وبلاگ خبری پن‌لاگ: May 2006

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: May 2006 خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Tuesday, May 30, 2006
 

اخباری از درگيري هاي خياباني تبريز

sattarkhan : با ممانعت نيروهاي رژيم در برپايي راهپيمايي براي شب هفت شهداي تبريز در بازار تبريز، تظاهرات به خيابانهاي مجاور و محلات كشيده شده است.اكثر لباس شخصیها كه سوار بر موتور و پياده به ضرب و شتم مردم مي پردازند صورت هاي خود را پوشانيده اند.نيروهاي نظامي و انتظامي محلي در جريان درگيرها دخالت چنداني ندارد.سربازان و افسران فارس كه از استانهاي ديگر آورده شده اند بشدت مردم را سركوب میکنند.يكی از نیروهای لباس شخصی ديروز از روي پل چهارراه آبرسان به زمين انداخته شد. درگيري در خيابان هاي بهار و عباسي ودرب گجيل شدت بيشتري دارد. اسامی سه لباس شخصی که در سرکوب قیام مردم تبریز شرکت فعال داشتند.حاج حسين طهماسبي عضو هيئت شهداي گمنام تبريزحسين سعادت متين داماد ميرزا نجف آقازادهحاج حسين اكبري عضو بسيج تبريز
  منبع خبر


 

8خرداد.تيراندازی سربازان آمريکايی به سوی تظاهر کنندگان افغانی

روشنگری.بنا برگزارش خبرگزاری فرانسه صبح روز دوشنبه سربازان آمريکايی به روز غيرنظاميان خشمگين افغانی که بعد از يک ,حادثه, به تظاهرات پرداخته بودند آتش گشودند. در خبر خبرگزاری فرانسه آمده، در ,حادثه, نامبرده يک ماشين نظامی متعلق به نيروهای ائتلاف شرکت داشته است. در گزارش مزبور از قول يک مقام اطلاعاتی که ميخواست ناشناس بماند نقل شده حداقل 7 نفر کشته و 9 نفر زخمی شده اند. کاردين نشريه انگليسی نوشته است خشونت با ابعاد شتاب آميز به افغانستان بازگشته و بخش های وسيعی از جنوب افغانستان تحت کنترل طالبان هاست. ...ادامه
  منبع خبر


 

تجمع و اعتصاب غذاي دانشجويان دانشكده كشاورزي كرج

روز یکشنبه به پیشنهاد شورای صنفی دانشکده کشاورزی كرج دانشجویان اعتصاب کرده بودند و از خوردن غذای سلف خودداری کردند.
» متن کامل
  منبع خبر


 

تجمع اعتراضي دانشجويان دانشگاه پلي تكنيك

دانشجويان پلي تكنيك براي رسيدن به خواسته هاي خود دوباره دست به تجمع زدند. دانشجويان با جمعيتي نزديك به 1000 در مقابل دفتر نهاد نمايندگي خامنه اي دست به تجمع زدند.
» متن کامل
  منبع خبر


 

بیانیه زندانیان سیاسی زندان رجايی شهر در حمایت از هموطنان بهایی

فعالان حقوق بشر در ایران
به نام آفریدگار آزادی
خبر بازداشت 52 تن از هموطنان بهایی در شیراز برای هر شنونده آزاده ای تاسف برانگیز است. خبر سرکوب و آزار و اذیت اقلیتها در ایران تحت سیطره آخوندها چیز تازه ای نیست. ولی مسئله بهائیان آنجا بغرنج تر میشود که اقلیت بهایی هرگز در جمهوری اسلامی به صورت یک اقلیت رسمی پذیرفته نشده و از ابتدای انقلاب تا به امروز بهایی بودن خود به تنهایی یک جرم تلقی میشود.
این موضوع تلاش مستمر فعالان حقوق بشر را میطلبد تا در کنار دفاع از حقوق اقلیتها برای به رسمیت شناخته شدن بهاءیت در لیست اقلیتهای موجود ایران از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزند.
ما زندانیان سیاسی زندان رجائی شهر کرج ضمن محکوم نمودن این عمل انسان ستیزانه از حکومت آزادی کش ملایان میخواهیم که مذهب بهاءیت را به عنوان یک اقلیت به رسمیت شناخته و حقوق ایشان را در کنار سایر اقلیتهای مذهبی موجود محترم شمارد.
اتحاد ، مبارزه ، پیروزی
زندانیان سیاسی زندان رجائی شهر (گوهر دشت) کرج
فعالان حقوق بشر در ایرانHuman Rights Activists in Iran
  منبع خبر


 

در رژیم اسلامی به زنان زندانی تجاوز می کنند

سایت روزآنلاین: يکي از زنان فعال طرفدار دموکراسي که سال گذشته به اتهامات واهي محکوم و زنداني شد، افشا کرد که ماموران حکومت چگونه به زنان زنداني تجاوزمي کنند. رويا طلوعي، 40 ساله، هنگامي که از امضا کردن ورقه اعترافاتي که بزور از او گرفته بودند، سر باز زد، مورد ضرب و شتم و تجاوز ماموران وزارت اطلاعات قرار گرفت. زماني که او را تهديد کردند که دو فرزندش را در مقابل چشمانش آتش مي زنند، قبول کرد که نامش را پاي ورقه بنويسد... ادامه
  منبع خبر


 

برقراری حکومت نظامی اعلام نشده در تبریز

بر اساس آخرین گزارشهای رسیده، در پی تظاهرات ضدحکومتی شب گذشته در تبریز که به درگیریهای گسترده میان نیروهای حکومتی با مردم دلاور تبریز انجامید، جمهوری اسلامی یک حکومت نظامی اعلام نشده را در این شهر برقرار کرده است.
گزارشهای دریافتی حاکیست که اقشار مختلف مردم تبریز در حال آماده شدن برای یک اعتصاب گسترده در این شهر هستند.
  منبع خبر


 

شمار کشته شدگان تظاهرات ضدحکومتی نقده به ده نفر رسيد

بنا به گزارشهای دریافتی، شمار کشته شدگان تظاهرات ضد حکومتی شهر نقده به ده نفر رسیده و فضای شهر همچنان نا آرام و ملتهب است. خانواده ها و بستگان کشته شدگان خواستار تحويل گرفتن پيكر عزيزان خود هستند، اما ماموران حکومتی از تحويل دادن اجساد خودداری می كنند.
تعداد زيادی از مجروحین نیز به شهر اروميه منتقل شدند که حال برخی از آنان وخيم اعلام شده است.
یادآوری می شود در جريان تظاهرات ضدحکومتی مردم به جان آمده نقده، جوانان خشمگين تعدادی از بانک ها و مراكز دولتی را به آتش كشيدند و با مزدوران سركوبگر رژیم درگير شده و فرماندار جنایتکار این شهر را به شدت گوشمالی دادند.
همچنین در پی تظاهرات ضدحکومتی مردم اردبیل، رئيس كل دادگستری رژيم در این شهر خواستار سركوب اعتراضات هموطنان آذری شد و گفت "هرگونه حركت و اعمال آشوبگرانه و مخل امنيت را كه به بهانه توهين به آذربايجانيها صورت گيرد، بدون كمترين ترحمی سركوب خواهيم كرد."
این کارگزار جنایتکار رژیم گفت "مسئولان قوه قضاييه برای حفظ آرامش در جامعه لازم است هرچه سريعتر اين خائنان به ملت را مجازات كنند."
گفتنی است به رغم تلاشهای بسیار ماموران و کارگزاران رژیم پلید جمهوری اسلامی برای ایجاد تفرقه میان هموطنان آذری و سایر اقوام ایرانی، مردم دلاور شهرهای آذربایجان در اکثر تظاهرات ضدحکومتی به زبان آذری شعار می دهند: آذربایجان هوشیار است، پشتیبان ایران است.
  منبع خبر


Tuesday, May 23, 2006
 

تصاويری از تظاهرات امروز تبريز

تصاويری از تظاهرات امروز تبريز
  منبع خبر


 

گزارشی از ناآرامی های تبريز

پيمان پاك مهر . روزنامه نگار در تبريز تبريز نيوز : سرويس سياسي: تجمع هزاران تن از مردم تبريز در روز دوشنبه در اعتراض به چاپ كاريكاتوري در روزنامه دولتي ايران به خشونت كشيده شد.اين درگيري ها از زماني آغاز شد كه هزاران تن از مردم تبريز در اعتراض به توهين و تحقير هم وطنان ترك در روزنامه دولتي ايران كه در تاريخ جمعه 22 ارديبهشت با انتشار كاريكاتور و مطلب توهين آميز صورت گرفته بود عصر امروز دوشنبه 1 خرداد 85 ، در ميدان راسته كوچه منتهي به بازار تبريز دست به تجمع اعتراض آميز زدند.دقايقي پس از آغاز اين تجمع كه در ساعت 16 صورت گرفت پليس تبريز تلاش كرد تا به اين تجمع خاتمه دهد كه به درگيري و تعقيب و گريز انجاميد.يگان ضد شورش تبريز براي متفرق كردن تجمع كنندگان از گاز اشك آور استفاده كرد....ادامه
  منبع خبر


 

تصاويری از تجمع امروز دانشجويان در دانشگاه تهران

تصاويری از تجمع امروز دانشجويان در دانشگاه تهران : دانشگاه پادگان يا حوزه نيست! انرژی را رها کن فکری به حال ما کن!
  منبع خبر


 

تظاهرات دانشجويان دانشگاه تهران با شعار مرگ بر استبداد

امروز ظهر دانشجويان دانشگاه تهران به يك راهپيمايي اعتراضي در دانشگاه دست زدند و با شعار مرگ بر استبداد پلاكاردهاي فرمايشي عوامل رژيم در دانشگاه را پايين كشيده و پاره كردند.
بنا به گزارشهاي رسيده 1 خرداد 85, ظهر امروز دانشجويان دانشگاه تهران دست به يك راهپيمايي در دانشگاه زدند, گزارش زير توسط يكي از دانشجويان ارسال شده است. تعداد نگهبانان و مامورين حراست چند برابر شده و کارت هاي دانشجويي را کنترل مي کردند .متوجه شدم که بايد خبري در داخل دانشگاه باشد و وقتي وارد دانشگاه شدم ديدم که در دانشکده هنرهاي زيبا در ضلع جنوبي دانشگاه جلسه اي به نام همايش هنر مقاومت تشکيل داده اند و وزير علوم و نيز رييس دانشگاه تهران يعني آخوند عميد زنجاني هم در اين جلسه شرکت دارند.دانشجويان آزاده هم با استفاده از فرصت به دست آمده تصميم گرفتند که اقدام به يک حرکت اعتراضي کنند و از ساعت 13 به تدريج در مقابل دانشکده فني گرد آمدند و از حدود ساعت 13:30 اقدام به راهپيمايي در داخل محوطه دانشگاه و شعار دادن نمودند که بيش از يک ساعت ادامه داشت....ادامه
  منبع خبر


 

زندانی سیاسی محکوم به اعدام به نقطه ای نامعلوم منتقل شده است

فعالان حقوق بشر در ایران
بنا به گزارشات رسیده صبح امروز در ساعت 11 صبح ماموران زندان گوهر دشت ، زندانی سیاسی ولی الله فیض مهدوی را از بند 6 زندان گوهر دشت کرج به نقطه نا معلومی منتقل کردند.
ماموران در جواب سوالات همبندان وی پاسخ دادند که آقای فیض مهدوی به فرعی 5 و نزد سایر زندانیان سیاسی منتقل خواهد شد.
طبق آخرین گزارشات رسیده آقای مهدوی با گذشت چندین ساعت تا کنون به فرعی 5 منتقل نشده است و در حال حاضر وضعیت و محل نگهداری وی اطلاع دقیقی در دست نیست.
فعالان حقوق بشردر ایران ضمن محکوم نمودن نقض حقوق بشر و ابراز نگرانی شدید از انتقال آقای مهدوی به نقطه نامعلوم با توجه به شرایط و وضعیت وی ابراز نگرانی می نماید و خواهان پایان این روند و آزادی تمام زندانیان سیاسی می باشد. دست تمام کسانی که در این راه با ما همگام هستند را می فشاریم.
فعالان حقوق بشر در ایران
Human Rights Activists in Iran
  منبع خبر


 

رژیم اسلامی امروز 4 نفر از جمله یک زن را بدار آویخت

رژیم ضدبشری جمهوری اسلامی امروز 4 نفر از جمله یک زن را در شهرهای مختلف ایران بدار آویخت. خبرگزاری فرانسه که این خبر را به نقل از روزنامه های حکومتی از تهران گزارش کرده است، نوشت نام این زن که صبح امروز در استان خراسان اعدام شد، اعلام نشده است.
همسر این زن نیز که یک تبعه خارجی است، همراه با وی به اتهام قتل اعدام شده است. نام و ملیت این مرد خارجی نیز اعلام نشده است.
همچنین صبح امروز دستگاه قضايی رژیم اسلامی یک نفر را در خرم آباد و یک تن دیگر را در زندان شهر زاهدان به اتهام حمل اسلحه اعدام کرده است.
خبرگزاری فرانسه نوشت تنها از آغاز سال جدید تا کنون براساس آنچه در مطبوعات حکومتی درج شده، بیش از 50 نفر در ایران اعدام شدند
  منبع خبر


Saturday, May 20, 2006
 

چند گزارش از سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان:

پنج سال حبس برای یک معلم سنندج - حیدر پرچمی معلم کامیارانی به اتهام ارتباط با احزاب کُرد به ۵ سال زندان محکوم شد.
دادگاه انقلاب شهر سنندج، حیدر پرچمی دبیر دبیرستانهای شهر کامیاران را به ۵ سال حبس محکوم کرد. حیدر پرچمی ۳ ماه پیش، همراه با سه همکار خود، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده و هم اکنون در بازداشت به سر می برد. نامبرده بدون حضور وکیل دادگاهی شده است.
دستگیری سه شهروند بوکانی - از محل بازداشت و علت دستگیری سه شهروند بوکانی به نامهای فاروق عزیز نژاد، یوسف رحمان پور و ارسلان پیروکی اطلاعی در دست نیست.
در تاریخ ۱۸ اردیبهشت سه شهروند کُرد بوکانی به نامهای"فاروق عزیز نژاد"، "یوسف رحمان پور" و "ارسلان پیروکی" از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.
خانواده های نامبردگان به رغم گذشت ۱۰ روز از بازداشت آنها، تاکنون هیچگونه اطلاعی از محل بازداشت و علت دستگیری بازداشت شدگان کسب نکرده اند.
در این میان گفته می شود این سه تن متهم به ارتباط با احزاب کُرد مخالف شده اند......متن کامل
  منبع خبر


 

محمد ملکی در واکنش به نامه احمدی نژاد به بوش: خودتان دستتان به خون آلوده است!

بحث درباره نامه محمود احمدی نژاد به جرج بوش همچنان در محافل سیاسی ایران ادامه دارد. محمد ملکی فعال سیاسی، زندانی سابق اوین و نخستین رئیس دانشگاه تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نامه ای در واکنش به این نامه نوشته است.
آقای ملکی در مصاحبه با رادیو فردا می گوید مطالبی که آقای احمدی نژاد بعنوان انتقاد از جامعه آمریکا در نامه اش مطرح کرده غالبا در کشور ما اتفاق می افتد و بسیار شدید تر. اینها مرتب می گویند که آمریکا شکنجه می دهد و غیره و غیره.
من خودم در زندان بودم زندانهای ما با هیچ جای دنیا قابل مقایسه نیست. از نظر بیرحمی. آنموقع من ۵۰ سالم بود: کابل زدن، با مشت کور کردن و فقط برای اینکه من در دانشگاه آزادی داده بودم. هرشب از کنار ما افرادی را می بردند و اعدام می کردند. من در نامه خودم فقط اشاره کردم که خودتان دستتان به خون آلوده است.........متن کامل
  منبع خبر


 

اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی در زندان اوین .

روابط عمومی جبهه دمکراتیک ایران - یکی از زندانیان سیاسی ( خالد حردانی ) که در زندان اوین به همراه سه تن از بستگانش محبوس و زیر حکم اعدام بسر میبرد، درد نامه ایی را نوشته است که عین آنرا به اطلاع میرسانیم:
من ازحکمی که بر مبنای عدالت قانون و ضوابط اعلامیه جهانی حقوق بشر باشد وحشتی ندارم، اما در مقابل استفاده از دادگاه به منظور اعمال نظر سیاسی ، جانم را در راه عشق به آزادی فدا خواهم کرد. مدت ۶ سال است که حکومت جمهوری اسلامی ، من و دو تن از برادران همسرم را زیر حکم اعدام نگه داشته و برادرم را نیز با حکم ۲۲ سال حبس محکوم کرده اند. همچنین همسر و فرزند خرد سالم و چند تن از اعضای خانوده ام و دوستانم را نیز برای مدتی به زندان کشانیده اند.
این رژیم با سایر اعضا خانواده ام بگونه ایی رفتار کرده است که گویا ما جنایتکار جنگی هستیم ، گویا تروریسم هستیم، گویا همچون زندانیان گوانتاناموو ابوغریب آدم کش حرفه ایی هستیم ، گویا شرارتی یا اختلاسچی هستیم، گویا به مال و ناموس مردم تجاوز کرده ایم، یا به مملکت خیانت کرده ایم، براستی این همه خشونت و سرکوب و سبوعیت برای چیست؟ آیا تاکنون برای شما حکم اعدام صادر شده است؟ آیا تاکنون به پدر و مادر ، همسر ، برادر و خواهر و فرزندان شما گفته اند که قرار است یکی از بستگان شما امشب اعدام گردد؟ آیا هول و هراس ناشی از این خبر را درک کرده اید؟ و حتی تصور چنین صحنه هایی را کرده اید؟ولی من و دو تن از بستگان نزدیکم و همه خانواده های درگیر با این پرونده در این وضعیت بوده ایم.نه یک شب و دو شب و چند شب ، که بیش از دوهزار شبانه روز که میمیرند و زنده میشوند و هرلحظه در انتظار شنیدن خبر اجرای حکم اعدام فرزندان و پدر و همسر و برادر خود هستند........متن کامل
  منبع خبر


 

افشاگری دیپلماتها درباره چاخان بودن خبــــر خوش احمدی نژاد!!!

جمهوری اسلامی برای غنی سازی اورانیوم از گاز هگزافلورید ساخت چین استفاده کرد: افشاگری وین در باره «خبر خوش» آقای احمدی نژاد دیپلمات‌های نزدیک به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه گفتند گاز هگزافلوریدی که برای تولید نخستین محصول موفقیت حکومت ایران در دستیابی به فناوری غنی‌سازی اورانیوم به کار رفت، محصول چین است، نه ایران. این گاز را چین ۱۴ سال پیش قبل از امضای پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای به حکومت ایران فروخته بود.
یک دیپلمات ضمن ابراز نگرانی از توانائی حکومت ایران در غنی‌سازی اورانیوم با استفاده از این گاز، یادآور شد که در اعلام پیروزی فنی، جمهوری اسلامی به نوعی فریبکاری متوسل شد زیرا همچنان برای تولید گاز هگزافلورید با مشکل روبرو است. محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی، روز ۲۲ فروردین ماه در مشهد دسترسی به فناوری غنی‌سازی اورانیوم را به عنوان یک خبر خوش، در حالی اعلام کرد که یک هفته به مهلت شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فعالیت‌های غنی‌سازی در ایران باقی مانده بود.......متن کامل
  منبع خبر


 

درخواست از فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل برای آزادی رئیس سندیکا و ...

سندیکای کارگران شرکت واحد برای آزادی رئیس سندیکا و بازگشت به کار اعتصابیون از فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل کمک طلبید سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، با ارسال نامه‌ای به دیوید کاکرافت David Cockroft دبیرکل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل، خواستار حمایت این سازمان بین‌المللی از تحقق خواسته‌های نهاد صنفی حمل و نقل در ایران، از جمله آزادی منصور اصانلو رئیس سندکا از زندان شد و بازگشت کارگران اعتصابی که بعد از آزادی از زندان از رفتن به سر و کار و دریافت هر گونه حقوق و مزایا محروم شده اند را مطالبه کرد.
در نامه مذکور آمده است کارگران ایران با پشتوانه کار و تلاش آگاهانه، امیدوار هستند هرچه زودتر حقوق سندیکائی آنان طبق اصول منشور جهانی حقوق سندیکائی و حقوق بنیادین کار، و از جمله مقاوله‌نامه‌های ۸۷ و ۹۸ تحقق یابد...متن کامل
  منبع خبر


Friday, May 19, 2006
 

پیام تشکر ولی الله فیض مهدوی از مدافعان آزادی .

با تقدیم درود به تمامی دوستان مبارز و هموطنان عزیزی که صدای من را میشنوند .
من ولی الله فیض مهدوی قصد دارم با این پیام از تمام نهادهای حقوق بشری و همگی دوستان مبارز و فعالان حقوق بشری که چه در داخل و چه در خارج از کشور از هیچ کوششی فروگذار نکردند تا بتوانند از اجرای حکم اعدام من ممانعت بعمل بیاورند ، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم .
البته تاکنون هیچ تغییری در حکم اعدامم صورت نپذیرفته و یا اگر تحولی در حکم من صورت گرفته من از آن بی اطلاع هستم چرا که بطور رسمی چیزی به من ابلاغ نشده، اما موعدی که برای اجرای حکم اعدام من مقرر شده بود گذشت و علیرغم خواسته های رژیم هیچ اتفاقی برایم نیفتاد و این فقط بخاطر تلاشها و زحمتهایی بود که دوستان مبارزم و فعالان حقوق بشری ، سازمانهای بین المللی و نهادهای حقوق بشری متحمل شدند ، این موضوع خیلی من را تحت تاثیر قراد داد .
در پایان درود میفرستم به همه دوستان مبارزم در ایران و سراسر دنیا و همه هموطنان عزیزم و خسته نباشد میگویم و از آنها میخواهم که زندانیان سیاسی را هرگز تنها نگذارند چرا که چشم امید ما در آنطرف دیوارهای بلند زندان فقط به آن عزیزان است .

ولی الله فیض مهدوی ( ۲۸/۰۲/۱۳۸۵ )
  منبع خبر


Wednesday, May 17, 2006
 

گزارش تصويري از تحصن و اعتصاب غذاي دانشجويان دانشگاه تبريز

  منبع خبر


 

روسیه به اعضای تیم کشتی جمهوری اسلامی ویزا نداد

خبرگزاری حکومتی ايلنا: "كاروان تيم ملي كشتي آزاد كشورمان كه تحت عنوان تيم نفت قرار بود امروز براي حضور در تورنمنت بين‌‏المللي جام «علي‌اف» عازم روسیه شود، به دليل عدم صدور رواديد از سوي این کشور از سفر روسیه بازماند. با توجه به عدم اعزام اين تيم به جام علي اف، ملي پوشان آزاد كار كشورمان يكي از تورنمنت‌‏هاي معتبر بين المللي را از دست دادند."
دلیل عدم صدور ویزا به اعضای تیم کشتی جمهوری اسلامی اعلام نشده است
  منبع خبر


 

تصاویری از اعتراض دانشجویان دانشگاه زنجان

  منبع خبر


 

ضرب و شتم زندانیان سیاسی زندان گوهردشت

فعالان حقوق بشر در ایران
بنا بر آخرین گزارشات دریافتی، صبح روز دوشنبه مورخه 25/2/85 ساعت 9.15 دقیقه برای بار دیگر گارد زندان به بهانه بازرسی به بند شش زندان گوهردشت کرج حمله ور شدند و زندانیان مقیم این بند را مورد تعرض و توهین قراردادند . یکی از زندانیان سیاسی آقای اسد شقاقی که در این بند سکونت دارند مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفتند ، علت ضرب و شتم این زندانی اعتراض وی به شیوه بازرسی مامورین و توهین های پیاپی به زندانیان دیگر بود که اين اعتراض به صورت بسیار قانونی و محترمانه بيان شد. اما نه تنها مامورین گارد توجهی به اعتراص این زندانی سیاسی ننمودند بلکه بوسیله باتوم وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند .
شایان ذکر است در طی ده روز گذشته این چهارمین بار است که رضا تره بری از مسئولین گارد زندان به دلیل واهی گارد زندان رابه جهت تفتیش و بازرسی و آزار زندانیان بدون هماهنگی مافوقهای خود به بند 6 سالن 16 می آورد .
البته این موضوع در اینجا حائز اهمیت است که مافوقهای وی از گزارشات مکرری که زندانیان سیاسی و دیگر زندانیان به دست آنان میرسانند اظهار بی اطلاعی مینمایند و ترتیب اثری نمیدهند. رحیم دوروک خانی و شاهین مهاجری از اعضای گارد زندان میباشند که اقدام به ضرب و شتم زندانیان سیاسی نموده اند .
گفتنی است همچنین با توجه به تقاضای مکرر از سوی زندانیان سیاسی اسد شقاقی و ولی الله فیض مهدوی جهت انتقال به نزد سایر زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت تا کنون از سوی مسئولین زندان اقدامی صورت نگرفته است و ضمناٌ علیرغم بیماری سخت برادر آقای اسد شقاقی مسئولان زندان همچنان با تقاضای ملاقات ایشان مخالفت مینمایند.
فعالان حقوق بشر در ایران ضمن محکوم نمودن نقض حقوق بشر، خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی میباشد ، دست تمام کسانی که در این راه با ما همگام هستند را میفشاریم.
فعالان حقوق بشر در ایرانHuman Rights Activists in Iran
  منبع خبر


 

تجمع اعتراضی کارگران معدن در مقابل ساختمان فرمانداري رودبار

صدها كارگر معدن "سنگرود" در مقابل فرمانداري شهرستان رودبار تجمع اعترضی برپا کردند. آنها روز گذشته نيز به مدت 7 ساعت در مقابل اين معدن تعطيل شده تجمع كرده ‏بودند. اين كارگران 16 ماه است حقوق و مزايا دريافت نكرده‌‏اند.
معدنچيان معترض سنگرودي اعلام داشتند كه تا گرفتن حقوق معوقه و شروع به كار رسمي شركت تهيه و توليد در مقابل فرمانداري رودبار باقي خواهند ماند .
بنابراين گزارش , كارگران اين معدن ، با محكوم كردن عملكرد نماينده مردم رودبار نسبت به كوتاهي در گرفتن حقوق كارگران و شروع بكار معدن پس از 16 ماه ، خواستار پاسخگويي اين مقام مسوول شدند .
تجمع اعتراض‌‏آميز كارگران معدن سنگرود ديروز نيز به مدت 7 ساعت در مقابل معدن تعطيل شده سنگرود برگزار شد.
  منبع خبر


Saturday, May 13, 2006
 

گزارشات خبري از كمپين جهاني براي جلوگيري از اعدام زنداني سياسي ولي الله فيض مهدوي:

ايرانيان آزاده و شريف در كشورهاي مختلف در اعتراض به صدور حكم اعدام ولي الله فيض مهدوي از سوي دستگاه جنايتكار قوه قضائيه، اقدام به برپايي اكسيونها و تجمعات مختلف كرده اند. در اين گردهمايي ها شخصيت هاي مختلف حقوق بشري و فعالان سياسي ضمن اعلام انزجار از صدور حكم اعدام ولي الله فيض مهدوي و نسبت به تهديدات جان ساير زندانيان سياسي مبارز و مجاهد بيدفاع در زندانهاي جمهوري اسلامي به افكار عمومي هشدار دادند كه جهت جلوگيري از تكرار فاجعه قتل عام سال ۱۳۶۷ اقدام فوري بعمل آورند.
فراخوان ديدگاه: اعتراض به‌ صدور حکم اعدام/ برای نجات جان ولی‌الله فیض مهدوی بکوشیم. با توجه به اينکه: ۱. نهاد هاي گوناگون ملل متحد، رژيم جمهوري اسلامي را بخاطر نقض حقوق بشر در ۲۷ سال گذشته نزديک به ۶۰ بار محکوم کرده اند. ۲. باند جنايتکار رژيم ايران حتي به قواعد اعلام شدهء خود در قانون ضد بشري ولايت فقيهي هم پايبند نيست. مواد ۳۵ و ۳۶ قانون اساسي اين رژيم حق دفاع و حق برخورداري از دادگاه قانوني را تضمين مي کند.
اما جنايتکاران حاکم بر ميهن ما از بهمن ۱۳۵۷ تاکنون ده ها هزار نفر از هم ميهنان ما را بدون رعايت حقوق شناخته شدهء آنان به قتل رسانده اند. طي ۴۸ ساعت در هفتهء گذشته ۱۲ حکم اعدام اجرا و ۱۵ حکم اعدام صادر شده است، که در واقع به لحاظ حقوقي و به دليل عدم رعايت حقوق شناخته شده در حکم قتل و دستور اجراي قتل محسوب مي شود. (ولي الله فيض مهدوي در نوار صدايش بر اين امر تأکيد مي کند)........ متن کامل
  منبع خبر


 

نامه‌ پر از کنایه و سرزنش محسن سازگارا به احمدی‌نژاد ( و خامنه‌ای )!

شیخی به زنی فاحشه گفتـا مستی *** هر لحظه به دام دگری پابستی!
گفتــا شــــیخا هرآنچه گوئی هسـتم *** آیا تو چنانچه می‌نمائی هستی؟
این رهبران غربی هر چه و هر که باشند، هر جنایت و یا کار درستی که بکنند، حداقل در کشور‌های خودشان از مردم می‌ترسند و برای افکار عمومی‌شان احترام قائلند. ناچارند به خواست مردم تن بدهند و برای کشور‌های خودشان خوب کار کنند. شهروندان‌شان در ممالک‌شان با رفاه و آسایش زندگی می‌کنند و هر روز از حکومت و حکومت‌گران نمی‌ترسند.
شما هم بهتر است بجای نسخه نوشتن برای دیگران و سینه به تنور چسباندن برای مردم دیگر کشور‌ها ، به فکر مردم خودمان باشید.
به وعده‌هائی که به مردم داده‌اید، عمل کنید!........ متن کامل
  منبع خبر


 

متن نامه ارسالی فعالان حقوق بشر در ایران به سفارت اتریش :

سفارت محترم کشوراتريش
رياست محترم اتحاديه اروپا
با سلام
به عرض شما ميرسانيم که جان هفت تن از زندانيان سياسي که توسط جمهوري اسلامي به مرگ محکوم شده اند در خطر است و در آخرين اقدام حاکميت , زنداني سياسي ولي الله فيض مهدوي را در زندان گوهردشت کرج مجبور به امضاي حکم اعدام خويش که توسط اجراي احکام دادگاه انقلاب صادر شده بود و توسط آقاي علي محمدي معاونت زندان گوهردشت کرج به وي ابلاغ شده بود نمودند. تاريخ اجراي اين حکم ۲۶/۲/۱۳۸۵ ميباشد و از شما ميخواهيم براي نجات جان وي اين مسئله را در سطح اتحاديه اروپا مطرح نمائيد و مانع ازاعدام وي شويد.
با تشکر
فعالان حقوق بشر در ايران
  منبع خبر


 

براي نجات جان ولي فيض مهدوي ، اقدامات فوري لازم است!

کميته بين المللي عليه اعدام طی اطلاعيه ای خواستار اقدام فوری براي نجات جان ولي فيض مهدوي نمود.
در اين اطلاعيه آمده است: سه شنبه ۱۶ ماه مه ، روزي است که حکومت اسلامي اعلام کرده است، ولي فيض مهدوي را بجرم فعاليت سياسي اعدام خواهد کرد. فيض مهدوي از زندان تاکنون دو پيام فرستاده و از همگان دعوت کرده است، براي نجات او کاري بکنند.
کميته بين المللي عليه اعدام از مدتها قبل بر عليه اين حکم وحشيانه حکومت اعلام يک کمپين کرده و در ميتينگهايي که در اروپا انجام داده، در مصاحبه فعالين کميته عليه اعدام با رسانه هاي متعدد و ملاقاتهايي که با کميسيون حقوق بشر پارلمانها و يا نمايندگان وزرات خارجه کشورهايي از اروپا داشته، در مورد اين حکم اعدام صحبت کرده و خواهان اقدامات فوري شده است.
سازمان عفو بين الملل و چندين نهاد مدافع حقوق بشر به اين حکم اعتراض کرده و از سوي سازمانهاي و يا سايتهاي مدافع حقوق انساني، نيز تا کنون اعتراضاتي و از جمله جمع آوري طومار اعتراضي در دستور قرار گرفته است.
کميته بين المللي عليه اعدام ، اما بشدت نگران جان فيض مهدوي است و اعتراضات تا کنوني را براي اعمال فشار به حکومت و مجبور کردن اين حکومت جنايتکار به عقب نشيني کافي نميداند. لذا ما يکبار ديگر در اين روزهاي آخر قبل از اجراي حکم اعدام ، از همه سازمانهاي مدافع حقوق انساني ، از احزاب و سازمانهاي اپوزيسيون و از همگان ميخواهيم که فورا دست به کار شده و بر عليه اين حکم وحشيانه مجموعه اقداماتي را در دستور گذارند.
ما از همگان دعوت ميکنيم که از امروز تا سه شنبه ، با ارسال نامه اعتراضي، با امضا طومارهاي موجود در مورد اين حکم اعدام، با برگزاري ميتينگ و پيکت هاي اعتراضي در مراکز شهرهاي بزرگ و با تماس با پارلمانها و اتحاديه اروپا، کاري کنند که رژيم اسلامي جرات نکند اين جوان فعال سياسي را بجرم هواداري از مجاهدين خلق ايران، اعدام کند.
اين يک رفتار قرون وسطايي و وحشيانه است. به اين حکم اعدام بهر طريق ممکن اعتراض کنيد!
  منبع خبر


 

محاکمه اجلال قوامی روزنامه نگار كرد .

فعالان حقوق بشر در ایران : طبق آخرین گزارشات دریافتی اجلال قوامي روزنامه نگار كرد ۲۶ تير ماه در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي سنندج محاكمه ميشود .
توهين به رهبري، اقدام عليه امنيت ملي، ارتباط با احزاب مخالف جمهوري اسلامي، سامان دهي و برنامه ريزي حوادث سال گذشته كردستان از اتهامات اين روزنامه نگار بود كه با ايراد وكلاي مدافع وی دكتر نعمت احمدي وعباس جمالي به كيفر خواست صادره ازسوي دادستان كه قوامي را محارب دانسته وخواهان اعدام وي بود، اتهام مذكور از كيفر خواست صادره حذف و اقدام عليه امنيت ملي وخروج غيرقانوني از مرز در كيفر خواست جديد لحاظ شد.
اين عضو شوراي سر دبيري هفته نامه توقيف شده پيام مردم كردستان بايستي در روز ۲۶ تير در شعبه اول دادگاه انقلاب به رياست قاضي طياري به دفاع از خود بپردازد.
گفتني است اجلال قوامي به همراه رويا طلوعي وسعيد ساعدي ۶۵ روز رادر بازداشت به سر بردند كه هر يك با وثيقه صد ميليون توماني بطور موقت از زندان آزاد شدند .
  منبع خبر


 

دیکتاتورهای عمامه بسر بر روی آتش خشم مردم نشسته اند!

واشنگتن تایمز طی مقاله ای که در شماه روز گذشته این روزنامه منتشر شد، آخوندهای حاکم بر ایران را مشتی دزد و فاسد که مورد خشم و تنفر مردم ایران هستند، توصیف کرد.
واشنگتن تایمز نوشت دیکتاتوری عمامه بسر از مردم ایران وحشت دارد چرا که بر روی آتش خشم آنان نشسته است.
این روزنامه نوشت حکومت ملایان مملو از فساد داخلی است، تحریمهای اقتصادی واقعی می تواند دولت احمدی نژاد را تکان دهد.
واشنگتن تایمز افزود اقتصاد بیمار رژیم تهران به واردات متعددی نیازمند است، از این رو نیاز است که تحریمهای واقعی علیه رژیم تهران اعمال شود.
  منبع خبر


 

۱۶ دانشجوي متحصن دانشگاه سهند تبريز به بيمارستان منتقل شدند .

تبريز نيوز: سرويس سياسي : ۱۶ دانشجوي معترض دانشگاه صنعتي سهند تبريز، در چهارمين روز تحصن توام با اعتصاب غذا بر اثر وخامت حال به بيمارستان منتقل شدند.
15دانشجوي پسر و يك دختر متحصن دانشجوي متحصن دانشگاه سهند تبريز امروز جمعه ۲۲ ارديبهشت ، در حالي با ماشین های شخصی دانشجویان به بیمارستان منتقل شدند كه اين دانشگاه تنها دارای یک دستگاه آمبولانس می باشد .
در طي شب گذشته نیز دانشجويان معترض در صحن دانشگاه به سر بردند و به علت نبود امکانات گرمایشی مناسب بسیاری از دانشجویان در شرایط جسمانی نا مطلوبی به سر برده و تعداد آنان به ۵۰۰ تن افزايش يافته است.
۶ تن از دانشجوياني كه سرم به بازو دارند در جمع متحصنين ديده مي شوند.
دانشجویان متحصنی که در اعتصاب غذای نامحدود هستند پارچه هایی به بازوهای خود بسته اند كه روی آن ها کلماتی مانند " اتحاد ، پیروزی ، حمایت" نوشته شده شعار مي دهند ، " دکتر اگر نیایی تحصن نا تمومه " و " دانشجو می میرد ذلت نمی پ ذیر د".
نمايندگان دانشجويان متحصن اعلام كردند كه تمامی عواقب احتمالی این اعتصاب غذا به عهده "دکتر چناقلو" رييس اين دانشگاه مي باشد.
به دليل عدم قول مساعد مسولين دانشگاه بر تامين مطالبات دانشجويان اين تجمع نامحدود توام با اعتصاب غذا هم چنان ادامه دارد.
گزارشات تصويري از تحصن --- ۱ --- ۲ --- ۳ --- ۴ --- ۵ --- ۶
  منبع خبر


Wednesday, May 10, 2006
 

واحد اطلاعات مجله اکونومیست، ایران را بدترین جا برای سرمایه گذاری معرفی کرد

واحد اطلاعات مجله اکونومیست، ایران را بدترین جا برای سرمایه گذاری معرفی کرد [ ساعت پيش ۶:۲۱ ]
واحد اطلاعات اکونومیست که بطور مرتب گزارشهایی درباره دورنمای اقتصادی جهان تهیه می کند در تازه ترین گزارش خود ایران را در 5 سال آینده بدترین جا برای سرمایه گذاری برآورد کرده است. در این گزارش پیش بینی شده است که فضای بازرگانی ایران در 5 سال آینده همانند پنج سال گذشته با خطر باشد. در گزارش واحد اطلاعات اکونومیست، دانمارک مطمئن ترین کشورجهان معرفی شده است. پس از دانمارک کشورهای کانادا و آمریکا قرار دارند. در قعر جدول ونزوئلا، نیجریه وایران قرار دارند که هرسه نیز از کشورهای نفت خیز جهان اند. در 5 سال گذشته نیز ایران در ردیف شصتم و آخر جدول اکونومیست قرار گرفته بود و در پیش بینی 5 سال آینده نیز وضعیت مشابهی دارد. متن کامل
  منبع خبر


 

نگرانی از وضعیت جسمانی آقای مهرداد لهراسبی

گروه فعالان حقوق بشر در ايران طي اطلاعيه اي اعلام كرد, براساس آخرين اخبار دریافتی زندانی سیاسی مهرداد لهراسبی که در واقعه 18 تیرماه سال 78 دستگیر شدند ، هم اکنون در زندان گوهردشت کرج دوران محکومیت خویش را در شرایط بسیار بد محیطی و جسمی سپری مینمایند.

متن اطلاعيه فعالان حقوق بشر ايران
به نام آزادی

نگرانی از وضعیت جسمانی آقای مهرداد لهراسبی
براساس آخرین اخبار دریافتی زندانی سیاسی آقای مهرداد لهراسبی که در واقعه 18 تیرماه سال 78 دستگیر شدند ، هم اکنون در زندان گوهردشت کرج دوران محکومیت خویش را در شرایط بسیار بد محیطی و جسمی سپری مینمایند .
ایشان در زندان به عفونت فک و رماتیسم حاد ، ناراحتی قلبی وافزایش وزن غیر معقول مبتلا شده اند. طبق تائید پزشکی قانونی و پزشک زندان ایشان قادر به تحمل شرایط بد زندان نیستند و باید هر چه زودتر برای مداوا به خارج از زندان منتقل شوند.
فعالان حقوق بشر در ایران ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت آقای لهراسبی و محکوم نمودن نقض حقوق بشر خواستار آزادی وی و تمام زندانیان سیاسی میباشد . از تمامی فعالان و مدافعان حقوق بشر تقاضای تلاش و همکاری در این راستا را داریم و دست تمامی کسانی که در این راه با ما همگام هستند را میفشاریم .

فعالان حقوق بشر در ایران
Human Rights Activists in Iran
hra.iran@gmail.com
http://hra-iran.blogfa.com
Tel : +989329224904
  منبع خبر


 

درخواست رژیم اسلامی برای عضویت در شورای جدید حقوق بشر رد شد

به گزارش خبرگزاریها، درخواست جمهوری اسلامی برای عضویت در شورای جدید حقوق بشر سازمان ملل متحد رد شد. این شورا که جایگزین کمیسیون سابق حقوق بشر سازمان ملل می شود، 47 عضو دارد که عصر روز سه شنبه توسط 191 عضو مجمع عمومی سازمان ملل انتحاب شدند.
در جریان رای گیری امروز درخواست رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی که با کمال وقاحت خود را نامزد عضویت در این شورا کرده بود، رد شد.
از میان کشورهای غربی، آلمان، کانادا، فنلاند، فرانسه، سوئیس، هلند و انگلستان به عضویت شورای جدید حقوق بشر سازمان ملل در آمدند. روسیه و چین نیز علیرغم وضعیت نامناسب حقوق بشر در این کشورها در این شورا حضور خواهند داشت.
لیبی، زیمبابوه، سودان و کوبا نیز برای عضویت در این شورا رای کافی آوردند که این امر باعث ناخرسندی برخی کشورهای غر بی بخصوص ایالات متحده آمریکا شده است که رژیمهای حاکم براین کشورها را ناقض حقوق بشر می داند.
شورای جدید حقوق بشر سازمان ملل متحد قرار است نخستین نشست خود را نوزدهم ماه ژوئن آینده در ژنو برگزار کند.
  منبع خبر


Tuesday, May 09, 2006
 

وقت تنــــــگ است، نبض زمان ميزند و به سرعت مي‌گذرد !




**** پیام شجاعانه و رسای او را از سیاه چالهای رژیم ولایت فقیه در اینجا بشنوید. ****



**** متن پیام ولی الله فیض مهــدوی از زندان گوهــر دشت ( رجایی شهر ) کرج ****



صـــــــدا را می شـــــنوی ؟
خوب گوش کن . یکبار نه چند بار، صدای یک مبارز است ؟.
او برای نجات جان خود تلاش نمیکند . حتی از مجامع حقوق بشری در خواست کمک نکرده است . بلکه می گوید راه را ادامه دهید . بروید به سمت سرنگونی این رژیم کثیف ، تا آخر گوش بدید آیا لرزشی در صدای او هست ؟ با روحیه و با اعتماد از سیاه چال های رژیم پیام میدهد . پیام آزادی و شرافت و انسانیت حال شما صدا را شنیدید چه کردید ؟ پیام شما برای ولی الله چیست ؟ دوستانی که فقط بیانیه میدهید ، بیانیه دادید ؟ اعتراض کردید ؟ مبارزان نامدار شما چه می کنید ؟ نامه اعتراضی دسته جمعی شما در کدام سایت ها نقش بسته است ؟ فردای مرگ سهراب بیانیه خواهید داد اعتراض خواهید کرد .
می دانم مثل حجت زمانی که تا قبل از اعدام ۴ مطلب در مورد او در سایت ها وجود داشت بعد از اعدامش .........
ارزش انسانی والاتر از اعتقادات حزبی است ، برای تقسیم قدرت همه در صف اول هستند . برای نجات جان یک مبارز ....
به راستی آنچه برای اکبر گنجی ، کردید برای ولی الله انجام دادید ؟ مجاهد خلق انسان نیست ؟ شاید فعالان حقوق بشر به مانند خانم صلح نوبل برای جنگ با آمریکا آماده می شوند و صدای ولی الله را نشنیدند. شاید جهان بی صداقت نیاز به مبارز ین پو شالی دارد . این دنیا جای مبارزین با صداقت نیست .
دیروز برای گنجی روزشمار آزادی گذاشته بودند . امروز برای ولی الله روز شمار شهادت!
اگر فردا اعلام کنند نام خلیج فارس تبدیل به خلیج عرب شده است . شما یک سایت پیدا نمیکنید که در مورد آن مطلبی نداشته باشد . ولی برای نجات یک انسان که به خاطر عقیده اش به پای چوبه دار می رود. چیزی پیدا نمی کنید .
روزگار وقیهی است نازنین ... 2006-05-07 --- نســــــــــیم آزادی
  منبع خبر


 

19ارديبهشت:کندوليزا رايس:نامه احمدی نژاد گشايش ديپلوماتيک نيست

روشنگری. بنا بر گزارش آسوشيتد پرس کندوليزارايس در مصاحبه ای با اين خبرگزاری در باره نامه احمدی نژاد گفت نامه 17 يا 18 صفحه است و از فلسفه، تاريخ و مذهب سخن گفته است. اين گشايش ديپلوماتيک نيست. او گفت" اين نامه چيزی نيست که ما در آن راهی برای حل مساله هسته ای يا هرچيز مشابه آن باز کنيم. نامه به مسايلی که ما بطور مشخص به آن ها مشغوليم نمی پردازد. آسوشيتد پرس نوشته است بوش رايس را روانه نيويورک کرده تا روز سه شنبه برای تصويب قطع نامه فشار بياورد.
19 اردیبهشت 1385 02:17
  منبع خبر


 

فرانكفورت الگمانيه: 12 عامل مرگ با گذرنامه هاي ايراني و پاكستاني راهي دانمارك شده اند

روزنامه آلماني فرانگفورتر آلگمانيه فاش كرد كه رژيم ايران 12تروريست را براي انجام عمليات تروريستي به دانمارك اعزام كرده است.
روزنامه فرانكفورت الگمانيه 17 ارديبهشت 85, 12 عامل مرگ با گذرنامه هاي ايراني و پاكستاني راهي دانمارك شده اند. اين اطلاعات از طريق يك خبرنگارآمريكايي لبناني الاصل به نام يوسف فرح فاش شده است .وي گفته است اين اطلاعات را از طريق يك خبرنگار پاكستاني دريافت كرده است.
  منبع خبر


Saturday, May 06, 2006
 

آیت الله العظمی حضرت سید "جک استراو" رفت !!!

در پی کاهش شديد حمايت عمومی از حزب حاکم کارگر در انتخابات شوراهای محلی انگلستان، تونی بلر، نخست وزير بريتانيا تغييرات مهمی را در کابينه خود اعمال کرده است.
از مهمترين تغييرات، تعويض وزاری خارجه و کشور بريتانيا است. جک استرا، که سال ها سکان سياست خارجی اين کشور را در دست داشت، جای خود را به مارگارت بکت می دهد که پيش از اين وزير مشاور در زمينه محيط زيست، غذا و امور مناطق روستايی بوده است.
چارلز کلارک، وزير کشور بريتانيا نيز که در پی بحران بر سر ادامه حضور محکومان خارجی در بريتانيا بشدت تحت فشار قرار داشت، از کابينه کنار گذاشته شده و جان ريد، وزير سابق دفاع جای او را گرفته است. انتخابات شوراهای محلی روز پنجشنبه، ۴ می، برگزار شد و نتايج اعلام شده از ناکامی نامزدهای حزب حاکم کارگر و موفقيت قابل توجه حزب محافظه کار حکايت دارد.
انتخابات شوراهای محلی در حالی برگزار شد که در هفته های اخير مشکلات شخصی و کاری برخی از اعضای کابينه به طور گسترده در رسانه های گروهی بريتانيا انعکاس يافته و دولت آقای بلر را تحت فشار شديد قرار داده بود. گزارش هايی از ارتباط جان پرسکات، معاون نخست وزير و از اعضای ارشد کابينه، با يکی از کارمندان زن خود برای چندين روز عناوين اصلی روزنامه ها را به خود اختصاص داده و به طور گسترده در معرض افکار عمومی قرار داشت........ متن کامل
  منبع خبر


 

بازداشت دهها تن از مردم شهر سردشت !

گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان:
سردشت - درجریان درگیری بین نیروهای انتظامی با مردم، دهها نفر از شهروندان سردشتی دستگیر شدند.
در پی درگیری ماموران راهنمایی و رانندگی با مردم، نیروهای امنیتی و انتظامی وارد عمل شده و موجب گسترش درگیری به خیابانهای شهر شدند. بنا به گفته شاهدان عینی در جریان این درگیریها که مردم عادی مورد ضرب و شتم این نیروها قرارگرفتند دهها نفر از جوانان و شهروندان دستگیر و به مراکز نظامی و انتظامی انتقال داده شده اند.
گفته می شود برخورد ماموران راهنمایی و رانندگی با یک راننده زحمتکش و صدور برگ جریمه یک میلیون ریالی موجب واکنش مردم محل به اعمال ماموران شده و پس از آن با ورود نیروهای امنیتی و انتظامی و نیروهای کمکی، درگیریها گسترش بیشتری یافته و به خیابانهای اصلی کشیده شده است.
  منبع خبر


 

به سرکوب آزادی بیان در ایران پایان داده شود !

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
در ایران امروز، حقوق بنیادی و اصول حقوق بشر علنا" نقض می گردد، آزادی بیان و آزادی مطبوعات آشکارا سرکوب می شود. توقیف صدها روزنامه و نشریه، فیلتر نمودن سایتهای اینترنتی، محاکمه و دادگاهی و زندانی کردن صدها روزنامه نگار و اصحابان مطبوعات از سوی دستگاههای امنیتی، قضایی و دولتی واقعیتی تلخ و لگد مال نمودن حقوق بنیادی و نقض و سرکوب حقوق بشر است.
در کردستان روزنامه ها و نشریات مستقل و مردمی را به جرم بیان حقایق و واقعیات و طرح مطلبات و حقوق مردم به محاق و توقیف می کشانند،" پیام مردم" را برای همیشه محکوم به خاموشی می کنند و " آشتی" و" آسو" و دیگر نشریات مستقل دانشجویی را به محاق می کشانند، روزنامه نگاران متعهد کرد را محکوم به زندان، محروم از حقوق خود و یا وادار به سکوت می کنند....... متن کامل
  منبع خبر


 

جهانبگلو ؛ روشنفکر است نه سیاستمدار !

نگاهی به جایگاه طیف سکولارها در ایران - عرفان قانعی فرد
• امروز که یک فیلسوف مدرس و محقق چنین به دام سیاست بازی افتاده است؛ باید با اهل خرد و عقلی همچون او؛ با تدبیر برخورد کرد؛ چون معنای اول سیاست تدبیر است وگرنه سیاست بدون فکر و تدبیر بی معنا است. آیا رامین جهانبگلوی خردورز را باید طعمه تسویه سیاسی کرد؟... وانگهی چرا تسویه سیاسی را با اهل سیاست نباید انجام داد؟... باز هم سریالی و ماجراهایی به نام آقای پورزند در راه است؟... باز هم مدیر محترم روزنامه کیهان، هوس ماجراجویی کرده اند ...
با قطعیت یافتن و روشن شدن مساله دستگیری استاد محترم دانشگاه، رامین جهانبگلو در سایت ها و نشریات الکترونیکی خارج از کشور - جدای از انتشار یافته های داخل - بعضی ابهام ها، شاید از سر لطف و احساس و شاید هم بنا به عدم شفاف سازی قبلی، دامن زده شد که بطور ساده می خواهم این موضوع را برای دوستان ارجمند و هموطن توضیح دهم.و آن هم توجه اول به طیف شناسی علمی و اصولی حرکت فکری در ایران است که کالبد شکافی حرکت شناسی موجب شناختن درست جایگاه افرادی امثال جهانبگلو می گردد. قبل از ادامه سخن جریانها را بطور گذرا اگر بنگریم به چنین نموداری ظاهری خواهیم رسید......... متن کامل
  منبع خبر


 

کاربران، در دام سیستم تازه فیلترینگ !

خبرگزاری دانشجویان ایران متن کامل مربوط به «پروژه سیستم بانک اطلاعاتی مرکزی پالایش» را براساس اسناد موثق، منتشر کرده که بر اساس آن، این گزارش ها تایید می شود که حکومت در صدد شناسایی کامل کاربران اینترنتی است ...
به دنبال انتشار گزارش هایی در مورد سیستم تازه فیلترینگ جمهوری اسلامی که قادر است کاربران اینترنت را شناسایی کند، و انکار این گزارش ها از سوی مسئولین، خبرگزاری دانشجویان ایران متن کامل مربوط به پروژه سیستم بانک اطلاعاتی مرکزی پالایش را براساس اسناد موثق، منتشر کرده که بر اساس آن این گزارش ها تایید می شود که حکومت در صدد شناسایی کامل کاربران اینترنتی است. متن گزارش ایسنا در زیر آمده است: هشتم اردیبهشت‌ماه جاری گروه جامعه اطلاعاتی ایسنا از آغاز طرح آزمایشی پایگاه اطلاع رسانی فیلترینگ کشور تا دو هفته‌ی آینده خبر داد؛ پایگاهی با ویژگی شناسایی کاربران اینترنت از روی IP آدرس و تمام مراجعات آن‌ها به سایت‌های غیرمجاز و معمولی در دیتابیس خود و نیز قابلیت استخراج این اطلاعات ازسوی مدیریت شبکه و اپراتورهای آن......... متن کامل

توضيح کاک هيوا: مطلبي خواندني در همين رابطه در وبلاگ خسن آقا آمده است. ( لطفا اينجا را کليک کنيد ).
  منبع خبر


 

منصور اسانلو را آزاد کنید!

نامه ۴۴۵ نفر از شخصیت های سیاسی، دانشجویی و فرهنگی کشور در اعتراض به ادامه بازداشت منصور اسانلو.
• ما امضا کنندگان زیر با الهام از اعلامیه جهانی حقوق بشر، مقاوله نامه های جهانی کار که به تایید و امضاء جمهوری اسلامی نیز رسیده و موظف به عمل به آنها است و دو ماهه بودن مهلت بازداشت موقت خواستار آنیم که به فوریت آقای منصور اسانلو از زندان آزاد شوند و زمینه احقاق حقوق ایشان با برگزاری دادگاه صالح علنی فراهم شود و همچنین تاکید می کنیم که برخورداری از سندیکای مستقل کارگری حق بدیهی و سلب ناشدنی کارگران و زحمتکشان می باشد که مطالبه آن نباید با زندان، اخراج و اذیت و آزار خانواده ها مواجه شود......... متن کامل
  منبع خبر


 

به هم خوردن جشنواره فرهنگی دانشجویی دانشگاه سهند تبریز !

جشنواره فرهنگی دانشجویی دانشگاه سهند تبریز با دخالت یک تشکل دانشجویی شبه نظامی به خشونت گرایید و نیمه تمام رها شد !
جشنواره دانشجویی در دانشگاه صنعتی سهند تبریز با به صحنه وارد شدن گروه شبه نظامی دانشجویی به خشونت کشیده شد و نیمه تمام پایان یافت.
پیمان پاکمهر روزنامه نگار در تبریز در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: چند عضو تشکل شبه نظامی در این مراسم مانع از اجرای برنامه توسط یک دانشجوی دختر شدند و رهبر این تشکل شبه نظامی با قطع بلندگوها مراسم را در هم زد و فریاد می زد «زور داریم انجامی می دهیم اگر شما هم زور دارید انجام دهید». دانشجویان معترض اقدام به پرتاب صندلی ها کرده و مراسم را به پایان رساندند. تشکل شبه نظامی در دانشگاه سهند هستند و خودشان هم دانشجو هستند و از خارج دانشگاه نیامده بودند......... متن کامل
  منبع خبر


Wednesday, May 03, 2006
 

دیوانعالی رژیم اسلامی حکم اعدام یک نوجوان 17 ساله را تائید کرد

دیوانعالی رژیم ضد بشری جمهوری اسلامی حکم اعدام یک پسر 17 ساله را تائید کرده است و این نوجوان نگون بخت در آستانه اعدام قرار دارد.
به نوشته روزنامه حكومتی اعتماد، این نوجوان 17 ساله که نعمت نام دارد در جريان‌ يک‌ ماجرای‌ خانوادگی‌ يكی‌ از بستگان خود را به‌ قتل‌ رسانده‌ و دادگاهی در اصفهان وی را به اتهام قتل به اعدام محکوم کرده است.
این روزنامه حکومتی نوشت دیوانعالی جمهوری اسلامی حکم صادره را مورد تائید قرار داده و این نوجوان 17 ساله بزودی اعدام خواهد شد.
سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر بارها خواستار توقف احکام اعدام بخصوص اعدام نوجوانان زیر 18 سال در ایران شده اند، اما رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی کماکان به صدور احکام مرگ ادامه می دهد.
  منبع خبر


 

محیط زیست ایران در آستانه نابودی

ايران از نظر شاخص‌های پايداری محيط زيست با کسب رتبه 132در بین 146کشور جهان ، در انتهای جدول جهانی قرار گرفت. در اين جدول که ۱۴۶ کشور جهان از نظر وضعيت زيست محيطی، اجتماعی و اقتصادی مورد ارزيابی قرار گرفته اند فنلاند، نروژ، اروگوئه، سوئد، ايسلند و کانادا به ترتيب در جايگاه اول تا ششم جهان قرار گرفتند و کشور ايران با کسب ۸/۳۹ امتياز بعد از کشورهايی همچون آنگولا، بورکينافاسو، ويتنام، ليبی، چاد و... در مقام ۱۳۲ جهان قرار گرفت. طبق آمار اعلام شده توسط دانشگاه کلمبیا ؛سالانه ۲۰ ميليون تن فاضلاب تصفيه نشده به آب‌های داخلی، دريای خزر و خليج فارس سرازير می شود. روزانه بيش از ۴۵ هزار تن زباله در شهر‌های کشور توليد می شود که اين رقم به جز توليد زباله در روستاها و بخش صنعت کشور است. در هر سال دو ميليون تن خاک دچار فرسايش می شود.
هر سال حدود ۲/۱ ميليون بشکه نفت معادل ۱۶۰ هزار تن در آب‌های خليج فارس وارد می شود و روزانه نيز حدود ۶/۲ ميليون بشکه آب مخلوط با نفت خام به دريا می ريزد. ۵۰ درصد پستانداران و ۲۰ درصد پرندگان ايران در معرض تهديد و انقراض قرار دارند و جمعيت حيات وحش حتی در پارک‌های ملی به شدت کاهش يافته است. حدود ۱۶۳ رودخانه آلوده در کشور شناسايی شده که درصد آلودگی 60 تا70تای آنها به بالاترین میزان آلودگی رسیده است .
طبق آمار اعلام شده دیگری در خصوص پوشش جنگلی ایران ؛ در سال ۱۳۴۰ ميزان پوشش جنگلی ايران ۱۸ ميليون هکتار و از اين ميزان ۷/۳ ميليون هکتار سهم جنگل‌های هيرکانی بود، اما هم اکنون کل پوشش جنگلی ايران ۷/۱۲ ميليون هکتار و ۷/۱ ميليون هکتار آن سهم جنگل‌های هيرکانی است.
جنگل‌های هيرکانی يکی از منحصربه‌فردترين نوع جنگل‌ها در دنيا هستند که همچون نوار سبزی بر شيب‌های شمالی جبال البرز قرار گرفته و سواحل جنوبی دريای خزر را می‌پوشاند. اين ناحيه از حوالی آستارا در شمال غرب تا حوالی گرگان در شرق ايران ادامه می‌يابد.
اين جنگل‌ها که از دوران ژوراسيک به جای مانده‌اند، ۷/۳ ميليون هکتار پوشش جنگلی ايران را تشکيل می‌داده‌اند که هم اکنون به ۷/۱ ميليون هکتار تقليل يافته‌اند. به عبارتی ظرف ۴۵ سال، حدود ۳۵ درصد کل پوشش جنگلی نابود شده است. سایت حکومتی آفتاب
  منبع خبر


 

اعتصاب معلمان در شهر کرمانشاه

به گزارش سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، معلمان و دبیران مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستانهای شهر کرمانشاه دست به اعتصاب زدند.
براساس گزارشهای موجود، بیش از نیمی از معلمان و دبیران مدارس مقاطع دبستان، راهنمایی و دبیرستانهای شهر کرمانشاه در اعتراض به نابسامانی وضعیت حقوقی و استخدامی، سطح پایین حقوق و مزایا و همچنین وضعیت استخدامی معلمان قراردادی و حق التدریسی و بلاتکلیفی آنان و سایر مطالبات خود از روز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه دست از کار کشیده و به اعتصاب نامحدود دست زده اند.
بلاتکلیفی معلم بازداشت شده کامیارانیکامیاران- حیدر سرچمی دبیر دبیرستانهای شهر کامیاران که در دو ماه پیش دستگیر شده، همچنان بلاتکلیف در بازداشت بسر می برد.
حدود 2 ماه پیش تعدادی از معلمان کامیاران از جمله حیدر سرچمی دستگیر شده و به رغم گذشت بیش از 2 ماه است همچنان بلاتکلیف در بازداشت به سر می برد.
سرچمی به ارتباط با احزاب سیاسی کرد، متهم گردیده است.
  منبع خبر


 

برخي از كارگران معترض کشتیرانی بندرانزلی در زندان به سر مي برند

100 كارگر شاغل در شركتهاي چند منظوره تايد واتر , كاوه اداره كشتيراني بندرانزلي اخراج شدند‌ ‏, برخي از كارگران معترض اين واحدها , در نتيجه تجمع در مقابل فرمانداري گيلان ، به زندان افتاده‌‏اند .
به گزارش خبرنگار گروه كارگري ايلنا , 700 كارگر در اين شركتها مشغول به كارند كه 200 نفر از اين كارگران در خرداد ماه سال جاري از كار بر كنار خواهند شد .
اين كارگران كه در راهپيمايي روز جهاني كارگر حضور داشتند ، عنوان كردند كه علت اخراج كارگران از سوي مديريت ، بالا رفتن دستمزد كارگران و عدم افزايش تعرفه‌‏هاي تخصيصي انجام كار از سوي اداره مربوطه است .
بنابراين گزارش , مديريت اين واحدها با تشكيل شوراي اسلامي كار در شركت مخالفت كرده و به عناوين مختلف سعي در معترض نگاه داشتن كارگران دارد .
اين كارگران معترض عنوان داشتند : برخي از كارگران اخراجي كه براي رسيدگي و جلب حمايت مسوولان استان در محل فرمانداري تجمع كرده بودند ، هم‌‏اكنون در زندان به سر مي برند .
  منبع خبر


 

رئیس کمیسیون خارجی پارلمان اروپا خواهان جلوگیری از ورود محمود احمدی نژاد به آلمان شد

درحالی که وزارت امور خارجه رژيم ايران اعلام کرده است که محمود احمدی نژاد برای دیدار از مسابقات جام جهانی فوتبال در آلمان برنامه ای در دست ندارد، برخی از سیاستمداران آلمان در اعتراض به سخنان رئیس جمهوررژيم ايران بر ضد اسرائیل خواهان جلوگیری از ورود وی به آلمان شدند.
هفته نامه فوكوس - المار بروک رئیس کمیسیون خارجی پارلمان اروپا از سیاستمدارانی است که خواهان مجازات شدیدتری علیه محمود احمدی نژاد شده است. المار بروک در گفتگو با هفته نامه فوکوس گفت تا زمانی که رئیس جمهوررژيم ايران بر راه و روش تادرست خود پافشاری می کند، باید علیه اوهمان گامی را برداشت که درمورد رئیس جمهوری بلاروس الکساندر لوکاشنکو. اتحادیه اروپا دستور منع ورود لوکاشنکو را به اروپا صادر کرده است
  منبع خبر


Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?