وبلاگ خبری پن‌لاگ: October 2005

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: October 2005 خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Monday, October 31, 2005
 

لیلا مافی از اعدام نجات یافت و به شلاق و زندان محکوم شد

حکم اعدام لیلا معافی در دور دوم دادگاه وی توسط قاضی شفیعی نقض، و لیلا به 99 ضربه شلاق و تحمل 5/3 سال زندان و نیز 6 ماه اقامت اجباری در یک مرکز بهزیستی محکوم شد.
دیوان عالی کشور در رایی که پس از اعتراض وکلای متهم به حکم اعدام لیلا معافی در دادگاه بدوی و تقاضای تجدید نظر خواهی صادر کرده بود ایرادهایی را به رای قاضی اول وارد دانست که بنا بر آن ایرادها پرونده به یک شعبه هم ارز فرستاده شد:
« قاضی محترم مستندا به ماده 105 قانون مجازات اسلامی و طبق علم خود مبادرت به انشای رای نموده است و مستندات علم خود را یک: اقاریرخانم لیلا معافی قرار داده مبنی بر اینکه وی گفته است که از سن 14 سالگی بطرف مسائل غیر اخلاقی رفته است. دو: داشتن سابقه کیفری ذکر نموده است در حالی که هیچ یک از دو شق مزبور نمی تواند موجب حصول علم قاضی برای اثبات زنای با محارم توسط محکوم علیها باشد. سوم: یکی دیگر از مستندات حصول علم خود را اقرار خانم لیلا به انجام دادن زنای با محارم بیش از چهار بار در جلسات تحقیقات مقدماتی و دادگاه و جلسات فوق العاده دادگاه ذکر نموده است که با بررسی اوراق پرونده نه تنها بیش از چهار بار به انجام زنای با محارم اقرار نکرده بلکه فقط در روز 24/10/82 دادگاه محترم با تفهیم اتهام ارتباط زنا با محارم از خانم لیلا معافی تحقیق نموده است.»ادامه در...
  منبع خبر


 

گوش سردبير روزنامه محلی را در ساری بريدند

گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، افراد ناشناسی که خود را ماموران آگاهي شهرستان ساري معرفي مي کردند ، سردبير روزنامه درياسر ساري را ربودند و در روستاي انار مرز جويبار گوشش را بريدند.
سردبير اين روزنامه از سوي 4 نفر ناشناس در پوشش ماموران قلابي آگاهي ربوده شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
وی گفت افراد ناشناس که خود را ماموران آگاهي معرفي مي کردند ، در حالي که کلاه کاسکت به سر داشتند و به اسلحه کلاشينکف مسلح بودند ، به زور وارد خودروي من شدند و در جنگل ساري مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند و پس از سرقت ماشين ، پول و مدارک، گوشم را بريدند.
  منبع خبر


 

نامه همسر یک زندانی سیاسی در باره ضرب و شتم وی در زندان

ندا پورمنصوری ، همسر خالد حردانی ، زندانی سیاسی زندان مخوف رجايی شهر کرج طی نامه ای از ضرب و شتم همسر زندانیش توسط ماموران زندان خبر داده است.
خانم پورمنصوری در نامه خود نوشته است وقتي تلفن منزل به دليل نداشتن امكانات مالي قطع شد و من و فرزندانم از تلفن هاي روزي يكبار همسرم محروم شديم ، ملاقات هاي دوهفته يك بار تنها ماواي احساسات در هم ريخته من و فرزندانم شد.
  منبع خبر


 

بن بست در انتخاب وزيران باقيمانده دولت احمدی نژاد

به گزارش سایت حکومتی فردا، معرفي وزير پيشنهادي احمدی نژاد براي وزارت آموزش و پرورش با بن بست مواجه شده است. به رغم گذشت نزديک به سه ماه از عدم راي اعتماد مجلس به چهار وزير پيشنهادي احمدی نژاد، معرفي وزراي جديد با چالشهاي فراواني مواجه شده و او را در وضعيت دشواري قرار داده است.
  منبع خبر


Sunday, October 30, 2005
 

با وجود نظر مساعد بازپرس انجام مي شود: مخالفت سعيد مرتضوي با آزادي عبدالفتاح سلطاني

مريم کاشاني - "امروز نود و دومين روز است". سه ماه و دو روز از "بازداشت موقت" عبدالفتاح سلطاني، وکيل دادگستري مي گذرد. از هر زاويه اي هم به موضوع نزديک شويم، مي رسيم به "سعيد مرتضوي" دادستان تهران، که با آزادي عبدالفتاح سلطاني "هم" موافق نيست. با خانم سلطاني و محمد علي دادخواه وکيل عبدالفتاح سلطاني در اين ارتباط سخن گفته ايم.
  منبع خبر


 

ماجراي عزل چهار سفير ارشد ايران

امروز:چهار تن از سفراي ارشد ايران در اروپا و آسيا پس از آنكه به بهانه رايزني به تهران فراخوانده شدند از سمت‌هاي خود عزل و مكلف شدند بلافاصله اقدامات لازم را براي بازگشت به كشور به عمل آورند. اين حادثه اواسط هفته گذشته رخ داد. دستور عزل اين چهار وزير را احمدي نژاد صادر كرده است.
به گزارش رسیده به سایت امروزصادق خرازي سفير ايران در فرانسه، محمدحسين عادلي سفير ايران در انگليس، شمس الدين خارقاني سفير ايران در آلمان و اميرحسين زماني نيا سفير ايران در مالزي، بعد از دريافت حكم عزل خويش چهارشنبه قبل تهران را ترك کردند.
اين چهار سفير در جريان مذاكرات هسته‌اي دو سال گذشته از ديپلمات‌هاي فعال بودند. البته صادق خرازي و امير زماني‌نيا بيش از دو سفير ديگر در مذاكرات هسته‌اي صاحب نقش بوده اند.
  منبع خبر


 

احمدی نژاد و اسرائيل: گل خودی رييس جمهوری به ايران؟

صادق صبا :کارشاسان اظهارت آقای احمدی نژاد را به ناپختگی او در روابط بين الملل نسبت می دهند و می گويند او احتمالا نمی دانسته است که سخنان او چنين واکنشی ايجاد می کند
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در تلاشی برای کاهش بحران ناشی از اظهارات رييس جمهوری ايران در باره ضرورت نابودی اسرائيل تاکيد کرده است که ايران عليه هيچ کشوری اقدام به استفاده و يا تهديد به استفاده از زور نکرده است.
وزارت امور خارجه ايران با اين بيانيه در واقع می خواهد به جامعه جهانی اطمينان بدهد که اظهارات آقای احمدی نژاد صرفا در حد شعار است و جمهوری اسلامی به هيچوجه قصد ندارد که عليه اسرائيل وارد عمل شود.
  منبع خبر


 

تحليل لااستامپا از مواضع رييس جمهور ايران : روابط ايران با جهان، 20 سال عقب رفت

روزنت "روز" ، جوزپه زاکاريا : واکنش جهان يکصدا و شديداللحن بود، اما محمود احمدي نژاد در مقابل ابراز انزجار کشورها نسبت به عملکردش ، از ايراني ها خواست تا براي تظاهرات اعتراض آميز انبوه بر عليه "جنايات اسرائيل در مقابل ملت فلسطين" که دولت تل آويو در نيم قرن گذشته مرتکب شده، به خيابان ها بيايند. رئيس جمهور ايران، با سخنراني اخير خود، روابط ايران را با جهان را بيست سال به عقب برد...
  منبع خبر


Saturday, October 29, 2005
 

شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهارات احمدی نژاد را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک ، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه با صدور بیانیه ای ، اظهارات محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهور رژیم تهران را گفته بود "اسرائیل باید از صفحه روزگار محو و نابود شود" ، محکوم کرد.
سفیر رومانی که ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد با قرائت این بیانیه اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل متحد، اظهارات محمود احمدی نژاد در مورد اسرائیل را به شدت محکوم می کند.
پیش تر گفته شده بود که سفیر انگلستان در سازمان ملل قرار است بیانیه ای را در جهت محکومیت اظهارات احمدی نژاد به شورای امنیت ارایه دهد.
  منبع خبر


 

كارگران افغـــانى در ايران، چه كسى به فكر آنهاست؟

روزى نيست كه مطلبى در مورد اتباع افغانستان در نشريات كشور انتشار نيابد: ” براساس تصميم جديد دولت، تمام اتباع افغانى كه مجوز اقامت در ايران ندارند يا در طرح شناسايى شركت نكرده اند بايد تا ... ايران را ترك كنند.”
” شورايى مركب از وزيران كشور، خارجه، اطلاعات، بهداشت، كار، آموزش و پرورش، دبير شورايعالى امنيت و فرمانده نيروى انتظامى تصميماتى مهم درباره بازگشت اتباع افغان اتخاذ كردند”” مصوبات شورايعالى تصميم گيرى در مورد پناهندگان افغان ... به عنوان مصوبه دولت ابلاغ خواهدشد”” اگر اتباع بدون مجوز، ايران را ترك نكنند برابر قوانين و مقررات برخورد خواهدشد”
بعد از سقوط طالبان حدود سه ميليون و پانصد هزار پناهنده افغانى، از كشورهاى مختلف جهان به كشورشان بازگشتند. شرايط امنيتى در افغانستان به نسبت سابق بهبود يافته ، اما مشكلات هنوز بسيارند: مشكل مكان، مشكل كار، مشكل درآمد اوليه براى زندگى روزمره تنها چند نمونه است...... متن کامل
  منبع خبر


 

تدبير يك سرزمين در دست دعانويسان سر گذر !

حسن زرهي : بدترين نفرين همين است. همين كه سرنوشت و تدبير ملتي به دستان بي كفايت گروهي نادان بيفتد. گروهي كه از زور ناداني نه خود را مراعات ميكند، نه ميهن و مردمانش را شيوه ي مراعات ميداند.
گروهي از دعانويسان سر گذرها آمده اند بالاترين مقامهاي سياسي و اقتصادي ميهن ما را تصاحب كرده اند كه به قدر يك دربان اداره هم درايت ندارند. و به گونه اي كردار ميكنند كه از عهده اي نظم يك خانه كوچك هم عاجز مينمايند. حالا همين جماعت از جميع جهات ناتوان در امر اداره ي ملك و ملت، بر سرنوشت ميهن و مردم ما سوار شده اند، و هر روز دسته گلي ديگر و تازه تر به آب ميدهند. اينكه كسي در حد رئيس جمهوري يك مملكت در امور جهاني به اين ناداني نظر كند، خبر بدي است، بدترين خبر است.
سخنان سراسر سفاهت آقاي احمدي نژاد در همايش "جهان بدون صهيونيسم" مظهر مسلم حكومت دعانويسان سرگذر بر ايران است.
بويژه آنجا كه ميگويد:.... متن کامل
  منبع خبر


Tuesday, October 25, 2005
 

رده بندی جهاني آزادی مطبوعات

گزارشگران بدون مرز چهارمين رده بندی آزادی مطبوعات در جهان را منتشر کرد. در پايين ترين رده ها کره شمالي (۱٦٧) اريتره (۱٦٦) و ترکمنستان (۱٦٥) قرار دارند که نقاط سياه اطلاع رساني در جهان را تشکيل مي دهند. چند کشور دمکراتيک غربي در رده بندی کنوني به رده های پائين تری سقوط کرده اند. از جمله ايالات متحده امريکا (٤۱) که بيش از ٢٠ رده نزول کرده است. ايران در رده ی ۱٤٦ هنوز در عرصه ی آزادی مطبوعات، با ٧ روزنامه نگار زنداني و ٤ روزنامه نگار ديگر که هر لحظه امکان بازگشت به زندان را دارند، چراغ قرمز کل منطقه محسوب مي شود. [برای ديدن رده بندی جهانی آزادی مطبوعات اينجا را کليک کنيد]
  منبع خبر


 

15 میلیون نفر در ایران دچار بیماریهای روانی هستند

به گزارش خبرگزاري حكومتی ايسنا ، 15 ميليون نفر از جمعيت ايران از آنچه كه اين خبرگزاري "كسالت رواني" ناميده است ، رنج مي برند و در اين ميان ، شيوع بيماريهای رواني در ميان زنان ، دو برابر بيشتر از مردان است.
بنا بر این گزارش ، بيش از 21 درصد جمعيت ايران (برابر با 15 ميليون نفر) از نوعي بيماري رواني رنج مي برند. همچنين 0.6 در صد از ايرانيان (برابر با پانصد هزار نفر) شعور خود را از دست داده و به حالت جنون رسيده اند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت رژيم آخوندي ، ميزان بيماريهاي رواني در زنان دو برابر بيشتر از مردان است و 14 در صد از بيماران رواني را جوانان زير هجده سال تشكيل مي دهند.
در اين گزارش همچنين آمده است ، افسردگي ، رايج ترين بيماري در ميان زنان است و حتي احتمال مبتلا شدن زنان به افسردگي بيشتر از بيماري هاي جسماني مي باشد.
در پايان اين گزارش همچنين آمده است از ميان پانزده ميليون بيمار رواني در ايران تنها نزديك به ده هزار نفر تحت مداوا هستند و دليل آن عدم دسترسي به تعداد كافي روانكاو و روانپزشک است
.
  منبع خبر


 

۹ حكم اعدام در ۹ روز توسط رژيم آخوندي صادر گرديده است

سه شنبه، ۳ آبان، ۱۳۸۴ - ۰۰:۰۸
بنابر يك اطلاعيه دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ، رژيم ضد بشري آخوندي به موج ديوانه وار اعدامها در ايران ادامه مي دهد. رسانه هاي حكومتي ظرف 9 روز از صدور 9 حكم اعدام, از جمله سه حكم اعدام در روز گذشته خبر دادند.
به اين ترتيب شمار حلق آويزها و احكام اعدام ظرف چهار ماهي كه از انتخاب احمدي نژاد مي گذرد به 80 فقره بالغ ميشود كه بطور نسبي يك افزايش صد درصدي را در مقايسه با 6 ماه اول سال ميلادي نشان ميدهد.
دو زن به نامهاي صغرا و راحله در ميان محكومين به اعدام هستند كه يكي از آنها به سنگسار محكوم شده است. روزنامه اعتماد مورخ اول آبان, نيز از صدور حكم اعدام براي سه مرد خبر داد.
مقاومت ايران بارديگر سازمانهاي بين المللي مدافع حقوق بشر را به محكوم كردن استمرار موج اعدامهاي وحشيانه در ايران فراخوانده و خواهان تصويب يك قطعنامه شديد اللحن در محكوميت نقض مستمر و وحشيانه حقوق بشر در ايران در اجلاس جاري مجمع عمومي ملل متحد ميباشد.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران2 آبان 1384 (24 اكتبر 2005)
  منبع خبر


 

پورمحمدی، وزير کشور : طبق قانون استفاده از ماهواره ممنوع است


خبرگزاری فارس : وزير كشور گفت: طبق قانون استفاده از ماهواره ممنوع است. پورمحمدی با اشاره به اینکه مجلس سرگرم مطالعه بر مسأله استفاده از گيرنده‌هاي امواج ماهواره‌اي است بر ضرورت برنامه‌ريزي در اين زمينه با كمك مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد. وی تصريح كرد: هر چه قانون باشد ما مقيد به آن هستيم و در اين ارتباط هم قانون وجود دارد. پورمحمدي با استناد به قانون ممنوعيت استفاده از تجهيزات دريافت برنامه از ماهواره، اضافه كرد: در اين ارتباط قانون استفاده از ماهواره را ممنوع كرده است و تا زماني كه قانون جديدي وضع نشود، اين ممنوعيت ادامه دارد و ما نيز پايبند به آن هستيم .
  منبع خبر


 

ليست " پاسداران گمنام سپاه اسلام " برای کشتن 210 روزنامه نگار ايران

سايت sepahislam.persianblog.com
سپاه اسلام ارهابيون شاخه ارهاب سپاه اسلام قل ياايهاالکافرون لااعبد ماتعبدونما منتظريم که محرم گردد زمينه شهادت مهيا گردد آن روز تيغ شمشير ما و رگ حلقوم شما
اينك كه مي‌بينيم قلم به دستان شيطان‌صفت باز هم جری‌تر از پيش با به كارگيری قلم‌های خودفرخته و سياه كمر به قتل فرهنگ اسلام و اصول حقه دين محمد بسته‌اند. در ادامه اعدام انقلابی دشمن زبون و فاسد درتمام سالها ی گذشته این سرزمین، با تمام توان آمده‌ايم تا نسل فساد و تباهی را در اين ديار بخشكانيم. آمده‌ايم تا مزدوران و كافرصفتان سرسپرده به شيطان را به رسم ارهابیون و با ياری سپاه اسلام به درك واصل كنيم...ادامه در منبع خبر
  منبع خبر


 

ضرب و شتم و انتقال زندانیان سیاسی به سلول انفرادی

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
صبح امروز در جریان ملاقات زندانیان با خانواده های خود در زندان رجایی شهر کرج ، خالد حردانی در سالن ملاقات در مقابل چشم همسر و دو فرزندش و سایر خانواده ها مورد ضرب وشتم قرار گرفت .
بر اساس اخبار رسیده از زندان رجایی شهر در پایان ملاقات، نگهبان بسمت خالد حردانی رفت و با هل دادن وی اعتراض وی را بر انگیخت ، پس از اعتراض وی نگهبان بی توجه به جو سالن اقدام به ضرب و شتم خالد حردانی کرد...ادامه در منبع خبر
  منبع خبر


 

هشدار تونی بلر به رژیم اسلامی در مورد تروریسم و فعالیت اتمی

تونی بلر ، نخست وزیر انگلستان طی مصاحبه ای با تلویزیون اسکای نیوز به جمهوری اسلامی هشدار داد و گفت اگر رژیم تهران به مقابله جويی با جامعه بین المللی ادامه دهد ، روزهای سخت تری در انتظارش خواهد بود.
نخست وزير انگلستان گفت رژیم تهران باید از دخالت در امور عراق دست بکشد و حمایت خود را از تروریسم قطع کند.
تونی بلر همچنین گفت رژیم تهران باید به الزامات خود در زمینه هسته ای پایبند باشد.
نخست وزیر انگلستان در ادامه افزود رژيم تهران بايد درک كند که احتمال داشتن روابط بهتر با جهان غرب وجود دارد اما تنها بر مبنايی روشن و شفاف.
تونی بلر گفت اگر رژیم تهران از انجام رفتار درست در قبال جامعه بین المللی سر باز زند ، آنگاه شرایط برایش بسیار سخت تر خواهد شد
  منبع خبر


 

وبلاگ نويس تبريزى در حکمى ديگر به يک سال زندان محکوم شد

تبريز نيوز:سرويس حقوق بشر:حکم يک سال زندان"سيد احمد سيد سراجى"وبلاگ نويس زندانى مورد تاييد شعبه دوم دادگاه تجديد نظر دادگسترى آذربايجان شرقى قرار گرفت. "سراجى"،در تماس تلفنى کوتاه با سرويس حقوق بشر تبريز نيوز گفت:علاوه بر حکم 6 ماه زندان و تحمل 30 ضربه شلاق تعزيري، شعبه دوم دادگاه تجديد نظر دادگسترى آذربايجان شرقى حکم يک سال زندان شعبه 10 حقوقى دادگسترى تبريز مبنى تلاش بر براندازى و توهين به رهبرى نظام را مورد تاييد قرار داده و از ديگر اتهامم که "ارتداد" بود تبريه شدم. ..ادامه در منبع خبر
  منبع خبر


 

چوب حراج بر دارايى هاى ملى براى خريد راى در شوراى حكام

*در شرايطى كه آمار بيكاران كشور به مرز 10 ميليون نفر رسيده است و صدها هزار دانش آموخته بيكارند، رژيم مى خواهد با واگذارى قرارداد اپراتور دوم تلفن همراه ايران و نيز امتياز بهره بردارى از بسيارى از معادن كشور به آفريقاى جنوبى راى اين كشور را در شوراى حكام بخرد...
  منبع خبر


Sunday, October 23, 2005
 

همبستگی- فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی- سوئد

به دفاع از امید امیدی برخیزید!

شب ۱۸ اکتبر ۲۰۰۵ امید امیدی٬ پناهنده ایرانی مقیم مالمو٬ با خوردن مقادیرقابل توجه ای قرص خواب آور در صدد برآمد که به حیات خود پایان دهد. امید زمانی دست به انجام این کار زد که از انتظار طولانی مدت برای رسیدگی به درخواست پناهندگی اش به ستوه آمده بود و در همانحال خبر جانگداز مرگ مادرش را از ایران گرفته بود. رنج و عذاب دوری از خانواده٬ همسر و سه فرزندش٬ بعلاوه برخورد غیرعادلانه نهادهای پناهندگی سوئد به درخواست پناهندگی وی٬ در کنار مرگ غم انگیز مادرش باعث شد که پیمانه صبر و تحمل امید پر شود و تصمیم به عمل نادرست خودکشی بگیرد. خوشبختانه امید با همکاری دوستان و نزدیکان بسرعت به بیمارستان منتقل شد و کادر پزشکی بیمارستان شهر مالمو موفق به نجات وی گردید. رویداد ناگوار شب ۱۸ اکتبر ما را برآن داشت که یکبار دیگر بر حق پناهندگی امید امیدی تاکید کنیم و از نهادهای ذیربط سوئدی اکیدا بخواهیم که این حق را برسمیت بشناسند. همچنین ما از همه سازمانهای بشر دوست و مدافع حقوق انسان می خواهیم که از حق پناهندگی امید به دفاع برخیزند.
  منبع خبر


 

رئيس مساجد رژیم: مردم برای شب قدرهم مسجد نمی آيند

آيت الله محمدحسين ابراهيمی، رييس مساجد، از‌بی‌رونق ماندن مساجد حتی در شب‌های احياء و قدر كه در زمان شاه هم مملو از مردم محل می‌شد، تقصير اين‌بی‌رونقی را انداخت گردن سيمای جمهوری اسلامی. او گفت:

«سه سريالی كه بعد از افطار از تلويزيون پخش می‌‏شود، در تعداد اجتماعات مساجد تاثيرگذار بوده است.

سال گذشته نيز به دليل تلاقی زمان بخش سريال‌‏ها و فعاليت مساجد، با رئيس سازمان صدا و سيما مذاكراتی داشتيم، اما متاسفانه در سال جاری نيز ساعت پخش سريال‌‏ها، دقيقا موازی با زمان برگزاری نماز و مراسم ماه رمضان در مساجد است و بخش پشت سر هم اين سريال‌‏ها، مردم را ساعت‌‏ها به خود مشغول می‌‏كند.»

ابراهيمی كه خودش هم مانند مردم می‌داند سيمای جمهوری اسلامی خود يكپا مسجد است و اين شب‌ها انواع مراسم مذهبی پخش می‌كند و حتی سريال‌هايش هم درهمين چارچوب است، در توجيه‌بی‌رونقی مساجد و اينكه مردم حتی سريال مذهبی تلويزيون را به مسجد ترجيح می‌دهند گفت:

اصل جذابيت در سريال‌‏های ماه رمضان قابل تقدير است، اما انصاف نيست كه پخش آنها در اجتماعات مساجد تاثير منفی داشته باشد.
  منبع خبر


 

وزير كشور: توصيه هايى در مورد محدوديت واردات كالا شده است

ادعای رژیم در مورد تحریم اقتصادی انگلیس و کره جنوبی تهدیدی تو خالی بیش نبود

شرق : مصطفى پورمحمدى ،وزير كشور جمهوری اسلامی روزگذشته در حاشيه مراسم توديع و معارفه پنج مدير وزارت كشور در جمع خبرنگاران حضور يافت و به پرسش هاى آنها پيرامون اختلافات خانه احزاب، محدوديت هاى تجارى با كره جنوبى و انگليس، عدم دعوت از شهردار تهران در جلسات هيات دولت و دوشغله بودن برخى اعضاى دولت پاسخ داد. پورمحمدى در پاسخ به اين سئوال كه آيا در هيات دولت در مورد ممنوعيت واردات كالا از دو كشور انگلستان و كره تصميمى گرفته شده و آيا قرار است كه در اين ارتباط اعمال محدوديت شود، گفت: «بحث كلى شده و توصيه هايى صورت گرفته است. ولى به هرحال ما بايد دقت كنيم كه مراودات اقتصادى از مراودات سياسى تاثيرپذير است و لزومى نمى بينيم كشورى كه به منافع ملى ما توجهى ندارد بازار اقتصادى آن را رونق دهيم.»
  منبع خبر


 

5 پاسدار و بسيجی به عنوان عاملين قتل رئيس منابع طبيعی استان گيلان معرفی شدند

پيک ايران : در پی قتل قتل رئيس منابع طبيعی استان گيلان در ارديبهشت ماه امسال، دادگستری استان گيلان عاملين آنرا معرفی و نخستين جلسه دادگاه انان را هفته گذشته برگزار کرد .
در ابتدا اين جلسه "واهبی" نماينده دادستانی از کيفر خواست خود دفاع کرد و با اشاره به جزئيات پرونده به معرفی متهمين به قتل و آدم ربائی پرداخت .

سرهنگ افراسيابی نصيری ۴۶ ساله ، نظامی و پاسدار و پرويز کاظمی ۴۴ ساله شغل آزاد با سابقه کيفری به عنوان متهمان رديف اول و متهم به قتل ناصر پيروی رئيس منابع طبيعی استان گيلان معرفی شدند . همچين حسن رهنما ۳۹ ساله ، نظامی و پاسدار به عنوان معاونت در آدم ربائی و ۳ نفر ديگر به نام های عليرضا خيرجو ، اکبر شهير قدرچهره و محمد علی بينا که هر سه بسيجی هستند را به عنوان ديگر متهمان پرونده نمود .
وکيل مدافع مقتول از دادگاه خواستار حکم قصاص برای متهمان رديف اول و برای ما باقی مجازات طبق ماده ۶۲۱ مجازات اسلامی را خواستار شد .
  منبع خبر


Saturday, October 22, 2005
 

اعتصاب كارگران نساجی كردستان ادامه دارد

نماينده كارگران استان كردستان ، از اعتصاب ۳ هفته‌‏اي كارگران شركت "نساجي كردستان" خبر داد و گفت اين كارگران برسر كارهايشان حاضر مي‌‏شوند ، اما هيچگونه فعاليتي براي توليد انجام نمي‌‏دهند.
به گزارش خبرنگار گروه كارگري ايلنا , "محمد صديق كريمي" ، با اشاره به اين كه شركت نساجي كردستان ۴۰۷ كارگر داشته و متعلق به بنياد مستضعفان و جانبازان است ، گفت‌ طرح طبقه بندي مشاغل ، در شركت نساجي كردستان اجرا نمي‌‏شود و كارفرما نيز ۱۸ ميليون تومان ازتعاوني اعتبار شركت برداشت كرده كه از پرداخت‌ ‏آن خودداري مي‌‏كند ، به همين دليل كارگران بر سر كار خود حاضر مي شوند ، اما فعاليت توليدي انجام نمي دهند.
  منبع خبر


 

نامه سرگشاده به افکار عمومی در باره توطئه رژیم برای "سامان ‌دهی" خاوران

کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید) : بنا به گزارش دریافتی از ایران، نماینده دادستانی مستقر در بهشت زهرا توسط نماینده خود که به گلزار خاوران رفت و آمد می‌کند، به خانواده‌ها اطلاع داده که دست اندرکاران سامان‌دهی گلزاز خاوران در پی تصمیم رژیم برای تغییر شکل این گلزار، تاکنون ۶۰۰ سنگ قبر آماده کرده‌اند که به زودی در گلزار مستقر خواهند کرد.
این فرد در پاسخ به مادران پس تکلیف کانال‌ها (گورهای دسته جمعی) چه می‌شود؟ او در این باره اظهار بی اطلاعی می‌کند و می‌گوید از چنین کانال‌های اطلاع ندارد. این در حالی است که همین فرد چند هفته پیش به خانواده‌ها گفته بود طرح سازماندهی گلزار خاوران را فعلا متوقف کرده‌اند.
رژیم اواخر بهار سال جاری عده‌ای را برای نقشه برداری به گلزار خاوران می‌فرستد. خانواده‌ها به ویژه مادران با این طرح مخالفت می‌ورزند و به آن اعتراض می‌کنند. به دنبال پیگری‌ خانواده‌ها و دیدار نمایندگان آنها با مسئولان بهشت زهرا و شهرداری، رژیم ظاهرا وانمود می‌کند طرح تغییر شکل گلزار خاوران را دنیال نمی‌کند. متن کامل
  منبع خبر


 

تهران و بازي دوگانه در عراق !

آيريش تايمز در مقاله اي زير عنوان تهران، بازي دوگانه در عراق را انكار مي كند، مي نويسد: انتخابات ژانويه، شوراي عالي انقلاب اسلامي عراق و حزب الدعوه را به قدرت رساند. رهبران اين گروه ها بيش از۲۰ سال را در ايران در تبعيد گذرانده بودند، اما دامنه نفوذ جمهوري اسلامي در عراق اكنون هم سني ها را نگران كرده و هم باعث شك آمريكا و بريتانيا به عملكرد ايران شده است. سخن از عملكرد دوگانه جمهور اسلامي به ميان آمده. اين كه در ظاهر از حكومت عراق حمايت مي كند، اما در عمل به شورش هاي عراق دامن مي زند. حسن قمي نماينده ايران در عراق اين اتهام ها را رد مي كند و بااشاره به ماجراي دستگيري دو سرباز بريتانيايي كه ماه گذشته در لباس عربي و همراه با مواد منفجره دستگير شده بودند مي گويد: ما خواستار يك عراق امن و با ثبات هستيم. حسن قمي نماينده ايران در عراق با اشاره به بحران هسته اي ايران و اختلافنظر با كشورهاي اروپايي بر سر اين برنامه مي گويد: ما نمي خواهيم اختلافهايمان را با كشورهاي ديگر به عراق بكشانيم. اما به نوشته آيريش تايمز رقابت آمريكا و ايران در عراق واقعي است. متن کامل
  منبع خبر


 

محمدصديق كبودوند: می‌گویند شما قصد تحریک کردهای ایران را داشته‌اید!!

صداى آلمان: محمدصديق كبودوند مدير مسئول هفته‌نامه توقيف‌شده «پيام مردم» و رييس «سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان» توسط يكى از دادگاههاى سنندج به اتهام «نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومى و ايجاد اختلاف بين اقشار جامعه از طريق طرح مسايل نژادى و قومى و درج تيترهاى تحريك‌آميز» به يكسال حبس و ۵ سال محروميت از فعاليتهاى مطبوعاتى محكوم شد. در جريان اين دادگاه، امتياز هفته‌نامه «پيام مردم» نيز كه توقيف شده بود، لغو گرديد.
محمدصديق كبودوند، در پاسخ به پرسشهاى صداى آلمان، از روند برگزارى دادگاه خود... متن کامل
  منبع خبر


Friday, October 21, 2005
 

ايران ـ عفو بين الملل اعدام نوجوانان و سنگسار زنان را محكوم كرد




جمعه، ۲۹ مهر، ۱۳۸۴ - ۰۸:۰۱
سازمان عفو بين الملل روز پنجشنبه طى بيانيه اى اعلام كرد محكوم كردن نوجوانان به مرگ و صدور حكم سنگسار توسط رژيم ايران ادامه دارد.
سازمان عفو بين الملل روز پنجشنبه 28مهر 84 طى بيانيه اى خشم خود را از استمرار محكوميت مرگ در مورد نوجوانان و صدور حكم سنگسار در ايران تحت حاكميت آخوندى ابراز داشت.
اين سازمان در بيانيه خود چندين مورد از صدور احكام اعدام براى جوانانى كه در هنگام ارتكاب جرم كمتر از 18سال داشتند را بر شمرده است.
سازمان عفو در گزارش خود مى نويسد: اخيراً روزنامه ايران در 9اكتبر گزارش داد فردى به نام «حميد» در شعبه 71 دادگاه جنايى تهران به خاطر قتل يك مرد 23ساله در سال 2004، محكوم به مرگ گرديده است. اين روزنامه سن او را 17سال گزارش نمود اما يك روز بعد نامه اى از دادگاه را منتشر كرد كه در آن سن او 18سال قيد شده است. گزارش تأكيد مى كند كه در هر صورت حميد در هنگام ارتكاب جرم 18سال نداشته است.
در قسمت ديگري از بيانيه عفو آمده است: در ماه اوت حكم اعدام فردى به نام مصطفي، دانش آموز 16ساله و سينا، موزيسين 17ساله توسط ديوان عالى كشور تأييد شد.
عفو بين الملل در بيانيه خود همچنين نوشت: در سال 2005 رژيم ايران حداقل 7تن را كه در هنگام ارتكاب جرم كمتر از 18سال سن داشته اند، اعدام كرده است كه حداقل 2تن از آنها در زمان اعدام كمتراز 18سال سن داشته اند.
سازمان عفو بين الملل در اين گزارش، همچنين نگرانى خود را از گزارشاتى مبنى بر محكوميت زنى به نام صغرا به سنگسار، ابراز داشت.
عفو بين الملل تعهدات رژيم را در قبال پيمانهاى بين المللي، يادآورى نموده و خواستار توقف اجراى تمامى محكوميتهاى مرگ گرديد.
  منبع خبر


 

جمهوری اسلامی فیلترینگ اینترنتی بصورت سیستماتیک را به یک شرکت خصوصی واگذار کرد

شرکت دلتا گلوبال برنده مناقصه دولتی برای ایجاد پایگاه مرکزی فیلترینک در ایران شد. تا کنون بستن سایتهای اینترنتی در ایران به صورت منسجم انجام نمیگرفت و به سلیقه شرکتهای خدمات دهنده اینترنتی بستگی داشت که به گفته رحیم معظمی از اعضای هیات مدیره این شرکت، از این پس اعمال سلیقه در مسدود کردن سایتها و هرج و مرج در عرصه مسدود سازی پایان خواهد یافت. آقای معظمی گفت با روش شرکت دلتا گلوبال در مدت 5 روز همه فیلترشکنها نیز مسدود می شوند. همرمان کانون وبلاگ نویسان ایران در سایت گویا نیوز روشی را برای فیلتر شکنی و دور زدن سیستم فیلتر ایران، با عنوان «تبدیل کامپیوتر خانگی به سرور و فیلتر شکن با چند کلیلک» ارائه کرد. از سوی دیگر بنابر گزارشها یک وبلاگ نویس زندانی در زندان تبریز شلاق خورد و روز گذشته نیز سازمان گزارشگران بدون مرز، با انتشار بیانیه‌ای اقدامات جمهوری اسلامی را در زمینه اجرای سیستم جدیدی از مسدود سازی سایتهای اینترنتی محکوم کرد و آن را خبری ناگوار برای وبلاگ نویسان و آزادی بیان در ایران اعلام کرد. متن کامل
  منبع خبر


Thursday, October 20, 2005
 

ابراز نگرانی بشار اسد از گزارش سازمان ملل : "ما بی گناهیم"

بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه طی مصاحبه ای با روزنامه آلمانی دی سایت با ابراز نگرانی از انتشار گزارش کمیسیون بین المللی تحقیق در مورد ترور رفیق حریری ، نخست وزیر پیشین لبنان ادعا کرد "ما صد در صد بی گناهیم و هیچ نقشی در قتل حریری نداشتیم."
اما نشریه آلمانی اشترن نوشته است که کمیته بین المللی تحقیق بر این باور است که داماد بشار اسد که مسئولیت سازمان اطلاعات سوریه را بر عهده دارد ، در ترور رفیق حریری دست داشته است .
  منبع خبر


 

انگار آرزوی اتحاد همه با هم را به گور خواهیم برد، ناصر مستشار

از آنجائی که یکبار خمینی از شعار همه با هم بهره جست تا خود را به اریکه قدرت برساند؛ پس ما دیگر حق استفاده از آنرا نداریم.شاید پروژه اتحاد همه باهم بنام خمینی ثبت شده است ودیگران حق اقتباس ندارند!!این شبیه آن است که روزانه هزاران تن در جهان در تصادفات اتومبیل جانشان را از دست می دهند؛ پس مادیگر باید بترسیم واز استفاده اتومبیل صرف نظر نمائیم!!ادامه در....
  منبع خبر


 

دریافت آدرس پراکسی از طریق رادیو صدای آمریکا

صدای آمریکا اخیرا اقدام به ارسال آدرس های پراکسی برای علاقمندان کرده با وارد کردن آدرس میل خود اخبار و آدرسهای جدید پراکسی را از طریق میل دریافت خواهید کرد
  منبع خبر


 

راه‌های عبور از فیلتر

سانسور اندیشه و آگاهی در ایران بیداد می کند. اگر تیغ سانسور تا کنون بر گردن روزنامه ها و نشر کتاب حاکم بود، امروز گریبان گیر اینترنت هم شده است. رشد و توسعه روزافزون اینترنت در چند سال اخیر و نقش گسترده آن در پراکندن خبر و آگاهی و آزادی بیان و عقیده، ترس سنگینی بر دل نظام های استبدادی افکنده است

مبارزه با سانسور در اینترنت
سانسور اندیشه و آگاهی در ایران بیداد می کند. اگر تیغ سانسور تا کنون بر گردن روزنامه ها و نشر کتاب حاکم بود ، امروز گریبان گیر اینترنت هم شده است. رشد و توسعه روزافزون اینترنت در چند سال اخیر و نقش گسترده آن در پراکندن خبر و آگاهی و آزادی بیان و عقیده، ترس سنگینی بر دل نظام های استبدادی افکنده است.
  منبع خبر


 

اعتراضات دانشجوئی در نجف آباد.


و این هم تصویری از نا آرامیهای دانشجوئی در دانشگاه نجف آباد اصفهان.
  منبع خبر


 

کودک آزاری!!


تصاویری دهشتناک از نمونه های کودک آزاری در رژیم رحم و شفقت اسلامی!
  منبع خبر


 

روش های جديد برای محدود کردن معترضان و سانسور اينترنت در ايران، گزارشگران بدون مرز

اقدامات اخير دستگاه اجرايي ايران نشانگر تمايل به تشديد کنترل بر روی شبکه اينترنت است. شرکت ايراني دلتا گلوبال برنده ی مناقصه ای ست که بايد سيستم جديدی از مسدود سازی بر روی وب را به اجرا بگذارد. گزارشگران بدون مرز اين روش آزادی ستيزانه کنترل شبکه اينترنت را محکوم مي کند و متذکر مي شود که ايران به شکل فعالي در مباحث هدايت اينترنت که در چارچوب مباحث جامعه جهاني اطلاعاتي برگزار مي شود شرکت دارد.گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام مي کند " اين اقدامات از يک سو سختگيری ايدئولوژيک حاکميت جمهوری اسلامي ست که خواست رئيس جمهور جديد ايران محمود احمدی نژاد برای در دست گرفتن متمرکز کردن قدرت و سانسور و از سوی ديگر نشان از درگيری و جنگ قدرت در درون جناح محافظه کاران است. مسدود سازی سايت بازتاب که توسط نزديکان آيت اله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامي هدايت مي شد، از نشانه های اين درگيری است. ما همچنين نگران اقدامات شرکت ايراني دلتا گلوبال هستيم که در صورت صحت گفته های يکي از رهبران آن، مسدود سازی و سانسور اينترنت در ايران تشديد و متمرکز خواهد شد و اين خبری ناگوار برای وبلاگ نويسان و کاربران ايراني است."
  منبع خبر


 

هيات منصفه‌ مطبوعات: نشريه "اكنون" مجرم شناخته شد و مستحق تخفيف نيست، ايسنا

هيات منصفه‌ي مطبوعات، مديرمسوول نشريه‌ي «هنر و زندگي» را با اكثريت آرا مجرم تشخيص نداد اما مديرمسوول نشريه‌ي «اكنون» را با اكثريت آرا مجرم شناخت و آن را مستحق تخفيف ندانست. به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جلسه‌ي رسيدگي به كيفرخواست‌هاي صادره عليه مديران مسوول نشريه‌ي «هنر و زندگي» و «اكنون» به رياست قاضي محمد صارمي و با حضور اعضاي هيات‌منصفه مطبوعات در روز چهارشنبه تشكيل شد كه پس از استماع توضيحات نماينده‌ي دادستان و دفاعيات مديران مسوول نشريات مذكور، هيات منصفه وارد شور شد و مديرمسوول نشريه‌ي «هنر و زندگي» را با اكثريت آرا مجرم تشخيص نداد ليكن مديرمسوول نشريه‌ي «اكنون» را با اكثريت آرا مجرم شناخت و آن را مستحق تخفيف ندانست.
  منبع خبر


 

دادگاه تجديدنظر پرونده‌ي دو وبلاگ‌نويس در قم را رسيدگي مي‌كند، ايسنا

به گفته‌ي نيك‌بخت، پرونده‌ي دو وبلاگ‌نويس در قم كه قبلا به سه ماه زندان محكوم شده بودند، شنبه در دادگاه تجديدنظر رسيدگي خواهد شد. صالح نيك‌بخت، يكي از وكلاي فريد مدرسي و حسين عبدالله‌پور دو وبلاگ‌نويس قمي به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: اين دو نفر درباره‌ي موضوع اتهامي كه در صلاحيت دادگاه عمومي قم بوده و به سه ماه زندان محكوم شده‌اند روز شنبه 30 مهر ماه در شعبه‌ي ششم دادگاه تجديدنظر اين استان مجددا محاكمه خواهند شد.
  منبع خبر


 

حکم 30 ضربه شلاق يک وبلاگ نويس در زندان تبريز اجرا شد


تبريز نيوز:سرويس حقوق بشر: حکم 30 ضربه شلاق تعزيري "سيد احمد سيد سراجي "وبلاگ نويس زنداني در زندان تبريز اجرا شد.سيد احمد سيد سراجي " در تماس تلفني کوتاه از زندان تبريز به سرويس حقوق بشر تبريز نيوز گفت:شعبه 7 اجراي احکام دادگستري تبريز حکم تعزيري 30 ضربه شلاق را در مورد من به اجرا گذاشت.سراجي افزود: اهانت به رهبري نظام و مسيولين بلند پايه از موارد اتهامي من در اين پرونده بود که شعبه 7 اجراي احکام دادگستري تبريز آن را اجرا کرد."سيد احمد سيد سراجي " وبلاگ نويس تبريزي در زندان مرکزي تبريز که به اتهام تبليغ عليه نظام در 8 تير 84 دستگير و در زندان مرکزي تبريز دوران محکوميت خود را مي گذراند مديريت چند وبلاگ را به عهده داشته و به گفته خود ابتدا در سال 82 دستگير و به اتهام نظير تبليغ عليه نظام و ... در دادگاه بدوي شعبه 3 دادگاه انقلاب تبريز محکوم شده که محکوميت 6 ماهه وي مورد تاييد شعبه 4 تجديد نظر استان آذربايجان شرقي قرار مي گيرد.اين زنداني سياسي بيشتر دوران محکوميت خود را در بند "موقت" زندان تبريز با معتادان ، قاتلين و سارقين هم بند بود که پس از انتقال به بند ديگر توسط افرادي به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و ضاربين وي را تهديد کرده بودند که در نيمه هاي شب رگ دستش را بريده و طوري وانمود خواهند نمود که "سراجي خودکشي کرده است".
  منبع خبر


Tuesday, October 18, 2005
 

ماموران رژیم جوانی را به دلیل روزه خواری به گلوله بستند

در گزارشی که روز گذشته به نقل از روزنامه حکومتی همشهری منتشر شد آمده بود که ماموران انتظامی یک پسر جوان را در خیابان دلگشای تهران با شلیک 9 گلوله به قتل رساندند. خبرگزاری فرانسه طی گزارشی از تهران گزارش داد ماموران انتظامی این جوان 22 ساله را که سید مصطفی نام دارد به دلیل روزه خواری در ماه رمضان و بلند بودن صدای موزیک در اتوموبیل به قتل رساندند.
این جوان 22 ساله روز یکشنبه در بیمارستان ولی عصر تهران درگذشت. ماموران انتظامی وی را به روزه خواری و شنیدن موزیک در ماه رمضان متهم کرده اند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از برادر مقتول نوشت حتی اگر ادعای ماموران درست باشد، آيا روزه خواری در ماه رمضان مستحق مجازات مرگ است؟

  منبع خبر


 

کتابی در خصوص بلاگرهای ایرانی.

تایمز آنلاین( لندن) در روز شنبه 14 اکتبر مقاله ای منتشر کرده و در آن کتابی از نسرین علوی در باره وبلاگ نویسی در ایران را معرفی کرده است به نام
Bloggers Behind the veil
(بلاگرهای پشت چادر)
در این مقاله نوشته هایی از بامداد- باکره -گل کو و شبح در باره زنان آمده است.
بامداد در باره اینکه چرا زنان روستایی در رعایت حجاب خیلی آزادتر از زنان شهری هستند نوشته است. باکره در باره این نوشته که فرهنگ ایرانی اجازه بی حجابی را نمیدهد .. گل کو در جواب باکره نوشته است که ما باید یاد بگیریم به همه احترام بگذاریم و اگر نمی خواهیم چیزی را ببینیم رویمان را برگردانیم نه اینکه طرف مقابل را محدود کنیم. شبح نامه ای به همسرش در شانزدهمین سالگرد ازدواجشان نوشته است و در آن از تولد کودکانشان و از سختی ها یی که هر دو با هم تحمل کرده اند و عشقشان را بارورتر کرده است سخن گفته است.لینک خبر
  منبع خبر


 

ده روز فعاليت فشرده عليه اعدام در سويس مقابله با قتل عمد دولتي


پيام ده روز فعاليت فشرده سه سازمان و شش شخصيت سرشناس جهاني بر عليه اعدام اين بود، "قتل عمد دولتي ممنوع"• در سراسر كشور سويس، نگاهها يكبار ديگر به جنايت غير قابل توصيف دولتهاي ديكتاتور و مستبد، بر عليه مردم جلب شد• جنايتي كه به اسم دفاع از منافع مردم، با توجيه حمايت از آزادي و امنيت شهروندان و به اسم قانون و جامعه انجام ميگيرد و اسم اين "جرم" حتي دقيق اعلام نميشود• به اين جنايت و قتل عمد بيشرمانه در قرن بيست ويكم، رسميت و قانونيت عام يافته است، " مجازات اعدام" ميگويند• و همين تعريف هم مورد نقد و بررسي بود•
يكي از اولين دستاوردهاي اين حركت بزرگ در سال 2005 در كشور سويس، تصحيح تعريف بود• قتل خونسردانه و بيشرمانه انسانها در ايران و چين و آمريكا و••••، و در همه جا "قتل عمد دولتي" است و بايد به همين اسم ناميده شود• مجازات اعدام اسم نامناسبي است كه به نفع دولتها ابداع شده است•
  منبع خبر


 

برای آمریکا، ترکیه پایگاه مقابله با سوریه و جمهوری اسلامی است

یک مقام دولت ترکیه اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ترکیه و پایگاههای نظامی خود در این کشور را به منزله اهرمی برای کنترل رژیمهای تهران و دمشق و مقابله با آنها تلقی می کند. به گفته وی، از این پایگاهها برای گردآوری اطلاعات لازم در مورد تحرکات سوریه و جمهوری اسلامی نیز استفاده می شود.در سه هفته اخیر، بلند پایگان ترکیه و آمریکا نشستهايی برای رایزنی در باره رژیمهای های جمهوری اسلامی و سوریه به عمل آورده اند. استفن هادلی ، مشاور امنیت ملی آمریکا و رابرت جوزف ، معاون وزارت خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین المللی که به ترکیه سفر کرده بودند، در این رایزنیها شرکت داشتند.
  منبع خبر


 

پس از 'دختران زیتون'، 'مردان آفتاب' آماده خودکشی و ترور میشوند


در پی تشکیل ستادهايی از سوی نهادهای نظامی و انقلابی رژیم اسلامی برای تشویق دختران و زنان به شرکت در عملیات قتل و ترور در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان، یک مقام مجلس شورای اسلامی ، از برپائی یک سازمان مستقل و تازه در راستای تشویق هر چه بیشتر مردان به دست زدن به اقدامات انتحاری خبر داد.
  منبع خبر


 

تجمع اعتراضی معلمان حق التدریس در مقابل مجلس رژیم

تعدادی از معلمان حق التدریس استان های فارس و کرمانشاه در اعتراض به اخراج خود از آموزش و پرورش و شرکت ندادن آنان در آزمون استخدامی صبح امروز در مقابل درب اصلی مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
این معلمان که در مقابل مجلس به نشانه اعتراض به وضعیت کنونی وزارت آموزش و پرورش تجمع کرده اند ضمن تاکید بر نداشتن حق حضور در کلاسهای درس از اول مهرماه تاکنون و اینکه با وجود داشتن شرایط استخدام رسمی، از شرکت آنان در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش جلوگیری به عمل آمده است، از رئیس مجلس خواستند تا به وضع آنها رسیدگی کند.
تعدادی دیگر از معلمان حق التدریس نیز در ساعات آتی به جمع معلمان معترض ملحق می شوند.
  منبع خبر


 

25مهر:حركت اعتراضى رانندگان شركت واحد اتوبوس‌رانى در تهران

گزارش راديو آلمان: امروز رانندگان شركت واحد اتوبوس‌رانى در تهران، اعتراض خود به وضعيت بد معيشتى و شغلى‌شان را به شكلى كم‌سابقه نشان دادند. پيش از اين هم، در شهريورماه، حركتى اعتراضى صورت گرفته بود كه بنا به‌گفته مسئولان سنديكاى كارگران شركت واحد اتوبوس‌رانى تهران و حومه، بيش از ۸۰ درصد از رانندگان شركت واحد، از آن استقبال كرده بودند. در مورد حركت اعتراضى امروز، كاوه مظفرى از دانشجويان فعال دانشگاه علامه طباطبايى، در گفتگويى با صداى آلمان، از مشاهدات خود مى‌گويد:

  منبع خبر


 

پاسدار احمدي نژاد خواستار تأمين امكانات حج براي دانش آموزان شد!

در حاليكه رسانه هاي رژيم خبر مي دهند كه «بيش از 70 هزار کلاس درس فرسوده و قديمی در کشور وجود دارد که 40 هزار کلاس از اين تعداد خيلی خطرآفرين محسوب می‌شوند و تضمينی برای درس‌خواندن دانش‌آموزان در زير سقف اين قبيل کلاسها وجود ندارد»، و در حاليكه هر روز اخبار تازه اي از سركوب و گرداندن جوانان، با چوب در آستين سوار بر الاغ در شهرها مي رسد، پاسدار احمدي نژاد از گردانندگان سازمان حج و زيارت خواست امكانات لازم براي زيارت حج دانش آموزان را فراهم كنند.
خبرگزاري حكومتي فارس روز دوشنبه 25مهر نوشت: « رئيس جمهور در اولين جلسه شوراي عالي حج در دولت جديد، از مسئولان خواست با ارايه طرحهاي جامع زمينه زيارت هر چه بيشتر خانه خدا، براي قشر جوان به ويژه دانش‌‌آموزان و دانشجويان را فراهم آورند. رئيس جمهور در اين جلسه كه صبح امروز دوشنبه برگزار شد، ظرفيت فرهنگي حج را بسيار بالا توصيف كرد و از مسئولان خواست با ارائه طرحهاي جامع زمينه زيارت هر چه بيشتر خانه خدا، براي قشر جوان به ويژه دانش‌‌آموزان و دانشجويان را فراهم آورند.
در اين جلسه با تاكيد بر استمرار اعزام دانش‌آموزان و دانشجويان به حج عمره، مقرر شد براي سال 1385؛ شش هزار سهميه براي زيارت خانه خدا در اختيار بنياد شهيد و امور ايثارگران قرار گيرد».
پاسدار احمدي نژاد از زمان روي كار آمدن، در برابر مشكلات و مصائب اجتماعي، پاسخي جز سركوب زنان و جوانان و كارگران معترض و اقدامات فريبكارانه نداشته و ندارد و پاسخ مردم ايران نيز به اين پاسدار تروريست، چيزي جز افزايش نفرت و انزجار نيست.
  منبع خبر


 

اتحادیه اروپا در صدد تدوین طرحی برای حمایت از مخالفان رژیم است

اتحاديه اروپا در صدد تدوين طرحی است كه بر اساس آن از مخالفان رژیم اسلامی ، حمايت های سیاسی و مالی به عمل خواهد آورد. سیاست اتحادیه اروپا تاكنون بر اساس امتناع از حمایت از مخالفان رژیم جمهوری اسلامی بوده است.
پایگاه خبری ايلاف به نقل از منابع اروپايی نوشت كميسيون اروپا در حال حاضر طرح مفصلی را برای حمايت از مخالفان ایرانی در دست دارد كه شورای وزیران خارجه اتحاديه اروپا در نشست هفتم ماه نوامبر آينده در بروكسل مورد بررسی قرار خواهد داد.
بنا بر این گزارش ، بنيتا فررو والدنر ، كميسر روابط خارجی کمیسیون اروپا پيش از اين به خبرنگاران گفته بود، حمايت اتحاديه اروپا تنها محدود به حمايت از گروههای سياسی ایرانی نمی شود، بلكه همچنين شامل گروههای مدافع حقوق بشر و فعالان عرصه مطبوعات نیز خواهد شد.
  منبع خبر


 

ماجراهای رابطه‌ی دولت احمدی‌نژاد با امام زمان بالا می‌گيرد

● يك نماينده مجلس هفتم در نامه‌‏ای به احمدی‌نژاد از وي خواست تا مواضع خود و دولت را راجع به مباحثي از قبيل "احمدي‌‏نژاد خود را منتخب امام زمان(عج) مي‌‏داند، احمدي‌‏نژاد از آيت‌الله مصباح دستور مي‌‏گيرد، احمدي نژاد حامي و مروج انجمن حجتيه مي‌‏باشد" و غيره به استحضار مردم برساند. ● در نشست هيات دولت، معاون احمدی‌نژاد به وزيران پيشنهاد داد؛ همان گونه كه ميثاق نامه‌اي بين آن ها و احمدی‌نژاد تدوين و به امضا رسيد، بايد وزرا ميثاق نامه‌اي نيز با امام زمان بنويسند... صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد شب جمعه بعد نامه امضا شده اعضاي كابينه را به جمكران برد و در چاهي انداخت كه زائران نامه‌ها و حاجاتشان را مي‌‏اندازند
  منبع خبر


Sunday, October 16, 2005
 

حکم زندان برای دو فعال مدنی مهابادي

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان : دو تن از فعالین مدنی ساکن مهاباد به‌ نامهای فاروق سامانی و هژار مامندی به‌ اتهام اقدام علیه‌ امنیت ملی و همکاری با حزب حیات آزاد کردستان ( PJAK ) هر کدام به‌ ده‌ ماه حبس تعزیری محکوم گشتند . اين درحالي است که‌ نامبردگان نیز اتهامات وارده‌ بر خویش را مردود ميداند.
  منبع خبر


 

آتش‌سوزي در زندان عادل‌آباد شيراز

خبرگزاري فارس: زندان عادل‌آباد شب گذشته تا صبح نخوابيد و در آتش سوخت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس از شيراز، زندان عادل آباد شب گذشته شاهد آتش‌سوزي بود.
پليس و ماموران امدادي هم اكنون زندان را در كنترل خود دارند.
هنوز از علت اصلي آتش‌سوزي خبر موثقي در دست نيست.
شاهدان عيني و ساكنان كنار زندان به خبرنگار فارس در شيراز گفتند: از ساعت 4 بامداد كه براي فريضه روزه بيدار شده بودند، صداي آژير و فرياد انسان‌ها را مي‌شنيدند و شعله‌هاي آتش ديده مي‌شد.
  منبع خبر


 

اعتراضات دانشجوئی و درگيری در دانشگاه نجف آباد : جاسبی جنایت میکند دولت حمایت میکند

گزارش دريافتی : امروز صبح (ديروز، شنبه) دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در اعتراض به اقدام حراست این دانشگاه مبنی بر جدا سازی ورودی خواهران و برادران به دانشکده فنی و مهندسی همچنین اجرای طرحی موسوم به جامعیت که مانع ورود دانشجویان با موی بلندتر از زیر گوش - آستین کوتاهتر از مچ و داشتن ریش در صورت نداشتن سبیل – لباسهای رنگی – کفشهای اسپرت رنگی به دانشگاه میشد و حتی در مواردی تعرض به بلندی قد و طرز راه رفتن دانشجویان ، اقدام به شکستن کلیه شیشه های این دانشکده و تجمع در روبروی این دانشکده نمودند .
دانشجویان در اعتراض به محدودیتهای اعمال شده توسط حراست دانشگاه مبنی بر ورود از ورودیهای جداگانه و استفاده آقایان از راه پله های صورتی و استفاده خواهران از راه پله های زرد و محدودیتهای اعمال شده به نوع آرایش صورت و لباس که البته در گذشته نیز اعمال میشده ولی از امروز رنگ تازه ای به خود گرفته بود با پرسنل حراست در دانشکده فنی درگیر شده و پرسنل حراست تعدادی از دانشجویان را به عنوان گروگان و به جهت ترساندن دیگر دانشجویان به داخل اتاق حراست کشاندند و دانشجویان با شعار رهاش کن رهاش کن و یورش به محل دفتر مدیریت حراست واقع در طبقه سوم دانشکده باعث شدند دانشجویان دستگیری در کمتر از 30 ثانیه آزاد شوند.
  منبع خبر


 

روابط جنسي زوج و زوجه بايد در ساعات معيني باشد!!

آفتاب: يكي از وزراي كابينه احمدي نژاد، در جمع مسئولان سازمان بهزيستي خواستار آن شده كه روابط جنسي زوج و زوجه در ساعات معيني باشد تا مطابق آيات و روايات، معلوليتها كاهش پيدا كند

خبرنگار یک سایت كه اين خبر را از جلسه مذكور مخابره كرده مي نويسد: وي در سخنراني خود، جلوگيري از ايجاد معلوليت و بيماري را مقدم بر درمان دانست و گفت در صورت رعايت آيات و روايات در اين زمينه، درصد معلوليتها كاهش مي يابد.
وي در اين جلسه رسمي كه بانوان نيز شركت داشتند به روايتي اشاره كرد كه اعمال جنسي زن و مرد در چه ساعاتي از شب صورت پذيرد كه فرزندان سالمي حاصل شود.
گزارش مي افزايد برخي از حاضران با تعجب نگاه خود را به زير انداخته و برخي از خجالت، سرخ شده بودند. وي داراي ليسانس رياضيات و فوق ليسانس مهندسي صنايع است.
  منبع خبر


 

آخرين خبرها از انفجارهاي امروز اهواز و آمار زخمي‌ها

خُسن‌آقا: سینما رکس آبادان را بخاطر بیاورید!
مسئول این انفجارها هم خود رژیم جمهوری اسلامی است تا بدین وسیله افکار عمومی را از توجه به مشکل اتمی/بین‌المللی و همچنین مشکلات اقتصادی خود منحرف کند.
ایسنا: در ساعت 17:15 دقيقه بعد ازظهر امروز دو بمب به فاصله زماني پنج دقيقه در محل بازار كرامه اهواز، جنب مجتمع تجاري كارون، منفجر و به كشته و زخمي شدن بيش از 80 نفر منجر شد.

رحيم فضيلت‌پور ـ معاون سياسي ، اجتماعي فرمانداري اهواز ـ‏‏، در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از زخمي شدن 80 نفر و كشته شدن چهار نفر در جريان اين بمب گذاري خبر داد.

وي افزود: اين دو بمب به فاصله زماني پنج دقيقه در محل بازار كرامه جنب مجتمع تجاري كارون واقع در خيابان نادري (سلمان فارسي) اهواز منفجر شدند و تاكنون حدود 80 نفر زخمي و چهار نفر كشته گزارش شده است.

فضيلت‌پور حال بعضي از زخمي‌شدگان را وخيم اعلام كرد.
  منبع خبر


 

پدرخوانده عاقبت مجبور به ورود به صحنه و بازی مستقیم شد

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام:
درپرونده هسته‌يي آمادگي مذاكره داريم ولي شرط نمي‌پذيريم
نظارت برحسن اجراي سياست‌هاي كلي مساله تازه‌اي نبودكه اين همه هياهوبه پاشد
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: نظارت مجمع تشخيص بر حسن اجراي سياست‌هاي كلي خيلي ساده است. در دستگاه‌هاي اجرايي وارد نمي‌شويم، با مديران هيچ تماسي نداريم و در مجلس هم مواظبت مي‌كنيم كه برنامه‌ها بر خلاف سياست‌هاي كلي نوشته نشوند و يا آيين نامه‌ها و مصوبات دولت، سياست‌هاي كلي را نقض نكنند و اگر خلافي محرز شد به رهبري گزارش مي‌شود تا ايشان تصميم بگيرند. هيچ مساله‌ي تازه‌اي اتفاق نيافتاده كه اينقدر هياهو داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين هاشمي هاشمي رفسنجاني در حاشيه‌ي افتتاح موزه‌ي ملي قرآن در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نظارت مجمع تشخيص بر حسن اجراي سياست‌هاي كلي مساله‌ي تازه‌اي نبود اما نمي‌دانم چرا يك دفعه اين همه هياهو به پا شد.
وي افزود: سال‌ها پيش مقام معظم رهبري بر اساس قانون اساسي وظيفه‌ي نظارت بر حسن اجراي سياست‌هاي كلي را به مجمع واگذار كرده بودند و طبق قانون رهبري مي‌تواند بخشي از وظايف و اختياراتش را به مجمع تشخيص مصلحت واگذار كند.

هاشمي رفسنجاني گفت: نظارت مجمع هميشه وجود داشته اما آيين‌نامه‌ي نظارتي نداشتيم. چيزي كه اتفاق افتاده اين است كه مجمع اخيرا آيين‌نامه‌ي‌ نظارت را تدوين و به رهبري تقديم كرده است. ايشان هم اخيرا اين آيين‌نامه را تاييد و ابلاغ كرده‌اند.
  منبع خبر


Saturday, October 15, 2005
 

درخواست تجديدنظر سيف‌زاده نسبت به حكم سميع‌نژاد

وكيل مدافع مجتبي سميع‌نژاد از درخواست تجديد‌نظر خود نسبت به احكام صادره براي موكلش خبر داد.

محمد سيف‌زاده با اعلام اين خبر به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: در لوايح جداگانه‌اي نسبت به حكم شعبه‌ي 36 دادگاه تجديد‌نظر و شعبه‌ي 1084 مجتمع ارشاد، اعتراض و درخواست تجديد‌نظر خود را به قاضي پرونده ارائه دادم.

وي افزود:در حال حاضر يكي از پرونده‌هاي موكلم در شعبه‌ي تشخيص ديوان عالي و پرونده‌ي ديگر در دادگاه تجديد‌نظر است.

سيف‌زاده ابراز اميدواري كرد كه موكلش از اتهامات مطروحه در اين پرونده‌ها تبرئه شود.
  منبع خبر


Friday, October 14, 2005
 

۱۶ نفر در ليست دانشجويان زنداني هستند، ايسنا

مديركل حراست وزارت علوم اظهار داشت: متاسفانه ليست دانشجويان زنداني به دليل عدم هماهنگي بين معاونت دانشجويي، قوه‌ي قضاييه و دانشگاه‌ها كه قرار بود اسامي خود را اعلام كنند تكميل نشده است.
«زارعي» در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: هنوز تغييري در ليست 16 نفري داده نشده است. ما منتظر بوديم كه آخرين وضعيت دانشجوياني كه وضعشان نامعلوم است مشخص شود اما هنوز نتيجه‌اي ارايه نشده است.از سويي، «غلامرضا ظريفيان» كه تا چند روز پيش معاون دانشجويي وزير علوم بود نيز ليست دانشجويان زنداني را شامل 16 نفر خواند و به خبرنگار ايسنا گفت: تا روز دوشنبه كه معاونت دانشجويي را برعهده داشتم، در اين ليست تغيير خاصي صورت نگرفته بود.
وي هم‌چنين گفت: فكر مي‌كرديم بايد دقيق‌تر اين مساله را بررسي كنيم، آنچه باقي مانده بود كامل شدن ليست با كساني بود كه در گذشته به دلايلي حكمي داشتند كه يا تعليق شده و يا مسكوت مانده بود.
  منبع خبر


 

مجهز کردن نیروهای ضد شورش به سلاحهای نیمه سنگین !!!!

به گزارش خبرگزارى حکومتی فارس ، فرمانده منطقه مقاومت بسيج تهران بزرگ از تجهيز گردان‌هاى عاشورا به سلاح‌هاى سنگين و نيمه سنگين تا پايان امسال خبر داد. پاسدار محمد آقامير گفت طبق پيش‌ بينی بايد 30 درصد از گردان‌هاى عاشورا را به سلاح‌هاى سنگين و نيمه سنگين مجهز كنيم.
وى افزود با اعتبارى كه مجلس براى تجهيز گردان‌هاى عاشورا پيش‌بينى كرده تا پايان سال جارى امكان تحقق اين هدف فراهم خواهد شد.
فرمانده منطقه مقاومت بسيج تهران بزرگ گفت هم اكنون در تهران بزرگ 120 گردان عاشورا و نيز 120 گردان الزهرا سازماندهى شده‌ اند.
  منبع خبر


 

تغییر رژیم در سوریه به نفع جهان خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اورشلیم ، سیلون شالوم ، وزیر امور خارجه اسرائیل امروز طی گفتگويی با رادیو سراسری این کشور اظهار داشت رژیم سوریه تا گردن در تروریسم فرو رفته است و تغییر رژیم در این کشور به نفع جهان خواهد بود.
وزیر امور خارجه اسرائیل در ادامه با اشاره به خودکشی غازی کنعان ، وزیر کشور سوریه بار دیگر رژیم دمشق را به دست داشتن در ترور رفیق حریری ، نخست وزیر پیشین لبنان متهم کرد و گفت نگرانیهای زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه از خودکشی وزیر کشور سوریه برای سرپوش گذاشتن بر نقش مقامات سوری در ترور حریری استفاده شود.
آقای شالوم افزود رژیم سوریه در ترس و وحشت بسر می برد و تا پیش از ارايه گزارش کمیته بین المللی تحقیق پیرامون ترور رفیق حریری ، طناب دار را به دور گردن خود حس می کند.
وزیر خارجه اسرائیل گفت بنطر میرسد رژیم دمشق با ترور نخست وزیر اسبق لبنان ارتباط دارد و تلاش می کند تا آثار این جنایت را از بین ببرد.
  منبع خبر


 

البرادعی : صبر جامعه بین المللی در مورد رژیم تهران به پایان رسیده است

محمد البرادعی ، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی طی مصاحبه ای با تلویزیون الجزیره گفت رژیم تهران باید بداند که صبر جامعه بین المللی در مورد برنامه های هسته ای آنها به پایان رسیده است.
آقای البرادعی در ادامه گفت رژیم تهران تعهداتش را در قبال پیمان منع تولید و گسترش سلاحهای اتمی نقض کرده و در صورتیکه شفافیت بیشتری از خود نشان ندهد ، پرونده هسته ایش به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده خواهد شد.
رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به 20 سال پنهانکاری جمهوری اسلامی در زمینه فعالیتهای هسته ای گفت مسئله هسته ای رژیم تهران مانند نوک یک کوه است که ما بقیه این کوه را نمی بینیم.
آقای البرادعی افزود اگر مسئله هسته ای رژیم تهران در آژانس حل نشود ، در نهایت پرونده به شورای امنیت ارجاع می گردد و در ادامه این روند مجازاتهايی علیه رژیم تهران در نظر گرفته خواهد شد.
  منبع خبر


 

اعتراف سایت حکومتی بازتاب به شکست سیاست رژیم در جلب حمایت اعراب

سایت حکومتی بازتاب طی گزارشی به شكست سیاست رژیم در جلب حمایت مردم عراق و منطقه از جمهوری اسلامی كه از طريق دهها رسانه عربی وابسته به رژیم از جمله تلويزيون العالم دنبال می شد اعتراف کرد و نوشت "شبكه خبری العالم كه قرار بود بيان‌ كننده ديدگاههای جمهوری اسلامی برای كشورهای عربی و عرب ‌زبان باشد و در برابر امواج رسانه ‌های بيگانه و بعضا مغرض مقابله كند و وجهه جمهوری اسلامی را در آن كشورها بهبود بخشد، متاسفانه نه تنها نتوانست جايگاه خاصی را در ميان اعراب پيدا كند بلكه حتی نتوانست موافقان جمهوری اسلامی را نيز ارضا كند."
این سایت حکومتی در این گزارش علنا خواستار مداخله رژیم اسلامی در امور داخلی عراق شد و نوشت "برای تحقق اهداف و خواسته‌ هايمان در عراق، راهی سخت و طاقت ‌فرسا در پيش است و در اين مسير، به گونه ‌ای عمل نشود كه چند سال ديگر، پشيمان شده و آهی از سر حسرت كشيم كه عراق هم از دست رفت."
  منبع خبر


 

وكيل مدافع كبري رحمان‌پور: پرونده‌ موكلم در بلاتكليفي است، ايسنا

وكيل مدافع كبري رحمان‌پور (عروس‌ 20 ساله‌اي كه مادر همسر خور را به قتل رساند) گفت: پس از برگزاري چند جلسه‌ي شوراي حل اختلاف براي ايجاد صلح و سازش در پرونده‌ي موكلم اين پرونده هنوز در بلاتكليفي به سر مي‌برد.عبدالصمد خرمشاهي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار داشت: اولياي دم در خارج از كشور هستند و نفيا يا اثباتا تمايل يا عدم تمايل خود را نسبت به اجراي حكم اعلام نكرده‌اند و پرونده هنوز بلاتكليف است.
  منبع خبر


 

هشدار شدیداللحن وزیر دفاع انگلستان به جمهوری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، جان ريد ، وزير دفاع انگلستان امروز با اشاره به عملیات بمب گذاری در جنوب عراق و قتل نظامیان انگلیسی به رژيم تهران هشدار داد و گفت آنهايی که وارد این بازی شده اند ، به ريسک بزرگی دست زده اند.
وزير دفاع انگلستان گفت نوع تهاجماتی که علیه نیروهای انگلیسی در جنوب عراق صورت گرفت ما را به این نتیجه رسانده است كه اين عملیات به حزب‌ الله لبنان ربط پیدا می کند كه توسط رژیم تهران حمایت می شود.
جان رید افزود اينگونه اقدامات به هیچ وجه قابل قبول و قابل تحمل نيست و تاکید کرد که لندن بر این باور است که عناصری از رژیم تهران در این عملیات دست دارند.
  منبع خبر


 

قطعنامه پارلمان اروپا در محکومیت نقض حقوق بشر در ایران

نمایندگان پارلمان اروپا امروز با تصویب یک قطعنامه شديداللحن ، نقض مستمر حقوق بشر در ايران را به شدت محكوم كردند. در این قطعنامه گفته شده است كه هيچگونه علائمی در دست نیست که نشان دهد رژیم تهران در صدد تغییر وضعیت نگران کننده حقوق بشر در ایران باشد.
در قطعنامه پارلمان اروپا که با 499 رای موافق ، 43 رای مخالف و 89 رای ممتنع به تصويب رسيد ، دستگیریهای خودسرانه ، اعمال شکنجه های وحشیانه علیه زندانیان ، تهدید علیه روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان ، اعدام نوجوانان زیر 18 سال ، تبعیض علیه زنان و اذیت و آزار آنان به دلیل "بدحجابی" و سركوب اقلیتهای قومی و مذهبی در ایران قویا محکوم شده است.
بحث و تبادل نظر پیرامون تصويب اين قطعنامه طی دو روز اخیر در پارلمان اروپا جریان داشت و تعداد زيادی از نمايندگان در مورد وضعيت اسفبار حقوق بشر در ایران تحت حاکمیت فاشیسم اسلامی و برنامه های مشکوک هسته ای آن به سخنرانی پرداختند.
  منبع خبر


Thursday, October 13, 2005
 

نقش رفسنجانی در "ستاد" حاکمان تیرانی، الف. ع. خ

تفویض بخشی ازاختیارات رهبرحکومت اسلامی به "مجمع تشخیص مصلحت نظام" جهت نظارت برقوای سه گانه، همچنین واکنش برخی تحلیل گران مسائل ایران نسبت به این موضوع وتناقضات آشکاری که نسبت به مسائلی ازقبیل دوگانگی قدرت درایران، رابطه رفسنجانی با رهبر، رابطه این هردو با دولت جدید، رابطه دولت جدید وقدیم با مسئله انرژی هسته ای و متفاوت دانستن هیئت های مذاکره کننده قبلی وفعلی یا دشمنی ورویارویی حاکمان اسلامی با غرب برسرمسائل هسته ای، که درتحلیل های جاری وجود دارد، همه وهمه ازمنظراین نوشتارناشی ازعدم شناخت ماهیت نظامی است که خود را"!جمهوری اسلامی ایران" می داند، بیشترنکات اشاره شده دراین مطلب، ازرفتارشناسی حاکمان اسلامی ایران ناشی شده است. براین اساس مسائل فوق به شرح زیرتحلیل می گردد.
زمانی که رفسنجانی به ضرب ابطال بیش از 700 هزار رای مردم تهران وفشارهای پنهان، نفر سی ام انتخابات مجلس ششم شد و ازطرف وزارت کشور به عنوان نماینده مردم تهران معرفی گردید، بعد ازآنکه با رایزنی های فراوان نتوانست درمیان اکثریت مطلق نمایندگان اصلاح طلب،اجماع لازم را برای ریاست مجلس ششم بدست آورد، هنگام اعلام انصراف، جمله بسیارتامل برانگیزی را مطرح نمود مبنی بر اینکه "ترجیح می دهد در ستاد باقی بماند" ستادی که بعدها به گونه ای دیگر از زبان خاتمی شنیده شد، بدینگونه که "اگرعده ای درکشوردست از بحران سازی برندارند، مجبورم ستاد ضد اصلاحات را افشا کنم".
علاوه براینها، مفاهیمی همچون"دولت پنهان"، "اطلاعات موازی"، "لباس شخصی ها"وبسیاری مطالب دیگرکه حکایت ازوجود قدرتی قاهردرپس پرده نظام اسلامی دارد، درطول سالهای گذشته بارها وبارها ازطریق دست اندرکاران اصلاح طلب حکومت اسلامی به عنوان مانع برسرتحقق اراده مردم مطرح گردید'a1 برخلاف تصوراصلاح طلبان این "ستاد" یا "دولت پنهان"یا "اطلاعات موازی" یا "لباس شخصی ها" تنها برای رویارویی با اصلاحات و همگام با آن شروع به کارنکرده است، بلکه مبدا شروع به کاراین تشکیلات مافیایی برمی گردد به دوران شکل گیری انقلاب، تشکیلاتی که دست آن را برای پیش گیری تحقق اذ1اده مردم دربسیاری ازاتفاقات بعد ازانقلاب می توان دید.متن کامل در....
  منبع خبر


 

روزنامه نويسي از ديروز تا امروز؛ مرز بين خون و جنون

هنگامي که مسلسل به غشغشه افتاد
مرگ برابر ِ من نشسته بود
ــ آن سوی ميز ِ کنکاش ِ «چه بايد کرد و چه‌گونه» ــ
و نمونه‌های خبر را اصلاح مي‌کرد.
از خاطرم گذشت که: «چرا برنمي‌خيزد پس؟
مگر نه قرار است
که خون بيايد و
چرخ ِ چاپ را
بگرداند؟»
روزنامه انقلابي – از مجموعه مدايح بي صله، احمد شاملو
حدود 17 دهه تاريخ مطبوعات اين ديار را كه ورقي زنيم سطحي و گذرا؛ گويي مطبوعه و روزنامه نويس هماره خاري بوده در چشم حاكمان. گويا معجزت قلم همواره خواب پادشاهان ما را به عنوان "ظل الله" و سايه خدا بر سر ملت، آشفته كرده و كدام جرم و كفر بالاتر كه زبان به نقد امير به عنوان حاكم مال و جان و ناموس رعيت تحت امرش و نه حافظ آن بگشايي؛ راه به او بنمايي و از چاه بازش گيري؟
و سرانجامِ روزنامه نويسان اين ديار نيز شنيدني است: هماره خون و جنون تقديرشان را رقم زده؛ يا به دست حاكمان و يا ديگراني كه فرصت ها را شناخته اند و ميزان آسيب پذيري اين قشر را سنجيده اند دست به تصفيه حساب زده و يا مي زنند.
اگر خونش تكان دهنده و مشمئز كننده باشد، جنونش جالب است؛ يا چون مدير روزنامه نوروز در زمان رضاخان (1300 شمسي) به جرم روزنامه نويسي به دارالمجانين انداخته شدند يا در همين چند سال پيش به استناد قانون اقدامات تاميني و تربيتي كه براي مجانين و ديوانگان و مجرمان خطرناك بود آلت جرمشان توقيف شد و خودشان محبوس و البته قلمشان مصلوب.
آنچه امروز انگيزه نگارش اين سطور شد خبرنگار ربايي بود در تبريز؛ معصومه باباپور را مي گويم كه پس از ربايش جسمش را با آثار 9 ضربه چاقو بر بدن يافتند؛ نيمه جان؛ در منطقه اي متروكه. خبري كه راحت آمد و راحت فراموش مي شود.
اما پيش از آنكه سرنخي از خبرنگار رباها پيدا شود و انگيزه اين اقدام به قتل مشخص شود؛ پيشداوري و قضاوت درباره آن چندان مشكل نيست.
گويند حرمت امامزاده را متولي نگهدارد و حرمت امنيت را پاسداران امنيت كه اركان حاكميت باشند. نوع مواجهه و بازداشت برخي اصحاب مطبوعات را در اين ساليان را نبايد از نظر دور داشت كه بازداشت هايي توام با چند روز بي خبري جامعه كه درباره برخي فعالان سياسي و مطبوعاتي بارها ديده ايم تا چه حد مي تواند مشوقي باشد براي فرصت طلبان كه حافظان نظم و امنيت را مشغول و معطوف به برخورد با قشري خاص مي بينند و گه گاه فارغ از وظيفه اصلي .ادامه در...
  منبع خبر


 

فاجعه ای ملي در راه است

ايران ما: چنانچه کار سد «سيوند» در استان فارس - که در آستانه آبگيری است- پایان یابد برای هميشه آرامگاه کورش کبير ، پادشاه قدرتمند هخامنشی نابود مي شود. اين خبر را يک منبع مطلع در سازمان ميراث فرهنگی نیز اعلام کرده است. با آبگیری این سد تعدادی از محوطه های باستانی کشف شده و کشف نشده در آب غرق شده و می شوند. این سد در منطقه ی تنگه ی بلاغی و در فاصله ی ۸ کیلومتری پاسارگاد قرار دارد و محل عبور جاده ی شاهی می باشد. در عین حال کارشناسان معتقدند اگر این سد آبگیری کند به غیر از پاسارگاد رطوبت منطقه بر پرسپولیس نیز آسیب می رساند. در این میان برخی معتقدند آبگيري سد سيوند تا پايان سال جاري علاوه بر نابود كردن تاريخ دو هزار ساله ايران, حيثيت جهاني ايران را نيز در معرض خطر قرار می ‏دهد.
گفتني است كهن ترين منشور حقوق بشر در جهان در زمان حكمراني كوروش نوشته شده است.
  منبع خبر


 

گفتگو با ناخدا حمید کجوری نویسنده‌ی وبلاگ میداف

عبد‌الحمید کجوری هستم، در دوم بهمن ۱۳۲۳ حدود۳ – ۴ ماه قبل از پایان جنگ دوم جهانی در خاک پاک بوشهر بدنیا آمدم.تحصیلاتم فوق لیسانس علوم دریایی و کاپیتانی کشتی‌های اقیانوس‌پیما از دانشکده دریایی آلمان. تاریخ تولدم دقیق است به این دلیل می گویم دقیق است چون درآن زمان که من متولد شدم، مردم برای فرار از خدمت سربازی تاریخ تولد پسران‌شان را چند سال بالاوپایین می‌کردند. و اما پدرم به دو دلیل تاریخ تولد هر پنج پسرش را درست نوشت چون نخست معتقد بود خدمت نظام برای دفاع از وطن و دفاع از ناموس است دو دیگر می‌گفت: این‌که جوان‌ها وقتی به سن بلوغ می‌رسند کله‌شان بوی قرمه سبزی می‌دهد و اینجا است که ارتش با دیسپلین‌اش از کله شق‌ها آدم می‌سازد.
  منبع خبر


 

آقای وزیر، کارتان را با یک تبعیض جنسیتی شروع کرده اید!

اینک و با تصدی امور اجرایی کشور و یکدست شدن حاکمیت ( دستکم در ظاهر)هر چه که پیشتر می رویم اتوپیای اصولگرایان بیشتر رخ می نماید. اتوپیایی که درآن تنها ارزشها - آنهم نه الزاما ارزشهای انسانی – که ارزشهای مذهبی و سنتی قرار است در همه ارکان زندگی اجتماعی و فرهنگی و حتا خانوادگی ما سیطره بی چون و چرا داشته باشد.
در این اتوپیاست که زن ،نه به عنوان یک انسان مستقل، که به عنوان کسی که برای " درخدمت بودن" آفریده شده باید خود را برای حق و حقوقی که برایش تعریف می کنند، آماده کند. درخدمت بودن البته با تزئینات فراوانی برای عرضه به همگان عرضه می شود. تزئیناتی از این دست که وزیر ارشاد دولت آقای احمدی نژاد هنوز پایش به وزارتخانه نرسیده! به کار برده است؛
« با توجه به نقش حساس زنان كشورمان در تعالي جامعه اسلامي و ضرورت حضور موثر بانوان در كانون گرم خانواده جهت ايفاي وظيفه حساس تربيت فرزندان به حسب دستور وزير محترم، مقتضي است از حضور همكاران خانم در كليه واحدها بعد از ساعت 18 خودداري فرمائيد.»ادامه در...
  منبع خبر


 

احتمال ورود آنفلونزای مرغی به ایران

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس ، سازمان جهاني بهداشت حيوانات اعلام كرد مقامات دامپزشكي جمهوری اسلامی گزارش داده‌اند تعداد زيادي از اردک ‌های وحشی به طور مرموزي تلف شده‌اند و علت مرگ آنها هنوز مشخص نيست.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، اين سازمان در سايت اينترنتي خود اعلام كرد سه هزار و 673 اردك وحشي در پلدشت در استان آذربايجان غربي تلف شده‌اند.
بر اساس اطلاعات ارائه شده در روز چهارشنبه توسط سازمان دامپزشكي جمهوری اسلامی كه شعبه‌اي از وزارت كشاورزي است، اين پديده از دوم اكتبر آغاز شده است.
این گزارش حاكيست هيچ عامل بيماري تاكنون شناسايي نشده و هيچ ضايعه‌اي در كالبدشكافي‌هاي پس از مرگ اين حيوانات مشاهده نشده است. ضعف و مرگ تنها علايم قابل شهود است.
  منبع خبر


 

قابل توجه کمسیون ضدفیلترینگ!!!فیلترینگ اشتباهی و پیگیری آقای رشیدی

رشيدي مدير اين شرکت براي يک جلسه و ارايه ليستي از سايت هايي که به اشتباه فيلتر شده اند دعوت کرد و من هم به کمک خوانندگان اين وبلاگ و دوستان وبلاگ نويس ديگر يک ليست شامل سايـت هاي ايراني و خارجي که تصور مي شد به اشتباه مورد فيلتر قرار گرفته اند به آنها ارايه دادم. آقاي رشيدي همان طور که انتظار مي رفت در مورد فيلترينگ به شدت پافشاري مي کرد و آن را به نوعي ضامن ثبات اينترنت در کشور مي دانست ( در این مورد بعدا توضیح می دهم)اما برخلاف انتظارم در مورد فيلترينگ اشتباهي به شدت حساسيت نشان داد و بلافاصله در حضور مديران بخش پشتيباني اين شرکت که وظيفه فيلترينگ مخابرات را برعهده دارند دستور پيگيري و ارايه گزارشي در مورد اين ليست را صادر کرد. نتيجه اين پيگيري چند روز بعد قابل تشخيص بود، تعدادي از سايت هايي که از طرف مخابرات به اشتباه فيلتر شده بود، رفع فيلتر گرديد.....نکته اي که آقاي رشيدي در گفت وگوي غير روزنامه نگاري خود با من مطرح کرد اين بود که هم اکنون مدیریت فيلترينگ بين دو نهاد ( کميته سه نفره و قوه قضاييه) تقسیم شده ولی به زودی با ارایه سیستم فیلترینگ متمرکز این مشکلات از بین خواهند رفت.ایشان البته مسایل دیگری را هم مطرح کرد که اجازه نشر آنها را ندارم.
امادر گزارشی که چندهفته قبل در اختیار من هم قرار گرفت مشخص شد که مخابرات کمترین فیلترینگ اشتباهی را داشته ولی شرکت های آی سی پی به دلیل آنکه از فیلترینگ کلمه استفاده می کنند از میزان خطای بسیار بالایی در فیلترینگ برخوردارند. در این گزارش اعلام شده که سایت بلاگ رولینگ فیلتر نشده ولی سایت هایی مثل نداستات ( البته آدرس قدیم آن)و فست آنلاین یوزرز مورد فیلتر قرار گرفته اند( که البته الان من آن را هم باز می بینم). تحلیل مخابرات از فیلترینگ این سایت ها این است که آنهاامکان دسترسی به سایت ها و وبلاگهای جدید غیراخلاقی را به کاربران فراهم میکند در حالی که به نظر من بستن لینک سایت های جدید چاره این کار است نه بستن سایتی که ممکن است منبع بسیاری از سایت های جدید مفید هم باشد.متن کامل در...
  منبع خبر


 

اتمام حجت پارلمان اروپا با جمهوری اسلامی

پارلمان اروپا با صدور قطعنامه ای از ایران خواست کليه فعاليتهای مرتبط با غنی سازی اورانيوم، از جمله مرحله فراوری اورانيوم در تأسيسات اصفهان را متوقف سازد و گفتگو با دولتهای بريتانيا، فرانسه و آلمان را به منظور رفع نگرانی از فعاليت اتمی خود از سرگيرد.
  منبع خبر


 

"هارولد پينتر" برنده جايزه نوبل ادبيات شد، ايرنا

وي از نظر فعاليتهاي دفاع از حقوق بشر، هواداري از آزادي بيان و مبارزه با سانسور در انگليس و سراسر جهان و همچنين مخالفت با جنگ عراق و ديگر سياستهاي توسعه‌طلبانه آمريكا
نيز شهرت دارد
پينتر علاوه بر نمايشنامه‌نويسي به فعاليتهاي ديگر ادبي همچون شعر، نقد، بازيگري، كارگرداني و قصه‌نويسي اشتغال دارد.
تنها سه روز پس از هفتاد وپنجمين سالروز تولد هارولد پينتر آكادمي علوم سوئد جايزه ادبي نوبل سال ‪ ۲۰۰۵‬ميلادي را به وي اعطا كرد.
پينتر كه برخي از منتقدان ادبي از او به عنوان بزرگترين نمايشنامه - نويس زنده جهان ياد مي‌كنند، بيشتر از آنكه در كشور خود شهرت داشته باشد در ساير نقاط جهان اعتبار و خواننده دارد.
وي از معدود چهره‌هاي ادبي و هنري است كه اكثر زمينه‌هاي نگارش و خلق آثار ادبي و هنري را تجربه كرده و در آنها به موفقيت نيز دست يافته است.
اگرچه نام پينتر به عنوان يكي از نامزدهاي احتمالي دريافت جايزه نوبل ادبي امسال مطرح بود، ولي گزارشهاي قبلي نشان از آن داشت كه وي در مقابل ديگر نويسندگان همچون "فيليپ راس"، "جويس كارول"، (هر دو از آمريكا) "اسماعيل كاداره" از آلباني، "ايموس اوز" اسراييلي، "توماس ترانسترومر" سوئدي، "آسيه جبار" از الجزاير، "اورهان پاموك" از تركيه، "هوگو كلاوس" از بلژيك و "ادونيس" سوري بخت كمتري دارد.
  منبع خبر


 

درخواست بيش از بيست و پنج هزار تن از مردم جهان برای حفظ پاسارگاد

گزارش و درخواست کميته ی نجات آثار باستانی پاساردگاد به سازمان های يونسکو، سازمان ملل متحدف شورای بين المللی آثار و مناطق، سازمان شهرهای ميراث جهانی.
سازمان یونسکو، پاریس
دفتر آقای کوفی عنان در سازمان ملل متحد، نیویورک
شورای بین المللی آثار و مناطق (ایکوموس)، پاریس
سازمان شهرهای میراث جهانی، کانادا
تاریخ 11 اکتبر 2005
خانم / آقای عزيز،
این نامه را کمیته بین المللی نجات آثار باستانی دشت پاسارگاد تقدیم شما می کند که 40 روز پیش بسرعت و بر اساس اطلاعات قابل اتکایی که از داخل ایران می رسید تشکیل شد. این اطلاعات صحت شایعاتی را تصدیق می کرد که دو سال بود در مورد ساختن سدی در استان فارس ایران و خطرات ناشی از آن نسبت به میراث ملی این کشور وجود داشت.
به همراه این نامه نسخه نهایی نامه سرگشاده ای را که خطاب به مردم جهان و سازمان ملل متحد تهیه شد برای شما ارسال می داريم. این نامه در تاریخ 31 اگوست 2005 نوشته شده و بلافاصله بر روی اینترنت قرار گرفت. اینک سرفرازیم گزارش کنیم که تاکنون این نامه را 25910 تن امضا کرده اند (15560 تن از طريق اينترنت و 10350 تن از طريق رجوع به ميزهايي که به وسيله مسئولین کميته و همراهانشان در شهرهای مختلف گذاشته شده است). فهرست اسامی امضاء کنندگان و اسناد پشتیبان این نامه سرگشاده هم در دفتر مرکزی این کميته و هم بر روی اینترنت در آدرس های زير موجود است.
http://www.petitiononline.com/Pasargad/petition.html
www.savepasargad.com
مبارزه ما کوششی مستمر است و تنها وقتی متوقف می شود که همه کسانی که در گیر در این ماجرا هستند بپذیرند که دیگر هیچ خطری گنجینه های ارزشمند پاسارگاد را تهدید نمی کند. ما، از همین هفته جاری، برنامه تلویزیونی خاصی را برای ایران و سایر نقاط جهان تهیه و پخش می کنیم که هدفش آگاه ساختن و آموزش دادن ایرانیان، و نیز ملیت های دیگر جهان درباره این عمل خودسرانه می باشد.
حال ما، به نمایندگی از بیش از 25 هزار تن، این نامه سرگشاده را برای شما ارسال داشته و با احترام تمام خواستار توجه بلافاصله شما نسبت به آن هستیم.
لطفاً از مقامات ایرانی بخواهید که تا انجام مطالعاتی قابل اطمینان و زیر نظارت سازمان یونسکو کار آبگيری این سد را متوقف سازند. در پی بررسی کاملا و دقیق خطرات و نتایج احتمالی ساختن سد، در صورتی که ثابت شود که سد مزبور متضمن خطراتی برای آثار باستانی است لازم است تا مقامات ایران را متقاعد کرد که ساختن این سد را بطور قطعی متوقف کنند.
ما همچنان به امر آگاهی رسانی به عموم، و گردآوری امضاء های پشتیبانی برای تقویت نظرگاه خود ادامه خواهیم داد. ما هم اکنون موفق شده ایم که نظرات و پشتیبانی های متعددی را در داخل ایران نسبت به این موضوع جلب کنیم. این یک مبارزه فرهنگی است که فاقد هرگونه ملاحظات سیاسی می باشد و به همین علت هم هست که هر روز مردمان بیشتری برای نجات دشت پاسارگاد و بخشی از میراث گرانقدر بشری از چنگال سد و دریاچه ای که بصورتی خیره سرانه به سوی مرحله پایانی ساختمان خود حرکت می کند به صفوف ما می پیوندند ـ مرحله ای که به معنای نابودی بخش مهمی از تاریخ بشر نیز هست.
  منبع خبر


 

"ياهو" قابليت جستجوي وب لاگها را به موتور جستجوي اينترنتي خود افزود، ايرنا

شركت "ياهو" امكانات جستجوي وب لاگها را به بخش جستجوي اخبار از خدمات موتور جستجوي خود افزود.
به گزارش خبرگزاري رويترز، از اين پس هنگامي كه كاربران كليد واژه مورد نظر خود را براي جستجو در قسمت جستجوي اخبار موتور جستجوي "ياهو" وارد كنند، فهرستي از وب لاگهاي مرتبط با آن كليد واژه در پنجره‌اي در قسمت راست نتايج عادي جستجو براي كاربر نمايش داده مي‌شود.
با وجود آنكه شركت "ياهو" هم‌اكنون در نتايج جستجوي اخبار، فهرست سايتهاي خبري مرتبط و فهرست وب لاگهاي مرتبط را تركيب كرده‌است، گوگل به عنوان برترين موتور جستجوي اينترنتي جهان، سياست متفاوتي را در زمينه وب لاگها اعمال مي‌كند.
شركت "گوگل" ماه گذشته خدمات جديدي را معرفي كرد كه فقط ويژه جستجو در ميان وب لاگهاست و خدمات جستجوي اخبار اين شركت نيز همچنان منحصرا اخبار را از سايتهاي خبري و نه وب لاگها، استخراج مي‌كند. ادامه در...
  منبع خبر


 

فیلترها زیر سر قوه قضائیه است!

اگرچه تلاش شهرام در زمینه گزارش سایتهای به اشتباه فیلتر شده به مخابرات قابل تقدیر است اما در حقیقت این مسئله ارتباطی چندانی به مخابرات ندارد و اکثر این سایتها مانند بلاگ رولینگ یا فلیکر به دستور دفتر اینترنت قوه قضائیه فیلتر شده است و اصولا شرکتهای پیمانکار فیلترینگ در این موارد بیشتر حرف قوه قضائیه را میخوانند و حتی اگر این سایتها در شبکه مخابرات باز شوند همچنان در سرویس دهندگان بزرگ مانند پارس آنلاین و داتک و سروش فیلتر هستند و شرکتهای سرویس دهنده نیز در این مورد چندان دخالتی ندارند و عملا همه چیز محدود به شرکتهای فیلترینگ و قوه قضائیه است.
مثلا در مورد فیلتر شدن سایت lookspire.com این به دستور مستقیم قوه قضائیه بوده است (و نه اشتباه نرم افزاری یا حساسیت به کلمه)و متاسفانه حال این مشکل نیاز به حضور و نوشتن درخواست کتبی و طی کردن مراحل بروکراسی هست که این خود ممکن است روزها طول بکشد؟ در حالی که این به دلیل اشتباه دفتر اینترنت قوه قضائیه بوده است .
به نظرم بسیار ایده آل هست که شهرام شریف و یا دیگر دوستان در این زمینه گزارشی تهیه کنند و مثلا با پیمان کاران فیلتر مانند شرکت امن افزار و همچنین دفتر اینترت قوه قضائیه (هرچند این آخری را بعید میدانم) مصاحبه کنند.
  منبع خبر


 

شکنجه، احمد زاهدی لنگرودی

هفت اختر بی آب را، کین خاکیان را می خورند
هم آب بـر آتـش زنـم، هـم بـادهـاشان بـشکنم
مولوی
شکنجه برای مردم میهن ما، کلامی تلخ و آشناست. بسیاری از عزیزترین فرزندان این آب و خاک در طول تاریخ به وسیله وحشیانه ترین شکنجه ها ازبین رفته اند. شکنجه بههر شکلی که باشد، عملی ضد انسانی است. در سرتاسر تاریخ کمتر زمانی یافت می شود که شکنجه و آزار بر زندگی انسان سایه نیافکنده باشد. چرا که قدرت مداران درجهت حفظ حاکمیت خود و تداوم اعمال قدرت بر مردم، به محیطی امن برای خود و وحشت زا برای مردم نیازدارند؛ مردابی که فریادهای اعتراض در آن خفه شود و مردم، مرداب باقی بمانند!
  منبع خبر


 

معانی و پيامدهای تحولات در مجمع تشخيص مصلحت نظام

هرچند مجادله و اختلاف نظر بر سر تغييرات تازه در مجمع تشخيص مصلحت نظام، چندان پردامنه و آشکار نبوده، اما در عين حال، برخی انتقادهای مطرح شده حکايت از آن دارد که به رغم واکنش های نسبتا آرام، اين تحولات مخالفانی جدی دارد.خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی حدود يک هفته پيش با آيين نامه ای که در مجمع تشخيص مصلحت نظام تدوين شده بود، موافقت کرد.در ساليان اخير، اصلاح طلبان جمهوری اسلامی، قدرت و نفوذ نهادهای انتصابی حاکميت و مقاومت آنان در برابر جنبش اصلاحات را عامل اصلی ناکامی خود معرفی کرده بودند، اما آنان اکنون، نه تنها از نظارت نهادی غير انتخابی بر دو قوه انتخابی مجريه و مقننه انتقاد نکرده اند، بلکه در عمل در چنين فرآيندی نيز مشارکت يافته اند.
چنين رفتاری، اگر چه از يک زاويه می تواند اقدامی عملی و سياست ورزانه برای مقابله با حريف قلمداد شود، اما از يک منظر ديگر نيز می تواند به معنای تثبيت فرآيندهای غير دمکراتيک باشد، به ويژه آنکه در نتيجه آن، فردی بازنده در انتخابات، قادر بر نظارت بر عملکرد کسی شده که توانسته به هر دليل، در انتخابات رای بيشتری را از آن خود سازد.
اکبر هاشمی رفسنجانی، در سال های اخير، در دو انتخابات ششمين دوره مجلس شورای اسلامی و نهمين دوره رياست جمهوری، نتوانست رای مردم را به دست آورد، اما اکنون در موقعيتی قرار گرفته که نه تنها روسای سه قوه، بلکه وزيران و روسای دستگاه های مختلف بايد درباره عملکرد خود به او و نهاد تحت اختيارش گزارش دهند.
در شرايط کنونی، ممکن است اصلاح طلبان چنين وضعيتی را نه تنها به سود خود، بلکه به مصلحت کشور و منافع ملی بدانند، اما تداوم و نهادينه شدن اين فرآيند، در عمل می تواند به معنای فاصله گيری هر چه بيشتر ساختار قدرت از فرآيندهای دمکراتيک و ناکامی عميق تر اصلاح طلبان درون حاکميت در انجام اصلاحات ساختاری نيز باشد.
  منبع خبر


 

به آنهایی که بر می خورد نخوانند!!

مرثیه خوانی های مرسوم برای تعطیل و توقیف روزنامه ها در ایران، تنها کاری است که روزنامه نگاران ایرانی بلد اند
کنش های عاطفی آنها معمولا ریشه در توهمی دارد که طی این سالها مدام بر تنور آن دمیده شده است
دوستان روزنامه نگار گمان می برند که مهمترین و تاثیرگذار ترین کنش گران عرصه سیاسی در ایران اند چه آن گاه که سیاستمداران هم در این مدت به جمع آنها پیوستند و بدین سان بر توهم موجود افزودند
پس خیلی عجیب نیست که یک کاریکاتوریست خود را واجد عمیق ترین تاثیر در ساخت قدرت بداند
یا یک خبر نگار احساس کند آنچه نگاشته است لاجرم جهانی را زیر و زبر کرده است
عده ای هم به دنبال مستند کردن رخ داد تعطیل و توقیف مطبوعات بروند و مدام کتاب و نشریه تولید کنند
که "ای وای ببینید با ما چه کرده اند"و یا به سیاستمدارانی که محمل روزنامه نگار شدنشان را فراهم کرده اند هتاکی وفحاشی کنند
از این قسم سخن بسیار است ادامه در....
  منبع خبر


 

جنبش زنان و جنبش دموكراسي خواهي در ايران * فاطمه صادقي

در اين نوشتار، خواهم كوشيد تا با ارايه‌ي تحليلي از جنبش زنان در ايران، نسبت و رابطه‌ي ميان اين جنبش و جنبش دموكراسي‌خواهي را روشن سازم. پرسش از وجود يا عدم وجود هر كدام بحثي است و رابطه‌ي ميان اين دو بحثي ديگر. از اين‌رو ابتدا به اين پرسش خواهم پرداخت كه آيا در ايران جنبشي تحت‌عنوان جنبش اجتماعي زنان وجود دارد يا خير؟ و ويژگي‌هاي آن كدامند؟ فرض بر آن است كه بررسي هر نوع رابطه‌اي ميان اين دو پديده، بايد مسبوق به پاسخ به اين پرسش‌ها و نظاير آن باشد. از اين رو در بخش نخست اين نوشته به بررسي اجمالي مطالبات زنان در ايران و در قالب جنبش اجتماعي پرداخته خواهد شد و ساير بخش‌ها به بررسي رابطه‌ي ميان اين دو پديده اختصاص خواهد داشت.ادامه در...
  منبع خبر


 

مبارزه با مجازات اعدام در ايران، گفتگوی کيواندخت قهاری با عمادالدين باقی، صدای آلمان

به خاطر گره‌خوردگى موضوع مجازات اعدام با مذهب در ايران، طرح آن از سوى فعالان حقوق بشر حساسيت‌برانگيز است. چنانچه از دلايل توقيف روزنامه نشاط در سال ۱۳۸۱ انتشار مقاله‌اى در انتقاد به مجازات اعدام بود: مقاله‌اى با عنوان ”اعدام و قصاص“ به قلم عمادالدين باقى. عمادالدين باقى كه به خاطر آن مقاله زندانى شد، پس از آزادى تا امروز به نوشتن در انتقاد به اعدام ادامه داده است. به مناسبت روز جهانى مبارزه با مجازات اعدام دويچه وله (صداى آلمان) از آقاى باقى دعوت به مصاحبه كرد.ادامه در...
  منبع خبر


 

وزیر کشور سوریه خودکشی کرد

به گزارش رسانه های دولتی سوریه، غازی کنعان وزیر کشور سوریه روز چهارشنبه در دفتر کار خود در دمشق خودکشی کرد. غازی کنعان رئیس پیشین اطلاعات ارتش سوریه در لبنان بود. هیئت اعزامی از سوی سازمان ملل متحد، در ارتباط با ترور رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان از آقای کنعان نیز بازجوئی کرده بود. قرار است گزارش سازمان ملل تا دوهفته دیگر منتشر شود. چند ساعت پیش از اعلام خبر مرگ ژنرال کنعان، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به شبکه خبری سی ان ان گفته بود هر مقام سوری که معلوم شود در ترور حریری دخالت داشته است ، به خیانت به کشور متهم خواهد شد. تا کنون چهار ژنرال لبنانی طرفدار سوریه در ارتباط با ترور حریری تحت پیگرد قرار گرفته اند.
  منبع خبر


 

دادستان عمومي و انقلاب ابركوه يزد مورد سوءقصد قرار گرفت، ايسنا

دادستان عمومي و انقلاب ابركوه يزد عصر روز گذشته مورد حلمه و سوء قصد قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، موسي پاشا بنياد، دادستان عمومي و انقلاب ابركوه يزد عصر روز گذشته در حال مراجعت به منزل توسط فردي به نام «ر .ش» مورد حمله قرار گرفت و به وسيله ضربات شمشير از ناحيه سر و دست مصدوم و به بيمارستان منتقل شد.
  منبع خبر


 

سردى روز افزون در مناسبات تهران و لندن

«بریتانیا بیش از این نباید بنا بر ملاحظات سیاسی و مصالح اقتصادی واقعیت ها را درباره عملکرد جمهوری اسلامی نه فقط در عراق، بلکه در حمایت از گروههای مخالف صلح در خاورمیانه و ارتباط بعضی از ارگانهای نظامی و امنیتی اش با دارودسته های ترور، و فراتر از آن، در زمینه ی قلع و قمع آزادیخواهان در ایران از دید افکار عمومی پنهان کند.» این پیام ويژه ای بود که در کنگره اخیر حزب کارگر در جنوب بریتانیا از بزرگان حزب از جمله تونی بلر، نخست وزیر و جک استروا، وزیر خارجه که معمولا به عنوان دوست ایران از او یاد می شد، به گوش شرکت کنندگان رسید.همچنین کمیسیون پارلمانی حقوق بشر مصمم است که نقش فعالتری در رسواکردن فعالیت های جمهوری اسلامی در زمینه ی سرکوبی آزادیخواهان دنبال کند. «لرد ایوبری» یکی از شخصیت های برجسته ی بریتانیا که در زمینه ی حقوق بشر فعالیت می کند، خوشحال است که بعد از سالها اعتراضات او اینک از زبان مسئولان بلندپایه ی بریتانیا به گوش می رسد. ظاهرا باد در لندن دیگر به پرچم جمهوری اسلامی نمی وزد. گو اینکه همچنان نمایندگی ولی فقیه در لندن فعالانه برنامه های خود را دنبال می کند و غروب ماه رمضان آنهایی که به مرکز می روند می توانند بر سفره ی ولی فقیه افطار کنند.
  منبع خبر


 

اتوموبیل بنز علی دايی توقیف شد !!

به نوشته سایت حکومتی فردا متعلق به پاسدار احمدی نژاد ، "خودروی بنز علي دايي، كاپيتان تيم ملي فوتبال توسط پليس توقيف شد. دليل توقيف خودروي دايي، نداشتن پلاك ايران عنوان شده است اما برخي اخبار تاييد نشده حكايت از وقوع تخلف در اين زمينه دارد. دايي امروز براي پيگيري اين مسئله به اداره آگاهي تهران مراجعه كرده بود."این سایت حکومتی نوشت "در روزهاي گذشته، كاپيتان تيم ملي فوتبال آماج حملات گسترده اي از سوي برخي مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. چند روز پيش برخي منابع خبري در گزارشهايي غير معتبر و جهت دار وي را به شركت در كنسرت موسيقي گوگوش، خواننده ايراني، در لوس آنجلس متهم كرده بودند. اين اتهام با واكنش شديد دايي و فدراسيون فوتبال مواجه شده است."
  منبع خبر


 

اعتراض مصباح یزدی به عضویت خاتمی در مركزتحقيقات استراتژی

به گزارش سایت حکومتی آفتاب ، "نشريه پرتوسخن كه توسط موسسه آموزشي و پژوهشي موسوم به خمينی منتشر مي‌شود در شماره اخير خود نسبت به عضويت خاتمي رييس جمهور سابق در شورايعالي مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام اعتراض كرد. رياست موسسه مذکور را كه مركز آن در قم واقع است ، محمدتقي مصباح يزدي برعهده دارد."اين نشريه انتخاب خاتمي به عضويت مركز يادشده را دليلي بر انطباق آراي مشترك اكبر هاشمي رفسنجاني و محمد خاتمي دانسته است. آيت الله مصباح يزدي از شخصيت هاي مورد توجه افراط گرايان جمهوري اسلامي است. فرمانده قرارگاهي كه نيروهاي انتحاري جمهوري اسلامي را تعليم مي دهد، به نوشته پرتوي سخن هشدار داده كه اگر كسي در هر لباس و مقامي عليه شخصيت بزرگ آيت الله مصباح يزدي سخني بگويد، عليه اسلام سخن گفته است.!!!
  منبع خبر


 

سایت اینترنتی وابسته به محسن رضائی (بازتاب)توقیف شد.

به حکم قوه قضائیه و به درخواست شورای عالی امنیت ملی، سیات اینترنتی بازتاب وابسته به محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان جنگ ایران و عراق، توقیف شد. به گزارش خبرگزاری مهر نامه شورای عالی امنیت ملی در ماه های گذشته و برخی تخلف ها، از عوامل توقیف موقت و مسدود شدن سایت بازتاب عنوان شده است. گفته می شود برخی منابع آگاه، نامه دو ماه پیش دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را علت ظاهری توقیف بازتاب عنوان کرده اند. به گفته این منابع، دستگاه قضایی در پوشش این نامه، دستور توقیف سایت بازتاب را صادر کرده است. این منابع، علت پیگیری این نامه پس از دو ماه از ارسال آن را وجود برخی نارضایتی ها در داخل دستگاه قضایی از عملکرد سایت بازتاب در رابطه با مقام های این قوه می دانند.
  منبع خبر


 

بریتانیا جمهوری اسلامی را متهم به آموزش شبه نظامیان عراقی در خاک ایران کرد

روزنامه انگلیسی دیلی میرور، روز چهارشنبه از قول یک مقام وزارت دفاع بریتانیا نوشت افراد وابسته به سپاه پاسداران، به شورشیان شیعه عراقی، آموزش می دهند. به نوشته دیلی میرور، این آموزشها که در ایران جریان دارد، شامل طرز کار با مواد منفجره و ساخت بمب است. مقام وزارت دفاع بریتانیا همچنین گفته است شواهد گوناگون، از وجود اردوگاه های آموزش شبه نظامیان، در ایران، لبنان و احتمالا سوریه حکایت می کند. دیلی میرور می نویسد در هر نوبت تا 10 عراقی در ایران آموزش نظامی می بینند. وزارت دفاع بریتانیا هنوز در این مورد بطور رسمی اظهار نظری نکرده است.
  منبع خبر


 

همسر اكبر گنجي: 48 روز است كه گنجي را نديده‌ايم و از او خبري نداريم، ايسنا

همسر اكبر گنجي در نمابري، اعلام كرد كه خانواده‌ي گنجي 48 روز است كه گنجي را نديده‌اند.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران، معصومه شفيعي با ارسال نمابري به ايسنا، با ارائه‌ي توضيحاتي درباره‌ي وضعيت پرونده‌ي گنجي، با اشاره به اظهارات روز گذشته سخنگوي قوه‌ي قضاييه آورده است: «امروز دقيقا 48 روز است كه گنجي را نديده‌ايم و كوچكترين خبري از او نداريم حتي يك تلفن. آخرين باري كه ايشان را ديديم چهارم شهريورماه در بيمارستان ميلاد بود. وكلاي ايشان نيز قريب به 6 ماه است كه گنجي را نديده‌اند.»
  منبع خبر


 

تفويض اختيارات يا توسعه آن؟ رضا دلبري

اصلاح طلبان حتي با توسعه قدرت رهبري و افزايش فراقانوني قدرت و گسترده شدن ساختار بوركراتيك بخش انتصابي نظام زير نظر رهبري از آن حيث كه اكنون مجمع تشخيص در دستان هاشمي است به مخالفت برنخواستند و رهبري بدون هيچ مقاومتي اختيارات خود و مجموعه تحت امرش را توسعه داد.ادامه در....
  منبع خبر


Wednesday, October 12, 2005
 

تونی بلر : رژیم تهران باید از قوانین بین المللی در زمینه هسته ای تبعیت کند

به گزارش خبرگزاری رویتر ، تونی بلر ، نخست ‌وزير انگلستان امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن با اشاره به پرونده هسته ای جمهوری اسلامی گفت جامعه جهانی اجازه نخواهد داد که رژیم تهران به جنگ افراز هسته ای دست پیدا کند.
نخست وزیر انگلستان در ادامه گفت رژیم تهران نباید دچار اشتباه محاسبه شود و اینطور تصور کند که جامعه بین المللی توان متوقف کردن برنامه های هسته ای آنها را ندارد.
تونی بلر افزود رژیم تهران باید به تعهدات خود عمل کرده و قوانین بین المللی را در زمینه مسایل هسته ای بپذیرد.
نخست وزیر انگلستان در مورد احتمال از سرگیری مذاکرات با رژیم تهران نیز گفت ما به گفتگوها ادامه خواهیم داد اما این گفتگوها باید بر اساس اصول باشد و چیزی جز اطاعت کامل از مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی قابل قبول نیست.
تونی بلر همچنین با اشاره به حمایتهای رژیم اسلامی از تروریسم گفت رژیم تهران همچنین باید حمایت خود را از تروریسم قطع کند.
  منبع خبر


 

تشدید بحران بازار سهام علیرغم تلاش های دولت برای رونق بخشیدن به آن

باوجود تلاش های دولت احمدی نژاد برای کنترل بحران بازار اوراق بهادار ایران، بورس تهران بار دیگر در سراشیبی رشد منفی سقوط کرد. به گزارش روزنامه همشهری ارزش مبادلات روزانه سهام در بورس تهران طی چند روز گذشته به یک چهارم تا یک هشتم سال های 1382 و 83 خورشیدی سقوط کرده است. این بحران در شرایطی دامن بورس تهران را گرفته که بازار های سهام در سایر کشور های صادر کننده نفت روز های طلایی خود را می گذرانند. عامل اصلی تداوم بحران در بورس تهران سردرگمی محافل اقتصادی جمهوری اسلامی در قبال برنامه های دولت احمدی نژاد و ترس همان محافل از تحولات احتمالی پرونده هسته ای ایران است.
  منبع خبر


 

روز جهانی بزرگداشت حافظ

امروز روز جهانی بزرگداشت حافظ است. شمس الدین محمد ملقب به حافظ شاید محبوبترین شاعر پارسی زبانان و شناسا ترین شاعر ایرانی در میان دیگر ملت ها باشد. حافظ را لسان الغیب هم گفته اند. زمان تولد احتمالا حدود 727 هجری بود. ایهام در شعر حافظ از رازهای ماندگاری آن و گستردگی آن در میان جامعه است. بهمن باستانی مروری دارد بر رویدادهای زندگی حافظ و در پایان غزلی از حافظ با صدای احمد شاملو پخش می شود.
  منبع خبر


Tuesday, October 11, 2005
 

کمک 200 میلیارد ریالی احمدی نژاد به جمکران، انتخاب

احمدی نژاد در سفر به قم 20 میلیارد تومان تسهیلات برای اتمام طرح از حرم تا جمکران اختصاص داد.
معاون عمرانی استاندار قم ، تصریح کرد :احمدی نژاد در سفر به قم قول داد تا 20 میلیارد تومان تسهیلات علاوه بر تسهیلات قبلی طرح از حرم تا جمکران در اختیار مسؤولان اجرای طرح قرار دهد تا طرح مذکور هر چه سریع‌تر به اتمام رسد.
طبق اطلاعات به دست آمده این اعتبار قرار است طی روزهای اخیر پس از عقد قرارداد توسط یکی از بانک‌های عامل استان تأمین شود.
ماه گذشته نیز از سوی هیات دولت احمدی نژاد یک میلیارد تومان جهت ساخت وساز داخلی مسجد جمکران اختصاص یاقت.
******************************************************************************************
پن لاگ نیوز:درحالیکه غنچه هائی مانندلیلا مافی و هزاران زن و دختر این ویران زمین!بخاطر نان شب تن فروشی میکنند...درحالیکه کارگران و کارمندان زیر فشار تورم استخوان میشکنند...درحالیکه صدها و هزارن کلاس درس نیازمبرم به نوسازی و بازسازی دارد....این ریخت و پاشهای دولت "مهرورزان"بسی معنی دار جلوه میکند.
  منبع خبر


 

ترجمه كامل سخنان بوش درباره مبارزه با تروريسم، ميزان نيوز

كشور ما نگهبان مرزهای ناامن بود؛ ما از حقوق مخالفان و اميد تبعيديان دفاع كرديم؛ ما به ظهور حكومت های مردم سالار جديد در ويرانه های استبداد كمك نموديم. و تمام هزينه و فداكاری های صورت گرفته ارزش داشت، زيرا ما در آمريكای لاتين، اروپا و آسيا به آرامشی رسيده ايم كه آزادی با خود به همراه می آورد. آزادی بار ديگر در اين سده جديد مورد حمله دشمنانی قرار گرفته است كه قصد دارند پيشرفت مردم سالاری را به عقب بازگردانند. ما بار ديگر با اقدامات آزادی طلبانه به عمليات تهديدآميز واكنش نشان می دهيم. و بار ديگر شاهد پيروزی آزادی خواهيم بود.
  منبع خبر


 

رئیس سابق سازمان زندان ها استانداراصفهان شد، امروز

آریا- عصر امروز مراسم معارفه مرتضی بختیاری، استاندار جدید استان اصفهان با حضور وزیر کشور انجام خواهد شد.
این مراسم از ساعت 30/19 امروز در محل استاندار اصفهان با حضور مصطفی پورمحمدی وزیر کشور و مقامات استان برگزار خواهد شد. بختیاری استاندار جدید اصفهان پیش از این مدیر کل دادگستری استان خراسان و رئیس سازمان زندان های کشور بوده است که به جای حسینی استاندار سابق اصفهان در این سمت قرار می گیرد.
  منبع خبر


 

کیانوش سنجری با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد

کیانوش سنجری در 26 خرداد ماه در خانه اش در تهران توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شد و حدود4 ماه در سلول انفرادی در بند 209 زندان اوین به سر برد.
  منبع خبر


 

تجمع اعتراضی كارگران معدن زغال سنگ البرزغربی در تهران

صدها تن از كارگران شاغل در معدن زغال سنگ "سنگرود" واحد البرز غربي ، صبح امروز با تجمع در مقابل دفتر رياست جمهوري , ضمن اعتراض به وضعيت نا به سامان خود , خواستار رسيدگي هر چه سريع تر به مشكلات خود شدند. اين كارگران كه با خودروي حمل دام از سنگرود خود را به تهران رسانده بودند ، شب گذشته را در كنار ميدان آزادي به صبح رساندند.
كارگران معترض گفتند 9 ماه است حقوق نگرفته اند و مديريت معدن زغال سنگ البرز غربی صلاحيت لازم را براي اداره اين معدن نداشته و در اثر اين سوء مديريت ، بيش از 600 كارگر شاغل بلاتكليف هستند.
كارگران معترض كه به دليل عدم توانايي مالي ، شب گذشته را در حاشيه ميدان آزادي صبح كرده اند , مي گويند مسير رودبار تا تهران را با خودروي ويژه حمل دام طي كرده‌‏ايم تا نداي مظلوميت خويش را به گوش مسوولان برسانيم.
  منبع خبر


 

فحاشی نيروی انتظامی به دانشجویان

سایت حکومتی انتخاب طی گزارشی در مورد نحوه برخورد اراذل و اوباش موسوم به نیروی انتظامی با مردم بویژه جوانان به نقل از دانشجويان دانشگاه ورامين نوشت هر روز پس از پايان كلاس درس از شهرستان ورامين راهي محل اقامت خود در تهران می شویم و متاسفانه در طول راه مجبوريم پرده هاي پنجره اتوبوس را بكشيم تا نيروي انتظامي ، دختران و پسران را به صورت مختلط نديده و برخورد نكند چرا كه در این صورت راننده 20 هزار تومان جریمه خواهد شد.
این دانشجویان در ادامه گفتند اما چند روز پیش به دليل گرمای زياد، فراموش کردیم پرده های اتوبوس را بكشيم كه عدم اين كار، موجب شد تا پليس متوجه شود و دستور ايست بدهد. مرسدس بنز سبزي مقابل اتوبوس ايستاد و يكي از افراد آن وارد اتوبوس شد و به طرز باور نكردني هر آنچه از دهان مباركش در آمد، نصيب ما كرد. فحاشي هايي به ما كرد كه هر يك به دليل حضور دختران، عرق شرم ريختيم.
  منبع خبر


 

تهدیدهای تروریستی رئیس اداره امنیت نیروهای مسلح رژیم اسلامی

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا ، پاسدار کوثری ، رئيس اداره امنيت ستاد كل نيروهای مسلح جمهوری اسلامی طی سخنانی در باره بحران هسته ای رژیم اسلامی ، به تهدیدهای تروریستی متوسل شد و گفت "ما تمام نقاط آسيب ‏پذير دشمنانمان رامي ‏شناسيم و مي ‏دانيم كه بايد مقابل آنها چه كار كنيم. امروز نيز در بین ما افراد شهادت طلبي هستند تا به اين نقاط آسيب‌‏ پذير ضربه بزنند."وی گفت "اگر پرونده هسته‌‏ ای ما در آژانس انرژی اتمی از راه منطقي حل نشود، بهتر است جمهوری اسلامی از اين مجموعه (پیمان ان پی تی) خارج شود چون مطمئن باشيد كه آنها هيچ غلطی نمی ‏توانند بكنند."
پاسدار کوثری با تاکید بر ادامه فعالیتهای مشکوک هسته ای جمهوری اسلامی گفت "مسؤولان نظام تا آخرين لحظه بر خواسته خود يعني دستيابي به انرژي هسته‌‏اي خواهند ايستاد و اجازه نخواهند داد كوچكترين خدشه‌‏اي در روند توسعه فناروي هسته‌‏اي ايجاد شود."
وی با حمله به كشورهاي اروپايي ادعا کرد "جمهوری اسلامی همواره به صورت شفاف با آژانس برخورد كرده و همين موضوع باعث شده است تا عده‌‏اي از اين صداقت سوءاستفاده كنند. همه می دانند که مباني ديني و اعتقادي به هيچ وجه به ما اجازه نخواهد داد تا از این سلاح‌‏ها عليه انسان‌‏هاي ديگر استفاده كنيم."
رئيس اداره امنيت ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوری اسلای در ادامه گفت "دشمنان اين نظام بايد بدانند كه مسوولان ما زير بار حرف زور نخواهند رفت و در مقابل زورگويي‌‏هاي آنها خواهند ايستاد."
وي ارجاع پرونده جمهوری اسلامی به شوراي امنيت را "تهديد و شعاري توخالي و پوچ" دانست و گفت "مردم جهان اين موضوع را نخواهند پذيرفت ، انقلاب اسلامي مردم جهان را آگاه كرده، مسلمانان دنيا نسبت به ظلم مستكبرين آگاه شده‌‏اند."
  منبع خبر


 

اكبر گنجي به سلول انفرادي بازگردانده شد، مسئول كميته حقوق بشر جنبش ملي رفراندم

عليرغم قول و قرار هاي داده شده در طي اعتصاب غذاي اخير اكبر گنجي كه به بستري شدن وي در بيمارستان ميلاد منجر شده بود، مسئولين قوه قضائيه نه تنها به وعده هاي "تقيه وار" خود عمل نكردند، بلكه بر فشار و سختگيري هاي خود بر اكبر گنجي و خانواده اش افزوده اند. بر طبق اطلاعات واصله از ايران ، اكبر گنجي كه مظهر مقاومت و استقامت مي باشد مجددا به يك سلول انفرادي در زندان اوين برگردانده شده است. اين حركت غير انساني بر خلاف تمام وعده هاي است كه مسئولين به خانواده گنجي داده بودند.
  منبع خبر


 

بحران هسته ای رژیم : سفر وزیر امور خارجه آمریکا به اروپا

خانم رایس که این هفته برای دیدار از چند کشور آسیانه میانه عازم آن منطقه خواهد شد هنگام بازگشت در فرانسه و انگلستان توقف خواهد داشت و در نشستی با مقامات این دو کشور پیرامون برنامه های هسته ای رژیم تهران با آنها رایزنی خواهد کرد.
رویتر نوشت انتظار میرود وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه وارد پاريس شود و سپس به لندن خواهد رفت.
خانم رایس قصد دارد در مورد پیدا کردن راههای اعمال فشار به كشورهايی نظیر روسيه كه با رژیم تهران همکاریهای هسته ای دارند با همتایان انگلیسی و فرانسوی خود گفتگو کند.
  منبع خبر


 

جمع آوري يك كتاب ضدانقلابي، کيهان

روزنامه کيهان در ستون خبر ويژه خود مطلب زير را منتشر کرده است:
يك كتاب ضدانقلابي به دستور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي جمع آوري شد.
درپي اطلاع رساني برخي رسانه هاي مستقل درباره محتواي ضدارزشي كتاب «از كوروش تا پهلوي»، صفارهرندي پس از احراز صحت ادعاي منتقدان دستور جمع آوري اين فرآورده مسموم را از بازار فروش محصولات فرهنگي صادر كرد: اين كتاب كه توسط يك پزشك وابسته به دربار رژيم شاه تاليف شده، با دخل و تصرف در واقعيات تاريخي، از حكومت طاغوت تجليل كرده است.
************************************************************************************
پن لاگ نیوز:پس از بروی کار آمدن دست راست حسین شریعتمداری بعنوان وزیرارشاد ج.ا چنین اقداماتی دور از ذهن نبوده و از این ببعد نیز قلع و قمع تولیدات فکری در صورت عدم همسوئی با تفکرات طالبانی ایشان همچنان ادامه خواهدداشت.
  منبع خبر


 

وضعيت اعدام در ايران

*در فاصله زمانی مهر ماه 1383 تا شهريور 1384 مجموعا 232 نفر اعدام شده يا منتظر اعدام هستند. از ميان 157 نفر منتظرين اجرای حکم اعدام؛ %11 (17 نفر) زن و %89 (140 نفر) مرد هستند، که 5 نفر از آنها از فعالين سياسی هستند. بيش از %7 زير 18 سال،%71 بين 18 تا 30 سال و %22 بين 31 تا 50 سال سن دارند.
  منبع خبر


 

آلودگي شير در ايران از عقب مانده ترين كشورها بيشتر است

به گزارش خبرگزاری رژيم-ايسنا- شير توليدی در ايران تحت حاكميت آخوندها حتی از کشور آفريقايی زيمبابوه بار ميکروبی بيشتری دارد.فرزاد طلاکش، رئيس گروه دفتر نظارت بر بهداشت عمومی در بيان نتايج اوليه طرح تحقيقاتی بررسی بار ميکروبی شير در ايران گفت: اطلاعات همه کسانی که در مسئله شير دخيلند کفايت می ‌کند که بگويند بار ميکروبی شير در ايران حتی با ساده ‌ترين و سهل‌ انگارترين استانداردهای دنيا قابل مقايسه نيست و ايران از اين لحاظ حتی نسبت به کشورهای ضعيفی که بهداشت پايينی دارند نيز وضعيت خيلی بهتری ندارد.
  منبع خبر


 

تراژدی تجارت با كره : صادرات 133 ميليون دلار ، واردات 1/3 ميليارد دلار

روزنامه حکومتی قدس : "با گذشت حدود سه هفته از صدور قطعنامه شوراي حكام عليه پرونده هسته اي جمهوری اسلامی و برگزاري نشست آينده اين شورا كه طي آن نسبت به ارجاع پرونده هسته اي ما به شوراي امنيت تصميم گيري مي شود، اهميت استفاده از ابزار بازرگاني خارجي در ديپلماسي را به محور توجهات افكار عمومي تبديل كرده است.
  منبع خبر


 

حزب الله جمهوری اسلامی كانال تلويزيونی تاسيس می كند

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا ، "مقدمات پخش كانال تلويزيونی خيبر تا دو ماه آينده آماده می شود. مجتبي بيگدلي سخنگوي حزب الله با اعلام اين خبر گفت ما در حال مذاكره با كانال هاي ماهواره اي جهت پخش برنامه هاي خود هستيم و تاكنون در اين ارتباط پيشنهاداتي هم به ما شده است و اعضاي شوراي مركزي در آينده نزديک نظر نهايي خود را اعلام خواهند كرد."
  منبع خبر


Monday, October 10, 2005
 

کردها ؛ دل ایران شهر

به نظر می آید که با ورود به عصر جدید ، جز تهران و چند شهر بزرگ ، توسعه و امکان های فرهنگی در ایران ، به عدالت ، تقسیم نشده است. از این رو ، نقطه هایی که از شهرهای بزرگ دوراند ، اندک اندک به حاشیه های فرهنگی تبدیل شده اند. ناحیه های کردنشین به همین دلیل عام و یک دلیل ِ ویژه (حضور برخی جریان های مرکز گریز ؛ که بی تردید درمیان اکثریت کردان ، هواخواه و جایگاهی ندارند) در زمزمه این حاشه های فرهنگی قرار می گیرد. اما باید توجه داشت که بدگمانی ها و جدال های سیاسی باید به چهار چوب ِ «نقد» هدایت شود و نباید به نادیده گرفتن هدف های عالی فرهنگ ِ انسانی بیانجامد. زیرا به رغم تنیدگی انکارناپذیر ِ برخی بخش های سیاست و فرهنگ در هم دیگر ، آن چه سرانجام پیروز میدان است ، فرهنگ است و بس.
  منبع خبر


 

باور کنیم جان زندانیان سیاسی در خطر است شیوا نظرآهاری

در حالی که سکوت پر ابهام مجامع و سازمانهای حقوق بشری در سراسر دنیا نسبت به اعدام دو زندانی سیاسی در زندان ارومیه ، و عدم موضع گیری قاطع و آشکار نسبت به این عمل غیر انسانی رژیم جمهوری اسلامی ، این بیم را بوجود آورده است که رژیم بی توجه به تمامی میثاقهای بین المللی و حقوق بشری و بدون توجه به فشارهای جهانی بار دیگر فشار بر فعالین سیاسی را افزایش داده و پس از اعدام این دو تن سایر احکام اعدام زندانیان سیاسی را به اجرا در آورد، جنتی امام جمعه تهران نیز در سخنان جدید خود بار دیگر خبر از به اجرا در آمدن احکام اعدام این زندانیان و افزایش فشار بر فعالین سیاسی داده است.
بر کسی آشکار نیست که کانون مدافعان حقوق بشر که داعیه دار و منادی دفاع از حقوق بشر در ایران است و یکی از پایه گذاران خود را نیز در جهت نیل به این هدف قربانی داده است ( عبدالفتاح سلطانی) چرا در برابر چنین عملی سکوت اختیار کرده ؟ آیا اسماعیل محمدی و محمد پنجوینی با هر مرام و بینش سیاسی جزء خانواده ی زندانیان سیاسی نبوده اند؟ چه شده است که رژیم جمهوری اسلامی پس از سالها به خود اجازه داده است در میان فشارهای سنگین بین المللی مبنی بر نقض حقوق بشر و در زمانی که چشم بسیاری بر زندانهای ایران است، چنین آشکار فردی را به جرم عضویت در یک حزب سیاسی به بالای چوبه دار ببرد؟
  منبع خبر


 

دو نويسنده و خبرنگار ايرانی به عضويت افتخاری انجمن قلم دانمارک نائل گشتند

Danish
PEN
INTERNATIONAL PEN
A World Association of Writers
انجمن قلم دانمارک عضويت افتخاری دراين انجمن را به آقايان حسين قاضيان و تقی رحمانی اعطا ء نمود. اين دونويسنده و خبرنگار ايرانی به جرمهای واهی دولت ستيزی سالهای مديدی رادرزندان بسربرده اند که به تازگی پرونده اين دو از سوی قوه قضائيه مجدداً در دست بررسی است.
  منبع خبر


 

پولشويی برای رژیم اسلامی : كنگره آمريكا خواستار تحقيق شد

روزنامه نيويورک سان در شماره امروز خود نوشت موسسه مالی UBS که بزرگترين موسسه مديريت سرمايه در جهان بشمار میرود به اتهام پولشويی برای رژیم ملاها در ایران تحت بازرسی و تحقيق كنگره آمريكا قرار خواهد گرفت.
خانم ايلينا رز لهتينن ، نماينده كنگره آمريكا از حزب جمهوریخواه که از مخالفان سرسخت رژیم اسلامی بشمار میرود در اين باره گفت نحوه فعاليتهای مالی رژیم تهران در اين موسسه باید مورد تحقيق قرار گيرد.
وی تاكيد كرد صدام حسین نیز بخش زيادی از داراييهای خود و خانواده اش را به اين موسسه مالی بين المللی منتقل کرده بود.
نیویورک سان در ادامه نوشت رژیم تهران در فهرست رژیمهای حامی تروريسم قرار دارد و هر گونه همكاری مالی موسسه UBS با این رژیم ممنوع و خلاف قانون است .
خانم رز لهتینن افزود مقامات دولت آمريكا اكنون موسسه مالی UBS را برای انتشار اطلاعات بيشتر در مورد همكاريهای مالی و تجاری با رژیم تهران تحت فشار شدید قرار داده اند.
  منبع خبر


 

شعبه تشخيص ديوان عالي كشور حكم باطبي را صادر مي‌‏كند، ايلنا

قضات شعبه تشخيص ديوان عالي كشور به زودي راي پرونده احمد باطبي، دانشجوي زنداني را صادر مي‌‏كنند.
خليل بهراميان، وكيل باطبي با اعلام اين خبر به خبرنگار "ايلنا"، گفت: پرونده احمد باطبي در شعبه تشخيص ديوان عالي كشور در حال تصميم‌‏گيري است و ما منتظر حكم اين شعبه هستيم.
وي افزود: طبق قانون شعبه تشخيص مي‌‏تواند حكم خود را در مورد پرونده احمد باطبي صادر كند.
  منبع خبر


Sunday, October 09, 2005
 

محمدعلي دادخواه به دادسرا احضار شد

محمدعلي دادخواه؛‌‏ عضو موسس كانون مدافعان حقوق بشر به شعبه هفتم دادسراي كاركنان دولت احضار شد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، بر اساس احضاريه‌‏اي كه به كانون وكلاي دادگستري مركز ابلاغ شده است، اين وكيل دادگستري بايد خود را به شعبه هفتم بازپرسي دادسراي كاركنان دولت معرفي كند.
بر اساس اين احضاريه، دادخواه به عنوان مطلع به دادسرا احضار شده است.
  منبع خبر


 

شيرين عبادی : با چنين وضعي رغبتي براي وكالت پرونده‌‏هاي سياسي باقي مي‌‏ماند؟

رئيس كانون مدافعان حقوق بشر با اشاره به اتهام منتسب به عبدالفتاح سلطاني، گفت: متأسفانه بخشي از قوه قضاييه دفاع از متهم را همسان اتهام مي‌‏داند، مگر وقتي يك وكيل از قاتلي دفاع مي‌‏كند شريك در قتل محسوب مي‌‏شود.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، شيرين عبادي شب گذشته در مراسم جشن مهرگان كه در موسسه حقوقي راد برگزار شد، با بيان اين كه سلطاني و زرافشان به جرم دفاع از حق و عدالت در زندان به سر مي‌‏برند، گفت: متأسفانه زماني كه سلطاني بازداشت شد، عنوان اتهامي‌‏اش جاسوسي بازگو شد، اما اين ادعا با اظهارات بازپرس پرونده وي كه منكر اتهام جاسوسي سلطاني بود، مغايرت دارد.
وي با تأكيد بر اين كه تا جرمي اثبات نشود، نمي‌‏توان اتهام را افشا كرد، اظهار داشت: چه طور قوه قضاييه به خود جرأت مي دهد كه با حيثيت شريف‌‏ترين وكلا چنين رفتار كند، آيا شيوه در پيش گرفته شده در مورد پرونده سلطاني يك دادرسي عادلانه است.
  منبع خبر


 

جلسه محاكمه داود جعفرپور، دانشجوي دانشگاه تهران برگزار مي‌‏شود، ايلنا

محمدعلي دادخواه؛ وكيل مدافع اين دانشجو در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اعلام اين خبر، اتهام موكل خود را، "اقدام عليه امنيت ملي" عنوان كرد.
  منبع خبر


 

آنكتاد: طي 6 سال گذشته، ايران در شاخص تشكيل سرمايه انساني 18 پله تنزل كرد، دنيای اقتصاد

مركز كنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنكتاد) اعلام كرد: ايران در شاخص تشكيل سرمايه انساني طي 6سال گذشته 18 پله تنزل كرد و بين 119 كشور در جايگاه هشتاد و يكم ايستاد.
به گزارش خبرگزاري فارس، آنكتاد افزود: ايران در شاخص تشكيل سرمايه انساني در 6سال گذشته نمره 456/0 را از يك كسب كرده بود و بين 119 كشور جهان در رتبه 63 قرار گرفته بود. بنابر گزارش 2005 سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي آنكتاد، ايران در شاخص تشكيل سرمايه انساني نمره 355/0 را كسب كرد و رتبه 81 را به خود اختصاص داده است. بر اساس اين گزارش، فنلاند در سال‌جاري جايگاه نخست را در شاخص تشكيل سرمايه به دست آورد و نمره 982/0 را كسب كرده است.
  منبع خبر


 

قطعنامه کانادا علیه نقض حقوق بشر در ایران

خبرگزاری رویتر از اوتاوا گزارش داد دولت کانادا در نظر دارد قطعنامه ای علیه نقض حقوق بشر در ایران به سازمان ملل متحد ارایه دهد. این سومین قطعنامه کانادا طی سه سال اخیر است که در سازمان ملل مطرح شده و نقض حقوق انسانی در ایران را محکوم می کند.پیر پتيگرو ، وزیر امور خارجه کانادا در این باره اظهار داشت رژيم تهران در زمینه حقوق بشر به تعهدات بين المللی خود عمل نكرده و اين وضعيت بايد تغيير یابد و افزود بايد به اعمال فشار علیه رژیم تهران ادامه دهیم.
آقای پتیگرو گفت جامعه بين المللی باید به رژیم تهران فشار بیاورد تا این رژیم به نقض حقوق بشر در ایران اعتراف كند و تلاش نماید تا این روند را تغییر دهد.
وزیر امور خارجه کانادا در ادامه افزود هنوز در حال گفتگو با سایر كشورها در مورد لحن قطعنامه جدید هستیم و احتمالا تا اواخر ماه جاری میلادی به سازمان ملل ارایه خواهد شد.
كانادا در دو سال گذشته نیز قطعنامه هايی به سازمان ملل ارایه داده بود که در هر دو مورد به تصویب رسید. در قطعنامه های پیشین ، رژیم اسلامی به دلیل دستگیریهای خودسرانه و اعمال شكنجه علیه زندانیان ، نقض آزادی عقیده و بيان و تبعيض عليه زنان و اقلیتهای قومی و مذهبی و دهها مورد دیگر از نقض ابتدائی ترین حقوق انسانی محکوم شده بود.
خبرگزاری فرانسه نیز در همین رابطه به نقل از وزیر امور خارجه کانادا نوشت رژیم تهران به تعهدات بین المللی خود در زمینه حقوق بشر پایبند نبوده است و قطعنامه هایی را که طی سالهای گذشته در سازمان ملل متحد در این زمینه به تصویب رسیده ، رعایت نکرده است و افزود ما معتقدیم که این روند باید تغییر کند.
  منبع خبر


 

ضرب و شتم ، شکنجه و تهدید زندانیان سیاسی به اعدام

بهروز جاوید تهرانی با نوشتن شکایت نامه ای نسبت به ضرب و شتم و شکنجه ی خود در دوران بازجویی اعتراض کرد. وی با اعلام اینکه در جریان بازجویی ها در بند 209 زندان اوین از ناحیه دنده ی راست دچار شکستگی شده و سر وی نیز آسیب دیده است گفت: که با نوشتن نامه ای از بازجویان خود شکایت کرده است.
بهروز جاوید تهرانی که هم اکنون در زندان رجایی شهر به سر میبرد در اثر ضربه های وارده به سرش در دوران بازجویی هم اکنون دارای سرگیجه های شدید و کمبود بینایی شده است. پزشک زندان رجایی شهر نیز علت سردردهای ایشان و تاری دید او را ناشی از ضربه به سرش عنوان نموده است.
لازم به ذکر است در حال حاضر پرونده ی بهروز جاوید تهرانی در پزشکی قانونی موجود میباشد و ایشان با استناد به این پرونده و عکسی که از قفسه ی سینه اش در بهداری زندان اوین گرفته شد از وزارت اطلاعات و تیم بازجویی خود شکایت کرده است.
گفتنی است بازجویان در جریان این شکنجه ها قصد داشتند وی را وادار به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق نمایند.
بهروز جاوید تهرانی در تاریخ 4 خرداد ماه در منزلش در تهران بازداشت و بیش ز 3 ماه در بند 209 زندان اوین به سر برد. وی از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به 7 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شد و هم اکنون در زندان رجایی شهر به سر میبرد.
همچنین ولی الله فیض مهدوی از جانب علیزاده دادیار کل زندانهای استان تهران تهدید به اجرای حکم اعدام شد.
علیزاده که دیروز به زندان رجایی شهرحضور یافته بود در پاسخ فیض مهدوی که خواستار روشن شدن وضعیت پرونده اش شده بود به وی اعلام کرد: که ما حتما تو را اعدام خواهیم کرد و این حکم به زودی اجرا خواهد شد، وی همچنین گفت: گمان نکن که در حال حاضر چون در چنین شرایطی قرار گرفته ایم ( فشار بین المللی) از اعدام شما صرف نظر خواهیم کرد، ما هنوز جسارتش را داریم و این حکم را اجرا میکنیم.
ولی الله فیض مهدوی از زندانیان وابسته به سازمان مجاهدین خلق میباشد که از سوی دادگاه به اعدام محکوم شده است.
تاریخ 13/7/1384
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
komitedefa@yahoo.com
  منبع خبر


 

می‌خواهم زنده بمانم!

دارم خفه می‌شوم. افراد و دستجاتی که خود را مالک ابدی و ازلی ايران اعلام می‌کنند، تمام پنجره‌های ارتباطی را به رويم بسته‌اند. نشريات کشور يا می‌ترسند يا اجازه ندارند زير نام من مطلبی چاپ کنند. وزارت ارشاد اسلامی در دومين دوره از رياست آقاي محمد خاتمی در عمل اين حق شهروندی را از من سلب کرده‌است و براي چاپ آثارم مجوز به ناشران نداده‌است. البته «نه» هم نگفته تا مبادا تعبيرشود به اينکه در جمهوری اسلامی کسانی «ممنوع‌القلم» شده‌اند. فقط کارها را چنان معطل کرده تا سوژه بکلی سوخته و خاکستر شده‌است. سرانجام چاره کار را در آن ديدم تا روی حقوق شهروندی‌ام در کشور متبوع خط بکشم و رشته کلامی را که مدت چهارسال است به علت دوری از ايران قطع شده، ديگر بار به ياری اينترنت به دست بگيرم.
  منبع خبر


 

افول باند مصباح و برآمد دوباره هاشمی نشانه وخامت بحران در نظام حاکم! علي کشتگر

می دانیم که خامنه ای از آنجا که نه نفوذ و اتوریته خمینی را داشت و نه هوش و زرنگی وی را، از اول به باندهای امنیتی و نظامی تکیه کرد و ادامه قدرت خود را در مرعوب کردن و مطیع کردن همه دسته ها و جناح ها به زورتشخیص داد.
اوهرچند توانست در خلاء پدید آمده از مرگ خمینی از مصالحه و توافق روحانیون حاکم بهره مند شود و بر صندلی ولایت بنشیند، اما ازاول می دانست که این مقام برای شخص او مادام العمر نخواهد بود، مگر آن که با برکشیدن نیروهای نظامی و امنیتی و تکیه بر آنها راه خیانت به روحانیونی که وی را بر این مسند نشاندند در پیش گیرد. او در همه 16 ساله گذشته به تنیدن تارهای نظامی و امنیتی پیرامون بیت رهبری و کرسی ولایت مشغول بود و هریک از چهره های روحانی و غیرروحانی رژیم را که مخالف خود دید به زور همین شبکه های نظامی سرکوب و ساکت کرد.
قدرت پرستی و جهالت خامنه ای کار را به جائی کشاند که نه فقط روحانیون به اصطلاح مدرن از قبیل رفسنجانی و کروبی و خاتمی و خوئینی ها و محتشمی و عبدالله نوری با او دچار اختلافات عمیق شدند، بلکه روحانیون سنتی از قبیل مشکینی، جوادی آملی، مهدوی کنی وشاهرودی و اکثر مدرسان حوزه علمیه قم نیز کم کم از او فاصله گرفتند.
انتخابات مجلس هفتم و پس از آن انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری هرچند درظاهر با پیروزی جریان نظامی- امنیتی نزدیک به خامنه ای موضع او را قوی تر کرد، اما در باطن و درون رژیم مایه نزدیک شدن هرچه سریعتر روحانیون مدرن و سنتی و بخش وسیعی از مدیران و کارگزاران به یکدیگر گشت. همه آنهایی که از مدتها پیش احساس خطر کرده بودند، با روی کار آمدن محافل نزدیک به مصباح یزدی به هم نزدیک شدند ودرقراردادی نانوشته هاشمی رفسنجانی را به رهبری خود برگزیدند.ادامه در...
  منبع خبر


Thursday, October 06, 2005
 

زندانيان عقيدتی را آزاد كنيد! كانون نويسندگان ايران

مردم شريف و آزاده ايران

ما در اين مرحله‌ی ابهام‌ها و گرفتاری‌های روزافزون كه حيات اجتماعی و امنيت مردم سرزمين مارا هر چه بيشتر به مخاطره می‌افكند، مجبوريم بار ديگر با شما از نگرانی‌هايمان سخن بگوييم. اين نگرانی‌ها به زندانيان عقيدتی از جمله اعضا و دوستان كانون نويسندگان ايران مربوط می‌شود كه كماكان در وضعيت نامعلوم يا بسيار سخت نگه‌داری می‌شوند و از حقوق انسانی و حتی حقوق ساده يك زندانی عقيدتی محروم‌اند.
مردم آزاده ايران

ناصر زرافشان عضو كانون نويسندگان ايران و وكيل شجاع و حق‌طلب قربانيان قتل‌های سياسی، موسوم به زنجيره‌ای پس از پايان پافتن اعتصاب غذای خود بی‌آنكه از حق مرخصی به ويژه مرخصی استعلاجی استفاده كند، در زندان بسر می‌برد. شمار زيادی از فعالان اجتماعی و عقيدتی در شرايطی دشوار در زندان‌اند. وضعيت اكبر گنجی هنوز نامعلوم است. مسعود باستانی روزنامه‌نگار فعال به اتهام‌های واهی در زندان اراك در شرايطی وخيم نگه‌داری می‌شود. دانشجويان زندانی به جای آنكه پا به پای جوانان ديگر در كلاس‌های درس باشند در زندان‌ها جای گرفته‌اند. از زندانيان اهل قلم و مطبوعات معترض در شهرهای مختلف كشور به ويژه كردستان و از آن ميان رويا طلوعی خبری در دست نيست.
شماری از فعالان معترض مانند فريدون عباسی اعدام شده‌اند. اين فهرست را می‌توان تا دهها تن ادامه داد.

مردم شريف ايران

كانون نويسندگان ايران به حكم منشور و وظيفه‌ی انسانی خود بار ديگر موضوع زندانيان سياسی و گرفتاری اعضای خود و فعالان انديشه را با شما در ميان می‌گذارد. و در اين حال به پشتوانه‌ی همدلی شما از مسئولان قضايی و امنيتی كشور می‌خواهيم با آزاد كردن اين زندانيان يكی‌ از معضلات مهم جامعه را حل كنند.

كانون نويسندگان ايران
١٢/٧/١٣٨٤
  منبع خبر


Wednesday, October 05, 2005
 

بحران اقتصادی: بحران در بازار بورس تهران

ایسنا: راه‌های خروج بورس از بحران/
کارشناس مسائل اقتصادی:
* بانک‌ها سهام بخرند، خصوصی‌سازی سهام نفروشد
* تنها راه خروج بورس از بحران بهبود وضعیت اقتصادی است
« سهامداران باید خونسرد باشند و تبعات ریسک سرمایه‌گذاری در بورس را پذیرا باشند، چون اگر سهامداران به سرعت به فروش سهام خود اقدام کنند شاخص‌ها سریع‌تر کاهش می‌یابد.»

دکتر مهدی تقوی ـ کارشناس مسائل اقتصادی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بورس ایسنا، با بیان اینکه بحران بورس در همه دنیا وجود دارد و شاخص‌ها سقوط می‌کنند، تصریح کرد:« علت نوسان شاخص قیمت‌های سهام، متغیرهای کلان اقتصادی یا شوک‌های سیاسی است.»

به گفته او سهامداران حوصله کرده و به این امر واقف هستند که در بورس بازده بیشتری از سرمایه‌گذاری در بانک‌های خصوصی یا خرید اوراق مشارکت وجود دارد. در این حالت زمانی که بازده بیشتری به مشتری ارائه می‌شود او باید ریسک بیشتری نیز در قبال آن بپذیرد.
مطالب بیشتر در همین زمینه

عضو كميسيون برنامه و بودجه: راهكار سياسي تعادل را به بورس بازمي‌گرداند‌ تيم اقتصادي دولت مكانيزم روشني براي بازار مالي ارايه دهد
راه‌هاي خروج بورس از بحران:كارشناس بازار سرمايه: پديده رواني بورس بايد معكوس شود
تلاش همه جانبه براي نجات بورس ادامه دارد*
در پي توصيه‌ي اكيد هيات نظارت بر بورس اوراق بهادار تهران؛ روزنامه‌ي «سرمايه» به طور موقت منتشر نمي‌شود
اعلام سياست‌هاي واقعي دولت بورس را از حالت بحراني فعلي خارج مي‌كند
عضو كميسيون اقتصادي مجلس: مجلس فردا راه‌هاي خروج از بحران بورس را بررسي مي‌كند
مديرعامل سازمان خصوصي‌سازي: اگر عجله نكيم بازگرداندن سرمايه‌هاي خارج شده از بورس بسيار مشكل است
بسته شدن بورس برای مدت 10 روز
  منبع خبر


 

شدت يافتن هرچه بيشتر فاميل سالاری در رياست جمهوری احمدی نژاد

حکومت ايران ديگر نه تنها يک حکومت سرکوبگر و ضد مردمی است بلکه يک حکومت فاميل سالار نيز ميباشد. روز گذشته خبری در مورد تقسيم مناصب مهم بين سه خانواده لاريجانی، دانشجو و باهنر در سايت منتشر شد. امروز سايت انتخاب عکسهائی از احمدي نژاد ، رئيس جمهور در كنار باجناق خود، احمدي مقدم ، فرمانده نيروي انتظامي را منتشر کرده است.

از سوی ديگر پور محمدی وزير کشور جمهوری اسلامی پسر جنتي را به عنوان معاونت سياسي امنيتي وزارت کشور برگزيده است. باتوجه به اينکه احمد جنتی رئيس شورای نگهبان است و فرزند وی نيز که اکنون مسئول برگزاری انتخابات کشور ميباشد ميتوان گفت که انتخابات غير دموکراتيک و بدون آزادی گذشته در انتخابات آينده بدون هياهو کمتری انجام شود.
  منبع خبر


Tuesday, October 04, 2005
 

حجاريان : وضعيت كشور به سوي سالهاي پاياني حكومت صدام مي رود


انتخاب : سعيد حجاريان، عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي گفت كه در صورت ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت سازمان ملل متحد، فضاي سياسي داخلي ميليتاريزه و بسته مي‌‏شود و در عرصه اقتصادي هم سفره‌‏اي رنگين نمي‌‏ماند. تئوريسين جبهه اصلاحات كه در سالهاي دهه شصت و هفتاد ار مقام هاي ارشد وزارت اطلاعات بوده است، در حاشيه كنگره هشتم با خبرنگار خبرنامه داخلي جبهه مشاركت گفت‌‏وگو مي‌‏كرد، با انتقاد از سخنراني محمود احمدي نژاد در نيويورك و اظهارات بعدي علي لاريجاني، دبير شوراي امنيت ملي، گفت: با اين مواضع حتما پرونده ايران به شوراي امنيت خواهد رفت ...متن کامل در منبع خبر
  منبع خبر


 

بیش از یکصد تن از كارگران نيروگاه هسته ای بوشهر اخراج شدند

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا ، ‏یکصد و ده تن از کارگران نیروگاه هسته ای بوشهر اخراج شدند. نیروگاه بوشهر بیش از هزار كارگر دارد که برای پيمانكاران روسی كار می‌ ‏كنند .
در این گزارش به دلیل اخراج این کارگران از نیروگاه هسته ای بوشهر اشاره ای نشده است.
  منبع خبر


 

نوجوان ديگرى در آستانه اعدام


ايسنا:متهم ‌١٧ ساله - در هنگام وقوع جرم - به خاطر قتل دوست ‌١٥ ساله‌ى خود با ضربه‌هاى چاقو در سال ‌٨٢، در آستانه‌ى قصاص قرار دارد. در تاريخ ‌٧/٥/١٣٨٢ به مأموران كلانترى ‌١٢١ مهرشهر كرج خبر رسيد كه فرد پانزده ساله‌اى به قتل رسيده است. پس از اعزام مأموران به محل حادثه مشخص شد كه مقتول "حسين – ت" پانزده ساله از ناحيه‌ى قلب مورد اصابت يك ضربه‌ى چاقو قرار گرفته كه عليرغم انتقال بدن نيمه‌جان وى به درمانگاه، جان خود را به دليل خونريزى شديد و شدت جراحت وارده از دست داده است.
  منبع خبر


 

آمريكا قطع هرگونه همكاري اتمي با رژيم ايران را خواستار گرديد

ايالات متحده روز دوشنبه از تمامي كشورها خواست هرگونه همكاري هسته‌اي با رژيم ايران را متوقف سازند. اين اقدام به دنبال تصويب قطعنامه آژانس انرژي اتمي در ماه گذشته صورت ميگيرد كه رژيم ايران را ناقض تعهدات منع گسترش دانست.خبرگزاري فرانسه روز سه شنبه (۳ اكتبر ۲۰۰۵- ۱۱ مهر ۸۴) گزارش داد، استفان رادميكر Stephen Rademaker معاون وزارت خارجه آمريكا در امور منع گسترش تسليحاتي به كميته خلع سلاح مجمع عمومي سازمان ملل گفت: «با توجه به آنچه كه شوراي حكام درباره نقض تعهدات بدست آورده است ما اميدوراريم كه تمامي دولت ها آنرا درنظر گرفته و سياست ملي خود را متناسب با آن تغيير دهند.»
  منبع خبر


 

نظارت مجمع تشخيص مصلحت بر قوای سه گانه

دو نكته محورى كه گمانه زنى ها در باره آن مطرح شده است، دلايل و چرايى قائل شدن شان نظارتى براى مجمع تشخيص مصلحت از سوى خامنه اى و كيفيت و پيامدهاى احتمالى آيين نامه اجرايى آن است
روشنگرى:آيين نامه جديد مجمع تشخيص مصلحت نظام با تفاسير و ارزيابى هاى مختلفى همراه شده است. اين آيين نامه چنانكه محسن رضايى دبير مجمع تشخيص مصلحت ژريم در مصاحبه مطبوعاتى خود توضيح داد، نتيجه سپردن وظيفه نظارت بر عملكرد سه قوه از سوى خامنه اى به مجمع تشخيص مصلحت است. دو نكته محورى كه گمانه زنى ها در
باره آن مطرح شده است دلایل و چرایی سپردن این وظیفه به مجمع و کیفیت و پیامد‌های آن است ،
  منبع خبر


Sunday, October 02, 2005
 

مانور اوباش رژیم

مانور ضد شورش یگان ویژه اوباش پاسداران نیروی انتظامی تصویر یک تصویر دو
چهر اوباش رژیم را برای روز مبارزه به خاطر بسپارید.
  منبع خبر


 

آقای خامنه‌ای کجا می‌روید؟- محسن سازگارا

خاطرتان هست وقتی رئیس جمهوری شدید دنبال نخست وزیری بودید که از شما حرف‌شنوی داشته باشد. به همین دلیل آقای مهدوی کنی را کنار گذاشتید و مهندس موسوی را که در آن روزها جوانی از حزب خودتان و فامیل‌تان بود نخست وزیر کردید. تنها یک سال زمان احتیاج داشت تا معلوم شود هرکس در راس دولت باشد، به مقتضای مسئولیتی که دارد نمی‌تواند هر روز، از کس دیگری بیرون از دولت دستور بگیرد. این از بدیهیات اداره هر سازمان کوچکی است چه رسد به دولت و مملکت. لیک مطلب از طریق فیلترشکن برای داخل ایران
  منبع خبر


Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?