وبلاگ خبری پن‌لاگ: November 2005

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: November 2005 خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Wednesday, November 30, 2005
 

9آذر:طبق شاخص آزادى مطبوعات، در ميان 167 كشور ايران در رده 148 قرار گرفت

راديو فردا
کشورهای دانمارک، فنلاند، ايرلند، نروژ و هلند در شمال اروپا، امسال در راس شاخص آزادی مطبوعات، کره شمالی در آخرين رديف فهرست 167 کشور جهان و ايران در رديف 148 قرار گرفت. شاخص آزادی مطبوعات در کشورهای جهان بر اساس نظرخواهی از روزنامه نگاران پژوهشگران و حقوقدانان کشورهای مختلف تهيه می شود. در ايران در کنار روزنامه نگاران زندانی چون مسعود باستانی و اکبر گنجی و دهقانی تفتي، مديران مسئول نشريات صبح کرج، روانشناسی جامعه، کار و کارگر و نسيم صبا نيز روز سيزدهم آذرماه محاکمه می شوند. در همين حال کميته حمايت از روزنامه نگاران در نيويورک روز سه شنبه اعلام کرد 12 روزنامه نگار در اتيوپی يا حبشه توسط دولت اين کشور بازداشت و زندانی شده اند.
  منبع خبر


 

برنامه کلان مجلس اسلامی عليه زنان، خرافه يا بهره برداری فاشيستی در خدمت نظام

سوسن آرام
*پشت همه نوع خرافات زن ستيزانه يک عقل ارتجاعی خوابيده است، اما پشت زن ستيزی ابزاری رژيم يک عقل ارتجاعی تر.
مرکز پژوهش های مجلس اسلامی در آبان ماه امسال گزارشی تحت عنوان ,آسيب شناسی و بايسته‌های برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ايران دربارة زنان وخانواده, تهيه و منتشر کرد.وظيفه اين گزارش عقلانی کردن زن ستيزی رژيم و منطقی جلوه دادن آپارتايد و تبعيض جنسی است. براساس خبر سايت مجلس، ,دور شدن نسل جديد از هويت جنسی, را يکی از مهم ترين آسيب های اجتماعی خوانده است. دور شدن از هويت جنسی به نظر پژوهندگان رژيم اسلامی ناشی از ,تمرکز بر لزوم برابری و غفلت از جنسيت و و يژگی های جنسيتی, است که باعث شده زن ,خود را متفاوت از مرد, نشناخته و نتواند ,انتظارات متفاوت از دوجنس را بپذيرد و در نتيجه وجود قوانين و رويه های متفاوت در مورد زن و مرد را تبعيض می داند و رفته رفته خواهان تشابه نقش ها و حذف اختلافات می شود,.
اگر آيت الله جنتی می خواست جوهر اين متن را تشريح کند به سادگی می گفت: آزادی و برابری زن و مرد يعنی فحشا.
  منبع خبر


 

حمله تند احمدى نژاد به سران دولت هاى غربى

احمدى نژاد كه نماينده رژيمى است كه با كشتار سال 60 و قتل عام زندانيان سياسى در تابستان 67 به جنايت عليه بشريت متهم است درست در آستانه هفتمين سالگرد قتل هاى زنجيره اى نويسندگان و دگرانديشان در جمع گردان هايى كه سركوب حاشيه نشينان كوى طلاب مشهد و مردم قزوين را در پرونده خود دارند خواستار محاكمه رهبران كشورهاى غربى در دادگاههاى جنايتكاران جنگى به خاطر نقض حقوق بشر شده است
  منبع خبر


 

ما شاه شده ايم! جمهوري اسلامي

در روزها و ماه هاي اول بعد از پيروزي انقلاب اسلامي , بازار بازديد از كاخ ها و امكانات و تشريفات باقيمانده از شاهان پهلوي , بويژه محمدرضا شاه معدوم , بسيار داغ بود. كاخ گلستان , كاخ سعدآباد , كاخ نياوران , كاخ شمس در كرج , كاخ اشرف در نور مازندران و عتيقه جات و امكانات تشريفاتي بجاي مانده از خاندان سلطنت ...
آن روزها اگر هواپيماي ايرباس 321 تشريفاتي كه روز شنبه همين هفته تحويل دولت شده و اكنون در فرودگاه تهران موجود است نيز در اختيار رژيم شاه بود , قطعا يكي از مواردي بود كه مردم براي بازديد از آن هجوم مي بردند و انقلابيون نيز از اين مركب راهوار اما گران قيمت چماقي ميساختند و آنرا بر سر شاه و خاندان سلطنتي و دولتمردان آن زمان فرود ميآوردند. البته حق هم داشتند , زيرا خريد چنين هواپيمائي با اين قيمت گزاف و تزئينات گران , اصولا اقدامي خلاف است , نگهداري آن نيز خلاف بعدي و استفاده از آن نيز خلاف بزرگتر.
اين هواپيماي تشريفاتي طبق اطلاعات منتشر شده 60 ميليون دلار خريداري شده كه فقط 20 ميليون دلار آن صرف تزيينات داخلي آن گرديده است . قيمت ريالي اين هواپيمابراساس اين ارقام به نرخ همان روزي كه هواپيما در تهران تحويل گرفته شده (شنبه همين هفته ) حدود 550 ميليارد ريال (55 ميليارد تومان ) و هزينه تزيينات داخل آن حدود 185 ميليارد ريال (18,5 ميليارد تومان ) است . همين ارقام , بهترين دليل بر ناروا بودن خريد , نگهداري و استفاده از اين هواپيماست .
  منبع خبر


 

رژیم اسلامی يک ريال هم به كارتن ‌خوابها اختصاص نداد

به گزارش خبرگزاری حکومتی ايسنا، یکی از کارگزاران شهرداری تهران گفت بي ‌توجهی دولت به كارتن ‌خوابها همچنان ادامه دارد و افزود عليرغم پيگيري‌هاي متعدد، هنوز دولت يک ريال هم بودجه ويژه به ساماندهي بي ‌خانمانها اختصاص نداده است.
وی گفت هم اكنون 284 كارتن‌خواب و بي‌خانمان در مركز نگهداري اسلامشهر حضور دارند و با تكميل ظرفيت، اين مركز قفل شده در حالي كه بايد نيمي از اين مددجويان به بهزيستي تحويل شوند و افزود اين در حاليست كه سازمان بهزيستي به دليل نبود اعتبارات لازم، توانايي ساماندهي و تحت پوشش قرار دادن اين مددجويان را ندارد كه اين روند، جمع‌آوري كارتن‌خوابها را با مشكل مواجه مي ‌كند.
  منبع خبر


 

احتمال آزادي دانشجويان زنداني، در روز ۱۶ آذر، ايسنا

مدير كل حراست وزارت علوم گفت: با توجه به همكاري وزارت علوم و قوه‌ي قضاييه اميدواريم دانشجوياني كه نامشان در ليست ارسالي به قوه‌ي قضاييه وجود دارد، در روز دانشجو آزاد شوند.
دكتر «علي‌اصغر زارعي» در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار كرد: ليست به صورت رسمي به قوه‌ي قضاييه ارسال شده است.
وي با بيان اينكه «پس از ماه مبارك رمضان پيگر مساله‌ي آزادي دانشجويان زنداني بوده‌ايم»، اظهار اميدواري كرد كه هرچه زودتر زمينه‌ي آزادي آنها فراهم شود.
دكتر زارعي، يكسري از جرايم دانشجويان زنداني را جرائم عمومي خواند و گفت: تعريف اين جرائم را بايد قوه‌ي قضاييه ارائه دهد و آنها ليستي از اين دانشجويان در اختيار دارند كه به عنوان مثال دانشجويي كه مشكل پرداخت ديه دارد بايد تكليفش براي نحوه‌ي پرداخت ديه مشخص شود.
  منبع خبر


 

۱۰۰ روز در زندان غیر قانونی، نامه مسعود باستانی، روزنامه نگار از زندان اراک

ما را شکستی به نهایت رسیده است
ما شیشه ایم و شیشه چو بشکند تیزتر شود.
آذر ماه هر سال ماهی است که خاطرات تلخ آنانی که دل به آزادی میهن و بهروزی اهالی آن سپرده اند دوباره یادآور می شود. اهالی خونین دل جامعه معدنی، روشنفکران از زندان بازگشته و روزنامه نگاران بیکار شده این روزها تنها می توانند یاد فروهرها را گرامی بدارند و به پاس احترام به اندیشه و آزادیخواهی مجید شریف، محمد مختاری و جعفر پوینده چند خطی یادداشت در دفترچه خاطرات خویش بنویسند و من که در سرآغاز این ماه صدمین روز از دوران زندان خود را می گذرانم تنها با زمزمه بیت مذکور می کوشم، تا طاقت تحمل شرایط این روزگار را هر چه بیشتر در خویش پرورش دهم.
اگرچه من هم مانند بسیاری از روزنامه نگاران و قلم به دستان این سرزمین که امروز قلم هایشان را بنا بر اجبار و شرایط جامعه کنار گذاشته اند چند وقتی است سراغ کاغذ و قلم نرفته ام اما آذرماه و خاطره این عزیران و شاید گرامیداشت همه آنانی که برای آرمان های خویش جانفشانی کرده اند بار دیگر مرا به سوی ابزار کار قدیمی ام کشاند و اگر چه بنابر حکم قضایی صادره برای من، حق ندارم تا مدت پنج سال از ابزار کارم استفاده کنم، اما مگر می توان به خویش دروغ گفت.
صدمین روز از این زندان من هم که تنها به جرم حمایت نقادانه و تلاش در جهت گسترش آرمان راستین اصلاحات، حمایت از فعالین جامعه مدنی و روشنفکران منزوی شده و نیز تلاش در جهت احقاق حقوق زندانیان سیاسی و مطبوعاتی از جمله هاشم آقاجری، عباس عبدی، بهروز گرانپایه، قاضیان، تقی رحمانی، رضا علیجانی، هدی صابر، و در پایان اکبر گنجی و ناصر زرافشان و به خاطر سردبیری هفته نامه ندای اصلاحات برایم در نظر گرفته اند نیز سپری شده اما مگر می توان به راحتی واژه صد روز زندان را گفت و از کنار آن گذاشت.
من اکنون صد روز است که در زندان اراک حبسی را تحمل می کنم که بزرگ ترین گناه آن فعالیت مطبوعاتی و سردبیری یک هفته نامه است. و در این زندان علی رغم شرایط نامساعد، وضعیت اسفناک بهداشتی و رفاهی در معرض ابتلاء به انواع بیماری مختلف از جمله هپاتیت و ایدز هستم چرا که به زعم دادستان شهر اراک هنوز هم از حمایت خویش و فعالیت برای آزادی اکبر گنجی و ناصر زرافشان و سایر زندانیان سیاسی - مطبوعاتی دست بر نداشته ام. من اگر چه این روزها روزگار خود را در میان بزهکارانی که جرایمی همچون قتل، آدم ربایی سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و اختلاس و کلاهبرداری می گذارنم. اما هنوز هم از تنها معبر موجود یعنی برنامه 30:20 سیما اخبار مربوط به دنیای سیاست و خواب های خرگوشی روشنفکران منزوی گشته این سرزمین را دنبال می کنم و چه قدر برایم دردناک است که امسال حتی نتوانستم گزارش مراسم ساده گرامیداشت مجید شریف و کاظم سامی را منشتر کنم.
من صد روز است که همچنان روزها رامی شمارم تا شاید مقامات قضایی که مطمئنا از دستور اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی به وضعیت من و 33 نفر دیگر از زندانیان سیاسی مطلع هستند بپذیرند در این سیستم حداقل موظفند به دستورات عالی ترین مقام قضایی پاسخ مثبت دهند.
دادستان استان مرکزی که سابقاً قاضی ویژه پرونده من هم بوده است همچنان از اعطای مرخصی ماهانه، استعلاجی و استحقاقی که حق من است سر باز می زند چرا که به زعم او من یک زندانی شلوغ کارم و اگربه مرخصی بیایم صدای اعتراض خود و رفتار او را به گوش افکار عمومی خواهم رساند.
من صد روز است که تنها از کانال های خبری محدود موجود در زندان اراک اخبار اکبر گنجی را پیگیری می کنم و شاهدم که خواب خرگوشی افکار عمومی و روزگار کسالت آور مردم کوچه و بازار دیگر رمقی برای او هم باقی نگذاشته است و در این روزها سکوت افکارعمومی در مقابل ظلم های پی در پی تنها نمکی است که بر زخم های ما پاشیده می شود.
صد روز از حبس من سپری می شود و این در شرایطی بود که علی رغم تلاش بسیار خانواده و وکلایم تمام شکات پرونده مطبوعاتی من از شکایت خود صرف نظر کرده و دیگر دلیلی برای نگهداری من در زندان وجود ندارد.ادامه در...
  منبع خبر


Tuesday, November 29, 2005
 

تحصن اعتراضی دانشجويان داروسازی دانشگاه علوم پزشكي فارس

در پی تحصن اعتراضی و اعتصاب دانشجویان دانشکده داروسازی اصفهان، دانشجويان داروسازي دانشگاه علوم پزشكي فارس نیز تحصن اعتراض آمیز برگزار کردند. به گزارش خبرگزاري حکومتی فارس از شيراز، دانشجويان معترض پلاكاردهايي حاوي شعارهاي "در عصري كه سوپر ماركت هم به ارث نمي ‌رسد، چرا داروخانه‌ به ارث مي ‌رسد؟" و "اگر تخصص داروسازي نيست، رسما دانشكده‌هاي داروسازي را تعطيل كنيد" در دست داشتند.
پیش تر گزارش شده بود دانشجويان دانشكده داروسازي اصفهان همگام با دانشجويان داروسازي سراسر كشور اعتصاب نموده و از شركت در جلسات امتحاني و كلاس هاي درس خودداري كرده اند.
  منبع خبر


 

فیلترشکن جدید اینترنتی

به دنبال افزايش اقدامات رژيم اسلامی در فيلتر كردن سايت هاي اينترنتي ، دولت آمريكا نيز ابزارهاي خود براي شكستن فيلترهاي اينترنتي در ايران را افزايش داده است و در همين راستا، رادیو آمريكا روز گذشته جديدترين فيلتر شكن فارسي خود را ارايه كرد.

براي دسترسي به اين فيلتر شكن به آدرس زير مراجعه كنيد:

www.toochal.com
  منبع خبر


 

غنی سازی پستوی "نظام"

تایید خبر دریافت پاسُخ وزیران خارجه سه کشور اروپایی طرف مُذاکره، مبنی بر موافقت با پیشنهاد از سرگیری گفتگوها، یکی از موارد نادری است که کارگزاران جمهوری اسلامی طی روزهای گُذشته و در رابطه با تحولات اخیر پرونده هسته ای، حاضر به اطلاع رسانی در باره آن شُده اند. در یک حاشیه مُطمین و به اندازه کافی دور از افکار عمومی، "پرونده ملی" به دست تصمیم گیرندگان "خودی" آن ورق می خورد....(ادامه)
  منبع خبر


 

جزای نقدی برای بی حجابان

مرجع : خبرگزاری کار
آفتاب:كساني كه حجاب اسلامي را رعايت نكنند و عفت عمومي را جريحه‌‏دار كرده و به نظام دهن‌‏كجي، محكوم به جزاي نقدي و تعزير مي‌‏شوند.
در نشست ستاد مبارزه با جرایم خاص آذربایجان شرقی تاكيد شد؛ افرادي كه در اولين بار به حجاب بي‌‏توجهي نكنند با اخذ تعهد و ضميمه كردن آن به پرونده برخورد مي‌‏شود؛ اما آنهايي كه براي چندمين بار حجاب را رعايت نكنند به شدت برخورد مي‌‏شود.
سردار نصرتي، فرمانده نيروي انتظامي استان آذربايجان شرقي نيز در اين نشست با ارائه گزارشي از وضعيت اجتماعي و اخلاقي در جامعه، گفت: من خود به عنوان يك شهروند از ترويج بدحجابي در جامعه رنج مي‌‏برم كه در برخورد با آن اقداماتي داريم تا اماكن را از اشاعه فساد دور سازيم و كساني كه با بدحجابي به نظام دهن‌‏كجي مي‌‏كنند برخورد كرده و آنان را به مراجع قضايي معرفي مي‌‏كنيم.
وي گفت: ترويج بدحجابي در برخي از مراكز از جمله دانشگاه‌‏ها، نمايشگاه و بازار بسيار بيشتر است.
در اين جلسه همچنين مقرر شد؛ بازرسان ويژه در بازرسي ادارات، سازمان‌‏ها و ارگان‌‏ها رعايت حجاب كارمندان را مدنظر قرار داده و گزارش كتبي و فردي آنان در پرونده انفرادي آنان ضميمه شود.
  منبع خبر


 

8آذر:گزارش جهانى نابودى جنگل ها در ايران

ايسنا: بانك جهانى در جديدترين گزارش خود از وضعيت نابودى جنگل ها در ايران اعلام كرد: خسارات ناشى از قطع درختان جنگلى و نابودى جنگل هاى خزرى سالانه ۹۰۶ ميليون دلار آمريكا برابر با ۷ ميليارد و ۲۱۲ ميليون ريال و ۸/۰ درصد از توليد ناخالص داخلى است. طبيعت متنوع موجب شده است كه ايران داراى جنگل هاى ناهمگون اما متنوعى باشد، اين اقليم از آب و هواهاى مرطوب، نيمه مرطوب تا نيمه خشك و خشك تشكيل و اين امر موجب توسعه تنوع زيستى گرانبها و مناطق حفاظت شده ارزشمندى شده است. به طور كلى ۵ منطقه جنگلى مشخص و مجزا در ايران شناخته شده است كه شامل ,جنگل هاى خزرى,، ,جنگل هاى ارسباران,، ,جنگل هاى زاگرس,، ,جنگل هاى تورانى, و ,پوشش هاى گياهى خليج فارس, است. بر اساس گزارش بانك جهانى، ميانگين سالانه نابودى ,جنگل هاى خزرى, در ايران ۴۵ هزار هكتار معادل ۴/۲ درصد از كل مساحت جنگل هاى اين ناحيه و ۳/۰ درصد از مساحت كل جنگل هاى كشور است. از سوى ديگر ميانگين سالانه نابودى ,جنگل هاى زاگرس, ۵۴ هزار هكتار معادل ۱/۱ درصد از مساحت جنگل هاى اين منطقه و ۴/۰ درصد از مساحت كل جنگل هاى كشور را تشكيل مى دهد. همچنين سالانه ۲۷ هزار هكتار از جنگل هاى ,ايرانى - تورانى, معادل ۸/۰ درصد از كل مساحت جنگل هاى اين منطقه و ۲/۰ درصد از كل مساحت جنگل هاى كشور نابود مى شوند كه در مجموع بدون احتساب جنگل هاى ,ارسباران, و ,خليج عمانى, سالانه ۱۲۵ هزار هكتار از جنگل هاى كشور نابود مى شوند كه اين رقم معادل يك درصد از كل جنگل هاى كشور است.شرق
  منبع خبر


 

7آذر:گزارش تصويرى تجمع روبروى در دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايى

7آذر:گزارش تصويرى تجمع روبروى در دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايى
  منبع خبر


 

قطع دست راست و پای چپ یک زندانی در زندان کارون اهواز

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، دستگاه قضايی رژیم اسلامی دست راست و پای چپ مردی را در زندان کارون اهواز قطع کرد.

این فرد از سوی دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان ماهشهر به قطع دست راست و پای چپ در ملاعام محکوم شده بود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی نوشت حکم دادگاه پس از تائید دیوانعالی کشور در محوطه زندان کارون اهواز اجرا شد.
  منبع خبر


 

جزئيات قتل زندانى نوجوان در زندان عادل آباد شيراز

روزنامه حکومتی ایران: در حالى هفته گذشته خبر قتل يك نوجوان ۱۷ ساله در زندان عادل آباد شيراز منتشر شد كه چندى پيش نيز اين زندان به دليل درگيرى چند تن از زندانيان، با تنش و ناآرامى مواجه شد. به دنبال اين اتفاقات، مدير كل زندان هاى استان فارس به خاطر سهل انگارى در انجام وظيفه و نظر هيأت رسيدگى به تخلفات ادارى كاركنان،بركنار و سرپرست جديدى تعيين شد...ادامه منبع خبر.
  منبع خبر


 

زلزله قشم هزاران بی خانمان بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، بر اثر زمين لرزه روز گذشته در جزیره قشم، 700 خانواده ساكن این منطقه بی ‌خانمان شده اند. رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه استان هرمزگان شمار كشته‌ شدگان اين زلزله را 10 نفر و تعداد مجروحین را حدود 100 نفر اعلام كرده است.

این گزارش حاکیست 45 مدرسه نیز در شهرستان قشم كاملا تخريب شده است. 15 روستا نيز بين 30 تا 90 درصد آسيب ديده‌ اند.

رژیم اسلامی تا کنون هیچ اقدام جدی برای کمک به زلزله زدگان انجام نداده است.

استاندار هرمزگان "فاصله دريايی قشم تا بندرعباس" را دليل كندی كار امدادرسانی اعلام كرده است.
  منبع خبر


Sunday, November 27, 2005
 

زمين لرزه نسبتا شديدي قشم را لرزاند

زمين‌لرزه‌اي به بزرگي تقريبي ‌٥/٥ در مقياس امواج دروني زمين بعد از ظهر امروز حوالي جزيره قشم را لرزاند.


به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، شبكه‌هاي لرزه‌نگاري وابسته به مركز لرزه‌نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران در ساعت ‌١٣ و ‌٥٣ دقيقه و ‌٣١ ثانيه روز يكشنبه ‌٦ آذرماه رخداد اين زلزله را ثبت كردند.

گزارش تكميلي متعاقبا ارسال مي‌شود.

منابع دیگر از جمله رادیو فردا تعدا کشته شدگان را تا این لحظه 5 نفر اعلام کرده‌اند
  منبع خبر


 

همسر اكبر گنجي با ارسال نمابري نسبت به وضعيت جسمي و روحي همسرش ابراز نگراني كرد

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ،معصومه شفيعي با ارسال نمابري به ايسنا آورده است كه طبق هماهنگي انجام شده قرار بود روز جمعه خانواده‌ي گنجي با وي ملاقات كنند اما پس از ساعتي انتظار گفته شد كه اين ملاقات منتقي شده است.

وي با بيان اين كه خانواده‌ي گنجي به خصوص مادرش به شدت نگران وضعيت او هستند توجه و پاسخ‌گويي مسوولان ذيربط را در اين باره خواستار شد.
  منبع خبر


 

تعویق یک ساله آبگیری سد سيوند در پي نگراني ها از آسيب پاسارگاد: مصاحبه با دو كارشناس

رادیو فردا: در پی بازدید عده ای از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مدیران میراث فرهنگی و سازمان آب منطقه فارس، درخواست شد عملیات اجرایی سد سیوند برای یک سال و تا تکمیل کاوشهای باستانشناسی در این منطقه به تعویق افتد. دوستداران میراث فرهنگی ایران می‌گویند گرچه از شنیدن این خبر شادمانند، اما هنوز منتظرند تا از کارشناسان مستقل از دولت در این باره نظر خواهی شود. محمد علی دادخواه یکی از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر به رادیو فردا می گوید تعویق یک ساله در آبگیری سد سیوند کافی نیست. دکتر پرویز ورجاوند استاد ممتاز باستانشناسی دانشگاه تهران هم با این که از زمان این تصمیم گیری شکوه می کند، اما از تاخیر یکساله در آبگیری سد سیوند استقبال می کند. دکتر ورجاوند می گوید: باید شورای کلانی برای کار میراث فرهنگی در ایران سامان بگیرد که اعضای آن افرادی باشند صاحبنظر، شناخته شده و معتبر که قدرت موضعگیری را در مقابل حاکمیت داشته باشند، که هم مجلس، هم دستگاه میراث و هم دولت خودش راموظف بداند که کارشناسی آنها را بپذیرد و انجام دهد.
  منبع خبر


 

مذاكرات پس پرده اتمى ايران و كره شمالى

رادیو آلمان: مشكل برنامه‌هاى اتمى ايران هر روزى كه مى‌گذرد، بيشتر در صحنه بين‌المللى مطرح مى‌شود.

خبرگزارى فرانسه امروز به نقل از هفته‌نامه آلمانى اشپيگل گزارشى را در مورد تلاش‌هاى پنهانى ايران براى همكارى‌هاى تسليحاتى هسته‌اى با كره شمالى منتشر كرد. بر پايه‌ى اين گزارش، در صورتيكه كره شمالى در خصوص توليد و تكميل موشك‌هاى هسته‌اى با ايران هميارى كند، از همكارى‌هاى وسيع اقتصادى جمهورى اسلامى بهره‌مند خواهد شد.

هفته‌نامه اشپيگل، چاپ هامبورگ آلمان مى‌افزايد كه اين اطلاعات را از منابع امنيتى مخفى كشورهاى غربى بدست آورده است
  منبع خبر


 

درخواست بيش از ۱۸۲ تن از وكلا و حقوق‌دانان كشور براي آزادي عبدالفتاح سلطاني

با سپري شدن 4 ماه از بازداشت عبدالفتاح سلطاني وكيل پايه يك دادگستري و عضو هيات مديره كانون وكلا و طولاني شدن غيرمنطقي دادرسي و بلا تكليف ماندن وضعيت وي بيش از 182 تن از وكلا و حقوق‌دانان كشور طي نامه‌اي به آيت‌الله شاهرودي رييس قوه قضاييه خواستار رسيدگي عاجل به پرونده و آزادي نامبرده با تخفيف قرار گرديدند. لازم به توضيح است كه در چند ماه گذشته درخواست‌ها و اقدامات متعددي از سوي شخصيت‌هاي فرهنگي ، مطبوعاتي، حقوقي و سياسي و نهادهاي داخلي و بين‌المللي در همين زمينه مطرح شده و تاكنون بي‌پاسخ مانده‌است. نكته درخور توجه اين است كه در دهه‌هاي گذشته در ايران اقدام جمعي و مشترك اين تعداد از وكلا و حقوق‌دانان در چنين موضوعاتي بي‌سابقه بوده است و همين امر حاكي ازاهميت مسئله مي‌باشد. گمان مي رود با توجه به ابعاد وسيع‌ حقوقي اين اقدام در داخل و خارج تاثيرات مثبتي بر روند پرونده عبدالفتاح سلطاني جاي نهد.
  منبع خبر


Saturday, November 26, 2005
 

دهها کارگر شرکت ايران خودرو ديزل طی چند هفته اخير اخراج شده اند !

جمعی از کارگران ايران خودرو : بنابر گزارش همکارانمان از شرکت ايران خودرو ديزل طی روزهای گذشته شرکت ايران خودرو ديزل ساعت کار خودرا از دو شيفت به يک شيفت کاری تقليل داد و در نتيجه دهها نفر از کارگران خود را اخراج کرد.
اخراج اين کارگران در سالروز تصويب قانون کار يک دهن کجی آشکار به مدافعان قانون کار و حاميان آن بخصوص خانه کارگريها و مسولان وزارت کار بود.
شرکت ايران خوذرو ديزل در زمان مديريت غروری مدير سابق ايران خودرو در پی انتقال اتوبوس سازی اين شرکت به شرکت خاور بوجود آمد بود و از يک شرکت نيمه فعال به يکی از فعالترين شرکتهای خودروسازی تبديل شد، اما در پی بر کناری غروی و روی کار آمدن منطقی دچار تغيير و تحول گرديد و شيخانی مدير شرکت تام ايران خودرو که يکی از مديران صنايع نظامی و از نزديکان منطقی بود سکان آن را به دست گرفت.
ولی ضعف مديريت شيخانی باعث شد اين شرکت روز بروز وضع بدتری پيدا کرده و امروز در آستانه ورشکستگی قرار بگيرد به طوری که اين سومين مرتبه کاهش نيرو در اين مجتمع صنعتی در طی امسال می باشد .
اوايل سال جديد نيز شرکت ايران خودرو ديزل دهها نفر از کارگران خود را اخراج کرد که اعتراض و اعتصاب آنان در اکثر مطبوعات دولتی و غيردولتی انعکاس پيدا کرد.
اعتراض کارگران اين شرکت به علت پيمانکاری راه به جای نبرد و کارگران از اين وضع خسته شده به دنبال کار ديگری رفتند. وضعيت نابسامان شرکت ادامه پيدا کرد تا اينکه......متن کامل
  منبع خبر


 

"احمد سراجی" وبلاگ نويس تبريزی درخواست پناهندگی کرد!

تبريز نيوز: "سيد احمد سيد سراجي"،وبلاگ نويس زندانی پس از خروج از کشور از دفتر امور پناهندگی سازمان ملل در ترکيه درخواست پناهندگی کرد.
"سراجي"،در تماس تلفنی کوتاه با سرويس حقوق بشر تبريز نيوز گفت:با توجه به اين که پاسپورتم ضبط شده بود ، بدون پاسپورت از ايران به کشور "ترکيه" آمده و به دفتر امور پناهندگان سازمان ملل در شهر " وان "جهت اخذ پناهندگی مراجعه کردم و هم اکنون در حال طی مراحل قانونی هستم.
وی افزود:در فرصت ايجاد شده برای اجرای حکم جديد يک سال زندان که پس از سپری کردن ۶ ماه زندان و تحمل ۳۰ ضربه شلاق بايد اجرا می شد خودم را از زندان تبريز به دفتر امور پناهندگان سازمان ملل در شهر " وان " ترکيه رساندم.
"سراجي"،گفت: پس از تحمل ۶ ماه زندان و ۳۰ ضربه شلاق تعزيری، در حاليکه شعبه دوم دادگاه تجديد نظر دادگستری آذربايجان شرقی نيز رای يک سال زندان شعبه ۱۰ حقوقی دادگستری تبريز را مبنی بر تلاش بر براندازی و توهين به رهبری نظام را مورد تاييد قرار داده و از ديگر اتهامم که "ارتداد" بود تبريه شدم نه تنها بايد يک سال ديگر بلکه علاوه بر اين ۳ حکم ، چون پرونده ی ديگری نيز داشتم که 2 سال تعليقی مشروط به عدم فعاليت و محکوميت بود (با احتساب همه احکام) بايد ۳ سال ديگر در زندان می ماندم.
اين"وبلاگ نويس"،افزود:.... متن کامل
  منبع خبر


 

در اعتراض به‌ عملکرد نيروهای انتظامی بازار شهر مهاباد تعطيل شد!


شهر مهاباد همچنان ناآرام و در حالت تعطيلی و اعتصاب به سر می برد.
به گزارش دبيرخانه ی کومه له، سازمان انقلابی زحمتکشان ايران، بيشتر دکان های شهر مهاباد در روز پنجشنبه بسته بود. بستن دکانهای شهر بمنظور اعتراض مردم شهر به‌ عملکردهای جنايتکارانه‌ی رژيم جمهوری اسلامی در شهر مهاباد به‌خصوص قتل شيرکو امينی است.
پس از تحويل جنازه شيرکوه به خانواده اش، همان شب بيش از دويست نفر از ماموران انتظامی به همراه عده‌ی ده‌ تا دوازده‌ نفری از خانواده‌ی شيرکو، جنازه‌ را تا گورستان همراهی کردند و تا به‌ خاکسپاری جنازه‌ هم چنان به‌ نگهبانی و حراست پرداختند... متن کامل
  منبع خبر


 

آمار تکان دهنده خودسوزی در استان لرستان !

به گزارش سايت حکومتی آفتاب، بر پریایه آمار تكان دهنده ای که از سوی سرپرست دانشگاه علوم پزشكی استان لرستان اعلام شد، تنها در سال گذشته، ۳۰۰ مورد خودسوزی در این استان رخ داده که نسبت به دو سال پیش از آن، سه برابر شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكی استان لرستان گفت خودسوزی به يک معضل مهم اجتماعی در این استان تبديل شده است.
وی از اين پديده به عنوان يک فاجعه بزرگ نام برد و افزود آمار خودسوزی سال ۸۳ حدود سه برابر سال ۸۱ است. در سال هشتاد و یک، ۱۰۷مورد خودسوزی در استان لرستان گزارش شده بود كه در سال ۸۳ به بيش از ۳۰۰ مورد رسيد.
  منبع خبر


 

تابوی قتلهای زنجیره­ای شکستنی است !

جنایت و کشتار وحشیانه دگراندیشان در پاییز ۷۷ یقیناً هیچگاه به دست فراموشی سپرده نمی شود. اکنون که در هفتمین سالگرد این تعرض وحشیانه علیه عرصه دگراندیشی در ایران به سرمیبریم و چنین روزهایی یادآور روزهای پراز ارعاب و توحش می باشد، مراسم سالگرد قتل داريوش فروهر و پروانه فروهر در خانه و قتلگاه آنها برگزار شد .
جمعی از فعالان سياسي، ‌دانشجويان و اقشار مختلف مردم دراین مراسم حضور یافتند. در جمع چهره ها و ستمدیدگان سیاسی دكتر ناصر زرافشان (وكيل پرونده قتل‌هاي زنجيره اي)،‌ شيرين عبادي،‌ مهندس عزت الله سحابي ،‌ دكتر صدر حاج سيد جوادي،‌ خسرو سيف، پرويز ورجاوند، مهندس عباس امير انتظام، محمد ملكي، فريبرز رئيس دانا، هدي صابر،‌ حجت الاسلام احمد منتظري ( به نمايندگي از آيت الله منتظري )، پروفسور امين ، محمد بسته نگار،‌ دكتر احسان نراقي،‌ دكتر احمد زيدآبادي، مهندس هاشم صباغيان،‌ دكتر حبيب الله پيمان،‌ مرضيه مرتاضي لنگرودي، حسين شاه حسيني، مهندس علي اكبر موسوي خوئيني،‌ عبدالله مومني،‌ سعيد حبيبي،‌ محمد هاشمي،‌ مرتضي اصلاحچي،‌ اعضاي كميته دانشجويي دفاع از زندانيان سياسي و ... حضور داشتند .
پرستو فروهر، دراین مراسم ضمن قدرداني از حضور شركت كنندگان و گراميداشت ياد قربانيان قتل‌هاي زنجيره اي ،‌ از دكتر ناصر زرافشان وكيل قربانيان قتل هاي زنجيره اي و همچنين اكبر گنجي روزنامه نگار كه آزادي خويش را فداي افشاي حقايق اين پرونده كرد تشكر نمود . داريوش و پروانه فروهر گرچه در ميان زند‌گان نيستند اما خونشان شرم و رسوايي براي آنانكه دشمن‌ خطاب‌شان مي كردند به ارمغان آورد .
در اين مراسم شركت كنندگان بر علیه استبداد شعار دادند.... متن کامل
  منبع خبر


Wednesday, November 23, 2005
 

از سوي مقامات بلندپايه ايران ، کاسترو، رهبر انقلاب کوبا به پذيرش دين اسلام دعوت شد !

فردا : مقامات روحاني جمهوري اسلامي ايران، فيدل كاسترو رهبر كمونيست كوبا را به پذيرش دين اسلام دعوت كردند. به گزارش خبرنگار «فردا»، در پي اظهار تمايل چندي پيش كاسترو براي احياي دين در كشور كمونيستي كوبا، اين دعوت صورت گرفته است. يك مقام آگاه به خبرنگار «فردا» گفت كه رهبر كوبا چندي پيش در ديدار با يك مقام ايراني گفته است "ما احساس مي كنيم يك چيزي مانند دين در جامعه‌امان كم داريم و خلا آن را احساس مي كنيم." پس از اين اظهار تمايل كاسترو و گزارش آن به مسئولان ايراني، از محمد رضا حكيمي، فيلسوف اسلامي، خواسته شده است در نامه‌اي به كاسترو به تشريح و تبيين اصول متعالي و حيات‌بخش دين مبين اسلام و قرآن حكيم بپردازد. ..ادامه در منبع خبر
  منبع خبر


 

هفتمين سالگرد گرامى داشت فروهرها

1آذر:گزارش تصويرى از هفتمين سالگرد گرامى داشت فروهرها درتهران
  منبع خبر


 

مراسم هفتمین سالروز قتل پروانه و داریوش فروهر در تهران

امروز در هفتمین سالروز قتل داریوش و پروانه فروهر (رهبران حزب ملت ایران) که در خانه خود در تهران بدست قاتلان اعزامی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، به دستور رهبران رژیم دشنه آجین شدند، در حالیکه شورای موسوم به تامین استان تهران از برگزاری هرگونه مراسم علنی و در مکانهای باز یا حتی مساجد و تالارها جلوگیری کرده بود، بنا بر گزارشها، صدها نفر در قتلگاه آنان، بعداز ظهر امروز گرد آمدند تا یاد آنها را گرامی بدارند...ادامه در منبع خبر
  منبع خبر


 

تونی بلر: بهتر است از داخل ایران دگرگونی ایجاد کنیم

به گزارش خبرگزاریها از لندن، تونی بلر، نخست وزير انگلستان امروز طی سخنانی در جمع شماری از نمایندگان مجلس عوام اين کشور از رهبری رژیم اسلامی و تحولاتی که پس از روی کار آمدن احمدی نژاد رخ داده ابراز نگرانی کرد و ضمن رد اقدام نظامی علیه رژیم ملاها گفت در نهایت بهتر است برای تغییر حکومت در ایران از داخل این کشور دگرگونی ایجاد کنیم.
نخست وزیر انگلستان بار دیگر در سخنان خود، فعالیتهای هسته ای جمهوری اسلامی را تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات جهان دانست و گفت مسایل نگران کننده ای در ارتباط با رژیم تهران از جمله تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی، حمایت از تروریسم و دخالت در امور عراق، وجود دارد و افزود رژيم تهران می تواند به يک تهديد جهانی تبديل شود.
این دومین بار طی هفته های اخیر است که نخست وزیر انگلستان در بین نمایندگان مجلس عوام این کشور صراحتا از تغییر رژیم در ایران سخن می گوید.
  منبع خبر


 

آب مرده ‌شورخانه بهشت زهرا به قنات های منطقه می ریزد

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، یکی از کارگزارن رژیم اسلامی گفت بيش از دو دهه است كه مردم جنوب شهر تهران از آب آلوده به نفت استفاده می کنند و آب مرده‌ شور خانه بهشت‌ زهرا نیز به قناتهاي اطراف آن منطقه سرازير مي ‌شود كه بايد دستگاههاي مربوط با جديت در اين زمينه اقدام كنند.
  منبع خبر


 

يک روزنامه نگار کرد در زندان مريوان دهان خود را دوخت

تبريز نيوز:سرويس حقوق بشر:"مادح احمدي" روزنامه نگار کرد زنداني در زندان مريوان پس از اعتصاب غذا دهان خود را دوخت.
" احمدي" روزنامه نگار سنندجي در زندان مريوان که در رابطه با نا آرامي هاي ماه هاي گذشته کردستان دستگير و روانه زندان مريوان شده است در اعتراض به عدم تبديل قرار بازداشت به قرار وثيقه پس از اعتصاب غذا دهان خود را با نخ دوخت.
يکي از اقوام نزديک اين روزنامه نگار در گفتگو با پيمان پا ک مهر با تاييد اين خبر گفت: "مادح احمدي" از لحاظ جسمي در وضعيت خطرناکي قرار گرفته است.
  منبع خبر


Tuesday, November 22, 2005
 

درگيري گسترده مردم و نيروي سركوبگر انتظامي در مهاباد

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت روز يكشنبه طي اطلاعيه‌اي مجامع بين‌المللي را به محكوم كردن جنايات رژيم آخوندي در مهاباد و تلاش براي آزادي دستگيرشدگان فراخواندمتن اطلاعيه دبيرخانه به اين شرح است:روز گذشته, يكشنبه 29آبان, مناطق مختلف مهاباد صحنه رويارويي مردم اين شهر با نيروهاي سركوبگر بود. اين درگيريها كه از قبل از ظهر ديروز پس از قتل يك جوان مهابادي بدست مزدوران رژيم آغاز شد تا پاسي از شب ادامه يافت. رژيم آخوندي با سرازير كردن نيروهاي سركوبگر از شهرهاي اطراف به مهاباد يك حكومت نظامي در اين شهر ايجاد كرده است...ادامه در منبع خبر
  منبع خبر


 

پارلمان اسرائیل منحل شد

خبرگزاري رويتر 30 آبان 84 (21 نوامبر) خبر داد به دنبال خروج آريل شارون، نخست وزير اسرائيل از حزب ليكود، وي طي ملاقاتي با رئيس جمهور اين كشور، خواستار انحلال پارلمان و برگزاري انتخابات زودرس گرديد.
به نظر مي رسد كه آريل شارون قصد دارد با حزب جديدي قدرت را به دست گيرد.
آريل شارون اعلام كرد كه رئيس جمهور با انحلال پارلمان موافقت كرده است.
با خروج حزب كارگر از دولت ائتلافي، ادامه كار اين دولت براي شارون با دشواري همراه بود
  منبع خبر


 

تسليت کانون نويسندگان ايران به مناسبت درگذشت منوجهر آتشى

درگذشت اندوهبار منوچهر آتشی، يكی از برجسنه ترين شاعران ايرا ن و عضو ديرينه ی كانون نويسندگان ايران را به جامعه ی ادبی ايران و جهان تسليت می گوئيم.
كانون نويسندگان ايران
٢٩ آبان ١٣٨٤
  منبع خبر


 

برخیز ای داغ نفرت خورده...

گل‌کو
دیروز خبری خواندم که مثل پتک بر فرق سرم فرود آمد. مرگ یک نوجوان هفده ساله در اثر تجاوز پنج زندانی در زندان )عادل آباد شیراز.(لينكنوجوانی که به جرم سرقت دستگیر شده بود و باید در بند نوجوانان می بود وسط بند مجرمین عادی رها شده بود.. فقر و بدبختی که منجر به دزدی و سرقت شده بود برایش کافی نبود که باید زیر زجر و شکنجه جسمی تجاوزپنج نفر هم جان بسپارد.راستی این کشور در سایه ملاها به چه باغ وحشی تبدیل شده؟ فریاد این کودکان را کی میشنود و کی جواب خواهد داد؟این نوجوان هفده ساله باید الآن سر کلاس درس میبود. باید نان کافی داشت و با شکم سیر می آمد سر کلاس. درسش را میخواند. با دختری دوست میشد. موزیک گوش میکرد. گردش میرفت. دیپلمش را میگرفت. میرفت دانشگاه و درس میخواند. میرفت دور دنیا را میگشت. مغز او از مغز خیلی ها که به جایی رسیده اند کمتر کار نمیکرد. گناهش این بود که در ایران به دنیا آمده بود و فقیر بود.
ادامه
  منبع خبر


 

تحديد اينترنت‌ در ايران‌:تحديدي‌ كه‌ هر روز بيشتر از گذشته‌ اعمال‌ مي‌شود

زماني‌ كه‌ بحث‌ محدوديت‌ دسترسي‌ به‌ سايت‌هاي‌ اينترنتي‌ در ايران‌ مطرح‌ شد، بسياري‌ اين‌ موضوع‌ را به‌ سخره‌ گرفتند و آن‌ را جدي‌ تلقي‌ نكردند اما گذشت‌ زمان‌ و اقدامات‌ دولت‌ در اين‌ باره‌ اين‌ واقعيت‌ را براي‌ همگان‌ روشن‌ كرد. اولين‌ محدوديت‌سازي‌ در زمان‌ دولت‌ خاتمي‌ رخ‌ داد. وقتي‌ شوراي‌ عالي‌ انقلاب‌ فرهنگي‌ در مصوبات‌ خود، محدودسازي‌ اينترنت‌ را تصويب‌ كرد، سيدمحمد خاتمي‌ رييس‌جمهور وقت‌ از اين‌ مصوبه‌ حمايت‌ كرد. او معتقد بود كه‌ محدودسازي‌ اينترنت‌ و فيلترينگ‌ برخي‌ سايت‌هاي‌ مستهجن‌ به‌ حفظ‌ فرهنگ‌ اصيل‌ ايراني‌ و اسلامي‌ كمك‌ مي‌كند. اما هر چه‌ زمان‌ پيش‌ رفت‌ فيلترينگ‌ سايت‌هاي‌ سياسي‌ و خبري‌ بيشتر شد نه‌ سايت‌هاي‌ مستهجن‌. اكنون‌ اين‌ بحث‌ به‌ جايي‌ رسيده‌ كه‌ فيلترينگ‌ سايت‌ها به‌ پيمانكار سپرده‌ شده‌ است‌. هم‌اكنون‌ وزارت‌ ارتباطات‌ اعلام‌ كرده‌ كه‌ اجراي‌ طرح‌ سراسري‌ براي‌ مسدود كردن‌ سايت‌هاي‌ اينترنتي‌ به‌ پيمانكار سپرده‌ شده‌ است‌.
  منبع خبر


 

"کشوری که بسیج دارد از لولوی شورای امنیت هراسی ندارد "

پاسدار جزایری، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران امروز طی سخنانی با اشاره به احتمال ارجاع پرونده هسته ای جمهوری اسلامی به شورای امنیت سازمان ملل، به تهدیدهای تروریستی متوسل شد و گفت"کشوری که نیرویی همچون بسیج دارد، از لولوی شورای امنیت هراسی ندارد."
وی ادعا کرد "بدون تردید جمهوری اسلامی دراین زمینه مسایل هسته ای پیروز خواهد شد و آمریکا را شکست خواهد داد" و افزود "آمریکا شکست ‌های سختی از زمان پیروزی انقلاب تا به امروز از جمهوری اسلامی متحمل شده است."
پاسدارجزایری گفت "شکست‌های کاخ سفید از جمهوری اسلامی در دوره چند تن از روسای جمهور این کشور رخ داده است. چهره ‌های آنها به هنگام ناکامی در برابر جمهوری اسلامی واقعا دیدنی بود که با توجه به اقدامات سخیف بوش ، به نظر می‌رسد چهره وی دیدنی ‌تر خواهد بود."
وی در پایان بر ادامه فعالیتهای مشکوک هسته ای رژیم تاکید کرد و گفت "کشوری با پشتوانه بسیج و سپاه قادر است در دنیای زورمدار و استکباری کنونی با سربلندی به راه پر افتخار استقلال و آزادی خود ادامه دهد و همین پشتوانه مردمی است که نظام مصمم است در برابر زورگویی‌ها و تحرکات غیرقانونی آمریکا و اروپا در موضوع انرژی هسته‌ ای ایستادگی کند."
  منبع خبر


 

حمله به زندانیان سیاسی در زندان اوین

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
بر اساس اخبار رسیده از زندان اوین، عصر امروز گروهی از نگهبانان به دستور حفاظت اطلاعات زندان اوین وارد بند 350 شده و به اتاقهای زندانیان سیاسی حمله و تمامی اموال ، کتابها و دست نوشته های آنان را ضبط کردند.
در پی این حادثه مهندس حشمت الله طبرزدی طی تماسی از زندان ضمن بیان واقعه رفتار آنان با زندانیان سیاسی را بسیار تحقیرآمیز و بی سابقه خواند. وی همچنین از احتمال دور جدید فشار بر زندانیان سیاسی خبر داد و اعلام کرد در صورتی که ظرف 24 ساعت آینده تمامی اموال وی و سایر زندانیان سیاسی به آنها بازگردانده نشود ، قطعا دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
همچنین به گفته ی منابع خبری در زندان رجایی شهر، بهروز جاوید تهرانی ، اسد شقاقی و خالد حردانی که از روز 3 شنبه ی گذشته دست به اعتصاب غذا زده بودند، به حفاظت اطلاعات سپاه در این زندان احضار شده و تهدید شده اند که به اعتصاب غذای خود پایان دهند.
گفتنی است پس از پافشاری این سه تن بر ادامه ی اعتصاب غذا تا تحقق خواسته هایشان مسئولین زندان آنان را به بندهای جداگانه ای فرستاده اند.
هم اکنون بهروز جاوید تهرانی در بند 5 موسوم به بند جوانان زندان رجایی شهر در میان مجرمین با جرایم عادی، خالد حردانی در بند 1 این زندان و اسد شقاقی در بند 6 نگهداری میشوند.
لازم به یادآوری این سه زندانی سیاسی هفته ی گذشته ی پس از حمله ی نگهبانان زندان به بند 6 و ضرب و شتم آنان دست به اعتصاب غذا زدند.
30/8/1384کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسیkomitedefa@yahoo.com
  منبع خبر


 

سفر جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق به تهران

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق بعدازظهر امروز برای انجام یک سفر سه روزه وارد تهران شد. این نخستین سفر یک رئیس جمهور عراق پس از گذشت بیش از 40 سال به ایران است.
آقای طالبانی قرار است عصر امروز با احمدی نژاد دیدار و گفتگو کند. وی همچنین با علی لاریجانی، دبیر شورایعالی امنیت رژیم اسلامی و منوچهر متکی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی دیدار خواهد کرد.
سفر رئیس جمهور عراق به تهران در شرایطی صورت می گیرد که دخالتهای رژیم اسلامی در عراق بویژه پس از کشف یک شکنجه گاه مخفی که توسط نیروهای شبه نظامی شیعه بدر اداره می شد، با موجی از اعتراض و انزجار از سوی مردم عراق بخصوص شهروندان سنی مذهب عراقی مواجه شده است.
نیروهای آمریکايی و انگلیسی مستقر در عراق نیز بارها طی هفته های اخیر رژیم تهران را به حمایت از تروریستها و ارسال مواد منفجره و بمب های پرقدرت به عراق برای کشتن نیروهای ائتلاف متهم کرده اند.
  منبع خبر


Sunday, November 20, 2005
 

به دستور دادستان ، مسعود باستانی حق مکاتبه با قاضی پرونده خود را ندارد

شهروند - خسرو شمیرانی
مسعود باستانی روزنامه نگار زندانی طی دیداری با همسرش، به وی گفت: با دستور مستقیم دادستان اراک تنها توان مکاتبه با ایشان را دارم .

باستانی طی نامه ای از قاضی تجدید نظر درخواست اعمال ماده 8 قانون آیین دادرسی کیفری کرده بود با مخالفت دادستان اراک و مسولین زندان مواجه شد .

مهسا امرآبادی همسر مسعود باستانی در گفتگو با شهروند اظهار داشت : "از آنجایی که شکات هفته نامه "ندای اصلاحات" از شکایت خود صرف نظر کرده اند و همسر من بر اساس شکایت آنها در زندان به سر میبرد، اکنون بنابر ماده ی 8 قانون آیین دادرسی کیفری خکم باید متوقف شود."

خانم امرآبادی افزود: " به دلیل قانون شکنی مسوولین قضایی استان مرکزی و به کور مشخص آقای دادستان، همسر من در شرائط سخت و در میان تبهکاران عادی همچنان در زندان به سر می برد. حبس غیر قانونی مسعود اکنون 100 مین روز خود را پشت سر گذاشته است."
  منبع خبر


 

مجتبي سميعي نژاد بلاگر در قزل حصار؛ انتقال دانشجو به ميان قاتلان زنداني، روز

کميته دانشجويي دفاع از زندانيان سياسي بر اساس اطلاعي از داخل زندان قرل حصار اطلاع داده است که مجتبي سميع نژاد نويسنده وبلاگ "من نه منم" که در آن زندان به سر مي برد، به بندي برده شده که در آن فقط متهمان به قتل زنداني هستند.

بنا به اطلاع رسيده در بند ۲ زندان که از دو روز پيش سميعي نژاد به آن جا منتقل شده است هاي رسيده در اين بند ۳۰ تبعه افغانستان به سر مي برند که اتهام همگي آنان قتل نفس است.

مسوولان انتقال سميعي نژاد را ايجاد آشوب در زندان عنوان کرده اند، بنا به اخبار رسيده نيز وي پس از اعتراض به رفتار خشن و غير قانوني نگهبانان زندان، به آن بند منتقل شده که شرايط در آن بسيار نامساعد است و وي اعلام کرده که در اين بند امنيت جاني ندارد.
  منبع خبر


 

سازمان‌های غیردولتی در ایران و مشارکت جوان‌ها

جوان‌هائی که می‌خواهند خارج از فضای دولتی برای بهبود اوضاع زندگی اوضاع زندگی خود ودیگران کاری انجام دهند، به NGO ها یا سازمان‌های غیردولتی روی آورده‌اند. اما فعالیت در NGO ها با مشکلاتی روبرو است. «نگاه تازه» در یک گزارش ویژه با چند جوان که در ایجاد و مشارکت با سازمان های غیردولتی همکاری داشته اند، به مصاحبه می پردازد و آنها از دشواری هائی می گویند که حکومت ایران اخیرا برای فعالیت سازمان های غیردولتی فراهم ساخته است.
جوان‌هائی که می‌خواهند خارج از فضای دولتی برای بهبود اوضاع زندگی اوضاع زندگی خود ودیگران کاری انجام دهند، به NGO ها یا سازمان‌های غیردولتی روی آورده‌اند. اما فعالیت در NGO ها با مشکلاتی روبرو است.
عباس، می‌گوید در یک سازمان غیردولتی فرهنگی شرکت دارد که روی تاریخ باستان ایران مطالعه می‌کند و در سازمان دیگری، برای بهبود محیط زیست تلاش می‌کند. وی می‌گوید مشکل عدم آشنائی مردم با فرهنگ سازمان‌های غیردولتی است، زیرا لازم نیست وارد فعالیت سیاسی شوند.

نگین می‌گوید بعد از گرفتن مجوز برای یک انجمن دفاع از حقوق زنان یک سال و نیم فعال بود ولی بعد به خاطر مسائل مالی و عدم کمک‌های دولتی و کنترل شدید دولت و مزاحمت‌های ارگان‌های دولتی کار خود را محدود کرد. آقای دیگری می‌گوید سالها در سازمان‌های غیردولتی فعال بود. براساس مصوبه سازمان ملل هر سه نفر که برای پیگیری یک هدف کنار هم قرار گیرند یک NGO محسوب می‌شود اما در ایران به مجوز احتیاج دارند. وی می‌گوید در ایران و به خصوص در کردستان، سنت‌های جامعه اجازه فعالیت به سازمان وی را نمی‌داد.
  منبع خبر


 

نيروگاه UCF اصفهان تعطيل شد

ميثم تواب
۲۹ آبان ۱۳۸۴
اختصاصي روز – نيروگاه UCF اصفهان، به بهانه "تعميرات داخلي" و نه صورت يک جانبه، تعطيل شد.

پس از ارائه گزارش اختصاصي "روز" در خصوص پيام محرمانه دبير شوراي عالي امنيت ملي به وزير خارجه انگليس و دو کشور اروپايي، که با واکنش و تکذيب دبيرخانه اين شورا مواجه شد، اينک خبرنگار روز اطلاع يافته است که پيشنهاد مندرج در پيام محرمانه فوق، عملاً به اجرا آمده است.

تعطيلي نيروگاه UCF اصفهان به بهانه "تعميرات داخلي"، در شرايطي صورت مي گيرد که حدود 10 روز تا اجلاس شوراي حکام سازمان بين المللي انرژي اتمي براي تصميم گيري در مورد پرونده هسته اي باقي مانده است و در اين ميان، نيروگاه اصفهان چالش اصلي ميان آژانس و مسوولان ايراني محسوب مي شود.
  منبع خبر


Saturday, November 19, 2005
 

اعتراض به حكم زندان براى فعالان حقوق كارگرى در كردستان!

رادیو صدای آلمان : چند تن از فعالان حقوق كارگرى در كردستان به اتهام شركت در تجمعات كارگرى يا هدايت و خواست برگزارى مراسم روز جهانى كارگر محاكمه و محكوم شده‌اند. سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان با انتشار اطلاعيه‌اى به اين امر اعتراض كرده است...

سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان با انتشار اطلاعيه‌اى خبر از محاكمه شمارى از كارگران و فعالان حقوق كارگرى توسط دادگاه انقلاب سقز مى‌دهد. در باره اينكه اين كارگران به چه اتهامى محاكمه شده‌اند آقاى محمدصديق كبودند دبير سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان، به صداى آلمان گفت: ” اين كارگران در ارديبهشت ماه سال گذشته در شهر سقز خواستند كه به مناسبت روز جهانى كارگر مراسمى را برگزار كنند. ظاهرا براى گرفتن مجوز قانونى اقدام هم كرده بودند. ولى در روز برگزارى مراسم، قبل از اينكه اصلا گردهمايى برگزار شود، دستگير مى‌شوند. آنان در آن تاريخ پنجاه نفر بودند، كه بعدها ۷ نفرشان متهم به باصطلاح دعوت از مردم براى برگزارى چنين مراسمى شده بودند.“..... متن کامل
  منبع خبر


 

مجمع عمومی سازمان ملل نقض حقوق بشر در ایران را محکو م کرد!

گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز با تصویب قطعنامه ای، از نقض مستمر حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی عمیق کرد و از رژیم تهران خواست به پایمال کردن حقوق انسانی در ایران خاتمه دهد.
این قطعنامه با ۷۷ رای موافق، ۵۱ رای مخالف و ۴۶ رای ممتنع به تصویب رسید.
ایالات متحده آمریکا ضمن استقبال از تصویب این قطعنامه، آن را یک پیروزی برای مردم ایران توصیف کرد.
خانم آن پاترسون، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد که مردم ایران این قطعنامه را پیامی از سوی جامعه بین المللی برای حمایت از آنان تلقی کنند.
جمهوری اسلامی تلاش زیادی بعمل آورد که از تصویب این قطعنامه جلوگیری کند، اما موفق نشد.
در بین کشورهايی که به این قطعنامه رای مخالف دادند، همدستان رژیم اسلامی همچون بلاروس، کوبا، ونزوئلا، زیمبابوه و روسیه دیده می شوند.
قطعنامه مزبور از سوی کانادا ارایه شد و از حمایت ۳۸ کشور از جمله ایالات متحده آمریکا برخوردار بود.
در این قطعنامه استمرار شکنجه در زندانهای جمهوری اسلامی و صدور احکام وحشیانه و غیرانسانی از قبیل شلاق زدن و قطع اعضای بدن به شدت محکوم شده است.
همچنین در این قطعنامه موج اعدامهای علنی بخصوص اعدام نوجوانان زیر ۱۸سال، نقض آزادی بیان و آزادی اجتماعات، نقض حقوق زنان و اقلیتهای مذهبی و قومی توسط فاشیسم اسلامی حاکم بر ایران، شدیدا محکوم شده است.
  منبع خبر


 

آگهی تبلیغاتی آخوندهای اتمی در نیویورک تایمز!!!

جمهوری اسلامی روز جمعه در یک آگهی تبلیغاتی تمام صفحه ای در روزنامه نیویورک تایمز، با عنوان "یک بحران غیر ضروری"، به دفاع از برنامه های مشکوک هسته ای خود پرداخته است. آخوندهای اتمی در این آگهی تبلیغاتی از فعالیتهای خطرناک هسته ‌ای خود دفاع کرده و ایالات متحده و اتحادیه اروپا را به "بحران سازی" متهم کرده اند.

آدام ارلی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این اقدام مضحک آخوندهای اتمی گفت رژیم تهران بهتر است به جای چاپ آگهی های بسیار پرهزینه، به درخواست جامعه جهانی تن در دهد و آنچه را آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی از آنها خواسته است، هر چه زودتر عملی سازد.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پنج شنبه آینده برای بررسی ارجاع پرونده هسته ای رژیم اسلامی به شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکیل جلسه خواهد داد.
  منبع خبر


 

۸۵ عکس پيمان پاك مهر از تراژدي "بم امروز"!

تبريز نيوز:سرويس اجتماعي:
۸۵ عکس پيمان پاك مهر از تراژدي "بم امروز" در آدرس هاي زير قابل دسترسي است.
  منبع خبر


 

افرادي قبرهاي اعداميان سياسي دهه ۶۰ را در گورستان خاوران تخريب كردند !

عده اي از بازماندگان فعالان سياسي مخالف جمهوري اسلامي كه در دهه ۶۰ اعدام شدند، مي گويند هفته گذشته عده اي ناشناس گورهاي عزيزانشان را در گورستان خاوران ويران كردند.

پيش از اين نماينده دادستاني تهران در گورستان بهشت زهرا و مسئول طرح ساماندهي گورستان هاي تهران به اين خانواده ها گفته بودد بدون اطلاع آنان دست به تركيب گورهاي فرضي و بي نام و نشان اعدام شدگان نخواهند زد. پروانه ميلاني خواهر رحيم ميلاني، فعال سياسي مخالف جمهوري اسلامي كه در آبان ماه سال ۶۰ اعدام شد، در مصاحبه با راديو فردا مي گويد: جمعه گذشته كه ما به خاوران رفتيم، مشاهده كرديم نشانه هاي قبرهاي عزيزانمان را از جا كندند و به نوعي مي خواهند همانطور كه بچه هاي ما را حذف فيزيكي كردند، خاوران را كه آثار جناياتشان است، حذف كنند. خانم ميلاني مي گويد: اين در حالي است كه نماينده دادستان در بهشت زهرا به ما قول داده بود دست به تركيب اين گورستان زده نخواهد شد و اكنون هم هيچ كس پاسخگوي ما نيست و ما را حتي از رفتن بر سر مزار عزيزانمان و گريستن محروم كردند..... متن کامل

  منبع خبر


 

شكاف و اختلاف عميق در جناح حاكم جمهوري اسلامي!

دكتر اكبر مهدي استاد دانشگاه در اوهايو در مصاحبه با راديو فردا مي گويد: جمهوري اسلامي بعد از روي كار آمدن آقاي احمدي نژاد دچار يك سلسله تفرقه هاي جديدي شده و شكاف قدرت اين بار بسيار شديدتر است، بخصوص در درون خود جناح محافظه كار كه به نظر مي رسد به مرحله تقسيم قدرت و ثروت و امكانات رسيدند و دعوا آغاز شده و خيلي هم جدي است. دكتر اكبر مهدي ادامه مي دهد: از سوي ديگر قدرت در جمهوري اسلامي آنچنان متمركز نيست و حوزه هاي قدرتي در ايران هستند كه اين امكان را دارند حتي در مقابل رهبري بايستند و متاسفانه ديدگاه هايي كه حكومت مي كنند، مساله مردم برايشان مساله اوليه نيست.... متن کامل
  منبع خبر


Thursday, November 17, 2005
 

متن کامل پاسخ همسر گنجی به ادعاهای وزیردادگستری وسخنگوی قوه قضائيه، امروز

متن زير پاسخ سخنان آقاي كريمي راد_ سخنگوي قوه قضائيه _ درباره آخرين وضعيت پرونده آقاي گنجي است؛ خبرگزاري "ايلنا" از قول ايشان نقل كرده كه:
".... در مورد گنجي چيز جديدي نيست كه اعلام كنم به ويژه اينكه همسرو وكيلش با او ملاقات كرده و وضعيت او را مطلوب توصيف كرده‌اند".
بايد به اطلاع آقاي كريمي راد برسانم كه اينجانب قبل از هر چيز، شكايت از ايشان را به جرم نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي براي خود محفوظ مي دانم ولي از آنجا كه در دستگاه عدالت محور!!؟ قضايي جمهوري اسلامي بايد از متهم به خود متهم شكايت بريم لذا تا تشكيل محكمه‌اي صالح، ‌اين شكايت همچنان محفوظ است. شاهد گفته‌ام نيز اين است كه در مراجعه اخير خود به دفتر حوزه رياست قوه قضائيه، ‌مطلع شدم كه شكايت اينجانب در مورد ضرب و شتم و شكنجه و اهانت به همسرم كه توسط تيم عملياتي ويژه دادستاني صورت گرفته، از سوي آقاي هاشمي شاهرودي، به دادسراي عمومي و انقلاب تهران كه تحت سرپرستي آقاي مرتضوي است، ‌ارجاع شده است؛ مرتضوي، ‌خود، در اين پرونده متهم است پس چگونه آقاي شاهرودي رسيدگي به اين شكايت را وي واگذار كرده است؟ادامه در...
  منبع خبر


 

دادگاه تجديدنظر، تنها متهم پرونده مرگ زهرا كاظمي را تبرئه كرد، ايسنا

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شعباني، وكيل متهم پرونده‌ي مرگ زهرا كاظمي پس از آن كه حكم دادگاه تجديدنظر به وي ابلاغ شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت كه تنها متهم پرونده‌ي مرگ زهرا كاظمي كه از سوي شعبه‌ي 1158 دادگاه جزايي تهران تبرئه شده بود، از سوي شعبه‌ي 34 دادگاه تجديدنظر استان تهران نيز تبرئه شد.
شعباني گفت: در متن حكم صادره از سوي دادگاه تجديدنظر آمده است «در خصوص ساير متهمان تحقيق كافي صورت نگرفته لذا پرونده بايد براي تحقيق بيشتر در مورد اين متهمان به دادسراي عمومي و انقلاب تهران ارجاع شود.»
وي، تاكيد كرد كه در اين حكم عنوان شده است: اين كه قتل عاملا و عامدا صورت گرفته باشد منتفي است و احراز نشده است.
  منبع خبر


 

فاز دوم اجلاس سران جامعه اطلاعاتی :صحبت های شیرین عبادی

برخی از حکومت ها به بهانه حفظ امنیت ملی مبارزه با فساد اخلاقی یا جلوگیری از تجارت های نامشروع مبادرت به فیلترینگ کرده و هر سایتی را که مایل باشند به دلخواه خود فیلتر می کنند. و مانع می شوند که مردم به آسانی بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی یافته و صدای خود را به مخاطبان خود برسانند و از آن بدتر در صدد تنبیه وبلاگ نویسانی بر می آیند که کوچک ترین انتقادی به عملکرد سیاسی حکومت خود دارند . متاسفانه در برخی از کشورهای جهان هنوز هم فعالین حقوق بشر ، نویسندگان و مترجمینی در زندان ها به سر می برند که گناهی جز بیان عقاید خود ندارند و من در اینجا به نمایندگی از سازمان های غیر دولتی ضمن درخواست آزادی تمامی زندانیان سیاسی و عقایدی و کلیه افرادی که گناهی جز نوشتن ندارند پیشنهاد می کنم کمیته ای تحت نظارت سازمان ملل متحد و با شرکت نمایندگانی از اتحادیه جهانی مخابرات ، کمیساریای عالی حقوق بشر، یونسکو ، یونیسف ، یو ان دی پی و یک یا چند نماینده از طرف ان جی او ها تشکیل شود تا بر امر فیلترینگ سایت ها و رفع دیگر مشکلاتی که قبلا اشاره کرم نظارت کنند و مانع از این شوند که دولت ها منافع ملت خود را فدای مصالح سیاسی کنند. به امید آن روز متشکرم "
  منبع خبر


 

جلسه ای با دکتر معین درباره «وبلاگ ورزی»!

در جلسه تصمیماتی گرفته شد که مهمترینش برقراری جلسات منظمی با حضور وبلاگ نویسان بود. چیزی شبیه جلسه روزنامه نگاران که بعد از انتخابات ادامه یافت. البته، من هم در جلسه امروز گفتم و هم در اینجا تأکید می کنم که نباید ترکیب این دو جلسه مثل هم شود(به خاطر وبلاگ نویس بودن تعداد قابل توجهی از روزنامه نگاران). نکته دیگر آن بود که تأکید شد درباره موضوعات و حتی کلیات بحث جلسات بعدی تصمیمی گرفته نشود و اجازه داده شود که پس از چند جلسه خود حاضران به برنامه و دستور کار مشترکی برسند.در آخر هم پیشنهاد می کنم این بحث در فضای مجازی گشوده شود تا پس از تجربه های مختلفی که وجود داشته (بویژه تجربه انتخابات ریاست جمهوری)، گفتنیها درباره نسبت وبلاگ با امر سیاسی و میزان ربط یافتن شبکه مجازی با شبکه های تشکیلاتی گفته شود تا از قبل آن، برای هر دوعالم (مجازی و سیاسی) توشه ای برگیریم که اسمش هم بشود:«وبلاگ ورزی»!
  منبع خبر


 

انتقال وبلاگ نویسان زندانی به بند قاتلان در زندان قزل حصار

مجتبی سمیع نژاد بلاگر وبلاگ "من نه منم" که در زندان قزل حصار کرج به سر میبرد، به بند 2 این زندان منتقل شد. بر اساس گزارشهای رسیده در این بند 30 تبعه ی افغان که اتهام همگی آنان قتل میباشد به سر میبرند.
مسئولین دلیل این انتقال را ایجاد آشوب در زندان عنوان کرده اند، به گفته ی سمیع نژاد این انتقال پس از اعتراض وی به رفتار غیر قانونی نگهبانان زندان ، صورت گرفت. وی همچنین شرایط نگهداری خود را بسیار نامساعد توصیف کرد و اعلام کرد که در این بند امنیت جانی ندارد.
گفتنی است مجتبی سمیع نژاد دانشجو و بلاگ نویس در آبان ماه سال گذشته به دلیل نوشتن مطالبی در وبلاگش دستگیر و هم اکنون بیش از یک سال است که در زندان به سر می برد. وی همچنین از سوی دادگاه به 2 سال و 10 ماه زندان محکوم شده است.
همچنین افشین زارعی دیگر وبلاگ نویس زندانی روز گذشته از سوی شعبه ی 13 دادگاه انقلاب استان تهران به 1 سال حبس تعزیری محکوم شد. وی هم اکنون حدود 11 ماه است که در بازداشت به سر میبرد.
لازم به ذکر است افشین زارعی نیز به همراه مجتبی سمیع نژاد در زندان قزل حصار کرج میباشد.
  منبع خبر


 

خامنه اى و كشمكش جناح ها

در شرايطى كه فشار خارجى بر جمهورى اسلامى افزايش مى يابد تلاش خامنه اى براى نزديك كردن جناح هاى رژيم اگر بر متن اوضاع واقعى و توجه به جايگاه تناقض آفرين وى به عنوان ولى فقيه ديده شود، روشن خواهد كرد كه اميد چندانى به نتايج پايدار نمى تواند داشته باشد.ادامه در....
  منبع خبر


 

گسترش اختلاف بر سر شرايط وحدت جناح هاى حكومتى

هاشمى رفسنجانى:با كارهايی كه بعضي‌افراد انجام مي‌دهند به تحقق اهداف دشمنان خارجی كمك مي‌كنند...اگر روند حذف, تسويه و منزوى كردن برخى افراد ادامه پيدا كند به طور قطع نيروهاى مقاوم نيز دست به تهاجم و دفاع از خود خواهند زد
*احمدى نژاد:شخصى كه با 15 شغل خود 30 ميليون تومان حقوق مي‌گيرد طبيعى است عليه دولت حرف بزند... دولت دستان ناپاكى را كه به دنبال ايجاد دودستگى و رواج كينه ورزى در جامعه هستند را كوتاه خواهد كرد.ادامه در...
  منبع خبر


 

26آبان:حکم تخليه "خانه شاعران ايران" از سوی شهرداری صادر شد

حکم تخليه " خانه شاعران ايران " مستقر در خيابان شهيد کلاهدوز ، از سوی شهرداری منطقه سه تهران با استناد به مفاد قرارداد پنجساله صادر شد .
به گفته يکی از مسئولان خانه شاعران ، در يکی از بندهای قراردادی که در اسفندماه سال 1378 بين مسئولان خانه شاعران ايران و شهرداری منطقه بسته شده ، صريحا آمده است که اگر اين NGO پس از گذشت پنج سال ، همچنان فعال باشد ، ساختمان در تملک آنها قرار می گيرد .
اين گزارش حاکی است واگذاری پنجساله ساختمان مذکور در خيابان شهيد کلاهدوز تهران ( دولت ) به اين NGO با موافقت مستقيم عطاء الله مهاجرانی - وزير ارشاد وقت و الويری - شهردار وقت تهران صورت گرفته است .
به گزارش مهر ، مسئولان خانه شاعران ايران برای ابقا در اين ساختمان ، با دکتر قاليباف ، شهردار تهران مشغول رايزنی هستند .
  منبع خبر


 

محاکمه پنج نشریه در دادگاه مطبوعات

مجريان و طراحان سابق سناريوهاى كيهانى در سازمان اطلاعات موازى كه پس از ماجراى قتل هاى زنجيره اى از وزارت اطلاعات كنار گذاشته شده بودند، اكنون در هماهنگى با حراست وزارت ارشاد برخورد با مسوولان نشريات و خبرنگاران رسانه ها را در پيش گرفته اند.ادامه در...
  منبع خبر


 

متن بیانیه کانون وبلاگ نویسان ایران (پن‌لاگ) به اجلاس جهانی اطلاع رسانی تونس

خانم‌ها آقایان:


همانگونه که مستحضرید وضعیت آزادی بیان و ابراز اندیشه و همچنین جریان و نشر آزاد اخبار و اطلاعات در فضای داخلی ایران آنچنان وخیم و نامساعد است که اینترنت و وبلاگنویسی برای ایرانیان به مهمترین ابزار نشر عقاید و اندیشه‌های خود و همچنین انتشار و مبادله اخبار و اطلاعات مبدل گشته است.

ما اعضای کانون وبلاگنویسان ایران (پن‌لاگ) در راستای کمک به نشرو آزادی بیان تلاش پیگیری را در اینترنت آغاز نموده‌ایم. هدف ما ایجاد آزادیِ اندیشه و بیان و نشر در همه‏یِ عرصه‏هایِ حیاتِ فردی و اجتماعی بی هیچ حصر و استثنا است و از این حق در عرصه‌ی فضاهای اینترنتی و به خصوص وب‌لاگ‌ها دفاع می‌کنیم.

شرایطی که موجب ارسال این بیانیه به نشست شما شده است ، استمرار و تداوم بزرگترین موج دستگیری و سرکوب و سانسور و فیلترینگ بر روی شبکه اینترنت در جهان می‌باشد که در ایران جریان دارد. دهها وبلاگ‌نویس که در حیطه حیات فردی خود اقدام به وبلاگ نویسی می‌نموده‌اند از طرف دستگاه قضایی ایران دستگیر و شکنجه شده و هم اکنون در زندان به سر می‌برند. تهدید جانی ؛ احضار به بازجویی و شلاق زدن وبلاگ نویسان و تحت فشار قراردادن آنها برای شرکت در مصاحبه‌های تلویزیونی برای ابراز ندامت و اقرار به جرم‌هایی از قبیل جاسوسی و فساد اخلاقی جزو روش های معمول دولت ایران برای مقابله با وبلاگ نویسان ایرانی است. در مواردی اتهاماتی مانند توهین به سران نظام جمهوری اسلامی و ارتداد به وبلاگ نویسان وارد می‌شود که مجازات‌های سنگین و اعدام را در پی دارد. بعنوان مثال مجتبی سمیعی نژاد دو سال است که به جرم وبلاگ نویسی در زندان به سر می‌برد و اتهامات مختلفی از جمله توهین به پیامبر- توهین به سران نظام به او وارد شده است. چهار وبلاگ نویس قمی پس از دستگیری مجبور شدند که زیر شکنجه در مصاحبه‌های تلویزیونی به جاسوسی برای دولت های بیگانه اعتراف کنند . احمد سراجی وبلاگ نویس ایرانی به جرم تبلیغ علیه نظام در زندان تبریز به سر می‌برد و ماه پیش سی ضربه شلاق را تحمل کرد. محمدرضا نسب عبداللهی هم خودش و هم همسر باردارش به جرم وبلاگ نویسی دستگیر شدند.

علاوه بر سرکوب وبلاگ نویسان سانسور وبلاگ‌ها و سایت‌های اینترنتی که قبلا به طور پراکنده انجام می‌شد اکنون به طور سیستماتیک به شرکت دلتا گلوبال سپرده شده است و بسیاری از سایت‌های خبری و شخصی در ایران مسدود شده‌اند.

ایران با اقدامات سرکوب گرایانه دولت جمهوری اسلامی تبدیل به بزرگترین زندان روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان شده است. متاسفانه آزادی بیان و حقوق بشر در ایران تا بحال قربانی معاملات اقتصادی شده‌اند و ما مصرانه خواستان پایان بخشیدن به این چرخه شوم هستیم . ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که نقض شدید حقوق بشر و آزادی بیان در ایران را محکوم کنند و مفاد زیر را در راس خواسته‌های خود از دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دهند:

- پایان بخشیدن به موج سانسور و فیلترینگ اینترنت و وبلاگ‌ها

- رعایت مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر که در آن آزادی بیان به عنوان حق اولیه هر انسان خاطرنشان شده است

- آزادی بی قید و شرط وبلاگ نویسان زندانی و پایان بخشیدن به زندانی و شکنجه کردن وبلاگ نویسان

کانون وبلاگ نویسان ایران (پن‌لاگ)
  منبع خبر


Wednesday, November 16, 2005
 

کشف موردی از آنفلونزای مرغی در اراک

به رغم تکذیب مقامات جمهوری اسلامی، بیماری آنفلونرای مرغی به ایران سرایت کرده و مواردی از آن در شهر اراک کشف شده است.
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، نمونه برداریهای صورت گرفته از یک واحد مرغداری در اراک، شیوع آنفلونزای مرغی در این منطقه را تائید کرده است.
مدیر این مرغداری گفت خبر شیوع نیافتن آنفلونزای مرغی در ایران کذب است.
بنا بر این گزارش، این اولین شیوع آنفلونزای مرغی در ایران است که تا کنون باعث تلف شدن 14 هزار مرغ شده است.
  منبع خبر


 

روابط خارج از ازدواج براي دختران؟

اصلا انتظار نداشتم این بحث در اینترنت جدی شود . بانی این بحث در اینترنت سایت k1-online.com بود . در یک نظر سنجی این سوال را مطرح کرد که آیا به وجود پرده ی بکارت هنگام ازدواج با یک دختر اعتقاد دارید یا نه ؟ تا زمانی من مشغول آماده سازی این مقاله بودم 174 نظر در مورد این سوال مطرح شده بود . نظرهایی که در جای خود بسیار چشم گیر بود . اما این مقاله قصد دارد به این موضوع بپردازد که آیا همه ی آنهایی که نظر بر بی تفاوتی گذاشته بودند و یا مطرح کردند که اختیار دختر براي داشتن روابط خارج از ازدواج با خودش است و ما نباید دختری را به خاطر آن مواخذه کنیم آیا در زندگی عادی خویش هم به این نظر پایبندند یا خیر ؟
اولین نظر این گونه شروع می شود :« من به باكره بودن دختر هنگام ازدواج اعتقاد دارم ولي معتقدم كه اگر دختري هنگام ازدواج باكره نبود هرگز مستحق رفتار توهين آميز نيست »
از دیدگاه روانشناختی نظر بالا یک پارادوکس تمام عیار را به نمایش می گذارد . اگر کسی به باکره بودن دختری ( اعتقاد ) داشته باشد نمی تواند پس از این که در شب اول ازدواج متوجه شد که زنش باکره نیست قطعا و حتما رفتاری خشن را با همسرش به نمایش خواهد گذاشت . رفرنس ارائه نمی دهم چون همه از میزان قتلهای شب اول ازدواج آگاهند و تازه قتل زن را به خاطر باکره نبودن امری عادی می نامند . شاید با خود بگویید من خیلی خشن فکر می کنم اما اینجا ایران است و هم چنان ما اسیر بندها و سنت هایی هستیم که یقه مان را چسبیده و رها نمی کند .
حتی مردانی از طبقه ی نخبه و روشن فکر نیز با تصور این که همسرش قبل از او با مردی دیگر هم بستر شده ، مرد را به درجه ی جنون می رساند . ( می توانید به خاطرات افرادی چون آنتونی کوئین و حتی چارلز بیکافسکی رجوع کنید )
نظر دیگری که جالب توجه است این است : « من به باكره بودن اعتقاد ندارم تا زماني‌كه فقط از ديد فيزيكي به اون نگاه بشه....يه دختر مي تونه باكره نباشه اما تمام ويژگيهاي يك خانم به تمام معنا رو داشته باشه پس قطعا به اين مسئله از روي عقل متانت و نياز نگاه كرده....همونطور كه خيلي از آقايون.البته شايد خيلي ايده آل نگرانه باشه ولي قطعا اينم يه گزينه حساب ميشه پس نميشه هميشه منفي نگاه كرد »
  منبع خبر


 

اشكي براي يك روزنامه نگار زن

كانون زنان ايراني: " اشكي براي من" اين جمله اي است كه در صفحه اول كتاب اسناد و محاكمه هاي مطبوعاتي ايران در دهه 70 نوشته عذرا فراهاني به چشم مي خورد.
جمله اي كه به قول خود عذرا تنها صفحه در اين كتاب است كه او را خوشحال مي كند.
روند انتشار اين كتاب چنان او را آزرده كه عذرا مجبور به اضافه كردن اين جمله به ابتداي كتابش شده :" تنها اين قسمت از كتاب است كه من را خوشحال مي كند. روند چاپ و انتشار اين كتاب چنان حس بدي در من ايجاد كرده كه تنها خواندن اين جمله تا حدي آرامم مي كند".ادامه در....
  منبع خبر


 

حاج فاطمه خانم كروبي، هديه تهراني و...، دنا رباطي، شهروند

از اين ستون تا تو...!
حاج فاطمه خانم كروبي همسر شيخ اصلاحات آقاي كروبي از مريدان آيت الله خميني و كار به دستان همه عمر جمهوري اسلامي، هفته گذشته درباره هديه تهراني، بازيگر سينما، اظهارنظري كرد‌ تا به همه ثابت كرده باشد كه 27 سال سهل است اگر هزار سال ديگر هم به آن بيفزاييم باز هم مرغ يك پا دارد.
اين حاج خانم محترم كه ممكن است بيشتر عمر خود را قرآن و حديث و . . . خوانده باشد چنان به شخصيت و حرمت اجتماعي اين هنرمند تجاوز كرد كه حتي از آقاي احمدي نژاد رياست جمهوري هم بعيد بود چنين سخناني بر زبان براند.
حاج فاطمه خانم گويا فراموش ميكند كه هديه تهراني ها كم و بيش فرزندان اين مملكت اند كه در زمان جمهوري اسلامي زبان به سخن گشوده اند و اگر موفقيتي هم كسب كرده اند بعد از گذشتن از ده ها فيلتر فشار قوي جمهوري اسلامي بوده و هست؛ پس ديگر اين اهانت ها و تحقير كردن ها از كجا آمده؟
و اما قضيه از اين قرار بود كه خبرنگار كيهان از حاج خانم سئوال ميكند كه براي تلويزيون كه حاج آقا قرار است راه بيندازد آيا هديه تهراني گرداننده آن خواهد بود؟
حاج خانم هم اينطور جواب ميدهد: "ما هنوز نمرده ايم كه اجراي برنامه هاي شبكه تلويزيوني "صبا" به كسي مثل هديه تهراني سپرده شود."
ايشان در بخش ديگري ميگويد: ". . . نه به مصلحت نظام است و نه ما حاضريم يك عمر آبروداري و دينداري خودمان را اين گونه زير سئوال ببريم."
عجبا! مگر هديه تهراني چگونه بازيگري ست؟ مگر در سينماي جمهوري اسلامي بازيگري نميكند؟
حاج خانم طوري درباره اين هنرمند پرطرفدار حرف ميزند كه گويا بازيگر كشور ديگري ست. حاج خانم بعد از گذر اين همه سال احتمالا نقش هايي را كه هديه تهراني ايفا كرده با خود ايشان يكي ميداند‌ كه همان سخن "پيش نماز كه . . ." را در ذهن زنده ميكند. حاج خانم طوري حرف ميزند كه انگار هديه تهراني كسي ست كه از سر سيري دارد فسق و فجور ميكند.
من فكر ميكنم مسئله حاج خانم با هديه تهراني ها آراستگي، قوي بودن، اجتماعي بودن و محبوب بودن آنهاست.
و من مطمئنم كه حاج خانم به مراتب بيشتر از ساير مردم فيلمهاي هديه تهراني را مي بيند و از حرفهاي ايشان پيداست كه هديه تهراني را مردم خيلي دوست دارند.
ـــــ
اما، حاج فاطمه خانم كروبي، دنيا همانطور كه ميدانيد بالا و پايين زياد دارد، شايد ‌وقتي ديگر هديه تهراني در فيلمي نقش خود شما را بازي كرد.!!
  منبع خبر


 

پروژه قتل گنجی و سکوت مرگبار روشنفکران

فرمان قتل گنجی را، علی خامنه ای، دیری است صادر کرده است. اما این جنایت را دادستانی تهران باید به گونه ای به اجرا بگذارد که هزینه آن برای رهبر و نظام بالا نباشد. از همین رو دادستانی تهران بر آن بود که گنجی را در بیمارستان میلاد به قتل برسانند. یعنی گنجی در آنجا بر اثر ادامه اعتصاب غذا و عوارض آن بمیرد و پزشکان هم چنین مرگی را تائید کنند تا کار تمام شود.
پزشکان بیمارستان میلاد اما زیر بار نرفتند. پس از آن که برای دادستانی مسلم شد که پروژه قتل گنجی در بیمارستان میلاد کار آسانی نیست، دوباره گنجی را به زندان منتقل کردند. زندان انفرادی. او را از بیمارستان تا زندان کتک زدند، کتف گنجی آن چنان که خود وی به همسرش معصومه شفیعی گفته آسیب دیده و به شدت دردناک شده است. در زندان به جای غذا به وی آب جوش می دهند و آن چنان که همسر گنجی اعلام داشته گنجی از دریافت غذا محروم است و فقط هر از چند روز یکبار به وی غذا می رسد.
پس آن چنان که خود گنجی خبر را به همسرش رسانده حالا او در انفرادی است. شکنجه می شود، کتک می خورد، از دریافت مرتب غذا و دارو محروم است و طبعا سلامت و جان وی سخت تهدید می شود.
از او خواسته اند که اگر می خواهد به زندگی برگردد و از زندان و شکنجه رها شود باید حرفهای خود را پس بگیرد و از رهبر طلب عفو کند. می خواهند او را بشکنند تا مایه عبرت همه آنهائی شود که مبارزه و مقاومت او را در برابر استبداد ستوده اند که آزادگی را دوست دارند. گنجی اما هم چنان ایستاده است و هم اکنون سخت ترین و دردناک ترین دوران مقاومت خود را می گذراند. وزن او که پس از آن اعتصاب غذای طولانی به ۵۳ کیلو رسیده بود، حالا بازهم کمتر شده و بنابه گفته معصومه شفیعی به ۵۱ کیلو رسیده است. اما شگفتا و دریغا که بسیاری از ستایشگران مقاومت و مبارزه گنجی، خود حاضر نیستند اندک هزینه ای درمبارزه علیه استبداد بپردازند و تا چنین است استبداد فرصت خواهد داشت امثال گنجی را تباه کند. و فرومایگی در جامعه ما آزادگی را در بند خواهد داشت.
وقتی آدم تقلا و تلاش های معصومه شفیعی همسر گنجی را می بیند که با چشم گریان، یکه و تنها برای آزادی او به هر دری می زند، اما با بی اعتنائی مقامات و سکوت مرگبار جامعه روبه رو می شود، بی اختیار از خود می پرسد که به راستی ما چگونه مردمی هستیم؟ چگونه می توان زجر کش شدن گنجی را در زندان شاهد بود و سکوت کرد؟ روشنفکران و نویسندگان و کوشندگان سیاسی که در برابر بیمارستان میلاد گرد آمدند و از گنجی خواستند اعتصاب غذایش را بشکند و به او وعده کردند که وی را تنها نگذارند حالا کجا هستند؟
آیا به جای دفاع از پهلوان زنده خود را برای سوگواری در مرگ او آماده می کنند؟ معصومه شفیعی گفته است هرکس امروز در برابر فجایعی که علیه گنجی در زندان اوین در جریان است سکوت کند از انسانیت دوری گزیده است. این حرف درستی است. که می شود به آن این حکم را هم اضافه کرد که تا وقتی چنین است، امثال خامنه ای و احمدی نژاد و سعید مرتضوی برما و بر جامعه ما مسلط خواهند بود.
  منبع خبر


Tuesday, November 15, 2005
 

وکیل مجتبی سمیعی‌‏نژاد: بنده انتقال موکلم به زندان قزل حصار را غیرقانونی می‌‏دانم

وکیل مجتبی سمیعی‌‏نژاد از وبلاگ نویسان بازداشت شده از انتقال موکلش به زندان قزل حصار خبر داد.

محمد سیف‌‏زاده در تماس با خبرنگار "ایلنا" اعلام کرد که موکلش به زندان قزل حصار که عموم اتباع افغانی با اتهام‌‏های سنگینی نظیر قتل در آن نگهداری می‌‏شوند، منتقل شده است.
وی با بیان این که سمیعی‌‏نژاد یک دانشجوست و اتهامش سیاسی است، گفت: شایسته نیست با یک دانشجویی که اتهامش سیاسی است و قانون امتیازات ویژه‌‏ای برای رسیدگی به این گونه اتهامات قائل شده است، این گونه برخورد می‌‏شود. بنده انتقال موکلم به زندان قزل حصار را غیرقانونی می‌‏دانم.
  منبع خبر


 

24آبان:جوان بي‌ خانمان‌ براي‌ گذران‌ فصل‌ سرما در زندان‌، دست‌ به‌ دزدي‌ زد

روزنامه اعتماد: با فرارسيدن‌ زمستان‌ برخي‌ از خيابان‌ خواب‌ها و دزدان‌ بي‌خانمان‌، سلول‌ زندان‌ را براي‌ نجات‌ از سرما مناسب‌ مي‌بينند و مي‌خواهند با دست‌ زدن‌ به‌ يك‌ جرم‌ روانه‌ زندان‌ شوند. پريشب‌ يك‌ سارق‌ معتاد و بيكار كه‌ سرپناهي‌ براي‌ گذران‌ شب‌هاي‌ زمستان‌ نداشت‌، وارد خانه‌يي‌ در تهرانپارس‌ شد ولي‌ با داد و فرياد صاحبخانه‌ ديوار منزل‌ را خراب‌ كرد و پا به‌ فرار گذاشت‌. ماموران‌ كلانتري‌ 144 جواديه‌ او را هنگام‌ فرار دستگير كردند و به‌ كلانتري‌ بردند. در جريان‌ بازجويي‌ روشن‌ شد كه‌ اين‌ سارق‌ 27 ساله‌ عصر همان‌ روز هم‌ دستگير شده‌ بود اما چون‌ مدركي‌ براي‌ بازداشت‌ او وجود نداشت‌، آزادش‌ كرده‌اند. به‌ گزارش‌ ايسنا، تحقيقات‌ نشان‌ داد كه‌ اين‌ مرد جوان‌، بخاطر جرايمي‌، چند بار دستگير شده‌ و دوران‌هاي‌ حبس‌ خود را در زندان‌هاي‌ لنگرود خرم‌آباد قم‌ قزل‌حصار و قصر گذرانده‌ است‌. وي‌ در بازجويي‌ به‌ ماموران‌ كلانتري‌ تهرانپارس‌ گفت‌: با رسيدن‌ فصل‌ سرما، جايي‌ براي‌ خواب‌ نداشتيم‌. به‌ همين‌ علت‌ به‌ دزدي‌ رفتم‌ تا دستگيرم‌ كنند و بتوانم‌ فصل‌ سرما را در زندان‌ بگذرانم‌
  منبع خبر


 

طی هفته گذشته 4 جوان22 تا 27 ساله در ملاء عام حلق آویز شدند

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت طي اطلاعيه اعلام كرد، به گزارش رسانه هاي حكومتي طي روزهاي اخير, رژيم ضدبشري آخوندي 4 زنداني را در ملاء عام حلق آويز و 8 زنداني ديگر از جمله يك زن را محكوم به اعدام كرد.
متن اطلاعيه دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران:
طي هفته گذشته 4 جوان 22 تا 27 ساله در ملاءعام حلق آويز شدند
92 اعدام و حكم اعدام طي 4ماه و نيم گذشته
به گزارش رسانه هاي حكومتي طي روزهاي اخير, رژيم ضدبشري آخوندي 4زنداني را در ملاء عام حلق آويز و 8زنداني ديگر از جمله يك زن را محكوم به اعدام كرد.
روزنامه حكومتي كيهان در شماره 22آبان خود از اعدام دو جوان به نام هاي مختار(24 ساله) و علي(25 ساله) در ميدان باهنر گرگان و در شماره 17آبان خود از اعدام يك جوان 22ساله بنام احمد نوروزيان در ميدان خزر ساري خبر داد. به گزارش روزنامه حكومتي ايران روز 21آبان يك زنداني 27ساله بنام مجيد حلق آويز شد.
به اين ترتيب شمار اعدام شدگان و محكومان به اعدام در 4ماه و نيم گذشته يعني بعد از روي كار آمدن احمدي نژاد دست كم به 92مورد بالغ مي شود كه يك افزايش صددرصدي را نسبت به دوره مشابه قبلي نشان مي دهد.
علاوه بر اعدامهاي علني, رژيم آخوندي مجازاتهاي تحقيرآميز را تشديد كرده است. روز 21آبان نيروي سركوبگر انتظامي رژيم آخوندي 7جوان را به نحو تحقيرآميزي در سطح شهر تنكابن گرداند. هدف از اين اعمال ننگين ايجاد فضاي رعب و وحشت در ميان جوانان مي باشد.
مقاومت ايران سازمانهاي بين المللي مدافع حقوق بشر را به محكوم كردن موج اعدامهاي وحشيانه در ايران فرامي خواند و خواهان تصويب يك قطعنامه شديد اللحن در محكوميت نقض مستمر و وحشيانه حقوق بشر در ايران در اجلاس جاري مجمع عمومي ملل متحد ميباشد.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
23 آبان 1384 (14 نوامبر 2005)
  منبع خبر


 

دولت امریکا لپ تاپ حاوی اطلاعات هسته یی رژیم ایران را به آژانس تحویل داده است


مليسا فلمينگ سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي تأييد كرد كه دولت آمريكا لپ تاپ حاوي اطلاعات محرمانه مربوط به فعاليتهاي هسته يي رژيم ايران را تحويل اين آژانس داده است.
وي كه با خبرگزاري حكومتي مهر22 آبان 84 مصاحبه مي كرد، گفت: ما اطلاعاتي را که صبح يكشنبه روزنامه نيويورک تايمز منتشر کرده دريافت کرديم اما هرگونه اظهار نظر خود را در گزارش مربوط به ايران هفته آينده به شوراي حکام آژانس بين المللي انرژي اتمي تحويل خواهيم داد.
وي خاطرنشان کرد: رسانه ها و افرادي که درپي اطلاعات بيشتردر اين زمينه باشند بايد تا آماده شدن گزارش آژانس و برگزاري نشست شوراي حکام منتظر بمانند.
  منبع خبر


 

اکبر گنجی برنده جايزه آزادی مطبوعات ايتاليا، برگزاری مراسم در شهر سي ينا در ايتاليا

اکبر گنجی برنده جايزه آزادی مطبوعات ايتاليا
محل برگزاری: ايتاليا، شهر سی ينا
Chiesa della Santissima Annunziata, piazza del Duomo
با حضور:
یوسف مولايی، وکيل اکبر گنجی
ماشاء الله شمس الواعظين، نايب رييس انجمن صنفی مطبوعات ايران
مائوريتسو چنی، شهردار سی ينا
پيترو دل زانا، مشاور شهردار در امور صلح و همکاری های بين المللی
استفانو مارچللی، بنيانگذار سازمان اطلاعات، امنيت و آزادی
برنامه موسيقی: گروه هنری استاد چزاره بيندی
تک گفتار هنری: "مصائب يک زن ايرانی" با اجرای آنت هنمان
جايزه برای آزادی مطبوعات از سال 2000 به خبرنگارانی اهدا شده است که در راه دفاع از آزادی بيان و مطبوعات مبارزه می کنند.
  منبع خبر


 

هاله نور در اطراف احمدي‌نژاد هنگام سخنرانى درسازمان ملل

آفتاب: سايت خبری امروز با انتشار گزارشی مدعی شده است که براساس CD پخش شده از جريان ديدار آقاى محمود احمدى نژاد با آيت الله جوادى آملى در قم، احمدي‌نژاد با اعلام اين مطلب که "هنگام سخنرانى در مجمع عمومى سازمان ملل احساس كردم كه در حفاظی از نور قرار گرفته‌ام." در ادامه ارائه گزارش از سفر نيويورك خود اضافه كرد: هنگام ورود به نيويورك تمام توجهات به سوى هيأت ايرانى بود و در زمان ورود ما خبرنگاران رسانه‌ها به سران ديگر كشورها توجهى نمي‌كردند و فقط به پوشش حوادث سفر ما مي‌پرداختند. وى همچنين گفت: يكى از افراد به من گفت كه وقتى براى سخنرانى به مجمع عمومى وارد شديد مانند آن بود كه وارد حفاظی از نور شده‌ايد و من نيز اين را احساس كردم. ...ادامه در منبع خبر
  منبع خبر


 

تشکیل جلسه تروریستهای انتحاری با حضور نماینده حماس

قرار است روز سه شنبه همايشی از سوی نیروهای بسيج در دانشگاه صنعتی شاهرود تحت عنوان "انتفاضه فلسطين و شهادت ‌طلبي" برگزار ‌شود که نماينده گروه تروریستی حماس نیز در آن حضور خواهد داشت.
هادي‌لو، مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شاهرود در اين ‌باره گفت "اين طرح كه به عنوان دختران زيتون نيز مطرح شده تاكنون در چند شهر تبريز، بوشهر و تهران اجرا شده است كه در اين همايش، ابوعثمامه، نماينده گروه حماس و صمدي، سخنگوي ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلام سخنراني خواهند كرد."
وي افزود "همچنين در اين برنامه كليپ‌هايي در رابطه با بحث شهادت‌طلبي پخش مي‌شود و در ادامه رابطه شهادت‌طلبي از ديدگاه شيعه و سني، شهادت‌طلبي از بعد سياسي و بازتاب آن در ميان دشمنان بررسي خواهد شد."
  منبع خبر


 

اعتصاب غذای تعدادی از زندانیان سیاسی در زندان رجايی شهر

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
مسئولین پشت پرده ی زندان رجایی شهر که ما شما را تنها از کارشکنی هایتان شناخته ایم...
اینجانبان خالد حردانی، بهروز جاوید تهرانی ، اسد شقاقی ، زندانیان سیاسی اندرزگاه ، که مدتها در بدترین شرایط بهداشتی با تبهکاران ، قاتلین ، قوادین، و کلاه برداران زندگی کرده ایم و هر نوع توهین و تحقیر از سوی شما و عمال شما را تحمل نمودیم، تا جایی که جسارت به حدی رسید که در روز ملاقات خانواده ها 2 تن از زندانیان سیاسی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، با توجه به اینکه خالد حردانی به عفونت شدید فک مبتلا میباشد ، اسد شقاقی به بیماریهای حاد معده و کلیه دچار است و بهروز جاوید تهرانی در اثر شکنجه های وزارت اطلاعات نیمی از بینایی خود را از دست داده و دچار عارضه ی مغزی گشته است، تصمیم گرفتیم سکوت خود را به پایان داده و برای احقاق حقوق حقه ی خود دست به اعتصاب غذا بزنیم، تنها خواسته ی ما اعتصابیون ، انتقال به بند سیاسی زندان اوین میباشد.
همچنین از مردم آزادیخواه در سراسر جهان و مدافعان حقوق بشر میخواهیم به این مسئله توجه نموده و نیز از شخص اول سازمان ملل اعزام هیئتی جهت رسیدگی به موارد نقض حقوق بشر در مورد زندانیان سیاسی هستیم.
ضمنا ، آقای صادق نقاشکار "سخنگوی کمیته رفراندوم آزاد" را به عنوان سخنگوی خود اعلام میکنیم.
اسد شقاقی، بهروز جاوید تهرانی، خالد حردانی..... زندان رجایی شهر کرج
23/8/1384کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسیkomitedefa@yahoo.com
  منبع خبر


 

لغو سفر احمدی نژاد به تونس

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور رژیم اسلامی قرار بود فردا در راس هیئتی از مسئولان جمهوری اسلامی برای شرکت در کنفرانس جهانی مربوط به مبادله اطلاعات بین المللی به تونس سفر کند ولی سخنگوی وی در تهران گفت احمدی نژاد انجام این سفر را لغو کرده است.
وی در باره علت لغو سفر احمدی نژاد به تونس مطلبی اظهار نداشت ولی برخی منابع در تهران به خبرگزاری فرانسه گفتند رئیس جمهور اسلامی برای اینکه در کنفرانس تونس، هدف انتقادات جدید مقامات جهانی قرار نگیرد، سفر خود را لغو کرده است.
یادآوری می شود اظهارات اخیر احمدی نژاد که در آن گفته بود "اسرائیل باید از صفحه جهان محو شود"، با واکنش شدید از سوی کشورهای جهان روبرو گردید و شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب بیانیه ای، سخنان وی را قویا محکوم کرد.
کنفرانس تونس توسط سازمان
  منبع خبر


Sunday, November 13, 2005
 

در شباهت های پيدا و پنهان "روشنفكر دينی" و "نان خشكی" محله ما، فرهاد جعفری

اگر "پست مدرنيست" ها متكی و مبتنی بر فهم مدرن به بازتعريف هر چيز سنتی می پرداخته و می پردازند، روشنفكر دينی تلاش مجدانه و حيرت آوري داشته و دارد تا مبتنی و متكی به ابزار سنتی، به تعريف مجدد هر چيز مدرن بپردازد؛ از آنرو كه به گمان خود آن را (و لابد مثل خودش) بو می كند!
  منبع خبر


 

تجمع در دانشگاه علامه در حمايت از محمدي گرگاني

تعدادي از دانشجويان دانشكده‌ي حقوق دانشگاه علامه طباطبايي در حمايت از دكتر محمدي گرگاني از اساتيد اين دانشگاه كه قرار است در پي محكوميت در دادگاه انقلاب، امروز به زندان برود تجمعي را برگزار كردند.
«مرتضي اصلاح‌چي» دبير انجمن اسلامي دانشجويان اين دانشگاه ضمن اعلام اين خبر به خبرنگار سياسي ايسنا گفت: دكتر محمدي گرگاني به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و عضويت در گروه‌هاي غيرقانوني امروز به اجراي احكام دادگاه انقلاب مي‌رود. جمعي از دانشجويان در اعتراض به اين اتهام به اين استاد دانشگاه و در حمايت از او تجمعي را در اين دانشگاه برگزار كردند. اين دانشجويان قصد دارند دكتر گرگاني را تا دايره اجراي احكام همراهي كنند.
به گزارش ايسنا، انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي همچنين بيانيه‌اي را در اعتراض به اين اتهام صادر كرد.
  منبع خبر


 

دادگاه ویژه روحانیت با روحانی متهم به قتل چه خواهد کرد؟

دادگاه قتل جوانی که با تيراندازى یک روحانی در متروی کرج بقتل رسید در دادگاه ویژه روحانیت و بصورت غیر علنی برگزار شد. دراين جلسه كه با حضور متهم به قتل و اولياى دم برگزار شد. دادگاه اولیه قتل را عمدی تشخیص داده بود و ادعای "عسگر.ن" مبنی بر اینکه حین انجام وظیفه تیراندازی کرده را وارد ندانست. پرونده از این مرحله به بعد به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع شد و با آن که اعلام شده بود که این دادگاه علنی برگزار خواهد شد، جلسه روز گذشته غیر علنی بود.

قتل در ايستگاه متروى كرج ساعت ۱۸:۳۰ عصر روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه سال جارى بوقوع پیوست و در جريان آن جوان ۲۰ ساله اى با شليگ گلوله يك روحانى شاغل در پليس از پاى درآمد. هنوز معلوم نیست دادگاه ویژه روحانیت نیز حکم دادگاه اول را تائید خواهد کرد یا نه.

این قتل در برابر دیدگان عابران و کسبه محل صورت گرفت و حیرت همگان را برانگیخت. مقتول برای خرید دارو برای مادرش از خانه خارج شده بود و متهم به قتل در ایستگاه متروی کرج وی را به این بهانه که به زنی نگاه می کرده هدف گرفته و کشت.
  منبع خبر


 

28 میلیارد تومان را 6 ماهه زده اند به جیب

در جریان اعتراض رسول خادم رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مبنی بر حیف میل بودجه سالانه این سازمان فاش شد که 28 میلیارد تومان را سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شش ماهه خرج کرده است. کجا خرج شده، چه کسی نظارت داشته، توی جیب چه کسانی رفته؟ و... اینها همه بی جواب است، آنچه عیان است، سلطه آبادگران بر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و گفته می شود این پول را به جیب زده اند و بخشی را هم خرج از صندوق انتخابات بیرون آوردن احمدی نژاد کرده اند.
  منبع خبر


Saturday, November 12, 2005
 

نامه سرگشاده پیمان پیران از زندان اوین !

"… از نوع ديگر"
هستي و وجود من ـ يك ايراني ـ يك معترض سياسي در جامعه كنوني‌مان چگونه تعريف مي‌شود ؟ در اجتماعي كه ارزش‌هاي انساني در آن به شكل كالاي روزمره درآمده و به ابتذال كشيده شده ، در جامعه‌اي كه همه صاحب‌نظران داخلي و خارجي از انحطاط تدريجي زندگي عامة مردم صحبت به ميان مي‌آورند ، در كشوري كه شيفتگي عمومي‌، تنها و تنها نسبت به مصرف و روابط وسيع نزولخوار و محتكر و رانت و زد و بند اقتصادي و غيره و غيره موج مي‌زند ، آيا بحث آزادي‌هاي سياسي مرا نيز شامل مي‌شود ؟ يا اينكه آزادي سياسي در مورد افرادي چون من به حق نفس كشيدن آن هم در بازداشتگاه اوين و اندرزگاه ۳۵۰ محدود مي‌شود ؟
البته كه همه ما به روشني روز مي‌دانيم كه حق آزادي سياسي و استفاده از تريبون‌هاي مختلف داخلي و خارجي و همچنين تأسيس حزب و گروه ، صرفاً براي بعضي طيف‌ها خصوصاً طيف‌هاي ليبرال يا شبه سكولار در ايران معنا مي‌يابد . افرادي چون من كه مناسبات اجتماعي در روابط توليد سرمايه‌داري را زير سؤال مي‌برند و به جاي دفاع از امنيت سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي در شالودة تكامل اجتماعي ، خواهان دفاع از طبقات محروم و نفي نظام طبقاتي و نيل به عدالت اجتماعي مي‌باشند ، نه تنها هرگز در معادلات قدرت نمي‌گنجند ، بلكه تاكنون نيز همه دنيا شاهد بوده است كه چگونه نيروهاي چپ و دموكرات ايران (تنها نيروهاي فعال در عرصة اجتماعي) ، قبل از جابه‌جايي قدرت در سال ۵۷ و بعد از آن در دهة ۶۰ از همين لعنت‌آباد اوين و رجائي‌شهر به زير خاك فرستاده شدند .
در ادامه بايد گفت : ...... متن کامل
  منبع خبر


 

جنتی : "راهکار این است، تیرباران کنید" !!!

احمدی جنتی، دبیر شورای نگهبان جمهوری اسلامی امروز در سخنان خود در نمایش موسوم به نماز جمعه تهران خواهان اعدام فوری صدام حسین، رئیس جمهور سابق عراق شد و گفت "اینجا انسان به ارزش و اهمیت جمهوری اسلامی پی می برد که وقتی دستگاه پهلوی سقوط کرد بدون معطلی همه را تیرباران کرد". و افزود "راهکار این است، با هویدا در یک جلسه چهار کلمه به صورت ظاهری صحبت کردند و بعد هم بلافاصله با یک گلوله خلاصش کردند."
جنتی در بخش دیگری از سخنانش به رویدادهای اخیر فرانسه اشاره کرد و آن را موجب "آبروریزی غرب و فرانسه" خواند و گفت "آنها که به ناحق فریاد نقض حقوق بشر در رفتار ایران با اقلیت ها یا جاسوسان یهودی را سرمی دادند امروز دیده می شود که مسلمانان فرانسه که بخش عمده ای از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند در بدترین شرایط بسر می برند." .......متن کامل
  منبع خبر


 

شيرين عبادى: آقای سلطانی کفاره‌ی چیز دیگری را می‌دهد !

شيرين عبادى: به اعتقاد من آقای سلطانی صددرصد بیگناه است و در حقیقت ایشان کفاره‌ی چیز دیگری را می‌دهد.
امروز تعدادى از شخصيتهاى سياسى، فرهنگى و مدافع حقوق بشر، به عنوان اعتراض به عدم رسيدگى به پرونده عبدالفتاح سلطانى وكيل زندانى، و با خواست آزادى او در منزل خانواده سلطانى جمع شدند. صداى آلمان در مورد علل برگزارى اين نشست اعتراضى و نيز موانع موجود بر سر راه رسيدگى به پرونده عبدالفتاح سلطانى، با نرگس محمدى از اعضاى «كانون مدافعان حقوق بشر» و شيرين عبادى رييس اين كانون و از سخنرانان نشست مذكور گفتگو كرده است.......متن کامل
  منبع خبر


 

تاکنون به وکلای مدافع عبدالفتاح سلطاني اجازه ملاقات داده نشده !

همسرعبدالفتاح سلطاني می گوید تاکنون به وکلای مدافع همسرش اجازه ملاقات داده نشده و دلایلی برای اتهام ها در پرونده نیست.
شماری از فعالان حقوق بشر و فعالان سياسي در خانه عبدالفتاح سلطاني گردآمدند و با خانواده وی ابراز همدردي كردند.
معصومه دهقان همسر وكيل زنداني در مصاحبه با راديو فردا مي گويد: تازه يادشان افتاده بايد براي آقاي سلطاني پرونده اي بسازند. خانم دهقان می گوید چهار بار با همسرش ملاقات حضوري داشت و روحيه اش خوب است اما بلاتكليفي همه را آزار مي دهد. تا کنون هيچ كدام از وكلا نتوانسته اند با او ملاقات کنند. خانم دهقان می گوید اتهام های همسرش توهين به دادستان، تبليغ عليه نظام و نسخه برداري از پرونده متهمان جاسوسي است درحالیکه براي هيچ يك از اين اتهامات دليلي در پرونده وجود ندارد...... متن کامل
  منبع خبر


Thursday, November 10, 2005
 

فاطمه كروبی:"هنوز نمرده ايم كه صبا به كسی مثل هديه تهرانی داده شود"!!!!


به گزارش سایت حکومتی فردا متعلق به احمدی نژاد، فاطمه كروبي گفته است "ما هنوز نمرده ايم كه اجراي برنامه هاي شبكه تلويزيوني «صبا» به كسي مثل هديه تهراني سپرده شود."
رئيس مجمع اسلامي بانوان اظهار داشت پس از آن كه يكي از روزنامه ها خبري در اين زمينه منتشر كرد، مسئله را پرسيدم، گفتند واقعيت ندارد.
وي با اعلام اين كه انصاف و تقوا توسط بعضي رسانه ها رعايت نمي شود، تصريح كرد انتشار اين خبرهاي دروغ و خيالبافي ها نه با هدف تذكر، بلكه به قصد تخريب صورت مي گيرد، وگرنه چاپ چنين خبري كه قبلاً بارها تكذيب شده چه معنايي دارد؟
فاطمه كروبي آن گاه اظهار داشت اين خبر را به شدت رد مي كنم و مي گويم محال است كه چنين اتفاقي در رسانه متعلق به حاج آقا كروبي بيفتد، زيرا نه به مصلحت نظام است و نه ما حاضريم يک عمر آبروداري و دينداري خودمان را اين گونه زير سؤال ببريم.!!!
  منبع خبر


 

جزئیات تخلفات و فساد مالی در وزارت نفت، شريف نيوز

یك عضو كمیته تحقیق و تفحص اعلام كرد: اكثر مناقصه‌های ‌انجام شده در وزارت نفت به گونه ای است كه محدود بوده و احتمال خطا و فساد در آنها بسیار است.
این عضو كمیته تحقیق و تفحص مجلس از وزارت نفت به فارس، گفت: در بررسی كمیته تحقیق و تفحص مجلس از شركتهای پالایش و پخش فرآورده‌های ‌نفتی، نفت و گازپارس، پتروپارس و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مشخص شد كه احتمال خطا در مناقصه‌ها ‌بسیار زیاد بوده و دست كارفرما در این مناقصه‌ها ‌برای احتمال تخلف باز می‏باشد.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم مناقصه‌ها ‌به صورت عمومی برگزار شود، نیازمند یك پروسه طولانی شش ماهه است و شاید پروژه‌ها ‌مختل شوند.
این مقام آگاه با بیان اینكه باید راه سومی در این زمینه به كار ببریم، گفت: باید شركتها در درجه بندی مختلف، بعنوان مثال از شماره یك تا هشت تقسیم شوند و كمیته ویژه ای مسئول بررسی و انتخاب آنها باشد و متناسب با حجم كار پروژه به شركتها داده شود.
وی تصریح كرد: روند فعلی انجام مناقصه‌ها ‌در شركتهای تابعه وزارت نفت به دلیل سیستم نامطلوب و نادرست، فسادزاست و باید اصلاح شود.
این مقام آگاه تأكید كرد: در یك بررسی كمیته تحقیق مشخص شد كه 98/99 درصد مناقصه‌های ‌انجام شده در یكی از شركتهای تابعه شركت پالایش و پخش فرآورده‌های ‌نفتی محدود و دارای فساد بوده است.
وی تصریح كرد: دیگر مناقصه‌ها ‌كه در سایر شركتهای وزارت نفت انجام شده یا محدود و فسادزا بوده و یا با ترك تشریفات برگزار شده است.
وی در زمینه پرونده «اورینتال اویل كیش» باتوجه به انجام تخلف در قرارداد حفاری فازهای 9 و 10 و دادن رشوه به كارمندان شركت نفت و گاز پارس گفت: نباید شركتی را به دلیل انجام یك تخلف از كار واداشت، بلكه باید هیئت مدیره آن تغییر كند و جریمه شود.
این مقام آگاه توضیح داد: هم اكنون این شركت در منطقه پایدار در جنوب كشور مشغول حفاری است.ادامه در...
  منبع خبر


 

نامه جمعی از فعالان سیاسی به رئيس قوه قضائيه برای بررسی بی طرفانه وضعیت گنجی، امروز

امروز: جمعی از فعالان سیاسی با انتشار نامه ای به رئيس قوه قضائيه خواستار رسیدگی به وضعیت اکبر گنجی شدند. متن کامل این نامه که برای سایت امروز نمابر شده است در ادامه می آید:
همان‌طور كه مطلعيد خانم شفيعي، همسر آقاي اكبر گنجي طي نامه‌اي از ضرب و شتم مكرر و زدن دستبند قپاني به آقاي گنجي همراه با فحاشي ماموران دادستاني تهران نسبت به ايشان، به جنابعالي شكايت كرده است.ادامه در...
  منبع خبر


 

رژیم اسلامی خالکوبی برای بسکتبالیستها را ممنوع کرد

امروز اعلام شد جوانان بسکتبالیست، به دستور فدراسیون این رشته ورزشی، از خالکوبی به روی بازو، کتف و پشت خود، که از زیر پیراهن ورزشی بیرون افتد، منع شدند.
فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی در بیانیه ای نوشت "اخیرا شمار بیشتری از ورزشکاران این رشته ورزشی خلاف امور اخلاقی و اسلامی مقبول در جامعه ایران به خالکوبی روی آورده اند."
در ادامه این بیانیه آمده است "بسکتبالیست هائی که این ممنوعیت را نادیده بگیرند و خالکوبی های خود را پاک نکنند، با اقدامات سریعی از سوی فدراسیون روبرو شده، مجازات میشوند."
یادآوری می شود سال گذشته نیز سازمان تربیت بدن جمهوری اسلامی به موی بلند فوتبالیستها اعتراض کرده بود.
  منبع خبر


 

دو احضارييه ديگر برای يک روزنامه نگار کرد

تبريز نيوز:سرويس حقوق بشر: دو احضارييه اي ديگر براي"اجلال قوامي"روزنامه نگار کرد در سنندج صادر شد.
"عباس جمالي" ،دبير کميسيون حقوق بشر کانون وکلاي دادگستري آذربايجان شرقي واردبيل و وکيل مدافع "اجلال قوامي" روزنامه نگار کرد در سنندج در گفتگو با "پيمان پاک مهر"از احضاريه هاي جديد موکل خود خبرداد و گفت:دو احضاريه از سوي شعبه اول دادگاه عمومي و شعبه چهارم دادياري دادگستري سنندج به دست موکلم "اجلال قوامي" رسيده است.
"جمالي"افزود:احضاريه اول مربوط به اتهام "پخش شايعات در جامعه" و "نشر مطالب غير واقع" است که موکلم بايد به شعبه اول دادگاه عمومي سنندج مراجعه کند .
وي در مورد ديگر احضاريه"اجلال قوامي" گفت:احضاريه ديگر موکلم مربوط به اتهام مربوط به "ايراد سخنراني در دانشگاه کردستان" است از وي خواسته شده جهت اخذ آخرين دفاعيات به شعبه چهارم دادياري دادگستري سنندج مراجعه کند. "قوامي" در ميزگردي که در فروردين سال جاري در خصوص "نقد اصلاح طلبان کرد" در اين دانشگاه برگزار شده بود سخنراني کرده بود.
"دبير کميسيون حقوق بشر کانون وکلاي دادگستري آذربايجان شرقي واردبيل"در خصوص شاکيان مربوط به "ايراد سخنراني اين روزنامه نگار در دانشگاه کردستان"افزود:اداره اطلاعات ،ناحيه انتظامي ،حراست دانشگاه و مدعي العموم در سنندج از جمله شاکيان "اجلال قوامي" هستند.
"جمالي" يادآور شد:موکلم پيشتر به اتهام توهين به رهبري و مقدسات،اقدام عليه امنيت ملي، ارتباط با بيگانگان، فعاليت تبليغي براي احزاب مخالف جمهوري اسلامي،ناکارآمد نشان دادن اصل نظام،تشويش اذهان عمومي و نشر اکاذيب دستگير و در زندان سنندج به سر مي برد که با تامين قرار وثيقه 100 ميليون توماني از سوي شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج آزاد شده است.
"اجلال قوامي"پيشتر خبرنگار روزنامه هاي ايران و دفتر سرپرستي اعتماد در سنندج و چند نشريه محلي و عضو شوراي سردبيري هفته نامه پيام توقيف شده مردم کردستان بود.
  منبع خبر


 

در حکومت "عدل علی" جنازه دختربچه ای را گروگان گرفتند !

در حکومتی که حدود 27 سال است، با شعار دروغین حمایت از مستضعفان، به سبک "عدل علی" و "قسط اسلامی" سر کار آمده، در سایه دولت "عدالت خواه" محمود احمدی نژاد ، بیعدالتی به جائی رسیده که کیهان آخوندی امروز این خبر را منتشر کرده، و خود آن را دردناک ترین تذکر در طول مجلس هفتم نامیده است.
یک دختر بچه اهل کرج در تصادفی زخمی می شود. در بیمارستان جان می دهد، اما بیمارستان از پس دادن جنازه به خانواده خودداری می کند، زیرا خانواده فقیر او از پرداخت هزینه های بیمارستان عاجز مانده است.
31 نماینده مجلس آخوندی در یک ژست توخالی طی نامه ای به احمدی نژاد، از او خواستند دستور پیگیری این موضوع را بدهد.
  منبع خبر


 

کارگران: راضی به مرگ هستیم، جان ما را بگیرند !!!

در ادامه تظاهرات صدها نفر از کارگران چند شرکت صنایع نساجی ورشکست شده استان قزوین، در برابر ساختمان مجلس شورای اسلامی، در حالیکه گروههائی از معلمان استان فارس نیز به آنها پیوسته بودند، کارگران فریاد می زدند راضی به مرگ هستیم، جانمان را بگیرند.
به گزارش خبرگزاریهای جمهوری اسلامی، شمار تظاهرکنندگان، که دست کم هشت ماه است حقوق نگرفته اند، امروز به بیش از هزار نفر رسید. ناهار آنها قطع شده، سرویس ایاب و ذهاب ندارند، از لباس کار نیز محروم هستند، ماههاست حقوق نگرفته اند، و حتی در فضای کارخانه، از سرمای شدید در رنج هستند. مدیریت کارخانه نیز آنها را به باد کتک می گیرد و شنیدن ناسزا و فحش ، بخشی دائم از زندگی روزمره آنها در محل کار است.
این اعترافات را خبرگزاری حکومتی ایلنا امروز منتشر کرده است.
این کارخانه ها، در سالهای اخیر با عنوان خصوصی سازی، به دست اعوان و انصار مقامات رژیم اسلامی افتاده اند، و آنها بیگاری و بردگی از کارگران را شدت بخشیده اند.
خبرگزاری ایلنا همچنین اعتراف کرد که پولهای کارگران در صندوقهای قرض الحسنه تعاونی های مسکن و مصرف نیز توسط مدیران، کارفرماهای جدید، برداشت و مصرف شده است.
  منبع خبر


 

محصولی: امام گفته بود خوی کاخ نشینی بد است، نه کاخ نشینی !!

صادق محصولی (فرد پیشنهادی احمدی نژاد برای احراز پست وزارت نفت) پس از آن اعلام انصراف کرد که اکثریت اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، در جلسه دیروز خود (سه شنبه) به او رای منفی دادند. این رای گیری بصورت آشکار انجام شد.آنان تاکید کردند ثروت بشدت کلان محصولی موجب سوالهای فراوان، است. علی عسگری (که نایب رئیس کمیسیون موسوم به اصل 90 است) گفت این سردار پاسدار، از آن سردارهای میلیارد دلاری است؛ که اگر در مجلس تصویب شد، افکار عمومی خواهد پرسید آیا فیلم تبلیغاتی که خانه محقر و ساده احمدی نژاد را نشان میداد، با ویلای مجلل و عظیم محصولی همخوانی دارد؟! و گفت ثروت محصولی آنقدر زیاد است که هیچ نهادی موفق نشده تا کنون ارزیابی کلی از آن ارائه داد.
صادق محصولی ، که از سران سپاه پاسداران وهمدوره احمدی نژاد در لشکر ویژه ششم سپاه پاسداران بوده، در دفاع ازخود گفت بعد از جبهه ، در ساخت و ساز فعالیت کرده، و قسمتی از ثروت و منزل مجلل خود را از این راه بدست آورده است.
  منبع خبر


 

احمدي نژاد نمود عيني ترميدوري انقلاب اسلامي

اينك چنان حكومت ايران يكدست شده كه وقتي مي گوييم ((محافظه كاران ايران فلان مي گويند)) مراد از آن همان نظرات ((تماميت حاكميت جمهوري اسلامي)) است و بالعكس. اين دو معني، به لطف سه انتخابات پر تقلبي كه در دوران رياست جمهوري آبدار چي وار خاتمي برگزار شد، مترادف و هم معني شده اند.
سخن از حكومتي است كه صداي مخالفان را خفه كرده، منتقدين را لب دوخته و حالا حتي اظهار نظر دوستان مشفق را هم زائد مي بيند. اشاره دارم به آن كه رسانه ي مجازي فردي چون محسن رضايي، فرمانده اسبق سپاه پاسداران را تاب نياورده اند و علاوه بر هجمه فيزيكي به تشكيلات سايت، از فيلتركردن آدرس آن فروگذار نشده اند يا امثال عماد افروغ را صلا و نداي ((خفه شو)) رسيده است
در ايران حلقه ي خودي و غيرخودي و نخودي ها (سياست گريزان) در حال شفاف شدن است. بلاانقطاع خودي ها كمتر و غير خودي ها بيشتر مي شوند اما نخودي ها در گسل عميق بعد از انتخابات دارند تكليف خود را مشخص مي كنند. يا به پيروان ولايت مي پيوندند و يا به مخالفان آن. و اين به گمانم از اولين آثار مثبت قهر با صندوق هاست.
كجاست كرين برينتون تا ببيند آخرين انقلاب مهم معاصر نيز بنا به فرضيه ي- حالا ديگر به مرز نظريه رسيده او- به عاقبت و عقوبت انقلاب اكتبر شوروي و كبير فرانسه و استقلال آمريكا و 1646 انگليس رسيده و نزديك مي شود.
ترميدوري، بازگشت، ارتجاع، حركت دوري و گام به گام و استحاله اي به وضعيت قبل از قيام و انقلاب بازگشتن. اين چيزي است كه همه ما ايرانيان، با هر تفكري، آن را به قسمي درك كرديم آنگاه كه رجوعتان بدهم به آن لحظه ي تلخ تاريخي كه لبان محمود احمدي نژاد به دست معلول سيدعلي خامنه اي بوسه مي زد و خاتمي نظاره گري بود مبهوت و وامانده. درست است. به مراسم سلام شاهانه ي آن سايه ي خدا مي ماند كه متواري شد.
هرچند از همان ايام تلخ تر از زهري كه روح الله خميني، مصدق را به زبان و ادبيات خود دشنام داد((انشالله كه مسلم بوده است)) و فرداي انقلاب دوم و كشيده شدن دولت ميانه رو بازرگان به بن بست استعفا، بودند آگاهاني كه شروع اين تغيير را دريافتند و هشدار دادند.ادامه در....
  منبع خبر


 

معلمان، نشسته بر کارتن خیس در کف خیابان: گرسنه ایم، گرسنه


کارگران و معلمان به تظاهرات اعتراضی خود در گوشه و کنار ایران، ادامه می دهند. روزی نیست که خبرگزاریهای رژیم، خود، اخبار چندین تجمع از کارگران و معلمان را که دو قشر بشدت آسیب پذیر هستند، منتشر نکنند.
در هفته های اخیر، گروههائی از معلمان و کارگران، گاه صدها کیلومتر راه را می پیمایند تا خود را به تهران رسانده؛ در برابر مجلس شورای اسلامی، تظاهرات کنند.
شماری از معلمان ناراضی فارس، پس از آنکه چندین بار در استان خود دست به تظاهرات زدند و کسی به خواسته و ندای آنها وقعی ننهاد، به تهران آمدند.
آنها بیش از سه روز در راه بودند، و زیر باران شدید تهران، با پهن کردن کارتن، به دهها کارگر محروم قزوینی پیوستند که اکنون چند روز است در برابر مجلس فریاد خود را بلند کرده اند.
نمایندگان مجلس آخوندی با بنزهای مجلل می آیند و می روند و کسی از آنها تا کنون در جمع این کارگران حاضر نشده است.
کارگران شرکت های «مُد نخ» ، «فر نخ» و «نازنخ» قزوین، تازه ترین گروهی هستند که به این کارگران پیوسته اند.
معلمان در حالیکه کیف و چمدان به همراه داشتند، و پلاستیک بر سر خود کشیده بودند، فریاد می زدند گرسنه ایم، گرسنه، و برای اینکه زیر باران شدید باتوم نخورند، فریاد «الله اکبر» نیز سر می دادند.
اما به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، هم نیروهای انتظامی رژیم و هم نیروی ویژه امنیتی مجلس به سوی آنها حمله ور شدند تا به ادعای این خبرگزاری، "نظم و آرامش" را برقرار کنند.
**********
در شهر «خاتم» در استان یزد نیز روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی، دهها نفر از اهالی در مقابل بانک کشاورزی هرات و فرمانداری تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایرنا، بیشتر تجمع کنندگان کشاورز و دامدار بودند.
**********
در سننج نیز، دهها نفر از جوانان اکثرا تحصیلکرده و فارغ التحصیل دانشگاه، که از روی ناچاری به رانندگی تاکسی رو آورده اند، در مقابل ساختمان استانداری تظاهرات کردند.
اما نیروهای امنیتی و انتظامی ، که نسبت به هرگونه تجمع در مناطق کردنشین حساسیت نشان می دهند، به زور تاکسی ها را به جای دیگری منتقل کردند، و با تهدید و هشدار، رانندگان را پراکنده کردند.
کارگران اهوازی تا آخر اسفند گرسنه بمانند
در اهواز نیز، کارگران شرکت تولیدی نوشابه «زمزم» که از دو روز پیش به اعتصاب دست زده اند، تلاش کردند اعتراض خود را به گوش مسوولان استانداری برسانند.
آنها به خبرگزاری حکومتی ایلنا گفتند ماههاست حقوق نگرفته اند، و مسوولان نیز گفته اند تا آخر اسفندماه (5 ماه دیگر) از حقوق خبری نیست.
این شرکت تحت پوشش بنیاد «مستضعفان و جانبازان» است، بنیادی که مسوولان آن به مال و ثروت رسیده اند و مالیاتی نیز به هیچ نهاد حکومتی پس نمیدهند، و به کسی جز«مقام معظم رهبری» نباید حساب و کتابی پس بدهند.
  منبع خبر


Wednesday, November 09, 2005
 

عکسی از مسجد...ببخشید مجلس شورای اسلامی!!


صحن علنی!
  منبع خبر


 

iنصب دوربین در بیمارستانها برای کنترل پرستاران


به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، در پي نصب دوربين‌هاي مدار بسته در بخش پرستاري برخي بيمارستانهاي شهر تهران، دبيركل خانه پرستار از اين اقدام شديدا انتقاد كرد و آن را تجاوز به حريم خصوصي پرستاران دانست.
محمد شريفي‌مقدم با بيان اينكه نصب دوربين‌هاي مدار بسته در ايستگاه‌هاي پرستاري به منظور نظارت بر عملكرد كاركنان پرستاري به هيچ وجه از اين طريق ميسر نيست، اظهار كرد عملكرد پرستار كيفي است و بايد تاثير كار پرستار را بر روي بيمار بررسي كرد.
وي ادامه داد اگر هدف از نصب دوربين حراست وسايل و فضاي فيزيكي بيمارستان است، در ايستگاه پرستاري هيچ وسيله و تجهيزات باارزشي وجود ندارد كه به سرقت برود.
وي افزود با اين كار حريم خصوصي بيماران و پرستاران در اين بيمارستان‌ها شكسته مي‌شود.
  منبع خبر


 

تعیین یک استاندار دیگر با سوابق فرماندهی در سپاه پاسداران

یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز در جریان معرفی استاندار جدید رژیم برای استان همدان گفت "استاندار همدان سابقه فرماندهی در سپاه و رياست دانشگاه علوم و فنون سپاه را دارد."
استاندار جدید رژیم اسلامی در همدان که 'علی شادمانی' نام دارد، هشتمین استانداری است که با سوابق فرماندهی در سپاه پاسداران توسط آخوند پورمحمدی، وزیر کشور دولت احمدی نژاد بعنوان استاندار معرفی می شود.
این فرد در گذشته فرماندار شهر پاوه نیز بوده است.
  منبع خبر


 

تائید حکم 4 سال زندان و 74 ضربه شلاق برای بهروز جاوید تهرانی

حکم 4 سال زندان بهروز جاوید تهرانی عضو حزب دموکرات ایران امروز از سوی دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شد. در حکمی که امروز در زندان به دست این زندانی سیاسی رسیده است، 4 سال حبس و 74 ضربه شلاق وی در دادگاه تجدید نظر تایید شده است.
گفتنی است بهروز جاوید تهرانی پیش از این به اتهام تجمع در مقابل سازمان ملل در 27 مرداد ماه سال گذشته از سوی شعبه ی 26 دادگاه انقلاب تهران به 7 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شده بود.
همچنین خالد حردانی زندانی سیاسی محکوم به اعدام که چندی پیش با پرونده سازی مسئولین زندان مبنی بر اقدام به فرار به سلول انفرادی منتقل شده بود، به بند 6 زندان رجایی شهر منتقل شد.
در حال حاضر بهروز جاوید تهرانی، اسد شقاقی، خالد حردانی، شهرام و فرهنگ پورمنصوری در بند 6 زندان رجایی شهردر شرایط بسیار نامساعد ی به سر میبرند.
به گفته ی این زندانیان آنها در حال حاضر در زندان مکان مشخصی نداشتهو کف خواب هستند و مسئولین هیچ گونه مساعدتی در جهت در اختیار گذاشتن اتاق و یا تخت خواب به آنها انجام نداده اند.
  منبع خبر


Tuesday, November 08, 2005
 

مرگ گنجی، مرگ سياسی بسياری از سران طراز اول نظام خواهد بود

معصومه شفيعى:مرگ گنجی، مرگ سياسی بسياری از سران طراز اول نظام خواهد بود
• گاهی وقتها به آقای گنجی غذا می‌دهند و بعد، ده روز، يکهفته و شايد بيشتر به او ديگر غذا نمی‌دهند. حتا در حضور آقای مولايی آقای گنجی گفتند که وقت افطار به من فقط سه تا فلاسك آب‌جوش مي‌دهند• می‌خواهند آقای گنجی را از بين ببرند و نمی‌خواهند کسی اين مسئله را ببيند و متوجه بشود• مسئله ی آقای گنجی الان صرفا يک مسئله‌ی انسانی ست. هرکس در برابر اين جنايتی که دارد در بند دو الف اتفاق می‌افتد سکوت بکند،‌ انسانيت اش زير سوال می رود
  منبع خبر


 

خبرگزاري آسوشيتدپرس: مخالفين ايراني خواستار حذف نام مجاهدين از ليست تروريستي شدند

خبرگزاري آسوشيتدپرس از تظاهرات امروز ايرانيان در بلژيك عكسي مخابره نمود. آسوشيتدپرس گفت تظاهركنندگان خواستار خارج ساختن نام سازمان مجاهدين خلق ايران، سازمان اصلي مقاومت ايران از ليست تروريستي شدند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس با مخابره عكسي از تظاهرات دهها هزار ايراني در بروكسل گزارش داد روز دوشنبه اپوزيسيون ايران در مقابل مقر شوراي اروپا تظاهراتي برگزاركرد. شركت كنندگان در اين تظاهرات از اتحاديه اروپا خواستند در قبال نقض حقوق بشر توسط رژيم ايران و برنامه اتمي اين رژيم سياست سخت تري اتخاذ كند.
آنها همچنين از اتحاديه اروپا خواستند سازمان مجاهدين خلق ايران، سازمان اصلي مخالف رژيم ايران را از ليست سياه سازمانهاي تروريستي خارج سازند.
آسوسيدپرس در گزارش خود گفت امروز وزراي خارجه كشورهاي اروپايي به بحث درباره برنامه هسته‌اي رژيم ايران در بروكسل مي پردازند
  منبع خبر


 

بازي بيليارد براي بسيجيان حرام اعلام شد

رويداد - دفتر فرماندهي منطقه مقاومت بسيج تهران بزرگ ، بازي بيليارد را براي پايوران و بسيجيان، حرام و حتي تماشاي آن را غيرمجاز اعلام كرد.به گزارش رويداد، متن كامل ابلاغيه دفتر فرماندهي منطقه مقاومت بسيج تهران بزرگ به اين شرح است: "با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) و عرض احترام و با آرزوي قبولي طاعات و عبادات، با استناد به نامه شماره4325/14/8/ن/م تاريخ 13/8/84 معاونت نظارت و تاييد صلاحيت نمايندگي ولي فقيه در نمسا در پاسخ به استعلامات صورت گرفته در خصوص "حكم شرعي بازي بيليارد توسط پايوران رسمي و بسيجي" به اطلاع مي‌رساند حكم اين مساله از دفتر محترم تاييد شرعي ظوابط و برنامه‌ها استعلام گرديد و دفتر مزبور طي نامه شماره 70-23/ن/ط تاريخ 14/4/82 اعلام نموده است: "بازي بيليارد را حرام و حتي تماشاي آن را از مصاديق معاونت بر اثم و تشويق بر گناه دانسته است." لذا با توجه به حكم مزبور پايوران و بسيجيان مجاز به اين بازي و حتي تماشاي آن نمي‌باشند."اين نامه در تاريخ 7/8/1384 ابلاغ شده است.--------------------------------------
  منبع خبر


 

تونی بلر: می دانیم رژیم تهران از تروریسم حمایت می کند

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس از لندن، تونی بلر، نخست وزیر انگلستان امروز در نشست مطبوعاتی ماهانه خود از جمله گفت می دانيم که رژیم تهران از تروريسم در سراسر خاورمیانه حمايت می ‌كند و بايد اين كار را متوقف سازد.
تونی بلر در ادامه سخنانش گفت رژیم تهران با حمايت از تروريسم مانع از پيشرفت گفتگوهای صلح در خاورميانه می ‌شود و هشدار داد اگر این روند ادامه یابد، جامعه جهانی از رژيم تهران عميقا سرخورده خواهد شد.
نخست‌ وزير انگلستان همچنین با اشاره به نگرانيهای بين ‌المللی از فعالیتهای هسته ای جمهوری اسلامی گفت رژیم تهران باید برای رفع این نگرانيها اقدامات بيشتری بعمل آورد و افزود رژیم تهران بايد به مسئوليت خود در اين زمينه آگاه باشد و در چارچوب موازين و قوانين آژانس بين ‌المللی انرژی اتمی حركت كند. .
  منبع خبر


 

آتش زدن دست کم 15 خودرو در آلمان و بلژیک

به گزارش منابع خبری در آلمان و بلژیک، شب گذشته دست کم 15 خودرو در شهرهای برلین و برمن در آلمان و همچنین در بروکسل پایتخت بلژیک در آتش سوختند. مقامات پلیس دو کشور از اینکه این حوادث تلاشی برای تقلید از رویدادهای خشونت آمیز فرانسه باشد، ابراز نگرانی کردند.
مطبوعات بین المللی نیز در شماره امروز خود اکثرا با عنوان 'پاریس در آتش'، از احتمال گسترش خشونت و درگیریهای فرانسه به سایر کشورهای اروپايی اظهار نگرانی کرده و رویدادهای اخیر را نتیجه شکست سیاست محیط پذیری و جذب مهاجرین در جامعه فرانسه می دانند.
به نوشته برخی روزنامه های بین المللی، بحرانی که هم اکنون دولت فرانسه با آن روبرو است، وخیم ترین بحران پس از وقایع ماه مه سال 68 میلادی در این کشور است.
  منبع خبر


Sunday, November 06, 2005
 

مدير مسئول هفته نامه "خوش خبر" به دادسراي تبريز احضار و بازجويي شد، تبريز نيوز

جواد کهنمويي"سردبير هفته نامه "خوش خبر" چاپ تبريز در خصوص علت احضار و بازجويي از مدير مسيول اين هفته نامه به "پيمان پاک مهر" گفت:برابر احضاريه اي که از سوي شعبه 5 بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب تبريز به رياست"آب خيز"،دريافت کرده بوديم صبح امروز "کريم دلاويز"صاحب امتياز و مدير مسيول نشريه به اين شعبه مراجعه و مورد بازجويي قرار گرفت.
"کهنمويي"افزود:شاکي نيروي انتظامي تبريز است که به دليل چاپ عکسي در شماره 20 سه شنبه 21 تير 84 در مقاله اي با تيتر "هيچ رييس جمهوري براي ملت ايران خاتمي نخواهد شد" پرونده هاي از سوي اين نهاد انتظامي عليه مدير مسيول خوش خبر به اتمام"تبليغ منفي عليه مقامات رسمي کشور"در دادسراي تبريز گشوده شده است.
"سردبير هفته نامه خوش خبر"تصريح کرد: عکس برگرفته از خبرگزاري ايسنا بود که رييس جمهور خاتمي و همراهان را در حال بازديد از نمايشگاه زندان رژيم سابق نشان مي دهد.
  منبع خبر


 

روزنامه دانشجويي "هم‌‏آوا" توقيف شد، ايلنا

روزنامه دانشجويي "هم‌‏آوا" كه در دانشگاه اروميه منتشر مي‌‏شود، بنا به تصميم كميته ناظر بر نشريات اين دانشگاه، لغو امتياز شد.
سجاد نيكنام؛ مدير مسوول اين روزنامه در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: هفته گذشته در جلسه كميته ناظر بر نشريات دانشجويي دانشگاه اروميه جهت پاسخ به شكايات واصله از روزنامه "هم‌‏آوا" حاضر شدم.
وي در ادامه در مورد اين شكايت‌‏ها، گفت: مواردي چون؛ "نشر اكاذيب، تشويش اذهان عمومي، توهين به مقامات رسمي كشور، استفاده از منابع خبري خارجي و دعوت دانشجويان به تجمعات اعتراضي" از جمله شكايت‌‏هاي مطرح شده براي اين نشريه است.
  منبع خبر


 

اطلاعيه سازمان عفو بين‌الملل در مورد احتمال اعدام عماد و زامل باوی و ديگران در اهواز

URGENT ACTION Iran: Further information on fear of torture and ill-treatment / Incommunicado detention and new concern: Death Sentence. PUBLIC AI Index: MDE 13/065/2005 2 November 2005
Further Information on UA 233/05 (MDE 13/051/2005, 9 September 2005) - Fear of
Torture and Ill-treatment / Incommunicado detention and new concern: Death
sentence
http://web.amnesty.org/library/Index/ENGMDE130652005?open&of=ENG-IRN
اطلاعات تازه در مورد آزار و شکنجه، باازداشت بدون ملاقات و مخفی و احتمال اعدام - در ايران
محسن باوی- مذکر- 32 ساله
عماد باوی- مذکر-دانشجوی حقوق-برادر
زامل باوی- مذکر –برادر
هانی باوی –مذکر- برادر
حاج سالم باوی –پدر
اسد باوی-مذکر –پسرعمو
منصور طيوری-مذکر-پسر عمو
حسن بو غدار –مذکر
دو برادر ، عماد و زامل باوی بنا به اطلاعات رسيده به اعدام محکوم شده اند. هنوز معلوم نيست آنها به چه جرمی بازداشت و آيا حق اعتراض و استيناف به دادگاه عالی را دارند يا خير؟
احتمال اعدام آنها هر لحظه ممکن ميباشد.
پدر آنها حاج سالم باوی که او نيز در بازداشت بوده در روز 25 اوگوست آزاد شده است- او وقتی در زندان امانيه اهواز با پسرانش ملاقات کرد، آنها را در شرايط بسيار بد روحی و جسمی و آثار اذيت و شکنجه ديده است .
برادران باوی و پسر عموهای آنها در 11 اوگوست بازداشت، و پدر آنها حاج سالم باوی روز بعد در حال مراجعه به مقامات مربوطه برای گرفتن خبری از فرزندانش بازداشت ميشود- تاريخ دقيق بازداشت منصور طيوری و حسن بوغدار روشن نيست.
باوی ها از خانواده های معروف و بزرگ استان خوزستان، که منزلگاه اکثريت اقليت عربهای بومی در ايران است، ميباشند.
بنا به گزارشات رسيده حد اقل سه نفر ديگر از بازداشت شدگان شکنجه روحی و جسمی شده اند.
زمينه اطلاعات
در 14 اوگوست، دولت ايران ً حکومتهای انگليس و آمريکا را محرک ناآراميهای قومی از جمله ناآراميهای عربها و کردها قلمداد کرده است. مضافاً اينکه وزارت اطلاعات ايران اعلام کرده است که مسببين شورش و انفجارهای ماه های آوريل و ژوئن خوزستان را شناسائی و دستگير کرده است
بعد از نشر خبر طرح حکومت برای اخراج اجباری جمعيت عرب به خارج از خوزستان و انتقال آنها به دیگر مناطق ایران به منظور محو هويت ملی آنها در آوريل گذشته ، از ماه آوريل تا به امروز توده عرب منطقه در ناآرامی و آشوب بسر ميبرد. تعداد فراوانی از عربهای ايران در چند ماه گذشته بازداشت شده اند ( به گزارشات عقو بين الملل تاريخ 18 آوريل و 26 اوگوست رجوع کنيد :
UA 91/05, MDE 13/014/2005،18 آپریل 2005، و UA 222/05, MDE 13/048/2005، 26 آ گوست 2005.)
در 15 اکتبر امسال دو انفجار در اهواز روی داد که شش نفر کشته و در حدود 100 نفر زخمی شدند. آقای احمدی نژاد رئيس جمهور اعلام کرد که انگليس مسبب اين انفجارات است. ولی در 22 اکتبر وزارت دادگستری اعلام کرد 30 نفر در رابطه با انفجارها دستگير و بازدلشت شده اند.
پيشنهاد عمل:<
لطفا درخواست نامه هاي خود را هر چه سریعتر به زبان انگليسي، فارسي، عربي يا زبان خود و يا هر زبان ديگری (حاوي مضامين زير) ارسال کنيد:
از مقامات تقا ضا کنيد فوراً حکم اعدام عماد و زامل باوی را لغو کنند.
از مقامات در مورد علت با داشت و محاکمه آنها توضيح بخواهيد- آيا دادگاهی تشکيل شده و حق اعتراض و استيناف دارند؟ آيا حق داشتن وکيل داشته و يا دارند؟ در حاليکه حق دولت در محاکمه مجرمين را محترم ميشماريم، مطلقاً با هرگونه اعدام بعنوان عملی غير انسانی، برخلاف کليه موازين اخلاقی و نيز بدليل آنکه مخالف قانون حق حيات است، مخالفيم .
نگران جان بقيه بازداشت شدکان (محسن باوی، هانی باوی، اسد باوی، منصور طيوری، حسن بو غدار...) و سی نفر بازداشتی جديد بوده و خواستار عدم شکنجه آنها، ملاقات با خانواده، اختيار وکيل و و در صورت لزوم حق معالجه پزشکی هستيم.
- تضمين حکومت دال بر عدم شکنجه در صورت ادامه بازداشت
اخطار به مسئولين جکومت که گرفتن اقرار تحت فشار و شکنجه مخالف ماده 38 قانون اساسی ايران که ميگويد " هرنوع شکنجعه برای کسب اطلاعات و اقرار غير قانونی است " و اينکه ايران امضاء کننده میثاق حقوق مدنی و سیاسی سازمان ملل CCP تصریح کرده که " هيچکس نبايد تتحت شکنجه و آزار قرار گيرد"
لطفا درخواست نامه هاي خود را با سرعت هر چه بيشتر (حاوي مضامين زير) ارسال کنيد: درخواست فرستاده شود به:
رهبر جمهوري اسلامي
عاليجناب آيت الله سيد علي خامنه‌اي
رياست جمهوري، خيابان فلسطين، چهارراه آذربايجان، تهران، جمهوري اسلامي ايران
نمابر: 98 21 649 5880 (لطفا بنویسید "به دفتر حضرت آیته العظمی خامنه‌ای در قم برسد.) اي-ميل:
-
پwebmaster@wilayah.org ( در جای موضوع بنويسيد: قابل توجه حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، قم) عنوان مخاطب: حضرت)
رئیس قوه قضائيه حضرت آيت الله محمد هاشمي شاهرودي
وزارت دادگستري، پارک شهر، تهران، جمهوري اسلامي ايرا
اي-ميل: lrjpr@iranjudiciary.org (در جای موضوع بنويسيد برسد به دست عاليجناب آيت الله شاهرودي)
عنوان مخاطب: حضرت
کپي در خواست به:سخنگوی مجلس
غلامرضا حداد عادل
مجلس شورای اسلامی
کپي در خواست به
نمايندگان مجلس ، نمايندگان و سفارتهای معتبر سياسي ايران در کشور ی که زندگی ميکنيد، جامعه عرب ، سازمان
http://web.amnesty.org/library/Index/ENGMDE130652005?open&of=ENG-IRN
  منبع خبر


 

حل پرونده هسته ای در گرو رعایت حقوق بشرT گفت و گوی روز با شیرین عبادی

برای خنثی کردن فشارهای بین المللی، دولت ایران بایستی رفتار و عملکرد سیاسی را در سطح ملی و بین المللی، با استانداردهای شناخته شده جهانی انطباق دهد. کشوری که اعتماد مردم را در سطح ملی و بین المللی جذب کند و نشان دهد که قصد تجاوز به حقوق آن ها را ندارد، با واکنش های بهتری مواجه می شود. به عنوان مثال وجود زندانیان سیاسی و یا اعدام های افراد کمتر از ۱۸ سال و به طور کلی بالا بودن سطح اعدام در ایران، از جمله مواردی هستند که میزان این فشارها را افزایش می دهند. اگر دولت ایران زندانیان سیاسی را آزاد کند، مسلما تاثیر بسیار نیکویی در جهت کاهش فشارهای بین المللی دارد. دولت به این ترتیب می تواند نشان دهد که حکومتی است که با استانداردهای بین المللی قابلیت انطباق دارد.
شاهرودی و استفاده از اختیارات قانونی:
آیا نشانه هایی دال بر آزادی زندانیان سیاسی وجود دارد؟
چند وقت پیش سخنانی از سوی آقای هاشمی شاهرودی رییس قوه قضاییه مبنی بر عفو دانشجویان عنوان شد، که با وجود آن که تاکنون به آن عمل نشده، اما به نظر من قرینه مثبتی است، که امیدوارم به زودی به آن عمل شود. من این سخنان را مثبت تلقی می کنم، زیرا فراموش نکنیم مثلا ۱۲ ، ۱۳ سال قبل حتی حاضر نبودند قبول کنند ایران زندانی سیاسی دارد و همه را به اسم ضد انقلاب معرفی می کردند، درحالی که الان حکومت قبول کرده زندانی سیاسی دارد. البته باعث تاسف است که ما زندانی سیاسی داریم و ای کاش نمی داشتیم،ادامه در...
  منبع خبر


 

ايشاک بی صبرانه منتظر بازگشت به خانه اش تهران است

در خيابان "يافا"ی اورشليم و "رئوف بن يهودا" مغازه دارانی صف کشيده اند که اصلا ايرانی هستند و می گويند بی صبرانه می خواهند که به ايران بازگردند، بعضی برای ديدار و بعضی برای اقامت.
نويسنده- ورلی هارپرن/برگردان- همايون ماکويی
Nov 3, 2005
مرد کوتاه اندام با حلقه های کبود زير چشم میگويد: پس از مهاجرت به اسرائيل دو سال پيش، بتدريج زندگی اش دردناک تر شده است.
ايشاک (که نام وافعی او نيست)، ايرانی کليمی 51 ساله مقيم اورشليم، در حاليکه با نگرانی در مغازه خالی جواهر فروشی اش ايستاده می گويد که اين جواهرفروشی هيچگاه مشتری پيدا نکرد، و مستاجران املاک او نيز اجاره ها را نپرداختند و بخاطر فشار روحی پرداخت های ماهانه برای مستغلات بدون آنکه اصلا درآمدی در کار باشد، دچار ناراحتی قلبی شده است.
ايشاک مو خاکستری ده ماه پيش از روياهای يهودی اش منصرف شد و فاميل و اموالش را به ايران منتقل کرد.
او چند کيف و چمدان را با فرش های ايرانی اش، نقره آلات، و دکوراسيون های خانه پر کرد و با دو پسرش به ترکيه رفت.ادامه در....
  منبع خبر


Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?