وبلاگ خبری پن‌لاگ: January 2006

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: January 2006 خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Tuesday, January 31, 2006
 

اتحاديه اروپا خواستار دخالت شوراي امنيت در پرونده هسته اي رژيم ايران شد


به گزارش خبرگزاريها ساعتي پيش دفتر خاوير سولانا در بروكسل با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد كه شوراي دولتهاي عضو اتحاديه اروپا به طور نزديكي براي اجلاس فوق العاده شوراي حكام IAEA در وين هماهنگي و كار خواهند كرد تا شوراي امنيت سازمان ملل اتوريته IAEA را در انطباق با اين نتيجه گيريها تقويت نمايد. اين يك اقدام ضروري و مناسب است كه كاملاً منطبق با قطعنامه سپتامبر 2005 شوراي حكام IAEA مي باشد كه در آن شورا نتيجه گيري كرد كه ايران در خصوص توافق امنيتي در عدم انطباق بسر مي برد و اينكه تاريخچه پنهانكاري فعاليتهاي هسته يي ايران و ماهيت اين نوع فعاليتها منجر به سئوالاتي گشته كه در حيطه مسئوليت شوراي امنيت است. متن كامل اطلاعيه دفتر خاوير سولانا به شرح زير است: اتحاديه اروپا ساعتي پيش خواستار دخالت شوراي امنيت در پرونده هسته اي رژيم ايران گرديددفتر مطبوعاتي خاوير سولانا مسئول امور خارجه اتحاديه اروپا در بروكسل، بيانيه اي صادر كرد.
شوراي اتحاديه اروپا2706 مين اجلاس شوراي روابط خارجي بروكسل – 30 ژانويه 2006
نتيجه گيري شورا درباره ايران
شوراي نتيجه گيريهاي زير را اتخاذ كرد:..ادامه در منبع خبر
  منبع خبر


 

بى نتيجه ماندن مذاكرات هيئت رژیم اسلامی با نمايندگان اروپا

سایت دویچه وله: بروكسل: مذاكرات يك هيئت بلند پايه ايرانى و نمايندگان دولتهاى آلمان، فرانسه و انگليس بر سر مناقشه اتمى با ايران امروز در بروكسل بى نتيجه ماند.
فرانك والتر اشتاين ماير، وزير خارجه آلمان در بروكسل گفت كه هيچ پيشنهاد جديدى از سوى دولت ايران ارائه نشد و به همين دليل هم، در شرايط و اوضاع تغييرى ايجاد نشده است.
از سوى ديگر امشب در لندن نمايندگان پنج عضو شوراى امنيت سازمان ملل متحد و دولت آلمان در مورد هماهنگى سياست هاى خود در قبال برنامه هسته اى ايران تشكيل جلسه ميدهند.
  منبع خبر


 

کارگران زندانی را آزاد کنید!

در پی اعلام اعتصاب کارگران شرکت واحد در روز شنبه ۸ بهمن ۱۳۸٤، رژیم جمهوری اسلامی که سخت به هراس افتاده بود، با بسیج نیروی‌های سرکوبگر خود، از بعد از ظهر روز جمعه ۷ بهمن، زمانی که رانندگان شیفت شب قصد داشتند بعد از اتمام کار اعتصاب را آغاز کنند، ترمینال‌های ده‌گانه شرکت واحد اتوبوس‌رانی و اتوبوس برقی تهران را اشغال کرده و به دستگیری و ضرب و شتم رانندگان پرداختند.
دستگیری و ضرب و شتم رانندگان و احضار و بازداشت اعضاء و فعالین سندیکای شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه تا روز دوشنبه ۱۰ بهمن هم چنان ادامه یافت و بر اساس آمار سندیکای شرکت واحد، حدود هفتصد تن دستگیر شدند، که ۵۰۰ تن از آنان در زندان اوین محبوس هستند. دستگیری‌ها متوقف نشده و احضار اعضاء و فعالین سندیکا و بازداشت آنها هنوز ادامه دارد.
رژیم جمهوری اسلامی در ادامه سرکوبهای اجتماعی، این بار کارگران شرکت واحد را مورد تهاجم خود قرار داد و حق‌خواهی این طیف زحمت‌کش را با زندانی کردن آنها سرکوب کرد.
کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید) ضمن اعلام همبستگی با کارگران شرکت واحد، که اقدامات اعتراضی آنها را در یک رابطه تنگاتنگ لحظه به لحظه دنبال کرده و ناظر بر وقایع و اتفاقات چند روز اخیر بود، به این غیورمردان و زنان کارگر درود می‌فرستند.
کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید) در انتقال صدای حق‌طلبانه کارگران شرکت واحد به افکار عمومی ایرانیان و جهانیان لحظه‌ای درنگ نگرده و هم‌چنان مصمم، ضمن حمایت از آنها، تمام تلاش خود را برای آزادی کارگران زندانی به کار خواهد برد.
کارگران زندانی باید هرچه سریع‌تر بی قید و شرط آزاد شوند.
کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)۱۰ بهمن ۱۳۸٤ برابر با ۳۰ ژانویه ۲۰۰۶
  منبع خبر


Sunday, January 29, 2006
 

بیانیه کانون وبلاگ نویسان ایران (پن‌لاگ) در رابطه با سرکوب فعالین سندیکای شرکت واحد


کانون وبلاگ نویسان ایران (پن‌لاگ) با محکومیت سرکوب وحشیانه اعتصاب کارگران شرکت واحد ،همه کاربران اینترنت را به یک کمپین اینترنتی در روز دوشنبه فرا می‌خواند.

بنا به گزارشات رسیده مامورین امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران شب گذشته با یورش به منازل کارگران مظلوم شرکت واحد با اعمال ضرب و شتم , صدها نفر را دستگیر کرده اند.در میان دستگیر شدگان همسران کارگران و کودکان دو ساله نیز به چشم می‌خورند. جرم دستگیر شدگان، اعتصاب برای بهبود شرایط طاقت فرسای شغلی آنان بوده است .

کانون وبلاگ نویسان ایران ضمن محکومیت این برخورد وحشیانه و خشن ، با توجه به سابقه دولت ایران درزمینه نقض گسترده حقوق زندانیان سیاسی مشتمل براعدام و شکنجه های مختلف روحی و جسمی و غیره بشدت نسبت به وضعیت دستگیرشدگان ابراز نگرانی کرده و همه ایرانیان و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر را به اقدام فوری و موثر در برابر این جنایت وحشیانه فرا می‌خواند.
کانون وبلاگ نویسان ایران از همه وبلاگ‌نویسان و وب‌نویسان محترم تقاضا دارد: با نصب لوگوی سندیکای کارگران شرکت واحد در صفحات خود با ایشان اعلام همبستگی نموده و با همه امکانات به خانواده های دستگیر شدگان کمک کنند.

از همه وبلاگ نویسان و کاربران اینترنت درخواست می‌کنیم روز دوشنبه دهم بهمن ماه برابر با 30 ژانویه 2006 با تماس تلفنی و ارسال فکس به سازمان عفو بین‌الملل,دیده بانان حقوق بشر سازمان ملل متحد، کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل وپارلمان اتحادیه اروپا وهمچنین صلیب سرخ جهانی و روزنامه‌های محلی در کشورهای متبوعه ،آنان را در جریان موارد نقض آشکار حقوق بشر توسط رژیم قرون وسطایی ایران قرار دهند و خواهان پیگیری ایشان برای آزادی دستگیر شدگان گردند.
  منبع خبر


Saturday, January 28, 2006
 

دستگيری بيش از 1200 نفر در رابطه با اعتصاب رانندگان شرکت واحد


مصاحبه راديو برابری با يعقوب سليمی عضو سنديکای کارگران : متاسفانه حالمان خوب نيست. خانم و بچه 2 ساله مرا هم برده اند. الان وضع تهران پنجاه پنجاه خوبه . حمل و نقل داره انجام ميشه چون اينا يک تعداد راننده از جاهای ديگر آورده اند. اکثر مناطق (ترمينالهای اتوبوسها)درگيری است. نزديک به 1200 نفر دستگير شده داريم. خانوادهها و بچه ها را با ضرب و شتم برده اند. ساعت 4 صبحه به خانه های آنه يورش بردند و حتی کتک کاری هم کردند. همسر داوود رضوی را با باتون زده و به ماشين بردند. نسخه صوتی
  منبع خبر


 

اطلاعیه گزارش‌گران بدون مرز: عدالت برای آرش سيگارچي

آرش سيگارچي روزنامه نگار و وبلاگ نويس که پيش از اين آخرين ماه های سال ۱٣٨٣ را در زندان بسر برده بود، پنجشنبه ٦ بهمن ماه مجددا دستگير و روانه زندان شد. چند روز پيش از دستگيری آرش سيگارچي توسط دادگاه تجديد نظر استان گيلان به جرم " توهین به رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی" به سه سال زندان محکوم شده بود.
گزارشگران بدون مرز موج جديد سرکوب عليه وبلاگ نويسان و دستگيری خودسرانه ی آرش سيگارچي را محکوم مي کند. ما خواهان آزادی فوری اين روزنامه نگار و وبلاگ نويس جوان هستيم. گزارشگران بدون مرز از ديوان عالي کشور مي خواهد که پرونده آرش سيگارچي را بررسي و احکام غير قانوني صادر شده عليه وی را لغو کند.
آرش سيگارچي سردبير سابق روزنامه ی گيلان امروز و وبلاگ نويس پنجره ی التهاب است. وی در ٢٨ دی ماه ۱٣٨٣ توسط وزارت اطلاعات دستگير شد در ٤ اسفند ماه دادگاه انقلاب اسلامي استان گيلان وی را به ۱٤ سال زندان محکوم کرد. آرش سيگارچي در ٢٧ اسفند ماه ۱٣٨٣ با وثيقه ۱ میلیارد ریالی آزاد شد. دادگاه تجديد نظر در ۱٩ خرداد ماه تشکيل شد اما در هفته گذشته حکم تقليل محکوميت آرش سيگارچي از ۱٤ سال به ٣ سال را به وی ابلاغ کردند. پنجشنبه ٦ بهمن ماه هنگامي که آرش سيگارچي برای دريافت حکم و اعتراض نسبت به آن در ديوان عالي کشور به دادگستری رشت مراجعه کرده بود، در همان محل دستگير و روانه زندان شد.
آرش سيگارچي روزنامه نگاری جدی و مسئول است که همواره از روزنامه نگاران در بند شجاعانه دفاع کرده است. وی در سال گذشته زماني که تعدادی از روزنامه نگاران و وب نگاران در پرونده معرف به "وبلاگ نويسان" دستگير شدند، با شهامت در باره ی بدرفتاری و شکنجه آنها در وبلاگ اش روشنگری کرد و ازهمکاران زنداني خود حمايت کرد.
آرش سيگارچي از جمله وب نگاراني بود که از سوی گزارشگران بدون مرز دعوت شد تا مطلبي برای جزوه ی "وبلاگ نويسان و وب نگاران معترض" که در شهريور ماه گذشته منتشر شد، تهيه کند. اين روزنامه نگار جوان. در بخشي از مقاله خود نوشته است : " روزنامه نگاری اينترنتي کمک موثری برای کثرت گرايي در انديشه است" وی در بخش ديگری تاکيد کرده است که : رهبران ايران دير يا زود مجبور خواهند شد تا آزادی گردشگری اطلاعات را پذيرفته و به آزادی بيان احترام نهند."
  منبع خبر


 

بیایید از اعتصاب سندیکا حمایت کنیم


پیشنهاد مشخص است. مثل بار قبل بیایید از اعتصاب سندیکا و خواست آزادی سریع و بی قید و شرط منصور اسانلو حمایت کنیم.

بدین منظور از تمامی دوستان وبلاگ نویس می خواهیم که روز شنبه ۸ بهمن برای نشان دادن حمایت از اعتصاب سراسری و نا محدود سندیکا و کارگران و رانندگان شرکت واحد اتوبوس رانی پست وبلاگشان را به نام سندیکا و با آرم سندیکا آپ کنند و اخبار سندیکا را انعکاس دهند . در ضمن تمام مشاهدات خود و عکس های خود را از اعتصاب و بازخورد ان در سطح شهر انعکاس دهند . ما نیاز داریم که یک اطلاع رسانی مستقل از این حرکت سندیکا انجام دهیم.

پس فردا ما وبلاگ هایمان را برای حمایت از سندیکا و اعتصاب و اطلاع رسانی درست و مستقل آماده می کنیم.

لطفا به تمام دوستان خود این موضوع را اطلاع دهید.
  منبع خبر


 

اطلاعیه ۳۶ سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان: زنان تحت ستم کُرد را دریابیم!

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان با ابراز تاسف و تاثر از دریافت و اعلام خبرهای غم انگیز خودکشی و خودسوزی زنان کرد؛ براین باور است رواج و گسترش فزاینده این پدیده ، بنوعی اعتراض فروخفته آن دسته از زنان به ستوه آمده از سیستم مردسالارانه موجود است که نسبت به و ضعیت دردناک و بیحقوقی خویش و لگد مال شدن اساسی ترین حقوق انسانی شان، معترض اند.
به نظر این سازمان زنان معترض اند به فشار و تعدی و خشونت و ستمی که عمدتا با منشاء تعصبات خانوادگی، قبیله ای و مذهبی برآنها روا داشته میشود. سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان؛ تمامی وجدانهای بیدار، رسانه های شنیداری و دیداری و نوشتاری و همه سازمانها و نهادهای مدنی و مدافع حقوق بشر را به بسیج همگانی برای تعدیل و اصلاح الگوهای اجتماعی و فرهنگی و رفتاری مردان و جامعه و نیز تلاش برای برچیدن روشهای سنتی و تعصبات غیرانسانی و سیستمهای ستمکارانه ای که بر تفکر فرودستی زنان و فرادستی مردان و نقشهای کلیشه ای تبعیض آمیز برای مردان و زنان استوار گشته است، دعوت می کند. این سازمان همچنین ضمن درخواست برای پیوستن به کنوانسیونها و قراردادهای بین المللی از جمله « کنوانسیون محو کلیه اشکال تبعیض علیه زنان »، دولت را نیز به اجرای تعهداتش در قبال تامین حقوق برابر زنان و مردان در تمامی زمینه ها، فرا می خواند. متن کامل
  منبع خبر


 

اطلاعيه حمايت حشمت الله طبرزدي از كاركنان شركت واحد اتوبوسراني تهران.

هم وطنان گرانقدر، ايرانيان شريف;
در شرايطي كه فقر و فلاكت بر گستره سرزمين مان سايه افكنده ، در شرايطي كه فساد وفحشا و اعتياد در كشوربيداد ميكند ، و در شرايطي كه حقوق كارگران در كارخانجات و بنگاههاي توليدي و خدماتي براي مدتها به تعويق افتاده و اين قشر عظيم و زحمتكش چون ديگر اقشار مملكت در زير بار اين مشكلات با كوهي از معضلات خرد كننده روبه رو ميباشند ، كارگران و رانندگان و كاركنان شركت واحد اتوبوسراني تهران درمقابل چنين اجحاف بزرگي لب به اعتراض گشوده و خواهان اصلاح امور و احقاق حقوق حقه خود گرديده اند .كاركنان شركت واحد اتوبوسراني تهران در مسير تحقق مطالبات خود با تشكيل سنديكاي صنفي بدنبال آن بوده وهستند تا از طريق يك نهاد مدني و قانوني مطالبات حقه خود را بگوش مسئولين مملكتي برسانند كه مشاهده شد حاكمان جمهوري اسلامي حتي ظرفيت پذيرش سنديكاي صنفي كارگري منجمله سنديكاي صنفي كارگري منجمله سنديكاي صنفي كاركنان شركت واحد اتوبوسراني را نداشته و انرا بر نتابيدند و بهمين دليل بود كه اعضاء اين سنديكا را بازداشت و زنداني نمودند .
همانطوريكه مطلع هستيد ، اعتصاب چند ساعته قبلي كاركنان شركت واحد موجب گرديد تا چند تن از اعضا سنديكا از بازداشت خلاصي يابند، اما دبيراين سنديكا كماكان در زندان جمهوري اسلامي ميباشد..... متن کامل
  منبع خبر


 

خودکشی۱۵۰ تن از زنان کُرد در آذربایجان غربی .

کمیته زنان سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، اخیرا اسامی بیش از ۱۵۰ نفر از زنانی که طی چند ماه اخیر در استان آذربایجان غربی ( یکی از استانهای کردنشین) در اعتراض به خشونتهای خانوادگی و اجتماعی اقدام به خودکشی و خودسوزی کرده اند در اختیار کمیته اطلاع رسانی نهاده است. لیست تنظیمی کمیته زنان حاوی اطلاعات جامعی از قبیل نام و نام خانوادگی، سن و تاریخ تولد، وضعیت تاهل یا تجرد، وضعیت شغلی و خانوادگی، سواد و تحصیلات و تاریخ خودکشی میباشد. اسامی مندرج در لیست مذکور، با ذکر نام کوچک در پی می آید : کانیاو.الف، حلیما.آ، جمیله.ک، کبری.د، شیدا.الف، حیات.چ، هلاله.ع، نیشتمان.م، سروه.ر، لیلی.س، آمنه.ص، نسرین.ق، جمیله.ج، منیژه.آ، شلیر.ر، مریم.آ، گلچین.د، مستوره.آ، ناهید.آ، مریم.ر، حنیفه.ب، شهین.د، روی.خ، پری.ع، شلیر.م، گلاله.م،...............
براساس اطلاعات موجود سن زنانی اقدام به خودکشی کرده اند عمداتا بین ۱۴ تا ۳۰ سال بوده و از نظر سواد عمدتا کم سواد و یا حداکثر تحصیلات دبیرستان داشته اند. از نظر شغلی تقریبا تماما فاقد شغل و بنوعی خانه دار بوده و حدود ۵۰ % آنها متاهل بوده اند. برخی ازین زنان برای همیشه بزندگی خود پایان داده واکنون دیگر در قید حیات نیستند. متن کامل
  منبع خبر


 

پیام دکتر رویـا طلـوعی: دوســـتان متشــکرم !

امروز که‌ آزادم و باز هم میخواهم که‌ بنویسم ،
امروز که‌ تجربه‌ دهشتناک زندان و بویژه‌ سلول انفرادی با تمام شکنجه‌ها و خاطرات تلخش را پشت سر گذاشته‌ام ،
امروز که‌ در آستانه‌ محاکمه‌ به‌ جرم آزادیخواهی برای ملتی ستم دیده‌ ، خارج از سرزمینم بسر میبرم ،
میخواهم به‌ همه‌ مبارزان آزادی و دمکراسی از هر جنسیت و ملیت و عقیده‌ و حزب و جنبشی که‌ برای آزادیم تلاش کردند دست مریزاد گفته‌ و بیکران سپاسم را نثارشان کنم.بدون شک اگر تلاشهای شما عزیزان و مبارزان نبود من و سایر فعالان مدنی کرد ،به‌ قید وثیقه‌ آزاد نمیشدیم.
اکنون که‌ درایران نیستم ، بیرون از مرزهای سرزمینم که‌ متأسفانه‌ در حال حاضر با سانسور شدید منابع اطلاع رسانی و فیلترینگ گسترده‌ سایتهای اینترنتی روبروست ، میتوانم با کلیک بر هر سایت خبری و اجتماعی و فکری و فرهنگی و سیاسی بلافاصله‌ آنرا بگشایم – کاری که‌ در ایران و کردستان مدتهاست که‌ مقدور نیست - با اندک جستجو میتوانم شاهد زحمات شما عزیزان باشم.
از تمام نویسندگان ، فعالان و نهادهای حقوق بشر کردستانی ، ایرانی و بین المللی ، از تمامی اداره‌ کنندگان و مدیران سایتهای اینترنتی و وبلاگ نویسها و اتاقهای پالتاکی و نیز از مجریان رادیوها و کانالهای تلویزیونی کردی و فارسی و غیره‌ که‌ اخبار کردستان را انعکاس میدادند سپاسگزارم...... متن کامل
  منبع خبر


 

پیام عده ای از زندانیان اوین به کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی.

بینا داراب زند- مصطفی جوکار- پیمان پیران ( زندان اوین ۰۷/۱۱/۱۳۸۴ ):
رفقای عزیزکارگردرشرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه - باری ... عدم تحقق خواسته های منطقی واصولی وصنفی شما موجب شد تا فریاد اعتراضتان ازپشت دیوارهای بلند اوین به گوش ماهم برسد. فاشیسم وتمامیت خواهانی که ظرف ۲۷ سال حکومت سرمایه داری خودکامه، سعی نمودند که به هر نحوممکن وبرپایه زورونظامی گری، بساط خود را برجامعه وطبقه کارگر استوارنمایند،اینبار نیز، ضمن استفاده ازتمام ظرفیت حکومتی، به مبارزه با شما آمده ومی خواهند باسرکوب این حرکت کارگری، همچنان به سلطه خود وتحمیق وفریب توده ها ادامه دهند.فاشیسم؛ کریهترین چهره سرمایه داریست که طبعا پاسخ آن را ،نه طیف های درون سرمایه ،بلکه تنها وتنها نیروهای مخالف آن ،یعنی طبقه کارگربالنده می تواند بدهد،واین وظیفه تاریخی ؛دراین برهه اززمان به عهده شما رفقای عزیز گذاشته شده است..... متن کامل
  منبع خبر


 

افشاگري معصومه شفيعي در رابطه با برخوردهاي وحشيانه عليه خانواده های زندانيان سياسي.

به عنوان اولين سئوال بفرمائيد آخرين باري كه آقاي گنجي ‌را ملاقات كرديد كي بود و وضعيت عمومي ايشان چطور بود ؟
شفيعي : خيلي ممنون از اينكه تشريف آورديد . آخرين بار جمعه گذشته بود يعني شش روز پيش ، وضعيت ايشا ن مانند يك ماه گذشته بود يعني بسيار لاغر بودن وزن ايشا ن در حدود ۵۰ الي ۵۱ كيلوگرم بود فشار خون ايشا ن حدود ۵- ريش و موها بلند شده بود ، ژوليده ، قامتشان خميده شده بود . ريش‌ها سفيد و دستهاي ايش ان هم بسيار سرد بود و اين نشان دهندة اين بود كه فشار بسيار پايين است . و اين كمبود فشار هم در اثر تغذيه بسيار نامناسب بوده است . در حاليكه ايشان بعد از آن اعتصاب غذايي كه بيش از هفتاد روز به طول انجاميد ، در بيمارستان احتياج به تغذيه بسيار مناسب و حساب شده دارد تا بتواند اين وزن را جبران كند ولي متأسفانه از زماني كه ايشان به زندان اوين منتقل شده كاهش وزنشان استمرار يافته چون در بيمارستان و در زمان اعتصاب غذا در بدترين حالت وزن ايشان 54 كيلوگرم بوده ولي الان ۵۰ تا ۵۱ كيلوگرم شده‌اند يعني در حدود ۳ يا ۴ كيلوگرم از اوج اعتصاب غذايشان هم كمترند ولي الحمدالله با اين اوصاف هوشياري خودشون را از دست نداده‌اند ، صحبت مي‌كنند و از روحيه بسيار بالايي برخوردارند..... متن کامل
  منبع خبر


 

آیا مردم ایران دربرابر یورش بیگانگان متحد رژیم حاکمند؟

کوروش گلنام: امروز که رژیم "جمهوری" اسلامی خود در چاه کینه ورزی، نفرت پراکنی، فتنه گری و آتش افروزی ای که در مدت زمان بیش از ۲۶ سال چه برای دارندگان حقیقی آن آب و خاک، یعنی ملت ایران، و چه در منطقه و جهان کنده بود ، فرو غلطیده است، باتمام نیرو و توش و توان خود تلاش می کند که نه تنها شانه از زیر بار مسئولیت بزرگ خرابکاری ها، فتنه گری ها، لگد مال کردن همه پیمان های جهانی (مگر آنجا که سود و بهره ای در پا برجایی رژیم سیاه کار خود می دیده است) و رفتار های ضد انسانی خود خالی کند، بلکه با هر ترفند و شگردی که هست می خواهد مردم ایران را نیز آلوده خیال بافی های کودکانه و مسخره خود نموده و آنها را شریک جرم های سنگین و دهشتناک جهانی خود نشان دهد.
با شناختی که از ماهیت فاسد و آلوده این رژیم داریم، میدانستیم که اکنون که به دام حقیقتا مرگ گرفتار آمده است به چه شعبده بازیها و تبلیغهای سراسر نادرست و مسخره ای در باره پشتیبانی مردم از خود و یکپارچگی مردم در برابر یورش نظامی بیگانگان دست خواهد زد. پس، ازین جهت شگفت زده نبوده و نیستیم زیرا بروز چنین رفتاری از پیش روشن بود و چشم براه چنین هیاهوهای دروغین و پوچ و با هزینه های هنگفت از کیسه ملت گرفتار واسیر ایران بودیم... متن کامل
  منبع خبر


Friday, January 27, 2006
 

آرش سیگارچی بازداشت شد


آرش سيگارچي که در حکم بدوي به ۱۴ سال زندان محکوم شده بود در دادگاه تجديدنظر محکوميت اش به ۳ سال کاهش يافته بود. وي امروز و براي ايلاغ حکم به دادگستري استان گيلان مراجعه کرده بود که بازداشت و به زندان منتقل شد.
اين در حالي است که هنوز فرصت اعتراض به حکم براي اين روزنامه نگار باقي مانده است.
  منبع خبر


Thursday, January 26, 2006
 

روز شنبه (8 بهمن) باز هم خيابانهای تهران را قفل خواهيم كرد!

هموطنان، زنان و جوانان ايران زمين
بار ديگر كارگران شريف اتوبوس راني بپا ميخيزند! شرف ملي هر زن و مرد ايراني است كه براي حمايت از آنان برخاسته و در جهت رسيدن به اهداف اين كارگران مقاوم، همسو و هم قدم شويم. اهداف آنان، خواسته احاد ملت ايران است، و فرياد اعتراض آنان ، فرياد در گلو مانده زنان و جوانان ايران زمين نيز هست.
همگان شاهد بوديم كه كارگزاران نظام ، چگونه دور اول اين اعتصابات، با تهديد و تطميع، حركت اعتراضي كارگران را نافرجام نموده و به سركردگي ”پاسدار قاليبات” كه شهرداري تهران را تصرف كرده است، اين حركت اعتراضي خاموش گرديد.
در دور قبل باز هم كارگران و اتوبوس رانان شريف در تهران ، فرصت ديگري به اين آزاديكشان و غاصبان حقوق مردم محروم اين ميهن دادند. ولي هيهات كه از اين نظام ، مهر و عطوفت و حل مشكلات محرومان جامعه را نميتوان انتظار داشت و هر چه هست، قتل است و غارت و ستم و استثمار و ديگر هيچ....! زيرا كه فرياد رسي دراين نظام باقي نمانده است و از ضحاك ماردوش انتظار رحم و مروت نميتوان داشت!
پس بار ديگر با نيرويي صد چندان و با ايمان به پيروزي محتوم مردم ايران در برابر غاصبان حقوق محرومان و كارگران و زنان ايران زمين، بپا ميخيزيم و فرياد آزادي سر خواهيم داد.
اولين خواسته ما اين است كه منصور اسانلو را آزاد كنند و اين خود اولين گام براي دستيابي به پيروزي هاي بزرگتر خواهد بود. به عبارت ديگر آغازي است براي پايان نظام جهل و غارت !
پس پيش بسوي اعتصاب و تحصن !
ما ” انجمن دفاع از حقوق زنان در ايران” از اين اعتصاب ، پشتيباني نموده و به همراه كارگران اتوبوس راني فرياد آزادي سر خواهيم داد و حقوق حقه كارگران محروم ايراني را كه خواسته تمام مردم ايران است، طلب خواهيم نمود.
روز شنبه صبح خيابانهاي تهران را باز هم قفل خواهيم كرد! و به كارگزاران نظام خواهيم گفت، حقوق خويش را با چنگ و ناخن و دندان هم كه شده از شما باز خواهيم گرفت! انجمن دفاع از حقوق زنان در ايران- مهري اميريanjomanzananazadeh@yahoo.com
  منبع خبر


 

تشکل سراسری کارگران عليه بيکاری:اعلام اعتصاب کارگران و رانندگان سنديکای شرکت واحد


بنا به خبر رسيده به تشکل سراسری کارگران عليه بيکاری روز شنبه تاريخ ۸/۱۱/۱۳۸۴ کارگران و رانندگان سنديکای اتوبوس رانی شرکت واحد تهران در راستای خواسته های صنفی خود اعتصاب خواهند کرد. از انجای که به هيچ کدام از خواسته های سنديکای شرکت واحد توجهی نشده است و بارها مسئولين مختلف قول مساعد داده اند که به خواسته ای اعضای سنديکا رسيدگی خواهند کرد. ولی همه اين قول و قرار ها فقط در حد حرف باقی مانده است. لذا اعضای هيئت مديره سنديکای شرکت واحد تهران اعلام کردند که روز شنبه اعتصاب خواهند کرد و تا رسيدن به خواسته هايشان اعتصاب را ادامه خواند داد. خواسته های انها به شرح زير می باشد.۱- آزادی بی قيد و شرط و فوری منصور اسانلو ۲- انعقاد پيمان ششم و در پايان اعلام کردند که تا رسيدن به خواسته هايشان اعتصاب را ادامه خواهند داد.
تشکل سراسری کارگران عليه بيکاری ضمن حمايت و پشتيبانی از خواسته های بر حق کارگران شرکت واحد خواستار آزادی فوری منصور اسانلو و باز شدن درب سنديکا و رفع اتهام از تمامی اعضای هيئت مديره سنديکای شرکت واحد می باشد و از تمامی اعضای خود و کارگران و تمامی نهادهای کارگری و مدافع حقوق انسان و تمام مردان وزنان آزاديخواه در سراسر جهان می خواهد که از اعتصاب و اعتراض کارگران شرکت واحد حمايت و پشتيبانی نمايند. تشکل سراسری کارگران عليه بيکاری
  منبع خبر


Tuesday, January 24, 2006
 

حواشی انفجار اهواز


حواشی انفجار خونین اهواز از نگاه خبرنگار اعزامی "مهر" : بمبی که حوالی 10 صبح امروز در محله کیان پارس، بانک سامان اهواز منفجر شد، "دو زمانه "عمل کرد، به این ترتیب که ابتدا یک بمب صوتی کوچک منفجر شد و وقتی مردم در محل بانک تجمع کردند و از بابت بی خطر بودن شکر خدا می گفتند ، بمب اصلی منفجر شد. به گزارش خبرنگار اعزامی "مهر" به اهواز، محل انفجار بمب امروز، محله تجاری و مرکزی شهر اهواز است که به شدت شلوغ و پر ازدحام است.-با توجه به سابقه این انفجارها و برعهده گرفتن مسئولیت بمب گذاری های قبلی توسط گروهک تجزیه طلب نزدیک به حزب بعث، موجی از انزجار و تنفر از این گروهک تروریستی ، اهواز را فرا گرفته است و مردم اهواز خواستار برخورد قاطع و ریشه کنی این گروهک هستند.-بیشترین مصدومین و شهدای حادثه انفجار بمب، متصدیان و مشتریان بانک سامان بودند.-ساختمان بانک در دقایق اول انفجار دچار حریق شد، اما با تلاش آتش نشانی خیلی زود آتش مهار شد.-بسیاری از عابران بر اثر اصابت خرده شیشه های بانک مجروح شده بودند و خرده شیشه های بانک سامان در سطح خیابان پخش شده بود....ادامه در منبع خبر
  منبع خبر


 

نشريه «تمدن هرمزگان» توقيف شد

معاونت امور مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طي اطلاعيه‌اي اعلام كرد، پروانه انتشار نشريه «تمدن هرمزگان» به دليل نشر مطالب خلاف قانون مطبوعات لغو شد. به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، در اين اطلاعیه‌ آمده است: در پي انتشار مقاله موهن و خلاف صريح قانون در نشريه «تمدن هرمزگان» به درخواست اين معانت، هيأت نظارت بر مطبوعات طي جلسه فوق العاده بر اساس ماده 27 و نيز بندهاي 1 و 2 ماده 6 قانون مطبوعات پروانه انتشار نشريه مزبور را لغو كرد.
بر همين اساس، مراتب جهت رسيدگي نهايي به مراجع ذي‌صلاح قضايي ارجاع خواهد شد.
  منبع خبر


 

انفجارهاي صبح امروز در اهواز دهها كشته و مجروح برجاي گذاشت


گزارشها پيرامون انفجارهاي صبح امروز تهران متناقض است و خبرگزاريهاي حكومتي از 6 تا 25 كشته گزارش كرده اند. قرار بود احمدي نژاد به خوزستان مسافرت كند كه شب گذشته به صورت ناگهاني اين سفر لغو شدخبرگزاري حكومتي فارس: انفجارهاي امروز صبح در اهواز، در ساعت 9.30 دقيقه رخ داد. اولين انفجار در ساختمان بانك سامان واقع در خيابان كيان پارس و انفجار دوم در ساختمان منابع طبيعي استان خوزستان در اتوبان گلستان روي داده است. خبرگزاري فارس به نقل از بخشدار مركزي اهواز گفت: لغو سفر احمدي نژاد به خوزستانبه دليل شرايط نامساعد جوي انجام گرفت. حسيني بخشدار مركزي اهواز به خبرگزاري فارس گفت: «تاكنون فرد و افرادي در اين خصوص دستگير نشده‌اند ولي تلاش براي شناسايي عاملين اين جنايت با جديت ادامه دارد». اين در حالي است كه خبرگزاري فارس صبح امروز از كشته شدن 25 نفر در سه انفجار اهواز خبر داد. انفجارات امروز صبح اهواز تاكنون نه نفر كشته و دهها نفر زخمي بر جاي گذاشته است. ...ادامه خبر و گزارش ثصویری در منبع خبر
  منبع خبر


 

BBC فارسی فیلتر شد

به گزارش سایت حکومتی آفتاب، سایت BBC فارسی هم مانند بسیاری از سایت های خبری دیگر دچار بلای فیلترینگ شد. از همین حالا اگر به آدرس bbc.co.uk/persian مراجعه کنید با عبارت دسترسی به این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران مجاز نمی باشد، روبرو خواهید شد.
در پی انتشار نظرات رادیکال برخی چهره های اروپایی در سایت فارسی بی.بی.سی و نیز انتقادات فراوان برخی مسئولین، شنیدیم یکی از نهادهای امنیتی در گزارشی به بررسی نحوه پوشش خبری بی بی سی در مورد ایران پرداخته است و به موارد بسیاری از شیطنت های خبری بی بی سی در این گزارش پرداخته شده است.
این نهاد امنیتی در نتیجه گیری پایانی خود یکی از راه های برخورد با بی بی سی را فیلترینگ سایت بی بی سی عنوان کرده است که چندی پیش به طور موقت در برخی ISP ها اجرا شد و نهایتا در روز دوشنبه کلیه ISP ها سایت فارسی بی بی سی را فیلتر کردند و عملا دسترسی به آن غیر ممکن شد.
  منبع خبر


 

حكم اعدام 2 نفر درتهران و يك نفر در اصفهان صادر شد

به گزارش روزنامه حكومتي جوان 3 بهمن 84 - دستگاه قضاييه آخوندها حكم اعدام يك زن و مرد جوان را در تهران صادر كرد. اين دو تن بهجت و محمد نام دارند. يك نفر ديگر دراصفهان نيز به اعدام محكوم شد نام وي آرش - ش و 27 ساله ميباشد حكم او فردا درملاء عام درشهراصفهان اجرا ميشود
  منبع خبر


Sunday, January 22, 2006
 

دستگيري يك خبرنگار در مشكين شهر

سرويس حقوق بشر:"امین موحدی"،خبرنگار ساكن مشكين شهر در استان اردبيل توسط نيروهاي امنيتي اين منطقه دستگير شد.
"امیر حسین موحدی"، در خصوص دلايل دستگيري برادر خود به سرويس حقوق بشر تبريز نيوز،گفت: "امین موحدی" ، خبرنگار سرويس اجتماعي نشريات محلي استان اردبيل است كه به واسطه انتشار مطالبي در خصوص آلودگي آب هاي منطقه به مواد سرطان زا ، ساعت 10 شب 29 دي 84 ، با حكم قضايي شعبه دوم دادياري دادگاه انقلاب اردبيل توسط نيروهاي امنيتي منطقه در منزل مسكوني خود دستگير شده است.
وي افزود: "امین موحدی" به جهت انتشار اخباري در خصوص آلودگی آب ها، میوه جات و احشام منطقه به رادیو اکتیو و افزايش آمار بيماران سرطاني ، مطالبي در نشريات محلي منتشر كرده بود كه پيشتر نيز به اتهام "تشويش اذهان عمومي" و "افشا اسناد محرمانه"، به تحمل يك سال زندان تعزيري محكوم شده بود.
برادر اين روزنامه نگار دستگير شده در خصوص آخرين اقدامات خانواده وي براي پيگيري وضعيت دستگيري "امین موحدی" گفت: با مراجعه به شعبه رسيدگي كننده - به پرونده برادرم - در دادگاه انقلاب اردبيل ، از ما خواستند كه جهت آزادي وي به تامين قرار كفالت يا وثيقه اي كه فردا معين خواهد شد بپردازيم.
  منبع خبر


 

به برکت حکومت عدل اسلامی؟!!


مجتبي سميعي نژاد ، وبلاگ نويس ِ محبوس در زندان قزل حصار كرج ، ساعت سه و نيم امروز شنبه 1 بهمن هشتاد و چهار به همراه دو مامور محافظ و در حالي كه دستبند به دست داشت اجازه يافت در امتحان آخر ترم ِ دانشگاه خود حضور يابد. وي دانشجوي رشته ي ارتباطات اجتماعي ِ دانشگاه آزاد ، واحد تهران مركز است و به خاطر تعلل مسئولين زندان نتوانست در سه امتحان ِ نخست خود شركت كند. مسئولين حراست دانشگاه به او اجازه ي نشستن در بين بقيه ي دانشجويان ِ امتحان دهنده را ندادند و وي را به كلاس خالي اي هدايت كردند و او با دستبند به نوشتن پاسخ سوالات ِ امتحان اش مشغول شد. سميعي نژاد را بلافاصله بعد ازامتحان به زندان باز گرداندند. اين وبلاگ نويس قرار است به همين گونه در دو امتحان ِ باقي مانده اش در تاريخ هاي دوم و ششم بهمن شركت نمايد. سكوت ِ رسانه هاي عمومي در مقابل سير پرونده ي اين وبلاگ نويس باعث شده كه او يك سال و نيم در زندان ( هشتاد و هشت روز انفرادي ) ، بدون حتي يك روز مرخصي محبوس باشد. وي به خاطر توهين به مقام رهبري به دو سال حبس محكوم گشت كه اين حكم پس از اعتراض وي توسط ديوان عالي عدالت تائيد شد. همچنين او در پرونده ي ديگري به اتهام نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي به ده ماه حبس محكوم شد كه اين حكم پس از درخواست تجديد نظر هم اكنون به دادسراي ارشاد ارجاع يافته است و در حالت مسكوت و مسكون به سر مي برد.
  منبع خبر


Saturday, January 21, 2006
 

شــیرین عبادی نیز به تیم وکلای رویـــا طلوعی پیوست .

رويا طلوعي، عضو هيات تحريريه پيام مردم كردستان به شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج احضار شد.
نسرين ستوده، وكيل مدافع اين روزنامه‌‏نگار در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اعلام اين مطلب گفت: اولين جلسه رسيدگي به اتهامات موكلم روز چهارشنبه ۳۰ آذر ماه جاري در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج برگزار شد اما اين بار دادگاه موكلم را براي مشخص كردن وضعيت وثيقه احضار كرده‌‏اند.
وي با بيان اينكه موكلش در خارج از ايران اقامت دارد و وثيقه توديع شده وي نيز در معرض توقيف است، گفت: بنده به همراه ديگر وكلاي همكار در اين پرونده، در لايحه‌‏اي خطاب به دادگاه تبديل وثيقه را خواستار شده‌‏ايم كه علي‌‏رغم اينكه اين درخواست قانوني بوده است، تاكنون جوابي به لايحه ما داده نشده است.
ستوده همچنين از اعلام وكالت شيرين عبادي، رييس كانون مدافعان حقوق بشر در پرونده رويا طلوعي خبر داد و گفت: شيرين عبادي نيز به تيم وكلاي اين روزنامه‌‏نگار اضافه شده است.
  منبع خبر


 

اجرای طرح گسترده سرکوب در اصفهان نیز به اجرا درآمد!

رژیم اسلامی در وحشت از گسترش اعتراضات اجتماعی، به تشدید اقدامات سرکوبگرانه خود در شهرهای مختلف ایران ادامه می دهد.
امروز اعلام شد "بمنظور بالا بردن ضريب امنيت در شهر اصفهان از صبح امروز طرح امنيت اجتماعي در اين شهر به اجرا درآمده است."اين طرح با هماهنگي مسئولان قضايي استان اصفهان "در جهت برخورد قاطع با عناصر مخل نظم و امنيت در شهر اصفهان به اجرا گذاشته شده است.
در ضمن اجراي اين طرح و در يك عمليات هماهنگ توسط ماموران انتظامي شهرستان اصفهان در يك زمان واحد تعداد ۲۴۴ نفر دستگير شده و ۱۰ دستگاه خودرو و موتورسيكلت به همراه مقادير قابل توجهي اموال مسروقه، انواع سلاح گرم و سرد و مواد مخدر و مشروبات الكلي به همراه چندين دستگاه ريسيور و ديش ماهواره كشف و ضبط گرديده است."
  منبع خبر


 

۲۰۹۴مین روز حبس اکبـر گنجی ( رنجنامه دیگری از معصومه شفیعی )!

دوشنبه ۲۶/۱۰/۸۴ مصادف با دوهزارونود وچهارمین روز حبس آقای گنجی و صدوسی و نهمین روز زندان انفرادی اوست. طی ۱۴۵ روز گذشته ایشان فقط ۲ بار با فرزندانش كه آرزوی دیدار پدر را دارند، ملاقات كرده است. در آخرین ملاقات وضعیت جسمی ایشان بدین گونه بود:
وزن: ۵۰ كیلوگرم با ضعف بسیار شدید و فشار خون بسیار پایین و جز پوست و استخوان از او باقی نمانده است. همچنان در انفرادی امنیتی ۲ الف نگهداری می‌شود در محدودیت بسیار شدید غذایی و دارویی. به درخواست‌های ما برای ملاقات پاسخی نمی‌دهد و سعی دارند با تحت فشار قرار دادن خانواده به آقای گنجی فشار آورند. طبق قانون زندانی‌ای كه دوران محكومیت خود را می‌گذراند باید در بند عمومی نگهداری شود، از تماس تلفنی، ملاقات هفتگی با خانواده و وكیل، تغذیه مناسب، امكانات پزشكی و دارویی و مرخصی ماهانه بهره مند است اما هیچ یك از این موارد در مورد آقای گنجی رعایت نمی شود. آخرین مرخصی ایشان ۸ ماه پیش بود. ما شدیدا نگران سلامتی و زندگی آقای گنجی هستیم این حق قانونی ماست كه از ملاقات هفتگی بهره مند باشیم ولی متاسفانه اوج شقاوت و نامردمی اقتدارگرایان به حدی است كه به خانواده و فرزندان یك زندانی نیز رحم نمی‌كنند چه رسد به خود زندانی. ملاقات كه سهل است اگر بتوانند خانواده گنجی را نیز قتل عام می‌كنند تا بدین وسیله به گنجی فشار آورند.
امیدوارم ......... متن کامل
  منبع خبر


 

كودكان فقر در كرج, روياهای دست نيافتنی خود را در نان خشك می‌جويند

ايرنا: با تابيدن خورشيد بر تارك ارتفاعات عظيميه كرج، جمعی كودك و نوجوان نفس نفس زنان چرخ دستي‌ها را از سينه‌كش حسن‌آباد كرج به سوی بالا مي‌رانند تا به نانی برسند كه از ته سفره‌ها باقی مانده است. اين كار هر روز تكرار مي‌شود، آنان پس از رسيدن به ده حسن‌آباد خانه به خانه فرياد"نون خشكيه" را سرمي‌دهند تا شايد پس از گشوده شدن دري، چند تكه نان خشك بر كيسه‌های روی گاريها افزوده شود.
چهره‌های آفتاب سوخته، لباسهای كهنه، قامتهای نحيف و دستهای ترك خورده وجه مشترك ظاهر آنهاست كه بين شش تا ۱۸ سال سن دارند. اغلب آنان اعضای چند خانواده، فاميل يا همسايه بوده كه بصورت دسته جمعی به اين كار روی آورده‌اند.
با شنيدن صدای زنی كه مي‌گويد "آی نان خشكي، كيلويی چند مي‌خري؟" كودك بلافاصله چرخ دستی را متوقف مي‌كند و به سمت در منزل مي‌رود. او با زبانی كودكانه جواب مي‌دهد خانم نون خشكاتو بيار، هر جوری باشه مي‌خريم، بعد هم چهار كيلو نان خشك تحويل مي‌گيرد. زن اما با مهربانی توام با ترحم خطاب به كودك گفت: مادرت چطور راضی به كار كردن تو شده؟ تو الان بايد در خانه يا مدرسه باشی نه با اين هوای سرد دنبال نون خشك؟
دستان كودك از شدت سرما مي‌لرزيد و سرفه، عطسه و.... متن کامل
  منبع خبر


 

دستگیری زنان در شهرهای مختلف ایران به بهانه بدحجابی !


رژیم سرکوبگر اسلامی ظرف سه ماه گذشته تنها در استان سمنان صدها نفر را به بهانه های مختلف دستگیر و روانه زندان کرده است. در بین این افراد ۷۹ زن نیز به بهانه "بدحجابی" بازداشت شده اند.
خبرگزاری حكومتی فارس امروز طی گزارشی نوشت " ۵۹۶ نفر مزاحم خياباني طي سه ماهه سوم سال جاري با اجراي طرح افزايش امنيت اجتماعي توسط نيروي انتظامي استان سمنان دستگير شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان سمنان، ۶۶۰ دستگاه خودرو و موتورسيكلت نيز به خاطر مزاحمت خياباني و آلودگي صوتي (پخش موسيقي مبتذل با صداي بلند و غيره) توقيف شده است.
شناسايي و دستگيري ۴۱ نفر از عوامل ايجاد ناامني (اراذل و اوباش)، ۷۹ زن بدحجاب و ۱۷۷ نفر به خاطر آلودگي صوتي از ديگر اقدامات نيروي انتظامي طي مدت ياد شده است."
  منبع خبر


Thursday, January 19, 2006
 

فیگارو: ایده آل ترین حالت، تغییر رژیم در ایران است


روزنامه فرانسوی فیگارو طی مقاله ای با عنوان 'حلول هیتلر در هزاره سوم'، به اظهارات اخیر احمدی نژاد و تلاشهای جمهوری اسلامی برای دستیابی به بمب هسته ای پرداخته نوشته است در آغاز سال ششم هزاره جدید، شاهد جان گرفتن دو باره آدولف هیتلر هستیم، به عبارت دقیق تر، هیتلر پس از مرگش در خرابه های برلین، دو باره در وجود یک ایرانی حلول کرده است.
این روزنامه نوشت به جرات می توان گفت که سخنان احمدی نژاد کاملا قابل قیاس با نسخه اصلی کتاب "نبرد من"، نوشته شخص آدولف هیتلر است. بزرگترین تفاوت بین این دو این است که اولی در تلاش برای دستیابی به بمب هسته ای به شکست رسید، ولی دومی در حال رسیدن به آن است.
این روزنامه نوشت طبق گزارشهای منتشرشده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی و مدیرکل آن که به تازگی برنده جایزه صلح نوبل شده، رژیم تهران بطرز خطرناکی در آستانه هسته ای شدن است و بی توجهی اروپايیان در مورد یک چنین موضوع مهم و بنیادین، یعنی قبول شکست و ناکامی.
فیگارو نوشت اکنون برای همه کاملا آشکار شده که مذاکرات بین سه قدرت اروپايی و رژیم تهران بیش از اندازه به طول انجامیده است.
این روزنامه در ادامه مقاله خود به خطرات ناشی از مجهز شدن جمهوری اسلامی به سلاح اتمی اشاره کرده و نوشته است بدترین و وحشتناکترین بخش این ماجرا این است که این سلاح ویرانگر به دست گروههای تروریست و خرابکار بیفتد.
فیگارو نوشت یا ما اجازه خواهیم داد احمدی نژاد و حکومتش به کارهای خود ادامه دهند، که این به نوبه خود یک وضعیت جدید را در خاورمیانه پدید خواهد آورد، و یا اینکه او را از ادامه راهش باز خواهیم داشت که این خواست همه ما است.
این روزنامه فرانسوی در پایان نوشت در هر حال، ایده آل ترین حالت این است که از داخل کاری صورت پذیرد، یعنی تغییر رژیم در ایران.
  منبع خبر


 

جوانان‌ تحصيلكرده‌ اكثريت‌ مصرف‌ كنندگان‌ هروئين‌

مركز تخصصي‌ پيشگيري‌ و درمان‌ اعتياد تهران‌ براي‌ جلوگيري‌ از اعتياد فرزندان‌ و ديگر اعضاي‌ خانواده‌، مادران‌ و همسران‌ معتادان‌ را تحت‌ آموزش‌ رايگان‌ پيشگيري‌ از اعتياد قرار مي‌دهد.
دكتر محمداسماعيل‌ عليپور، رييس‌ مركز تخصصي‌ پيشگيري‌ و درمان‌ اعتياد تهران‌ با اشاره‌ به‌ اينكه‌ 70 درصد از معتادان‌ در خانواده‌يي‌ زندگي‌ مي‌كردندكه‌ يكي‌ از افراد خانواده‌ معتاد بوده‌اند، گفت‌: با توجه‌ به‌ اين‌ شرايط‌، احتمال‌ اينكه‌ فرزندان‌ افراد معتاد، دچار وابستگي‌ به‌ مواد شوند بسيار بيشتر از ساير افراد جامعه‌ بوده‌، بنابراين‌ برگزاري‌ دوره‌هاي‌ آموزشي‌ پيشگيري‌ از اعتياد براي‌ اين‌ گروه‌ ضروري‌ است‌.
به‌ گفته‌ عليپور، همسران‌ معتادان‌ در اين‌ دوره‌، مهارت‌هاي‌ زندگي‌ را فرا گرفته‌ و با خطرات‌ انواع‌ مواد مخدر آشنا مي‌شوند و اين‌ افراد مي‌توانند در پايان‌ دوره‌ آموزش‌ به‌ عضويت‌ افتخاري‌ انجمن‌ پارس‌ در آمده‌ و در زمينه‌ پيشگيري‌ از اعتياد در محلات‌ و اماكن‌ عمومي‌ با اين‌ انجمن‌ همكاري‌ كنند.
وي‌ درباره‌ كاربرد آموزش‌ پيشگيري‌ از اعتياد در جامعه‌ اظهار داشت‌: با مشاركت‌ عمومي‌ و گسترش‌ برنامه‌هاي‌ پيشگيري‌ در سطح‌ اجتماع‌ و آموزش‌ مهارت‌هاي‌ زندگي‌ به‌ جوانان‌، آنها در مقابل‌ اعتياد و ساير آسيب‌هاي‌ اجتماعي‌ مقاوم‌ خواهند شد.
وي‌ از شيوع‌ استفاده‌ ماده‌يي‌ به‌ نام‌ كراك‌ در ميان‌ مراجعه‌كنندگان‌ خبر داد و افزود: متاسفانه‌ از حدود يك‌ سال‌ قبل‌ تاكنون‌ تعداد زيادي‌ از مراجعه‌كنندگان‌ به‌ مراكز درماني‌ اعتياد از اين‌ ماده‌ استفاده‌ كرده‌اند و اين‌ در حالي‌ است‌ كه‌ علايم‌ باليني‌ و علايم‌ محروميت‌ اين‌ بيماران‌ در دوره‌ ترك‌ نشان‌ دهنده‌ اين‌ است‌ كه‌ ماده‌ مذكور كراك‌ نبوده‌ و قاچاقچيان‌ مواد مخدر، هرويين‌ را با استفاده‌ از مواد شيميايي‌ تغيير شكل‌ داده‌ و به‌ نام‌ كراك‌ مي‌فروشند.
وي‌ تصريح‌ كرد: در حال‌ حاضر بيش‌ از 30 درصد از مراجعه‌كنندگان‌ به‌ مراكز تخصصي‌، پيشگيري‌ و درمان‌ اعتياد تهران‌ را مصرف‌ كنندگان‌ اين‌ ماده‌ تشكيل‌ مي‌دهند. اين‌ آمار بيانگر رشد مصرف‌كنندگان‌ هرويين‌ بوده‌ و جوانان‌ تحصيلكرده‌ اكثريت‌ مصرف‌ كنندگان‌ اين‌ ماده‌ را تشكيل‌ مي‌دهند
  منبع خبر


 

سياست لبه پرتگاه

خوانده می شود. بر اساس اين سياست هر دو طرف آگاهانه يک مناقشه سياسی خطرناک را با بکارگيری همه وسايل تهديد تا لبه پرتگاه فاجعه می کشانند تا بلکه بتوانند از طرف مقابل حداکثر امتياز ممکن را بگيرند. علت در پيش گرفتن اين سياست آن است که هر دو طرف ميدانند که خود فاجعه ای که مشاجره را به طرف آن می رانند، برای هر دو طرف عواقب نامناسبی دارد و طرف مقابل ممکن است برای پرهيز از عواقب فاجعه برای خودش به مصالحه و دادن امتياز تن در دهد.
ويژگی چنين سياستی اين است که سرانجام آن به شدت غير قابل پيش بينی است و هر دو طرف در اين رابطه به ريسک و تقبل خطر دست می زنند.
از همان زمان که رژيم اسلامی احمدی نژاد را به عنوان ,نماينده امام زمان, به چالش و شاخه و شانه کشيدن در برابر ,رئيس جمهور جهان, به سازمان ملل فرستاد معلوم بود رژيم جهت گيری ديپلماسی خود را به سوی سياست لبه پرتگاه و استفاده حداکثر از همه تهديدها تغيير داده است[1]
وسايل تهديد آمريکا در اين رابطه ارجاع پرونده به شورای امنيت، محاصره اقتصادي، به انحراف کشيدن مبارزات ملی و جهت گيری به سوی از هم پاشيدگی ايران و در شرايطی حمله نظامی است. وسايل تهديد رژيم عبارت است از دامن زدن به بحرانی که خود آمريکا در خاورميانه ايجاد کرده و نيز خود مساله هسته ای. رژيم از هر دو در دوره اخير نهايت استفاده را کرده است. هم با لغو توافقات داوطلبانه با اروپا و پيشروی گام به گام به سوی غنی سازی و هم با پيش انداختن رئيس جمهوری که آگاهانه شب و روز و در موقعيت های حساس به جای حساس سياست آمريکا يعنی اسرائيل حمله می کند.
کندوليزا رايس در يکی از آخرين اظهاراتش گفته است جمهوری اسلامی در محاسبه روی اين که به دست آوردن اجماع بين المللی عليه رژيم ممکن نيست دچار اشتباه شده است. به نظر ميرسد اين مساله درست نباشد و رژيم اسلامی ميداند احتمال اجماع بين المللی به علت اين که سازش با طرف قدرتمندتر مفيدتر است بالاست. در حقيقت جمهوری اسلامی تاکنون طوری عمل کرده است که نشان ميدهد طرف مذاکره و منازعه را آمريکا ميداند و امتياز مورد نظر را از آمريکا می خواهد نه از طرف اروپايی يا روسيه يا چين. اين همه بدان معنا نيست که رژيم از انواع مانورهای سياسی و مذاکره و امتياز دادن و گرفتن به اروپا و روسيه و چين استفاده نمی کند. برعکس هر دو طرف يعنی رژيم و آمريکااز اين واسطه ها نهايت استفاده را می برند ولی به منظور فشار گذاشتن بر يکديگر.
در اين رابطه اظهارات ظاهری و ديپلماتيک که در انطباق با فضای سياسی و به منظور تبليغ سياست ويژه ای گفته می شود مهم نيست، مثلا در رابطه با طرح روسيه جمهوری اسلامی وانمود می کند مستقل از سياست آمريکا با روسيه مذاکره می کند و آمريکا نيز با اصرار تاکيد کرد که از طريق روسيه طرحی به ايران نداده است. در حاليکه همه ميدانند که واقعيت غير از اين است و در واقع طرح روسيه يک طرح ميانجی بين آمريکا و رژيم است و آمريکا و اروپا با آن توافق کرده بودند.
در سياست لبه پرتگاه رژيم اسلامی موفق شده است به آمريکا دو چيزی را بدهد که دولت بوش در شرايط کنونی خودش قادر به تامين آن نبود. يکی اين که دولت بوش گرفتار باتلاق عراق، غرق در رسوايی های پی در پی داخلی و بحران اقتصادی که با هزينه های عراق دامنه دار تر شده است، به هيچ وجه خود به تنهايی قادر نبود با سياست های يک جانبه گرايی قبلي، خطر رژيم اسلامی را برجسته کرده و با شيوه های مشابه عراق و بدون اجماع بين المللي، ايران را به شورای امنيت ، محاصره نظامی و شايد در آينده غير قابل پيش بينی به زير حمله نظامی بکشد. اکنون بوش و رايس می توانند ظاهرا کنار بايستند و مواضع خود را از زبان دوستان اروپايی يا قدرت های بزرگ بين المللی اعلام کنند و حتی ظاهر مصالحه جويانه بگيرند. دوم اين که به همان دليل قبلی و بويژه به خاطر مساله عراق بوش نمی توانست به راحتی افکار عمومی مردم غرب و بويژه مردم آمريکا را روی خطر سلاح های هسته ای ايران متمرکز کند. رژيم جمهوری اسلامی بويژه با جلو انداختن احمدی نژاد اين کار را برايش انجام داده است.
  منبع خبر


 

در ايران قرار است به زودی سه زن جوان اعدام شوند

در ايران قراراست كه به زودى سه زن اعدام شوند. بدين مناسبت سازمان عفو بين‌الملل از ايران خواست هرچه سريعتر اعدام مجرمان نوجوان را متوقف كند. خانم روت يوتنر، كارشناس مسائل ايران در شاخه آلمان سازمان عفو بين‌الملل در برابر خبرنگاران گفت كه ايران با اعدام نوجوانان به گونه‌اى شرم آور وظايفى را كه با امضاى تعهدنامه‌هاى بين‌المللى بايد به آن عمل كند زير پا مى‌گذارد.
يكى از اشخاصى كه قرار است اعدام شود نازنين نام دارد و هم اكنون ۱۸ ساله است. نازنين متهم است به اينكه در سن ۱۷ سالگى كسى را كشته است. گزارش‌ها حاكى از آن‌اند كه نازنين براى دفاع از خود در برابر تجاوز دست به اين عمل زده است.
دخترى ديگر به نام دلارا دارابى كه ۱۹ سال دارد نيز در خطر اعدام قرار دارد. دلارا نيز در سن ۱۷ سالگى دست به قتل انسانى زده است.
ايران به عنوان كشورى كه معاهده بين‌المللى در باره حقوق سياسى و مدنى را و نيز معاهده حقوق كودك را امضا كرده است موظف است كه كسانى را كه به هنگام ارتكاب جرم نابالغ بوده‌اند اعدام نكند. با اين حال طبق اطلاعات جمع‌آورى‌شده توسط سازمان عفو بين‌الملل از سال ۱۹۹۰ تا كنون در ايران دست كم ۱۸ نوجوان اعدام شده‌اند. تنها در سال ۲۰۰۵ دست كم ۸ نفر كه به هنگام ارتكاب جرم نابالغ بودند اعدام شدند. دو تن از اين ۸ نفر به هنگام اعدام هم كمتر از ۱۸ سال داشتند.
  منبع خبر


Tuesday, January 17, 2006
 

تنظیم قطعنامه ارجاع پرونده هسته اى رژیم اسلامی به شوراى امنيت

خبرگزارى رويتر به نقل از دیپلماتهای اروپايی گزارش داد سه کشور فرانسه، آلمان و انگلستان در حال تدوین پیش نویس قطعنامه ای هستند که در آن از شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درخواست خواهد شد، پرونده هسته ای رژیم تهران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهد.
ترویکای اروپايی روز گذشته در نشست لندن، سایر کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل را از تصمیم خود مبنی بر تدوین پیش نویس این قطعنامه آگاه کرده است.
به گفته یک دیپلمات اروپايی، متن اين قطعنامه‌ بسیار كوتاه است و فقط از شورای حکام آژانس بين‌المللى انرژى اتمى می خواهد پرونده رژیم تهران را به شوراى امنيت ارجاع دهد.
رویتر به نقل از منابع خود نوشت پس از آنكه روسيه و غرب در باره رژیم تهران به توافق رسيدند، سه کشور بزرگ اروپايی کار پيش‌ نويس قطعنامه‌ ای را آغاز كرده اند كه بر اساس آن، شورای حکام در ماه آينده پرونده رژیم تهران را به شوراى امنيت سازمان ملل ارجاع خواهد داد.
نشست اضطرارى شوراى حكام آژانس بين‌المللى انرژى اتمى قرار است در تاريخ 2 و 3 فوريه (13 و 14 بهمن ‌ماه) در وین برگزار شود.
نيكلاس برنز، معاون امور سیاسی وزارت خارجه‌ آمريكا نیز كه در نشست دیروز لندن حضور داشت، پس از پايان جلسه به رويتر گفت كه اميدوار است شورای حکام آژانس بين‌المللى انرژى اتمى پرونده رژیم تهران را به شوراى امنيت ارجاع دهد.
آقای برنز گفت رژیم تهران تهديدى براى صلح و امنیت‌ بين المللى است و فعالیتهای هسته ایش را بايد فورا متوقف سازد.
  منبع خبر


 

واكنش مقامات رژيم در برابر اجماع جامعه جهاني عليه پرونده هسته اي رژيم

منوچهر متكي وزير امور خارجة آخوندها در مصاحبه با خبرگزاري رويتر واكنش كشورهاي اروپايي به از سرگيري فعاليتهاي مربوط به غني‌سازي توسط رژيم را ”غير منطقي” خواند و گفت، پذيرش تعليق مجدد تحقيقات هسته‌ي...به منزلة ”پذيرفتن يک آپارتايد علمي” خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري رويتر: «متكي اقدام اخير رژيم را كماهميت جلوه داد...اما حاضر نشد امكان آزمايشها روي اورانيوم غنيشده با غلظت پايين را رد كند.وي در پاسخ به اين سوال که ”آيا ايران درنظر دارد آزمايشات غنيسازي با غلظت پايين را در سايت تحقيقاتي نظنز از سر بگيرد” گفت: «هر چيزي که براي تحقيقات لازم است، در آنجا انجام خواهد شد».وزير خارجة آخوندها افزود: «ما اميدواريم که همکاران اروپايي ما عاقلانه، صبورانه اقدام کنند و گامهاي درستي بردارند؛ آنها بسيار خوب مي دانند که ايران کاملاً در دستيابي به حقوق خود جدي است».
ـ كاظم جلالي مخبر كميسيون امنيت مجلس ارتجاع، نسبت به اجماع جهاني عليه پرونده هستهيي رژيم ابراز نگراني كرد و گفت، اروپا، آمريكا و روسيه در حال دستيابي به اجماع براي عدم دسترسي ايران به چرخه سوخت و غني‌سازي اورانيوم هستند،روس‌ها هم از ابتدا با داشتن چرخه سوخت و غني‌سازي توسط ايران مخالف بودند. جلالي كه درجمع خبرنگاران سخن مي گفت، افزود، تاكيد ما همواره بر اين بوده كه نگذاريم روسيه، اروپا و آمريكا بر سر يك محور مشترك به اجماع برسند،اما به نظر مي‌رسد متاسفأنه اين اتفاق در حال وقوع است.
ـ آخوند احمد موسوي معاون پارلماني پاسدار احمدي نژاد گفت: ملت و دولت ايران از حقوق قانوني خود در برخورداري از فن آوري صلح آميز هسته‌اي عقب نشيني نخواهد كرد. وي افزود: ازسرگيري تحقيقات هسته‌اي كه دو سال پيش بصورت داوطلبانه تعليق شده بود، امري عادي است.
ـ دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام آخوندي،بر تلاشهاي رژيم براي كسب سلاح اتمي تاكيد كرد. پاسدار محسن رضايي كه در كاشان سخنراني مي كرد گفت، امروز ايران برغم مخالفت دشمنان مصمم است، فعاليت تحقيقات هسته‌اي خود را با جديت دنبال كند
  منبع خبر


 

به درخواست آمريكا، فروش هواپيما به رژيم ايران لغو شد

دولت آمريكا از شركت برزيلي امپايرخواست كه قرارد داد فروش هواپيماي غيرنظامي به رژيم ايران را لغو كند.
به گزارش، تلويزيون رژيم 25 دي 84 - شب گذشته خبر داد: آمريكا مانع فروش هواپيما به ايران مي شود. دولت جرج بوش به بهانه استفاده شركت برزيلي امپاير از فنآوري آمريكائي، معامله فروش هواپيماهاي غيرنظامي به ايران
  منبع خبر


 

احمدی نژاد باعث ممنوعیت CNN در ایران

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رژیم تهران از امروز فعالیت تلویزیون سی ان ان را در ایران به دلیل آنچه که "تحریف اظهارات احمدی نژاد توسط این شبکه خبری" نامید، ممنوع کرد.
رژیم تهران از اینکه تلویزیون سی ان ان در یکی از گزارشهای خود به نقل از احمدی نژاد گفته بود جمهوری اسلامی در پی دستیابی به سلاح اتمی است، سخت برآشفته شده است.
احمدی نژاد می گوید که در مصاحبه مطبوعاتی خود گفته بود جمهوری اسلامی در پی تکنولوژی اتمی است، نه سلاح اتمی.
یکی از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز به خبرگزاری فرانسه گفت سی ان ان ممنوع شد.
این وزارتخانه با انتشار بیانه ای اعلام کرد "از آنجا که تلویزیون سی ان ان طی سالهای گذشته بر خلاف آنچه که از یک رسانه حرفه ای انتظار می رفت، عمل کرده و همچنین خبرنگار این شبکه خبری اظهارات روز شنبه رئیس جمهور احمدی نژاد را تحریف کرده است، فعالیت خبرنگاران این تلویزیون در ایران ممنوع می شود و از این پس خبرنگاران سی ان ان نمی توانند وارد ایران شوند."
  منبع خبر


 

خودکشی دسته جمعی در استان آذربایجان به خاطر فقر

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسکانیوز، پدر یک خانواده شش نفری در ارومیه به خاطر فقر مالی، به قصد خودکشی، خود و اعضای خانواده‌اش را با قرص و مرگ موش مسموم کرد.
به گفته روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان غربی، بر اثر این خودکشی، پسر 8 ساله و دختر 13 ساله خانواده جان باختند و پرونده به شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه سپرده شد.
خودكشى كارمند پيمانى شركت مخابرات به خاطر فقر
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، مردى 40 ساله با پرت كردن خود از ساختمان 15 طبقه شركت مخابرات، واقع در خيابان شريعتى تهران خودكشى كرد.
اين مرد كه "حسين ــ ح" نام داشت و از كاركنان قراردادى يكى از شركت‌هاى پيمانكارى مخابرات بود، بعد از ظهر امروز به طبقه 12 ساختمان مذكور رفت و خود را از پشت ساختمان كه امتداد آن به نقطه‌اى خلوت مي‌رسيد، پرت كرد.
به گفته برخى شاهدان، در جيب اين مرد كه صورت وى به طرز فجيعى متلاشى شده بود، نامه‌اى يافت شد كه در آن ذكر شده بود: "حقوق ناچيزى كه من مي‌گيرم‏‏، كفاف زندگى خانواده‌ام با سه فرزند را نمي‌دهد."
گفتنى است جسد اين مرد به دليل سقوط به نقطه‌اى خلوت، ساعتى پس از حادثه و زمانى يافت شد كه كارمندان ديگر متوجه غيبت وى در محل كارش شدند.
  منبع خبر


Sunday, January 15, 2006
 

جان كري: هند بايد منبع انرژي ديگري غير از ايران پيدا كند

"جان كري" سناتور دموكرات آمريكايي گفت: هند بايد به جاي اينكه براي دستيابي به نيازهاي سوخت طبيعي خود به ايران وابسته باشد، گزينه‌‏هاي جايگزيني پيدا كند. به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران(ايلنا)، كري با تأكيد بر موضع دولت آمريكا درباره پروژه خط لوله گاز ايران به پاكستان و هند، گفت: هند نيازهاي انرژي عظيمي دارد و كشور مستقلي هم است و نيازهاي خود را از منابعي كه معتقد است مناسب است تأمين مي‌‏كند با اين حال ايران تنها منبعي نيست كه براي هند سوخت فسيلي فراهم مي‌‏كند. به نوشته روزنامه اينديا ديلي، كري گفت كه مسيرهاي متفاوت قابل دسترسي براي اين اقدام وجود دارد كه اين امر به طور رسمي بيان شده و از سوي رسانه‌‏ها نيز گزارش شده است بنابراين هند بايد اين روش‌‏ها را كشف كند به جاي اينكه سوخت فسيلي را از كشوري تأمين كند كه "در تلاش براي ساخت بمب هسته‌‏اي و حامي تروريسم"
  منبع خبر


 

يك موسسه تحقيقاتي در آمريكا تصاوير ماهواره اي جديدي از تاسيسات اتمي نطنز منتشر كرد

تصاویر ماهواره ای جدید موسسه تحقيقاتي آمريكايي «دانش و امنيت بين المللي» از تاسيسات اتمي نطنز نشان مي دهد که ساخت و سازهاي گسترده اي در اطراف آن درحال انجام است.
این تصاویر که دوم ژانويه به ثبت رسيده اند حاکی است هفت ساختمان جدید طي يک سال اخير احداث شده اند. قائم مقام موسسه تحقيقاتي دانش و امنيت بين المللي در واشنگتن گفت: هنوز به طور دقيق مشخص نيست که بهره برداري جمهوري اسلامي از اين ساختمان ها با چه هدفي است. تصوير ماهواره اي منتشر شده همچنين مکان تقريبي تونل هاي زيرزميني در تاسيسات نطنز را مشخص می کند كه در آنها حدود 50 هزار دستگاه گریز از مرکز برای غنی سازی اورانیوم قرار گرفته اند.
امروز شنبه يك موسسه خصوصي در واشنگتن، عكس هاي ماهواره اي جديدي از تاسيسات هسته اي ايران منتشر كرد كه نشان مي دهند در يك سال اخير تاسيسات
  منبع خبر


 

برپایی تظاهرات در آلمان برای آزادی مدیر سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

برای آزادی بی قید و شرط منصور اصانلو و در حمایت از خواسته های کارگران و کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، بعد از ظهر شنبه تظاهراتی در شهر کلن برگزار شد.
بر پیشانی فراخوان این تظاهراتی با خطی درشت به زبان آلمان آمده: «دعوت به تظاهرات آرام و ایستاده برای آزادی منصور اصانلو و دفاع از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران».
خانم سیمین اصفهانی یکی از دست اندرکاران این برنامه در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: ما جمعی از ایرانیان تبعیدی و پناهندگان سیاسی مقیم آلمان امروز تظاهراتی را برپا کردیم که بر طبق نظر پلیس باید بدون شعار برگزار می شد و ما پلاکاردها و شعارهایی در دست داریم و خواهان آ‍زادی منصور اصانلو هستیم و خواست بعدیمان به رسمیت شناختن این سندیکا است و کلا از مبارزات کارگران و کل مبارزات دموکراتیک مردم ایران حمایت می کنیم
  منبع خبر


 

اتمام سوخت؛‌ دلیل اصلی سقوط هواپیمای شهید کاظمی

فردا نیوز : منابع آگاه می گویند دلیل سقوط هواپیمای فالکن سپاه پاسداران، تمام شدن سوخت آن بوده است. به گزارش خبرنگار فردا یک منبع مطلع در این باره گفت: در جریان سقوط هواپیمای سپاه در نزدیکی ارومیه در هفته گذشته که در ضمن آن سردار احمد کاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه و چند فرمانده ارشد دیگر سپاه کشته شدند، ظاهرا به دلیل خرابی آمپر سوخت هواپیما، خلبان قادر به تشخیص مقدار سوخت واقعی هواپیما نبوده است. البته اگر نقص فنی در چرخهای هواپیما بروز نمی کرد هیچ مشکلی ایجاد نمی شد اما با باز نشدن چرخها، هواپیما قادر به فرود در فرودگاه ارومیه نبود و پس از چند بار دور زدن، در راه بازگشت و با تمام شدن سوخت، هواپیما سقوط کرد.
گفته می شود خلبان تمام شدن سوخت را به برج مراقبت اطلاع داده و خواستار راهنمایی برای فرود در مزارع اطراف روستای امامزاده آیدین لو در 10 کیلومتری ارومیه شده است اما موفق
  منبع خبر


 

هفتادمین زادروز ساعدی روز

گزارشی از مراسم بزرگذاشت گوهرمراد همه آمده بودند تا از غلامحسین ساعدی بگویند؛
عصر دیروز جمعی از اهالی ادبیات، تئاتر و سینما، یاد غلامحسین ساعدی را در هفتادمین سال‌روز تولدش گرامی داشتند. به گزارش ایسنا، در ابتدای مراسم که برادر این نویسنده معاصر میزبان آن بود و جواد مجابی اجرایش را بر عهده داشت، فیروزه جوادی این گردهمایی را نه آغازی دوباره برای غلامحسین ساعدی، که تجدید پیمانی برای هنر و ادبیات ایران دانست. او همچنین از بنیان‌گذاری جایزه نمایشنامه‌نویسی «گوهر مراد» خبر داد که به‌صورت سالیانه برگزار خواهد شد و آن‌را در زمستان سخت این روزگار مامنی برای اهل فرهنگ دانست.
عزت‌الله انتظامی از خاطره‌ی بازی در نمایش‌های ساعدی به کارگردانی جعفر والی و ساخت فیلم « گاو» به کارگردانی داریوش مهرجویی گفت. «مش حسن» فیلم گاو همچنین از شب مردن جهان پهلوان تختی گفت و رفتنش با ساعدی بر سر
  منبع خبر


 

هفتادمین زادروز ساعدی روز

گزارشی از مراسم بزرگذاشت گوهرمراد همه آمده بودند تا از غلامحسین ساعدی بگویند؛
عصر دیروز جمعی از اهالی ادبیات، تئاتر و سینما، یاد غلامحسین ساعدی را در هفتادمین سال‌روز تولدش گرامی داشتند. به گزارش ایسنا، در ابتدای مراسم که برادر این نویسنده معاصر میزبان آن بود و جواد مجابی اجرایش را بر عهده داشت، فیروزه جوادی این گردهمایی را نه آغازی دوباره برای غلامحسین ساعدی، که تجدید پیمانی برای هنر و ادبیات ایران دانست. او همچنین از بنیان‌گذاری جایزه نمایشنامه‌نویسی «گوهر مراد» خبر داد که به‌صورت سالیانه برگزار خواهد شد و آن‌را در زمستان سخت این روزگار مامنی برای اهل فرهنگ دانست.
عزت‌الله انتظامی از خاطره‌ی بازی در نمایش‌های ساعدی به کارگردانی جعفر والی و ساخت فیلم « گاو» به کارگردانی داریوش مهرجویی گفت. «مش حسن» فیلم گاو همچنین از شب مردن جهان پهلوان تختی گفت و رفتنش با ساعدی بر سر
  منبع خبر


 

دستبرد به منزل وزیر دولت خاتمی

بیت المال مسلمین باز ستانده می شود !!
ادوار نیوز : یک منبع نزدیک به وزیر سابق تعاون از سرقت منزل وی خبر داد. این منبع آگاه به ادوار نیوز گفت: سه شنبه شب مورخ 20/10/84 زمانی که ساکنین منزل وزیر سابق تعاون حضور نداشتند افراد ناشناس در عملیاتی ماهرانه و مشکوک گاوصندوق دیجیتالی کوچک "علی صوفی" وزیر سابق تعاون را با دریل سوراخ کرده و محتوی آن را ربودند و نامه‌ای نیز در گاوصندوق باقی گذاشتند.
در این نامه که ضمیمه پرونده شده آمده است: «بسیج لشکر مخلص خداست بنا بر فتوای مراجع عظام اموال بیت المال مسلمین که در تصرف اشخاص است و از آنها استفاده می شود می بایست به هر نحو ممکن به بیت المال بازگردانده شود. لذا اموال متصرفه توسط جنابعالی به این وسیله باز ستانده می شود. ان شاء الله بسیج ما همواره مورد عنایت و لطف پروردگار قرار گیرد. ضمناً بعد از حسابرسی و تفکیک ، اموال شخصی شما مسترد خواهد شد.»
  منبع خبر


 

راهپیمایی بزرگ زنان علیه قوانین زن ستیز جمهوری اسلامی

کارزار زن: اطلاعیه شماره 1
اگر مخالف سنگسار هستید!
اگر مخالف حجاب اجباری هستید!
اگر مخالف بازداشت و آزار زنان هستید!
اگر مخالف فرود آمدن شلاق بر پیکر زنان هستید!
اگر مخالف هر شکلی از مرد سالاری هستید!
اگر مخالف کلیه قوانین نابرابر و قرون وسطایی جمهوری اسلامی علیه زنان هستید!
به راهپیمایی بزرگ زنان علیه قوانین زن ستیز جمهوری اسلامی در 8 مارس 2006 بپیوندید!
بیش از 25 سال از حیات یکی از زن ستیز ترین حکومتهای جهان می گذرد. حکومتی که ستم بر زنان و سرکوب و بی حقوقی مفرط آنان یکی از پایه های اصلی اش را تشکیل می دهد. بیش از 25 سال از مبارزه و مقاومت زنان علیه فرودستی و بی حقوقی شان در همه عرصه های سیاسی، حقوقی، فرهنگی، اقتصادی می گذرد. زنان شلاق، سنگسار، زندان و شکنجه و اعدام را به جان خریدند، اما تن به احکام قرون وسطایی شریعت ندادند.
  منبع خبر


 

سوابق تشکیلاتی شبه نظامیان

روز: ظهور طبقه جدید – ۲۰ جلال یعقوبی حجت الاسلام پروازی ادامه می دهد: «"عبداللهی" از بچه های ‏ ذوالقدر است و سلطانپور بدست باهنر هدایت می‌شود. من مدت ها با این ها بودم. چند سال قبل مسائل امر به معروف و نهی از ‏منکر را مطرح می کردند. "عبداللهی" که یک چشم اش را در جنگ از دست داده اصرار می کرد که ‏مرا هم به دنبال خودشان بکشاند. گفتند این همان است که به زن ها اسید پاشیده، بسیار ناراحت شدم و او ‏خودش موضوع را فهمید و رفت.
در سال ۱۳۷۲ ما "انصارحزب الله" را کامل کردیم. »
عبدالحمید محتشم[یا عبداللهی و به روایتی دیگر گودرزی] همان مدیر مسئول نشریه یالثارات الحسین ارگان رسمی گروه انصار حزب الله است. محتشم از دوستان حسین محمدی معاون سیاسی سابق صدا و سیما - گویا محمدی امروز از اعضای مرکز مطالعات استراتژیک سپاه پاسداران است- و از شرکت کنندگان در هیات بنی فاطمه بوده است.
  منبع خبر


Saturday, January 14, 2006
 

کارتن خوابى در تهران و کلان‌شهرهاى دیگر ایران!

زاغه‌نشينى و آلونك‌نشينى در رژيم پهلوى از ديد منتقدان و جامعه‌شناسان لكه ننگى به شمار می‌رفت. حال پايتخت ايران علاوه بر اين مشكل، با كارتن خوابى انبوه شهروندان مواجه است. در شهر قم حتى قبرستان‌ نشينى و قبرستان‌خوابى هم رايج است.
عناوينى از چند خبرگزارى:
­­­– اعتياد، فحشاء، كودكان كار و خيابان، دستفروشى، گدايى و بی‌خانمانى، روى ديگر چهره تهران و ساير كلان شهرهاى ايران هستند.
– هفده نماينده مجلس پيشنهاد طرح الزام دولت به اقدام قانونى جمع آورى و ساماندهى كامل مجموعه افراد كارتن خواب را مطرح كرده‌اند.
– رييس شوراى شهر تهران ميگويد تعدادى از كارتن خواب ها دچار بيماريهايى همچون ايدز و هپاتيت هستند.
– مدير كل آسيب هاى اجتماعي شهردارى تهران گفت شهردارى هر شب به كمك چهار گشت سيار پس از جمع آوري زنان كارتن خواب آنها را تحويل مراجع ذيربط ميدهد........... متن کامل
  منبع خبر


 

اتومبیلهای۱۵۰ میلیون تومانی را چه کسانی سـوار میشوند؟!

سالهاي متمادي رژيم جمهوري اسلامي با بهانه قرار دادن دروغين حمايت از صنايع داخلي، مخصوصا صنايع مونتاژ اتومبيل ( عمدتا در انحصار و انقياد طايفه رفسنجاني ) ورود هر گونه اتومبيل خارجي، باستسناء اتومبيلهاي ضد گلوله و مجهز به زره پوش براي خودشان ، بكشوررا ممنوع كرده بود . البته در همان سالها هم سالانه صدها و شايد هزاران دستگاه اتومبيل لوكس وتشريفاتي و مجهز به انواع وسائل حفاظتي – مخابراتي همانگونه كه اخيرا احمدي نژاد نيز بدان اشاره داشت بصورت محرمانه براي استفاده آقايان وآقازاده ها و ديگر جيره خواران و سر سپردگان رژيم منع قانوني نداشت و اين انبوه اتومبيل براحتي نوشيدن يك جرعه اب از بنادر پنهان واقع در حاشيه خليج هميشه فارس ترخيص و با دستورنايب امام زمان يعني شخص ولي فقيه شماره و در اختيار ملايان ارباب قدرت قرارميگرفت .
بعد از ظهور دولت رياكارخاتمي و اصلاح طلبان نادرويش و دزد و غارتگر و به تبع آن گسترش دامنه دزديها و تاسيس شركتهاي اقماري و هرمي و بنگاههاي اقتصادي متعدد در اقصي نقاط كشورو دنيا كه اين روزها گندش در امده و بخش كوچكي از آنها برملا گرديده و در روزنامه ها درز مينمايد ورود اتومبيلهاي خارجي هم در سطحي بظاهر محدود ازاد اعلام شد ، بنحويكه ديده ميشد بعضي اقايان و اقازاده ها و... با اتومبيلهاي آنچناني مشغول تردد ؤ اقازاده هاشان مشغول عياشي در خيابانهاي بالاي شهر بوده اند وهنوز هم هستند ........... متن کامل
  منبع خبر


 

حقوق بشر و دوئل احمدي نژاد با غرب !

احمدي نژاد ناشناس ترين چهره اي بود كه در يك انتخابات غير دمكراتيك به رياست جمهوري رسانيده شد . اگرچه اودر دور اول انتخابات ظاهرا در رديف سوم قرار گرفت ، اما همان نيروئي كه سرنوشت انتخابات را در دست گرفته بود (نيروي نظامي...! )، تصميم گرفت تا كروبي را از و احمدي نژاد را از رديف سوم به دوم ارتقا دهد تا زمينه لازم براي حضور در مرحله دوم فراهم شود .
آنها بر اين واقعيت وقوف داشتند كه تنفر عميق توده هاي مردم از رفسنجاني به اندازه اي است كه هر كسي در مقابل آن به رقابت برخيزد، بي ترديد برنده انتخابات استصوابي و غير عادلانه خواهد بود ، ولو اينكه او فردي باشد كه فاقد وجه سياسي باشد و مردم از ديدگاههاي سياسي او هيچ اطلاعي نداشته باشند .
مردم در سوم تير ماه ۱۳۸۴ به كسي راي دادند كه از طرف مجامع بين المللي يا گروهاي مستقل سياسي ، هيچ نظارتي بر آن صورت نگرفته بود . ( ضمن اينكه من به اين راي گيري و نتايج آن هيچ اعتقاد و اعتمادي ندارم ) بهمين دليل هم وقتي ميگويم ، مردم راي داده اند بر پايه يك تسامح درجهت تحليل نتايج بعدي است ونه اينكه به چنين چيزي باور داشته باشم ، كه از مواضع احمدي نژاد بعنوان يك راست افراطي و جنگ طلب هيچ اگاهي نداشتند . با وجود اينكه نخبگان سياسي و حتي رقباي او در جناح اصلاح طلب ، هشدار داده بودند كه ظهوراحمدي نژاد مترادف است با ظهور فاشيسم، اما بخشي ازتوده هاي نا آگاه به اين هشدار هيچ اعتنائي نكرده وفريب شعارهاي انتخاباتي او مبني بر مبارزه با فقر ، فساد و تبعيض را خورده و در دام فريب (نيروي نظامي ) گرفتار شده وعملا به سياهي لشكربي جيره ومواجب نيروي نظامي تبديل شدند . اينك كه ۵ ماه از آن انتخابات ميگذرد ، احمدي نژاد در كنار برخي اقدامات عوام فريبانه، منجمله حذف تشريفات و برخي هزينه هاي غير ضرور، ماهيت اصلي خود را رو كرده است .......... متن کامل
  منبع خبر


 

یک زن فعال سیاسی در کردستان ربوده شد و مورد شکنجه قرار گرفت .

سازمان دفاع ازحقوق بشر کردستان در اطلاعیه ای که روز چهارشنبه منتشر کرد، ضمن تاکید بر افزایش روند احضار و بازداشت فعالان این سازمان، خبرداد که یکی از فعالان زن کرد، ربوده شد و آزار و شکنجه دید. این اطلاعیه احضار، بازداشت و محاکمه برخی فعالان سازمان را ادامه روند فشارهای سازمان یافته و غیرمستقیم نیروهای امنیتی، انتظامی و قضایی بر سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان عنوان کرد.
محمد صدیق کبودوند دبیر سازمان دفاع ازحقوق بشرکردستان، در مصاحبه با رادیو فردا می گوید تعدادی از اعضای این سازمان در شهرهای بانه، مهاباد و اشنویه در معرض تهدید و خطر بازداشت هستند. وی می گوید روز یکشنبه خانم سروه کامکار از اعضای کمیته زنان سازمان دفاع ازحقوق بشر کردستان به مدت پنج ساعت ربوده شده مورد آزار و شکنجه قرار گرفت..... متن کامل
  منبع خبر


 

بیانیه شماره ۳۴ سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان .

تهديد و فشار بر فعالان حقوق بشر پايان يابد!
وجدانهای بیدار
متعاقب افزایش فشارهاي سازمان يافته و غير مستقيم نيروهاي امنيتي و انتظامي و قضايي بر سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان و در ادامه احضار و بازداشت و دادگاهي تعدادي از فعالان اين سازمان ازجمله؛ سامان رسول پور، هيمن محمودي، محمد ظاهر احمدي پور و غفور محمدی تحت عناوين و اتهامات مختلف، روز يكشنبه ۱۸ دي ماه ۱۳۸۴ خانم سروه كامكار از سوي گروهي مسلح وابسته به نيروهاي نظامي ربوده شده و به مدت ۵ ساعت تحت شكنجه ربايندگان قرار گرفته است. در همين رابطه برخي ديگر از اعضاي اين سازمان نيز مورد تهديد قرار گرفته و با خطر بازداشت مواجه گرديده اند.
سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان، ضمن اعتراض شديد نسبت به برخوردهاي غيرقانوني و تهديد و بازداشت و شكنجه اعضاي اين سازمان از سوي گروههاي مسلح دولتي، هرگونه پرونده سازي و انتساب فعالان حقوق بشر، به احزاب و گروههاي سياسي مخالف را، صرفا وسيله اي در جهت تسهیل برخورد و يا به انفعال كشانيدن اعضاي فعال سازمان قلمداد نموده و آنرا محكوم مي نمايد و خواهان پايان يافتن اينگونه اقدامات غيرقانوني است. بديهي است اين سازمان حق ارجاع شكايات و مراجعه به سازمانهاي بين المللي را براي خود محفوظ داشته و در صورت تداوم و عدم قطع فشارها، تهديدها و ايذا و اذيتها، براي اعاده و ايفاد حقوق فعالان حقوق بشر از طريق مراجع جهاني اقدام خواهد كرد.
تهران: ۲۱ دي ماه ۱۳۸۴ / 11 ژانويه 2006 --- سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان
  منبع خبر


 

وثایق تودیع شده رویا طلوعی درآستانه توقیف قرار گرفت!


با فشار نیروی قضایی برای برگرداندن دکتر طلوعی به داخل کشور، وثایق تودیع شده ایشان با خطر توقیف و مصادره، مواجه شده است.
خانم رویا طلوعی که مدتی است جهت گذراندن یک دوره آموزشی درخارج از کشور بسر میبرد، جهت مراجعت به کشور، از سوی نیروهای امنیتی و قوه قضاییه تحت فشار قرارگرفته است. از سویی ضامنین ایشان نیز تهدید شده اند به اینکه چنانچه دراسرع وقت متهم (رویا طلوعی) را به مراجع مربوط معرفی نکنند، اموال و وثایق تودیع شده آنان مصادره خواهد شد.
دکتر رویا طلوعی در جریان حوادث تابستان گذشته مدتی را در بازداشت بود و سپس با قرار وثیقه یک میلیارد ریالی آزاد شد.
شایان ذکر است جلسه اول دادگاه دکتر طلوعی و آقایان اجلال قوامی و سعید ساعدی در۳۰ آذر ماه برگزار شد. درآن جلسه خانم طلوعی حضور نداشت و وکلای ایشان به عدم مطابقت قرار بازپرس با کیفرخواست صادره از سوی معاون دادستان ایراد گرفتند.لذا رسیدگی به پرونده مشترک سه روزنامه نگار کرد و تعیین تکلیف در مورد ایرادات وارده و ادامه دادگاهی به آینده موکول گردیده است.
تنظیم: ۲۲ دی ماه ۱۳۸۴ --- گزارشگران سازمان دفاع ازحقوق بشرکردستان
  منبع خبر


Thursday, January 12, 2006
 

تجمع اعتراضى كارگران ميدان گازى مشترك پارس جنوبى

جمعى از كارگران شاغل در فازهاى ‪ ۷، ۶‬و ‪ ۸‬طرح توسعه ميدان گازى مشترك پارس جنوبى چهارشنبه شب در اعتراض به وضعيت غذايي، تجمع اعتراض آميز برگزار كردند.
يك مقام آگاه در عسلويه پنجشنبه با تاييد اين خبر به خبرگزارى جمهورى اسلامى گفت:حدود ‪ ۳۰۰‬كارگر در "گيت هفت" مربوط به شركت مشاركتى"‪ "TIGD‬در اعتراض به آنچه نامطلوب بودن وضعيت غذاى ارايه شده در سلف سرويس ناميدند، دست به برگزارى تجمع اعتراض آميز زدند.
اين مقام آگاه ادامه داد: با حضور نيروى انتظامى و فراخواندن كارگران به آرامش، آنها به كمپ مسكونى و محل استراحت خود رفتند.
وى بيان داشت: پيش از اين نيز مواردى از اعتراض شمارى از كارگران به وضعيت غذايى گزارش شده بود.
گزارشهاى دريافتى حاكى از انتقال يكى از كارگران سلف سرويس براى مداوا به مراكز درمانى در منطقه است.
روز جارى كليه كارگران در محل كار خود حاضر شدند.
بخشدار عسلويه روز سه‌شنبه هفته جارى در نشستى با مسوولان شركتهاى فعال در پارس جنوبى خواستار توجه بيشتر به مسايل رفاهى كارگران در اين منطقه به ويژه وضعيت غذا، اسكان و پرداخت به موقع مطالبات آنها شده بود.
بيش از ‪ ۴۰‬هزار نيروى كار در پارس جنوبى به فعاليت اشتغال دارند.
  منبع خبر


 

فراخوان گزارشگران بدون مرز برای دفاع از آزادی بيان

گزارشگران بدون مرز از کاربران و وبلاگ نويسان مى خواهد طومار برای مسئوليت پذيری شرکت های بزرگ را امضا کنند
در ششم ژانويه گزارشگران بدون مرز ٦ پيشنهاد مشخص برای تضمين رعايت آزادی بيان به شرکت های بزرگ بخش اينترنت که با کشورهای سرکوبگر آزادی بيان همکاری اقتصادی دارند، ارائه کرد.
توصيه ها و طومار خطاب به دولت و نمايندگان امريکا است چرا که شرکت های مورد اتهام در اين کشور مستقر هستند. در عين حال همه کشورهای دمکراتيک نيز مورد خطاب اين درخواست قرار مى گيرند، اين طومار برای دبير کل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی OCDE و مسئولان اتحاديه اروپا نيز ارسال مى شود.
توصيه های گزارشگران بدون مرز :
سرويس های نامه الکترونيکی
شرکت های امريکايى اجازه نداشته باشند که ميزبانى سرورهای ای ميل خود را در کشورهای سرکوبگر نصب کنند. اگر مقامات کشوری سرکوبگر خواهان دريافت اطلاعاتى شخصى در باره ی يکى از استفاده کنندگان سرويس های ی نامه الکترونيکی ارائه شده توسط يکى از شرکت های آمريکايى ست، بايد اين درخواست را در چارچوب قوانين نظارتى امريکا انجام دهد.
موتورهای جستجوگر
موتور های جستجوگر نبايد فيلتر های اتوماتيک سانسور کننده ی حرف های کليدی به اصطلاح "حفاظتى" را در خود جای دهند. ليستى از اين به اصطلاح حرف های کليدی "حفاظتى" مانند دمکراسى ، حقوق بشر را بايد جهت عدم استفاده برای سانسور به قوانين مدنى و يا آئين نامه متضمن اخلاق حرفه ای اضافه کرد.
ميزبانى سايت ها، وبلاگ ها و سالن های گفتگو و ...
شرکت های امريکايى مجاز به نصب سرورهای ميزبانى خود در کشورهای سرکوبگر نباشند. اگر مقامات کشوری سرکوبگر خواهان مسدود و تعطيل کردن سايتى و عدم انتشار نوشته ای توسط يکى از شرکت های آمريکايى خدمات دهنده هستند؛ بايد اين خواست را در چارچوب قوانين نظارتى امريکا انجام دهند. و همچون مورد موتور های جستجوگر شرکت ميزبان اجازه نداشته باشد فيلترهای اتوماتيک سانسور کننده ی حرف های کليدی "حفاظتى" را بکار گيرد.
تکنولوژی سانسور اينترنت
در اين باره گزارشگران بدون مرز دو پيشنهاد ارائه مى کند :
الف: شرکت های امريکايى مجاز به فروش برنامه های سانسور کننده اينترنت به کشورهای سرکوبگر نباشند.
ب : اين برنامه ها بهر حال به فروش خواهند رسيد، اما بايد در کدهای آنها ليستى از حرف های کليدی "حفاظتى" نصب شود که سانسور را از نظر فنى امکان ناپذير کند.
تکنولوژی و ابزار مراقبت اينترنت
برای فروش تکنولوزی و ابزارهای کنترل و مراقبت و يا فنون و امکاناتى که اجازه مى دهند مکالمات الکترونيکى شنود شوند. و يا ابزار و تکنيک هايی که به شکل تخصصى برای کنترل و مراقبت کاربران ساخته شده اند، به کشورهای سرکوبگر، شرکت های امريکايى بايد اجازه نامه ی اداره ی تجارت را به شکل مشخص دريافت کنند.
آموزش
برای هر گونه برنامه آموزشى در باره ی کنترل و سانسور اينترنت در يک کشور سرکوبگر، شرکت های امريکايى بايد اجازه نامه ی اداره ی تجارت را به شکل مشخص دريافت کنند.
ليستى از کشورهای سرکوبگر بر اساس مدارک اداره ی دولت امريکا بايد تهيه شود و آئين نامه اخلاق حرفه ای و يا قوانين مدنى در آن ملحوظ شوند. اين ليست بايد مرتبا به روز شود.
توضيح : هدف اين توصيه ها حفظ و تامين آزادی بيان است و همکاری های بين دولت ها در عرصه های ضروری مبارزه با تروريسم، سواستفاده های جنسى از کودکان و بزهکاری اينترنتى را شامل نمى شود.
برای حمايت از اپن خواست ها طومار گزارشکران بدون مرز را امضا کنيد.
http://www.rsf.org/article.php3?id_article=16118
گزارشگران بدون مرز ازهمه ی کاربران مى خواهد در اين کارزار مهم برای مبارزه با سانسور، به هر طريق که مى توانند، با امضا کردن و تشويق به امضا و حمايت از طومار، انتشار خبر آن، دادن پيوند به صفحه سايت برای امضا و .. همياری و از آن حمايت کنند.
  منبع خبر


 

فشارشديد برروزنامه نگاران ايران باعث شده برخی حتی به مشاغل ديگرروی بياورند

راديو آلمان
,دستورهاى نانوشته, براى روزنامه‌نگاران و خبرگزاريها در ايران

فشار بر روزنامه‌نگاران در ايران در سالهاى گذشته مدام سيرى صعودى داشته و اشكال اين فشار نيز هر از گاهى تغيير كرده است. اين فشارها تا حدى‌ست كه گاه حتا روزنامه‌نگاران معترض و طرفدار گردش آزاد اطلاعات، براى گذران زندگى خود، به حوزه‌هاى ,كم‌خطرتر, روى مى‌آورند و حتا در مواردى حرفه‌اى ديگر را برمى‌گزينند. گزارشى در مورد شيوه‌هايى كه پس از روى كار آمدن دولت جديد، براى فشار بر روزنامه‌نگاران و مطبوعات به كار گرفته مى‌شود:
روزنامه‌نگاران مستقل و فعالان مطبوعاتى در ايران سخن از نوعى برخورد پنهان با كاركنان نشريات و حتا برخى از خبرگزاريهاى رسمى كشور در جهت فشار بر آنان مى‌دهند. از جمله آنچه كه در اين محافل شنيده مى‌شود، اخطار برخى مراكز دولتى به بعضى خبرگزاريها در مورد انتشار اخبار مربوط به احضار، بازداشت، و يا محاكمه روزنامه‌نگاران و دگرانديشان سياسى است. عيسى سحرخيز روزنامه‌نگار و عضو شوراى مركزى ,انجمن دفاع از آزادى مطبوعات, در مورد ميزان صحت اين خبر، با تاكيد بر اينكه تاكنون ,انجمن دفاع, گزارشى رسمى در اين خصوص دريافت نكرده مى‌گويد: ”تنها منبع خبرها، در شرايطی که سانسور و خودسانسوری هست، اين خبرگزاري‌ها نيستند. مخصوصا با توجه به اين هيات نظارتی که ايجاد کرده‌اند و مي‌روند به سمتی که رسانه‌های خبری و خبرگزاری ها را هم بگونه‌ای تحت کنترل بگيرند و آنها را هم مجبور بکنند که سانسور و خودسانسوری بيشتری را انجام بدهند. طبيعي‌ست که اگر اينها هم نباشند، تا يک چيزی اتفاق بيفتد بگونه‌ای خبرش منتشر مي‌شود و آنموقع کسان ديگری استفاده مي‌کنند. اينکه از يک خبرگزاری رسمی يا غيررسمي، دولتی يا غيردولتي، ذکر بشود، اينکه مستند باشد يا اينکه نه، يک فردی يا يک وبلاگی يک حادثه‌ای را بنويسد از لحاظ سازمانهای بين المللی هيچ با همديگر فرقی نمي‌کند که اينها فکر بکنند صورت مسئله را حذف بکنند و اگر فرضا خبری شد که ايسنا نوشته يا ايلنا و يا در فلان وبلاگ نوشته بشود اين موضوع منتفی ست“.
فشارها در طول ماهها و سالهاى گذشته بر روزنامه‌نگاران باعث شده كه آنها راههاى مختلفى را براى خويش برگزينند و حتا به مشاغل ديگرى روى بياورند. عيسى سحرخيز در يك جمع‌بندى، تاثير فشار سالهاى اخير بر روزنامه‌نگاران را چنين شرح مى‌دهد: ”گروههايی هستند که مستقل و آزاديخواه هستند و حاضر نيستند بهيچوجه مباحث‌شان سانسور بشود و آنها به آن نحوه‌ای که بنا بود در مطبوعات فعاليت بکنند، خودشان رفته‌اند کنار و قرارشان اينست، زمانيکه مطبوعات آزاد در ايران شروع به فعاليت بکند، آنها عمل بکنند. گروه ديگری هستند که بخشی از گروه اول هستند.‌ ولی اگر بخواهند حرفی هم بزنند، به دليل حساسيتی که در قوه‌ی قضاييه وجود دارد آنها را بنوعی غيرمستقيم ممنوع‌القلم يا ممنوع‌الحضور در رسانه‌ها کرده و مديران مسئول هم اين مسئله را رعايت مي‌کنند و از اين افراد بگونه‌ای استفاده نمي‌کنند. گروه ديگری باز هستند که ملاحظات خودشان را دارند و به اين نتيجه رسيده‌اند که اين حرفه کار خطرپذيری هست و به حرفه‌های نزديکتر به اينکار، مثل روابط عمومي، مراجعه کرده‌اند، يا اصلا اين حرفه را کنار گذاشته‌اند و برای امرار معاش خودشان به کار ديگری مي‌پردازند. يک گروه ديگری هم هستند که بهرحال پذيرفته‌اند روزنامه‌نگارند و چاره‌ای هم غير از اين ندارند و در اين شرايط سانسور و خودسانسوری مشغول بکار هستند. البته بايد توجه بکنيم، عمدتا اينها کسانی هستند که در روزنامه‌های سراسری عمل مي‌کنند. اما، البته، خيلي‌ها هم هستند که در بخش گسترده‌ی مطبوعاتی که بوده و در زمان اصلاحات گسترده‌تر شده است ترجيح می دهند در نشريات تخصصی کار بکنند. امکان دارد تغيير حوزه داده باشند، مثلا از فعاليت سياسی رفته باشند به مسايل اجتماعي، اقتصادی و يا، حتا، ورزشی. اين عده از قبل تکليف‌شان مشخص بود و نقش روزنامه‌نگاری وابسته را داشتند و آنچيزی را که به آنها دستور مي‌دادند و يا در ذهنشان القا مي‌کردند انجام مي‌دادند و بگونه‌ای بجای اينکه خبرنگار باشند، خبربيار هستند و مثل زمان شاه کافي‌ست يک بيانيه‌اي، دستوري، هر چيزی به آنها بدهند همان را درج مي‌کنند و خودشان بر روی اخبار با نگاه مستقل اعمال نظر نمي‌کنند و فکر مي‌کنند بهتر است يک خبربيار دولتی و حکومتی باشند“.
حال پرسش اين است كه كلا سانسور كه يكى از اصلى‌ترين مشكلات روزنامه‌نگاران و حتا كاركنان خبرگزاريهاى رسمى‌ست، در دولت جديد چه شيوه‌هايى دارد و چگونه عمل مى‌كند؟ عيسى سحرخيز: ” ما شاهد يکنوع فشارهايی هستيم، هم از لحاظ بودجه که بيشتر خودش را در سالهای آينده نشان خواهد داد، همينطور ما نوع برخوردی را که مديران‌شان دارند انجام مي‌دهند، شاهد اين مسئله هستيم که بهرحال آنها بگونه‌ای تحت فشار هستند که به سانسور و خودسانسوری بپردازند. حتا در منابع خبري‌شان، اينکه چه کسانی صحبت بکنند، ما مي‌دانيم که تحت فشار هستند، بويژه اصلا خودمان شاهد اعتراض‌هايی هم هستيم که اينها وقتی مصاحبه مي‌کنند بخش‌های زيادی از مصاحبه حذف مي‌شود برخلاف روال گذشته، و بگونه‌ای که الان بعضی از فعالان سياسی و فرهنگی و اجتماعی ترجيح مي‌دهند ديگر مصاحبه‌ای انجام ندهند. چون بخش‌های مهم‌شان حذف مي‌شود و بخش‌های بي‌اثرش مي‌ماند و بعدا، آنها بايد پاسخگو پرسش‌های افراد بشوند که شما چرا اين موضع را گرفتيد. در صورتيکه اينها موضع حقيقی خودشان را گرفته‌اند، ولی حذف شده است و اين حرفها در واقع آنها هم زير سوال مي‌روند“.
حال عيسى سحرخيز، خود در چنين شرايطى چگونه به كار اصلى خود مى‌پردازد؟ اين روزنامه‌نگار پرسابقه به اين پرسش پاسخى قاطع مى‌دهد: ”در شرايطی که سانسور و خودسانسوری حاکم است من اصلا ترجيح مي‌دهم کار نکنم، تا زمانيکه روزنامه‌ی خودمان و تريبون خودمان را داشته باشيم و يا فضای مطبوعات ما واقعا آزاد بشود، حتا اگر هم آن ممنوعيت‌هايی که روی من وجود دارد برداشته شود، ترجيح خود من هست که در يک فضای مناسب که بشود حق کلمه‌ی روزنامه‌نگاری را عمل کرد، من در آنزمان کار خواهم کرد“.
عيسى سحرخيز به عنوان نمونه‌اى از روزنامه‌نگاران معتقد به آزادى مطبوعات، كه خود چندى پيش محكوم به پرداخت ۲۰۰ هزار تومان جريمه نقدى و ۶ ماه محروميت از فعاليتهاى مطبوعاتى شد، با تاكيد بر اين نكته كه مجوز نشريه‌اى را كه مى‌خواهد به او نمى‌دهند و دو نشريه‌اى كه مديريت آنها را برعهده داشت مدتهاست كه توقيف شدند، به اين موضوع نيز اشاره مى‌كند كه دستورى نانوشته‌اى وجود دارد كه بر اساس آن، نام وى بر روى مقاله‌اى حتا در حوزه‌هاى اقتصادى مى‌تواند براى روزنامه‌ها خطرناك باشد و به تعطيلى آنها بينجامد.
  منبع خبر


 

حزب حاکم آلمان خواهان توقف مذاکرات کشورهای اروپايی با ايران شد!

حزب دمکرات مسيحی آلمان از کشورهای اروپايی خواست تا مذاکرات خود را با ايران به طور کلی قطع وپيام شديد اللحنی را برای ايران بفرستند.
به گزارش روزنامه الاهرام مصر از برلين حزب دمکرات مسيحی آلمان که رهبری آنرا انجلا مرکل صدر اعظم اين کشور به عهده دارد خواستار تشديد اقدامات عليه ايران شد.
ايکارت کلادن کارشناس امور خارجی اين حزب در اين رابطه گفت : پيش بينی می کنم با توجه به اين رويکرد تهران ونقض مستمر توافقنامه های بين المللی درمعرض تدابير تنبيهی قرار گيرد.
  منبع خبر


 

قمار هسته ای احمدی نژاد

اکونوميست:به نظر ميرسد رئيس تند مزاج ايران رويارويی را آغاز کرده است که تحريم سياسی يا بدتر را تقويت می کند.
هفته نامه انگليسی اکونوميست در تحليل اين هفته خود 6 ژانويه 2006 از مناقشه هسته ای رژيم و غرب چشم انداز مساعدی به دست نمی دهد، اگرچه تصميم گيری ها را به احمدی نژاد و نه دستگاه رهبری رژيم نسبت ميدهد.
اکونوميست مقاله را با تصميم رژيم به از سرگيری تحقيقات در روز دوشنبه و مخالفت آمريکا و ديگران آغاز کرده و می نويسد به نظر ميرسد رئيس تند مزاج ايران رويارويی را آغاز کرده است که تحريم سياسی يا بدتر از آن را در چشم انداز قرار ميدهد.
اکونوميست در ادامه به تندگويی های پر سر و صدای احمدی نژاد اشاره کرده و می نويسد او با مصالحه با غرب مخالفت می کند و بسياری از ديپلومات های ميانه رو را با تندرو ها عوض کرده است و در همين ماه به جمعی از نمايندگان گفت هر نوع سياست مصالحه به نفع ايران نيست. او 24 ساعته و مرتبا به اسرائيل حمله می کند.
  منبع خبر


 

پرونده هسته اى ايران:فشارهاى بين المللى افزايش يافته است

سخنگويان ديپلماسى آمريكا، انگليس، آلمان و فرانسه،رژيم اسلامى را به خاطر از سرگيرى تحقيقات هسته اى تهديد به ارجاع پرونده اش به شوراى امنيت كرده اند
*وزارت خارجه روسيه با انتشار بيانيه اى از تصميم تهران ابراز تاسف كرده است
:از زمان اعلام از سرگيرى تحقيقات هسته اى و متعاقب آن بازگشايى برخى از تاسيسات هسته اى در نطنز، رژيم اسلامى و پرونده هسته اى ايران به صدر اخبار بين المللى شبكه هاى غربى راه يافته است و گزارش ها و اظهار نظرها تماما از يك چيز حكايت مى كنند: افزايش فشار!
اسكات مك كلان سخنگوى كاخ سفيد با جدى و نگران كننده خواندن اقدام تهران تاكيد كرد:"در صورت مقاومت تهران جامعه بين‌‏المللی هيچ گزينه‌‏ای جز جست‌‏وجوی اقدام شورای امنيت سازمان ملل متحد بر ضد ايران ندارد."
وى افزود:"اگر ايران به فنا‌‏وری غنی سازی اورانيوم دست يابد، مي‌‏تواند اين فن آوری را برای ساخت تسليحات هسته ای به كار ببرد."
قرار است روز پنجشنبه وزراى خارجه سه کشور فرانسه، آلمان و انگليس در برلين برای تعيين راهکارهايی در رابطه با پرونده هسته ای ايران تشكيل جلسه دهند و قبل از آن با كاندوليزا رايس وزير خارجه آمريكا رايزنى كنند. اين جلسه در حالى تشكيل مى شود كه ديپلمات هاى اروپايى ديروز تاكيد كرده بودند كه اتحاديه اروپا در تلاش است تا نشست اضطراری شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی به منظور بررسى امكان ارجاع پرونده هسته ايران به شوراى امنيت تشكيل شود.
در همين رابطه تونى بلر در پاسخ به پرسش هاى مجلس عوام گفت:"ارجاع پرونده اتمی ايران به شورای امنيت سازمان ملل متحد به نظر محتمل می رسد."
به گزارش بى بى سي، تونى بلر گفت: ""شکستن مهروموم [تجهيزات غنی سازی اورانيوم] و اظهارات [رئيس جمهور ايران] عليه اسرائيل، موضعگيرى های مهمی اند که نشان می دهد حکومت ايران دارای مقاصد شوم است".
جک استراو وزير خارجه انگلستان نيز با اشاره به اين كه "ارجاع پرونده ايران به شورای امنيت در دستور است" در باره اجلاس سه كشور در برلين گفت: "ما بعد تصميم خواهيم گرفت..ولی جهتی که ما به آن می انديشيم روشن است."
گرنوت ارلر معاون وزارت خارجه آلمان نيز در گفتگو با راديو دولتی اين کشور گفت تا زمانی که ايران تضمين ندهد که هيچ فعاليتی مرتبط با غنی سازی اورانيوم انجام نخواهد داد، امکان ادامه مذاکرات اتمی با اين کشور وجود نخواهد داشت.
"كريستينا گالاچ" سخنگوی خاويار سولانا رئيس كميته سياست خارجی اتحاديه اروپا به رويتر گفت:"از سرگيری فعاليت تحقيقاتی مربوط به سوخت هسته‌‏ای ايران توافق اين كشور با كشورهای اتحاديه اروپا مبنی بر تعليق فعاليت‌‏های هسته‌‏ای حساس را نقض كرده است."
گالاچ با تاكيد بر اين كه "ما بي‌‏نهايت نگران هستيم و ميان اعضای اتحاديه اروپا برای هماهنگ كردن پاسخ، مشاوره و رايزني‌‏هايی در حال انجام است.
اين ميان وزارت خارجه روسيه نيز كه طرح اش در رابطه با انتقال غنى سازى به اين كشور با مخالفت رژيم اسلامى روبرو شده است با انتشار بيانيه اى ضمن تاكيد دوباره بر طرح غنى سازى مشترك در خاك خود "از اقدام ايران در از سرگيری فعاليتهای تحقيقاتی و پژوهشی غني‌سازی اورانيوم ابراز تاسف كرد."
به گزارش ايرنا، در اين بيانيه تصريح شد:"تصميم ايران برای شروع فعاليتهايی كه بصورت داوطلبانه و با درخواست آژانس بين‌المللی انرژی اتمی به حالت تعليق درآمده بود مايه دلسردی ما شد."
اين بيانيه افزود: "همكاران ايرانی ما حتی پس از مشورتهايی كه از طرف روسيه در هفتم و هشتم ژانويه در تهران ارايه شد، اقدام به از سرگيری تحقيقات در غني‌سازی اورانيوم كردند.
  منبع خبر


Tuesday, January 10, 2006
 

رژيم ايران غني سازي هسته اي را آغاز كرد

خبرگزاري حكومتي ايران (ايسنا) صبح امروز به نقل از معاون سازمان انرژي هسته اي رژيم اعلام كرد: «بخش تحقيقات مربوط به سوخت هسته‌يي كشورمان كه از دو سال و نيم پيش در تعليق داوطلبانه قرار گرفته بود، روز سه‌شنبه با حضور بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، فعاليت‌هاي‌ خود را از سر گرفت». خبرگزاري ايسنا به نقل از معاون سازمان انرژي اتمي رژيم افزود: توليد سوخت هم‌چنان در تعليق است؛ البته اميدواريم در اين زمينه نيز در چارچوبي منطقي با طرف اروپايي در آينده به جمع‌بندي مناسبي برسيم و نگراني‌هاي اروپا در اين زمينه برطرف شود.
معاون انرژي اتمي رژيم با حمله به آقاي البرادعي، مدير كل آژانس مبني كه خواستار ادامه توقف غني سازي شده و گفته بود، «دامنه‌ تصميم رژيم ايران براي شروع تحقيقات هسته‌يي براي آژانس مشخص نيست»، اظهارات وي را سياسي خواند و گفت: آنچه بين ما و آژانس طي روزهاي گذشته انجام شده، يك همكاري حقوقي است. ..ادامه در منبع خبر
  منبع خبر


 

بحران هسته ای: نامه مضحک 221 تن از نمايندگان مجلس شورای اسلامی

221 تن از نمايندگان مجلس شورای اسلامی طی بيانيه‌ ای که امروز انتشار یافت، حمايت خود را از تصميم دولت احمدی نژاد برای ازسرگیری فعاليتهای تحقيقات هسته‌ ای در تاسیسات نطنز اعلام كردند. به گزارش خبرگزاري حکومتی فارس، در اين بيانيه كه پيش از پايان جلسه علني امروز مجلس شورای اسلامی قرائت شد، آمده است "يكي از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامی، تربيت دانشمندان جواني است كه در عرصه مطالعات و تحقيقات هسته‌اي فعاليت مي‌كنند و توقف تحقيقات، لطمه ‌اي بزرگ به روحيه و شخصيت اين فرهيختگان وارد كرده است."
بنابراین، "با عنايت به اين كه تحقيقات هسته ای، حق مسلم ما است، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، حمايت قاطع خود را از تصمیم دولت محترم جمهوري اسلامي در زمينه آغاز به كار مجدد فعاليت‌هاي تحقيقات هسته‌اي اعلام مي‌نمايد."
  منبع خبر


 

مرگ بی صدای کارتن خوابها در حکومت ننگین اسلامی ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسکانیوز، جنازه‌ دو مرد کارتن خواب دیگر که قربانی سرمای تهران، گرسنگی، اعتیاد و بیماری شده ‌اند، دیشب به پزشکی قانونی انتقال یافت. جنازه حسن بی‌بی (کارتن خواب 30 ساله) ساعت 23 دیشب از سوی افسران گشت کلانتری 103 گاندی در بزرگراه همت ـ غرب به شرق ـ پیدا و با دستور بازپرس کشیک دادسرای ناحیه 27 به سردخانه پزشکی قانونی منتقل شد.
همچنین ساعت 22 دیشب به کلانتری 134 شهرک قدس خبر رسید مرد کارتن خواب دیگری در یک خرابه خیابان علامه جنوبی سعادت آباد، بی‌صدا جان باخته است.
شمار قربانیان سرما، گرسنگی، اعتیاد و بیماری بی‌خانمانان تهرانی طی 45 روز اخیر از مرز 30 نفر فراتر رفته است.
  منبع خبر


 

کاریکاتور: خامنه ای و احمدی نژاد در راه شورای امنیت

  منبع خبر


 

احتمال خرابکاری در هواپیمای ساقط شده فرماندهان سپاه

پاسدار رحیم صفوی، فرمانده سپاه پاسداران طی مصاحبه ای با خبرگزاری حکومتی فارس در پاسخ به سئوالی در باره احتمال خرابکاری در هواپیمای ساقط شده در نزدیکی ارومیه که به کشته شدن هفت تن از فرماندهان نیروی زمینی سپاه منجر شد، گفت "هنوز چنين احتمالی مطرح نيست، مگر اين كه گزارش تيم فنی، اطلاعات دقيق تری به ما بدهد."
برخی آگاهان روز دوشنبه پس از سقوط هواپیمای حامل شماری از فرماندهان سپاه گفتند که احمد کاظمی، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، یکی از افرادی بود که اخیرا طی نامه ای به خامنه ای بهمراه تعدادی دیگر از فرماندهان ارشد سپاه، نسبت به برخی از تصمیمات احمدی نژاد ابراز نارضایتی کرده بود....ادامه در منبع خبر
  منبع خبر


Sunday, January 08, 2006
 

بیانیه جمعی از وبلاگ نویسان در دفاع از زندانیان زندان رجایی شهر

به پیشگاه وجدانهای بیدار و بشریت مترقی و سازمانهای حقوق بشری و شخصیتهای بشردوست جهان!!
دولت جمهوری اسلامی ایران در هشتمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر به جای بررسی خواسته های آنان زندانیان را به بندهایی با شرایط سخت تر منتقل کرده است. زندانیان سیاسی در ایران در بدترین شرایط ممکن به سر میبرند . بسیاری از آنها به دلیل شکنجه های قرون وسطایی دچار نقص عضو شده اند. به طور مرتب به زندانیان حمله میشود و وسائل آنها غارت میشوند.بسیار ی از زندانیان سیاسی مدت های طولانی در سلول های انفرادی نگاه داشته میشوند. دولت ایران هیچ مسئولیتی برای تامین غذا و بهداشت و حتی امنیت جانی زندانیان قبول نمیکند. بنا به گزارشهای مختلف اعتیاد و بیماریهای پوستی واگیر دار و بیماریهای خطرناک مانند ایدز و هپاتیت در زندانهای ایران امری عادی است.در این شرایط دولت ایران زندانیان سیاسی را به میان زندانیان عادی با جرائم سنگین و به بندهایی منتقل کرده است که در آنها هر ماه حداقل یک نفر در درگیری های بین زندانیان کشته میشود تا کشته شدن احتمالی زندانیان سیاسی یک امر عادی تلقی شود.
  منبع خبر


 

10 میلیون نفر در کشور روی گسل اعتیاد قرار دارند

پیک ایران: ایسنا: دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از دستگاههای عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر مامور بررسی و به دست آوردن آمار دقیق معتادان کشور شده است و نتایج بررسی های آن به عنوان آمار رسمی معتادان کشور تا آخر امسال اعلام می شود. فداحسین مالکی
افزود: فعلا نمی توانیم نام دستگاهی را که متولی بررسی آمار واقعی معتادان در کشور شده است اعلام کنیم، اما همه امکانات را در اختیار این دستگاه قرار داده ایم تا با نمونه گیری در همه شهرها، روستاها و بخشها از سوی این دستگاه، بتوانیم به آمار نزدیک به واقعیت از معتادان کشور برسیم.
وی ادامه داد: متأسفانه تا به حال آمارهایی که از معتادان کشور از سوی دستگاههای مختلف اعلام شده با هم متناقض بوده و این امر چهره کشور را خدشه دار کرده است به همین علت این آمارگیری مستقیما از سوی خود ستاد مبارزه با مواد مخدر نظارت می شود و فقط جمع بندی یک دستگاه خاص نیست
  منبع خبر


 

ایران دارای دومین نرخ بالای تورم در بین کشورهای در حال توسعه است

پیک ایران: واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست اعلام کرد، ایران در سال 2005 دومین نرخ بالای تورم را در میان کشورهای در حال توسعه جهان در اختیار داشت. به گزارش خبرنگار اقتصادی مهر به نقل از اکونومیست، نرخ تورم کالاهای مصرفی ایران در طول سال 2005 به طور متوسط به 16 درصد رسید، که 1.2 درصد نسبت به سال 2004 رشد نشان می داد.
بر اساس این گزارش، واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست پیش بینی می کند نرخ تورم در ایران در سال جدید میلادی به 17.4 درصد افزایش یابد و آنگاه در سال 2007 به 15.8 درصد برسد. بنابر اعلام واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست در میان کشورهای در حال توسعه جهان، نرخ تورم ایران در سال 2005 فقط از کشور اندونزی پایین تر بود.
این گزارش حاکی است، در سال 2005 در میان کشورهای در حال توسعه فقط نرخ تورم پنج کشور اندونزی، ایران، آرژانتین، ونزوئلا، و روسیه دو رقمی بود و نرخ تورم دیگر کشورها پایین تر از 10 بود
  منبع خبر


 

اعدام جوان ايرانی متهم به قتل

بی‌بی‌سی: گفته می شود سال گذشته ميلادی حداقل ۸۱ نفر در ايران اعدام شده اند حکم اعدام يک جوان ۲۲ ساله در ميدان باغ ملی مسجد سليمان در جنوب غربی ايران اجرا شده است. گفته می شود اين اولين اجرای حکم اعدام در سال ميلادی ۲۰۰۶ است که خبر آن بصورت رسمی منتشر شده است. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، "بهروز مهران پور" متهم بود در سال ۱۳۷۹ زمانی که ۱۸ سال داشته است، در پی درگيری با زن دايی و پسر دايی خود آنها را به قتل رسانده است.
اين جوان که از مشکل شنوايی و بينايی نيز رنج می برد، صبح روز جمعه (6 ژانويه) در ملاعام به دار آويخته شد. به گزارش ايرنا متهم در پای چوبه دار از والدين همسر دايی خود "تقاضای بخشش" کرد؛ با اين حال و به رغم تلاش مسئولان مسجد سليمان موفق به جلب رضايت اوليای دم نشد.
بر اساس گزارش ها "اوليای دم پسر دايی" اين محکوم از حکم قصاص وی چشم پوشی کرده بودند اما مادر
  منبع خبر


 

يک پرونده فساد و غارت اموال مردم دردولت مهرورزی و عدالت

روشنگری: گزارش: احسان امين شکروی در سايه بی تدبيری دولتمردان جمهوری اسلامی و ناتوانی آنان در برخورد با مفاسد هولناکی که کارد را به استخوان مردم رسانده ، اين بار به عنوان نمونه و در ادامه افشاگری از اوج فساد فراگير در بخشهای مختلف اجرايی حکومت، تنها بخشی از تخلفات گسترده فرماندار و شهردار ساوه فاسد را منتشر نموده و بر اين موضوع تاکيد می کنيم که امروز ايران در حال نابودی و از دست دادن بهترين سرمايه های ملی بخاطر ندانم کاری و سواستفاده تعدادی از دزدان اموال مردم است که با زد و بند در حساسترين سمتها و پست های مديريتی قرار گرفته اند.
چنين مواردی نشان می دهد که ايران واقعا جای زندگی سالم نيست و هرکس بايد اگر می تواند مال و جانش را بردارد و از اين مملکت فرار کند.در همين راستا بايد به اطلاع شما خوانندگان عزيز برسانيم که برخلاف شعارهای دروغين محمود احمدی نژاد برای برچيدن بساط دزدی و غارت اموال
  منبع خبر


 

خطر قاچاق مرغ‌های آلوده به آنفلوانزا به ایران

بازتاب: با مرگ سه تن از اتباع ترکیه بر اثر ابتلا به آنفلوانزای مرغی و بحران بهداشتی در منطقه، قاچاقچیان سودجو، درصدد انتقال مرغ‌های آلوده به داخل ایران هستند. بر پایه گزارش‌های دریافتی از مناطق شرقی ترکیه ـ هم‌مرز با ایران ـ امکان انتقال گوشت‌های آلوده مشکوک به بیماری آنفلوانزای مرغی در ترکیه به داخل ایران افزایش یافته است.
شاهدان از حضور قاچاقچیان گوشت در این مناطق، از جمله در «وان» و «دوغ بایزید» ترکیه خبر می‌دهند. قاچاقچیان درصدد خرید گوشت مرغ هستند که اینک قیمت آن نزدیک به صفر رسیده و مرغداران ترکیه باید آنها را نابود کنند.
گفته می‌شود، این قاچاقچیان می‌کوشند در نخستین فرصت، محموله‌های آلوده را پس از تمیز کردن به ایران منتقل کنند. سه قربانی آنفلوانزای مرغی در شهر مرزی «وان» ترکیه می‌زیستند؛ این منطقه در نزدیکی شهر دوغوبایزید و مرز بازرگان ایران قرار دارد. امروز وزیر بهداشت ترکیه
  منبع خبر


 

انتقاد شدید کروبی از مصباح یزدی

آفتاب: درباره مهدى كروبى و جايگاه او در سياست ايران چه مى توان نوشت كه كسى نداند؟ هيچ.
درباره او بسيار مى توان نوشت از شجاعت، از خط شكنى هاى او و... اما هرچه بخواهيم، بنويسيم تكرارى است و همه آن را بهتر از ما مى دانند. كروبى فراتر از تمام توصيف ها و القاب و عناوين قرار گرفته است. پس بى مقدمه به سراغ گفت وگو با او مى رويم كه در نوع خود بسيار بديع و جالب است. اخيراً بحثى در باب خرافه گرايى در حيطه جامعه و سياست مطرح شده است.
از يك طرف به شدت به اين موضوع دامن زده مى شود و از طرف ديگر برخى دلسوزان نظام و حتى علما نسبت به رواج آن هشدار مى دهند. شما از جمله كسانى هستيد كه نگران رواج اين خرافه گرايى و تحجر هستيد. اين احساس نگرانى از كجا آغاز شده و منشاء نگرانى چيست؟ تحجر و خرفه گرايى، هميشه كم وبيش بوده و وجود داشته و دارد. و نه در جامعه ما بلكه در جوامع ديگر نيز وجود دارد. منتها آنچه الان نگران كننده شده،
  منبع خبر


Saturday, January 07, 2006
 

نامه الـــهه ســــــاران ( همسر زندانى سياسى امير ساران) .

بــه نـــام آفــريـــدگار آزادى
در پى انتشار بيانيه اى از طرف شوراى مركزى جبهه اتحاد ملى ايران كه با امضاء چندين نفر از مبارزان و بنيان گذاران اين جبهه و همچنين امضاء همسر اينجانب امير ساران صادر گرديده براى آن دسته از كسانى كه متاسفانه مغرضانه با اين بيانيه برخورد كردند و امضاء امير ساران را تكذيب كرده و به دروغ اعلام كردند كه ايشان از مسائل پيش آمده بدون اطلاع است ، لازم ديدم به عنوان وظيفه همسرى و درجهت روشن شدن اذهان عمومى وهمچنين مبارزان گرامى در درون مرز و برون مرز و نيز سازمانها ، گروه ها، سايت هاى خبرى محترم و فعالان حقوق بشر در سراسر دنيا مطالب ذيل را به اطلاع برسانم.
در تاريخ۱۰/۱۰/۸۴ بيانيه‌اى از طرف روابط عمومى جبهه اتحاد ملى ايران صادر گرديد ولى به اسم شوراى مركزى جبهه، اين بيانيه كه توسط دبيرروابط عمومى صادر گرديده بود شديداًَ مورد مخالفت اعضاى شوراى مركزى و همچنين شخص دبير كل جبهه (امير ساران) قرار گرفت و بنا بر اين شد كه نامبرده دليل خود را درخصوص عمل انجام داده اعلام كند.... متن کامل
  منبع خبر


 

رقص درمانی !

ترودی شوپ از بنیان گذاران روش رقص درمانی می گوید: "بسیار ساده باید گفت که واژه ای نیست که بتواند احساس شادی، سرور از وجود خود و اشتیاق به زندگی را که رقص به انسان می دهد، توصیف کند." رقص یکی از قدیمی ترین شیوه های بیان احساسات آدمی است كه هنوز هم جای خاصی را در زندگی انسان دارد. رقص در زمان های گذشته نیز در میان اقوام مختلف و در مناطق گوناگون ایران و جهان به عنوان روش درمانی مورد استفاده قرارمی گرفته و بنا بر شواهد باقی مانده، آگاهی زیادی در مورد قدرت جادویی آن وجود داشته است.
استفاده از شیوه رقص درمانی، به معنی امروزین آن، از سالهای چهل میلادی در آمریکا رایج شده است. در اين روش از هنر رقص و پایه آن یعنی حرکت، برای کمک به استقرار تعادل در وضعیت روحی و جسمی فرد و ایجاد اعتماد به نفس در وی بهره جویی می شود....... متن کامل
  منبع خبر


 

کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های آزاد کارگری، آزادی منصور اصانلو را خواستار شد .

کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های آزاد کارگری، آزادی رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد انوبوسرانی تهران را خواستار شد.
کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه های کارگری بار دیگر با ارسال نامه ای به محمود احمدی نژاد، خواهان آزادی بی قید و شرط منصور اصانلو رئیس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه شد.
گای رایدر دبیر کل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه های آزاد کارگری در نامه مورخ ششم ژانویه به آقای احمدی نژاد، ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت سلامت منصور اصانلو به ممنوع الملاقات بودن وی، فشار بر اعضای سندیکا و مسدود شدن حساب بانکی آن، اعتراض کرد.
در این نامه آمده است: ما با خبر شدیم اعضای سندیکای شرکت واحد زیر فشار قرار گرفتند. رایدر اتهاماتی نظیر ارتباط با سازمان های مخالف رژیم اسلامی در خارج از ایران و یا دریافت حمایت از دولتهای خارجی که به اصانلو نسبت داده شده، رد کرد...... متن کامل
  منبع خبر


 

سخنی از سر درد با مخالفان جمهوری اسلامی !


دانشجویان ایرانی مدافع صلح و حقوق بشر : آینده را به شهادت می گیریم !

اعضای محترم شورای مرکزی ؛
اتحاد جمهوری خواهان ایران ، حزب مشروطه ایران ، سازمان فدائیان خلق ( اکثریت ) ، جبهه ملی ایران ، حزب ملت ایران ، حزب دموکرات کردستان ایران ،سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران ،سازمان راه کارگر، حزب دموکراتیک مردم ایران ،سازمان جمهوری خواهان ملی ایران ، جبهه دموکراتیک ملی ایران ،حزب کار ایران ، سازمان مشروطه خواهان ، حزب دموکرات ایران،حزب ایران ،حزب کومله سازمان انقلابی کردستان ایران ، حزب پان ایرانیست ، جمهوری خواهان لائیک، سازمان اتحاد فدائیان کمونیست ،جبهه دموکراتیک ایران ، جبهه متحد بلوچستان و ديگر احزاب، گروهها و شخصيت هاي سياسي دموکرات جمهوری خواه و مشروطه خواه مدافع آزادي ، دمكراسي و حقوق بشر در داخل و خارج از کشور

با سلام و آرزوی موفقیت برای شما عزیزان !
سه ماه پیش که اولین نامه را خطاب به شما عزیزان نوشته و تقاضای اتحاد در عمل و مبارزه را از شما نمودیم ، بسیاری بر ما خرده گرفتند که آب در ها ون کوبیدن است و ره به جایی نخواهید برد ! و این عمل ما را به سخره گرفتند و حتی بسیاری از ما ، که خواسته بودیم جمعی از اضداد راه بیندازیم گلایه کردند و مکدر شدند...
ما گرچه خود نیک میدانستیم که این اتحاد و ائتلاف اگر شکل گرفتنی بود میبایست در طی این ۲۷ سال حاکمیت جمهوری اسلامی شکل میگرفت اما خواستیم بار دیگر حرف دل ملت ایران را به گوش شما عزیزان برسانیم:.. متن کامل
  منبع خبر


 

صدور چندین حکم اعدام در قزوین و خراسان و اعدام یک زندانی در ارومیه!

به گزارش سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، یک زندانی به نام "مسعود شوکه" که به اعدام محکوم شده بود، در زندان ارومیه به دار آویخته شد. وی دومین محکوم به اعدام در زندان ارومیه بود که اخیرا به دار آویخته شده است.
مسعود شوکه فرزند محمد اهل روستای گیولان شهر سردشت پس از گذراندن ۹ سال و ۴ ماه زندان سرانجام روز ۱۱ دیماه در زندان ارومیه به دار آویخته شد. وی هنگام اعدام ۳۷ سال داشت.
همچنین بر اساس حکم شعبه دوم دادگاه استان قزوین ۳ نفر به اسامی احمد ۲۹ ساله، محمد جواد و ابوالفضل ۲۳ ساله به اعدام محکوم شده اند و طی روزهای آینده به دار آویخته خواهند شد.
بنا به حکم شعبه ۱۰۲ دادگستری شهرستان بجنورد در استان خراسان شمالی و تایید حکم از سوی شعبه ۲۸ دیوانعالی رژیم اسلامی، فردی به نام حسن خانی نیز به اعدام محکوم شده است..... متن کامل
  منبع خبر


 

تمام كارمندان دولت زيرخط فقر بسر می برند!

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، رئیس انجمن مددكاران اعلام كرد با توجه به اينكه دولت خط فقر را ۲۵۰ هزار تومان تعيين كرده است، بدین ترتیب صد درصد كارمندان دولت زيرخط فقر زندگى می ‏كنند.
مصطفى اقليما گفت پايه حقوق تعيين شده براى كارمندان دولت، ۱۳۰ هزار تومان است، در حالیكه اين مبلغ بسيار كمتر از خط فقر تعيين شده توسط دولت است و بر اين اساس بسيارى از كارمندان و كارگران زير خط فقر هستند و زندگى آنها با مشكلات زيادى روبرو است.
وی افزود وجود چنين معضلى باعث رشد فقر، رشوه ‌‏خوارى، افزايش دختران فرارى، كودكان كار و غيره مي ‏شود.
وی گفت در حال حاضر كليه مخارج زندگى، ۲۰۰ برابر شده در حالى كه درآمد افراد تنها ۳۰ درصد افزايش يافته كه اين افزايش‌‏ها هيچ تناسبى با يكديگر ندارند.
وى يادآور شد ۲۵ درصد كارمندان دولت بيمه نيستند و در صورت از دست دادن كار بدون هيچ پشتوانه‌‏اى رها مي‌‏شوند و عاقبت آنها گرفتار شدن در آسيب‌‏هاى اجتماعى و معضلات زندگى است.
وی معتقد است اين شرايط زمينه ‌‏ساز بروز آسيب‌‏ها است و دختران فرارى، زنان خيابانى، اعتياد، طلاق، كودكان كار و غيره نتيجه آن است.
  منبع خبر


 

اطلاعيه يک زندانی سياسی در حمايت از سنديكای شركت واحد اتوبوسرانی!

پيمان پيران- زندان اوين : هم ميهنان گرامي همانطوريكه مي دانيد در چند وقت گذشته واكنش برخي از مردم عليه محروميت و بي عدالتي شدت يافته بطوريكه گروه هاي كارگري از هر مكان و فرصتي براي بيان مطالبات و اعتراضات بر حق خود استفاده كردند.
شايان توجه است همانطوريكه انتظار مي رفت در پي جريان مبارزه ، تهاجم همه جانبه نيروهاي امنيتي به سنديكاي شركت واحد اتوبوسراني و هم چنين حركت هاي ديگر صنفي زحمت كشان بيش از پيش اين توهم را فاش ساخته كه همه ايران لفاظي هايي چون تلاش براي برقراري عدل علي و جامعه اسلامي و وضع خانواده هاي مرفهي كه در برنامه هاي مبتذل رسانه هاي داخلي به تصوير كشيده مي شود نيست.
در جاي جاي ايران كارگران زحمت كشي چون كارگران شركت واحد هم وجود دارند كه نه تنها در عوض كار و تلاش شان ماه ها ،‌مزايا و حقوق حقه خود را دريافت نكردند و بسياري از آن ها بدون حمايت اخراج شده و واقعا معلوم نيست كه چگونه گذران زندگي مي كنند..... متن کامل
  منبع خبر


Thursday, January 05, 2006
 

فراخوان خامنه اى به شبيخون جديد در عرصه فرهنگى

آيا مساله رهبر رژيم فقط تقويت سيستم مغزشويى در نظام آموزشى و افزودن بر بار خرافات تحت عنوان "علوم انسانى" است؟ و سخت گيرى بيشتر در دانشگاهها؟ يا از تاكيد وى بر "شرايط جديد" دوباره صداى ضربه شلاق هاى كارگزاران رهبر در زير زمين هاى شكنجه گاههاى دادستان مرتضوى بر پيكر اهل قلم و فرهنگ هم شنيده خواهد شد؟
سركوب گسترده مطبوعات و رسانه ها و دستگيرى و محاكمه و صدور احكام ظالمانه براى مديران مسوول نشريات و رسانه ها كم بود، حمله و هجوم به نهادهاى صنفى و فعالين كارگرى كم بود، موج پيگيرد فعالين دانشجويى در دانشگاهها كم بود، خامنه اى فراخوان به شبيخون جديد در عرصه فرهنگى داده است. او در ديدار عصر روز سه شنبه با اعضاى شوراى عالى انقلاب فرهنگى بر لزوم "تصحيح جهت گيريهاى فرهنگى كشور براساس سند چشم انداز بيست ساله" تاكيد كرده و گفته است:"بايد براى تصحيح برخى عوارض فرهنگى غلط و غير همخوان با آرايش فرهنگى انقلاب برنامه ريزى مناسب و اجرائى انجام گيرد."
وى در مورد وظايف شوراى انقلاب فرهنگى گفته است: "اين شورا بايد ضمن ارائه نقشه مهندسى فرهنگى كشور به همراه راهكارهاى اجرايى, تحقق مصوبات را تا آخرين مرحله دنبال كند."
خامنه اى البته به طور دقيق نقشه اى را كه براى گسترش انحصار و دام اسارت بر دست و پاى فرهنگ كشور بايد توسط شوراى عالى انقلاب فرهنگى پيش برده شود مطرح نكرده است. او با تاكيد بر "ارتباط مستمر شوراي‌‏عالى انقلاب فرهنگى با نخبگان حوزه و دانشگاه " سعى كرده است پس از شكست برنامه "وحدت حوزه و دانشگاه"، شوراى عالى انقلاب فرهنگى را به عنوان حلقه رابط در تحميل حوزه بر دانشگاه به كار گيرد. او از "نوسازى نظام آموزشى و تصحيح مدل قديمى رايج, توجه بيش از پيش به علوم پايه و علوم انسانى در مراكز علمى, برنامه ريزى براى توليد محصولات فرهنگى جديد همچون بازيهاى رايانه اى مناسب و اهتمام ويژه به امر نخبگان براى شناسايى و سازماندهى آنان" سخن گفته است اما جوهر هر كدام از اين ها را به نحوى كه معلوم شود كارگزاران دستگاه سركوبش در هر عرصه، سركوب چه نيروها و گرايش هايى را بايد در دستور بگذارند باز نكرده است، هر چند كارگزار او احمدى نژاد كه چون رييس دولت است رييس شوراى عالى انقلاب فرهنگى هم به شمار مى رود بلافاصله جوهر نظر خامنه اى در مورد محتواى "نوسازى نظام آموزشى" را فاش كرد و در همان جلسه در حضور خامنه اى گفت:"شوراي‌‏عالى انقلاب فرهنگى ...در دوره جديد مصمم به اصلاح جهت گيريهاى آموزشى در تمام مقاطع و همچنين اصلاح جهت گيريهاى فرهنگى است."
سخنان خامنه اى و تاكيد احمدى نژاد در مورد اصلاح جهت گيرى هاى آموزشى جاى ترديدى باقى نمى گذارد كه رژيم فرصت را براى حمله تازه اى به عرصه فرهنگى مغتنم دانسته است. خطرناك ترين بخش سخنان خامنه اى تاكيد او بر توليد بازى هاى رايانه اى نيست، هر چند مى توان حدس زد كه پيام نهفته در بازى هاى رايانه اى مورد نظر وى از چه نوع پيام هاى زهرآلود و خرافى مى تواند باشد. آنچه بيش از همه مايه نگرانى است اشاره خامنه اى به شرايط جديد است. او گفته است:"در شرايط جديد كه مردم با حضور گسترده در انتخابات پايبندى خود به اسلام, ارزشهاى انقلاب و آرمانهاى امام را بار ديگر به نمايش گذاشتند, زمينه مناسب براى تصحيح جهت گيريهاى فرهنگى كشور براساس سند چشم انداز بيست ساله فراهم شده".
خامنه اى در واقع به كارگزاران خود مى گويد كه تصفيه حساب سياسى درون حكومتى به نام "انتخابات" به تقويت قدرت وى منجر شده و شرايط را براى شبيخون جديد در عرصه فرهنگى فراهم كرده است. اما آيا مساله رهبر رژيم فقط تقويت سيستم مغزشويى در نظام آموزشى و افزودن بر بار خرافات تحت عنوان "علوم انسانى" است؟ و سخت گيرى بيشتر در دانشگاهها؟ يا از تاكيد وى بر "شرايط جديد" دوباره صداى ضربه شلاق هاى كارگزاران رهبر در زير زمين هاى شكنجه گاههاى دادستان مرتضوى بر پيكر اهل قلم و فرهنگ هم شنيده خواهد شد؟ آيا قرار است اتوبوس هاى جديدى در حركت به سمت ارمنستان از مسير منحرف شوند؟ شوهاى جديد تلويزيوني؟ سناريوهاى تازه؟ و كاردها دوباره براى گلوى دگرانديشان تير مى شوند؟
اين پرسش ها بى ربط نيست و نگرانى نسبت به عواقب و دامنه هاى موج جديد سركوب فرهنگى جدى است. اول به اين خاطر كه خامنه اى دشمن شماره يك آزادى بيان و انديشه، تجسم استبداد عريان و پاسدار پيگير واپس گرايى و تحجر و استبداد مذهبى است. كارنامه اعمال او نشان مى دهد كه تا واپسين دم حياتش از تقلا و توطئه براى سركوب آزادى هاى فكرى و فرهنگى در جامعه ما بازنخواهد ايستاد و به محض اين كه توازن قوا را به سود خود ببينند حمله خواهد كرد. و نكته دوم اين است كه تاكيد خامنه اى بر "اصلاح جهت گيرى هاى فرهنگى" مطلقا تازگى ندارد. اگر چه خامنه اى به عنوان رهبر رژيم اسلامى طبعا مايل است بر موج بازگشت به سركوبگرى هاى سال هاى اول انقلاب (تحت عنوان ارزش هاى دوران اول انقلاب) كه يكى از شعارهاى انتخاباتى احمدى نژاد هم بوده سوارى كند، اما رژيم در طول اين سالها براى انقياد عرصه فرهنگى هر چه در توان داشته انجام داده و طرحى نيست كه در جهت گسترش ارتجاع و واپس گرايى به كار نبسته باشد و در تمام اين عرصه ها هم يكى پس از ديگرى شكست خورده است. رسوايى و بى آبرويى جريانات وابسته به رژيم در سطح دانشگاهها و شكست برنامه شوم وحدت حوزه و دانشگاهها كه خمينى با بستن دانشگاهها و قتل عام هاى گسترده و خونين براى دوره اى به دانشگاه تحميل كرد، دو نمونه روشن اين شكست است. به همين دليل است كه تاكيد خامنه اى بر "برنامه ريزى مناسب و اجرائى" و "همخوان با آرايش فرهنگى انقلاب" و "تصحيح جهت گيريهاى فرهنگى كشور" بوى خون مى دهد. زيرا اين ها كه هرگز قادر نيستند در يك رقابت سالم فرهنگي، جنس عتيقه خود را مقبول مردم كنند. اين ها بايد صداهاى آزاد را يكى پس از ديگرى سركوب كنند و تريبون ها را يكى پس از ديگرى حتى بر روى خودى هايشان ببنندند تا بتوانند به عنوان جريان به حيات خود ادامه دهند.
شعار تصحيح جهت گيرى فرهنگى كشور از سوى خامنه اى در تركيب با دولت امنيتى - شبه نظامى دستگاه ولايت كه دستان وزرايش خونين تر از هميشه است، نگرانى نسبت به تاخت و تاز جديد ارتجاع حاكم در عرصه فرهنگى را شدت مى دهد.
  منبع خبر


 

قاچاق زنان ايران

دستگاه قضايى كه به خاطر سرقت احشام دست و پا اره مى كند و اعدام مى كند، چگونه گردانندگان باند قاچاق زنان را به سه تا 5 ماه حبس محكوم مى كند؟ آيا اگر متهمان اين پرونده "خودى" نبودند، صدور چنين حكمى ممكن بود؟ و آيا اين واقعيت كه پرونده باندهاى قاچاق زنان پس از خوابيدن سر و صداهاى ناشى از خبر حراج دختران جوان ايرانى در شيخ نشين ها در سكوت محض "جمع" شد و هيچ يك از مسوولان نظام هم كه از پشت پرده ها باخبرند لام تا كام دهان نگشودند، بيان وابستگى گردانندگان اين باندهاى قاچاق زنان با مقامات حكومتى نيست؟
روزنامه ايران ارگان دولت در يادداشتى كه متن كامل آن در پى مى آيد به مساله قاچاق زنان و راهكارهايى براى مقابله با آن پرداخته است. همچنان كه انتظار مى رفت در اين مقاله از همه چيزى سخن گفته شده است به جز منشا قاچاق زنان. در حالى كه اصلى ترين موضوعى كه در مورد قاچاق زنان در كشور ما مطرح است رابطه آن با دستگاههاى حكومتى است. زيرا بالاخره ليست بلندبالاى راهكارهاى روزنامه ايران براى مقابله با قاچاق زنان قرار است توسط همين حكومت اجرا شود، در حالى كه اول بايد ثابت شود كه اصل جريان قاچاق دختران و زنان داراى ريشه هاى استوار در درون همين نظام نيست و مسولان رژيم و صاحبان قدرت، كنترل اين جريان را در اختيار خود ندارند. بنابراين اول بايد به پرسش هاى زير پاسخ داد: بر سر دكتر مصطفي‌ بن‌يحيي‌ كاپيتان هواپيمايى كه در اوايل خرداد ماه سال گذشته ماجراى حراج دختران ايرانى در فجيره را فاش كرد، چه آمده است؟
آخرين خبرى كه از او در دست است مربوط به دستگيرى توسط نيروهاى انتظامى و امنيتى به جرم تشويش افكار عمومى است. او در روز دوشنبه‌ 17\3\83 در سخنانى در دانشگاه كه متن آن در روزنامه اعتماد انتشار يافته بود، اين طور گفته بود:"كارم‌ را از دست‌ دادم‌. بارها خودم‌ و خانواده‌ام‌ توسط‌ قوادين‌ و حتي‌ تعدادي‌ از اشخاص‌ ناشناس‌ ايراني‌ به‌ انحاي‌ مختلف‌ تهديد شده‌ايم‌....به‌ من‌ گفته‌اند نبايد صحبت‌ كنم‌، چون‌ حرف‌هايم‌ مي‌تواند آرامش‌ و امنيت‌ جامعه‌ را از بين‌ ببرد!"
  منبع خبر


Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?