وبلاگ خبری پن‌لاگ: December 2005

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: December 2005 خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Saturday, December 31, 2005
 

درگيري در زندان اروميه


زندانيان زندان اروميه طي يك حركت اعتراضي به مقابله با زندانبانان و دژخيماني پرداختند كه قصد بردن يك زنداني سياسي براي اعدام را داشتند.اين زنداني كه مسعود شوكه نام دارد و از اهالي سردشت كردستان است، بيش از 9ماه است كه در بند 3زندان اروميه زنداني بوده است. زندانبانان روز پنجشنبه قصد بردن اين زنداني براي اعدام را داشتند كه با مقاومت ساير زندانيان روبرو شدند. دژخيمان براي درهم شكستن مقاومت زندانيان، به آنان يورش برده و از گاز اشك آور نيز استفاده كردند.گفته مي شود در جريان اين درگيري مسعود شوكه مجروح مي شود اما دژخيمان با اين وجود او را براي اعدام مي برند.در 17آذرماه نيز يكي از همبنديهاي ا ين زنداني به نام عزيز خلكاني در زندان اروميه به دار آويخته شد
  منبع خبر


 

بيش از ده كشته در حمله‌ى پليس مصر به پناهجويان سودانى!

نيروهاى امنيتى مصر در سحرگاه روز جمعه ۳۰ دسامبر به حركت اعتراضى چندماهه‌ى پناهجويان سودانى در برابر مقر سازمان ملل در قاهره خاتمه دادند. اين برخورد پليس با چنان خشونتى توأم بود كه منجر به كشته شدن دستكم ده نفر از ايشان شد.
حدود ۵ هزار نفر از نيروهاى پليس مصر در سحرگاه روز جمعه به كمپ اعتراضى پناهجويان سودانى در برابر مقر سازمان ملل متحد در قاهره خاتمه دادند. نيروهاى پليس با ماشين‌هاى آب‌پاش فشار قوى و باطوم به صدها پناهجويى مستقر در يك كمپ در برابر دفتر كميسارياى پناهندگى سازمان ملل حمله بردند. به گزارش خبرنگار خبرگزارى فرانسه، ده‌ها زن و كودك در ميان اين جمعيت بوده است.
در اثر اين يورش خشونت‌آميز كه به مقاومت پناهجويان سودانى نيز انجاميد، ۱۰ نفر از پناهجويان كشته و ۳۰ تن ديگر مجروح شدند. حدود ۲۳ نفر از نيروهاى پليس نيز زخمى شده‌اند. اين عمليات پليس ميان ساعت ۱ نيمه‌شب تا ۴ صبح صورت گرفت........... متن کامل
  منبع خبر


 

افشاگري گارگران در رابطه با شركت صانع ( هاكسيران ديزل ) تبريز !

شركت صانع (هاكسيران ديزل) واقع در شهر تبريز سازنده موتورهاي ديزلي در سال ۱۳۷۷ از سازمان گشترش و نوسازي منفك شد و زير نظر پارس خودرو با سهام صدرصد درآمد مديريت وقت (سيد حسين كاظمي) كه زير نظر مدير عامل وقت پارس خودرو مرتضي فضيلي كار مي كرد اقدام به خريد ماشين آلات فرسوده و از رده خارج نمود و براي شركت حدود ۴۰ ميليارد ريال بدهي گذاشت و از اين طريق خودش را به نان و نوايي رساند و به خاطر همين مسئله با اطرافيان خود قرارداد بست كه آنها را در اين كار سهم ناچيزي بدهد و براي حق سكوت به مدير حراست شركت حسين دشن با حفظ سمت حكم مدير ارشد بازرگاني داد عليرغم اينكه منزل و خودرو از سهميه شركت گرفته بود خانه سازماني و خودرو ديگر و پاداشهاي زير ميزي داد و براي منشي خود خانم دانش دوست حكم مديريت و به ماموريتهاي خارج از كشور فرستاد و به خانم چهره كارمند سفارشات خارجي مديريت تداركات خارجي و وام خودرو و پاداشهاي بيكلاني داد و تعدادي از كاركنان شركت را كه از اين قضيه خبر داشتند به ماموريت خارج از كشور فرستاد به آقاي ميرخاني كه فاميل فضيلي مي باشد حكم مديريت خدمات فني داد كه قبلا هيچگونه مسئوليتي و سوابق فني نداشت و به كاركنان دفتر تهران وام و پاداش و حتي به منشي خود در دفتر تهران وام ميليوني و حكم دائمي زد و پول كلاني از طريق قراردادها از طرف آقايان رنجبر و مقدم بالا كشيدند به عنوان مثال قرارداد بازرگاني حق وردي ! .......... متن کامل
  منبع خبر


 

سانسور اینترنتی؛ بازی موش و گربه!!!

به نظر می‌رسد فیلترینگ مانعی جدی برای دست‌یافتن به اینترنت نیست و فقط کار را کمی مشکل می‌کند.
بستن سایتهای اینترنتی، به ویژه سایتهای خبری هر روز افزایش می‌یابد. دست رسی به بسیاری از سایتهای خبری که با بسته شدن روزنامه‌ها رونقی بسیار گرفته بودند برای کاربران در ایران مجاز نیست. با این همه استفاده کنندگان از اینترنت هر روز راههای تازه‌ای برای گذشتن از سد فیلتر می‌یابند.
با افزایش سانسور اینترنتی راههای مقابله با فیلتر نیز متنوعتر می‌شوند. گرچه مسئولان دولتی خبر از خرید نرم‌افزارهای جدیدی برای مسدود کردن سایتها می‌دهند به نظر می‌رسد فیلترینگ مانعی جدی برای دست‌یافتن به اینترنت نیست و فقط کار را کمی مشکل می‌کند.
«برابر قوانین جمهوری اسلامی ایران و دستور مقامات قضایی دسترسی به این سایت مجاز نمی‌باشد.» این عبارتی است که کاربران اینترنت در ایران بارها در روز با آن مواجه‌اند تا استفاده از این امکان به بازی موش و گربه تبدیل شود. فیلتر کردن سایتها که یکی دو سالی است آغاز شده هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد اما هیچ آماری از این که بستن سایتهای اینترنتی چه هزینه‌ای بر دولت جمهوری اسلامی تحمیل می‌کند در دست نیست. از تعداد سایتهای ممنوع نیز آمار دقیقی وجود ندارد. در حالی که اداره‌ی مخابرات رسما خبر از مسدود شدن ده‌ها سایت را می‌دهد برخی منابع این تعداد را ده‌ها هزار عنوان می‌کنند........... متن کامل
  منبع خبر


 

افزايش زندانيان سياسی در آذربايجان!

هدایت ذاکر از فعالان حرکت آذربايجان و ساکن تبريز روز یکشنبه چهارم ديماه خود را خود را تسلیم دادگاه انقلاب اسلامی تبريز کرد. اخیراً شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب تبریز به آقای ذاکر اعلام کرده بود تا ۱۳ دی ‌ماه خود را تسليم دادگاه کند. با اين حال به گفته صالح کامرانی وکيل مدافع هدايت ذاکر تعدادی از مأموران نیروی انتظامی تبریز شنبه سوم دی‌ماه به منزل آقای ذاکر رفته و وی را متهم کرده‌اند که قصد فرار دارد و به همین خاطر خود را معرفی نمی‌کند.
هدایت ذاکر معلم و فعال سياسی تبريز که از سوی دادگاه به یک سال زندان حبسی محکوم شده بود در طی چند ماه گذشته از طرف اطلاعات ایران تحت فشار قرار داشته، همچنين حقوق ماهيانه نامبرده از طرف آموزش و پرورش قطع گرديده است. ذاکر به تجزيه طلبی متهم است.......... متن کامل
  منبع خبر


 

حکم ۱۰سال حبس تعزیری حشمت الله طبرزدی برای اتهام تشکیل جبهه دمکراتیک ایران شکسته شد!

کیانوش سنجری : بر اساس رای صادره از سوی شعبه هفتم دیوان عالی کشور حکم ۱۰ سال حبس تعزیری حشمت الله طبرزدی برای اتهام تشکیل جبهه دمکراتیک ایران شکسته شد و به ۵ سال حبس کاهش یافت. حکم قبلی از سوی شعبه ی ۲۶ دادگاه انقلاب صادر شده بود که با اعتراض علی اکبر بهمنش ( وکیل مدافع حشمت الله طبرزدی) این پرونده به دادگاه تجدید نظر ارجاع گردید. پیش از این نیز شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران مجازات تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی ِ طبرزدی را به دلیل آنچه "یکی بودن با اتهام اقدام علیه امنیت کشور" خوانده بود حذف و اجرای مجازات اشد و حذف تحمل زندان در یکی از شهرهای جنوبی کشور ِ رای بدوی را تایید کرده بود...... متن کامل
  منبع خبر


 

اعتراض به سرکوب آزادی بیان در کردستان!

سازمان مدافع آزادی بیان (Organization for peace and liberty - O P L) با اعتراض به سرکوب آزادی بیان در کردستان و با انتشار بیانیه ای، از آقای محمدصدیق کبودوند دبیرکل سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان (ایران)، تونیا کبودوند دبیر گروه زنان نشریه پیام مردم، اجلال قوامی فعال سیاسی و روزنامه نگار ( دبیر گروه سیاسی پیام مردم)، کاوه حسین پناهی ( دبیر گروه اقتصادی پیام مردم )، جمشید وزیری، جهانگیر هاشمی، مجید محمدی، عزیز یوسفی ( از نویسندگان پیام مردم )، رویا طلوعی فعال مدافع حقوق زنان و کودکان، سعید ساعدی روزنامه نگار، پیمان پیران فعال دانشجویی و سامان رسولپور عضو شاخه مهابادی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان بعنوان کسانی نام برده که مورد فشار و سرکوب قرار گرفته اند. سازمان مدافع آزادی بیان خواهان پایان سرکوب آزادی بیان در کردستان و در ایران شده است. یاد آور میگردد پیش از این نیز اتحادیه اروپا از وضعیت آزادی بیان و عقیده در ایران و کردستان ابراز نگرانی کرده بود. اتحاديه اروپا در بيانيه خود از اجلال قوامی، رؤيا طلوعی، سعيد ساعدی، محمدصديق کبودوند و محمد حزباوی، به عنوان افرادی نام برده بود که به دليل ابراز عقيده خود تحت تعقیب قرار گرفته اند.
اصل متن در آدرس http://opl-now.org/?p=94
  منبع خبر


 

دو زندانی در آستانه اعدام، قرار گرفتند !

اعتراض و مقاومت زندانیان در برابر انتقال" مسعود شوکه " زندانی محکوم به اعدام به خارج از بند، منجر به درگیری میان زندانیان و ماموران گردید.
ساعت ۱۵ روز پنج شنبه ۸ دی ماه، نیروهای اجرای حکم جهت انتقال مسعود شوکه به خارج از بند در زندان ارومیه، به بند ۳ مراجعه کردند اما با اعتراض و مقاومت هم بندان وی مواجه شدند. اعتراض زندانیان به درگیری و آشوب و نهایتا به استفاده ماموران از گاز اشک آور منجر گردید. در این درگیریها مدیر داخلی زندان ( ح- علوی) مجروح و روانه بیمارستان گردید. سرانجام ماموران با مهار درگیری و زخمی کردن فرد محکوم به اعدام، موفق به انتقال وی به خارج از بند شدند.
یادآور میگردد: "مسعود شوکه" و "صلاح محمودی گویلانی" به همراه "عزیز خلکانی" از اهالی شهر سردشت پس از گذراندن ۹ سال و ۴ ماه زندان محکوم به اعدام گردیدند. عزیز خلکانی در ۲۷ آذرماه به دار آویخته شد و حکم اعدام مسعود شوکه نیز طی ۲۴ ساعت آینده به اجرا درخواهد آمد. تنظیم : ۸ دی ماه ۱۳۸۴ - گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
  منبع خبر


Thursday, December 29, 2005
 

8دى:واكنش جمعى از فعالان سياسي، فرهنگی در باره اظهارات ضد يهود احمدی نژاد

انکار جنايت و کشيدن پرده نسيان بر آن،
جنايت مضاعف است!
ما امضإ کنندگان ذيل اين متن، پناهندگان و مهاجران سياسی ايراني، مراتب تاسف بسيارمان را از سخنان ناسنجيده، غير مسئولانه و در يک کلام سخيف رئيس به اصطلاح جمهوری اسلامی ايران، در مورد افسانه انگاشتن کشتار يهوديان در جنگ دوم جهانی را اعلام می داريم.
ما باور داريم که مردم فلسطين صاحب حقوق از دست شده ای هستند که بايد چشم همه وجدانهای بيدار جهانی مراقب حل مسالمت آميز اين بيداد اجتماعی و اعاده حقوق جامعه فلسطين باشد. اما ما هرگز باور نداريم که حقانيت مردم فلسطين را می توان در انکار کشتار جمعی و بی رحمانه و غير انسانی يهوديان بدست اس اس های آلمانی در سالهای تسلط فاشيسم جستجو کرد، کاری که رئيس جمهور اسلامي، بهر دليل ناشايست کرده است.
ما متعهديم تا برای اجتناب از تکرار مکرر فاجعۀ ,فاشيسم, هرگز و هرگز کوره های آدم سوزی اردوگاههای آشوئيتس و داخائو و ... را ازياد نبريم، آنچنانکه کشتار جمعی فلسطينيان را در صبرا و شتيلا، و باز آنچنانکه همه ايرانيان بيدار چه در داخل و چه در خارج ايران، يکدم از تلاش برای آگاهی جهانيان از قتل عام زندانيان سياسی سال 1367 خورشيدی باز نخواهند ايستاد، زيرا:
ما باور داريم که انکار جنايت و کشيدن پرده نسيان بر آن، جنايت مضاعف است.
  منبع خبر


 

8دى:جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران :گزارش حساب جمع آورى کمک براى زلزله زدگان

جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران با صدور اطلاعيه اى به مناسبت پشت سر گذاشتن دومين سالگرد زلزله بم، اعلام کرد که کار جمع آورى کمک هاى نقدى براى زلزله زدگان به پايان رسيده و اين کمک ها، براى احداث يک فرهنگسرا در شهر بم مصرف خواهد شد.
در اين اطلاعيه که ديروز، به منظور گزارش نحوه کار حساب مزبور به مردم و با امضاى دکتر عبدالکريم لاهيجى رييس جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران و نايب رييس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر منتشر شده، آمده است:
"پيرو اطلاعيه های پيشين و مقارن با دومّين سالگرد زلزله فاجعه بار بم، خاطرنشان می سازيم که جمع کمکهای نقدی به زلزله زدگان بم که طّی دو سال گذشته به حساب جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران واريز گرديد، بالغ بر مبلغ 78808 يورو گرديد. با انتقال اين وجوه طّی سه حواله بانکی به حساب شماره 8080 بانک صادرات ايران شعبه 1238, اسدآبادی تهران، به نام خانم شيرين عبادي، حسابی که به اين منظور در بانک سوسيته ژنرال پاريس افتتاح شده بود مسدود گرديد."
در ادامه اطلاعيه آمده است: "عمليّات ساختمانی يک فرهنگ سرا در شهر بم از محّل اين وجوه و مبالغی که در ايران جمع آوری شده، آغاز گرديده و گزارش تفصيلی آن توسّط هيأت ناظر بر اجرای اين طرح به آگاهی همگان خواهد رسيد."
  منبع خبر


 

تجمع خانواده های بازداشت شدگان سنديكا در برابر دادگاه انقلاب

به گزارش ادوارنيوز، از اوايل صبح امروز (چهارشنبه 7 /10 / 84 ) خانواده هاي بازداشت شدگان سنديكاي شركت واحد اتوبوسرانی تهران در دادگاه انقلاب حضور يافته و با توجه به آزاد نشدن هفت تن از فعالين سنديكا از جمله رييس، اعضاي هيات مديره و ديگر اعضاي سنديكا خواستار پاسخگويي مسئولين نسبت به متوقف ساختن روند آزادي و اجراي احكام آزادي آنها شدند.
  منبع خبر


 

شورای عالي امنيت ملي تلويزيون ماهواره ای صبا را هم ممنوع کرد، گزارشگران بدون مرز

پس ازتلاش های پشت پرده برای جلوگيری از فعاليت شبکه تلويزيوني صبا اين بار با حکم شورای عالي امنيت ملي فعاليت آن "غير قانوني" اعلام شد. در ايران بنابر قانون اساسی جمهوری اسلامي همه ی شبکه های راديويي و تلويزيوني در کنترل و انحصار دولت قرار دارند
گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام مي کند " ممنوع کردن فعاليت تلويزيون ماهواره ای صبا نشان دهنده نقش شورای عالي امنيت ملي که رياست آن بر عهده ی رئيس جمهور و مصوبات آن تنها با تصويب رهبر جمهوری اسلامي قابل اجرا مي باشند، در پيشبرد سانسور و همچنين دشواری فرار از آن در ايران است. ما اميدواريم که اين شبکه ماهواره ای هر چه زودتر فعاليت آزاد خود را در ايران آغاز کند. "
  منبع خبر


 

دستگیری تعدادی از شهروندان باینگان کرمانشاه

به گزارش سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، تعدادی از شهروندان باینگان در استان کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند. طی هفته گذشته فرهاد فتاحی از اهالی باینگان به همراه تعدادی از شهروندان این شه، توسط ماموران امنیتی دستگیر گردیده اند.
تعداد بازداشت شدگان که از کسبه و جوانان شهر باینگان هستند در حدود 7 تا 10 نفر تخمین زده شده است. گفته میشود ماموران اداره اطلاعات کرمانشاه با اعزام به محل، اقدام به دستگیری و بازداشت فعالین سیاسی شهرکرده اند.
گزارش کامل این دستگیریها بزودی ارائه خواهد شد.
  منبع خبر


 

قراردادهاي موقت كار، نقض حقوق بشر است، ايلنا

مسوول مركز پژوهشهاي حقوقي خانه كارگر ، گفت ‌‏: پديده رايج قراردادهاي موقت كار ، نقض آشكار حقوق بشر است .
به گزارش خبرنگار گروه كارگري ايلنا , "آرش فراز" ، تصريح كرد‌ ‏: حقوق بشر مجموعه‌‏اي از مفاهيم اصولي است كه اهداف و قواعد مرتبط با حقوق اوليه اجتماعي و فردي انسانها را تبيين مي كند و رعايت آن از سوي تمام نظامهاي حكومتي در سراسر جهان پذيرفته شده است .
وي ، تاكيد كرد : مفهوم حقوق بشر ، تامين امكانات ، نيازهاي اوليه و طبيعي زندگي و رفاه براي تمامي انسانها صرفه نظر از رنگ , جنس , عقيده , نژاد , قوميت و مليت است .
فراز ، خاطر نشان كرد‌ ‏: مقوله حقوق كار نيز به دليل آنكه بر ضرورت رعايت حداقل هاي انساني تاكيد دارد , گونه اي از حقوق بشر تلقي مي شود.
  منبع خبر


Wednesday, December 28, 2005
 

تظاهرات علیه جمهوری اسلامی در بغداد


به گزارش منابع خبری در عراق، هزاران نفر از مردم عراق صبح روز سه شنبه طی تظاهراتی گسترده در بغداد، خواستار خروج نیروهای اشغالگر جمهوری اسلامی از کشورشان شدند. مردم عراق که از دخالتهای جمهوری اسلامی و حمایت رژیم ملاها از تروریستها در کشورشان به جان آمده اند، با شعارهايی علیه حکومت آخوندها، خواهان بیرون رفتن نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی از عراق شدند.
به گزارش رادیو فردا، بيش از ده هزار نفر عمدتا از شهروندان سني مذهب و عرفي گرايان عراق، روز سه شنبه در محله منصور در بغداد تظاهرات كردند. تظاهركنندگان شعار مي دادند كه در انتخابات پانزدهم دسامبر تقلب شده. در اين تظاهرات كه توسط سازماني به نام «مرام» متشكل از گروه هاي مختلف و مقام هاي ثابت از جمله اياد علاوي نخست وزير سابق برگزار شد، مردم شعار مي دادند: «ايران برو بيرون، بغداد آزاد باقي مي ماند، ايران برو بيرون، بغداد آزاد خواهد شد».
تظاهركنندگان همچنين خواهان برگزاري مجدد انتخابات پارلماني شدند. شيخ احمد فيصل هنگام برگزاري اين تظاهرات به خبرگزاري رويتر گفت: «اين تظاهراتي آرام است، براي احقاق حق اين گروه هاي سياسي، زيرا در بخش مهمي از انتخابات تقلب شده. اين گروه ها خواهان عراقي متحد از شمال تا جنوب كشور هستند. اين گروه ها عرفي و غيرقومي هستند كه معتقدند عراق يكپارچه بايد از شمال تا جنوب وجود داشته باشد، بدون آن كه ميان عرب ها، كردها، شيعيان يا سني ها فرقي باشد. يك كشور متحد و يك ملت متحد».
  منبع خبر


 

اطلاعیه جدید کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

به گزارش ادوارنیوز، اسامی 6 نفر از فعالان سندیکای شرکت واحد که هنوز در بازداشت به سر می برند اعلام شد. کارگران اعتصابی شرکت واحد در اطلاعیه ای با اعلام اسامی این افراد خواستار آزادی آنها شدند که متن آن در پی می آید:
طبق تعهدی که دکتر قالیباف به نمایندگان سندیکای کارگران شرکت واحد در حضور کارگران، در اعتصاب مورخه 4/10/84، مبنی بر آزادی کلیه بازداشت شدگان سندیکا، داده بودند، تعداد 10 نفر در تاریخ 5/10 /84 در ساعت 23 آزاد، و 7 نفر باقی مانده با وجود رای دادگاه مبنی بر آزادی ایشان، از بند رها نشده و تا ساعت 23 مورخ 6/10/84 با وجود گذشت 24 ساعت از رای دادگاه هنوز به نزد خانواده های محترمشان بازنگشته اند.
همکاران ما با وجود حکم آزادی هنوز به شکل غیرقانونی در بازداشت به سر می برند و ما خواهان آزادی بی قیدو شرط همکاران خود می باشیم.
اسامی همکاران در بند: 1. سعید ترابیان 2. سعید داوود رضوی 3. ناصر غلامی 4. منصور اسانلو 5. یعقوب سلیمی 6. مصطفی امیری 7. جواد کفایتی
کارگران مناطق 10 گانه اتوبوسرانی و اتوبوس برقی
  منبع خبر


Tuesday, December 27, 2005
 

بازتاب: راه قدس هم چنان از كربلا مي گذرد

سايت حكومتي بازتاب متعلق به پاسدار محسن رضايي با عنوان ”باز هم راه قدس از كربلا مي گذرد” به موقعيت متزلزل رژيم آخوندي اذعان كرد و خواستار استفاده از شرايط موجود عراق براي حل معضلات رژيم شد.اين منبع به نقل از فردي به نام حسين نيلي به عنوان دانشيار دانشگاه شيراز به شعار دجالگرانه خميني دجال كه راه قدس از كربلا مي گذرد، اشاره كرد و نوشت: اين جمله تاريخي ، يك حركت راهبردي جهت جلوگيري از باز شدن جبهه جديدي فراروي نيروهاي خودي بود. وي افزود: واقعيت اين است كه هنوز هم ، «راه قدس از كربلا مي‌گذرد». اكنون نيز كشور ما در وضعيت مشابهي قرار دارد. اگرچه ما درگير جنگ نظامي نيستيم، ولي مذاكرات هسته‌اي و چالش‌هاي موجود، ايجاب مي‌كند كه مسئولان سياسي نظام، تمام توان خود را جهت بهره‌گيري مناسب از شرايط منطقه و جهان به عمل آورند و بدون دليل، چالش‌هاي جديدي فراروي دستگاه ديپلماتيك كشور ايجاد نكنند و از باز شدن جبهه جديدي در تعاملات سياسي، خودداري كنند. به ويژه آن‌كه دستگاه ديپلماتيك ما، در جاده اتوبان نيز به سختي به جلو مي‌رود چه رسد به جاده‌هاي سنگلاخي و صعب‌العبور!
منبع:بازتاب:841005
  منبع خبر


 

حمایت نئوفاشیستهای آلمان از اظهارات ضدیهودی احمدی نژاد

در پی اظهارات ضدیهودی احمدی نژاد، برخی از چهره‌های سرشناس نئونازی در آلمان ضمن ابراز خرسندی از سخنان وی، خواستار حمایت جمهوری اسلامی از نئوفاشیستهای آلمانی شدند. یکی از این افراد طی نامه ‌ای به سفارت جمهوری اسلامی در برلین خواستار حمایت رژیم ملاها از یک نئونازی که در دادگاهی در آلمان به جرم انکار قتل عام یهودیان در جنگ دوم جهانی محاکمه می شود، شده است و از سفارت جمهوری اسلامی خواسته است تا یک وکیل مدافع مناسب در اختیار وی قرار دهد.
این فرد که به اسپانیا فرار کرده در ادامه نامه ‌اش به سفارت جمهوری اسلامی نوشته است در ابراز نفرت نسبت به یهودیان با احمدی نژاد هم نظر است.
به گزارش رادیو فردا، نشریه دی یودیشه چاپ آلمان که به این موضوع پرداخته با اشاره به یک نئونازی اتریشی به نام ولفگانگ فرولیش که او هم منکر قتل عام یهودیان در جنگ دوم جهانی است، نوشت این نئونازی پنج سال پیش به سفارت جمهوری اسلامی در برلین رفت و از رژیم ملاها تقاضای پناهندگی سیاسی کرد.
از سوی دیگر یک نئو نازی دیگر به نام یورگن گراف از شهروندان سوئیس به گفته این نشریه در آن زمان برای فرار از مجازات به ایران رفت.
این نشریه نوشت در رادیو تهران با انکارکنندگان قتل عام یهودیان به عنوان دانشمند برخورد می شود و تا کنون با تنی چند تن از آنان مصاحبه شده است. افزون بر اینها نئونازیهای سرشناس بین المللی هم به گفته این نشریه در دانشگاه تهران حضور یافته و دست به سخنرانی زدند.
  منبع خبر


 

تجمع اعتراضی مردم در مقابل استانداری كردستان در سنندج

در پی تخریب منازل مردم بی پناه در حومه شهر سنندج توسط شهرداری رژیم اسلامی، مردم به جان آمده در مقابل استانداری کردستان تجمع اعتراضی برپا کردند.
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، دهها ساختمان که به توصیف شهرداری سنندج، بدون مجوز در محله دره سيدحسين (انتهاي فيض‌‏آباد) حومه شهر سنندج بنا شده بود، بطور کامل توسط ماموران شهرداری با بولدوزر تخريب شده است.
یکی از تجمع کنندگان گفت چون جايي براي سكونت نداشتم در این محله اقدام به ساخت منزل كردم و حتي براي امكانات رفاهي به شهرداري و شوراي شهر مراجعه كرده بودم، شهرداري به من قول داد يک هفته ديگر صبر كنيد به درخواست شما جواب خواهيم داد اما به جای آب و برق، خانه ام را خراب کردند.
یکی دیگر از تجمع کنندگان گفت ماموران شهرداري بدون توجه به اينكه در اغلب اين منازل زن و بچه سكونت دارند، به وسيله ماشين ‌‏آلات خود، همه منازل را تخريب كردند.
مشاور شهرداری سنندج در این باره گفت با شكايت اداره كل اوقاف، شوراي تامين شهر با رياست فرماندار سنندج تشكيل و با حكم مقام قضايي، شهرداري اقدام به تخريب منازل فوق كرده است.
  منبع خبر


 

فیگارو: مهاجرت هنرمندان ایرانی به اروپا و آمریکا

روزنامه فرانسوی فیگارو طی مطلبی با اشاره به پیامدهای بروی کار آمدن دولت احمدی نزاد نوشت با بروی کار آمدن احمدی نژاد، شماری از هنرمندان ایرانی مهاجرت کرده و به اروپا و آمریکای شمالی رفته اند.
فیگارو به محدودیتهايی که احمدی نژاد و وزیر فرهنگ دولت او در زمینه موسیقی اعمال کرده اند، اشاره نمود و نوشت جوانان ایرانی مقاومت می کنند، آنها می گویند مقامات دولتی می توانند هر چه چقدر دلشان خواست ممنوعیت اعمال کنند، اما بلیط های کنسرت های مخفی در ایران، هفته ها پیش از برگزاری برنامه، از طریق اینترنت پیش فروش می شود.
این روزنامه فرانسوی در ادامه نوشت مردم ایران نیز برای شنیدن موسیقی نه به رادیو و تلویزیون دولتی بلکه به اینترنت و شبکه های ماهواره ای روی می آورند.
  منبع خبر


 

صدور حکم اعدام برای یک دختر جوان

رژیم ضدبشری جمهوری اسلامی حکم اعدام یک دختر جوان را که هنگام ارتکاب جرم 17 سال سن داشت، صادر کرده است. این دختر جوان 'دلارام' نام دارد و از 2 سال پیش و از سن 17 سالگی در زندان بسر می برد.
حکم اعدام این دختر جوان توسط دیوانعالی جمهوری اسلامی نیز مورد تائید قرار گرفته است.
همچنین قرار است حکم اعدام دو تن دیگر در شهر اهواز و در ملاعام به اجرا گذاشته شود. دادگستری جمهوری اسلامی در استان خوزستان اعلام کرد حكم صادره پس از تائيد از سوى شعبه 32 ديوانعالى كشور چهارشنبه هفتم ديماه (فردا) ساعت هفت صبح در منطقه سه ‌راه تپه، جنب ترمينال پس از طى مراحل قانونى و شرعى اجرا خواهد شد.
رژیم اسلامی چند روز پیش نیز یک جوان 19 ساله به نام فرهاد صالح پور را در شهر سقز بدار آویخت.
  منبع خبر


 

درخواست بین المللی برای آزادی اعضای سندیکای شرکت واحد

كنفدراسيون بين المللی اتحاديه های آزاد كارگری با ارسال نامه ای به احمدی نژاد، خواستار آزادی فوری اعضای دستگیرشده سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی از جمله منصور اصانلو تهران شد.
در این نامه اعتراضی، یورش ماموران حکومتی به منازل دستگیرشدگان و انتقال آنان به زندان، شدیدا محکوم شده است و از دستگاه قضايی جمهوری اسلامی خواسته شده فورا و بدون قید و شرط دستگیرشدگان را آزاد نماید.
یادآوری می شود روز پنج شنبه گذشته، ماموران مرتضوی، دادستان شکنجه گر رژیم اسلامی در تهران، چندین تن از اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران را دستگیر کرده و به زندان اوین منتقل نمودند.
  منبع خبر


 

برخورد تشويق آميز با قاچاقچی زنان

آفتاب ـ فاتح حسنی: سال گذشته بود که مساله قاچاق زنان و دختران ايرانی به شيخ نشين های عرب خليج فارس افکار عمومی را به خود جلب کرده و به قولی سبب جريحه دار شدن آن شد. اما همان زمان از خاتمی که رئيس جمهوری بود تا بقيه مسئولين و دست اندرکاران درصدد توجيه قضيه برآمده و به نفی اين موضوع پرداختند در حالی که همگان به واقعيت امر واقف بوده و در جريان آن قرار داشتند. اما از آنجا که قرار نيست مسائل را به صورتی شفاف به اطلاع مرم برسانيم به هزاران مستمسک متوسل شديم تا نشان بدهيم چنين مسائلی صحت نداشته است. در شرايطی که تاييدها و تکذيب ها در جريان بود و سعی می شد افکار عمومی را با مسائل حاشيه ای سرگرم کرد قاچاق زنان و دختران ايرانی ادامه داشته و شرايط روز به روز هم وخيم تر می شد. در اين ماه ها با وجود استمرار قاچاق انسان، از آنجا که از اطلاع رسانی به رسانه ها خودداری می شد تقريبا در مطبوعات خبری و اثری از اين ماجرا ديده نمی شد تا اين که سخنان يکی از مقامات قوه قضاييه پرده از روی حقايقی برداشت که بسيار تاسف بار می باشد و فقط می توان آن را برخورد تشويق آميز با قاچاقچيان انسان خصوصا زنان به حساب آورد. در اين ارتباط يکی از مسئولين ارشد قوه قضاييه در سخنانی به انتقاد از برخی احکام قضايی پرداخته و صراحتا بر اين مساله تاکيد می ورزد که در پرونده قاچاق دختران ايرانی به کشورهای عربي، رئيس اين باند به اتهام قاچاق ده ها دختر ايرانی در دادگاه بدوی به 3 تا 5 ماه زندان محکوم می شود. ولی در دادگاه تجديد نظر اين آدمی که از فروش هر دختر حداقل 15 ميليون درآمد داشته به 300 هزار تومان جزای نقدی محکوم می شود که فرد مزبور بلافاصله با پرداخت اين مبلغ از زندان آزاد می شود. بيان اين مساله تاسف بار از سوی يکی از مقامات ارشد قوه قضاييه نشان از صحت و درستی آن دارد ولی سوال اين است که به چه دليل بايد در مقابل چنين اقدامات جنايتکارانه ای واکنش تشويق آميزنشان داده و با رفتار و کردارمان به اين خلافکاری ها دامن بزنيم؟
  منبع خبر


 

ماجرای تكان دهنده يک مرد محکوم به اعدام در اصفهان

به نوشته روزنامه حکومتی همشهری، 6 دیماه، مردي كه به اتهام قتل يک زوج پير، دو سال در زندان اصفهان به سر برده بود، به طور معجزه آسايی از اعدام رهايی يافت.
این روزنامه حکومتی نوشت مأمور اجراي احكام زندان اصفهان دسته اي از اوراق و پرونده هاي زندانياني را زير بغل گرفته و آهسته به سمت بندي كه مربوط به زندانيان با جرايم سنگين از جمله قتل بود، رفت. صداي بلندگوي بند ۷ نام مرتضي را صدا زد. مرتضي در حالي كه روي تختش دراز كشيده بود متوجه صداي بلندگو شد. او كه مردي ۳۷ ساله است با نااميدي تمام به دفتر بند۷ آمد. از دور متوجه مأمور ابلاغ اجراي احكام زندان شد. مأمور ابلاغ از لابه لاي پرونده ها ۴ برگ حكم ديوان عالي كشور را درآورد و با صداي خشك و خشن از مرتضي خواست تا با اثر انگشت حكم اعدامش را تأييد كند....ادامه در منبع خبر
  منبع خبر


 

گزارش: اعتصاب رانندگان آغازی برای پایان سکوت در برابر نظام حاکم

گزارش دریافتی: خيابانهاي شهر تهران روز یکشنبه شاهد اعتصاب و مقاومت هزاران نفر از كارگران و كاركنان اتوبوسراني عليه نظام حاكم به دليل عدم رسيدگي به مينيمم خواسته هاي آنان بود. جالب ترين صحنه اين بود كه همسران و مادران اعتصاب كنندگان نيز در اين تجمع شركت كرده بودند. همچنين در اين تجمع مردم نيز شركت نموده و عامدا به پياده روي پرداختند. طوري كه گويي تظاهراتي در خيابانهاي تهران شكل گرفته است... ادامه در منبع خبر
  منبع خبر


 

اعتصاب رانندگان شرکت واحد آغازی برای پایان سکوت در برابر نظام حاکم

  منبع خبر


Monday, December 26, 2005
 

بیانیه کانون وبلاگ نویسان ایران در حمایت از حق آزادی بیان کارگران اعتصابی شرکت واحد

کانون وبلاگ نویسان ایران( پن‌لاگ) دستگیری کارگران زحمتکش شرکت واحد را شدیدا محکوم می‌کند. دولت جمهوری اسلامی ایران به جای ترتیب اثر دادن به خواسته‌های بر حق صنفی کارگران شرکت واحد و بهبود وضع اسف بار معیشتی آنان به روش همیشگی خود می‌خواهد با سرکوب و دستگیری و ارعاب کارگران اعتصاب آنها را در هم بشکند.

کانون وبلاگ نویسان ایران(پن‌لاگ) خواهان آزادی بی قید و شرط رئیس و اعضای هیات مدیره سندیكای كارگران شركت واحد آقایان منصور اصانلو؛سعید ترابیان، سید داوود رضوی، رضا شهابی، ناصر غلامی، حمید زندی، صادق محمدی، صادق خندان، علی ابراهیمی، امیر تاخیری، علی قربانیان، رضا شهابی، ارسلان زرگریان و حسین مهدیخانی می‌باشد. کانون وبلاگ نویسان ایران (پن‌لاگ) از همه وبلاگ نویسان تقاضا می‌کند با پخش اخبار این اعتصاب و نوشتن در باره آن در وبلاگ‌های خود از کارگران شریف شرکت واحد حمایت کنند. پن‌لاگ همچنین از همه سازمان‌های طرفدار حقوق بشر انتظار دارد با اعتراض گسترده و شدید به دولت ایران خواهان تضمین امنیت جانی اعتصابیون و خانواده‌های آنان شوند و نگذارند این اعتصاب صنفی با روش همیشگی دولت ایران یعنی کشتار و اعدام خاتمه پیدا کند.

کانون وبلاگ نویسان ایران(پن‌لاگ)
  منبع خبر


Sunday, December 25, 2005
 

شماری از رانندگان شرکت واحد، اعتصاب کردند

اعتصاب صبح امروز تعدادی از رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، باعث شد مسافران در خیابان‌های مرکزی شهر در انتظار وسیله نقلیه سرگردان باشند. به گزارش مهر، عدم حضور تعدادی از رانندگان شرکت واحد در محل کار خود، باعث شد خیابان‌های اصلی و مرکزی شهر تهران صبح امروز به دلیل ازدحام بیش از معمول مسافران که برای رسیدن به مقصد در جستجوی وسیله نقلیه ای بودند، دچار ترافیک سنگین شود. حضور بیش از حد مردم در مبادی اصلی همچون میدان راه‌آهن و ابتدای کارگر جنوبی، منجر به بسته شدن خیابان‌های ولیعصر و کارگر جنوبی در حد فاصل میدان راه‌آهن تا چهار راه ولیعصر شد. حضور مأموران انتظامی برای تعامل هرچه بیشتر در روان‌سازی خیابان‌های اصلی شهر تهران با مأموران راهنمایی و رانندگی، حکایت از اعتصاب برنامه‌ریزی شده رانندگان شرکت واحد داشت. انتظار بیش از حد معمول مسافران برای سوار شدن به وسایل نقلیه، آنها را
  منبع خبر


 

در پشتیبانی از کنگره ملی و عباس امیرانتظام، سازمان های جبهه ملی ایران

رهرو صادق و مقاوم ملی، قدیمی ترین زندانی سیاسی جهان که بامقاومت بی نظیرش، لرزه بر اندام رژیم جمهوری اسلامی انداخته است- اینبار آرش وار برای آزادی و منافع ملی ایران پا به پیش گذارده ودستان سترگ خود را به سوی همه نیروهای دمکرات، جهت نجات ایران دراز نموده و خطاب به آنان میگوید: "همه‌ی ما وظیفه داریم که از فرصت‌ها و پتانسیل‌های موجود در جامعه استفاده کرده و جنبش ملی آماده‌سازی ایران برای همزیستی مسالمت‌آمیز و آینده‌ای عاری از خشونت آماده سازیم. همچنین بایستی برپایه‌ی ترویج فرهنگ صلح پایدار و همزیستی مسالمت آمیز و گسترش فضای تفاهم و همدلی نیروهای اجتماعی، را به حرکت در آورده و کنگره‌ی ملی را براساس اتحاد عمل نیروهای سیاسی بر محور اصول میثاق تشکیل داد. آغاز گفت و گوی سازنده بین نهادهای اجتماعی از خانواده گرفته تا احزاب و گروههای سیاسی و مدافعان حقوق بشر، زمینه را برای
  منبع خبر


 

فرید مدرسی: ۱۸ تیر سرآغاز جدایی دانشجویان از اصلاح‌‏طلبان در قدرت بود

جنبش دانشجویی و احزاب به تنهایی نمی‌‏توانند به اهداف و مطالبات خود دست ‏یابند عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، گفت: ارتباط نزدیک جنبش دانشجویی با احزاب باید بر مبنای هویت این جنبش باشد، بر این اساس جنبش دانشجویی به احزاب معتقد به آزادی، عدالت و حقوق بشر نزدیک‌‏تر است. به گزارش خبرنگار "ایلنا"، فرید مدرسی در مجمع عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: نگاهی به قبل از انقلاب اسلامی نشانگر نزدیکی جنبش دانشجویی به جریان‌‏های سیاسی است اما پس از انقلاب اسلامی عوامل مختلف باعث پیدایش جنبش دانشجویی که نماد آن دفتر تحکیم وحدت است، شد. وی با اشاره به نزدیکی جنبش دانشجویی با چپ مذهبی از سال 1368 به بعد، گفت: در دوره‌‏های بعد، این جنبش با یک دگردیسی فکری به افکار دکتر سروش نزدیک شده و پس از آن در دوره انتخابات ریاست جمهوری 76 با دوم خرداد گره خوردند
  منبع خبر


 

نشریه دانشجویی سخن تازه توقیف شد،

ادوارنیوز: نشریه دانشجویی سخن تازه از سوی شورای فرهنگی دانشگاه آزاد تهران جنوب توقیف شد. سلمان سیما مدیرمسئول این نشریه در گفتگو با خبرنگار ادوارنیوز ضمن اعلام این خبر گفت: شورای فرهنگی دانشگاه سوء استفاده از تریبون نشریه و پخش اطلاعیه و دعوت دانشجویان به تجمع و تحصن را از دلایل لغو مجوز انتشار نشریه دانشجویی سخن تازه اعلام کرده است. وی با اشاره به نامفهوم بودن سوء استفاده از تریبون نشریه گفت: در هیچ کجای آیین نامه نشریات و یا قانون مطبوعات چنین موردی به عنوان جرم وجود ندارد. مدیر مسئول نشریه سخن تازه ادامه داد: در سال تحصیلی جاری فرید مدرسی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، سعید حبیبی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم و همچنین محمد شریف عضو کانون مدافعان حقوق بشر به دعوت نشریه سخن تازه در دانشگاه آزاد سخنرانی کرده اند که شاید حضور این افراد از سوی دانشگاه که -البته با مجوز خود دانشگاه بوده
  منبع خبر


 

نخستین برکناری در هیأت وزیران

بازتاب: یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «بازتاب» از برکناری قریب‌الوقوع رحیم مشایی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد. این نماینده مجلس با تأکید بر این‌که مشایی به دلیل عملکرد و سابقه خود، از این مسئولیت برکنار می‌شود، افزود: وی به سمت سفیر جمهوری اسلامی در یکی از کشورها منصوب خواهد شد. «بازتاب» ماه گذشته نیز در گزارشی، عملکرد مشایی را مورد بررسی قرار داده بود.
در این گزارش، به سفرهای خارجی و اظهارات وی اشاره شده است. «بازتاب» پیشتر، نحوه عملکرد رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را این گونه مورد بررسی قرار داده بود: تلاش‌های طاقت‌فرسای یک مدیر ارشد فرهنگی دولت در دوره کوتاه مسئولیت، تعجب ناظران و اهالی فرهنگ را برانگیخته است و به ویژه جمع زیادی از هواداران دکتر احمدی‌نژاد از تناقض عملکرد وی با دیدگاه‌‌های رئیس‌جمهور حیرت‌زده شده‌اند.
  منبع خبر


Saturday, December 24, 2005
 

دولت جنایت مداری که طبل میان تهی است!

دولت " جنایت محور " : استقرار سازمان دهند گان و مأموران جنایتها و فسادها در مقامهای دولتی - تاریخ مصرف خمینی و ولایت فقیه تمام شده است - معنای حرف تونی بلر؟:
تونی بلر ، نخست وزیر انگلیس ، گفت : راه حل ایران نظامی نیست ، راه حل ایران تحول در درون این کشور است .
این حرف او، اعلام وجود یک جریان انگلیسی در درون رژیم است . بیهوده نیست که به دنبال اظهارات او، متهم کردن یکدیگر به صفت " انگلیسی " شروع شد و حقایقی مهمی را از پرده بیرون انداخت .
چند نمونه از این حقایق : * خوش چهره ، " نماینده " مجلس مافیاها که در شهرداری مشاور احمدی نژاد بود، بند رژیم را بدین گونه به آب داد : " درآمد نفتي ايران ۷۰ ميليارد دلار است، شك نداشته باشيد كه تشكيلات مافيايي قوي‌اي در صنعت نفت فعال است و نفت ايران دست انگليس و صهوينيسم است." اما نفت ایران که..... متن کامل
  منبع خبر


 

هشدار رسانه‌ها و شهروندان در باره افزایش شمار مدعیان ارتباط با امام زمان !!!

رادیو فردا: رسانه های جمهوری اسلامی نسبت به افزايش تعداد مدعيان ارتباط با امام دوازدهم شیعیان ( امام زمان ) در جامعه هشدار مي‌دهند، ولی بسياري از شهروندان ايراني مي‌گويند، اين بابي است که در پی رسیدن محمود احمدي‌نژاد به ریاست جمهوری اسلامی توسط خود حاکميت گشوده شده است.
پايگاه خبري بازتاب، با انتشار سلسله گزارش‌هايي خواستار مقابله با افرادي شده است که اخيرا در گوشه و کنار ايران با طرح ادعاي ارتباط با امام دوازدهم شيعيان، در حال پر کردن جيب های خود هستند.اشکان، دانشجوي ۲۷ ساله مي‌گويد: بهتر است اول سراغ آناني بروند که با سوء استفاده از احساسات مذهبي ساده دلان، به دنبال محکم کردن پايه‌هاي قدرت سياسي خود و توجيه ناکارآمدي‌ها و بي‌برنامگي‌هاشان هستند..... متن کامل
  منبع خبر


 

فساد اکبر، عامل فقر سیاهی که کارگران و زحمتکشان گرفتار آنند!

حرکت خزنده سپاه برای تصرف دولت : در ۹ آذر ، سایت روز ، به قلم شروين اميدوار گزارش کرده است : با انتصاب محمد باقر ذوالقدر جانشين پيشين فرمانده سپاه پاسداران به عنوان معاون سياسي ـ امنيتي وزارت کشور و قائم مقام مصطفي پور محمدي در وزارت کشور، حضورنظاميان در دولت جديد بيش از پيش پررنگ شد.
در حالي که قريب به نيمي از وزراي دولت جديد نظامي هستند و عضويت نهادهاي نظامي ـ امنيتي را درشناسنامه کاري خود دارند يک بررسي نشان مي دهد که نزديک به ۷۰ درصد معاونين وزراي دولت احمدي نژاد نيز، از سپاه پاسداران انتخاب شده اند.
اگر چه در جريان انتخابات رياست جمهوري بسياري از فعالان سياسي از احمدي نژاد به عنوان نامزد مورد حمايت يک حزب غير علني نظامي ياد مي کردند، اما کمتر کسي پيش بيني مي کرد که با نشستن او بر کرسي رياست دولت، نظاميان تا اين حد از پشت پرده به روي پرده بيايند. صاحب نظران سياسي معتقدند که.... متن کامل
  منبع خبر


 

اعدام یک زندانی سردشتی در ارومیه !

یک زندانی از اهالی سردشت کُردستان پس از گذراندن حدود نه سال و نیم حبس در زندان ارومیه اعدام شد.
محمد صادق کبودوند دبیر سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان در مصاحبه با رادیو فردا می‌گوید این مرد به نام عزیز خلکانی به همراه دو دیگر به نامهای علی و مسعود به اتهام قتل یک مامور یا مخبر اداره اطلاعات دستگیر شدند و آقای خلکانی روز ۲۷ آذرماه اعدام شد. به گفته آقای کبودوند این سه نفر وابستگی به حزب و گروه خاصی نداشتند.
این فعال حقوق بشر در رابطه با علت کشته شدن این مخبر می‌گوید: مناطق کُردنشین تا چند سال پیش کاملا ناآرام بوده. بخصوص شهری مثل سردشت که شهری مرزی است، قطعا ناآرامیهای بیشتری داشته و این شخص ظاهرا از مخبرین وزارت اطلاعات بود، یعنی کسب خبر می کرد، مواردی بوده که احتمالا منجر به قتل خودش هم شده است.... متن کامل

  منبع خبر


 

نسل‌كشی در حلبچه !

لاهه: بر اساس راى دادگاه در هلند حمله با گاز سمى به حلبچه در سال ۱۹۸۸ ميلادى، در ۱۷ سال پيش نسل‌كشی بوده است.
دادگاه شهر لاهه همزمان يك بازرگان هلندى را به جرم همدستى در اين جنايت به ۱۵ سال زندان محكوم كرد، زيرا وى مواّد شيميائى به رهبرى عراق در زمان صدام حسين فروخته است. اين بازرگان اما از اتهام ديگر داير بر نسل كشى تبرئه شد.
اين اولين بار است كه يك دادگاه، حمله با گاز سمى به حلبچه را قتل نسل دانسته است. در آن زمان در ظرف يك روز بيش از ۵۰۰۰ کُرد كشته شدند.
  منبع خبر


 

نقش رسانه‌ها در كمك به قربانيان سوانح طبيعى !

كمك آلمانى ها به قربانيان سونامى ده برابر كمك آن ها به قربانيان زلزله پاكستان بود. چرا؟
سونامى در جنوب شرقى آسيا، توفان دريائى در آمريكا و زلزله در پاكستان. سال ۲۰۰۵ سال فاجعه‌هاى بزرگ بود. كار بسيارى براى سازمان‌هاى كمك‌رسانى بين‌المللى ايجاد شد. اين سازمان‌ها، نحوه برخورد رسانه‌هاى گروهى را با فاجعه‌هاى طبيعى نادرست مى‌دانند.
چرا آلمانى‌ها در حالى كه با پرداخت ۶۷۰ ميليون يورو به آسيب ديدگان سونامى ركورد شكستند، تنها ۵۰ ميليون يورو براى زلزله زدگان پاكستان جمع كردند و قربانيان توفان دريائى آمريكا را تقريبا به كلى ناديده گرفتند؟ بر اساس پژوهش‌هاى انستيتو مطالعات مطبوعاتى بن كه ”مديا تنور” نام دارد، ميان كمك‌هاى مردمى و برخورد رسانه‌هاى گروهى با فاجعه‌هاى طبيعى ارتباطى مستقيم وجود دارد. پژوهش‌هاى اين نهاد نشان مىدهد كه رسانه‌هاى گروهى آلمان، ده برابر بيش از زلزله پاكستان به سونامى در جنوب شرقى آسيا پرداختند.
”مارتين بروكلمن سيمون” رئيس نهاد امدادى ”ميسرئور” وابسته به كليساى كاتوليك آلمان معتقد است كه سازمان‌هاى امدادرسانى در دام رسانه‌هاى گروهى گرفتارند. وى می‌گويد:.... متن کامل
  منبع خبر


 

اعتصاب كاركنان شركت واحد اتوبوس‌راني تهران و حومه



رانندگان و کلیه کارکنان شرکت واحد در اعتراض به بازداشت رهبران و اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی روز یکشنبه ۴ دی ماه از ساعت ۶ صبح دست از کار می کشند.

اعتصاب كاركنان شركت واحد اتوبوس‌راني تهران و حومه

خبر سایت آشوب

دوستانی که در این حرکت شرکت می کنند نام و آدرس وبلاگشان را در قسمت نظرخواهی بگذارند تا در این وبلاگ لینکشان به عنوان حامی درج شود.
  منبع خبر


Tuesday, December 20, 2005
 

مذاکرات اتمی سه کشور اتحاديه اروپا با رژيم ايران روز چهارشنبه شروع مي‌شود

اتحاديه اروپا می گويد قراراست بريتانيا، فرانسه وآلمان روز چهارشنبه گفتگوهای جديدی را با رژيم ايران درباره برنامه اتمی اين کشوربه عمل آورند. سخنگوي اتحاديه اروپا اين ديداربا رژيم را گفتگو درباره گفتگو ناميد.

خبرگزاري رويتر 29 آذر84 - سخنگوی اتحاديه اروپا روز دوشنبه، ديدار قريب الوقوع بين نمايندگان طرفين را که در وين صورت خواهد گرفت، " گفتگو درباره گفتگو" ناميد وگفت مذاکرات درسطح مديران کل سياسی برگزار خواهد شد.
خبرگزاری رويترز به نقل ازيک ديپلمات خارجی گزارش داد گفتگوهای روزچهارشنبه ممکن است راه را برای مذاکرات بيشتری درماه ژانويه هموار کند. اروپائيان ازايران خواسته اند فعاليت های خود را درمورد برنامه سوخت اتمی متوقف سازد.
آمريکا می گويد هدف ازبرنامه اتمی ايران، توليد مخفيانه سلاح های اتمی است. اين اتهامی است که ايران تکذيب می کند.
پرزيدنت بوش روزدوشنبه درجريان يک کنفرانس خبری درواشنگتن اظهارداشت جامعه جهانی پذيرفته است که ايران نبايد سلاح های اتمی داشته باشد. پرزيدنت بوش درسخنان خود به اظهارات اخير محمود احمدی نژاد اشاره کرد که خواستار نابودی اسرائيل شده بود.
  منبع خبر


 

اتحادیه اروپا سفیر جمهوری اسلامی را احضار کرد

در پی اظهارات اخیر احمدی نژاد، سفير جمهوری اسلامی در بروکسل به مقر اتحادیه اروپا احضار شد. خاوير سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی، اعتراض این اتحادیه نسبت به اظهارات احمدی نژاد را به وی اعلام داشت.
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، "سفير جمهوری اسلامی نیز مراتب اعتراض رسمي جمهوری اسلامی به اظهارات توهين‌‏آميز خوزه مانوئل باروسو، رئيس كميسيون اروپا را به سولانا اظهار داشت و گفت ملت ایران اجازه نمي ‌دهد كه ديگران در زمينه انتخاب سياسي و رئيس‌‏ جمهوري مطلوب براي آنها تعيين تكليف كنند. وي همچنین خواستار پيگيری نقض حقوق بشر در کشورهای اروپايی شد."
یادآوری می شود خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه گذشته در حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل در واکنش به اظهارات یهودستیزانه احمدی نژاد، رئیس جمهور رژیم اسلامی را به شدت مورد حمله قرار داده بود.
  منبع خبر


 

2 خواهر 14 و 15 ساله بخاطر فقر مالی خود را حلق آویز كردند

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، دو خواهر نوجوان در یكی از روستاهای شهرستان "فاروج" از توابع استان خراسان شمالی به‌ خاطر فقر مالی خودكشی كردند.
جسد این دو خواهر به نام های "معصومه-ن" 15 ساله و "زینب-ن" 14 ساله كه با دو رشته طناب خود را حلق آویز كرده بودند دو روز پیش در داخل دامداری محل سكونتشان واقع در روستای "باش" توسط خانواده آنها كشف شد.
پدر "معصومه" و "زینب" كه پیرمردی 70 ساله و در روستای محل سكونتشان مقنی ساده ای است گفت من 6 فرزند دارم و تنها راه درآمدم از چاه كنی بدست می آید. آن هم روزی 3 تا 4 هزار تومان‌. ما هیچ ‌گونه اختلافی در خانواده نداشتیم و دخترانم به‌ خاطر فقر مالی دست به این كار زده اند.
  منبع خبر


Sunday, December 18, 2005
 

قدم بعدی: محکومیت نقض گسترده و برنامه ریزی شده حقوق بشر در ايران در سازمان ملل

اطلاعیه فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر گویا نیوز: اطلاعیه مطبوعاتی "فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمریکای شمالی" کوشندگان حقوق بشر! وجدانهای بیدار! جمعه 16 دسامبر 2005، مجمع عمومی سازمان ملل با ۷۵ رای مثبت، ۵٠ رای منفی و ۴٣ رای ممتنع به قطعنامه پیشنهادی در محکومیت جمهوری اسلامی ایران رای مثبت داد.
بدون شک تلاشهای تمامی کوشندگان حقوق بشر در ایران و خارج از کشور جهت ا فشا، اطلاع رسانی و حساس کردن افکار عمومی جامعه جهانی در رابطه با نقض گسترده، مستمر و برنامه ریزی شده حقوق بشر در جمهوری اسلامی در این راستا موثر بوده است. در سال گذشته جمهوری اسلامی پس از محکومیت توسط مجمع عمومی سازمان ملل همچنان به خشن ترین شکل به نقض حقوق مردم ایران ادامه داد. قربانیان و مدافعین حقوق بشر در ایران امید آن را داشتند که کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در نشست سالانه خود با محکومیت جمهوری اسلامی ایران بر نقض حقوق مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاقهای الحاقی صحه بگذارد
  منبع خبر


 

آثار عدل علی در جامعه اسلامی تولیدی حکومت ملا




منبع عکس ایسنا
  منبع خبر


 

اطلاعیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیرامون تشکیل کمیته حقوق بشر

ایلنا گویا نیوز: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیرامون تشکیل کمیته حقوق بشر اطلاعیه صادر کرد. به گزارش "ایلنا"، در این بیانیه آمده است: پس از گذشت 58 سال از تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر و تشکیل سازمان‌‏های بین‌‏المللی و منطقه‌‏ای فعال در این زمینه متأسفانه هنوز در کشور ما به رغم وجود گروه‌‏های کوچک(البته فعال و دلسوز) در زمینه حقوق بشر که به مسائل تخصصی این منشور جهانی پرداخته‌‏اند، کار جدی و گسترده‌‏ای در جهت عمق بخشیدن و فراگیرشدن این موضوع نزد افکار عمومی صورت نگرفته است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از آنجا که قوانین اعلامیه جهانی حقوق بشر بی‌‏هیچ کم و کاستی مورد قبول خرد جمعی و آرمان مبارزاتی تمام آزادی‌‏خواهان و تحول‌‏گرایان بوده است و مباحث آن در صورت اجرا توسط صاحبان قدرت، تضمین کننده آزادی‌‏های سیاسی، نژادی، قضایی، آزادی‌‏های بیان، عقیده، فرهنگ
  منبع خبر


 

تظاهرات عليه جهانى سازى در هنگ كنگ به خشونت كشيده شد

روشنگری: اعتراض بر عليه سازمان تجارت جهانى در هنگ كنگ به خشونت كشيده شد و پليس هنگ كنگ به درگيري‌ با معرضان كشيده شد. به گزارش خبرگزارى فارس به نقل از فايننشال تايمز ، پليس هنگ كنگ بر عليه معترضان به روند جهان سازى دست به خشونت زد. جمعيت معترضان كه پليس تعداد آنها را 4500 نفر اعلام كرده است، ولى اليزابت تانگ سخنگوى ”اتحاد مردم هنگ كنگ“ كه اعتراضات را سازماندهى مى كند، تعداد آنها را 5000 نفر برآورد كرده است، پس از راهپيمايى ارام در مركز هنگ كنگ با ممانعت پليس هنگ كنگ براى نزديك شدن به مركز همايش‌هاى كه جلسه سازمان تجارت جهانى در آنجا برگزار مى شود، روبرو شد و پليس كه مجهز به وسايل ضد شورشى بود، بر عليه معترضان دست به خشوت زد.
جان تسانگ، دبير بازرگانى صنعت و فناورى هنگ كنگ كه رياست جلسه سازمان تجارت جهانى را برعهده دارد،‌از به خشونت كشيده شدن اعتراضات، تها به اظهار تاسف اكتفا كرد.
  منبع خبر


 

آن لاين: تاثيرات متقابل وبلاگ ها بر روزنامه نگارى

شرق: در دومين همايش بين المللى Global Voices اهميت وبلاگ ها و تاثيرات متقابل وبلاگستان و ژورناليسم مورد بحث و بررسى قرار گرفت.در اين گردهمايى كه در محل ساختمان مركزى خبرگزارى رويترز برگزار شد، وبلاگ نويسان، روزنامه نگاران و شخصيت هايى از سراسر دنيا به بحث و اظهارنظر پيرامون دنياى وبلاگ نويسى و تاثيرات آن بر فرآيند روزنامه نگارى و فعاليت رسانه ها پرداختند. سايت Global Voices پروژه اى غيرانتفاعى است كه توسط يك مركز پژوهشى وابسته به دانشگاه هاروارد به نام Berkman Center for Internet & Society بنيان نهاده شده است. هدف از تاسيس اين پايگاه علاوه بر ايجاد يك تشكل جهانى ميان وبلاگ نويسان سراسر دنيا، يارى رساندن به خبرنگاران، روزنامه نگاران و گزارشگرانى است كه مايلند به هنگام وقوع يك رويداد در هر جاى دنيا بتوانند شرح آن رويداد را از زبان وبلاگ نويسان محلى بشنوند و به روايت هاى داغ و دسته اول از هر ماجرا در فضاى وبلاگستان
  منبع خبر


 

دیدار همه با مصباح یزدی

امروز: مشارکت: 1-بعضی از خبرهایی که این روزها گفته می‌شوند، اما یا شنیده نمی‌شوند یا خواننده و شنونده با بی‌تفاوتی شانه‌های خود را بالا می‌اندازد و از کنار خبر می‌گذرد. گویی کلیشه رخدادها اینقدر تکراری شده است که خبر آنها دیگر چندان جلب توجهی نمی‌کند. به هرحال اوضاع در حال تغییر است، یا به قول علما «در حال گذار»، و طبیعی است که خبرهای غیرمنتظره را اینقدر بشنویم که دیگر از شنیدنشان تعجب نکنیم. 2-یکی از این کلیشه-خبرهای تکراری اما مهم، اخبار مربوط به دیدارهای آیت الله مصباح یزدی است. چه فرقی می‌کند؛ وزیر ارشاد باشد که به حضور ایشان مشرف شده یا فرماندهان سپاه یا گروهی از بسیجیان یا حتی خود رئیس‌جمهور که برای چندمین بار پس از آغاز کار خود به حضور ایشان رسیده است. مهم این است که این کلیشه که در یک وضعیت طبیعی چندان طبیعی به نظر نمی‌رسد، در وضعیت کنونی اینقدر تکرار می‌شود که انگار همه می‌پذیرند
  منبع خبر


 

حکومت عشیره ای

عارف ‌نیوز:همسرهاشمی ثمره معاون احمدی نژاد می شود
امروز: عارف‌نیوز نوشت: پس از مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص دوشغله بودن برخی اعضای شورای شهر تهران، مهدی چمران، نسرین سلطانخواه و مسعود زریبافان استعفا داده و از دولت خارج شدند. در روزهای اخیر، رایزنی‌هایی جهت جایگزینی برخی افراد صورت گرفته است که قندفروش، همسر عبدالحمید هاشمی ثمره، جایگزین نسرین سلطانخواه خواهد شد و در روزهای آینده به عنوان معاون احمدی نژاد و رئیس مرکز امور بانوان و زنان معرفی می‌شود.
  منبع خبر


 

سایت استیضاح وزیر دفاع آمد

امروز: انتخاب : سایت استیضاح به ادرس (Estizah.com) برای پیگیری مسائل سفوط هواپیما و استیضاح وزیر دفاع با این حادثه راه اندازی شد. در فراخوان استیضاح کنندگان جهت دریافت اطلاعات از مردم آمده است: استیضاح کنندگان وزیر دفاع هدف از این استیضاح را بررسی جوانب گوناگون حادثه سقوط هواپیمای سی 130 می دانند که در نهایت برآیند آن به افزایش اعتماد ملت به نظام منجر خواهد شد. در متن استیضاح وزیر دفاع به دلیل حادثه سقوط هواپیمای سی 130 نیز آمده است: هیات رییسه‌ی مجلس شورای اسلامی، طرح استیضاح وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را به استناد تعداد امضاهای آن که به حد کفایت (بیش از 10 امضا برابر قانون اساسی) بود، اعلام وصول کرد. در متن طرح استیضاح آمده است؛‌ پیرو مذاکرات حضوری مبنی بر اعلام دقیق موارد استیضاح وزیر دفاع، بدین وسیله سوالات ذیل تقدیم می‌گردد:
  منبع خبر


 

دروغ‌های آقای رئیس جمهور

انتخاب: ضرب الاجل مجدد رئیس جمهور به دانشگاه آزاد برای کاهش شهریه دانشگاه احمدی نژاد: جاسبی، زاهدی و لنکرانی را مجازات می کنیم خبرگزاری انتخاب : رئیس جمهوری پس از تشریح اقدامات دولت برای کمک به دانشجویان، در مقابل تقاضای دانشجویان دانشگاه آزاد برای فشار دولت برای کاهش هزینه‌های این دانشگاه‌ گفت: برای مدیران دانشگاه آزاد مهلت و ضرب الاجل تعیین کردیم که شهریه‌ها را تعدیل کنند و هزینه‌های غیر ضروری را کاهش دهند تا همه بتوانند با آرامش ادامه تحصیل دهند.

رئیس جمهوری پس از تشریح اقدامات دولت برای کمک به دانشجویان، در مقابل تقاضای دانشجویان دانشگاه آزاد برای فشار دولت برای کاهش هزینه‌های این دانشگاه‌ گفت: برای مدیران دانشگاه آزاد مهلت و ضرب الاجل تعیین کردیم که شهریه‌ها را تعدیل کنند و هزینه‌های غیر ضروری را کاهش دهند تا همه بتوانند با
  منبع خبر


Saturday, December 17, 2005
 

يک راه حل تکنیکی آنتی-فیلترینگ !

سام قندچي: اگر توليد کننده Browser ( مرورگر ) نظير مايکروسافت که سازنده اينترنت اکسپلورر است، يک سري سرور پراکسي با آدرس هاي پراکسي جداگانه درست کند که اعلام نشده باشند و آن آدرسها در درون مرورگر رمزي (encrypted ) شده باشند، و در داخل براوزر يک کُدي باشد که بطور رندام آدرس پراکسي مختلفي را هربار که مرورگر ميخواهد به سايتي وصل شود را بوجود آورد، و يک کليدي درست کند که سيستم با سازنده مرورگر مثلأ مايکروسافت اتوماتيک بر روي اينترنت تماس بگيرد و هر دفعه دو طرف بر روي آدرس IP معيني توافق کنند که از آن بعنوان پراکسي استفاده کنند، هر چند خود آن آدرس رمزي بماند و نشان داده نشود، در آنصورت کاربر ميتواند بدون آنکه بداند آن آدرس چيست، و يا حتي بداند که پراکسي چگونه کار ميکند، از سرويس استفاده کند، و فقط اسم سايت فيلتر شده را طبق معمول وارد کند، و سايت را ببيند بدون آنکه حتي بداند سرويس پراکسي اين تماس را ممکن کرده است.
البته اگر دولت جمهوري اسلامي بخواهد تمام چنان آدرس هاي پراکسي که IE يا Netscape و ... بسازند، را کشف و فيلتر کند، بايستي ....... متن کامل
  منبع خبر


 

قطعنامه مجلس آلمان در باره گفته‌هاى ضداسراییلى احمدى‌نژاد !

مجلس نمایندگان آلمان در روز جمعه ۱۶ دسامبر در برلین به اتفاق آرا قطعنامه‌اى را تصویب کرد که در آن از گفته‌هاى رییس جمهور ایران محمود احمدى‌نژاد به عنوان اظهاراتی ”کاملا ناپذیرفتنى“ نام برده شد. در این قطعنامه آمده است که اسراییل باید بتواند در مرزهایى که از نظر بین‌المللى به رسمیت شناخته شده به دور از ترس و ترور و خشونت به موجودیت خود ادامه دهد.مجلس نمایندگان آلمان ”بوندس‌تاگ“ گفته‌هاى رییس جمهور ایران را به شدت محکوم کرد.
محمود احمدى‌نژاد در هفته‌های اخیر چندبار پیگرد و کشتار یهودیان در طول جنگ جهانى دوم به دست ناسیونال سوسیالیستها، نازیها، را انکار کرده و حق موجودیت اسراییل را زیر سؤال برده بود.
اریکا اشتاین‌باخ Erika Steinbach، نماینده حزب دموکرات مسیحى آلمان گفت: ”درخواست احمدى‌نژاد براى اینکه اسراییل به اروپا یا کانادا منتقل شود، و اینکه اسراییلیها مردم این کشورها را از سرزمین‌شان بیرون کنند – چون چیز دیگرى از این گفته نمى‌توان برداشت کرد – بسیار خشم‌برانگیز و همراه با دیدى تحقیرآمیز به انسانهاست.“....... متن کامل
  منبع خبر


 

آیت‌اله منتظــری نقش پورمحمدی در اعدامهای سال ۶۷ را تأیید کرد!

ديده بان حقوق بشر از محمود احمدی نژاد خواسته است مصطفی پورمحمدی و غلامحسين محسنی اژه ای را از دولت خود کنار بگذارد
دو روز پس از آنکه گروه ديده بان حقوق بشر با انتشار گزارش مفصلی وزيران کشور و اطلاعات دولت محمود احمدی نژاد را به جنايت عليه بشريت متهم کرد، دفتر آيت الله منتظری تأييد کرد که اين مرجع شيعه همان گونه که اين گروه به خاطرات و مکاتبات وی استناد کرده، مصطفی پورمحمدی وزيرکشور کنونی ايران را از مسئولان 'اعدام دسته جمعی' زندانيان سياسی در سال ۱۹۸۸ می داند.
ديده بان حقوق بشر با استناد به خاطرات آيت الله منتظری که در سايت اينترنتی وی در دسترس همگان قرارگرفته، از مصطفی پورمحمدی به عنوان عضو هيئت سه نفره ای نام برده که در تابستان سال ۱۹۸۸ ميلادی هزاران تن از زندانيان سياسی را که در حال گذراندن دوران محکوميت خود بودند مورد بازجويی قرار دادند و به تشخيص خود دستور اعدام شمار زيادی از آنان را صادر کردند....... متن کامل
  منبع خبر


 

دعا می کنم خداوند مرا ( هم! ) غريق نور رحمت خود کند !

بوش: نگفتم ايران بخشی از محور شرارت است؟
جورج بوش رئيس جمهور آمريکا طی گفتگويی اختصاصی با شکبه تلويزيونی فاکس نيوز ايران را خطری واقعی توصيف و بار ديگر جمله معروف خود را تکرار کرد که "ايران بخشی از محور شرارت است".
اظهارات آقای بوش پس از آن ايراد شد که محمود احمدی نژاد رئيس جمهور ايران بار ديگر موضوع کشتار يهوديان در جنگ جهانی دوم را زير سؤال برد و خواهان انتقال دولت اسرائيل به خارج از خاورميانه شد.
جورج بوش گفت اميدوار است حاکمان کنونی ايران به جای اين حرفها عاقل باشند و به حرف مردم گوش بدهند و بگذارند مردم در اداره کشورشان سهم داشته باشند....... متن کامل
  منبع خبر


 

بیانـیه های شماره ۲۹ و۳۰ سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان

بیانـیه شماره ۲۹ :
* به سازمان ملل متحد،.... دهها نفر از پناهجویان کُـرد ایرانی چندین سال است در قرنطینه های کشور ترکیه در انتظار تعیین وضعیت خویش و دریافت مجوز ورود به کشوری ثالث در وضعیت و شرایطی نامساعد و دشوار به سر میبرند. تلاشها و اعتراضات این گروه از انسانهای رنجدیده و بی پناه تاکنون نه تنها توجه مسئولین کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد و مقامات دولت ترکیه را به سوی حل اساسی معضل لاینحل آنها جلب نکرده بلکه امنیت و سرنوشت آنان را با مخاطرات جدی نیز روبرو ساخته است......
بیانـیه شماره ۳۰ :
* طی روزهای ۲۲ و ۲۳ آذرماه، ۱۲ شهروند سقزی و ۳ شهروند بانه ای که متهم به ایجاد آشوب و اغتشاش شده اند، به دادسرای انقلاب شهر سقز فراخوانده شده اند تا آخرین دفاعیه خود را ارائه دهند. سامان بیگلری، مصطفی توفیقی، عباس رضازاده، فتاح رضازاده، سیدهادی حیدری، لقمان مهری، پیمان مهری، افشین محمدی، لقمان محمدی، محمدصالح نصری، کیوان قهرمانی و حسن نوری به اتهام شرکت در اعتراضات مدنی مردم شهر سقز در تابستان گذشته مدتی در بازداشت بوده و سپس........ متن کامل هر دو بیانـیه
  منبع خبر


 

برگزاری دادگاه فعالان سیاسی و مدنی معترض در کردستان !

برگزاری دادگاه فعالان سیاسی و مدنی معترض به قتلهای انجام شده توسط نیروی انتظامی در کردستان: مصاحبه با یک روزنامه نگار کرد.
دادگاه شماری از فعالان سیاسی، مطبوعاتی و مدنی که همزمان با اعتراضهای تابستان پیش به کشته شدن یک جوان مهابادی توسط نیروهای انتظامی در شهرهای کردنشین بازداشت شدند، دیروز در سقز و پیش از آن در بوکان برگزار شد. مسعود کردپور روزنامه نگارکرد در منطقه در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: دادگاه شماری از این افراد برگزارشد و احکام نیز صادر شد. وی درباره هیات هایی که تابستان گذشته به کردستان آمدند می گوید هیات ها هنوز گزارشی به مردم نداده اند و نتیجه کارشان هنوز مشخص نیست. آقای کردپور می گوید تمام تلاش اینست که نیروی انتظامی از برخوردهای خودسرانه که منجر به کشته شدن و نقض حقوق شهروندی و انسانی می شود، اجتناب کند...... متن کامل
  منبع خبر


Thursday, December 15, 2005
 

انتخابات عراق: توقیف كاميون حامل هزاران برگ رای جعلی از ايران

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، يک مقام وزارت كشور عراق اعلام كرد كمتر از دو روز مانده به انتخابات عراق، پليس مرزي اين كشور كاميوني را كه حامل هزاران برگ رای جعلي بود و از ايران وارد عراق مي ‌‏شد، توقیف کرده است.
اين كاميون توسط نيروهاي محافظ مرز در شهر بدره متوقف شد.
به نوشته نيويورک ‌‏تايمز، طبق اظهارات اين مقام عراقي، پليس مرزي چند هزار برگ راي نيمه كامل را داخل اين كاميون پیدا کرده است.
اين مقام عراقي همچنین گفت راننده كاميون به پليس بازجو گفته است حداقل سه كاميون ديگر كه حامل برگ راي است، در نقاط مختلف مرز از ايران به عراق عبور كرده‌‏ اند. ایلنا
  منبع خبر


 

خفگی سرنشینان هواپیمای C130 پيش از سقوط

به گزارش سایت خبری روزآنلاین، بر اساس شايعه اي که در ميان نظاميان، دهان به دهان مي گردد، برخي از مسافران هواپيماي C-130 پيش از سقوط، به علت نقص سيستم اکسيژن رساني، بر اثر خفگي در گذشته بودند. بنا بر اين گفته ها، هواپيماي مذکور داراي ماسک اکسيژن نبوده و در پي اشکال در سيستم هواي داخلي، از برج مراقبت تقاضاي فرود اضطراري مي کند. اما در واقع، در همان لحظات تعداد زيادي از خبرنگاران و پرسنل نظامي، پيش از سقوط هواپيما و سوختن در اثر انفجار، بر اثر خفگي در گذشته بودند.
اين گزارش در حالي انتشار مي يابد که پيشتر، ناظران احتمال بازگشت هواپيما به علت نقص موتور پس از طي هشت دقيقه از پرواز را بعيد دانسته بودند، چرا که هواپيماي C-130 قابليت پرواز با دو موتور از چهار موتور خود را نيز دارد و به عقيده کارشناسان ممکن نيست هر چهار موتور هواپيما در هشت دقيقه از کار افتاده باشد. به ويژه آنکه از نگاه صاحبنظران معلوم نبود چرا اين هواپيماي C-130 با وجود نزديک بودن به فرودگاه قلعه مرغي و امام خميني و با قابليت فرود در اتوبان تهران قم و نيز دشت هاي اطراف، مجبور به فرود در فرودگاه مهرآباد شده است.
نظامياني که به صور مختلف اين اطلاعات را به جامعه منتقل کرده اند، همچنين گفته اند خلبان هواپيما که خود از ماسک اکسيژن استفاده مي کرد، خبر مرگ مسافران بر اثر خفگي را پيش از بازگشت به برج مراقبت اطلاع داده بود. اما مسئولان به خاطر کنترل بار خبري فاجعه و به قول خود "مديريت بحران" تصميم گرفتند خلبان را به فرود در فرودگاه مهرآباد فرا بخوانند و از انتشار خبر خفگي مسافران جلوگيري کنند.
ازسوي ديگر اظهار نظر برخي شاهدان عيني در مورد مشاهده آتش پيش از سقوط در بخش انتهايي هواپيما، احتمال خرابکاري در هنگام بازگشت را قوت بخشيده است. هنوز مسئولان هيچ واکنشي به اين اخبار نشان نداده اند. گفته مي شود اين شايعات، همان "اطلاعات متفاوتي" است که هفته گذشته روزنامه همشهري تهديد به انتشار آنها کرد. تهديدي که به دنبال احضار سردبير نشريه همشهري توسط وزير اطلاعات، ظاهرا اجرا نخواهد شد.
  منبع خبر


 

انتخابات پارلمانی عراق در آرامش برگزار می شود؛ حضور چشمگیر زنان


به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، انتخابات پارلمانی عراق که از صبح امروز در 18 استان این کشور آغاز شد در آرامش برگزار می شود و حضور رای دهندگان بویژه زنان در مراکز اخذ رای چشمگیر است. نماینده سازمان ملل در عراق و مقامات عراقی از حضور گسترده مردم در انتخابات امروز ابراز خرسندی کرده اند.
براساس آخرين آمار کميسيون انتخابات عراق که روز چهارشنبه منتشر شد، هفت هزار و 655 نفر نامزد شرکت در انتخابات پارلمانی هستند که از 307 تشکل سياسی، 22 ائتلاف و يا به صورت مستقل نامزد نمايندگی پارلمان شده ‌اند که از این تعداد، 275 نماینده به پارلمان دائم عراق راه خواهند یافت.
يکی از مهمترين تفاوتهای انتخابات امروز با انتخابات گذشته، حضور گسترده نیروها و احزاب سنی در انتخابات است. گروههای با نفوذ سنی، انتخابات گذشته را تحريم کرده بودند بهمین دلیل انتظار میرود ميزان مشارکت مردمی در اين دوره حتی بيشتر از انتخابات 30 ژانويه باشد و به بیش از 70 درصد برسد. حدود 15 میلیون و 500 هزار عراقی واجد شرایط رای دادن هستند.
به گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه، در شهر فلوجه یکی از مناطق سنی نشین عراق امروز مردم برای نخستین بار به پای صندوق های رای رفتند. یکی از رای دهندگان گفت که امیدوار است دولت آینده یک دولت ملی باشد که سنی ها نیز در آن حضور داشته باشند.
پرزیدنت جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق لحظاتی پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت مهم این است که عراقیها از طریق انتخابات به رقابت بپردازند و نه از راه ترور و خشونت و بمب گذاری
.
  منبع خبر


 

فيلترشكن جديد برای كاربران اينترنت در ايران

برای استفاده از فيلترشكن جدید سایتهای اینترنتی به آدرس زیر مراجعه كنيد :
www.naghare.com
پس از مراجعه به اين سايت ، آدرس سايت فيلترشده مورد نظر خود را در جايگاه مخصوص وارد كنيد تا به سهولت بدان راه يابيد.
ياد آور مي شود، فيلتر شكن هاي صدای آمريكا، هويت كاربران اينترنت را مخفي نگاه مي دارد و دست مزاحمان حكومتي را كوتاه مي كند.
  منبع خبر


Tuesday, December 13, 2005
 

عفوبين الملل نسبت به وضعيت 4 نفر دستگيرشده در اهوازابرازنگراني كرد



عفو بين الملل اعلام كرد اين افراد كه يكي از آنها 23ساله است، از اقليت عرب خوزستان هستند كه اطلاعي از سرنوشت آنها در دست نيست.
به گزارش سايت عفو بين الملل 17 آذر84 - سازمان عفو بين الملل نسبت به سرنوشت 4تن از هموطنان اهوازي كه از روز 15آبان توسط رژيم آخوندي دستگير شدهاند، ابراز نگراني كرد.
عفو بين الملل اعلام كرد اين افراد كه يكي از آنها 23ساله است، از اقليت عرب خوزستان هستند كه اطلاعي از سرنوشت آنها در دست نيست.
  منبع خبر


 

بدهی خارجی رژیم طی یک سال 4 میلیارد دلار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، بانك مركزى جمهوری اسلامی اعلام كرد ‌بدهى خارجى قطعى رژیم در پايان تيرماه سال جارى به 17 ميليارد و 458 ميليون دلار رسيد كه طى يک سال حدود چهار ميليارد دلار افزايش نشان مى دهد.
اين گزارش حاكى است، كل بدهى خارجى بدون احتساب بهره‌ آن براساس تعهدات بالفعل و سررسيد شده در پايان تيرماه سال 1383 به رقم 13 ميليارد و 543 ميليون دلار رسيده بود كه اين رقم در پايان تيرماه سال جارى با 9/28 درصد رشد به 17 ميليارد و 458 ميليون دلار افزون گشت.
  منبع خبر


 

تصویری از آنتن های ماهواره ای بر روی پشت بام منازل در تهران

تصویری از آنتن های ماهواره ای بر روی پشت بام منازل در تهران
  منبع خبر


Sunday, December 11, 2005
 

اعتراض روزنامه جمهوری اسلامی به لباس دوندگان زن ایرانی در مسابقات غرب آسیا (قطر)

davandegan_zan.jpg جمهوری اسلامی : انتشار تصاویر دوندگان زن ایرانی شرکت کننده در مسابقات غرب آسیا (قطر) در مطبوعات و برخی پایگاه های اینترنتی موجب اعتراض مردم شد. پوشیدن لباس های ورزشی بسیار تنگ و بعضی از آنها پیراهن های آستین کوتاه موجب توجه رسانه ها به ورزشکاران زن ایرانی گردید و انتشار تصاویر آنها بازتاب وسیعی در رسانه های خارجی در پی داشت . باعث تاسف است که در حاکمیت دولت اصولگرا سازمان تربیت بدنی اجازه چنین اقدامی را میدهد. تصاویر موجود از این صحنه ها وضعیتی دارند که روزنامه جمهوری اسلامی از چاپ آنها معذور است .
  منبع خبر


 

مهرداد لهراسبی به سختی بیمار است

وبلاگ چرک نویس: چند وقت پيش چند سطری در مورد مهرداد لهراسبی، یکی از دو بازمانده ی حوادث خونین کوی دانشگاه در زندان رجايي شهر نوشتم و توضيح دادم که چطوری بعد از یک ماه مرخصی دوباره به زندان منتقل شده و در اونجا بهش چه گذشته. حالا او به سختی بیمار شده و باید برای درمان دردهاش از زندان بیرون بيايد و روی تخت بیمارستان بخوابد. اما برای او 200 ميليون تومان وثیقه صادر شده، و تازه او باید پيشاپيش تمامی هزینه های درمانش را به بیمارستان خارج از زندان بپردازد. اما مهرداد تلفنی به من گفت که خانواده اش توان پرداخت این وثیقه را ندارند. او از همه مردم درخواست کرد بهش کمک کنند تا بیاید به مرخصی تا بتواند برود بخوابد روی تخت بیمارستان. گفته پاهاش درد می کند، کمرش درد می کند، گوارشش مشکل دارد، اعصابش داغان است و کم کم دارند دیوانه اش مي کنند. من یک خبر در موردش تنطيم کردم که شاید تا حدودی حساسیت ها را برانگيزاند: ::. مهرداد لهراسبی به سختی بیمار است در یک تماس تلفنی از زندان رجایی شهر کرج مهرداد لهراسبی خبر داده است که از
  منبع خبر


 

نطق هاي حماسي،مذاکرات پنهاني: مسابقه براي مذاکره با آمريکا

روز: شروين اميدوار همزمان با انتشار خبرهايي مبني بر مذاکرات زلماي خليل زاد نماينده تام الاختيار امريکا با سفير و برخي از مقامات ايراني در عراق، برخي منابع از گسترده تر شدن ابعاد اين مذاکرات خبر مي دهند. سرمقاله روزنامه جمهوري اسلامي، ارگان نزديک به مقامات عالي رتبه کشور، تاييدي بر اين سياست "ديپلماسي پشت پرده" است. "ديپلماسي پشت پرده" با روي کار آمدن دولت جديد و بخصوص پس از تکيه زدن علي لاريجاني بر مسند دبيري شوراي عالي امنيت ملي، بار ديگر مورد توجه مقامات عالي رتبه نظام قرار گرفت. روزنامه جمهوري اسلامي در سر مقاله خود با اشاره به "طرح ابتکاري رييس جمهور احمدي نژاد براي پايان دادن به منازعات مربوط به پرونده اتمي ايران با غرب"، با طرح اين پرسش که:" آيا اصولگرايان حاكم بر ايران در تدارك مصالحه با غرب هستند"، به اين سياست اشاره داشت.اين روزنامه با اشاره به سکوت معنا دار مقامات ايراني در برابر انتشارخبر مذاکره زلماي خليل زاد با سفير ايران در عراق نوشت:"شرايط كنوني كه آمريكا به ايران نيازمند است تا خود را
  منبع خبر


 

هشدار وزير اطلاعات درباره اخبار سانحه هوائی

به دنبال ترديدهائی درباره علت سقوط هواپيما هشدار وزير اطلاعات درباره اخبار سانحه هوائی مرتضي محسني اختصاصي روز- به دنبال سقوط هواپيماي نظامي ترابري هركولس سي - 130 ارتش جمهوري اسلامي ايران در شهرك توحيد و کشته شدن تمامي سرنشينان آن (از جمله بيش از چهل خبرنگار و تصوير بردار در آن) مجدداً يک هواپيماي حامل خبرنگاران با نقص فني مواجه شد. اين هواپيمايي بود که به دنبال حادثه و در پي ارسال نمابر روابط عمومي ارتش به رسانه ها جهت معرفي خبرنگاران براي اعزام به منطقه و پوشش خبري و مانورنظامي، مجدداً به منطقه عملياتي ارسال شده بود. در نوبت دوم، خبر نگاران با هواپيماي فوكر به منطقه مانور اعزام شده بودند كه اين بار نيز هواپيماي مذكور حدود يك ساعت بر فراز فرودگاه مقصد در حال گردش بوده، زيرا به دليل نقص فني چرخ هاي هواپيما باز نمي شده اند. هشدار وزارت اطلاعات از سوي ديگر، خبر مي رسد که در پي تهديد روزنامه همشهري به افشاي اطلاعاتي در مورد سانحه هوايي ، محسني اژه اي وزير اطلاعات، زائري سردبير روزنامه همشهري را
  منبع خبر


 

پايه هاي دولت احمدي نژاد فرو مي ريزد

روز: نگاه نيوزويک به دولت جديد ايران ريچارد ارنسبرگر اين مرد کيست- عارف، تازه کار سياسي و يا تهديدي قريب الوقوع براي نظام تثبيت شده ايران؟ پس از اينکه احمدي نژاد به عنوان رئيس جمهور ايران انتخاب شد، رل هنرپيشه امريکايي جيمي استووارت را در فيلم "آقاي اسميت به واشنگتن مي رود" به فارسي اجرا کرد. احمدي نژاد مانند اين دهاتي هاليوود، تصويري که از خود نشان داد هر چيزي بود به جزء عامل نفوذي و چيره دست دستگاه سياسي. او خود را آرمان گرايي خيرخواه نشان داد که به نظام حاکم بي اعتماد است و فقط خواهان خدمت کردن به مردم عادي است که فراموش شده اند. اما ژست او تاحدودي واقعي بود. اقدامات اين فرد عادي به قدري "لوس" شده است که ديپلمات هاي غربي و حتي شمار زيادي از ايرانيان نگرانند که رئيس جمهور آرمان گرا و مذهبي متعصب، کشور را به مسير اسلام گرايي انقلابي بازگرداند.
  منبع خبر


 

جعبه سياه هواپيما را بسيجيان جنوب تهران ربودند!

گزارشی از فاجعه ی سقوط هواپيما • در هر حال بقيه ماجرا را همگی می دانيم! اما آنچه را نمی دانيم بسيج نيروهای بسيج است به فرماندهی سردار سيد محمد حاج آقامير فرمانده مقاومت بسيج تهران بزرگ برای دزديدن جعبه سياه هواپيما. نيروهای بسيج به محض خبر سقوط هواپيما وارد عمل می شوند تا مانع به موقع رسيدن آتش نشانی ها شوند و بتوانند پيش از هر چيز جعبه سياه هواپيما را پيدا کنند و بربايند. و چنين می کنند. از وقتی که جعبه را پيدا کرده اند با آسودگی اعلام کردند که اصلا هواپيما جعبه سياه نداشته است اخبار روز: www.iran-chabar.de پنجشنبه ١۷ آذر ١٣٨۴ – ٨ دسامبر ٢٠٠۵ هموطنان اينجانب بارها شما را در جريان فتنه های پشت پرده حکومت اسلامی قرار داده ام. اينک در مورد واقعه سقوط هواپيما c 130 بايد شما را در جريان بخشی از آنچه در پشت پرده گذشت قرار دهم.
  منبع خبر


 

نقص فنی هواپیمای C130 و چند فرضیه

بر اساس گزارش های رسیده به خبرنامه گویا خلبان هواپیمای C130 حامل خبرنگاران و عکاسان رسانه ها، دچار نقص فنی "تعیین جهت" بوده به طوری که خلبان پیشین و با تجربه این هواپیما نیز حاضر به پرواز با آن نشده و به همین خاطر با دستور نظامی، یک خلبان جوان هدایت این هواپیما را برعهده گرفته است. بر اساس این گزارش این هواپیما دارای نقص تعیین جهت به میزان 15 درجه بوده این در حالی است که پرواز تنها با 5 درجه اختلاف در تعیین جهت آن هم صرفا برای شرایط پرمخاطره و ویژه قابل قبول است. اعلام این نقص در حالی صورت می گیرد که برخی شاهدان نیز از آتش گرفتن هواپیما در هنگام سقوط خبر می دهند و به این ترتیب این فرضیه را نیز تقویت می کند که این هواپیما نقص های دیگری را نیز داشته است. موضوع نقص در تعیین جهت زمانی تقویت می شود که مشخص شده این هواپیما در مسیری غیر از مسیر فرود عمومی هواپیماهابه سمت فرودگاه در حرکت بوده و در
  منبع خبر


 

اکونوميست: ايستادگي شگفتي‌آور اکبر گنجي و سکوت نشريات ايران

بيش از سه ماه از انتقال اکبر گنجي، روزنامه‌نگار زنداني، به زندان انفرادي مي‌گذرد. در اين ميان، خانواده اکبر گنجي، از هر راهي براي آزادي، دريافت اجازه ملاقات، و نيز مداواي او، استفاده کرده‌اند، اما تا کنون تلاش‌ها ناموفق مانده است. اعتراضات و تلاش‌هاي جهاني نيز براي آزادي گنجي ادامه دارد؛ با اين حال، به نوشته اکونوميست، رسانه‌هاي ايران در مورد او سکوت کرده‌اند. اکونوميست در شماره اخير خود، ضمن ابراز نگراني از وضعيت جسماني وي، نوشت: ايستادگي اکبر گنجي، براي بسياري از مردم، از جمله اصلاح طلبان، شگفت‌انگيز است
  منبع خبر


Saturday, December 10, 2005
 

نیروهای امنیتی چین با تیراندازی به سوی روستائیان معترض، تعدادی را کشتند!

نيروهاي امنيتي چين، با هدف مقابله با تظاهرات آرام روستائيان به روي مخالفان آتش گشودند.
روستائيان خواهان دريافت غرامت از دولت، به دليل از دست دادن زمينهايشان بودند. آمارها از تعداد کشته شدگان اين حادثه بسيار متناقض و بين ۲ تا ۲۰ کشته، گزارش شد. به گفته سازمان عفو بين الملل، از سال ۱۹۸۹ ميلادي تاکنون، اين نخستين بار است که نيروهاي امنيتي چين به روي معترضان در يک تظاهرات تيراندازي مي‌کنند.
حزب کمونيست چين که قدرت را در انحصار خود دارد، همواره از برپايي تظاهرات جلوگيري مي‌کند، ولی تظاهرات روستاي «دونگ ژائو»، با جرقه اختلافات بر سر زمين، فساد مالي و همچنين فاصله بسيار فقرا و ثروتمندان آغاز شد. هزاران نيروي پليس، با بستن تمامي راههاي منطقه، بسياري از مظنونان به شرکت در تظاهرات را بازداشت کردند...... متن کامل
  منبع خبر


 

آنچــه مهــــم است قــدرت است !

درباره "پرواز مرگ"، رویداد دلخراش سقوط هواپیمای C-130
کوروش گلنام: این باور سرکردگان"ج" اسلامی از روز آغاز تا امروز است که بی گمان در آینده نیز و تا آن زمان که جانی در کالبد داشته باشند همین خواهد بود. در همه این سال ها می توان تنها باور به قدرت و نگاهداری از آن به هر قیمتی حتا نابودی مردم و میهن ما ایران را در پندار،گفتار، رفتار و کردار سردمداران این رژیم، به روشنی و آشکارا دید. حتا اگر این رویداد به دلیل ایراد فنی بوده و توطئه گران حکومتی نیز در آن نقشی نداشته باشند، همه چیز مورد تردید و بدگمانی است زیرا سابقه چنین توطئه های جنایتکارانه در "ج" اسلامی چنان زیاد است و سیاهه لیست سیاه کاری ها چنان بلند است که دیگر به هیچ کار و کردار و گفتار سران این رژیم اعتمادی نیست و حقن هم نباید باشد.
دامنه تردیدها در باره این رخداد جانکاه بسیار است:
"...اين در حالي است که به نوشته روزنامه همشهري، برادر آقای حسن حيدري، صدابردار شبکه خبر، مي گويد که آقاي حیدری قبل از حادثه، با همسرش تماس گرفته و گفته که هواپيما خراب است و خلبان حاضر نيست پرواز کند. وي همچنين در ادامه، به همسرش گفته که ما مي‌خواهيم برگرديم، اما اجازه نمي‌دهند؛ قرار است خلبان را تعويض کنند. همچنين، همسر آقاي عبدياني، فيلمبردار شبکه خبر نيز مي‌گويد، ساعت ده و نيم صبح روز حادثه همسرم به من تلفن کرد و گفت دو ساعت است که در اتوبوس نشسته‌ايم، نه ما را به سوي هواپيما مي‌برند، و نه مي‌گذارند فرودگاه را ترک کنيم. گويا هواپيما خراب است."(۱) و شرح کامل تر در این باب از روزنامه همشهری:
"...كمي آن طرف تر برادر...... متن کامل
  منبع خبر


 

فشار امنيتی برای معرفی قاتل قاضی مقدس !

سایت اخبار روز: خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: به دليل به نتيجه نرسيدن تلاش دستگاه‌های امنيتی برای شناسايی قاتل واقعی قاضی مقدس، اين دستگاه‌ها برای معرفی عامل ترور وي، تحت فشار قرار دارند.بنا بر اين گزارش، فردی كه جمعه گذشته در يك درگيري، دستگير شد، به دليل ارتكاب جرم‌های متعدد، تحت پيگرد بوده و اتهام وي، قتل قاضی مقدس نيست.
اين مجرم سابقه‌دار كه در جريان درگيری مسلحانه، هدف چهار گلوله قرار گرفته است، پس از دستگيری به بيمارستان «ناجا» منتقل شده و تا عصر روز شنبه، بيهوش بوده است.
به نظر مي‌رسد، اعلام اين مطلب كه وی قاتل احتمالی قاضی مقدس بوده و از سوی باندهايی كه هويت آنها نامشخص است، برای اين كار اجير شده است، در شامگاه روز شنبه در شرايطی كه فرصت لازم بازجويی از اين مجرم وجود نداشته، اقدامی شتاب‌زده برای كاهش فشار امنيتی در جهت دستگيری قاتل قاضی مقدس است.
اين در حالی است كه تاكنون حدود سی نفر از مجرمانی كه با توجه به سوابق محكوميت آنان، مي‌توانستند انگيزه ترور قاضی مقدس را داشته باشند، به عنوان متهمان احتمالی مورد پيگيرد قرار گرفته‌اند و مجرم دستگيرشده را نيز مي‌توان در همين چهارچوب مورد بررسی قرار داد.
ابراز بي‌اطلاعی سرپرست آگاهی تهران از نقش اين فرد در ترور قاضی مقدس، نشان‌دهنده عدم كشف ارتباط بين مجرم دستگيرشده و ترور قاضی مقدس است...... متن کامل
  منبع خبر


 

برای آزادی زندانيان کُــــــرد تلاش کنيم!

سازمان دفاع ازحقوق بشر کُردستان، ضمن گرامی داشت دهم دسامبر، روز تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر، یاد آور میگردد زندانیان کُرد در دادگاههای منطبق با استاندارهای جهانی، محاکمه نگردیده اند، بنابراین آنها از حق داشتن وکیل و محاکمه ای علنی و عادلانه در یک دادگاه مستقل و بیطرف، با رعایت اصل برائت، محروم بوده اند. این سازمان از تمامی وجدانهای بیدار و مراجع، محافل، مجامع و نهادهای مدافع حقوق بشر در ایران و سراسر جهان درخواست می نماید برای آزادی زندانیان سیاسی و مدنی کُرد تلاشهای بیشتری به عمل آورند.... متن کامل
  منبع خبر


Thursday, December 08, 2005
 

سن بازنشستگی هواپيما در ايران : هر وقت سقوط كند

سقوط هواپيماي هركولس C130 در تهران كه منجر به جان باختن بيش از 110 تن شد اولين حادثه از اين نوع نبوده و احتمالا آخرين آن هم نخواهد بود. در كشوري كه هواپيما فقط وقتي بازنشسته مي شود كه يا به كوه بينالود بخورد يا در ارتفاعات خرچنگ سقوط كند و يا در مسير خرم آباد يا رباط كريم سرنگون شود بروز اين حوادث خيلي هم دور از انتظار نيست .
در واقع ما عادت كرده ايم كه هر از چند گاهي خبر سقوط هواپيمايي را بشنويم و در فراق عزيزانمان به سوگ بنشينيم. وقتي هركولس C130 در ارتفاعات بينالود آن هم در شب عيد با قريب 80 مسافر سقوط كرد هيچ كس نپرسيد اين هواپيماي مسافري است يا باربري ؟
وقتي ايلوشين نظامي در كرمان سقوط كرد و 300 مسافر آن كشته شدند خبرگزاريها نوشتند ايران تنها كشوري است كه از هواپيماي باربري براي حمل مسافر استفاده مي كند !
وقتي هركولس C130 توي باند فرودگاه مهرآباد به يك ايرباس برخورد كرد هيچ كس نپرسيد كجاي كار اشكال داشته است.
وقتي هركولس C130 توي دشت رباط كريم سقوط كرد نهاجا اخبار اوليه مبني بر نقص فني هواپيما پيش از پرواز را تكذيب كرد اما چند ماه بعد يك مقام همان نيرو رسما از نقص فني آن هواپيما و آتش گرفتن موتور آن به عنوان دليل اصلي سقوط خبر داد.
نمي دانم چند هواپيماي ديگر هركولس C130 در ناوگان ترابري نظامي كشور باقي مانده است و بابت هر كدام بايد چند جان ديگر فدا شوند اما همين قدر مي دانم كه در اين كشور ظاهرا تنها چيزی كه قيمت ندارد جان آدميزاد است !
  منبع خبر


 

خلبان هواپيما را وادار به پرواز کرده بودند !!!

به گزارش رادیو آلمان، علت سقوط هواپيماى نظامى هركولس در تهران كه 108 كشته بر جاى گذاشت، نقص فنى در سيستم موتور آن اعلام شده است. در اين ميان خبرگزارى فرانسه گزارش داد كه خلبان اين هواپيما احتمالا به انجام اين پرواز وادار شده است.
بنا بر اين گزارش، خلبان مشكلات فنى هواپيما را متذكر شده و عليرغم نگرانيش به او دستور انجام اين پرواز داده شده است.
چندين تن از خبرنگاران ايرانى در اين راستا اظهار داشته اند كه شمارى از همكارانشان كه سرنشين هواپيماى مزبور بوده اند، از داخل هواپيمان تماس تلفنى گرفته و از خوددارى خلبان از انجام اين پرواز بدليل مشكلات فنى سخن گفته بودند.
همچنین به گزارش منابع خبری در ایران، خلبان دقايقی پس از برخاستن از باند فرودگاه، دو بار از برج مراقبت درخواست بازگشت و فرود اضطراری کرده است، اما به دليل ترافيک سنگين در فرودگاه با اين درخواست موافقت نشده است.
  منبع خبر


 

0هواپيما خراب است! ما مي خواهيم برگرديم ولي اجازه نمي دهند! همشهری

آزاده مختاري: قرار بود اين گزارش، كامل كننده گزارش هاي روز قبل باشد. قرار بود گزارشي خبري تهيه شود از مرحله شناسايي اجساد. اما آنچه مي خوانيد گزارش نيست، درد نامه اي است از آنچه بر خانواده هاي قربانيان فاجعه سقوط هواپيما گذشته است.
خدايا تو بگو چگونه بنويسم، تو بگو از چه بنويسم تا اوج فاجعه را نشان دهد. خدايا تو بگو چگونه از اجسادي بنويسم كه هيچ از آنان باقي نمانده است جز تكه هايي سوخته. چگونه بگويم خانواده ها با چشماني گريان و بدني لرزان عزيزانشان را با شناسايي پا، دست هايي جدا شده از بدن سوخته، جسمي سوخته، يك لنگه كفش، يك حلقه انگشتر، ميكروفن خبرنگاري، گوشي تلفن همراه ... شناختند.
وقتي به پزشكي قانوني رسيدم انبوه جمعيت جلو در ورودي ايستاده بودند. همه چشم ها از گريه سرخ بود. بر شيشه اطلاعات پزشكي قانوني كهريزك اسامي ۲۹ تن از كشته شدگان را كه هويت آنان شناسايي شده بود چسبانده بودند ولي گويي هيچ كس با ديدن اسامي باور نمي كرد كه عزيزش براي هميشه عروج كرده است. داخل حياط پزشكي قانوني زني جوان سر بر بالين برادرش زار مي زد. پدرش را از دست داده بود و برادر با ته مانده توانش سعي داشت خواهر را آرام كند.
سخت بود از مرگ عزيز پرسيدن. دختر جوان با چشماني اشك آلود و صدايي لبريز از غم گفت: «پدرم، پدر عزيزم ديگر كنارم نيست.»
عزيز آنان محمد شيرازي ۴۲ ساله تصوير بردار شبكه خبر بود، جسدش را در ميان انبوه اجساد سوخته شناسايي كرده بودند. از ساعت ۶ بامداد در پزشكي قانوني حاضر شده بودند و حال كه جسد پدرش را ديده بود نمي توانست آن محل را ترك كند. نشسته بود بر آسفالت حياط پزشكي قانوني تا در چند قدمي پدر بر نبودنش اشك بريزد.
كمي آن طرف تر برادر حسن حيدري صدا بردار صدا و سيما به ديوار تكيه داده بود و بهت زده به آسمان نگاه مي كرد. او گفت: «صبح قبل از حادثه با برادرم بودم. ساعت پنج صبح خودرو صدا و سيما به مقابل در منزلشان آمده بود تا او را به فرودگاه برساند.به ما گفته بود ساعت ۸ پرواز دارد. ساعت ۱۲ و ۳ دقيقه همسرش با تلفن همراه او تماس گرفته و متوجه شد كه هنوز در فرودگاه مهرآباد هستند. علت را كه جويا شد حسن گفته بود:«هواپيما خراب است. خلبان حاضر نيست پرواز كند قرار است خلبان را تعويض كنند. ما مي خواهيم برگرديم ولي اجازه نمي دهند!» اين برادر داغدار ادامه داد:« ما شكايت داريم اگر قانوني وجود دارد بايد به فرياد ما برسد. ما از نيروي هوايي، ارتش و مسئولين سازمان صدا و سيما كه مي دانستند پرسنل آنان در خطر هستند ولي باز اصرار داشتند كه گروه خبري به چابهار بروند نيز شكايت داريم.اگر مانوري مي گذارند بايد براي آن هزينه كنند. با يك هواپيماي باري كه نبايد خبرنگارها را به محل اعزام كنند. ما برادرمان را از دست داديم.»
زني آشفته حال در حالي كه برپاهايش مي كوبيد و گريه مي كرد گفت:« پسرم، تنها پسرم مرد. ديگر فرزندي ندارم. جسدش را شناسايي نكرده ام او عزيزم بود چگونه باور كنم كه رفته است.» او مادر علي رضا افشار زنجاني بود. تا زماني كه پزشكي قانوني را ترك كردم، هنوز مي گريست و قادر هم نبود به اتاق اجسادبرود. او نمي خواست اين حقيقت تلخ را باور كند كه تنها فرزندش كشته شده است.
چند قدم جلوتر شيشه بود كه بر روي آن كاغذهايي سفيد رنگ نصب شده بود، روي كاغذها مشخصات اجساد نوشته شده بود. روي يكي از كاغذها خواندم:
مرد چهارشانه با قدي تقريبي ۱۷۰ سانتي متر. مرد، متوسط اندام، لباس يك سره زيب دار، احتمالاً لباس كادر پرواز. دسته كليدي با ۵ كليد به صورت گيره اي آويزان.
مردي با زيرپوش سفيد- شلواري كرم. كيف تلفن همراه نوكيا آهنر بايي و ميكروفون خبرنگاري...
ديگر پاهايم توان راه رفتن نداشتند. چند دقيقه بعد كنار همسر خدا عفو عبدياني ۴۵ ساله فيلمبردار شبكه ۶ نشستم و او از آخرين گفت وگو با همسرش گفت: «ساعت ۱۰ و ۳۰ دقيقه خدا عفو به من زنگ زد و گفت:« دو ساعت است كه در اتوبوس نشسته ايم نه ما را به سوي هواپيما مي برند و نه مي گذارند فرودگاه را ترك كنيم. گويا هواپيما خراب است. صدقه كنار بگذار، دلم شور مي زند.»
زن سرش را به ديوار پشت سرش كوبيد و گفت:«او نمي خواست برود. ناراحت بود. خدايا كمكم كن تا مرگش را تحمل كنم. به بچه ها چه بگويم؟ »
خدا عفو سه فرزند ۲۰ ساله، ۱۶ ساله و ۱۲ ساله دارد كه ديگر پدرشان را نخواهند ديد.
همه داغدار بودند. يكي از شدت غم فرياد مي كشيد. يكي گريه مي كرد. ديگري بهت زده به سويي نگاه مي كرد.
در اتاق اجساد، اجسادي سوخته، تكه گوشت هايي سوخته كه معلوم نبود متعلق به كيست، گوشه اي پايي سوخته افتاده بود بر روي پتو آبي رنگي جسد پودر شده اي ديده مي شد كه نمي دانم چگونه مي شد آن را شناسايي كرد. همه جا بوي مرگ مي داد. خانواده ها در ميان اجساد سوخته به دنبال نشانه اي مي گشتند. يكي گفت:« ديگر چه فرقي مي كند كه اين جسد متعلق به كيست. عزيزانمان مرده اند و ما مي دانيم كه مرده اند فقط مي خواهيم خود را گول بزنيم.»
ساعت ۱۴ كنار در پزشكي قانوني كهريزك خودرو پرايد سفيد رنگي توجهم را جلب كرد. نگاهم را كه برگرداندم خانواده محمد كربلايي احمد را ديدم. نگاه زن جوانش و صورت غرق در اشك مادر همسرش مهر سكوت را بر لبانم نشاند. چه مي خواستم بپرسم. چهره همكار عزيزمان هنوز مقابلم است. مردي كه هميشه آماده انجام كار بود.
بايد از همسرش چه مي پرسيدم و اگر او از من سؤال مي كرد چه جوابي داشتم؟ چه كسي پاسخگوي اين داغديدگان است؟
  منبع خبر


 

فريد مدرسي به هشت ماه حبس تعليقي محكوم شد، ايلنا

شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران، فريد مدرسي؛ عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت را به هشت ماه حبس تعليقي محكوم كرد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، اتهام فريد مدرسي در اين پرونده، اقدام عليه امنيت ملي از طريق برگزاري تجمع اعتراض‌‏آميز نسبت به حكم اعدام سيد هاشم آقاجري عنوان شده است.
فريدمدرسي در اين پرونده در آذر سال 81 بازداشت و مدتي را در بازداشت موقت بسر برد.
  منبع خبر


 

دانشجویان را با چشم بند به اماکن نامعلوم انتقال می دهند

بر اساس گزارش خبرنگار روز از تهران، وزارت اطلاعات دولت جدید، موج جدیدی از احضار های تلفنی و تهدید فعالین دانشجویی را آغاز کرده است. به موجب این گزارش ها، اعضای دفتر تحکیم وحدت و سایر فعالین مستقل دانشجویی، با تلفن، به صورت شفاهی به هتل ها و اماکن ناشناخته احضار می شوند و مورد بازجویی های طولانی قرار می گیرند. حتی در برخی از موارد با احضار شدگان در خیابان قرار می گذارند و سپس با چشم بند آنها را به اماکن نامعلوم انتقال می دهند.بازجوییها که گاه تا چند ساعت به طول می انجامد، حول محور فعالیت های دانشجویی، برنامه های دانشجویان برای آینده و کسب اطلاعات در موردسایر فعالین دانشجو است. از جمله دانشجویان احضار شده باید به این سئوالات پاسخ بدهند که چه کسانی بیانیه های دانشجویی را می نویسند، سخنانان مراسم های دانشجویی چه کسانی هستند، قرار است در چه زمینه هایی سخن بگویند، برنامه بعدی دانشجویان چیست و...دانشجویانی که مورد بازجویی قرار می گیرند، ملزم به همکاری با مامورین هستند و در صورت تمرد، مورد تهدید شخصی و خانوادگی قرار می گیرند. در چند مورد، به دانشجویان گفته اند اگر همکاری نکنند، اتهامات مختلف و پرونده سازی های سنگین در انتظار آنهاست. در بعضی موارد نیز با به تلفن به اعضای خانواده دانشجویان، به آنها گفته اند در صورت عدم همکاری، خانواده شان در خطر خواهد بود.
بر اساس این گزارش ها، برخی از فعالین دانشجویی در طول دو سه روز گذشته بیش از یک بار برای بازجویی احضار شده اند و در همه جلسات بازجویی تاکید بر گفتن اسامی فعالین و همچنین برنامه های آتی نهادهای دانشجویی بوده است.
در همین ارتباط، دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر، که مجوز برگزاری مراسم 16 آذر به آنها نیز داده نشد، با نصب پلاکارد بزرگی بر سر در این دانشگاه، دست به ابتکار جالبی زدند. روی این پلاکارد نوشته شده بود: سخنران، اکبر گنجی
  منبع خبر


Wednesday, December 07, 2005
 

تصاویری از درگیری مردم با ماموران حکومتی در محل سقوط هواپیما

تصاویری از درگیری مردم با ماموران حکومتی در محل سقوط هواپیما
عصر روز سه شنبه در محل سقوط هواپیمای سی 130 در جنوب تهران که منجر به کشته شدن بیش از 130 نفر گردید، درگیریهايی بین مردم این منطقه و ماموران حکومتی رخ داد. تصویر آخر پاسدار قالیباف، شهردار رژیم در تهران را نشان می دهد که با کمک محافظان خود از دست مردم خشمگین می گریزد
  منبع خبر


 

دزدیهای 10 میلیارد دلاری در وزارت نفت رژیم اسلامی

سایت حکومتی آفتاب در گزارشی با عنوان باند قیر، زیر لوای مافیای نفت، نوشت هر روز که می گذرد، ابعاد تازه ای از مسایل درونی وزارت نفت آشکار می شود. یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این رابطه به ارقام نجومی تخلفات اشاره کرده می گوید رئیس دیوان محاسبات به من گفت میزان تخلفات در قراردادهای نفتی به حدود 10 میلیارد دلار رسیده است. با کمال شرمندگی باید بگویم پای بسیاری از این قراردادها را کسانی امضا کرده اند که تابعیت دو گانه داشته اند یعنی هم ملیت ایرانی داشته اند و هم ملیت بیگانه!
از سوی دیگر گزارش های رسیده از وزارت نفت حاکی است که تخلفات،‌ تنها محدود به قراردادهای خارجی نبوده بلکه شامل فروش های داخلی نیز می باشد. به موجب گزارش دریافتی،‌ مقامات عالی وزارت نفت، با ظاهر سازی و اخذ مصوبه هیأت وزیران،‌ تمامی ظرفیت قیر کشور را به طور انحصاری به تیول نورچشمی ها دادند.
گفته می شود دو شرکت خصوصی «پاسارگاد» ‌و «جی» قیر کشور را بین خود به صورت انحصاری تقسیم کرده اند و هر کس که قیر می خواهد،‌ باید به این شرکت های انحصاری مراجعه کند! ضمنا تمامی صادرکنندگان ریشه دار قیر، از صحنه حذف شده اند.
ظاهرا واگذاری کل ظرفیت قیر کشور به این دو شرکت خصوصی، در زمانی از سوی وزیر وقت صورت گرفته شد که مسؤولان اقتصادی وقت از مبارزه با انحصار و حمایت از مردم در فعالیت های رقابتی، دم می زدند.
بنابر این گزارش، شرکت پاسارگاد که در جوار جواهرفروشی های خیابان میرداماد تهران واقع است، سالیانه میلیاردها تومان از بابت همین انحصار و دلالی گری سود خالص می برد.
  منبع خبر


 

16 آذر: تظاهرات دانشجویان کرد در دانشگاه تهران


ر: تظاهرات
گزارش دریافتی: ما دانشجویان کرد در دانشگاه تهران فردا 16 آذرماه در مقابل دانشکده ادبیات و علوم انسانی جمع شده و سیاستهای رژیم را در قبال هم میهنانمان در مهاباد، سنندج و سروآباد و کشتن جوانان بی دفاع محکوم کرده و انزجار خود را از نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی اعلام می کنیم. ما همصدا با تمام دانشجویان ایران خواستار آزادی و دموکراسی هستیم. از تمامی سازمانها و نهادهای بین المللی می خواهیم در این شرایط بحرانی، ایران را تنها نگذارند. از همه دانشجویان آگاه ایران می خواهیم که در مقابل فجایع کردستان ساکت نباشند.
کمیته هماهنگی اعتراض 16 آذر، دانشجویان کرد
  منبع خبر


Tuesday, December 06, 2005
 

رئيس تبليغات ارتش در ميان کشته شدگان حادثه سقوط هواپيما است

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، سرتيپ عباس واعظی، رئيس تبليغات ارتش در ميان کشته شدگان حادثه سقوط هواپيما است و كليه خبرنگاران و عكاسان رسانه‌هايي كه براي پوشش رزمايش نظامی به منطقه اعزام شده بودند در اين سانحه جان باختند.
  منبع خبر


 

بیانیه جدید دانشجویان در باره گردهمايی فردا در تهران

دانشجويان مبارز، هموطنان آگاه
فراخوان گسترده تشكل هاي مبارز دانشجويی و اعلام آمادگی تعداد زیادی از دانشجويان و دانش آموختگان و جوانان ايران برای حضور در تظاهرات ضد حكومتي شانزدهم آذرماه ، بار ديگر رژيم جمهوري اسلامی را به هراس انداخته است.
جمهوري اسلامي كه همواره به اتحاد دانش آموزان و دانشجويان به ديده وحشت می نگرد، در نخستين اقدام مزورانه براي جلوگيري از تشكيل چنين اتحادي و خارج كردن دانش آموزان مدارس از صحنه مبارزه عليه رژیم، اقدام به تعطيلی مدارس تهران در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه به بهانه واهي آلودگي هوا نموده است. پيش بيني مي شود رژيم بر اين اقدام نيز اكتفا نكند و با دستمايه قرار دادن پديده آلودگي هوا، كليه دانشگاه هاي شهر تهران را فردا شانزدهم آذرماه ، تعطيل اعلام كند.
اما فردا موعد آنست كه با گردهمايی در مقابل درب اصلي دانشگاه تهران، بار دیگر به جهانیان نشان دهیم که مردم ایران بر عزم خود برای رسیدن به آزادی و دموکراسی مصمم هستند.
زنده باد آزادي
دانشجويان دانشكده هاي فني ، ادبيات وعلوم انساني ، علوم پزشكي ، دندانپزشكي ، داروسازي و پيراپزشكي دانشگاه تهران
  منبع خبر


 

احتمال حضور چند فرمانده نظامی در هواپیمای ساقط شده

خبرگزاری فرانسه از تهران به نقل از شاهدان حادثه سقوط هواپیمای ترابری سی 130 گزارش داد همه سرنشینان هواپیما که شامل 84 مسافر و 10 خدمه بودند، در این حادثه جان باختند. به گفته سخنگوی نیروی انتظامی، احتمالا چند فرمانده نظامی نیز در بین سرنشینان بودند و انتظار میرود آمار تلفات بسیار سنگین باشد.
این گزارش همچنین به نقل از یکی از مسئولان نیروی انتظامی حاکیست تقریبا همه سرنشینان هواپیما و تعداد زیادی از ساکنین ساختمان 10 طبقه که هواپیما بر روی آن سقوط کرد، جان خود را از دست داده اند.
گزارشهای تکمیلی متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.
  منبع خبر


 

یک هواپیمای نظامی با 106سرنشین در یک منطقه مسکونی در غرب تهران سقوط کرد

يک فروند هواپيمای ترابری ‬سی - ۱۳۰ ارتش پيش از فرود در فرودگاه مهرآباد در غرب تهران روی منطقه ای مسکونی در شهرک توحيد واقع در منطقه يافت آباد تهران سقوط کرد.
هنوز هيچ آماري از ميزن كشته و مجروح اين حادثه انشار نيافته است.بر اساس آخرين گزارشهاي رسيده اين هواپيما با آپارتمان 10 طبقه در بلوك 50 شهرك توحيد به شدت برخورد كرد و آتش گرفت. آتش سوزي همچنان ادامه دارد . ..ادامه در منبع خبر
  منبع خبر


 

علیرضا عصار هم فيلتر شد



آفتاب: فیلترینگ هوشمند بلادی جان سایت علیرضا عصار خواننده مشهور ایرانی شد. به دلیل استفاده اکثر ISP های ایرانی از فیلترینگ هوشمند هنگامی که نام عصار تایپ انگلیسی می شود صفحه فیلتر ظاهر می شود.


لازم به ذکر است مخابرات در ماه های اخیر اقدام به پیشرفته کردن نرم افزارهای فیلترینگ خود کرده است
  منبع خبر


 

گزارش یک روزنامه ایتالیايی از نقش ویرانگر رژیم اسلامی در عراق

روزنامه ایتالیايی 'ایل ریفرمیستا' طی مقاله ای به دخالتهای گسترده جمهوری اسلامی در عراق پرداخته نوشته است بر هیچکس پوشیده نیست که سنیهای عراق، کردها و حتی بخشهایی از شیعیان و البته همه نیروهای سکولار عراقی از نفوذ جمهوری اسلامی در کشورشان و بویژه در نواحی جنوبی عراق به شدت نگرانند.
این روزنامه نوشت بر خلاف اظهارات علنی مقامات جمهوری اسلامی، بی ثباتی و اغتشاش در عراق در راستای اهداف استراتژیک رژیم تهران قرار دارد و پایان بحران در عراق به هیچ وجه به نفع حکومت جمهوری اسلامی نیست.
ایل ریفرمیستا جنگ شیعه و سنی در عراق را نیز ابتکار جمهوری اسلامی و نه القاعده، می داند و می نویسد جنایاتی که شبه نظامیان سپاه بدر مرتکب می ‌شوند، زندانها و شکنجه گاههایی که برپا ساخته ‌اند، کشتار روشنفکران سکولار و اندیشمندان سنی، همگی در تهران برنامه ریزی شده و توسط عراقیهایی که پس از سقوط رژیم صدام حسین از جمهوری اسلامی بازگشته اند، به اجرا در می ‌آیند. رادیو فردا
  منبع خبر


Sunday, December 04, 2005
 

5 کارتن خواب تهرانی مردند

آفتاب:جسد 5 کارتن‌خواب در چند نقطه تهران کشف شد.

مرجع : پایگاه اطلاع رسانی پلیس

يكي از اجساد كه اواخر هفته گذشته كشف شد، متعلق به كارتن‌خواب 55 ساله‌اي به نام امير معروف به دست قشنگه است که به مواد مخدر نيز معتاد بود. جسد اين فرد چهارشنبه هفته گذشته در بومهن کشف شد.

پليس در بررسي جسد، آثار ضرب و جرحي نيافت؛ اما آثار متعدد تزريق بر روي دست متوفي مشهود بود.متوفي به علت وجود آثار متعدد سرنگ بر روي دستش، به «امير دست قشنگه» معروف شده بود.

همچنين جسد جوان 26 ساله‌اي پنجشنبه در اتوبان جناح نرسيده به پل عابر پياده کشف شد که او نيز از افراد کارتن‌خواب بود.

ساعت 16 و 45 دقيقه چهارشنبه نيز جسد مرد 30 ساله‌اي که هويت او تا کنون مشخص نشده است در فلکه دوم خزانه در محوطه بيمارستان کشف شد. در بررسي محل کشف جسد، پليس آثار و ادوات تزريق يافت.

همچنين جسد دو کارتن‌خواب به نامهاي حسين ميعادي 45 ساله و پرويز اکرامي 40 ساله اهل قوچان که هر دو معتاد نيز بودند، در ساعت 18 و 30 دقيقه چهارشنبه در اتوبان صدر، زير پل کاوه يافت شد که این اجساد نیز فاقد آثار ضرب و جرح بودند.

تحقيقات پليس براي يافتن هويت متوفيان و شناسايي خانواده آنها ادامه دارد.
  منبع خبر


 

اخراج 700 نفر از نهاد ریاست جمهوری

آفتاب : شبکه العربیه خبری اخراج 700 نفر از کارمندان ریاست جمهوری را منتشر کرد .

این شبکه عربی در خبری که چند بار در بخش های مختلفی خبری خود پخش کرد به نقل از منابع آگاه ایران خبر داد از اوت گذشته تا کنون بیش از یکصد نفر از فرماندهان سپاه به کادر دولت جدید ایران که به ریاست محمود احمدی نژاد پیوستنه اند.

همچنین این منابع خبر دادند نژاد قصد دارد هفتصد نفر از کارمندان نهاد ریاست جمهوری را که در دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی ومحمد خاتمی در این نهاد مشغول کار بودند را از کار بر کنار کند.

به گفته این شبکه عربی محمد باقر ذولقدر فرمانده نیروهای بسیج آخرین فرمانده ای بود که به کادر دولت پیوست وپست معاونت وزیر کشور ومسئول امور امنیتی ایران را در میان انتقادات مختلف به دست گرفت.
  منبع خبر


 

دستگيري 40 زن و مرد در يك پارتي شبانه در مشهد

خبرگزاري فارس: با تلاش ماموران مديريت مبارزه با مفاسد اجتماعي 40 زن و مرد كه در يك پارتي شبانه در بلوار سجاد مشهد، مشغول به رقص و پايكوبي بودند شناسايي و دستگير شدند. (يک جشن معمولی که در کشورهای ديگر يک مسئله عادی و پيش پا افتاده است)
در جريان اين عمليات ( محروم کردن مردم از ساده ترين حق خود برای شادی کردن را عمليات مينماند!) 22 زن و 18 مرد در حالي كه به صورت نيمه عريان (احتمالا منظور پيراهنهای آستين کوتاه است !) مشغول به رقص و پايكوبي بودند دستگير شدند (آيا اين فاجعه نيست که در يک کشور رقصيدن جرم باشد!؟).
در اين روابط تعداد 21 بطري مشروبات الكلي و 21 دستگاه گوشي موبايل و نيز تعدادي عكس مربوط به پارتي‌هاي گذشته از ناحيه دستگيرشدگان كشف و ضبط گرديد.
  منبع خبر


 

"ظهور" يکي از سه چهره پنهان در دولت احمدی نژاد

آرش معتمد
۱۳ آذر ۱۳۸۴
هاشمی ثمره
با "ظهور" ناگهاني مجتبي هاشمي ثمره، به عنوان سخنران يک سمينار، يکي از سه چهره پنهاني که در تحولات اخير کشور نقش اساسي دارند، در برابر ديده مردم قرار گرفت. دو چهره ديگر ظاهرا هنوز ترجيح مي‌دهند در "سايه" نقش آفريني کنند.

مجتبي هاشمي ثمره، مشاور عالي رئيس جمهور، به عنوان سخنران يک سمينار "ظهور" کرد. با به روي صحنه آمدن اين مشاور عالي مقام، يکي از سه چهره‌اي که از پس پرده، امور رياست جمهوري را هدايت مي کنند، آشکار شد. اما ظاهرا دو چهره ديگر، هنوز ترجيح مي دهند در "سايه" به ايفاي نقش بپردازند. اين سه چهره که در سه نهاد مختلف حضور دارند، هر سه داراي سوابق نظامي ـ امنيتي هستند.
  منبع خبر


 

قرارداد يک ميليارد دلاري تسلیحاتی بين ايران و روسيه: اشتياق روسيه و نگراني‌هاي غرب

گزارش‌هاي تازه مربوط به عقد يک قرارداد يک ميليارد دلاري بين ايران و روسيه براي خريد 29 دستگاه موشک ضد هوايي، اخبار مربوط به بحران هسته‌اي جمهوري اسلامي و روند مذاکرات ایران با اروپا را تحت‌الشعاع قرارداد. اين راکت‌هاي ضد موشک به سيستم‌هاي متحرک ضد‌هوايي مجهزند، و اساسا براي حفاظت از تاسيسات اتمي، به کار خواهند آمد. روزشنبه، علي لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي، در پاسخ به ابراز نگراني‌هاي غرب گفت: ایران نيازي به توضيح درباره اين معامله نمي‌بيند. به نظر مي‌رسد که تلاش‌هاي دشوار ديپلماتيک روسیه، هنوز گشايشي در مذاکرات اتمی ایران با جامعه بین المللی ايجاد نکرده است.
  منبع خبر


 

مروری بر قتلهای زنجیره ای پس از هفت سال، بخش پایانی: زرافشان و گنجی همچنان در بند

در بخشهای پیشین شنیدید که تیمی از درون وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی طی سالها دهها نویسنده، روشنفکر و دگراندیش را به قتل رساندند. 28 نفر در این رابطه دستگیر شدند، و در دادگاه، در نهایت 18 متهم پرونده که البته سعید امامی در میان آنها نبود، به حبسهایی از دو سال تا حبس ابد محکوم شدند. با گذشت هفت سال از آن زمان، تعدادی از محکومین آزاد شدند، اما دو نفر از پیگیران این ماجرا، یعنی اکبر گنجی ، یکی از روزنامه نگاران پیگیر این قتلها، و ناصر زرافشان وکیل خانواده‌های قربانیان، هنوز در زندان هستند.
تارا عاطفي (rm) صدا | (wma) صدا [ 11:17 mins ]


تارا عاطفی (رادیو فردا): در بخشهای پیشین شنیدید که تیمی از درون وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی طی سالها دهها نویسنده، روشنفکر و دگراندیش را به قتل رساندند.
  منبع خبر


Saturday, December 03, 2005
 

از تلاش گنجی و زرافشان در افشاگری تجلیل شد!

در مراسم یادبود دو نویسنده قربانی قتل های زنجیره ای در گورستان امامزاده طاهر، از تلاش گنجی و زرافشان در افشاگری تجلیل شد.
مراسم بزرگداشت یاد محمد مختاری و محمد جعفر پوینده در هفتمین سالگرد قتل آنان توسط عوامل وزارت اطلاعات وقت، امروز (جمعه) در امامزاده طاهر برگزار شد. یک روزنامه‌نگار در تهران درباره چگونگی برگزاری این مراسم به رادیو فردا می‌گوید: مراسم از ساعت دو و نیم در امامزاده طاهر کرج آغاز شد و سیاوش مختاری با خواند بیانیه‌ای از اکبر گنجی و ناصر زرافشان به عنوان کسانی که باعث شدند پرونده قتلهای زنجیره‌ای یک پرونده جهانی شود، نام برد. این روزنامه نگار می‌افزاید: پیامی از ناصرزرافشان توسط فریبرز رئیس دانا خوانده شد و پیامهایی از فعالان حقوق بشر و گروهها واحزابی چون حزب ملت ایران، افرادی چون مسعود باستانی روزنامه نگاری که در اراک زندانیست و سیمین بهبهانی ارائه شد. بیانیه کانون نویسندگان توسط درویشیان خوانده شد. به گفته این روزنامه نگار در این مراسم ماموران لباس شخصی حضور بسیار پررنگی داشتند..... متن کامل
  منبع خبر


 

برای کولبران، امنیت وبرای بیکاران کردستان شغل ایجاد و تامین شود !

بیانیه شماره ۲۷ سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
به دولت جمهوری اسلامی ایران
در مناطق مرزی کردستان به دلیل بی کاری و شدت فقر تعدادی از بیکاران برای تامین معاش و اداره خانواده خویش ناچاراند به شغل پرخطر « کولبری» روی بیاورند. اما هر روز خبرهایی از دستگیری، توقیف اموال، نقص عضو شدن و یا قتل کاسب کاران و «کولبران» در این مناطق دریافت میشود. تعدادی از این« کولبران » زحمتکش در اثر شلیک نیروهای انتظامی و یا در اثر برخورد با تله های انفجاری و مین های کاشته شده در شهرها و روستاها و نوار مرزی، جان خود را از دست میدهند و اموال و دسترنج و سرمایه ناچیز شان نیز توسط نیروهای انتظامی توقیف و مصادره میشود. آخرین مورد مربوط به توقیف و ضبط اموال و اجناس متعلق به چند شهروند زحمتکش سردشتی بنامهای؛ صالح سلیمی، سیامند علیپور، حسین مامه صالح، قادر صالحی، احمد احمدی، هژار فاطمیان، جلال احمدی، جلال ملاعلی، آرام و رحمان گویبلی و تعدادی دیگر از کولبران در روز جمعه ۱۱ آذر ماه و ضرب و شتم آنان توسط نیروی انتظامی می باشد.
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان با محکوم کردن اقدام نیروی انتظامی در خصوص برخورد با کسبه و کولبران و توقیف و مصادره دسترنج این قشر محروم و زحمتکش، مفاد بندهای ۱ و ۳ ماده ۲۳ و بند ۱ ماده ۲۵ اعلامیه جهانی را یاد آور شده و دولت را به اقدام جدی و فوری برای ایجاد شغل و حمایت در مقابل بیکاری و تامین اسباب معیشت و شرایط زندگی سازگار با شئون انسانی و حمایت اجتماعی، بویژه حقوق هر شخص از یک سطح زندگی کافی برای تامین سلامتی و رفاه خود و خانواده اش در خصوص تغذیه، مسکن و مراقبتهای طبی و خدمات لازم اجتماعی برای بیکاران و مرزنشینان و اقشار محروم و مردم کردستان فرا می خواند. این سازمان همچنین خواهان استرداد اموال توقیف شده کولبران و تامین امنیت جانی و کسب و کار برای آنان میباشد.
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ( تهران : ۱۱ آذر ۱۳۸۴ / 2 دسامبر 2005 )
  منبع خبر


 

قصه‌ها و غصه‌های بازداشتگاهم !

کیانوش سنجری : بیرون باید هوا تاریک شده باشد. این تو نورِ وهم انگیزی می پاشد روی تنم. سایه مچاله شده ام افتاده روی دیواره چرکی که "گ" به آن کمر زده. نگهبان از مقابل در سلول می‌گذرد، صدای پایش در پیچ کاریدور محو می شود.
آیینه (یعنی همان سطح زیرین بشقاب فلزیم) را می گذارم جلویم، به تو در توی چهره ام خیره می شوم.
«ببینم "گ"، پای چشـــمم گـــود افتـــاده، نــــــه؟»
«سایه افتاده اونجا، خیال می کنی چال شده.»
« امـــا رنگش چی، کبـــــــــود نیست؟»
«خیال برت داشته امشب پســـر!»
«اما ببین، روی پیشونیم، درست اینجا، بین بافت ابروهام، چین افتاده، نه؟ یعنی به این زودی دارم از پا درمی آم؟»
"گ" مانند همیشه به من دروغ می گوید و توضیح می دهد که خش های روی سطح بشقاب افتاده روی صورتم که خیال می کنم چین خوردگی اند.
آره، همینطور است! چرا باید خیال برم دارد که روی صورتم چین خورده و پای چشمم چال افتاده و کبود شده؟ هنوز که تابستان تمام نشده!............ متن کامل
  منبع خبر


Friday, December 02, 2005
 

رویا طلوعی دوباره‌ به‌ دادگاه انقلاب احضار شد


‎دکتر رویا طلوعی مسئول کانون زنان کرد مدافع صلح و حقوق بشرو سردبیر نشریه‌ راسان، که‌ پس از تظاهرات مرداد ماه گذشته ‌در شهر سنندج در اعتراص به‌ قتل جوان مهابادی"شوانه‌ قادری" دستگیر شده‌ و 66 روزدر سلول انفرادی و زندان مرکزی سنندج تحت آزار و شکنجه‌ قرار داشت و پس از آن با قرار وثیقه‌ 100 میلیون تومان به‌ طورموقت آزاد شد ،هم اینک به‌ شعبه‌ اول دادگاه انقلاب سنندج احضار شده‌ تا در روز سی ام آذر ماه در دادگاه محاکمه‌ گردد.
مطابق کیفرخواست صادره در پرونده‌ مشترکی که‌ تدارک دیده‌ شده‌،رویا طلوعی بعنوان متهم ردیف اول ،اجلال قوامی متهم ردیف دوم و سعید ساعدی به‌ عنوان متهم ردیف سوم معرفی‌ شده‌ و به‌ اتهام رهبری و سازماندهی تظاهرات سنندج و اقدام علیه امنیت ملی ،مطابق ماده‌ 186 به‌ عنوان محارب شناخته‌ شده‌ وبرای آنان درخواست اشد مجازات نموده‌اند.
قابل ذکر است که‌ مجازات محارب در قوانین جزایی ایران شامل 4 مورد زیر است:
1- قتل 2- بدارآویختن 3- قطع دست چپ و پای راست 4- تبعید دائم بطوریکه‌ امکان ارتباط با مردم را نداشته‌ باشد .
علاوه‌ بر اتهامات مشترک، برای هر یک از متهمین اتهامات عدیده‌ دیگری نیز عنوان شده‌ که‌ موارد اتهامی رویا طلوعی ،شرکت فعال و موثر در تحصن غیر قانونی 8 مرداد در سنندج ونمایندگی وسخنگویی از جانب متحصنین و طرح درخواستهای آنان مبنی بر محاکمه‌ علنی قاتلین شوانه‌ قادری و آزادی زندانیان سیاسی وقرائت بیاننامه‌ متحصنین،راه اندازی و شرکت فعال و موثر در تظاهرات 10 مرداد سنندج و تهیه‌ و پخش شبنامه‌ جهت دعوت از مردم برای حضور در تظاهرات،تهیه‌ عکس از برخورد نیروی انتظامی با مردم به‌ قصد ارسال برای سایتهای ضد نظام،خبر رسانی به‌ "روژتی وی" درباره‌ اغتشاشات،چاپ کتاب خود به‌ زبان کردی در کردستان عراق با اذعان به‌ اینکه‌ در ایران بعلت سانسور حاکم اجازه‌ چاپ نخواهد گرفت،ملاقات با سران گروههای ضد انقلاب کومله‌ و دمکرات و پژاک در داخل!! و خارج کشور،دیدار با لیلا زانا،دفاع از فدرالیسم در ایران و بهمین دلیل ترویج افکار تجزیه‌ طلبانه‌!!!،مصاحبه‌ با رادیوهای بیگانه‌ و ضد انقلاب،طرفداری از حزب منحله‌!! دمکرات کردستان ایران و تبلیغ و تعریف از دبیر کل (معدوم!!!) قاسملو و شهید نامیدن وی ،خروج غیر قانونی از مرز ایران و عراق جهت شرکت در فستیوال گلاویژ،مصاحبه‌ با روزنامه‌های کردستان عراق و آرزوی آزادی کردستان ایران و کشور ایران از شر رژیم حاکم،تهیه‌ مقالات ضد نظام و ارسال برای سایتهای اینترنتی،تخریب اموال دولتی به‌ جهت راه اندازی تظاهرات،تعریف از شوانه‌ قادری و تحریف واقعیت (زیرا شوانه‌ فاسد و شرابخوار و مردم آزار بوده‌!!!)
قابل ذکر است که‌ بنا بر توصیه‌ اداره‌ اطلاعات بانکهایه‌ کشاورزی و رفاه و تعدادی ادارات دولتی از متهمین شکایات نموده‌ و ادعای خسارت نموده‌اند.
با توجه به‌ احکام سنگینی که‌ برای فعالان مدنی و سیاسی و کارگری کرد و غیر کرد که‌ اخیرا صادر شده‌ و اتهامات سنگین مطروحه علیه رویا طلوعی و 2 متهم دیگر این پرونده‌ باید دید که‌ قاضی بابایی چه‌ حکمی برای آنان در این دادگاه غیر علنی و بدون حضورهیئت منصفه‌ صادر خواهد کرد؟
  منبع خبر


 

تجمع اعتراضی معلمان حق ‌التدريس ايلام

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایرنا، جمعي از معلمان حق‌التدريس ايلامي عصر پنجشنبه در مقابل سازمان آموزش و پرورش استان تجمع اعتراض ‌آميز برپا كردند. آنان با در دست داشتن پارچه نوشته‌هايي خواستار رسیدگی به مشكلات خود شدند.
يكي از معلمان گفت پس از حدود سه سال فعاليت حق‌التدريسي در مدارس استان وضعيت روشني برای ادامه كار ندارد.
وی گفت با داشتن مدرك كارشناسي و قبولي در آزمون استخدامي ادواري به اجبار از وي تعهدي مبني بر نداشتن هيچگونه حقي براي ادامه كار در سالهاي آينده گرفته شده است.
وي افزود با ادامه اين روند هيچكدام از اين معلمان براي ادامه كار انگيزه لازم را ندارند.
  منبع خبر


 

تشدید صدور احکام تحقیرآمیز از سوی رژیم اسلامی


رژيم ضدبشری جمهوری اسلامی، در ادامه بگير و ببندهای خود، صدور احکام تحقیرآمیز مانند گرداندن جوانان بر روی چهارپایان در سطح شهر را تشدید کرده است. این احکام غیرانسانی با هدف تحقیر جوانان و ایجاد رعب و وحشت هر چه بیشتر در بین آنان انجام می شود.
به گزارش مطبوعات حكومتي، دو جوان به نامهاي بهروز و حسين پس از دستگيری در محله ستارخان واقع در غرب تهران، به اتهام آنچه كه "اقدام عليه مصالح عمومی" ناميده شده است، به "الاغ سواری وارونه و از دست دادن حيثيت اجتماعی" محکوم شدند.
اراذل و اوباش وابسته به رژیم اسلامی تحت نام ماموران نیروی انتظامی، چهارشنبه گذشته، اقدام به اجرای اين حكم غیرانسانی در ملاعام کردند و با وارونه قرار دادن اين دو جوان بر روی الاغ، آنها را در خيابانهای شهر تهران گرداندند.
  منبع خبر


 

تحصن اعتراضی دانشجویان داروسازی دانشگاه شیراز ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحصن خود را تا زمان اصلاح کامل قانون واگذاری داروخانه ادامه می دهند. "مسعود خیراتی" یکی از نمایندگان دانشجویان داروسازی شیراز که برای سیزدهمین روز متوالی تحصن کرده اند با بیان این مطلب افزود دانشجویان روز گذشته برای دوازدهمین روز متوالی در دانشکده خود دست به تجمع و برگزاری تریبون آزاد دانشجویی زدند.
این دانشجوی داروسازی خاطر نشان کرد دانشجویان همچنان بر خواستهای پیشین خود مبنی بر لغو موروثی کردن تأسیس داروخانه و عدم اجازه تأسیس داروخانه به پزشک غیر داروساز تأکید و اصرار ورزیدند.
نماینده دانشجویان متحصن داروسازی شیراز گفت در این تجمع دانشجویان به ارائه نقطه نظرات خود نسبت به طرح مذکور پرداخته و خواستار برآورده شدن مطالبات خود توسط کمیسیون بهداشت، درمان مجلس و دیگر نمایندگان مجلس شدند.
وی یاد آور شد در این جلسه دانشجویان تأکید کردند که تا احقاق کامل حقوق خود پیگیری های خود را ادامه خواهند داد.
  منبع خبر


 

پارلمان ایتالیا خواستار آزادی اكبر گنجی شد


صبح امروز هشتاد نماینده مجلس ایتالیا در بیانیه‌ای از رژيم ایران خواستار آزادی فوری اکبر گنجی شدند. این نمایندگان تمامی احزاب مختلف ایتالیا را دربرمی گیرند.
دويچه وله 10 آذر84 - در این بیانیه آمده است: «ما امضاکنندگان بعد ازدریافت آخرین اخبار ازوضعیت اکبر گنجی که از سوی نیروهای ویژه دادستان تهران سعید مرتضوی تهدید به مرگ شده است از دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم داروهای ضروری برای درمان بیماری آسم و همچنین داروی مناسب برای تنظیم فشار خون او که در اثر سوتغذیه پایین آمده است را در اختیارش قرار دهد.
می‌خواهیم در زندان غذای مناسب به او داده شود و همچنین حق قانونی ملاقات با خانواده و وکیل مدافع را داشته باشد. ما خواهان آزادی فوری اکبر گنجی از زندان هستیم چرا که در حال حاضر وضعیت جسمانی او خطرناک است و همچنین از دولت ایران می‌خواهیم امنیت جانی گنجی را تضمین کند و مصوبات اتحادیه اروپا که بارها خواستار آزادی او و رعایت حقوق بشر در ایران شده است را رعایت کند
  منبع خبر


Thursday, December 01, 2005
 

10مهر: رئيس جديد دانشگاه تهران:اسلامى شدن دانشگاه تهران به طور جدى پى گيرى مى شود

دانشگاه تهران بايد سهم خود را در توليد علم با همكارى اساتيد و دانشجويان به بهترين وجه اعمال كند.
عباسعلى عميدزنجاني، رئيس جديد دانشگاه تهران در گفت و گو با فارس با اشاره به اينكه طى سال هاى اخير در دانشگاه تهران كارهاى بسيار بزرگى انجام شده است، افزود: در مديريت جديد دانشگاه نيز كارهاى بزرگ قبلى ادامه مى يابد.
وى با تأكيد بر اينكه ارتقاى علمى و پژوهشى دانشگاه تهران يكى از گام هاى بزرگى است كه در مديريت جديد برداشته مى شود، گفت: تعامل دانشگاه با دستگاه هاى درگير چشم انداز بيست ساله و توسعه كشور از ديگر برنامه هاى دانشگاه تهران است.
رئيس دانشگاه تهران اظهار كرد: ارتقاى فرهنگ و ارزش هاى اسلامى در دانشگاه تهران از برنامه هايى است كه به طور جدى پيگيرى مى شود و اميدوارم با همكارى دانشجويان، اساتيد و كارمندان دانشگاه راه كارهاى اسلامى شدن دانشگاه مطرح و اجرا شود.
  منبع خبر


 

10آذر:سالروز قتل های زنجيره ای بر سر گور قربانيان

?اگر چه قتل هاى آذر ماه سال ۷۷ نخستين موارد قتل دگرانديشان و مخالفان سياسى نبود و پيشينه ى آن به قتل‌هاى سالهاى پيش و كشتارهاى هولناك دهه ۶۰ باز مي‌گردد، اما ربايش و قتل‌هاى سال ۷۷ نشاندهنده تلاش آمران و عاملان آن در ايجاد ارعاب و انعكاس وحشت‌آور آن در جامعه بود.?
هفت سال از سلسله قتل‌هاى تعدادى از روشنفكران، منتقدان ومخالفان سياسى ايران توسط وزارت اطلاعات جمهورى اسلامى مي‌گذرد. اين قتل‌ها كه با كشتن پروانه و داريوش فروهر درمنزل‌شان آغاز شد، جامعه را تكان داد. اجساد دو عضو كانون نويسندگان ايران محمد مختارى و محمد جعفرپوينده نيزچندى بعد در حاليكه به طرز فجيعى خفه شده بودند، در بيابانها اطراف تهران پيدا شد. برانگيختگى مردم و اعتراض‌هاى اجتماعى منجر به پيگيرى اين قتل‌ها شد تا آنجا كه پرونده‌اى در اين رابطه تشكيل شد و چند تن بعنوان عوامل خودسر متهم به ارتكاب اين جنايات شدند. سعيد امامى رهبر اين عوامل در زندان دست به خودكشى زد. اما از سوى ديگر همانگونه كه در بيانيه "كانون نويسندگان ايران" به مناسبت هفتمين سالگرد قتل‌هاى زنجيره‌اى آمده، پس از آن كه چند تن از عوامل اجرايى و خرده پاى اين جنايات بطور نمايشى به دادگاه فرستاده شدند و قضيه به گونه‌اى جمع شد، نه تنها منشاء اصلى و ابعاد مختلف اين جريان و مجازات عاملان و امران جامه عمل نپوشيد، بلكه ناصر زرافشان عضو كانون و وكيل خانواده هاى قربانيان اين جنايات بخاطر پافشارى بر افشاى حقيقت به زندان افتاد. اين پرونده هنوز مفتوح است.
كانون نويسندگان ايران در بيانيه‌ی خود به مناسبت هفتمين سالگرد قتل‌هاى زنجيره‌اى تاكيد كرده است كه "همچنان به روشن شدن حقيقت ماجرا - و تمامی حقيقت - در اين پرونده و تعقيب آمران و عاملان اين قتل‌ها و آزادی بي‌قيد و شرط ناصر زرافشان پای مي‌فشارد". در اين بيانيه خاطر نشان مي‌شود كه گرچه پيشينه ساكت كردن دگرانديشان به قتل‌هاى سال‌هاى پيش و كشتارهاى هولناك دهه ۶۰ بازمي‌گردد، اما ربايش و قتل‌هاى پى در پى دگرانديشان در سال ۷۷ در فواصل كوتاه به شيوه‌اى انجام شد كه نشان مى‌داد به ويژه ارعاب و انعكاس وحشت‌آور آن در جامعه مورد نظر عاملان و آمران آن است.
صفا پوينده خواهر محمدجعفر پوينده در پاسخ به اين پرسش كه پيگيرى‌هاى خانواده قربانيان قتل‌هاى زنجيره‌اى در چه مرحله‌اى است ميگويد:
?والله در رابطه با پرونده، ما در اين هفت سال جز انعكاس صداى فرياد خودمان هيچ صدايى نشنيده‌ايم و جز تكان هاى كله هاى سنگى و خواب آلوده بازپرستان درپيگيرى اين پرونده نشانه اى نديده ايم. با اين حال همچنان خواهان پيگيرى هستيم و اميدواريم كه در پروسه تاريخ اين پرونده مفتوح باقى نماند.?
امسال به روال معمول، خانواده‌هاى مختارى و پوينده با همراهى و يارى كانون نويسندگان ايران در امامزاده طاهر مراسم يادبود برگزارمي‌كنند. صفا پوينده در همين زمينه و اينكه چه خواهند كرد، مي‌گويد:
?در طول اين هفت سال هيچوقت كسى نه به ما مسجدى، نه سالنى و نه جا و مكانى داده و امسال هم به روال سالهاى قبل فقط مي‌توانيم سرمزار در امامزاده طاهر جمع شويم. خودمان روز جمعه يازدهم آذر از ساعت ۲ الى ۴ بعد از ظهر در امامزاده طاهر هستيم. كانون نويسندگان هم اعلام پشتيبانى كرده است. ما از دوستانى كه علاقمند هستند دعوت مي‌كنيم در فضاى قبرستان گردهم آيند.?
  منبع خبر


Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?