و زيان آور كه در سالن هاي آلوده وطاقت فرسا توليد به ما تحميل نموده اند و مديران بي توجه به خواست ما كارگران ومكاتبات و توصيه هاي بازرسان كار و بهداشت فقط در فكر انباشت سرمايه و توليد خود بوده اند اعتراض داريم .
نتيجه براي ما كارگران مريضي و فقر وفلاكت سيصد نفر همكار بيمار ناشي از كار، چندين متوفي وصدها اخراج بوده است وامسال باز هم براي در شيشه كردن خون ما قصد دارند دست به تعرض جديدي بزنند قراردادهاي خود تنظيمي مغاير قوانين به ما امضاء مي كنندواگر عده اي از همكاران ما معترض مي شوند بلا فاصله از كارخانه اخراج مي گردند وبه ما وديگر همكاران مي گويند ما كار وتوليد شما را نمي خواهيم گناه ما كارگران چيست كه از دست مديران مستبد فاقد تخصص گرفتار شده ايم واز روي عمد كارخانه را به سراشيبي سقوط سوق مي دهند ما عزل مديران شركت و جايگزين كردن مديران كارآمد وتوانا را از متوليان امور نساجي هاي كشور خواستاريم . در غير اينصورت اجراي ماده 143 قانون كار از مدير كل اداره كار و امور اجتماعي تقاضا منديم و خواستار مطالبات معوقه خود در بندهاي به شرح ذيل مي باشيم :
1- بر چيده شدن انواع قرار دادهاي خود تنظيمي و غير قانوني كار فرما و انعقاد قرارداد داءم .
2- اجراي طرح ظبقه بندي مشاغل وپرداخت ما به التفاوت ظرخ به تمامي كارگران
3- پرداخت افزايش توليد سال ها وماه هاي معوقه به ما كارگران .
4- بر گرداندن 18 ميليون تومان سرمايه كارگران در تعاوني اعتبار كه مدير اداري مالي مدت يكسال است كه آن را برداشت كرده همراه با بهره بانكي به تعاوني كارگران
5- انجام معاينات دوره اي ساليانه براي تمام كارگران ومداواي كارگران بيمار .
6- رعايت بهداشت محيط كار ، ايجاد حفاظ وايمني براي دستگاهها وماشين ها، كاهش آلودگي گردو غبار وسر وصذا در سالن هاي توليد امكانات بهداشتي ولباس كار ..به تمامي كارگران وايجاد فضاي قانونمند ورعايت الزام آ نچه در قانون كار به عنوان حقوق كارگر شناخته شده است.
7- كارگران اعتصابي كاخانجات نساجي كردستان 2/7/84
  منبع خبر


 

سکوت مجلس در مقابل برده‌داری جنسی

روزنامه اعتماد* اخیرا خبری درج کرد مبنی بر اینکه برادران یک دختر 20 ساله او را در یک محاکمه خانوادگی به مرگ محکوم کرده و با شیوه‌ای وحشیانه این دختر جوان را که «نرگس» نام داشت، به قتل رساندند. جرم این دختر این بوده که تن به بردگی جنسی نداده است!
ماجرا به نقل از اعتماد ظاهرا از این قرار است که «بر تن‌ يك‌ دختر 19 ساله‌ پيراهن‌ عروسي‌ پوشاندند و او را به‌ عقد مرد 60 ساله‌يي‌ در آوردند. نرگس‌ اين‌ عروس‌ نوجوان‌ كه‌ به‌ اجبار خانواده‌اش‌ روانه‌ خانه‌ داماد سالخورده‌ شده‌ بود، تن‌ به‌ اين‌ زناشويي‌ نداد و چند روز بعد، تنها راه‌ نجات‌ را در فرار از منزل‌ ديد. نرگس‌ سحرگاه‌ آن‌ روز از خانه‌شان‌ در يكي‌ از روستاهاي‌ شهرستان‌ شادگان‌ بيرون‌ آمد و با يك‌ اتوبوس‌ روانه‌ شهر شد.
يك‌ هفته‌ بعد برادرانش‌ كه‌ در جست‌وجويش‌ بودند او را در شادگان‌ يافتند و به‌ خانه‌ شوهرش‌ بازگرداندند. نرگس‌ كه‌ آرزوهايش‌ را با اين‌ وصلت‌ ناجور و اجباري‌، بر باد رفته‌ مي‌ديد، دو سه‌ بار ديگر پا به‌ فرار گذاشت‌ اما هر بار برادرانش‌ با جست‌وجو در شهرها، او را پيدا كردند و به‌ آزار و شكنجه‌اش‌ پرداختند.»«آخرين‌ فرار نرگس‌ طولاني‌تر از همه‌ فرارهايش‌ بود كه‌ مدت‌ 7 ماه‌ طول‌ كشيد و اين‌ بار خانواده‌اش‌ در يك‌ محاكمه‌ فاميلي‌ وي‌ را مستحق‌ مرگ‌ دانستند.»«خانواده‌ نرگس‌ در بازجويي‌ عنوان‌ كردند دخترشان‌ در حمام‌ دچار برق‌گرفتگي‌ شده‌ و جان‌ خود را از دست‌ داده‌ است‌.» اما ... يكي‌ از برادران‌ نرگس‌ بالاخره اعتراف کرد‌: «اول‌ دست‌ و پاي‌ نرگس‌ را با زنجير بستيم‌ و يك‌ رشته‌ كابل‌ برق‌ را به‌ زنجير وصل‌ كرديم‌ قلاب‌ ماهيگيري‌ را به‌ يك‌ سر كابل‌ بستيم‌ و آن‌ را به‌ روي‌ سيم‌ برق‌ انداختيم‌ كه‌ خواهرم‌ با جريان‌ برق‌ كشته‌ شد. بعد جسدش‌ را به‌ حمام‌ كشانديم‌ و سيم‌ برق‌ دستشويي‌ را به‌ لوله‌ آب‌ وصل‌ كرديم‌ تا وانمود كنيم‌ كه‌ نرگس‌ بر اثر برق‌گرفتگي‌ در حمام‌ مرده‌ است‌.»..........نمایندگان مجلس احتمالا گمان می برند که «بردگی جنسی» خاص کشورهای دیگر است و در کشور ما اتفاق نمی افتد!
غافل از اینکه بردگی جنسی در کشور ما – برخلاف اکثر کشورهای دیگر- با شیوه قانونی و ثبت رسمی صورت می‌پذیرد!
نمایندگان محترم مجلس البته به مسائل زنان توجه دارند و در پی یافتن طرح پوشش ملی هستند، اما احتمالا به نکته توجه نفرموده‌اند که زنانی که پوشش‌شان موجب نگرانی نمایندگان محترم مجلس شده، اقلیت کوچکی از قشر متوسط و مرفه شهری را تشکیل می‌دهند و اکثریت زنان جامعه ما هنوز بخاطر لقمه نانی هزار گونه خشونت را تحمل می‌کنند و بسیاری از آنان مجبورند برده جنسی مردهایی باشند که به آنها کاملا و تا حد مرگ بی‌علاقه هستند.
نمایندگان زن مجلس اگر چه برج عاج نشین نیستند و از میان مردم برخاسته‌اند، اما توان نمایندگی زنان را ندارند و درد زنی را که یا باید به بردگی جنسی تن دهد یا به مرگ، نمی فهمند و هرگز سخنی درباره این زنان به زبان نمی‌آورند.
  منبع خبر


 

فيلترينگ سايت هاي زنان و فرصت هاي به وجود آمده

طي هفته هاي گذشته انتشار اخباري پيرامون حذف نام واژه هايي چون women – gender و ... از سايبرهاي اينترنتي از جمله خبرهايي بود كه تاسف و تعجب بسياري از فعالان حوزه زنان را به همراه داشت. البته با توجه به افزايش مطالبات و خواسته هاي زنان در قالب راه اندازي سايت ها، افزايش وبلاگهايي با رويكرد فمينيستي، برگزاري كمپينگ هاي اعتراضي و ...چنین واکنشی چندان هم دور از انتظار نبود.ادامه در....
  منبع خبر


 

قابل توجه وبلاگنویسان:اپرا هم خدمات وبلاگی ارائه میکند!

Opera ، سازنده مرورگر(Browser) معروف اینترنتی ، خدمات وبلاگی قابل توجهی ارائه می دهد . البته خدمات ارائه شده منحصر به بلاگ نیست . بقیه در اینجا....
  منبع خبر


 

تاراج همچنان ادامه دارد........پيگيری يک پرونده قاچاق : ماجرايی که همه از آن بی‌ اطلاعند

روزنامه حکومتی خراسان : چندي پيش عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي از توقف يک کشتي به دليل قاچاق و بارگيري غيرمجاز در جزيره خارک خبر داد. شکرالله عطارزاده در اين خصوص به ايسنا گفت : حدود يک ماه قبل گزارش شد که يک کشتي در خارک به طور غيرمجاز موادنفتي را بار کرده و به سمت ژاپن در حال حرکت است، که بلافاصله اين کشتي متوقف شد و در همان زمان به مسئول دفتر رياست جمهوري، دکتر الهام اين موضوع را گزارش کردم ولي تاکنون کسي در اين رابطه و ماهيت آن پاسخگو نبوده است. وي در پاسخ به اين پرسش که آيا مسئولان اجرايي کشور از اين مسئله آگاه بودند، گفت: آنان از اين موضوع تحت عنوان بارگيري غيرمجاز از اسکله باخبر بودند، ولي ظرف مدت يک روز گمرک و ساير دستگاه‌هاي اجرايي که در آنجا حضور داشتند، سندسازي کردند تا مسئله در کتمان باقي بماند.
  منبع خبر


 

"حکومت مهرورزان "و وضعت کودکان ایرانی درآغاز سال تحصیلی!!

امين ۷ سال بيشتر ندارد. او بايد مثل بسيارى از كودكان ديگر خودش را براى رفتن به مدرسه آماده كند، اما روى انگشتانش آنقدر چكش كوبيده، آنقدر ميخ به آنها فرو كرده اند آنقدر بازوانش را گاز گرفته و با آتش سيگار سوزانده اند كه نمى تواند قلم به دست بگيرد. امين نمى داند شادى چيست، امين نمى داند چگونه بايد خنديد، امين تنها گريه كردن در تاريكى طويله اى را در محله اى دور افتاده از باغهاى شهررى آموخته است.ادامه این گزارش دردناک در....
  منبع خبر


 

اظهار نظر عضو کمسیون فرهنگی مجلس پیرامون شبکه های ماهواره ای

پرویز سروری – نماینده مجلس – بااشاره به تلاش کمیته رسانه های کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص ارائه راهکار برای استفاده از ماهواره،‌ تصریح کرد: تمام حرف و حدیث هایی که پیرامون راه اندازی شبکه های ماهواره ای وطنی می شنوید، فقط در حد ادعاست و در صورت هرگونه اقدام با واکنش شدید مجلس روبرو خواهد شد و ما روبروی آن می ایستیم.
نماینده مردم تهران با تأکید بر عزم قاطع مجلس برای مبارزه با شبکه های ماهواره ای داخلی،‌ افزود: فعلا همه چیز در حد ادعاست و ادعا هم پیگرد قانونی ندارد.
  منبع خبر


Thursday, September 29, 2005
 

باز هم یک طنز دیگر: حسن عباسي: در صورت حمله نظامی به ايران قيمت نفت ۴۰۰ دلار می شود

حسن عباسی به نقش انگليس در شيطنت عليه ايران اشاره کرده و گفت: دو مسأله جاي سؤال دارد، اول اينکه اعتماد بي حد و حصر جناح ها و جريان هاي درون نظام به انگلستان امنيت سياسي نظام کشور را به خطر انداخته است و سخن گفتن در مورد اين کشور به خط قرمز مبدل گشته است. دوم اينکه معنا ندارد که با آمريکا و اسرائيل رابطه نداشته باشيم ولي با مولودهايش رابطه داشته باشيم. چرا اين سخن براي عده اي ناخوشايند است؟
  منبع خبر


 

سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به کشورهای همسایه ایران

مشاور امنیت ملی آمریکا که برای دیدار و گفتگو با مقامات ترکیه ، پاکستان و افغانستان به این کشورها سفر کرده بود ، در ملاقات های خود علاوه بر ابراز نگرانی از ادامه فعالیتهای هسته ای رژیم تهران ، از حمایت و پشتیبانی رژیم اسلامی از گروههای تروریستی در منطقه نیز اظهار نگرانی کرده است.
  منبع خبر


 

در جلسه گوگوش با سعيد امامي چه گذشت؟ طنزنوشته اي از ف.م.سخن

"در اين ميان، طيفي ديگر از اپوزيسيون که به دليل دسترسي به منابع اطلاعاتي داخل ايران، معمولا تحليل هاي پيچيده تري رامطرح مي کنند، کنسرت اخير گوگوش را سناريوي پيچيده اي مي دانند که به صورت نا محسوس از سوي سرويس هاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي سازماندهي شده است. اين گروه با استناد به اين مطلب که «فائقه آتشين»، مشهور به گوگوش، طي دهه هاي 60 و 70 همکاري هاي مستمري با سرويس هاي امنيتي جمهوري اسلامي داشته و تقريبا همه ماموريت هاي محوله را با موفقيت به انجام رسانده، معتقدند که وي با اجراي اين کنسرت، پروژه جديدي را به سفارش بخش امنيتي جمهوري اسلامي آغاز کرده است..." (سايت هاي اينترنتي)
لطفا اين داستان را تا آخر بخوانيد...
  منبع خبر


 

خبرگزاری فرانسه : رویارويی غرب با رژیم اسلامی ابعاد گسترده تری ...

خبرگزاری فرانسه در یک گزارش تحلیلی با اشاره به بحران هسته ای کره شمالی و جمهوری اسلامی نوشت چرا با اینکه برنامه هسته ای کره شمالی پیشرفته تر از برنامه رژیم تهران است ، حساسیت غرب بویژه آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی بیش از کره شمالی است؟
این خبرگزاری در پاسخ نوشت رژیم تهران ، گره ای به مراتب کورتر از کره شمالی است زیرا به گفته یک کارشناس ، کسی تصور نمی کند که کره شمالی از تروریسم حمایت کند اما این نگرانی وجود دارد که رژیم تهران از سازمانهای تروریستی در خاورمیانه پشتیبانی بعمل میآورد. از سوی دیگر کره شمالی ، کشوری فقیر و منزوی است که منابع خاصی ندارد.
خبرگزاری فرانسه در گزارش خود همچنین به پیامدهای قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه جمهوری اسلامی پرداخت و نوشت اکنون با تصویب این قطعنامه ، رویارويی غرب با رژیم تهران میرود که ابعاد گسترده تری پیدا کند.
  منبع خبر


 

شاگردان مصباح یزدی در فهرست خبرگان رهبری

به گزارش سایت حکومتی آفتاب ، "گفته می شود طیف رادیکال فهرست اولیه خود برای انتخاب خبرگان رهبری را تدوین کرده اند. در این فهرست نام شاگردان مصباح یزدی برجسته تر از دیگران است. قرار است محافظه کاران در این انتخابات هم با شعار جوان گرایی حضور داشته باشند."
  منبع خبر


 

بيانيه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير در محكوميت حكم ظالمانه علي افشاري

اعلام محكوميت مهندس علي افشاري، عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت به شش سال حبس تعزيري و پنج سال محروميت از حقوق اجتماعي انهم به دلايل و مستنداتي بي‌پايه و اساس و جرمهايي ساختگي و دروغين و تفسيري يكجانبه، يكطرفه و گروهي از قوانين نيم بند قضايي در ايران حقيقتي تلخ ولي ملموس از واقعيتهاي پنهان عرصة خودكامگي در كشورمان را برما مسلم كرد كه توضيحات ذيل روشن كنندة گوشه‌اي از آن است.
دستگاه قضايي قدرت حاكمة ايران در حالي دست به نبش قبر حقوقي زده است كه نظام جمهوري اسلامي از درون و بيرون با فشارهاي سنگيني روبه رو است. عزت، اقتدار وسربلندي نظام مانده است و تك رأي كشوري با عدالتخواهي از جنس پوپوليستي. مسئولان بلندپايه سياسي دولت كه دم از الگوي بي‌نظير كره‌شمالي مي‌زنند، گرچه در نيمه راه سرنوشت اين كشور قحطي‌زدة ويران‌اند. عملاً قدم رد راه ايجاد خفقان سياسي و ساخت بافت اجتماعي‌اي از جنس رعب و وحشت گذاشته‌اند و مي‌خواهند اقتدار پوشالي و ضعف سياست خارجي خود را با عرض اندام در عرصه داخلي ارضاء كنند. پرده نشينان ديروز، كه شاهدان بازاري امروزند در اولين روزهاي مهرماه - بهار عرصة علم و دانش– به سراغ نماد جنبش دانشجويي آمده‌اند و مي‌خواهند تيشه را يكباره به ريشه بكوبند.
  منبع خبر


Wednesday, September 28, 2005
 

رژیم منزوی جمهوری اسلامی برای جامعه جهانی خط و نشان می کشد

از روز شنبه که قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی که در آن مساله ارجاع پرونده جمهوری اسلامی به شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح شد، بحث و گفتگو هم در ایران و هم در سطح جهان بالا گرفته است. مقامات جمهوری اسلامی که از همراه شدن برخی کشورها با طرفداران تصویب قطعنامه عصبانی هستند برای کشورهایی که به قطعنامه رای داده اند، خط و نشان می کشند.
  منبع خبر


 

شيخ و دلال و خاتمي و والدين دختر

آنان که به خاتمي کمک ميدادند
البته به کار اقتصاد استادند
دختر به امارات که صادر کردند
با حفظ سمت به جاکشي افتادند ادامه در...
  منبع خبر


 

جان يک وبلاگ نويس در زندان تبريز در خطر است، تبريزنيوز

تبريز نيوز:سرويس حقوق بشر: جان"احمد سراجي"، وبلاگ نويس تبريزي در زندان مرکزي تبريز در خطر است.
گزارش رسيده به سرويس حقوق بشر تبريز نيوز حاکي از آن است، جان " احمد سراجي" وبلاگ نويس تبريزي که به اتهام تبليغ عليه نظام در 8 تير 84 دستگير و در زندان مرکزي تبريز دوران محکوميت خود را مي گذراند در خطر است .
وي در زندان تبريز توسط افرادي به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
"سراجي" از سوي ضاربين تهديد شده که در نيمه هاي شب رگ دستش را بريده و طوري وانمود خواهند کرد که "سراجي خودکشي کرده است".
  منبع خبر


 

فرهنگسراهای شهرداری تهران به سازمان تبليغات اسلامی واگذار می شود

به گزارش سایت حکومتی فردا متعلق به پاسدار احمدی نژاد ، قالیباف ، شهردار جدید رژیم در تهران در نظر دارد مديريت فرهنگسراهای وابسته به شهرداری را به سازمان تبليغات اسلامی واگذار كند. سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای وابسته به محافظه کاران تندرو است.
بنا بر این گزارش ، "قاليباف همچنین در جلسه شوراي شهر تهران كه براي انتخاب شهردار تشكيل شده بود در پاسخ به سخنان يكي از مخالفانش كه هزينه تبليغاتي وي در دوران مبارزات انتخاباتي را بسيار زياد عنوان كرده بود گفته است كه صرفا سه ميليارد تومان براي تبليغات انتخاباتي خود هزينه كرده است. برخي از اعضاي شوراي شهر كه مخالف انتخاب قاليباف به عنوان شهردار بوده اند در اين جلسه هزينه تبليغاتي وي را از 18 تا 80 ميليارد تومان عنوان كرده بودند."
  منبع خبر


 

لااستامپا : ره آورد این حکومت برای مردم ایران ، مرگ است

روزنامه ایتالیايی لااستامپا طی مقاله ای نوشت محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهور جدید رژیم تهران که پسرخوانده خامنه ای بشمار می رود ، نشان داد که در سیاست خارجی خود ، راهی جز بحران آفرینی ندارد و رژیم تهران اکنون به چالشی برای جهان تبدیل شده است.
این روزنامه با اشاره به دخالتهای روزافزون ملاها در امور داخلی عراق ، رژیم اسلامی را به یک غول دو سر تشبیه کرد که یک سر آن در داخل ایران و سر دوم آن در عراق است.
لااستامپا همچنین با اشاره به ماجراجويی های اتمی جمهوری اسلامی نوشت ره آورد این حکومت مذهبی برای مردم ایران ، مرگ است.
  منبع خبر


 

70درصد زنان بندر كنگ هرمزگان ختنه مي شوند !!

دختران شهر بندر كنگ بعد از 40روزگي ختنه مي شوند. كه اين كار به خاطر ويژگيهاي هاي فرهنگي و سنتي اين شهر كاملاً موجه و منطقي جلوه داده مي شود و زناني كه از اين كار انتقاد كنند سنت شكن و سركش خوانده مي شوند. عمل ختنه در بندر كنگ"تيغ سنت و فرهنگ" خوانده مي شود و با روش هاي كاملاً غير بهداشتي و غير علمي و توسط قابله هاي محلي انجام مي شود.عمل ختنه در برخي ديگر از كشورهاي جهان هم انجام مي شود مثلاً در سومالي اعتقاد عمومي بر اين است كه چيزهاي بدي ميان ران هاي دختران وجود دارد كه ناپاك و نجس است و بايد از ميان برداشته شود. جاي آنها دوخته شود و فقط اثر زخمي در محلي كه اندام هاي جنسي بوده اند باقي گذاشته شود. اما جزئيات واقعي اين آئين همواره براي زنان به صورت معما باقي مي ماند. "ادامه در...
  منبع خبر


Tuesday, September 27, 2005
 

بزرگترين بی‌عدالتی، قدرت مطلقه و غيرپاسخگوست !

بيانيه دفتر تحكيم به مناسبت آغاز سال تحصيلی:
دفتر تحكيم وحدت آغاز سال جديد تحصيلی را به همه دانشجويان و دانشگاهيان تبريك گفته، سالی سرشار از موفقيت برای كاروان علم و انديشه كشور آرزو می‌كند و ذكر مسائلی كه دانشگاهها و كشور در سال جديد با آن روبرويند را لازم ميداند. مسائلی كه با بی درايتی و يكه تازی حاكمان ايران بحران‌های زيادی را در عرصه داخلی و بين المللی برای ميهنمان پديد آورده است. وظيفه دانشجويان و دانشگاهيان است كه با قرار گرفتن در جايگاه ديده بان جامعه مدنی نسبت به اين مسائل حساس باشند. از منافع ملت دفاع كنند. چراغ اميد را در ميان مردم روشن نگه دارند و مانعی در برابر بی تدبيری‌ها، تركتازی‌ها و عقده گشايی‌های حاكمان شوند و كشور را از قرار گرفتن در ورطه نيستی نجات دهند.
١- در تابستان امسال انتخابات نهمين دوره رياست جمهوری در شرايطی غير آزاد، غير دموكراتيك و ناعادلانه برگزار شد و احمدی نژاد، افراطی ترين كانديدای موجود مولود انتخابات شد و دولت اصلاحات خاتمی به دولت اسلامگرای احمدی نژاد تحويل داده شد تا حاكميت كاملا يكدست شود. اولين اقدام احمدی نژاد، معرفی كابينه‌ای با سوابق امنيتی و نظامی بود كه از عزم جدی وی و اطرافيانش برای بستن فضای سياسی و فرهنگی خبر می‌داد. احمدی نژاد كه تلاش زيادی می‌كند خود را همانند رجايی جلوه دهد به سياق وی بی تجربه ترين مديران را برای كابينه خود انتخاب كرد. از اين رو دولت جديد كه ظاهرا مشخصه ذاتی اش بحران آفرينی در داخل و خارج از كشور است، مشكلات فراوانی را برای مردم و به خصوص طبقه متوسط جديد به وجود خواهد آورد.......متن کامل
  منبع خبر


 

آقای جلال طالبانی رئیس جمهور عراق ؛حقیقت را گفت !

آقای جلال طالبانی در روزهای گذشته در یک سخنرانی تاریخی و آینده نگر از نیات پلید حکومت اسلامی در مورد عراق پرده برداشت.

ایشان علیرغم روابط دیرینه وحسنه با حاکمان اسلامی برایران و بعنوان یک سیاستمدارقهارودنیا دیده به درستی پیش بینی نمودند که ؛ اگر امریکا نیروهای نظامی خود را از عراق خارج نماید ؛حکومت اسلامی به سرعت به عراق حمله خواهد برد! زمینه های عینی و بهانه های کافی تا کنون برای حکومت اسلامی مهیا شده است . اعلامیه صادرشده از جانب زرقاوی نماینده القاعده درعراق که عملا حکم جهاد علیه شیعیان را حکایت می کند؛بهترین شرایط را برای دفاع از شیعیان عراق وحفظ اماکن مذهبی شهرهای شیعه نشین رادراختیار رژیم ایران می گذارد.

در همین راستا نظریه تشکیل امپراتوری شیعه ازکشمیر و ایران تا عراق و سوریه و لبنان در پناه قدرت نظامی و هسته ائی بیکران ولایت فقیه همچون یک آرزوی دیرینه؛ حالت شکل گیری به خود خواهد گرفت. فراموش ننمائیم که همواره جنبشهای فاشیستی قبل ازعینیت بخشیدن به آمال و رویاهای خود ؛ همیشه درگسترش ذهنیات و نظریات خود کوشا وراسخ بوده اند. آنها وقتی رسیدن به یک قله فتح نشده را برای خود به عنوان یک معراج برگزیدند ؛ دیگر حاضر نیستند از آن صرف نظر نمایند؛ چرا که خود را عهد شکن وخائن نسبت به ملکه ذهنی و شرمنده در میان حواریون خود می یابند!

باتوجه به اظهارات اخیر احمدی نژاد مبنی بر انتقال دست آورد های اتمی به دیگر کشور های اسلامی ؛ دغدغه امپراتوری شیعه اسلامی هر چه بیشتر قوت می گیرد. هیچگاه نباید فراموش نمود که ...... متن کامل

  منبع خبر


 

باور کنیم جان زندانیان سیاسی در خطر است!

در حالی که سکوت پر ابهام مجامع و سازمانهای حقوق بشری در سراسر دنیا نسبت به اعدام دو زندانی سیاسی در زندان ارومیه ، و عدم موضع گیری قاطع و آشکار نسبت به این عمل غیر انسانی رژیم جمهوری اسلامی ، این بیم را بوجود آورده است که رژیم بی توجه به تمامی میثاقهای بین المللی و حقوق بشری و بدون توجه به فشارهای جهانی بار دیگر فشار بر فعالین سیاسی را افزایش داده و پس از اعدام این دو تن سایر احکام اعدام زندانیان سیاسی را به اجرا در آورد، جنتی امام جمعه تهران نیز در سخنان جدید خود بار دیگر خبر از به اجرا در آمدن احکام اعدام این زندانیان و افزایش فشار بر فعالین سیاسی داده است.
بر کسی آشکار نیست که کانون مدافعان حقوق بشر که داعیه دار و منادی دفاع از حقوق بشر در ایران است و یکی از پایه گذاران خود را نیز در جهت نیل به این هدف قربانی داده است ( عبدالفتاح سلطانی) چرا در برابر چنین عملی سکوت اختیار کرده ؟ آیا اسماعیل محمدی و محمد پنجوینی با هر مرام و بینش سیاسی جزء خانواده ی زندانیان سیاسی نبوده اند؟ چه شده است که رژیم جمهوری اسلامی پس از سالها به خود اجازه داده است در میان فشارهای سنگین بین المللی مبنی بر نقض حقوق بشر و در زمانی که چشم بسیاری بر زندانهای ایران است، چنین آشکار فردی را به جرم عضویت در یک حزب سیاسی به بالای چوبه دار ببرد؟
آیا نباید بیمناک بود که فردا نوبت دیگرانی که در زندانهای مختلف ایران زیر حکم اعدام قرار دارند باشد؟ سعید ماسوری؛ ولی الله فیض مهدوی، حجت زمانی، ابوبکر میرزا قادری،عثمان میرزا قادری، قادر احمدی و .... از جمله زندانیان دارای حکم اعدامند. متن کامل
  منبع خبر


 

خبـــــــرنگــــــــاران گمنــــــــــــــام!

خبرنگاران غيرحرفه اى گرچه اطلاعى از رموز و فنون خبرنگارى ندارند، اما در محل حضور دارند، گزارش آنها بسيار تازه و زنده است و خود با گوش و پوست و خون حادثه اى را كه شرح مى دهند لمس مى كنند.
به هنگام شروع جنگ در افغانستان و عراق اخبارى به سراسر جهان رسيدند كه نه توسط خبرنگاران حرفه اى، كه از طرف افرادى عادى تهيه شده بودند، افرادى كه تصادفا در مركز حوادث حاضر بودند و به ثبت وقايع همت مى كردند. اين اخبار به سرعت در اينترنت منتشر شدند و تاثيرشان بر افكار عمومى بسيارموثر بود. به هنگام انفجارهاى خونين تروريستى در لندن نيز، همين افراد غيرحرفه اى بيشترين كمك ها را كردند و گزارش آنها تاثير بسيار مهمى بر آگاهى مردم از حوادث موجود بر جاى گذارد.....متن کامل
  منبع خبر


 

زندانيان اعتصابی تهديد شدند !

واحد اطلاع رسانی حزب دمكرات ايران - بهروز جاويد تهرانی مبارز سياسی و عضو حزب دمكرات ايران از روز ۸ شهريور، بينا داراب زند تحليلگر مسائل سياسی و عضو حزب دمكرات ايران از روز ۱۳ شهريور و حجت زمانی مبارز سياسی از روز ۱۷ شهريور ماه در اعتصاب غذا به سر می برند.به گزارش واحد اطلاع رسانی حزب دمكرات ايران، اين سه زندانی سياسی در اعتراض به بدرفتاری و پرونده سازی برای زندانيان سياسی در زندانها و عدم تفكيك جرايم و طبقه بندی زندانها دست به اعتصاب غذا زده اند. آنها به صورت سمبليك خواهان اجرای مفاد كامل اعلاميه جهانی حقوق بشر هستند.اما اين اعتصاب غذا با واكنشی تند از سوی مقامات قوه قضائيه مواجه شده است. بطوريكه به هنگام بازديد هيئت اعزامی سازمان بهداشت جهانی آنها را در سلول های خود مخفی كرده و هشدار داده اند كه با اين اقدامات به نظام ضربه می زنند.......متن کامل

  منبع خبر


 

علی افشاری به شش سال حبس تعزيری و پنج سال محروميت از حقوق اجتماعی محكوم شد.

افشاری به خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت كه حكم دادگاه بر مبنای اتهام اجتماع و تبانی با ساير گروه‌ها و افراد از جمله ملی مذهبي‌ها، انجام اقدامات و تبليغ عليه نظام به نفع گروه‌های بيگانه بوده است.
وی افزود: به استناد ماده‌ی ششصد و ده، به پنج سال حبس تعزيری به خاطر اجتماع و تبانی و به جهت تبليغ عليه نظام به استناد ماده‌ی پانصد به يك سال حبس تعزيری محكوم شدم. همچنين مستندا به مواد هفده و نوزده قانون مجازات اسلامی به پنج سال محروميت از حقوق اجتماعی نيز محكوم شدم.
اين عضو شورای مركزی طيف علامه‌ی دفتر تحكيم وحدت با بيان اين‌كه مدت يك سال بازداشت موقت وی نيز در اين شش سال حبس تعزيری لحاظ می‌شود، گفت: در مهلت مقرر – بيست روز آينده - نسبت به حكم صادره اعتراض می‌كنم.
  منبع خبر


Monday, September 26, 2005
 

دبيركل موتلفه: دولت نسبت به قطع رابطه با انگليس و اخراج سفير اين كشور اقدام كند، ايلنا

* همه جناح‌‏ها و احزاب در پرداخت هزينه ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت اتفاق نظر دارند
تهران- خبرگزاري كار ايران

دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: با توجه به رفتار غيراصولي و غيرمنطقي دولت انگليس, دولتمردان ما بايد نسبت به قطع رابطه با انگليس و اخراج سفير اين كشور از ايران اقدام كنند.
محمدنبي حبيبي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: عدم اجماع كامل براي راي مثبت به پيشنهاد كشورهاي اروپايي امتيازي بود كه سياستمداران ما با رايزني توانستند آن را به دست آورند.
وي تصريح كرد: اينكه اروپايي‌‏ها مجبور شدند پيشنهاد خود را در خصوص ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت به علت مقاومت سياستمداران كشورمان پس بگيرند، يك امتياز بزرگ براي ما محسوب مي‌‏شود.
  منبع خبر


 

معصومه شفيعى: با گنجى چه كرده اند كه پنهان اش مي كنند؟ صداي آلمان

خانم معصومه شفيعى در آخرين تلاش خود، نامه اى به رييس قوه قضاييه نوشته و ايشان را مورد خطاب اين سوال قرار داده كه چرا در زندانى كه تحت نظارت مستقيم شماست، برخورد ها با اكبر گنجى قانونى نيست و خانواده اش را نيز با بيخبري از او شكنجه ميكنند؟

يكماه است كه كسى از اكبر گنجى پس از انتقال از بيمارستان به زندان، خبر ندارد. ميگويند او در قرنطينه بهداشتى درمانى زندان اوين است و اجازه ملاقات نيز تنها با مجوز دادستان مرتضوى ميسر است كه صادر نمى شود. دويچه وله، با خانم معصومه شفيعى در همين رابطه گفتگويى تلفنى داشت.
  منبع خبر


Saturday, September 24, 2005
 

ديدار برخی از فعالان جنبش زنان با رويا طلوعی در سنندج.

تريبون فمينيستی ايران:در پی بازداشت دكتر رويا طلوعی در تاريخ ۱۰/۰۵/۱۳۸۴ نامه سرگشاده ای توسط بيش از يكصد تن از فعالان جنبش زنان برای آزادی ايشان خطاب به قوه قضائیه نوشته شد. در پی آن, نامه ديگری به تاريخ ۲۲/۰۶/۱۳۸۴ با امضای بيش از شصت تن از زنان خطاب به دادستانی استان كردستان به منظور ملاقات حضوری با ايشان در سنندج تهيه و به دادگستری سنندج ارسال شد. سرانجام در روز۳۰/۰۶/۱۳۸۴ تعداد ۹ تن از زنان به نمايندگی از امضاءكنندگان نامه فوق جهت مذاكره و دیداری حضوری با مسئولان دادگستری و پیگیری نامه خود از تهران به سنندج عزيمت كردند.
اين نمايندگان به ترتیب حروف الفبا شامل نوشين احمدی خراسانی، زهرا ارزنی ( وكيل دکتر رويا طلوعي )، جلوه جواهری، سحر سجادی، فرناز سيفی، منصوره شجاعی، شادی صدر، محبوبه عباسقلي‎زاده و فيروزه مهاجر بودند..... متن کامل
  منبع خبر


 

چگونه فيلترينگ جمهوري اسلامي را خنثي کنيم؟ - سام قندچي

بيش از سه سال پيش در مارس ۲۰۰۲ من مقاله اي نوشتم درباره استفاده از پراکسي براي خواندن مطالب اينترنت که فيلتر شده اند [http://www.ghandchi.com/119-Proxy.htm]. در آنزمان تازه تعداد بسيار معدودي از سايتهاي سياسي از طريق جمهوري اسلامي بوسيله فيلترينگ سانسور ميشدند و رژيم هم اصلأ نميگفت چنين کاري ميکند. هنوز براي رژيم اينترنت آنقدر مهم نبود و مشغول بستن روزنامه ها بود.

آنها هم که از نظر تکنيکي کار فيلترينگ رژيم را ميکردند، و ظاهرأ سازنده شبکه اينترنت در بخشي از ايران بودند، وقتي من در يک گروه خبري اينترنتي از آنها مستقيمأ اين سؤال را کردم گفتند که سايت هاي سکسي را براي مدارس فيلتر ميکنند، که نشان ميداد در اين کار درگير بودند. من به آنها گفتم که يک کاربر اينترنتي مثل يک خانواده ميتواند آنگونه محتوائي را که دوست دارد براي خود يا کودکان خانواده فيلتر کند، نه آنکه رژيم براي همه موسسات و مردم ايران تصميم بگيرد.

در عين حال يکي دو سايت سياسي را هم نام بردم که شنيده بودم در شبکه اينترنتي مدارس ايران که اين افراد در ساختن آن درگير بودند فيلتر شده بودند، و آنها جواب دادند که آن ها تروريست هستند، و بعد پرسيدم که آيا آنها در اينترنت کار تروريستي ميکردند، و پرسيدم که چه تضميني هست که شما همين سانسور را فردا درباره ديگران بکار نبريد.

آنها ديگر ساکت شدند و جوابي ندادند و سالها ست نميگويند که چقدر آنها دست اندر کار اين سانسور در ايران و کار تکنيکي براي ايجاد فيلتر هستند، زماني که امروز در ايران نه تنها سايتهاي بسيار معتدل سياسي هم تحمل نميشوند، بلکه مهمترين بحث هاي مستند و علمي و تاريخي بخاطر فيلترينگ سايت هاي مستند سانسور ميشوند.

من آرزو دارم روزي اين افراد به جلو بيايند و به جهان بگويند که چگونه اين زندان اوين براي اينترنت در ايران ساخته شد. اين موضوع شخصي نيست و همانطور که امثال اوپن هايمر پس از جنگ دوم جهاني به اشتباه خود اذعان کردند، اين ها نيز اين را به ملت ايران مديونند......... متن کامل
  منبع خبر


 

خردستيزي در كردستان ( ميزگرد با حضور جلال ‌جلالي‌زاده و عرفان قانعي فرد)

تازگي‌ها، بحث رعايت حقوق مذاهب، و عدم تبعيض در اين زمينه، در ميان دولت و نيز مباحث روشن‌فكري به طور جدي مطرح شده است؛ ارزيابي شما از اين مساله چيست؟

جلالي‌زاده: در جامعه‌ي امروز متاسفانه شاهد يك نوع تبعيض و بي‌عدالتي در بين مذاهب اسلامي هستم و اين چيزي نيست كه تنها من بگويم. واقعيت جامعه اين است و بايد اين هم‌خواني و تناسب با شعارهاي اوايل انقلاب اسلامي به‌وجود بيايد. انقلاب ما به‌خاطر آزادي و عدالت و رفع تبعيض و محروميت بود و ما بنابر آرماني كه داشتيم در انقلاب شركت كرديم. مردم ايران با توجه به وضع حكومت قبلي، يك مدينه‌ي فاضله و نمونه براي جهان را در انقلاب ترسيم كردند، اين‌كه هر ايراني به صفت ايراني بودن، از حقوق مساوي برخوردار باشد. اما متاسفانه در ايام تصويب قانون اساسي با دخالت عوامل مختلف و چهره‌هاي غيرفعال در انقلاب، شاهد تصويب بعضي از اصول بوديم كه با مباني فكري حقوق بشر و دموكراسي در تضاد بود و به نوعي تفرقه مذهبي را قانوني كرد. مانند گنجانيدن اصولي در قانون اساسي براي انتخابات رياست‌جمهوري، رهبري و ... و اين‌كه صرفاً شيعه باشند و تنها شيعه مذهب رسمي كشور باشد و اين خودبه‌خود باعث غيررسمي شدن مذاهب ديگر شد و نقطه نظرات ديگر، از فضاي قانون و سياست كشور خارج شد و علاوه بر آن مذاهب ديگر، در اداره‌ي جامعه نقشي نداشتند و متاسفانه در كنار يك‌سري عوامل مختلف ديگر به منزوي شدن پيروان آن مذاهب منجر شد.

هر چند در قانون اساسي به مسايل احوال شخصي، اشاره شده است؛ اما در حال حاضر، مناطق سني نشين جزو محروم‌ترين مناطق ايران هستند. از ميان تحصيل‌كردگان و نخبگان و شايستگان اهل سنت كسي در قدرت حضور ندارد. بعضي از وزارت‌خانه‌ها و نهادها هستند كه به هيج وجه، از نيروهاي اهل سنت استفاده نمي‌كنند و حتي در بعضي از نهادها، يك نفر هم حضور ندارد. در شوراي نگهبان و نهادهاي وابسته به رهبري و ... هم به‌همين شكل. مشخص است كه يك گروه يا جمع در صحنه‌ي قدرت حضور ندارند و هيچ امكاني هم براي سهم خواهي آن‌ها ‌ا‌ز حكومت و گرفتن قدرت نمي‌ماند و متاسفانه...........متن کامل

  منبع خبر


 

بازجویی فنی ! ( محمدرضا نسب عبداللهی )

یکی از روش هایی که در طول تاریخ برای تعقیب و کشف جرم به کار گرفته می شده،سیستم اتهامی بوده است. از نظر تاریخی این سیستم، کهنه ترین روش رسیدگی به پرونده های قضایی است. در سیتم اتهامی،مهم ترین راهکار اثبات حقایق، یاری جستن از روش "اوردالی" (ordalie) بوده است. به این ترتیب که هرگاه "متهم"برای اثبات بی گناهی خود نمی توانسته است دلیلی بیاورد، سوگند او نیز پذیرفته نمی شده است و ناگزیر به اوردالی تن می داد. اوردالی دارای دو روش "گرم" و "سرد" بوده است. در روش گرم از روغن داغ یا آتش و یا آهن گداخته و در روش سرد از زهرهای مختلف برای اثبات بی گناهی متهم بیچاره استفاده می شده است. به عنوان نمونه متهم را به داخل آتش می انداختند،چنانچه سالم بیرون می آمد،بی گناهی او ثابت می شد.
در سیستم اتهامی دو ویژگی آشکار است: نخست آنکه متهم در ذات خود مجرم انگاشته می شود. دوم آنکه در این سیستم متهم باید با تحمل شکنجه های وحشتناک، بی گناهی خود را ثابت کند. هر چند سیستم اتهامی، روشی کهنه است و به گذشته های دور تاریخ تعلق دارد ولی این سیستم کهنه ی تاریخی، در تاریخ جا نمانده است و همگام با آن، جلو آمده است.
شکل امروزی "اوردالی" در ایران، با نام "بازجویی فنی" رواج دارد. عبارت "بازجویی فنی"برای خوانندگان روزنامه ها، نامی ناآشنا نیست. هر جا در صفحات حوادث روزنامه ها، رخدادی نقل شده است، در متن آن به "بازجویی فنی" اداره ی آگاهی (وابسته به نیروی انتظامی حکومت ایران) نیز اشاره ای شده است.
بازجویی فنی چیست؟... متن کامل
  منبع خبر


 

نامه معصومه شفيعی به رئيس قوه قضاييه: چه اتفاقی برای گنجی افتاده است؟

این نامه را در حالی می‌نویسم که از فرط نگرانی خواب به چشمانم راه پیدا نمی‌کند و دلیل آن نیز بی خبری محض و شایعات تکان دهنده درباره‌ی سلامتی و حیات همسرم است.
چرا به ما ملاقات نمی‌دهند؟ چرا به گنجی اجازه نمی‌دهند یک تلفن به منزل بزند و فرزندان نگرانش را از انتظار و اضطراب نجات بخشند؟ و اگر گنجی در قرنطینه‌ی بهداشتی – درمانی است به چه دلیل به قرنطینه منتقل شده مگر پزشکان بیمارستان میلاد ( علی الادعا ) رسماً اعلام نکردند که حال گنجی، خوب است!!؟ حتماً اتفاق خاصی افتاده که به قرنطینه‌ی درمانی منتقل شده است...متن کامل
  منبع خبر


Friday, September 23, 2005
 

راهنمای عملي وبلاگ نويسان و وب نگاران معترض

گزارشگران بدون مرز منتشر کرد :
راهنمايي عملي برای وبلاگ نويسان و وبنگاران معترض

وبلاگ به شوق مي آورد، نگران مي کند، مزاحمت ايجاد مي کند، دستگير مي کند. برخي آن را تحقير مي کنند، ديگران آنرا به مثابه ی انقلابي در انفورماتيک مقدس مي دانند. چون به سخن آوردن شهروندان معمولي است، ابزاری مناسب برای بيان آزاد و دفاع از آزادی بيان است.

در کشورهايي که سانسور حکومت مي کند، وقتي که مطبوعات سنتي در سايه ی قدرت روزگار مي گذرانند. غالبا اين وبلاگ نويسان هستند که تنها روزنامه نگاران واقعي محسوب مي شوند، در اين کشورها، گاه تنها آنها هستند که اطلاع رساني مستقل را به پيش مي برند، بي اعتنا به خوشايند حکومت ها و گاه به قيمت به خطر انداختن آزادي شان.

گزارشگران بدون مرز برای همياری با وبلاگ نويسان و وب نگاران راهنمای عملي را تهيه کرده است، با اطلاعاتي عملي و راهيافت هايي فني برای حفظ کردن ناشناس بودن، دور زدن سانسور، و شناخت تکنيک های منطبق بر شرايط مشخص در هر کشور، همچنين راه انداختن وبلاگ با استفاده از بهترين گزينه ها برای شناساندن آن به ديگران و ...... علاوه بر نکاتي در باره ی حفظ اعتبار وبلاگ از طريق رعايت برخي قواعد فني و روزنامه نگارانه.

اول مهر ماه ۱٣٨٤ راهنمايي عملي برای وبلاگ نويسان و وب نگاران معترض انتشار يافته و بر روی سايت گزارشگران بدون مرز نيز مي توان آنرا خواند و يا دانلود کرد. دو بخش اصلي اين راهنما که بيشترين استفاده را برای کاربران ايراني دارد : انتخاب شیوه گذر از فیلتر و وبلاگ نویسی ناشناس به فارسي ترجمه شده است
  منبع خبر


Thursday, September 22, 2005
 

قطعنامه جديد اروپاييها ارجاع ايران به شوراي امنيت در نشست نوامبر را در بر دارد

خبرگزاري فارس: يك عضو حاضر در شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفت ارجاع پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت در پيش‌نويس جديد قطعنامه اروپايي‌ها حذف شده اما ارجاع ايران به اين شورا را در نشست ماه نوامبر در بر دارد.


اين منبع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در وين افزود در اين قطعنامه اعلام شده كه ايران
"عدم پايبندي" داشته و اين واژه براي ارجاع پرونده هسته‌اي ايران با مباني حقوقي در 24 نوامبر يعني در نشست بعدي اين شورا كافي است.
در عين حال نشست امروز شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي براي بررسي پرونده هسته‌اي ايران به حال تعليق درآمد.
«مليسا فلمينگ» سخنگوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با اعلام اين خبر در وين افزود: «اين نشست به درخواست اعضاي شورا در زمان دلخواه به كار خود ادامه خواهد داد.»
اين در حالي است كه كشور هاي مختلف در نشست امروز و ديروز اين شورا بيانيه‌هاي خود را در زمينه ايران قرائت كردند.
  منبع خبر


 

مصاحبه پولاد همایونی سخنگوی پن لاگ با رادیو فرانسه در زمینه تشدید فیلترینگ در ایران

فایل صوتی مصاحبه رو می‌تونید در این آدرس گوش کنید
گزارش مفصل تری از این جلسه و همچنین تصمیمات بعدی پن‌لاگ بزودی به اطلاع عموم خواهد رسید
  منبع خبر


 

مرضیه فریقی بزرگ بانوی موسیقی کردی درگذشت.

یکشنبه ۱۸ سپتامبر ۲۰۰۵ در ساعت ۱۱ قبل از ظهر به وقت اروپا قلب خانم مرضیه فریقی بزرگ بانوی موسیقی کردی و یکی از چهره های سرشناس و محبوب کردستان بعلت خونریزی مغزی در بیمارستانی در استهکلم برای همیشه از تپش باز ایستاد. متـن کــامل

در زمانه، یکی جان ِ دوستدار
کی مــــــــــــرگ توانــــــــــــــــــد،
نام مـــــرا بـروبد از یـــــــاد روزگـــــار؟
بسیار گل، که از کف من، برده است بـــــاد
امــــــــــــــــــــــــــــــا مــــــــــن غمیــــــــــــــــــن
گلهــــــــــــــای یاد کس را، پـــــرپـــــر نمی کنـــــم،
مرگ هیچ عـزیزی را، باور نمی کنم ... سیاوش کســـرایی
  منبع خبر


Tuesday, September 20, 2005
 

محـاكمـــه الهــه كولايی به اتهام تبليغ علیــه نظام!

خبرگزاري دانشجويان
جلسه‌ي رسيدگي به اتهامات الهه كولايي نماينده‌ي دوره‌ي ششم مجلس شوراي اسلامي با شكايت مدعي‌العموم و به اتهام تبليغ عليه نظام در شعبه‌ي ۷۶ دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي صارمي برگزار شد.
به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس متن كيفرخواست اتهام كولايي در اين پرونده، تبليغ عليه نظام به استناد مطلب منتشر شده درباره‌ي گزارش ديدار وي با نماينده‌ي پارلمان هلند عنوان شد كه الهه كولايي در مقام دفاع از خود اظهار داشت: من در طول دوران نمايندگي با توجه به سوگند به قرآن، وظيفه‌ي پاسداري از قانون اساسي و دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران را بر عهده داشتم. همواره اين نكته مورد توجهم بود كه بر اساس يافته‌هاي علمي خود بتوانم در ايفاي وظايف خود سهمي داشته باشم و به عنوان فردي كه سال‌ها در رشته‌ي علوم سياسي تحصيل كرده‌ام، اين وظيفه برايم مفروض بود كه از اين تلاش‌ها به درستي دفاع كنم و بر خلاف اتهام مطرح‌شده، اين ديدارها و ملاقات‌ها همواره در چارچوب دفاع از تلاش‌هاي مجدانه‌ي مردم ايران در مسير تحقق آرمان‌ها و اهدافشان انجام مي‌شد... متن کامل
  منبع خبر


 

حذف بخشى از زنان از اينترنت در ايران!

مسأله زن در ايران بار سياسى بالايى دارد، چون گره مى‌خورد به حاكميت دين، به موضوع آزادى و به حقوق بشر. پس از سايتها و وبلاگهاى اينترنتى سياسى اينك گويا نوبت به سايتها و وبلاگهاى مربوط به زنان رسيده است. حدود دو ماه است كه در ايران كاربران اينترنت به بخشى از موضوعهاى در پيوند با زنان دسترسى ندارند.
چند سالى است كه اينترنت به يكى از مهمترين وسيله‌هاى كسب اطلاعات در سراسر جهان تبديل شده است. دانش‌آموزان و دانشجويان در كشورهاى اروپايى و امريكايى هر روز از اينترنت به عنوان منبعى استفاده مى‌كنند كه به آنها امكان مى‌دهد هر چه سريعتر به اطلاعاتى كه مى‌جويند دست پيدا كنند. در ايران هم روز به روز بر شمار كاربران اينترنت افزوده مى‌شود. كسانى كه با اينترنت كار مى‌كنند هم از توانايى اطلاع‌رسانى سريع اين وسيله و هم از امكان پشت سر گذاشتن سد سانسور با آن آگاهند.
دولتهايى كه سانسور را برقرار مى‌كنند هم راه خود را يافته‌اند تا از دستيابى مردم به اطلاعات از طريق اينترنت جلوگيرى كنند. راهى كه آنها به كار ميگيرند فيلترينگ است، يعنى مانع از دسترسى به صفحه‌هاى خاصى در اينترنت مى‌شوند. به تازگى در سايت اينترنتى زنان ايران گزارشى با عنوان ”حذف زنان از محيط سايبر“ به قلم خانم ليلا مورى منتشر شده در اين باره كه از حدود دو ماه پيش برخى از سايتها، وبلاگها و كليدواژه‌هاى مربوط به زنان از عرصه اينترنت در ايران حذف شده است. مفهومهايى چون ”زنان ايران“ و ”جنبش زنان ايران“ به زبان انگليسى از جمله مفهومهايى است كه به آنها نمى‌توان هم اكنون با ماشين جستجوگر دست يافت.
ليلا مورى در اين باره مى‌گويد: ”اگر شما در سايت جستجوى گوگل Iranian women را جستجو كنيد، مى‌بينيد كه مى‌نويسد access denied، يعنى شما نمى‌توانيد به چنين جايى دسترسى داشته باشيد. “ متن کامل
  منبع خبر


 

قول و عمل احمدى نژاد در مجمع عمومى سازمان ملل!

محمود احمد‌ى نژاد در اولين سفر رسمى خود به خارج از كشور از ديروز در نيويورك است. وى قبل از ترك تهران وعده كرد در مجمع عمومى سازمان ملل از حقوق ملت ايران دفاع نموده و تلاش كند پرونده اتمى ايران به شوراى امنيت ارجاع نشود. گفته ميشود او حامل پيشنهادهاى جديدى در اين مورد است. آيا او در اين تلاش موفق خواهد شد؟ اساسا پيشنهادهاى تازه ايران چيستند و آيا سخنرانى آقاي احمدي نژاد در روز شنبه در نيويورك شگفتى خواهد آفريد؟

ابوالحسن بنى صدر، در مصاحبه با دويچه وله به پاره اى از اين پرسش ها پاسخ داد. متن کامل
  منبع خبر


 

شرودر باخت، مرکل پیروز نشد !

در انتخابات پارلمانی ١٨ سپتامبر آلمان دولت حاکم سوسیال دمکرات - سبز از اکثریت افتاد اما اپوزیسیون متشکل از احزاب مسیحی و دمکرات های آزاد نیز آرای کافی برای تشکیل دولت به دست نیاورد.
در ٦٠ سالی که از جنگ جهانی دوم می‌گذرد سابقه نداشته است که مجموع رای دو حزب عمده آلمان به زیر ٧٠ درصد سقوط کند.
  منبع خبر


 

انتقاد سه زنداني سياسي اوين از رسانه هاي برون مرزي


تبريز نيوز: سرويس سياسي : دكتر سعيد كمالي ها ، رضا محمدي و پيمان پيران سه زنداني سياسي اوين با انتشار نامه اي خطاب به هم وطنان خود به انتقاد از رسانه هاي برون مرزي پرداخته اند :

هم ميهنان گرامي و رفقاي مبارز ،

گرچه در طول چند سال گذشته به دليل شرايط پيش آمده و جو حاكم بر جامعه هرگز ميسر نبود تا روشن تر از گفته هاي شفاهي در موضوع عملكرد برخي جريانات فرصت طلب كه در پيرامون حركت واقعي مبارزه ، صرفاً به تدريج گفته هاي بي پايه و اساس و هوچيگري مي پردازند سخن بگوييم ، اما امروز به حكم آزادي و لزوم تذكر حقايق در مقام زنداني عقيده ، حتي اگر با ضديت و معاندت وابستگان و صاحبان تريبون در خارج از ايران مواجه شويم بنا داريم مختصر پرده اي از روي كار اين جريانات كه خصوصيتي جز عدم لياقت و بي مسلكي ندارند ، برداريم .
پيش از هر چيز مي بايست در ارتباط با دستگاه هاي سخن پراكني برون مرز مطالبي را عنوان كنيم چرا كه اگر ذره اي يقين پيدا مي كرديم آن تعداد برنامه هاي فارسي زبان منتشره از اروپا و آمريكا همچون برخي از رسانه هايي كه در دو قرن گذشته در مبارزات آزاديخواهي ملل جهان تأثير قاطع داشته و در ميدان مبارزات مردمي باري طرد استبداد و كسب حداقل هاي دموكراسي از سلاح هاي برنده سياسي در ايران به شمار مي آيند بي ترديد از وجود چنين حربه اي همچون شما و ديگر همبنديانمان بسيار خرسند و شادمان مي شديم ، اما چون امروزه بيش از پيش از حركات رهنمون شده و طبيعتاً هدفدار اين رسانه ها در پرده برداشتن از حقايق و ارتباط سالم انساني و شرافتمندانه با افكار ملي و عمومي مردد هستيم و بعلاوه به طور قطع و وضوح مي بينيم و مي شنويم كه... متن کامل
  منبع خبر


Sunday, September 18, 2005
 

جلسه پالتاک کانون وبلاگ نویسان ایران برای مبارزه با سانسور

تا روز جلسه پالتاک این متن اول صفحه قرار خواهد گرفت برای مطالعه خبرها به پست های بعد از این پست مراجعه کنید.


Paltalk Room: Social Issues -->PenLog

  منبع خبر


 

نشست شورای حکام درباره ایران

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی فردا در وین تشکیل جلسه می دهد تا درباره برنامه هسته ای ایران آخرین تصمیمات خود را نهایی کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، در این جلسه که با حضور 35 عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار می شود، درباره تدابیری برای تقویت همکاری بین المللی در زمینه های پرتو افشانی نظامی و مدیریت ایمن و شفاف پسمان ها و همچنین محافظت در برابر تروریسم هسته ای بحث و گفتگو خواهد شد.

سایت اینترنتی آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه نشست مذکور در پشت درهای بسته برگزار می شود، نوشت : در پایان جلسه 19 سپتامبر، بیاینه محمد البرادعی مدیرکل آژانس درباره سرنوشت برنامه هسته ای ایران و دیگر موضوعات در اختیار رسانه ها و افکار عمومی قرار خواهد گرفت.
  منبع خبر


 

دستور رئيس قوه قضائيه براى بررسى تغيير وضعيت ۳۴ زندانى

انجمن دفاع از حقوق زندانيان پس از چند ماه گفت وگو با مقامات مختلف قضايى به منظور تغيير وضعيت و يا آزادى برخى زندانيان و با توجه به تمايل برخى از مقامات قضايى به حل مسئله اين افراد كه حتى بعضاً سخن از عفو عمومى مى راندند سرانجام در ۱۳ شهريورماه ۱۳۸۴ نامه مشروحى خطاب به شاهرودى رياست محترم قوه قضائيه نوشت. با توجه به اينكه ايشان دستور بررسى كارشناسى توسط مسئولان ذيربط به منظور رسيدگى و اقدام صادر كرده اند انجمن دفاع از حقوق زندانيان ضمن قدردانى از اين اقدام متن كامل نامه را جهت استحضار افكار عمومى انتشار مى دهد.... ( متن کامل )
شايان ذکر است که در ميان اسامي زندانيان مزبور نام مجتبي سميع نژاد نيز بوده و درباره او آمده است :
۱۵- آقاى مجتبى سميع نژاد جوان ۲۱ ساله ا ى است كه پدر وى بازنشسته و عهده دار سرپرستى دو برادر بيمار مجتبى است. وى در جريان بازداشت وبلاگ نويسان در تاريخ۲۴/۱۱/۸۳ بازداشت شده و پس از آزادى ساير متهمان اين پرونده هنوز در زندان است. در حال حاضر حكم دادگاه بدوى مبنى بر دو سال محكوميت زندان وى صادر شده و قرار وثيقه ۱۳۰ ميليون تومانى براى آزادى وى تا صدور رأى تجديدنظر صادر شده است و در پرونده ديگرى مجدداً به ۱۰ ماه حبس در دادگاه بدوى محكوم شده است. به دليل عجز خانواده از توديع وثيقه ملكى يا ريالى تبديل قرار بازداشت به كفالت تا زمان صدور رأى تجديدنظر به اميد تبرئه وى كمترين كارى است كه مى توان براى تغيير وضعيت وى انجام داد.
  منبع خبر


Saturday, September 17, 2005
 

اسماعيل محمدی اعدام شد، سه کـرد ديگر در انتظار اعدامند!

نامه گروه کار سياسي شوراي هماهنگي جمهوري خواهان دمکرات و لاييک ايران به:
سازمان عفو بين الملل، کميسيون حقوق بشر پارلمان اروپا، کميسيون حقوق بشر پارلمان المان، ليگ بين المللي حقوق بشر، خانه دمکراسي و حقوق بشر، جامعه ناظر حقوق بشر.
در آغاز ماه مي سال ۲۰۰۵ ميلادي، ما در طي نامه اي به شما، با اشاره به احکام اعدام صادر شده براي آقايان اسماعيل محمدي و حجت زماني ،خطر اعدام آنها را يادآور شده و خواهان اعمال فشار شما به دولت و حکومت جمهوري اسلامي ايران براي جلوگيري از اين اعدامها و درخواست آزادي اين دو زنداني سياسي، شديم.
متاسفانه هشدار ما در مورد آقاي اسماعيل محمدي به واقعيت پيوست. و اين بار با ترسيم شرايط جديد و خطري که جان زندانيان ديگر را تهديد ميکند، خواهان اعمال فشار جدي شما به جمهوري اسلامي ايران براي متوقف کردن روند سرکوب و متوفف کردن اعدامها مي باشيم.
در هفدهمين سالگرد قتل عام هزاران زندانيان سياسي در ايران در تابستان و پاييز ۶۷، آقاي اسماعيل محمدي و يک زنداني کرد ديگر اقاي محمد پنجويني به تاريخ اول سپتامبر ۲۰۰۵ اعدام شدند. سه روز بعد، دو دختر خردسال آقاي محمدي که به ملاقات پدر آمده بودند، خبر اعدام پدر و وسائل او را از ماموران دريافت ميکنند.
اين در حاليست که صدها تن از مردم کردستان در پي اوج گيري اعتراض آنها به سرکوب و ترور اعمال شده توسط نيروهاي امنيتي حکومت و در دفاع از حقوق دمکراتيک، ملي، قومي و انساني خود دستگير شده و در زندانهاي کردستان ايران درزير شکنجه به سر ميبرند. روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر کرد در سنندج نظير خانم دکتر رويا طلوعي، اجلال اقوامي، سعيد ساعدي ومادح احمدي دستگير شده و در وضعيت نامعلومي به سر ميبرند. و حزب دمکرات کردستان ايران، خبر از در آستانه اعدام قرار گرفتن سه زنداني ديگر به نامهاي ابوبکر ميرزا قادري، عثمان ميرزا قادرى و قادر احمدى ميدهد، که جرم آنها هواداري از اين حزب اعلام شده است اين آقايان احکام اعدام خود را در سال گذشته دربافت کرده و احتمال ميرود که تا پايان ماه سپتامبر اعدام شوند... متن کامل
  منبع خبر


 

عفــو بین‌الملل: اكبر گنجـــی را آزاد كنیـــد!

ایران امروز - عفو بین‌الملل روز ١٣ سپتامبر با صدور اعلامیه‌ای نگرانی خود را از وضعیت سلامت گنجی و ممنوع‌الملاقات بودن این زندانی عقیدتی ابراز کرد. عفو بين‌الملل در اعلامیه‌ی خود با اشاره به انتقال مجدد آقای گنجی به زندان در روز ٣ سپتامبر، نوشته است که وی پس از دو ماه اعتصاب غذا در شرایط جسمانی نامناسبی بسر می برد و خانواده اين روزنامه‌نگار نگران هستند که وی ممکن است در زندان انفرادی محبوس باشد.
در این اعلامیه به نقل از خانم معصومه شفیعی، همسر گنجی گفته می شود که "من اطمینان دارم که او در زندان انفرادی است" و نگرانی‌های وی درباره نامناسب بودن زندان انفرادی برای وضعیت جسمانی و سلامت اکبر گنجی تصریح شده است. همچنین دراین اعلامیه از نامه معصومه شفیعی به کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل یاد شده است.
عفو بين‌الملل با اشاره به شرکت گنجی در کنفرانس برلین، از نوشته های او و اتهامات او به مقامات عالیرتبه نظام و از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی و نقش او در افشاء تاريكحانه‌های قدرت در ايران یاد كرده و از همگان خواسته است با نوشتن نامه به رهبر، رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی، از آنان بخواهند که اجازه ملاقات با خانواده و وکیل به اکبر گنجی داده شود و همه امکانات درمانی مورد نیاز در اختیار وی قرا گيرد.
همچنین در این اعلامیه آمده است که از مقامات بخواهید که به زندان انفرادی پایان دهند، چنانچه «گروه کاری سازمان ملل درباره حبس خودسرانه» در دیدار فوریه ٢٠٠٣ خویش از ایران اظهار داشت که "اینگونه «زندان در زندان» در نهاد خود مستبدانه بوده و بایستی که پایان یابد." و از همگان خواسته شده که خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط گنجی شوند.
  منبع خبر


 

گروگان سابق آمریکايی: ما فقط ۴۴۴ روز گرفتار اوباش بودیم، مردم ایران ۲۷ سال!

همزمان با حضور پاسدار احمدی نژاد در نیویورک ، چند تن از گروگانهای سابق آمریکايی طی یک کنفرانس مطبوعاتی ، نقش رئیس جمهور رژیم اسلامی در بازجويی و شکنجه گروگانها را تشریح کردند.
باری روزن ، یکی از گروگانهای سابق آمریکايی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت از نظر بین المللی ، تسخیر سفارت آمریکا و گروگان گرفتن ۵۲ کارمند سفارت ، نخستین اقدام تروریستی بود که توسط رژیم تهران صورت گرفت و اکنون زمان درخواست اجرای عدالت فرا رسیده است. رژیم تهران ۲۶ سال است که در رابطه با گروگانگیری سفارت آمریکا حساب پس نداده و بهای آن را نپرداخته است. گروگانگیرها با ما مانند حیوان رفتار می کردند و در حالیکه چشمان ما بسته بود ، اسحه را روی سر ما قرار می دادند.
وی در ادامه گفت اکنون تنها بحث گروگانهای آمریکايی مطرح نیست بلکه مردم ایران هر روز در چنین شرایطی زندگی می کنند. ما ۴۴۴ روز گروگان بودیم و با این رنج تا آخر عمر زندگی خواهیم کرد اما افرادی که در درون ایران هستند ، هر روز در جهنم و تحت شکنجه قرار دارند تا بمیرند.
  منبع خبر


 

ارزیابی بانک جهانی از فضای کسب و کار در ۱۵۵ کشور جهان و موقعیت ایران.

بر پایه گزارش تحقیقاتی تازه‌ای درباره ۱۵۵ کشور که از سوی بانک جهانی منتشر شده، چهار کشور زلاند نو، سنگاپور، آمریکا و کانادا از لحاظ برخورداری از فضای کسب و کار مساعد به ترتیب در ردیف های اول تا چهارم و کشور آفریقایی جمهوری دموکراتیک کنگو در ردیف آخر قرار دارد. ایران، در جدول ۱۵۵ کشور مورد بررسی بانک جهانی، از لحاظ فضای کسب و کار در ردیف ۱۰۸ قرار گرفته است. در حالی که کشورهای آفریقا و خاورمیانه برای مقابله با بیکاری انبوه باید فرصت های شغلی بیشتری به وجود آورند، شمار زیادی از آنها با ایجاد هزار و یک مانع در فضای کسب و کار، سرمایه گذاران و کارآفرینان را دلسرد می‌کنند. ( راديو فردا ) ----- متن کامل
  منبع خبر


 

هر سال بيش از ۱۵۰ هزار نفر ايراني با تحصيلات دانشگاهي از كشور خارج مي شوند!

خبرگزاري فارس به نقل از صندوق بين المللي پول گزارش داد هر سال ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار ايراني با تحصيلات دانشگاهي در جستجوي شرايط بهتر زندگي از ايران خارج مي شوند و ايران در كنار كره جنوبي، فيليپين و تايوان در رديف نخستين كشورهاي جهان از لحاظ فرار مغزها است.
دكتر جواد صالحي اصفهاني استاد اقتصاد دانشگاه ويرجنياي آمريكا در مصاحبه با راديو فردا مي گويد: البته اين آمار پخش شده كمي مبالغه آميز به نظر مي رسد، ولي به هر جهت فرار مغزها يك واقعيت است و از نظر اقتصادي براي كشورهايي مانند ايران كه در اين سطح افراد تحصيلكرده را از دست مي دهند، بي شك هزينه بسيار سنگيني دارد؛ چون در ايران تربيت سرمايه انساني اكثرا با هزينه دولت وملي است.
آقاي دكتر صالحي مي گويد: اگر اين سرمايه را مثلا با نفت مقايسه كنيم و خارجي ها مي آمدند به همان مقدار نفت ما را مي بردند، خيلي در كشور سر و صدا مي كرد و مردم نگران مي شدند، ولي از دادن سرمايه انساني را آنقدر باعث زيان نمي بينند. ( راديو فردا ) ----- (rm) صدا --- (wma) صدا
  منبع خبر


Thursday, September 15, 2005
 

تظاهرات گسترده مخالفان حکومت ايران در مقر سازمان ملل

روز چهارشنبه در حاشيه اجلاس مجمع عمومی و حضور محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور ايران در اين اجلاس، تظاهرات گسترده ای توسط نيروهای مخالف جمهوری اسلامی روبروی مقر سازمان ملل متحد برگزار شد.
در اين اجتماع که به تخمين های مختلف از 5 تا 15 هزار نفر در جريان يک روزه آن حضور يافتند، از نيروهای سلطنت طلب و طرفداران رضا پهلوی، تا گروه های کرد و نمايندگان و هواداران سازمان مجاهدين خلق و شورای ملی مقاومت حضور داشتند.

تظاهرکنندگان شعارهايی چون "آزادی برای ايران" و "مرگ بر حزب الله" سر می دادند.
  منبع خبر


 

مقصر اصلي مرگ كارگران باب نيزو پيمانكار خصوصي است

براي كاهش هزينه‌‏ ، دستگاه‌‏هاي تخليه گاز را نيمه فعال مي‌كردند
طي 20 روز گذشته 2 انفجار گاز در اين معدن صورت گرفته‌‏است

دبير اجرايي خانه كارگر كرمان گفت : پيمانكار خصوصي معدن "باب نيزو" كرمان ، مقصر اصلي فاجعه روز گذشته اين معدن و كشته شدن 11 كارگر در اثر انفجار گاز متان است.

به گزارش خبرنگار ايلنا , "عباس كاربخش" ، كه پسرعموي او نيز در جريان اين حادثه كشته شده است ، تصريح كرد ‌‏: حوادث ناشي از كار و تلفات انساني كه در دوره 6 ساله مديريت پيمانكار خصوصي معدن "باب نيزو" رخ داد ، نسبت به سابقه 40 ساله اين معدن بي سابقه بوده است .
  منبع خبر


 

رايس: نتوانستيم عليه ايران اجماع كنيم

وزير امور خارجه آمريكا اعلام كرد كه امكان دستيابي به اجماع جهاني براي ارجاع پرونده هسته‌‏اي ايران به شوراي‌‏امنيت سازمان‌‏ملل‌‏متحد وجود ندارد.

به گزارش ايلنا ، "كوندوليزا رايس" كه براي شركت در نشست مجمع‌‏عمومي سازمان‌‏ملل‌‏متحد به نيويورك رفته است با اذعان به ناتواني آمريكا در جلب حمايت جهاني براي مخالفت با برنامه هسته‌‏اي ايران، گفت: «حمايت جهاني از اِعمال مجازات عليه ايران به‌‏خاطر پرونده هسته‌‏اي اين كشور كافي نيست.»
وي كه با شبكه فاكس‌‏نيوز گفت‌‏وگو مي‌‏كرد، افزود: «حتي اگر شوراي‌‏امنيت آمادگي داشته باشد كه هفته آينده براي بررسي پرونده هسته‌‏اي ايران تشكيل جلسه دهد باز هم حمايت بين‌‏المللي از اين موضوع‌، به اندازه كافي نيست.»
  منبع خبر


Wednesday, September 14, 2005
 

فراخوان عفو بين‌الملل برای نجات جان ٤ زندانی

چهار زندانی در ايران در خطر اعدام قريب‌الوقع هستند
دفتر مرکزی عفو بین‌الملل روز دوشنبه ١٢ سپتامبر طی اعلامیه‌ای از خطر اعدام قریب‌الوقوع چهار مرد کرد در زندان ارومیه خبر داده و از همه هواداران خویش خواسته که به مقامات ایرانی نامه نوشته و خواهان نجات جان این افراد شوند. همچنين، دفتر عفو بین‌المل در امریکا از خطر اعدام جوان ٢٢ ساله‌ای در زندان اهواز به اتهامی نامعلوم خبر داده و خواهان تلاش عموم مردم برای نجات این جوان شده است.

ایران امروز - دفتر مرکزی عفو بین‌الملل روز دوشنبه 12 سپتامبر طی اعلامیه ای از خطر اعدام قریب‌الوقوع چهار مرد کرد در زندان ارومیه خبر داده و از همه هواداران خویش خواسته که به مقامات ایرانی نامه نوشته و خواهان نجات جان این افراد شوند. در همان روز، دفتر عفو بین المل در امریکا از خطر اعدام جوان 22 ساله‌ای در زندان اهواز به اتهامی نامعلوم خبر داده و خواهان تلاش عموم مردم برای نجات این مرد شده است. متن این دو اعلامیه به ترتیب در زیر آمده است.
  منبع خبر


Tuesday, September 13, 2005
 

پرفسور۲۹ساله ايراني و جوانترين استاد دانشگاه تورنتو ‌يكي از ۳۵ مخترع برتر جهان شد

پرفسور پرهام اعرابي، استاد ۲۹ ساله دانشگاه تورنتوي كانادا با ايده خلاقانه‌اش در زمينه حذف صداهاي مزاحم در سيستم‌هاي رايانه‌يي هوشمند كنترل شونده با صوت، به عنوان يكي از ۳۵ مخترع جوان منتخب نشريه «تكنولوژي ريويو» دانشگاه MIT انتخاب شد. به گزارش خبرنگار «پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نشريه «تكنولوژي ريويو» كه زير نظر مؤسسه فن‌آوري ماساچوست (MIT) منتشر مي‌شود، يكي از معتبرترين نشريات فني و تكنولوژيك جهان است كه هر ساله تعدادي از مخترعان جوان برجسته جهان را كه ابداعات كاربردي و پيشروانه‌يي در عرصه فن آوري داشته و تاثير چشمگيري بر شيوه زندگي و كار ديگران گذاشته‌اند، معرفي و با اعطاي جايزه از آن‌ها تقدير مي‌كند. در ميان برندگان جايزه علمي اين نشريه نام دانشمندان و نوآوران بزرگي نظير «سرگي برين» و «جري يانگ» پايه‌گذاران «گوگل» و همچنين پرفسور «تد سارجنت» به چشم مي‌خورد كه در سال ۲۰۰۳ اين جايزه را دريافت كردند.
  منبع خبر


 

پادشاه عربستان: دیگر دست من يا هرکس ديگر را نبوسید!


PNA: ملک عبدالله، پادشاه جدید عربستان سعودی، شهروندان کشورش را از بوسیدن دست وی یا هر فرد دیگر از خاندان سلطنتی این کشور منع کرده است.وی که اخیرا بعد از مرگ ملک فهد زمام رهبری بزرگترین تولید کننده نفت جهان را به دست گرفته است، بوسیدن دست را مغایر با ارزشها و اخلاق جامعه عربستان می داند. ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود عقیده دارد مردم برای بوسیدن دست رهبرانشان ناگزیر به تعظیم می شوند. وی اظهار کرده است که مردم فقط باید دست پدر و مادرشان را به نشانه عشق و ارادت ببوسند. بسیاری از سعودیها هنگام ملاقات با اعضای خاندان سلطنتی دست آنها را می بوسند. اعضای دون پایه تر این خاندان نیز به نشانه ابراز ارادت بر دست اعضای والامقام بوسه می زنند. ملک عبدالله خطاب به هیاتهایی از شاهزادگان، مقامات دولتی و شهروندان عادی در کاخش در جده اعلام کرده است: "برادران، چیزی در ذهنم است که می خواهم به شما بگویم. بوسیدن دست با ارزشها و اخلاقیات ما منافات دارد و آزادگان و مخلصان باید از این عمل پرهیز کنند.
  منبع خبر


 

اکبر گنجی در بند ویژه ای از زندان اوین ممنوع الملاقات است!

معصومه شفیعی اكبر گنجي، نویسنده معترض، بعد از اعتصاب غذاي طولاني و بستري شدن در بيمارستان ميلاد، به زندان اوين بازگردانده شده است ولی چنانکه همسرش خانم معصومه شفیعی در مصاحبه با راديو فردا مي گويد مسئولان زندان طی هفته اخیر از ملاقات وی با گنجی به بهانه فقدان دستور از دادستانی جلوگیری کردند. وی می افزاید از قرائن پيداست گنجي در بند ويژه اي است که از حیطه مسئولیت رئیس زندان خارج است. وی می گوید: من ديگر سكوت نخواهم كرد و به آقاي كوفي عنان هم نامه اي نوشتم، اعتراض كردم و از او خواستم در اجلاس سازمان ملل متحد از محمود احمدي نژاد بخواهد عدالت را در مورد زندانيان سياسي از جمله اكبر گنجي رعايت كنند. راديو فردا - صدا- (rm) (wma)
  منبع خبر


 

يك شركت آمريكايي برنده مناقصه براي فيلترينگ اينترنت در ايران شد

در حالي كه كانون وبلاگ نويسان ايران چهارمين سال وبلاگ نويسي فارسي را جشن گرفته است، يك مقام جمهوري اسلامي به خبرگزاري دانشجويان ايران گفت: يك شركت آمريكايي برنده مناقصه اي شده است كه جمهوري اسلامي را در زمينه سانسور وبلاگ ها كمك مي كند. سرانجام به نوشته رسانه هاي داخلي، با كمك يك شركت آمريكايي پايگاه مركزي فيلترگذاري در ايران ايجاد شد. شمار سايت هاي ممنوعه به گفته رحيم معظمي رئيس هيات مديره شركت ديتا نه ميليون است كه راديوهاي مخالف دولت در خارج را نيز در بر مي گيرد. وي گفت با ايجاد اين پايگاه به ياري شركت آمريكايي دلتا گلوبال سالانه هفت ميليون دلار صرفه جويي ارزي خواهد شد. رحيم معظمي تاكيد دارد با ايجاد اين پايگاه، هر فيلترشكن بين دو تا پنج روز شناسايي و بسته مي شود. در همين حال كانون وبلاگ نويسان در چهارمين سالگرد وبلاگ نويسي فارسي از تشكيل دو كميسيون خبرنامه و ضد فيلترينگ خبر داده و گفت: اين دو كميسيون با سانسور جمهوري اسلامي مبارزه خواهند كرد. در بيانيه آمده است ايران بزرگترين زندان روزنامه نگاران و وب نگاران است. راديو فردا - صدا-rm - wma
  منبع خبر


Sunday, September 11, 2005
 

دستگيريهاى تازه در خوزستان

ايران : منابع آگاه از دستگيرى سه نفر در ارتباط با انفجارهای اخير استان خوزستان خبر مى دهند. يك منبع خبرى اصولگرايان در اين باره به نقل از منابع آگاه در استان خوزستان گفت : از اين سه تن يكى عضو مجاهدين و ديگرى عضو گروه حزب التحرير است و نفر سوم نيز يكى از محلى هاى خوزستان مى باشد. وى افزود: دو نفر اول از عراق و با عبور از مرز وارد استان خوزستان شده بوده و سه چاه نفت واقع در كوى فرهنگيان اهواز را منفجر كردند. اين خبر كه ابتدا بر روى خروجى فارس درج شده است، مى افزايد: محل عبور اين افراد براى ورود به مرز ايران از منطقه تحت اختيار انگليس در جنوب بصره بوده است.

----------------------
بنا به گزارش امروز خبرگزاری کار ايران اهواز ديروز نيز شاهد وقوع انفجارهاي جديدي در خطوط انتقال نفت بود.
  منبع خبر


 

آش چنان شور شده که دل آشپز را هم می زند

مداحان بازهم خبرساز شدند
اعتراض قهرگونه کروبی در مجلس سالگرد حاج داوود کریمی

مهدی کروبی، عصر روز جمعه، در مراسم سالگرد حاج داوود کریمی و در اعتراض به سخنان مداح مراسم، مجلس را ترک کرد و حدود 30 نفر از حضار نیز پشت سر وی از مراسم خارج شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی "هاتف" مجری مراسم در بخشی از سخنانش از احزابی چون سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، جبهه مشارکت ایران اسلامی و مجمع روحانیون مبارز نام برد و گفت که از این احزاب شخصیتهایی در مراسم سالگرد حاج داوود کریمی حضور یافته اند.

پس از این سخنان نوبت به مداحی رسید و مداح جلسه به جای مدیحه سرایی شروع به سخنرانی کرد. او در بخشی از سخنانش در خصوص خط نفاق و منافقین سخن گفت به طوریکه به حاضران اینگونه القاء می شد که منظور این مداح همان احزابی هستند که مجری برنامه از آنها تشکر کرده است.

این مداح سپس در خصوص ولایت فقیه سخنانی گفت و بارها از احمدی نژاد تعریف و تمجید کرد.
  منبع خبر


 

مصطفی جوکار ، خبرنگار دگر انديش ، با بيماری حاد قلبی در زندان اوين بسر ميبرد

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی : مصطفی جوکار ، خبرنگار، که به علت اندیشه های مخالف با سیاستهای جمهوری اسلامی توسط وزارت اطلاعات دستگیر و چند ماه در بند 209 در زندان اوین به سر برده بود ، هم اکنون دارای بیماری حاد قلبی است و با وجود تجویز پزشکان مبنی برلزوم مراقبت پزشکی ازوی ، مسئولین زندان از انتقال او به بیمارستان و مداوای او جلوگیری میکنند.

چندی پیش مصطفی جوکار به علت سکته ی قلبی ناشی از فشارهای وارده در دوران بازجویی به بیمارستان 1000 تختخوابی در تهران منتقل شد ، و طبق تشخیص پزشکان وی دچار گرفتگی رگهای قلب است بطوریکه 3 رگ از قلب ایشان دارای گرفتگی 805 میباشد و میبایست سریعا تحت عمل جراحی قرار گیرد اما مسئولین با این امر مخالفت کرده و او را به زندان انتقال دادند.

مصطفی جوکار در حال حاضر 8 ماه است که در بازداشت وزارت اطلاعات و در وضعیت بلاتکلیفی به سر میبرد.

همچنین بر اساس اخبار رسیده ، همسر بهنام وفاسرشت از فعالین سیاسی به دادگاه انقلاب تهران احضار شد.بر اساس احضاریه ای که بدست وی رسیده ،ایشان میبایست ساعت 9 صبح امروزبه معاونت امنیت دادگاه انقلاب تهران مراجعه میکرد.
  منبع خبر


 

نشريه بين‌المللي بيزينس‌مانيتور: افزايش ذخاير انرژي‌ ايران تا سال 2008

گزارش‌تفصيلي نشريه بين‌المللي بيزينس‌مانيتور از صنعت نفت ايران؛
افزايش ذخاير انرژي‌ ايران تا سال 2008
تداوم درآمد نفتي30 ميليارد دلاري ايران تا 3 سال‌ آينده

"طبق آخرين مطالعه انجام شده از حجم توليد و ذخاير نفت و گاز ايران، ميزان ذخاير نفت تثبيت شده دومين عضو بزرگ اوپك 8/125 ميليارد بشكه است، اما در ژولاي 2004 وزير نفت وقت ايران اعلام كرد كه اكتشافات جديد در ميادين كوشك و حسينيه در استان خوزستان حجم ذخاير نفت تثبيت شده ايران را به 132 ميليارد بشكه افزايش داده است".

به گزارش ايسنا، موسسه بيزنس مانيتور اينترنشنال در گزارش اخير خود پيرامون تحولات صنعت نفت ايران ضمن اشاره به مطلب فوق آورده است: قسمت عمده ذخاير نفت تثبيت شده ايران در ميادين ساحلي عظيم جنوب غربي اين كشور در استان خوزستان قرار دارد.
  منبع خبر


 

وزیرخارجه جمهوری اسلامی: سلام كردن در سازمان ملل برنامه‌ريزي نمي‌خواهد

ادامه مذاكرات بي قيدوشرط موافقيم

ارجاع ايران به شوراي امنيت ورود به بازي باخت - باخت است

وزير خارجه كشورمان بابيان اين كه ايده هسته‌يي رييس جمهور ظرف روزهاي آينده نهايي خواهد شد گفت كه ارجاع ايران به شوراي امنيت يك نوع ورود به بازي باخت - باخت است.

به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منوچهر متكي، وزير امور خارجه كشورمان كه در جلسه‌ي مطبوعاتي با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي و در وزارت امور خارجه كشورمان سخن مي‌گفت ضمن اظهار خرسندي از حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اين كه در نخستين روزهاي شروع كارم ديداري صميمي و دوستانه و كاري را با مجموعه‌ي ركن چهارم دمكراسي يعني رسانه‌ها كه امروز در حوزه‌هاي مختلف كشور و علي الخصوص در حوزه‌ي روابط بين‌المللي و ديپلماتيك نقش آفرين هستند دارم، بسيار خوشحالم.
  منبع خبر


 

عبدالله قاسمي به مرگ تهديد شد!

خسرو شميراني
هر اتفاقي براي من و خانواده من بيافتد مسئول آن جمهوري اسلامي ايران خواهد بود

در روز 22 آگوست 2005، 4 روز قبل از انتشار سومين قسمت گفتگوهاي شهروند با عبدالله قاسمي، او طبق ادعاي خودش، طي چند تماس تلفني به مرگ تهديد شده است. اين عضو سابق واحد حفاظت مسئولان در جمهوري اسلامي ايران، پس از ترک سپاه پاسداران وارد فعاليت هاي تجاري شد و در عين حال تماس هاي خود با دوستان و همکاران سابقش را حفظ کرد. آقاي قاسمي که در عرصه تجارت لوازم الکترونيک و بويژه موبايل فعال بود، ادعا ميکند که در رابطه با يکي از معاملات خود، با افراد با نفوذ سياسي در ايران، وارد ناملايماتي شد که وي را تا "شکنجه گاه بيت رهبري" کشاند.

به دليل انتشار ويژه نامه کردستان در شماره هفته گذشته و تراکم مطالب در اين شماره، شهروند ادامه گفتگو با آقاي عبدالله قاسمي را از شماره آينده پي خواهد گرفت. از اين بابت از خوانندگان گرامي پوزش مي خواهيم.
  منبع خبر


 

جایزه ۱۰۰.۰۰۰ تومانی

برای کسانی که شیراز را خوب میشناسند عکس جمعه اینده رویاهای گمشده ۱۰۰.۰۰۰ تومان جایزه نقد دارد. شرایط بردن این جایزه بسیار ساده است. عکس در شیراز گرفته شده و این جایزه به اولین کسی که ادرس دقیق محل عکس را اعلام کند تعلق میگیرد. دفتر نظرات این عکس جمعه شب اینده اغاز و فقط برای ۲۴ ساعت باز خواهد بود. مبلغ اهدایی فقط در ایران قابل پرداخت میباشد. ثبت میل و یا سایت شما برای تماس و ترتیب اهدای جایزه الزامیست. شرکت کننده فقط یک بار میتواند جواب خود را ثبت کند. در صورتی که میل و سایت شما بیش از یک بار ثبت شده باشد اسم شما حذف و شرکت کننده بعدی با جواب صحیح برنده میشود. وعده ما با محله گمشده جمعه شب اینده ۲۵ شهریور ۱۳۸۴.
  منبع خبر


 

تلخ وشیرین - بخش هفتم

کشتی آموزشي و بادبادبانی " شول شيف دويچلند "
Schulschiff Deutschland
از معلم خصوصی زبان آلمانی مان درساحل، که ۶۰ سالي از سنش مي گذشت وشايد هم بيشتر، چيز زيادی ياد نگرفتيم و سرپرست ما خود نيز متوجه اين مطلب شد ومی دانست تقصيرازما نيست وبه شوخی يا به راستي، معتقد بود بهترين راه برای ياد گيری زبان در يک کشور بيگانه، داشتن دوست دختر از همان کشور است و به شوخی ادامه ميداد: ولی داشتن دوست دختر خرج دارد ، سينما، رقص، دعوت به رستوران ... امامن بودجه ای برای اين منظور براي شمادراختيار ندارم ( هزينه تحصیل، لباس، پول توجيبي و نگهداري ما به عهده دولت آلمان بود). بيچاره سر پرست نمی دانست که احتياج به بودجه نيست! ماهريک به علت تعصب حاکم برخانواده ها در وطن ودر نتيجه بي دختري مزمن اينک به تلافي هرکدام به جای يکی چندتا دوست دختر داشتيم وازاينکه می توانستيم در اين مدت کوتاه چنين به آلماني بلبل زبانی بکنيم مديون کمک ها ومحبت هاي همين دختران زيبا بوديم که تا آن زمان با هيچ پسرمو مشکي و سبزه رو دوست نشده بودند و براي امتحان کردن اش خرج و مخارج مارا آزادانه پرداخت مي کردند! يکي شان علاوه بر خرج رستوران حتا يک جفت کفش زيبا نيزبراي من بعنوان کادوخريد. همه چيز بر عکس شده بود، آخر الزمان شده بود!
  منبع خبر


 

راه هايي براي مبارزه با سانسور

مهستي شاهرخي
راه دوم: لطفا چهار فصل را شرح ندهيد

نمي خواهم خيالتان را ناراحت کنم ولي ناچارم از همين اولش به شما اطلاع بدهم که شما براي نوشتن با سه مرحله از سانسور روبرو خواهيد شد

يک ــ سانسور پيش از نوشتن
دو ــ سانسور در هنگام نوشتن
سه ــ بالاخره سانسور پس از نوشتن

سانسور عوامل بسيار گوناگون و پيچيده و عميقي دارد که گاهي نادانسته ممکن است خود را هم سانسور بکنيد. ما فعلا به دولت ها کاري نداريم چون دولت ها از دل ملت ها و فرهنگها زاده مي شوند. اين فرهنگ ملت هاست که ممنوعيتهاي ذهني را به وجود مي آورد و ما اين باورها را نسل به نسل منتقل مي کنيم و از خود ميراث مي گذاريم. ديگرسانسوري و خودسانسوري از کره مريخ نيامده است بلکه از دل فرهنگ و سنتهاي ما به وجود آمده است. فعلا خودتان را نبازيد چون الان ما باز با خودسانسوري هم کاري نداريم، در ابتدا، پيش از جنگيدن با دولت ها و ملت ها، پيش از همه چيز از خودتان نترسيد و به خودتان اعتماد به نفس داشته باشيد و الان بيشتر حواستان را جمع کنيد تا ديگران شما را حذف نکنند چون به محض اينکه قلم را به دست بگيريد يک سري چماق به دست به جانتان خواهند افتاد تا نه تنها قلم تان، بلکه قلم دست و قلم پايتان را هم بشکنند. اينها سپاهي نيستند. اينها بسيجي نيستند. اينها شخصي پوش هستند و اين افراد متاسفانه از خودتان هستند. شما در نظام خاصي رشد کرده ايد که در همان نظام، و با اولين کلماتي که مي نويسيد گويا پايتان را از گليم تان درازتر مي کنيد و وارد حوزه اي مي شويد که از آن مابهتران است، آن قلمرو ممنوعه! با اولين کلماتي که مي نويسيد در درون اين سيستم هزاران استاد مادرزاد به پا خواهند خاست تا شما را تصحيح کنند و ادب کنند و سر جايتان بنشانند تا ديگر از اين غلط هاي زيادي نکنيد و يا حداقل اولش، پيش از اين دست درازي به سوي آن ميوه ي ممنوعه ي آگاهي دهنده، پيش از انجام هر کاري با کسي، بزرگتري مشورت کنيد و يا از ريش سفيدي اجازه بگيريد. در اين سانسور آموزش و پرورشي پيش از نوشتن، شما دو راه داريد يا با اين دواير متفاوت پرورش افکار و انديشه کنار بياييد و ارشاد شويد و از خدمتگزاران آنان بشويد و يا پي اين را به تن خود بماليد که امروزه نوشتن يعني انديشيدن و استقلال طلبيدن. اگر هنوز مي خواهيد بنويسيد ــ پس خود را نبازيد چون تازه اين اول اولش است و در اين راه درازي که در پيش است از اين چيزها زياد خواهيد ديد.

پيش از هر چيز، از همان اول براي خودتان مشخص کنيد که سماجت از عوامل اساسي براي نوشتن است و نبايست از رو رفت. پس از آن سرعت عمل است که در امر نوشتن نقش مهمي را ايفا ميکند چون به محض اين که شما قلم به دست بگيريد، چماقداران پيش از نوشتن در درون اين نظام، انگار مويشان را آتش زده باشند مانند سايه اي و شبحي در کنارتان ظاهر خواهند شد تا قلم را از دست شما بگيرند و منصرفتان کنند.

چماقداران کلا سه دسته اند
  منبع خبر


Saturday, September 10, 2005
 

به آدم کشی در کردستان پایان دهید ( چا ک )

سرکوب بیرحمانه و ددمنشانه جنبش اعتراضی در کردستان از سوی مقامات انتظامی رژیم ج.ا، که بیشتر از دهها تن ازمردم بی گناه کرد را روانه سلاخ خانه ها و فراموشخانه های رژیم گردانید، با به اجرا درآوردن حکم اعدام اسماعیل محمدی، ازفعالین سیاسی سازمان انقلابی زحمتکشان کردستان ایران (کومه له) تکمیل گردید.

زمامداران رژیم که ازناخشنودی وسیع توده های مردم کرد به هراس افتاده اند؛ باروی آوردن به شیوه های سرکوب، ازجمله، تهدید، ارعاب، و صدور احکام اعدام مخالفین و فعالان سیاسی در کردستان می کوشند که شعله های آتش نهفته مطالبات تاریخی-احتماعی وعدالت جویانه مردم کردستان راخاموش گردانند.

براساس اطلاعیه منتشرشده در تاریخ 06.09.2005 دفترسیاسی حزب دمکرات کردستان ایرن، حکم اعدام سه تن از مبارزان کرد به نامهای آقایان، ابوبکر میرزاقادری، عثمان میرزاقادری و قادر احمدی ، ازسوی مقامات رژیم به اتهام همکاری با حزب دمکرات کردستان صادر، واجرای حکم به اواخر ماه سپتامبر موکول گردیده است.

چاک، همراه با حزب دمکرات کردستان ایران، همه شخصیتها، سازمانها و احزاب مترقی و مدافع حقوق بشر، چه در داخل و چه درخارج از کشور را به عمل مشترک و هماهنگ به منظور فشارآوردن به مقامات رژیم ج . ا درمتوقف ساختن و لغو حکم اعدام سه تن از مبارزین کرد را فرامی خواند.

مرکزحلبچه ، علیه انفا ل كردن و جنوساید خلق کرد – چا ک
  منبع خبر


 

تعداد اعتصاب غذا كنندگان در زندان رجائی شهر کرج به ۴ تن رسيد

واحد اطلاع رساني حزب دمكرات ايران :
ولي الله فيض مهدوي و حجت زماني از روز گذشته ۱۷ شهريور ماه ، به اعتصاب غذاي بينا دارب زند و بهروز جاويد تهراني پيوستند. بدين ترتيب تعداد اعتصاب غذا كنندگان در زندان رجائي شهر به ۴ تن رسيد.
گفتني است كه در حال حاضر بهروز جاوید تهرانی و حجت زمانی در بند اشرار و قاتلان نگهداری مي شوند.
اين ۴ زنداني سياسي " كميته اعتصاب غذا در زندان رجایی شهر " را تشكيل داده اند.

خواسته های ولي الله فيض مهدوي و حجت زماني به شرح زیر است :

۱ ) انتقال بهروز جاوید تهرانی و حجت زمانی از بند اشرار و قاتلان به محل نگهداری زندانیان سیاسی

۲ ) انتقال یاسر مجیدی و حیدر نوری دو زندانی سياسي به بند ۳۵۰ زندان اوین. اين دو قبلا به زندان هاي بيرجند و سمنان تبعید شده اند.

۳ ) برقراری امنیت قضایی برای کلیه ی زندانیان سیاسی در ایران

۴ ) اجرای کامل مفاد بیانیه ی حقوق بشر
  منبع خبر


 

دادخواه در مورد سد سیوند : به یونسکو شکایت می کنیم

محمدعلي دادخواه ، عضو موسس كانون مدافعان حقوق بشر در خصوص آبگيري سد سيوند و زير آب رفتن تنگ بلاغي، گفت تنگ بلاغي ميراث ايراني، جايگاه مادر كوروش و اولين پناهگاه هخامنشيان بوده كه با آبگيري آن نابود مي‌‏شود و جمهوری اسلامی علاوه بر نقض قوانين حقوق بشر در حفظ ميراث فرهنگي و باستاني، خود را به عنوان نابودگر ميراث و تمدن بشري به انزوا خواهد كشيد.
وی گفت ۵۰ سال پيش، وقتي سد اسوان در مصر ساخته مي‌‏شد, جمال عبدالناصر, رييس جمهور وقت مصر، متوجه شد كه يكي از آثار تاريخي مربوط به اهرام مصر با آبگيري سد زير آب خواهد رفت و براي رفع اين مشكل از تمام خردمندان, متخصصان و باستان‌‏شناسان جهان دعوت كرد كه براي اين مشكلي كه از يك سو مربوط به مصر و از سوي ديگر مربوط به ميراث فرهنگي بشري است، چاره‌‏اي بيانديشند و بالاخره اين اثر باستاني كه حدود ۱۱ هزار قطعه بود، از آنجا برداشته و به ۱۷ كيلومتري سد اسوان منتقل شد. متن کامل
  منبع خبر


 

ایران از نظر توزیع درآمد یکی از نابرابرترین جوامع عالم است!

برنامه توسعه سازمان ملل در جدول رده بندی موسسه «برنامه توسعه» سازمان ملل از کشورها بر پایه «توسعه انسانی» ایران در میان ۱۷۷ کشور در رده ۹۹ قرار گرفت، که نسبت به سال گذشته دو رده بهبود را نشان می دهد. «توسعه انساني» بر پايه سه متغير عمده تعيين مي شود : بهداشت، دانش و قدرت خريد. از لحاظ توزيع در آمد، ایران يکي از نابرابرترين جوامع است. دهک فقير ترين جمعيت کشور تنها دو در صد مصرف را در اختيار دارد، حال آنکه دهک در بر گيرنده ثروتمند ترين بخش جمعيت کشور، ۳۴ در صد مصرف را به خود اختصاص داده است. متن کامل
  منبع خبر


 

بیانیه بینـا داراب زند در زندان رجایی شهر!

در طول تاریخ جامعه ی بشری دیده نشده که گروهی صاحب امتیاز به اختیار خود و داوطلبانه از برتریهای اقتصادی و اجتماعی اش چشم پوشی کرده و حقوق طبقات فرو دست را به ایشان اعطا ء کنند. بر عکس ، ایشان همواره با به انقیاد در آوردن ِ امکانات اجتماعی و تشکیل حکومتهای وابسته همراه با نیروهای مسلح و سرکوبگر علیه ی هر ندای حق طلبانه و جنبش آزادیخواهانه اقدام کرده و ریختن خون ملت محکوم اِبائی نداشته اند. در جامعه ی ما نیز چنین است. گروهی که با ضد انقلاب بیست و دوم بهمن ۵۷ صاحب امتیاز و قدرت گشته است.
با تشکیل حکومت مطلقه مذهبی ملت ایران را به انقیاد در آورده و از هر شیوه و ابزاری برای حفظ آن و برتری طبقاتی خود استفاده میکند. پس رجوع به حاکمیت وابسته و دست نشانده ی این گروه مرتجع برای برقراری عدالت اجتماعی و مساوات حقوقی اقدامی عبث و بیهوده است. چگونه میتوان از چنین حکومت ضد بشری انتظار رعایت داوطلبانه ی اعلامیه ی جهانی حقوق بشر را داشت؟؟ چگونه میتوان از گروهی که با به اسارت در آوردن آزادی بیان و قلم از امتيازات اقتصادی و طبقاتی خود حراست میکند توقع آزادی داشـت؟!
چگونه میتوان از قومی که با سلب حقوق کلیه ی اقشار کارگری و کارمندی (مزدگیران ) و قوميتهای ملی سعی در ارضای شهوت سیری ناپذیرش برای ثروت و قدرت بیشتر دارد انتظار عدالت و مساوات را داشت ؟
من از حکومت مطلقه جمهوری اسلامی ایران هیچ درخواستی ندارم.درخواست من از معتقدین به حقوق بشر است تا با اعتراضات خود رعایت بدون قید وشرط و بدون کم وکاست اعلامیه جهانی حقوق بشر را به این حکومت تحمیل کنند. درخواست من از کارگران وکارمندان استثمار شده است تا نگذارند مدیران دولتی انحصاری وسرمایه داران حقشان را ضایع کنند . درخواست من از اقلیت های ملی و مذهبی است تا حقوق اجتماعی خود را از این گروه مرتجع باز پس گیرند. و با لاخره درخواست من از دیگر اسیران سیاسی خانواده هایشان وحامیان آنان است تا نگذارند " آزادی " در قید و بند بماند. زمانی ما در مسیر دمکراسی و مردمسالاری قرار خواهیم گرفت که همه حقوق خود را بدانند، کسی از حق خود بدون مقاومتی جانانه نگذرد و برای احقاق حقوق از دست رفته اش مبارزه کند. بینا داراب زند - عضو حزب دمکرات ایران - زندان رجائی شهر ( گوهر دشت ).
  منبع خبر


 

اجازه ندهیم دکتر رؤیا طلـوعی به سرنوشت زهرا کاظمی دچار شود!

به همه زنان آزاده­­ای که به دفاع از آزادی رؤیا طلوعی برخاستند.
دوستان عزیز!
حمایت شما از مبارزات دمکراتیک مدنی مردم کردستان خصوصاً برای آزادی خانم رؤیا طلوعی و دیگر دستگیر شدگان خیزش اعتراضی اخیر کردستان مایه خوشحالی ما گردید. متأسفانه تا بحال دفاع و همدردی روشنفکران و آزادیخواهان غیر کرد عرب و ترک و فارس از مبارزات حق طلبانه و مدنی ملت کرد، جزو استثناها بوده است. حاکمان شونیست بطول تاریخ در قالب ملت بالادست سیاست دشمنی و تفرقه افکنی و اختلاف بین ملیتها و مخدوش نمودن منافع طبقاتی و جنسی و هم سرنوشتی اکثر آنها را اعمال کرده اند. این شگردها در فرهنگ و روحیات و اخلاقیات توده ها تأثیر گذاشته و تا حدی نیز به بقای این سیستم فکری و مناسبات غیر دمکراتیک کمک نموده است.
پشتیبانی شما زنان جسور و آزادیخواه ایرانی از رؤیا طلوعی و دیگر زنان کرد فعال درعرصه حقوق بشر و حقوق دمکراتیک موجب پایه گذاری پلهای دوستی و هم سرنوشتی و ایجاد فرهنگی نوبن میان زنان کرد با دیگر زنان ایران خواهند بود.شما میدانید که ملت کرد در طول تاریخ حیات خود تحت شدیدترین ستم­ ملی قرار گرفته است، از ابتدائی­ترین حقوق انسانی محروم بوده و هویت و موجودیتش انکار شده و در معرض پاکسازی نژادی، جنیوساید، بمباران شیمیایی و خلاصه نابودی کامل قرار گرفته است. سیستمهای دیکتاتور و مردسالار جوامع کردی را در فقر شدید، محرومیتهای اجتماعی و فرهنگی قرار داده و اشاعه دهنده و پشتیبان فرهنگ و سنتهای عقب­مانده و قبیله­ای و مردسالارانه بوده­اند و در این رابطه از هیچ کوششی دریغ نورزیده­اند.در این میان زنان کرد چه بمثابه کرد و چه بمثابه زن ....... متن کامل
  منبع خبر


Friday, September 09, 2005
 

یک مقام آلمانی : زمان ارجاع پرونده به شورای امنیت فرا رسیده است

به گزارش خبرگزاری رویتر، یک مقام وزارت امور خارجه آلمان که در مذاکرات هسته ای با رژیم تهران حضور داشته طی سخنانی در آکادمی آمریکا در برلین با اشاره به بحران هسته ای جمهوری اسلامی گفت اکنون وظیفه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است که این مسئله را به شورای امنیت سازمان ملل متحد گزارش کند.
وی گفت ما در ارزیابی این مسئله اتفاق نظر داریم و شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست 19 سپتامبر خود باید از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کند که رژیم تهران را به توقف فعالیتهای هسته ایش وادار سازد.
  منبع خبر


 

شمار مبتلايان به وبا همچنان رو به افزایش است

بنا به آخرین آمار وزارت بهداشت جمهوری اسلامی که امروز منتشر شده است ، شمار مبتلایان به بیماری وبا در شهرهای مختلف ایران طی 48 ساعت گذشته 19 مورد افزایش یافته و به 1098 مورد رسیده است. موارد جديد در شاهرود و كرمانشاه دیده شده است.
  منبع خبر


 

نشریه تایم : مدرک دکترای قلابی وزیر پیشنهادی احمدی نژاد

نشریه تایم چاپ آمریکا طی گزارشی نوشت علی سعیدلو ، وزیر پیشنهادی رد شده احمدی نژاد برای پست وزارت نفت جمهوری اسلامی ، مدرک دکترای خود را با هزاران دلار از دانشگاه هارتفورد آمریکا خریداری کرده است.
*******
پن لاگ نیوز:شایان ذکر است آندسته از رجال حکومتی ج.ا که نمی خواهند زحمت اخذ مدارک تحصیلی از دانشگاههای خارجی را بخود بدهند براحتی میتوانند از دانشگاههائی چون دانشگاه امام صادق و یادانشگاه امام حسین و.....اینگونه مدارک را بصورت کیلوئی دریافت نمایند!
  منبع خبر


 

احمدی نژاد این گرگ پیر در جامعه ملل متحد چه حرفی برای گفتن دارد؟

انتشار: کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی:
رژیمی که در طی 26 سال سلطه ، موجب سرخوردگی جوانان؛ به زنجیر کشیدن مردم ایران، آوارگی آزاد اندیشان در جهان و به زندان شدن هزاران آزادیخواه شده است، اینک در بلندای جایگاه ملل چه میخواهد؟ و چه اعتباری برای ابراز وجود آن هم به نام ملت ایران ارائه میدهد؟ مگر از سفره خالی و ناموس به یغما رفته ی ایرانی چیزی باقی است و رژیم اسلامی چیزی در آن باقی گذارده که برای بردن آن اینک نماینده به سازمان ملل میفرستد و طلب مشروعیت از جهان مینماید، ای مردم جهان و ای کسانی که به نیابت از مردم دنیا در آن کانون بین المللی گرد می آیید تا از صلح و دوستی و مهر و از زندگی بی مشقت و آزاد اجتماع بشری ، سرودی بسرایید ؛ بدانید که این نماینده رژیم اسلامی جلادی است که تحمل شنیدن سخنانش لکه ننگی بر دامانتان خواهد گذاشت .
ما جمعی از زندانیان سیاسی زندان اوین با یادآوری جنایات این رژیم و کشتاری که از نسل بشر بدست او صورت گرفته ، از شما انتظار داریم که از ورود چنین چرثومه فسادی به آن سازمان جلوگیری نموده و به هر نحو ممکن به مردم خویش ، به ما و تمام جهانیان نشان دهید که در قرن صلح و دوستی جای اینگونه جانیان در آن مناصب نیست، ما بدین وسیله به خونخواهی از تمامی آزاد زنان و مردانی که در طی 26 سال استبداد در برابر رژیم خونخوار جان خویش را فدای آزادی نسل بشر کردند ، از شما میخواهیم که با نکوهش رفتار ضدبشری این رژیم به ندای حق خواهی ملت در زنجیر شده ایران جواب مثبت دهید و ما ضمن تشکر از تمام کسانی که با تجمع در مقابل سازمان ملل و افشای جنایات رژیم آخوندی ، کوس رسوایی او را بر بام بلند جهان به صدا درآورده اند؛ همگی را به پایداری و مقاومت در برابر این رژیم سفاک دعوت مینماییم.
آسمان غمزده ایران در تیرگی محض استبداد روزهایش را سیاهتر از شب تار میبیند و گرگ پیر و دهان آلوده سعی مینماید در پوستین بره ای معصوم جلوه کند. احمدی نژاد این گرگ پیر در جامعه ملل متحد چه حرفی برای گفتن خواهد داشت ؟
آیا او میخواهد از پرپر شدن جوانانی سخن بگوید که در سیاهچالهای رژیمی که از آن برآمده به تیغ استبداد گردن زده شدند؟ آیا او میخواهد از ترورهای کور ، گورهای دسته جمعی حاصل از قلع و قمع رژیمش حرفی به جهانیان برساند؟ آیا او میخواهد از آن حکومت آخوندی که جز وحشت و مرگ ، ارمغانی برای ایران و ایرانی نداشته ، داد سخن سر دهد.
راستی او چه حرفی برای گفتن و چه کلامی برای سفطن دارد؟ احمدی نژاد که دستش تا مفرق در خون و جنایت است و در تمام جنایات رژیم به اصطلاح اسلامی شریک است، اینک در پوستین بره ای معصوم ، تزویر و ریا را به جهان مینمایاند بلکه اربابش در قلعه مخوف خویش بازهم به طرح کشتن مردم غیور ایران سرگرم شود و باده ی نخوت و مستی سر دهد.

امید پیروزی ملت قهرمان ایران در روشنایی صبح آزادی پر پرتو باد.
تاریخ : 17/6/1384
مهرداد حیدرپور- زندانی سیاسی- زندان اوین
  منبع خبر


Thursday, September 08, 2005
 

خيلى‌ بى‌ سر و صدا على‌ دايى‌ جراحى‌ شد، خبر ورزشي

على‌ دايى‌ کاپيتان‌ تيم‌ملى‌ فوتبال‌ کشورمان‌ ظهر روز دوشنبه‌ زانوى‌ مصدوم‌ خود را به‌ تيغ‌ جراحان‌ سپرد! دايى‌ که‌ پارسال‌ هم‌ در اوايل‌ ليگ‌ برتر دچار آسيب‌ديدگى‌ شديدى‌ شد و مدت‌ها در ميدان‌ نبود، در حالى‌ که‌ هنوز دومين‌ بازى‌ اش‌ را در ليگ‌ پنجم‌ انجام‌ نداده‌ بود خانه‌نشين‌ شد و حداقل‌ تا هفته‌ نهم‌ قادر به‌ همراهى‌ صباباترى‌ نخواهد بود.
عمل‌ جراحى‌ مينيسک‌ آسيب‌ديده‌ کاپيتان‌ تيم‌ملى‌ زياد طول‌ نکشيد چون‌ ميزان‌ پارگى‌ آن‌ زياد نبود و به‌ همين‌ دليل‌ وى‌ پس‌ از پانزده‌ روز استراحت‌ تمريناتش‌ را به‌ صورت‌ سبک‌ آغاز و پس‌ از 25 روز نرم‌ دويدن‌ را شروع‌ مى‌کند و در بهترين‌ حالت‌ پس‌ از 45 روز در ميدان‌ حاضر مى‌شود.
بازى‌ هفته‌ نهم‌ صباباترى‌ برابر پرسپوليس‌ است‌ اما باتوجه‌ به‌ وقفه‌هايى‌ که‌ در ليگ‌ ايجاد مى‌شود شايد دايى‌ به‌ اين‌ ديدار مهم‌ برسد.
  منبع خبر


 

پديده مهاجرت مقامات و آقازاده‌ها، يادآور فرار براندازان

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: مهاجرت تعداد قابل توجهي از مقامات سابق جمهوري اسلامي و خانواده‌هاي مقامات و مديران فعلي كشور به امارات، اروپا و آمريكا، يادآور سيل مهاجرت وابستگان رژيم سابق و براندازان در ابتداي انقلاب است.
بنا بر اين گزارش، هم‌اكنون تعداد قابل توجهي از مقامات سابق كشور در اروپا و آمريكا اقامت گزيده‌اند كه مي‌توان براي نمونه به عطاءالله مهاجراني، محمدحسن ملك‌مدني، محسن سازگارا، محمدتقي بانكي، سيروس ناصري، حسن حاجعلي‌فرد، اشاره كرد كه در كنار خانواده‌ها و فرزندان بسياري از مسئولان و مديران فعلي در خارج از كشور به ويژه لندن، مقيم شده‌اند.
در اين ميان، سهم دو وزارتخانه «نفت» و «خارجه» در اقامت دايم مديران و خانواده‌‌هاي آنان در خارج از كشور، بيش از ديگر دستگاه‌ها بوده است.
اين در حالي است كه بنا بر قوانين جمهوري اسلامي، گرفتن اقامت دايم و امتياز شهروندي يك كشور خارجي، ممنوعيتي براي مسئولان ايران، جز در مسئوليت‌هاي خاص ندارد.
با اين حال، برخي از منابع اپوزيسيون جمهوري اسلامي در اروپا نيز از انتقال مسئولان سابق جمهوري اسلامي و خانواده‌هاي آنان به اروپا و آمريكا اظهار نگراني كرده‌اند.
گروه‌هاي جمهوري‌خواه و سلطنت‌طلب اپوزيسيون، با استناد به وابستگي اين گروه از مهاجران به جمهوري اسلامي و جمع‌آوري ثروت توسط آنان در مدت مسئوليت، افراد نام‌برده را طيفي غيرقابل‌اعتماد توصيف كرده كه با گرفتن ژست اپوزيسيون جمهوري اسلامي، قصد استفاده از رانت سياسي اپوزيسيون و ايجاد تفرقه، تخريب و بدنامي فعاليت‌هاي گروه‌هاي سياسي خارج كشور را دارند.
  منبع خبر


 

فراخوان کمیته بین المللی علیه اعدام برای نجات جان شهلا جاهد.

کمیته بین المللی علیه اعدام:
خطر تائید حکم اعدام شهلا جاهد از سوی دیوان عالی ج.ا بسیار زیاد است.جمهوری اسلامی که دهها تن راطی روزهای گذشته بطرز وحشیانه ای اعدام نموده در روزهای آتی آخرین تصمیم خود را در این خصوص اعلام خواهد نمود.برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.....
  منبع خبر


 

متن نامه نوام چامسکی د به امنستی انترنشنال ر خصوص قتل باصطلاح قانونی اسماعیل محمدی !

بر اساس اخبار بسیار نگران کننده ای که از سوی امنستی اینترنشنال (عفو بین الملل) و دیگر نهادهای معتبر به گوش می رسد، احتمال می رود که اسماعیل محمدی اعدام شود. این حکم پس از زندانی ای طولانی ای در شرایط نامساعد و پس از دادگاهی است که بر اساس "اعترافات" به نتیجه رسیده است --- این امر خود، همیشه، یکی از آن نشانه های سووال برانگیز و مشکوک است.
من خود شخصا تجربیاتی در رابطه با اقلیت ملی کرد در ترکیه داشته ام که به نظر می آید که مشابه این مورد می باشد. در موردی هم به عنوان متهم مشترکا با فردی که مدافع حقوق کردها بود، دادگاهی شدم.
تجربه ی شخصی به کنار، پیشینه ی دست درازی به حقوق اولیه و اساسی ی کردها در منطقه، که معمولا همراه با سرکوب شدید می باشد، بسیار زشت است.
من از کم و کیف این مورد مشخص به طور کامل آگاه نیستم، اما خواهان آن هستم که از خواسته ی امنستی اینترنشنال و دیگران که درخواست لغو فوری حکم اعدام، در صورت صحت چنین امری را دارند، حمایت کنم. و، همچنین حقوق بشری و مدنی متهم و افراد دیگری که در چنین موقعیتی می باشند، کاملا رعایت شود.
نووام چامسکی.
------------------------------------------------------------------------------------
پن لاگ نیوز:نامه نوام چامسکی در حالی منتشر میشود که متاسفانه حکم قتل باصطلاح قانونی اسمائیل محمدی از سوی نظام قرون وسطائی حاکم بر ایران اجرا گردیده است.بهرحال پن لاگ ابراز امیدواری مینماید تا مراجع مدافع حقوق بشر و شخصیتهای بین المللی برای دفاع و جلوگیری از اقدامات مشابه با سرعت بیشتری وارد عمل شوند.
  منبع خبر


 

مدیر مسئول روزنامه ندای آذرآبادگان روانه زندان شد

بر اساس خبر دريافتي، مدیر مسئول روزنامه ندای آذرآبادگان با صدور قرار از سوی قاضی شعبه 12 دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی بازداشت شد.
ناصر عباسی ممتاز علیرغم ارایه سند استعفای خود از مدیر مسئولی روزنامه و با بیان این مطلب که طبق ماده 14 قانون مطبوعات مسئولیتهای چاپ مطالب تا تعیین مدیرمسئول جدید بر عهده صاحب امتیاز می باشد به اتهام چاپ یک شعر ترکی خطاب به استاندار در روزنامه ندای آذرآبادگان روانه بازداشتگاه دادگستری استان شد.
  منبع خبر


 

بازگشت اکبر گنجي به زندان قابل پذيرش نيست، گزارشگران بدون مرز

۱٢ شهريور اکبر گنجي دو هفته پس از اعتصاب غذا ٧٢ روزه اش از بيمارستان ميلاد به زندان اوين انتقال يافت.
بازگشت اکبر گنجي به زندان زودرس بود و ما متاسفيم که مقامات قضايي ايران به قول هايي که به اين روزنامه نگار و خانواده ی وی داده بودند مبني بر ادامه مرخصي پزشکي اکبر گنجي در نزد خانواده اش، عمل نکردند. اکبر گنجي به زندان بازگشت و همسرش نيز موفق به ملاقات با او نشده است.
ما بار ديگر حمايت خود را از مذاکراتي که به طور منطقي بايد به آزادی اکبر گنجي منجر شود اعلام مي کنيم و از مذاکره کننده گان مي خواهيم حال که اکبر گنجي به زندان بازگردانده شده است، راه حلي فوری برای آزادی وی ارائه دهند.
در اول شهريور ماه اکبر گنجي بعد از ٧٢ روز به اعتصاب غذای خود پايان داد، اين روزنامه نگار در اين مدت بيش از ٢٥ کيلو وزن کم کرده بود. با اين حال مقامات قضايي ايران تشخيص داده اند که وضعيت جسمي وی بهبود يافته و مي تواند به زندان بازگردد.
خانم معصومه شفعيي همسر اکبر گنجي پيش از اين اعلام کرده بودند که "برخي از مقامات قضايي قول داده اند که در روزهای آينده وضعيت همسرش روشن خواهد شد." وی همچينن خواسته بود که اين مقامات به قول خود عمل کنند.
  منبع خبر


 

کنگره خوب! گزارش گونه اي با نگاه غير رسمي به کنگره فدائيان اکثريت، سیامک فرید

کنگره « با خاوران» به پایان رسید و لابد همگی گزارش رسمی آن و وصف کنگره موفقت آمیز! را خواندید.نگاه من به کنگره ،بدون در نظر گرفتن مصوبات و قرارهایی است که تصویب یا رد شدند.وصف من از این کنگره تنها یک کلمه بیش نیست و آن کلمه «خوب» است.کنگره خوبی بود زیرا دیدیم که میتوان 180درجه *(به قول احمدی نژاد 360 درجه) تفاوت داشت بی آنکه کلمات را به کینه و نفرت آمیخت.موارد نادری که چنین نبود، شاید میتوانست اصلا نباشد.دهها نفر از چهار گوشه جهان با امید و کوله باری از گذشته آمده بودند تا میثاقی نو ببندند و افکارشان را در ترازوی رای بسنجند.در آن کوله باری که به همراه داشتند،کسانی تنها عشق و دانایی و دوستی آورده بودند.کینه ها را سر یکی از این پیچ و خمهای زمان در زباله دانی ریخته بودند و انسان را جدا از ایده اش ملاک داشتند.کسانی نیز بودند که هنوز از کوله بارشان بوی ماندگی و نفرت به مشام میرسید ،اما چنان نبود که فضای« با خاوران» را بویناک کند.کنگره خوبی بود، به خاطر لحظاتی که درخاوران بودیم ،کنار عزیزانی که یادشان به سان ارواحی ،چشم و دلمان را فرا گرفتند و فضای سالن را ،جولانگاه خویش ساختند. لحظاتی که هیچ کس با هیچ کس دشمن نبود.
  منبع خبر


 

پرده برداری اصولگرایان از اختلافات درونی !

گروه خبر – در حالی که رسانه های نزدیک به اصلاح طلبان در سکوت بسر می برند رسانه های نزدیک به اصولگرایان هر روز گوشه ای از اختلافات پشت پرده خود را علنی می کنند. این اختلافات درست از زمانی پر رنگ تر شد که لیست اعضای پیشنهادی برای کابینه به مجلس رفت و گزینه های مطرح نتوانست همه جریان های طیف اصولگرا را پوشش دهد.
همین چالش ها بود که باعث شد چهار وزارتخانه دولت احمدی نژاد بی وزیر بماند. هر چند اصولگرایان برای لاپوشانی اختلاف، از این اقدام نمایندگان ﮊست دموکراتیک و آزادیخواهانه ای را تفسیر کردند اما سکوت نمایندگان و رسانه های اصلاح طلب موجب شفاف تر شدن رگه های اختلاف در اصولگرایان شد.
------------------------------------------------------------------------------------
پن لاگ نیوز:بشنو و باور مکن!ماهها قبل در یک ارزیابی عنوان کرده بودم که جریان مشهور به تمامیتخواه قصد دارد در تابلوی حاکمیت اپوزیسیون درون حکومتی را نیز از آن خود سازد.تاجایگاه جناح ظاهرا"مخالف نیز از آن مخالفان خودی باشد!لذا خبر فوق را میتوان در این راستا تحلیل نمود.
  منبع خبر


Wednesday, September 07, 2005
 

دو زندانی سياسی کرد اعدام شدند !

اسماعيل محمدی پس از ۳ سال تحمل زندان، سرانجام در روز پنجشنبه ۱۰ شهريورماه (به جرم همکاری با سازمان کومه‌له) به همراه يک زندانی ديگر به نام محمد پنجوينی، در زندان اروميه به جوخه اعدام سپرده شدند.
روز يکشنبه ۱۳ شهريورماه ۲ دختر کوچک اسماعيل محمدی که برای ملاقات پدرشان به زندان اروميه مراجعه ميکنند، وصيت نامه پدرشان همراه با لباسهای وی را تحويل ميگيرند و بدينترتيب جمهوری اسلامی خبر اعدام اسماعيل را به آنها اعلام ميکند.
متن کامل

  منبع خبر


Tuesday, September 06, 2005
 

آمریکا محاصره نظامی ایران را کامل می کند

آمریکا در ادامه استقرار نیروهای نظامی خود در اطراف ایران، پایگاه نظامی خود در ازبکستان را به کشور متحد ایران،ترکمنستان، انتقال می دهد.

به گزارش خبرنگار «فردا»، با استقرار نیروهای آمریکایی در ترکمنستان حلقه نظامی آمریکا در اطراف ایران کامل خواهد شد.

در شرق، در افغانستان نيروهاي آمريكايي از سال 2001 زير پرچم ناتو مستقر شده‌اند. در جنوب، در خليج فارس واحدهاي بزرگ نيروي دريايي آمريكا از سال 1991 از زمان جنگ اول با عراق باقي مانده‌اند.

بعد از تصرف عراق، بيش از 130 هزار نظامی آمريكايي در مرزهاي غربي ايران مستقر شدند و در سال‌هاي اخير نظاميان آمريكايي در شمال ایران، در جمهوري آذربايجان و در قسمت آذربايجاني درياي خزر ظاهر شده اند. تركمنستان تنها كشور همسايه ايران بود كه پايگاه آمريكايي در آن استقرار نداشت
  منبع خبر


 

به همسر اكبر گنجي در زندان اوين اجازه ملاقات داده نشد!

معصومه شفيعي، همسر اكبر گنجي روزنامه نگار زنداني پس از بازگشت آقاي گنجي به زندان، امروز دوشنبه براي ملاقات با او به اوين مراجعه كرد. ماموران زندان اما با بيان اين كه اجازه دادستاني لازم است از ورود خانم شفيعي جلوگيري كردند. همسر آقاي گنجي با تاكيد بر اين كه مسئولين قول داده بودند اكبر گنجي را پس از شكستن اعتصاب غذا آزاد كنند، به راديو فردا مي گويد: هنگامي كه آقاي گنجي در اعتصاب به سر مي برد، مي گفتند طبق آيين نامه زندان، يكي از مجازات هاي اعتصاب غذا قطع كردن ملاقات است، اما اكنون ايشان اعتصاب غذايش را شكسته است و هيچ موردي براي قطع كردن ملاقات ها وجود ندارد و نمي دانم بر چه اساسي ملاقات ها را قطع كردند. خانم شفيعي مي گويد: من بي صبرانه منتظر پاسخ مسئولين هستم و تا آنجايي هم كه بتوانم دوباره همه اقداماتي را كه در اين مدت انجام دادم، همه را از سر مي گيرم. ( راديو فردا ) متن کامل

  منبع خبر


 

کانون زندانيان سياسی ايران (در تبعيد): دستگيرشدگان خاوران را آزاد کنيد!

ماموران امنيتی بعد از پايان مراسم بزرگداشت قربانيان قتل های زنجيره ای، در بيرون گلزار خاوران و در مکان‌های مختلف به شکار طعمه‌های خود پرداختند و با ضبط فيلم‌ها و دوربين‌ها، بنا به گزارش خانواده‌ها و شاهدان عينی، پانزده دختر جوان را از ماشين‌ها با ضرب و شتم پياده کرده و با خود بردند .
از سرنوشت دستگيرشدگان تا تاکنون خبری دردست نيست و خانواده ها دربه در به دنبال آنها می گردند . متن کامل

  منبع خبر


 

اطلاعيه شماره ۲۰ سازمان حقوق بشر کردستان.

درکردســـتان اعــــــــدام انســــــانها، پــایان یـــــابد!

براساس اطلاعات دریافتی، اسماعیل محمدی پس از ۳ سال تحمل زندان، سرانجام در روز شنبه ۱۲ شهریورماه (به جرم همکاری با سازمان کومه‌له) به همراه یک زندانی دیگر به نام محمد پنجوینی، در زندان ارومیه به جوخه اعدام سپرده شدند.سازمان دفاع ازحقوق بشر کردستان ضمن ابراز تاسف شدید از اعدام نامبردگان، نگران وضعیت دیگر زندانیان محکوم به اعدام ازجمله «جهانگیر بادوزاده» میباشد. این سازمان از وجدانهای بیدار و افکار عمومی درخواست می نماید مانع از اعدامهای بیشتری درکردستان شوند، همچنین این سازمان از قوه قضاییه حکومت اسلامی ایران میخواهد بجای مجازات اعدام ، روشها و مجازاتهای انسانی تری را برگزیند.

  منبع خبر


Monday, September 05, 2005
 

به یاد و خاطر جانباخته گان شهریور67...!

نمآهنگی زیبا به یاد پاکباخته گانی که ایستادند و دلیرانه جان باختند!به اینجا مراجعه کنید....
  منبع خبر


 

موافقت با مرخصي 15 روزه‌ي منوچهر محمدي، ايسنا

پدر منوچهر محمدي از موافقت مرخصي 15 روزه‌ي پسرش خبر داد.
محمد محمدي، طي تماس با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اين خبر ابراز اميدواري كرد تا با توجه به بيماري‌هاي منوچهر محمدي، با مرخصي چند ماهه‌ي وي موافقت شود.
  منبع خبر


 

همسر عبالفتاح سلطاني : 34 روز است که ازوضعيت همسرم بي اطلاع هستم، ميزان نيوز

ميزان نيوز:معصومه دهقان همسر عبدالفتاح سلطاني با بيان اينکه 34 روز از بازداشت همسرم مي گذرد ولي همچنان از وضعيت وي بي اطلاع هستيم گفت : چهار روز پيش دادستان تهران با درخواست ما براي ملاقات با آقاي سلطاني موافقت کرد و قرار شد اين ملاقات از طريق دفتروي پيگيري شود ولي با گذشت چهار روز از اين وعده هنوز امکان اين ديدار براي ما فراهم نشده دهقان در ادامه در گفتگو با سايت ميزان افزود : اين در حالي است که هيچ يک از وکلاي آقاي سلطاني هم موفق به ملاقات با وي نشده اند.
  منبع خبر


 

سيامك پورزند: با اطلاع مقامات بهداري اوين به مداواي خود مي‌‏پردازم، ايلنا

سيامك پورزند، روزنامه نگار و فعال سياسي گفت: با اطلاع مقامات بهداري اوين در حال انجام معالجات و درمان خود هستم.
وي به خبرنگار" ايلنا" گفت: در حال حاضر به درمان خود مي پردازم، از ناراحتي پا و قلب رنج مي‌‏برم و حتي چندي پيش نيز تحت آزمايشات هسته‌‏اي كنترل مغز و قلب قرار گرفتم.
وي افزود: گزارش معالجات و گواهي پزشكان خود را به صورت دائم جهت استحضار مقامات زندان اوين به بهداري اين زندان ارسال مي‌‏كنيم.
  منبع خبر


 

دستگيري سردبير يك روزنامه محلي گيلان به جرم جاسوسي، کيهان

رشت - خبرنگار كيهان - سردبير يكي از روزنامه هاي محلي اصلاح طلب گيلان به جرم جاسوسي براي بيگانگان دستگير شد.
----------------------------
پن لاگ نیوز:با این اوصاف گویا واحداطلاع رسانی وزارت اطلاعات به روزنامه کیهان انتقال یافته است!
  منبع خبر


 

وكلاي عبدالفتاح سلطاني با دادستان تهران ديدار و گفت‌‏وگو كردند، ايلنا

فريده غيرت، يكي از نه وكيل عبدالفتاح سلطاني با اعلام اين مطلب به خبرنگار "ايلنا"، گفت: در اين ديدار تقاضاهاي خود را مبني بر فراهم آوردن زمينه ملاقات وكلا و خانواده سلطاني با وي و حضور وكيل در مرحله بازپرسي را مطرح كرديم كه البته هنوز اين امور محقق نشده است.
  منبع خبر


 

معاون دادستان تهران: اكبر گنجي به زندان اوين منتقل شد، ايسنا

روابط عمومي بيمارستان ميلاد با ارسال نمابري به ايسنا اعلام كرد: «بيمار آقاي اكبر گنجي كه در مورخه ‌٢٦/٤/٨٤ جهت مداوا و انجام معاينات و آزمايشات تكميلي در بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي ميلاد تحت نظر تيمي از متخصصان حاذق در رشته‌هاي داخلي، جراحي، ارتوپدي، روماتولوژي، فيزيوتراپي و تغذيه بستري گرديده، در مورخه ‌‌١٢/٦/٨٤ پس از مداوا و انجام بررسي‌هاي تكميلي با حال عمومي خوب از بيمارستان مرخص گرديد.»
  منبع خبر


 

اعتصاب لوله سازان خوزستان، كارگران معترض جاده اهواز - خرمشهر را بستند، ايلنا

لوله سازان خوزستان شنبه 12 شهريور ماه در اعتراض به وضعيت شركت و بلاتكليفي خود , بمدت يك ساعت جاده ترانزيتي اهواز - خرمشهر را مسدود كردند .
به گزارش خبرنگار گروه كارگري ايلنا, حقوق كارگران اين شركت 2 ماه است كه پرداخت نشده و در حال حاضر آب و برق و گاز واحد قطع مي باشد. اين تجمع اعتراض آميز بعد از پايان تعطيلات تابستاني اجباري كارگران روي داد.اين تجمع اعتراض آميز با دخالت نيروهاي انتظامي و قول مساعد مدير عامل شركت مبني بر حل مشكلات كارگران و پرداخت حقوق معوقه آنان تا پايان هفته جاري پايان يافت . كارگران با اشاره به مشكلات 6 ساله اين شركت , از عدم تشكيل شوراي اسلامي كار در اين واحد انتقاد كرد ند.
  منبع خبر


 

ابهام در سرنوشت دو زندانی سیاسی ( کــرد ) محکوم به اعـــدام !

براساس اطلاعات دریافتی از زندان مرکزی ارومیه دو زندانی کرد به نامهای « اسماعیل محمدی » و « محمد پنجوینی » که به ترتیب به اتهامهای ارتباط و همکاری با سازمان « کومه‌له » و عضویت در یک گروه مبارز کردی موسوم به « آگری سور » به اعدام محکوم شده بودند از ۲ روز پیش، توسط مسئولین زندان از بندهای خود در زندان مرکزی ارومیه خارج و تا کنون به بندهایشان باز گردانیده نشده اند. دراین خصوص خبرهای تایید نشده حاکی از آن است ، نامبردگان احتمالا برای اجرای حکم اعدام به خارج از بند منتقل شده اند. سازمان دفاع از حقوق بشر شاخه ارومیه ضمن ابراز نگرانی شدید ازخبرهای دریافتی موجود در رابطه با احتمال اعدام اسماعیل محمدی و محمد پنجوینی، خواهان توضیح مقامات مسئول امنیتی و قضایی دراین خصوص میباشد. گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان - ارومیه

  منبع خبر


Sunday, September 04, 2005
 

خبرهایی در رابطه فعالیت‌های هسته‌ای ایران

متن کامل گزارش جدید البرادعی در مورد فعالیتهای هسته ای ایران (1)


متن کامل گزارش جدید البرادعی در مورد فعالیتهای هسته ای ایران (2)


متن کامل گزارش جدید البرادعی در مورد فعالیتهای هسته ای ایران (3)


آغاز رایزنی های اروپا با اعضای شورای حکام برای ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت


روزنامه گاردین : تصمیم آمریکا و انگلیس برای کشاندن موضوع هسته ای ایران به شورای امنیت جدی تر شده است


عکس العمل آصفی در باره گزارش البرادعی:
گزارش دو پهلوی البرادعی نمی تواند دلیلی بر ارجاع پرونده به شورای امنیت باشد// ایران به وضعیت قبل از آغاز فعالیت مجدد UCF اصفهان باز نمی‌گردد// ویزای هیات پارلمانی و رییس جمهور با هم بی‌ارتباطند



لس آنجلس تایمز نوشت : گزارش جدید البرادعی: فضایی باز برای مانوردهی اروپا و آمریکا بر ضد ایران
  منبع خبر


 

بلاتكليفى پرونده رويا طلوعى

راديو آلمان : بيش از يكماه است كه دكتر رويا طلوعى سردبير نشريه كردى ” راسان” و از فعالان انجمن هاى مستقل زنان در پى حضور در تحصن مسالمت آميز مردم سنندج در اعتراض به خشونت نيروهاى انتظامى درمنطقه، در بازداشت به سر ميبرد.

فعالان حقوق بشر و حقوق زنان، تداوم بازداشت خانم طلوعى را كه فعاليت هاى اجتماعى اش مسالمت جويانه و مدنى بوده، نگران كننده ميدانند. نامه اى به امضاى ۱۸۰ نفر نيز به رييس قوه قضاييه با درخواست آزادى دكتر طلوعى نوشته شده است.

دكتر پوريا حاجى زاده همسر خانم طلوعى در مصاحبه با دويچه وله ازوضعيت بازداشت و پرونده او گفت.

دويچه وله: آقاى حاجى زاده چه خبر جديد از وضعيت همسرتان داريد؟

پوريا حاجى زاده: امروز شنبه ملاقات داشتيم و فعلا ايشان در زندان عمومى، بند نسوان سنندج در ميان زندانيان عادى هستند.
  منبع خبر


 

آمريكا به حداد عادل وهيات همراه ويزا نداد

خبرگزاري فارس: آمريكا با عدم صدور ويزا براي حداد عادل و هيات همراه مانع حضور هيات پارلماني ايران در كنفرانس جهاني روساي مجالس كشورها شد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان نيز در واكنش به عدم صدور ويزا توسط دولت آمريكابراي هيات پارلماني ايران آن را اقدامي زشت و ابزاري دانست و آنرا تقبيح كرد.
وي افزود: آمريكا با اين اقدام غير اخلاقي نشان داد كه فاقد صلاحيت براي ميزباني نهادهاي بين‌المللي است.
سخنگوي وزارت امور خارجه خاطرنشان كرد: درحالي‌ كه مجالس كشورها نماد مردم‌سالاري و دموكراسي بوده و يكي از مباحث جلسات روساي مجالس، چگونگي گسترش و نهادينه كردن مردم سالاري است، اين اقدام آمريكا برخلاف ادعاهاي آنها و مخالفت آشكار با مردم‌سالاري و دموكراسي مي‌باشد

توضیح: آقای آصفی فراموش کردند توضیح بدهند که آیا گروگان گیری سفارت دیگر کشورها زشت و ابزاری هست یا نه!
  منبع خبر


 

اتحاد بلاگرها براي نجات آرامگاه كوروش

وبلاگشهر مي‌خواهد با بهره‌گيري از قدرت رسانه‌اي خود مانع تخريب آثار به‌جامانده از تمدن ايران باستان شود.

ميراث خبر: جاذبه‌هاي گردشگري_ مريم حسين‌خواه: درحالي كه كمتر از پنج ماه به آغاز آبگيري سد سيوند و زير آب رفتن محوطه باستاني تنگه بلاغى باقي مانده، وبلاگشهر براي نجات مقبره كوروش بسيج شده است و مي‌خواهد با بهره گيري از قدرت رسانه‌اي خود مانع از تخريب آثار به جاي مانده از تمدن ايران باستان شود.
هيچ كس نمي‌داند اولين بار كدام وبلاگ، شهروندان دنياي مجازي را به كمك فراخواند، اما حالا با جستجوي هر يك از كلمات «سيوند»، «كوروش» و «تنگه بلاغي» در موتورهاي جستجو ليستي از وبلاگ‌هايي كه درباره اين موضوع مطلب نوشته‌ات رديف مي‌شود.
  منبع خبر


 

تظاهرات 500 نفری در حمایت از اکبر گنجی با شمع و عکس در میدان مرکزی پایتخت سوئد

عصر پنجشنبه مجموعه تظاهرات و گردهمائی های ایرانیان مقیم سوئد در حمایت از اکبرگنجی و دیگر زندانیان سیاسی، با تظاهراتی 500 نفری در میدان اصلی شهر استکهلم پایان یافت. گروه های مختلف مقیم استکهلم و گوتنبرگ، طی هفته گذشته هر شب با تجمع در مراکز گوناگون حضور یافتند. در گوتنبرگ، ایرانیان گروه گروه در محل حضور یافتند و به امضای طومار پرداختند. در استکهلم تظاهرکنندگان با صدها شمع روشن و شاخه های گل و عکس های گنجی در میانه میدان، توجه سوئدی ها و رسانه های این کشور را باردیگر به وضع این روزنامه نگار دربند معطوف کردند. کنسرت همبستگی با گنجی که سرآغاز این همایش ها بود، در اغاز هفته برگزار شد. چهار جوان ایرانی، از جمله زویا زرافشان انتخاب شدند که به نیویورک و ژوهانسبورگ سفر کنند و در دیدار با کوفی عنان و نلسون ماندلا از آنها بخواهند برای آزادی گنجی و زرافشان تلاش کنند
  منبع خبر


Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?