وبلاگ خبری پن‌لاگ: June 2006

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: June 2006 خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Tuesday, June 27, 2006
 

آخرین وضعیت منصور اسانلو و کارگران اخراجی شرکت واحد

شش ماه از بازداشت منصور اسانلو که هنوز دلایل بازداشت بر خانواده نامبرده نامشخص میباشد, وکلای پرونده ایشان توانستند در روز شنبه پیش از ظهر با آقای اسانلو در زندان اوین ملاقاتی سی دقیقه ای را برگزار کنند.
در ملاقات انجام شده آقای اسانلو با روحیه ای بالا و وضعیت جسمی نامساعد که از ناراحتیهای کلیوی، قلب و ناراحتی پوستی رنج میبرد حضور داشتند، ایشان نسبت به پایمال شدن حق و حقوق شهروندی خود معترض بوده و خواستار توجه مسئولین وافزایش پیگیریهای وکلای خود شدند، نامبرده نیاز به معالجه و مداوای فوری دارد. وکلای نامبرده قبلاً اعلام کرده بودند ادامه بازداشت منصور اسانلو فاقد وجاهتهای قانونی لازم میباشد. وکلای مذکور بیش از یک ماه است با ارسال نامه ای به رئیس شعبه 14 دادگاه انقلاب خواستار تغییر قرار بازداشت نامبرده شده اند .خانواده آقای اسانلو چندین ماه است با مراجعات مکرر از مسئولین قضائی تقاضا دارند تا آقای اسانلو را در خارج از زندان مداوا و معالجه نمایند. تمامی این تلاشها تاکنون بی ثمر بوده است.همچنین پرونده 18 تن از فعالین کارگری سندیکای شرکت واحد دستگیرشده در سال 84 در شعبه 14 دادگاه انقلاب اسلامی در دست بررسی میباشد ، اتهام نامبردگان تبلیغ علیه نظام و تشکیل اجتماع علیه امنیت میباشد. این ادعا از طرف دادستان تهران سعید مرتضوی نسبت به افراد مذکور وارد شده است، یادآوری میگردد کماکان حدود یکصد و هشتاد نفر از کارگران دستگیر شدگان بهمن ماه سال 1384 هنوز به کار باز نگشته و شکایتهای کارگران به اداره کار برخلاف قانون کار پاسخی داده نشده است.مرتباً به کارگران گفته میشود آنها را به کار بازخواهند گرداند. اما کارگران اذعان میدارند تا انجام قول و قرارها به این گفته ها اعتمادی نخواهند داشت. دفترچه های درمان بیمه های اجتماعی این کارگران بدلیل اخراج فاقد اعتبار میباشد و کارگران علاوه بر تامین مخارج روزانه زندگی با عدم امکان معالجه و درمان و مراجعه به مراکز درمانی روبرو هستند. تاریخ 31/03/85 از طرف آقای محمود صفری رئیس اداره کار شرق، تاریخ قطعی پاسخگویی اداره مذکور اعلام شد. متاسفانه کارگران در تاریخ مذکور و بعد ار آن نیز مراجعه کرده اند اما پاسخی دریافت نکردند. در هفته اخیر چندین بار این کارگران در ساعتهای طولانی و متمادی در اداره کار حضور یافته و خواستار پاسخگویی مسولین اداره کار و مقامات وزارت کار شده اند. اداره کار مذکور حتی از دادن شماره ثبت پرونده شکایت کارگران خودداری میکند این اقدام کاملاً مغایر قانون کار و روابط کار میباشد، کارگران شدیداً به این اقدامات معترض بوده و در هماهنگیهای بعمل آمده نسبت به پیگیری حقوق پایمال شده خود از هیچ اقدامی فروگذار نخواهند کرد.فعالان حقوق بشر در ایران ضمن محکوم نمودن نقض حقوق بشر خواستار رسیدگی به وضعیت کارگران و ارج نهادن به خواسته های این قشر شریف میباشد. دست تمام کسانی که در این راه با ما همگام هستند را میفشاریم.
فعالان حقوق بشر در ایران
  منبع خبر


 

خامنه ای انجام هرگونه مذاکره با آمریکا را رد کرد

خبرگزاری فرانسه از تهران گزارش داد خامنه ای امروز طی سخنانی که از تلویزیون دولتی پخش شد، انجام هرگونه مذاکره با آمریکا را رد کرد و گفت "مذاکره با آمریکا هیج نفعی برای ما در پی نخواهد داشت."
وی گفت "جمهوری اسلامی هیچ منفعتی در مذاکره با آمریکا و یا بحث بر سر مسایل هسته ایش بدست نخواهد آورد."
خامنه ای گفت "جمهوری اسلامی در مورد حق خود در زمینه دستیابی به انرژی هسته ای و استفاده از آن با هیچ کس مذاکره نخواهد کرد."
خامنه ای بدین ترتیب بطور تلویحی پیشنهاد کشورهای غربی را رد کرد.
پیش از او نیز احمدی نژاد اظهارات مشابهی به زبان آورده بود.
پیش تر گفته شده بود ایالات متحده حاضر است در صورتیکه رژیم تهران تمام فعالیتهای هسته ای خود را متوقف سازد، به طرفهای مذاکره کننده با جمهوری اسلامی بپیوندد.
خبرگزاری فرانسه در گزارش دیگری از مسکو نوشت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز گفت "روسیه به هیچ اولتیماتومی در رابطه با رسیدگی به پرونده هسته ای رژیم تهران نخواهد پیوست."
پوتین که در جمع دیپلماتهای روسی در مسکو سخن می گفت، افزود "روسیه قصد پیوستن به هیچ نوع اولتیماتومی به رژیم تهران که تنها منجر به یک بن بست خواهد شد را ندارد. از نظر روسیه چنین اقدامی به معنای وارد آوردن ضربه ای علیه اقتدار شورای امنیت سازمان ملل وارد خواهد بود.".
  منبع خبر


 

بيانيه بيست تن از زندانيان سياسی بمناسبت فرا رسيدن سالگرد 18 تير

18 تير ماه 1378 را بايد سر آغاز راستين يك جنبش نوين در مبارزات آزاديخواهي ملت ايران دانست. اگرچه نطفه اين جنبش در دانشگاهها بسته شد و توسط دانشجويان خلق گرديد، اما مطالبات يكصد ساله ملت ايران را با صدائي رسا و در عين حال شفاف بيان نمود . بهمين دليل نه تنها بخشهاي زيادي از تشكلهاي اپوزيسيون از آن حمايت جدي بعمل آوردند ، كه روزنامه نگاران ، دانشگاهيان ، كارگران ، زنان ، جوانان ، دانش آموزان ، فرهنگيان و ساير اقشار و لايه هاي فعال اجتماعي نیز در آن شركت كردند .
از آن زمان به بعد نيز ، چند خواسته ملي مطرح گرديد ، كه به مرور بعنوان محور اصلي مبارزات مورد توافق بين مجموعه اپوزيسيون راستين در داخل و خارج از كشورقرار گرفت . در واقع اگر چه بخش زيادي از دانشجويان و مبارزين سياسي هزينه سنگيني را در جنبش دمكراسي خواهي 18 تير پرداخت كردند ، و هنوز هم چند تن از ما با گذشت هفت سال از آن حماسه ، در زندان بسر ميبريم ، اما همه اينها باعث گرديد تا نهال مقدس آزادي آبياري و نتايج گران سنگي را بر جاي بگذارد ، كه اينك آن نهال به درختي تناور تبديل شده و در حال ميوه دادن و به بار نشستن است . جنبش دانشجوئي كه از آن بعنوان ( جنبش جريان سوم ) ياد ميشود ، دستاوردهاي نظري و عملي خود را در قالب چند شعار اساسي و راهبردي به شرح ذيل صورت بندي و سامان دهي نمود كه عبارتند از :
1- پيروي از مشي مبارزه مسالمت آميز ، و نفي هر گونه خشونت از سوي همه گروههاي اپوزيسيون .
2- حمايت از استقرار يك حكومت سكولار ، بمفهوم (جدائي دين از دولت و حكومت )
3- تدوين قانون اساسي نوين بر پايه مفاد اعلاميه جهاني حقوق بشر و ميثاقهاي پيوست آن .
4- محو هر گونه استبداد ، و ارائه طرحهاي دمكراتيك ، كه متضمن دمكراسي خواهي ملت ايران در قالب قوانين مترقي بمنظور شكل دادن به محتواي حكومت آينده باشد . صرفنظر از آنكه شكل آن چه خواهد بود ، و چه نوع حكومتي را مردم ايران از طريق رفراندوم بر خواهند گزيد .
5- اعاده حقوق قوميتهاي ايراني در چهارچوب حفظ استقلال و تماميت ارضي كشور ، از طريق شكلگيري حكومتي فدرال ، يا هر فرمول ديگري كه مجلس موسسان ، پس از تغيير رژيم فعلي ، و با تكيه بر اراء ملت ايران از طريق رفراندوم آزاد وسراسري معين خواهند نمود .
6- پذيرش پرچم هميشه در اهتزاز سه رنگ شير و خورشيد نشان ايران ، بعنوان نماد و سمبل وحدت و يكپارچگي كشور .
شرايط كنوني مبين اين واقعيت است كه ، شعارها ومطالبات جنبش آزاديخواهي ملت ايران ، بويژه تلاشهاي جنبش دانشجوئي در يك دهه اخير به بار نشسته و هر روز شاهد تحولات مثبت آن هستيم ، كه نه تنها اين خواسته ها را بعنوان محورهاي اصلي گفتمان ملي متجلي كرده ، بلكه دارد ميرود تا در فرهنگ سياسي كشورمان نيز نهادينه شود . از آن مهمتر اينكه ، روند همدلي و همگرائي در بين مبارزين داخل و خارج و در ميان اپوزيسيون نيز تقويت گرديده است كه ، اين پيروزي را بر تمامي مبارزين دمكراسي خواه ، بويژه دانشجويان آگاه و مبارز شاد باش ميگوئيم .
نشانه هاي اميد بخش اين همدلي و همگرائي ، تشكيل دو اجلاسيه اخير بود كه از سوي طيف ها و گرايشهاي گوناگون اپوزيسيون در لندن و واشينگتن برگزار گرديد ، كه حسب اخبار و گزارشات واصله ، هر دو نشست بر سه اصل محوري يعني ، سكولاريزم ، حقوق بشر، دمكراسي و حقوق قوميتها ، و همچنين مبارزات مسالمت آميز تا مرحله نهائي و تحقق آزادي تاكيد داشته اند، كه آنها را قدمي بجلو براي جنبش دمكراسي خواهي ملت ايران ارزيابي ميكنيم . همچنين خواهان آن هستيم تا همه مبارزيني كه به جنبش دمكراسي خواهي و نفي خشونت باور دارند ، و كماكان بصورت بلوكهاي جدا از هم ، در لندن يا واشينگتن يا پاريس و يا ساير نقاط دنيا ، سرگرم مبارزه هستند ، تلاش نمايند تا هر چه سريعتر اين بلوكهاي متفرق را به يك ((ائتلاف يكپارچه ملي )) تبديل نمايند . ضرورت تاريخي و عيني مبارزه ، هيچ چيز جز همبستگي را نمي طلبد . بنابراين با تاكيد بر شعارهائي كه اينك بعنوان شعارهاي محوري و ملي مورد توافق قرار گرفته ، ضرورت و مصلحت مبارزه ايجاب مينمايد تا با كنار گذاشتن اختلافات سليقه اي و تفاوتهاي عقيدتي ، دستيابي به اين هدف مقدس يعني ( ائتلاف ملي)) را ميسر نمايند .
لذا ما بر اين باوريم كه 18 تير امسال (( 85)) ميتواند مناسبترين و بهترين زمان براي برداشتن گامهاي عملي و موثر در راه تحقق ائتلاف ملي و نقطه عطفي در مبارزات مسالمت آميز دمكراسي خواهانه ملت ايران باشد .
ما زندانيان سياسي از روند چنين مسيري حمايت ميكنيم ، و همگامي و همراهي در اين زمينه را يك وظيفه ملي ومبارزاتي ميپنداريم . چرا كه متصور نيست تا ملت ايران ، بيش از اين شاهد ادامه حيات استبداد و لاجرم فروريزي بيشتر شالوده هاي زير بنائي كشور و نابساماني بيشتر اقتصاد بيمار اين سرزمين باشند .
زندانيان سياسي :
1 – حشمت الله طبرزدي 2 – منوچهر محمدي 3 – احمد باطبي 4 – اكبر محمدي 5- مهرداد لهراسبي 6- بهروز جاويد تهراني 7 – امير حشمت ساران 8- ارژنگ داوودي 9- اسد شقاقي 10 – خليل شالچي 11 – ابراهيم مومني 12 – حجت بختياري 13 – افشين بايماني 14 – جعفر اقدامي 15 – شهرام پور منصوري 16 – امير حسين موحدي 17 – شاهين آريا نژاد 18 – عبدالرضا رجبي 19 – ولي الله فيض مهدوي 20 – خالد حرداني
از هموطنان گرانقدر و كاربران عزيز ، خاصه دانشجويان غيور ، مبارزين و فعالين سياسي ، استدعا داريم تا اين بيانيه را بهر نحو ممكن تكثير نموده و هرچه بيشتر متن آنرا براي ديگر هموطنان در درون و بيرون ارسال فرمايند . با تشكر
ايران- تهران 5/4/85
  منبع خبر


 

حکم سنگسار يک زن در اروميه

بیانیه کميته بين المللي عليه سنگسار
ملک قرباني ، از شهر نقده ، سه روز قبل، حکم سنگسار خود را از سوي مقامات جنايتکار حکومتي در زندان اروميه دريافت کرد. او که اهل شهرستان نقده است، بجرم رابطه جنسي خارج از ازدواج دستگير شده است. همسر و برادر او مردي را که ادعا ميشد با ملک قرباني رابطه داشته است، به قتل رسانده و اکنون هر دو در زندان اروميه هستند. حکومت اسلامي اين دو نفر را به شش سال زندان محکوم کرده است.
سنگسار، يک مجازات وحشيانه اسلامي است. سالهاي سال است که تروريستهاي اسلامي حاکم بر ايران، صدها زن را بجرم رابطه خارج از ازدواج، سنگسار کرده و برگ سياهي را در تاريخ بشريت به ثبت رسانده اند.
بشريت متمدن و نهادهاي مدافع حقوق انساني ، سنگر به سنگر عليه اين توحش جنگيده و مانع از اجراي احکام سنگسار در ايران و سودان و افغانستان و نيجريه و پاکستان شده اند. کميته بين المللي عليه سنگسار بعنوان يک شبکه گسترده جهاني با عضويت بيش از دويست نهاد بين المللي در راس اين مبارزات بوده و تا کنون جان بسياري از محکومين به سنگسار را در دنيا نجات داده است.
جمهوري اسلامي ايران که سنگر مهم تروريسم اسلامي در منطقه است، کماکان در مقابل فشارهاي بين المللي و فعاليتهاي گسترده عليه سنگسار مقاومت ميکند و عليرغم اعتراضات جهاني هر چند وقت يکبار، يک نفر را به سنگسار محکوم ميکند.
ملک قرباني آخرين نفر است که در ايران به سنگسار محکوم شده است. کميته بين المللي عليه سنگسار ضمن ابراز خشم شديد از اين رفتار وحشيانه و قرون وسطايي حکومت اسلامي، اعلام ميکند که اين حکم بايد فورا و بدون فوت وقت ملغي شود. ملک قرباني بايد فورا از زندان آزاد شود.
از امروز سه شنبه ۲۷ ماه ژوئن، کمپين ما براي نجات جان ملک قرباني آغاز شده و اين بار بايد کاري کنيم که نه فقط حکومت اسلامي فورا حکم را ملغي کند، بلکه بايد سران حکومت اسلامي بجرم جنايت عليه بشريت و بجرم سنگسار صدها نفر در دادگاههاي بين المللي محاکمه و محکوم شوند.
به کمپين نجات ملک قرباني بپيونديد و به ما کمک کنيد تا حکومت جنايتکار اسلامي را وادار به عقب نشيني کنيم!
کميته بين المللي عليه سنگسار
  منبع خبر


Tuesday, June 20, 2006
 

نگرانی نسبت به سرنوشت یکی از تجمع کنندگان گردهمايی 22 خرداد

بيانيه مشترک جامعه حمايت زنان ، جامعه دانشجويان مقيم مركز ،انجمن دفاع از حقوق كودك تهران ،انجمن معلمان ايران ،انجمن دفاع از زندانيان سياسي كردستان ، مركز پژوهشهاي ديانا در مورد مفقود شدن آزاد زمانی"آزاد زماني" فعال مدني از ٨ مرداد سال گذشته به دليل سازمان دادن تجمعي مسالمت آميز در مقابل استانداري سنندج كه در محكوميت قتل جوان مهابادي "شوانه قادري" و نيز برچيدن ابزار خشونت در جامعه ايران، دفاع از آزادي بيان، محكوم كردن قتل و كشتار در كردستان و سراسر ايران و همچنين بدليل ديگر فعاليتهاي انساندوستانه اش در راستاي دفاع از كودكان كار و خيابان، تلاش براي نجات جان بختيار و ژيلا ايزدي، سازماندهي بزرگداشت حقوق كودك در جامعه نظير جشن آدم برفيها، مورد تعقيب است.
آزاد زماني با اين وجود ساكت ننشسته و به فعاليتهايش ادامه داده است. اين را مراسم ٨ مارس پارك دانشجو و ٢٢ خرداد امسال به نمايندگي از كانون دفاع از كودكان در اعتراض به قانون اساسي در ميدان ٧ تير شاهد است.
ايشان در مراسم ميدان ٧ تير امسال مورد ضرب و شتم پليس قرار گرفت و از آن تاريخ از وضعيت سلامتي او خبري در دست نيست.
ما بدينوسيله از تمامي نهادهاي بين المللي مدافع حقوق بشرو فعالين و حاميان حقوق زن و كودك خواستار هستيم براي نجات جان وي تلاش كنند.
از سوي- جامعه حمايت زنان- جامعه دانشجويان مقيم مركز- انجمن دفاع از حقوق كودك تهران- انجمن معلمان ايران- انجمن دفاع از زندانيان سياسي كردستان- مركز پژوهشهاي ديانا
  منبع خبر


 

تقاضای مجازات اعدام برای صدام حسين

رسيدگی به پرونده اتهامی صدام حسين و جمعی از مقامات رژيم سابق عراق به اتهام کشتار دجيل وارد مراحل نهايی خود شده و دادستانی دادگاه برای وی و دو تن ديگر از متهمان تقاضای مجازات اعدام کرده است.روز دوشنبه، 19 ژوئن، جلسه دادگاه رسيدگی به پرونده رهبر سابق عراق و هفت تن از مقامات رژيم وی برگزار شد تا در پايان دفاعيات وکلای مدافع، دادستانی ضمن جمع بندی نظرات خود در خلال روزهای آينده نظرات خود را در اثبات اتهامات وارد شده به متهمان برای آخرين بار ارايه دهد.در جلسه روز دوشنبه، دادستان در دفاع از کيفرخواست برای صدام حسين، رييس جمهوری سابق، برزان التکريتی، برادر ناتنی وی، و طاها ياسين رمضان، معاون رييس جمهوری تقاضای مجازات اعدام کرد.صدام حسين و تمامی متهمان ديگر پرونده قتل 148 تن از شيعيان شهرک دجيل در دادگاه حاضر بودند.اين پرونده به قتل جمعی از شيعيان دجيل در سال 1982 ارتباط دارد که در پی سوء قصد نافرجام به جان صدام حسين دستگير و اعدام شدند.اظهارات دادستان در روز 10 ژوئيه خاتمه خواهد يافت و سپس پنج قاضی دادگاه بررسی جريان محاکمه را به منظور صدور رای خود آغاز خواهند کرد.دادستانی دادگاه متهمان اين پرونده را به ارتباط مستقيم با کشتار دجيل متهم کرده و به خصوص گفته است که مدارک ارايه شده صدور دستور قتل اين افراد توسط صدام حسين را اثبات می کند.متهمان اين پرونده اتهامات وارد را انکار کرده و گفته اند که 148 شيعه اهل دجيل به دليل دست داشتن در توطئه سوء قصد به جان رييس جمهوری وقت به شکلی منصفانه محاکمه و به اعدام محکوم شدند.
  منبع خبر


 

اعتراض شديد فعالان حقوق بشر به حضور سعيد مرتضوی

29خرداد.اعتراض شديد فعالان حقوق بشر به حضور سعيد مرتضوی در نخستين نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل راديو فردا همزمان با برگزاری نخستين نشست شورای تازه تاسيس حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو، جمهوری اسلامی نيز اعلام کرد قصد دارد نمايندگانی را راهی سوئيس برای شرکت در اين گردهمايی نمايد. در کنار وزير دادگستری جمهوری اسلامي، نام سعيد مرتضوی قاضی پيشين مجتمع قضايی 1410 دادگاه رسيدگی به جرائم مطبوعاتی و دادستان عمومی و انقلاب فعلی تهران نيز به چشم می خورد. اقدامی که به گفته ماشاءلله شمس الواعظين سخنگوی دفاع از آزادی مطبوعات ايران تنها می تواند دهن کجی آشکار جمهوری اسلامی به حقوق بشر تعبير شود. وی در مصاحبه با راديو فردا می گويد: شما تمامی پرونده های مطبوعاتی توقيف شده را وقتی بررسی می کنيد، نام سعيد مرتضوی در ذيل اين احکام و به ويژه نامش را در ارتباط با بازداشت زهرا کاظمی پيدا می کنيد. خبر حضور جمال کريمی راد و سعيد مرتضوی در ژنو در ايسنا آورده شد و سپس در پی شبهه هايی که برخی مدافعان حقوق بشر از اين امر ابراز داشتند، از سوی منبعی آگاه در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای ر اديو فردا مسجل گشت. عبدالکريم لاهيجی وکيل و نايب رئيس جوامع دفاع از حقوق بشر در پاريس می گويد: سعيد مرتضوی در پرونده قتل زهرا کاظمی متهم رديف يک است که تاکنون مورد تعقيب قرار نگرفته و با توجه به اين که زهرا کاظمی بر اثر شکنجه و ضرب و شتم در دوران بازداشتش کشته شده، در چارچوب عهدنامه بين المللی ضدشکنجه می شود در سوئيس به دادستان مراجعه کرد و از دولت سوئيس خواست مانع خروج سعيد مرتضوی شود و اگر چنين شايعه ای صحت داشته باشد، مطمئنا سازمان های حقوق بشر ساکت نخواهند نشست و همه کوشش را خواهند کرد سعيد مرتضوی در سوئيس بازداشت شود و به اتهام وی رسيدگی شود. در همين حال رضا معينی مسئول بخش ايران سازمان گزارشگران بدون مرز که مقرش در فرانسه است نيز در مصاحبه با راديو فردا يادآور شد که اين سازمان در صورت حضور آقای مرتضوی در سازمان ملل ساکت نخواهد نشست و آن را محکوم خواهد کرد. هادی قائمی مسئول بخش ايران سازمان ديدبان حقوق بشر می گويد: ايشان بر اساس اطلاعات مستند و موثق خود متهم به نقض گسترده حقوق بشر از جمله هماهنگی بازداشت های غيرقانوني، آزار و شکنجه زندانيان، اجبار آنان به نوشتن اعترافات دروغين و بسياری موارد ديگر می باشند و البته بايد نقش برجسته مرتضوی در بازداشت و قتل زهرا کاظمی هم اشاره شود، در نتيجه عضويت ايشان در هيات نمايندگی ايران برای کميسيون حقوق بشر را فقط می توان به عنوان بی اعتنايی جمهوری اسلامی به عملکرد خود در حقوق بشر در اين کشور تفسير کرد، چرا که فقدان پاسخگويی مقامات در قبال نقض مکرر حقوق بشر، موقعيتی را ايجاد کرده که ناقضين حقوق بشر نه تنها مجازات نمی شوند، بلکه ارتقای رتبه می گيرند و به عنوان سخنگوی دولت در مجامع بين المللی حقوق بشر هم شرکت می کنند.
  منبع خبر


 

لغو محدوديتهاي اعضاي اپوزيسيون ايران

راديو بين المللي فرانسه: دادگاه استيناف پاريس با لغو محدوديتهاي اعضاي اپوزيسيون ايران, تهران را عصباني كرده است
راديو بين المللي فرانسه, مريم رجوي گفت: اين تصميم بار ديگر اثبات ميكند كه پرونده ما خالي است و محدوديتها نيز ناموجه بوده اند.هربار كه قضات فرانسوي در باره فعاليتهاي ما تحقيق كرده اند به اين نتيجه رسيده اند كه سازمان ما داراي يك چهره انساني است.
راديو سراسري بين المللي فرانسه 28خرداد 85, دادگاه تجديد نظر پاريس براي لغو محدوديتهاي قضايي اعضاي اپوزيسيون ايران, تهران را عصباني كرده است. شوراي ملي مقاومت ايران مستقر در اور سوروآز در حومه پاريس اكنون آزاد هستند كه با يكديگر صحبت كنند و به هر جا كه خواستند در فرانسه و يا خارج از كشور مسافرت كنند. روز جمعه يك دادگاه فرانسوي تصميم گرفت محدوديتهاي مسافرت براي 17 تن از اعضاي اين شورا را لغو كند كه سه سال پيش بدنبال حمله پليسي عليه مقر اين سازمان اعمال شده بود. مقامات در تهران ميگويند اين تصميم به معني دادن چراغ سبز به تروريزم و خشونت است. اما مريم رجوي رهبر شوراي ملي مقاومت ايران به من گفت از اينكه قضات فرانسوي تن به فشارهاي تهران نداده اند خرسند ميباشند.صداي مريم رجوي:”اين تصميم بار ديگر اثبات ميكند كه پرونده ما خالي است و محدوديتها نيز ناموجه بوده اند.هربار كه قضات فرانسوي در باره فعاليتهاي ما تحقيق كرده اند به اين نتيجه رسيده اند كه سازمان ما داراي يك چهره انساني است. به اين ترتيب قضات اتهامات وارد شده به سازمان ما را در ارتباط با تروريزم رد كرده اند. آنها همچنين به اين ترتيب اذعان ميدارند كه ما يك فرقه نيستيم. راي دادگاه نشان ميدهد كه قضات فرانسوي مستقل هستند”.ادامه ...
  منبع خبر


Tuesday, June 13, 2006
 

گزارش تصویری از گردهمایی زنان آزاده در تهران

گزارش تصویری از گردهمايی زنان آزاده در تهران - ادوارنیوز

گزارش تصویری از حمله ددمنشانه به مردم پیش از آغاز تجمع زنان در تهران

عکسهای دیدنی کسوف

تصاوير اسوشيتيدپرس از ضرب و شتم زنان در تجمع اعتراضی 22 خرداد در ميدان هفت تير تهران

تصاويری از سرکوب تجمع امروز که در اعتراض به نقض مکرر حقوق انسانی زنان برگزار شد

  منبع خبر


 

تجمع مسالمت آمیز میدان هفت تیر به خشونت کشیده شد

فعالان حقوق بشر در ایران

تجمع اعتراضی بانوان در میدان هفت تیر تهران که از ساعت 17 آغاز شده بود، به درگیری و خشونت کشیده شد.

جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر از مردان و بانوان آزاده در این مراسم گردآمده اند و شعارهایی همچون قوانین ضد زن منسوخ باید گردد، ما انسانیم ولی حقی نداریم، حمایت از کودکان در این مراسم داده شد و مانند همیشه خیل عظیم نیروهای نظامی و امنیتی آنان را در محاصره خود گرفته اند.

استفاده از نیروهای سرکوبگر زن مسلح به باتوم و سلاح گرم نشان از اوج سرکوب دارد.

طبق اظهار شاهدان تا این لحظه جمعیتی بالغ بر هفتاد نفر بازداشت شده اند که از دستگیر شدگان میتوان به نماینده مجلس موسوی خوئینی ها و لیلا محسنی نژاد فعال زنان از دانشگاه امیرکبیر و تعدادی از اعضای تحکیم وحدت منجمله مصطفی بیات اشاره نمود.

فعالان حقوق بشر در ایران
Human Rights Activists in Iran
  منبع خبر


Monday, June 12, 2006
 

چشم انداز تجمع هواداران رفع قوانین تبعیض آمیز علیه زنان: مصاحبه با شیرین عبادی

روز دوشنبه 22 خرداد فردا قرار است تجمعی از زنان در ساعت 5 بعد از ظهر در میدان 7 تیر تهران گردآیند و خواستار رفع قوانین تبعیض آمیز از زنان ایرانی شوند. شیرین عبادی از امضاکنندگان این فراخوان در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: قوانین ایران آنجا که به حقوق زنان مربوط می شوند با مفاد کنوانسیونهای بین المللی که امضای دولت ایران را درپای خود دارند هماهنگ نیست. بنظر شیرین عبادی اکنون قوانین ایران با شان و موقعیت کنونی زنان ایرانی متناسب نیست. وی می گوید: این قوانین تبعیض آمیز در کشوری انجام می شود که زنانش از مردان تحصیل کرده ترند. متن کامل
  منبع خبر


 

بازداشت اکبر محمدی

بر اساس آخرين گزارشات دريافتی اکبر محمدی زندانی سياسی که در مرخصی استعلاجی بسر ميبرد در ساعت 2 ظهر امروز در منزل خود در شهرآمل با يورش مامورين امنيتی و با حکم دادستان ميری بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل گشت .
زندانی سياسی منوچهر محمدی نيز چندی قبل به همين شيوه و به حکم دادستان ميری بازداشت و به زندان برگردانده شد .
فعالان حقوق بشر در ايران ضمن ابراز نگرانی از وضعيت آقای اکبر محمدی خواهان آزادی وی و تمامی زندانيان سياسی ميباشد . دست تمام کسانی که در اين راه با ما همگام هستند را ميفشاريم.

فعالان حقوق بشر در ايران
  منبع خبر


 

مكزيك با سه گل ايران را شكست داد

خبرگزاري فارس: تيم ملي فوتبال ايران در اولين بازي خود در گروه چهارم جام جهاني، با وجود ارائه بازي خوب در نيمه اول در نهايت با نتيجه سه بر يك مغلوب مكزيك شد.

● گزارش تصويري مرتبط -------------------------------

به گزارش خبرگزاري فارس، تيم ايران كه در نيمه نخست مقابل حريف خود به تساوي يك بر يك رسيده بودT در نيمه دوم با دريافت دو گل ديگر از مهاجمان مكزيك شكست سه بر يك را پذيرا شد. در اين ديدار كه در ورزشگاه فرانكن شهر نورنبرگ برگزار شد، تيم ايران با تركيب ابراهيم ميرزاپور، حسين كعبي، يحيي گل محمدي، رحمان رضايي، محمد نصرتي (برهاني)، جواد نكونام، آندو تيموريان، مهدي مهدوي كيا، علي كريمي (معدنچي)، وحيد هاشميان و علي دائي به سرمربيگري برانكو ايوانكوويچ مقابل حريف خود صف آرايي كردند. در مكزيك سانچز، ماركز، اسوريو، سالسيدو، مندز، تورادو (برز)، پاردو، پينه دا، فرانكو (زينيو)، بورگتي (فونسه كا) و براوو به هدايت لاولپه به ميدان رفتند. عمر براوو در دقايق 28 و 76 و زينيا در دقيقه 79 براي تيم مكزيك گلزني كردند. تنها گل ايران از سوي يحيي گل محمدي در دقيقه36 به ثمر رسيد. قضاوت اين ديدار برعهده روبرتو روزتي از ايتاليا بود. جواد نكونام از ايران و تورادو از مكزيك با كارت زرد وي مواجه شدند. در ديگر ديدار اين گروه تيم هاي پرتغال و آنگولا از ساعت 30/22 به مصاف يكديگر خواهند رفت.
  منبع خبر


 

۲۳ نوجوان و جوان لرستاني از فرط فقرو بيكاري تصميم به خودكشي زنجيره اي گرفتند

در يك اقدام تكان دهنده 23تن از نوجوانان و جوانان لرستان از فرط فقر و بيكاري تصميم گرفتند يكي پس از ديگري دست به خودكشي زنجيره يي بزنند.

بنا به گزارشات رسيده 20 خرداد 85, پاسدار حسين اميني از معاونان نيروي انتظامي لرستان گفت: بر اساس آمار و اطلاعات رسيده اخيرا فرماندهي انتظامي لرستان متوجه شد كه 23 نفر از نوجوانان و جوانان بيكار در يكي از مناطق روستايي اين شهرستان با هم عهد بستند كه يكي پس از ديگري دست به خودكشي بزنند. متأسفانه يكي ازاين افراد پس از مدتي خودكشي كرده و نفر دوم اين گروه نيز در مراسم چهلم فرد اول اقدام به خودكشي كرد.
مجيد نادرالاصلي معاون سياسي امنيتي استانداري رژيم در لرستان نيز گفت: براساس آمارهاي موجود، اين استان جزء سه استان اول كشور در زمينه خودكشي است وعلت عمده ميزان بالاي خودكشي دراين استان فقر وبيكاري است. بيشترين آمار خودكشي مربوط به جوانان 15 تا24 ساله دراين استان ميباشند.
محمد نظري معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان لرستان طي يك اعتراف تكاندهنده نيز ميزان خودكشي منجر به مرگ مردم اين استان طي سال گذشته را 429 نفر عنوان كرد و گفت، 296 نفر از آنان مرد و 133 نفر زن بوده اند.
براساس برآورد كارشناسي با توجه به خودكشيهاي ناموفق اگر بخواهيم رقم اقدام به خودكشي را به دست بياوريم بايد اين آمار در پنج ضرب شود، كه رقم 2145 موارد اقدام به خودكشي در اين استان را طي سال گذشته نشان ميدهد.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان لرستان افزود: مشكلات فرهنگي، ازدواج اجباري، فقر اقتصادي،
  منبع خبر


Saturday, June 10, 2006
 

در اعتراض به بازداشت یاشار قاجار و عابد توانچه

تحصن اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک در اعتراض به بازداشت یاشار قاجار و عابد توانچه


اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ( پلی تکنیک تهران ) در اعتراض به بازداشت غیرقانونی “یاشار قاجار و عابد توانچه” – از اعضای سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان – اقدام به تحصن کردند.
علیرضا قره گوزلو – از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر – با اعلام این خبر گفت: ما همچنان بر سر مواضع خود ایستاده یم و تا آزاد شدن این دو دانشجو از هیچ کوشش قانونی دست برنمی داریم که یکی از آنها برگزاری تحصن در صحن دانشگاه است.
  منبع خبر


 

سردبير روزنامه نداي آذرآبادگان تبريز بازداشت شد

سردبير روزنامه نداي آذرآبادگان چاپ تبريز با صدور قرار كفالت 100 ميليون ريالي روانه زندان شد. به گزارش خبرنگار "ايلنا"، ابوالفضل وصالي، سردبير روزنامه نداي آذرآبادگان و مديرعامل شركت فراز نشر تبريز، روز چهارشنبه با صدور قرار كفالت از سوي شعبه شش بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب تبريز روانه زندان شد.

يكي از كاركنان روزنامه نداي آذرآبادگان در تبريز، گفت: ابوالفضل وصالي از ابتداي هفته گذشته در پي شكايت از اين روزنامه به دليل چاپ مطالبي در ارتباط با حوادث تبريز و براي اداي توضيح و شركت در جلسات بازپرسي به دادگاه فراخوانده شده بود كه در نهايت عصر روز چهارشنبه هفته گذشته در تماس تلفني كوتاهي از بازداشت خود خبر داد.

لازم به ذكر است دفتر روزنامه نداي آذرآبادگان و دكه فروش اين روزنامه هفته گذشته پلمپ شده بود.

به گفته كاركنان روزنامه نداي آذرآبادگان، آخرين شماره‌‏هاي اين روزنامه شامل شماره‌‏هاي 291 و 292 به دليل چاپ مطالبي در ارتباط با وقايع تبريز، براي توزيع با ممانعت مواجه شده بود.

روزنامه نداي آذرآبادگان از سال 1329 در تبريز منتشر مي‌‏شود.
  منبع خبر


 

حمایت از گردهمايی زنان در تهران

اگر مخالف سنگسار هستید!
اگر مخالف حجاب اجباری هستید!
اگر مخالف بازداشت و آزار زنان هستید!
اگر مخالف فرود آمدن شلاق بر پیکر زنان هستید!
اگر مخالف هر شکلی از مرد سالاری هستید!
اگر مخالف کلیه قوانین نابرابر و قرون وسطایی جمهوری اسلامی علیه زنان هستید!

به راهپیمایی بزرگ زنان علیه قوانین زن ستیز جمهوری اسلامی در 22 خرداد 1358 تهران میدان هفت تیر ساعت 5 الی 6 بپیوندید
  منبع خبر


 

كشف اورانيوم بشدت غني شده در ايران

آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارشي كه روزگذشته در باره برنامه هسته اي رژيم ايران به شوراي حكام اين آژانس ارائه نمود, از يافتن «رگه هايي از اورانيوم بشدت غني شده در برخی ابزارها در يک دانشگاه فنی در ايران» خبر داد.

متن اطلاعيه دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
كشف اورانيوم بشدت غني شده در ايران يك پروژه موازي اتمي را مورد تاييد قرار ميدهد
رييس جمهور و رييس شوراي نگهبان رژيم بر ادامه غني سازي تاكيد ميكنند

آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارشي كه روزگذشته در باره برنامه هسته اي رژيم ايران به شوراي حكام اين آژانس ارائه نمود, از يافتن «رگه هايي از اورانيوم بشدت غني شده در برخی ابزارها در يک دانشگاه فنی در ايران» خبر داد. اين ابزار ها پيش از اين در سايت اتمي لويزان شيان در شرق تهران قرار داشت كه توسط مقاومت ايران در مه سال 2003افشا شد. متعاقبا رژيم ايران اين سايت را ويران و تجهيزات آن را به سايتهاي ديگر منتقل نمود. كشف اورانيوم بشدت غني شده, وجود يك پروژه موازي اتمي را مورد تاييد قرار داده و نشان ميدهد عليرغم انعطافهاي فزاينده كشورهاي غربي, اين رژيم همچنان به فريبكاري و مخفي كاري ادامه ميدهد.
در يك تحول ديگر آخوند احمد جنتي, دبيرشوراي نگهبان ارتجاع, امروز در نماز جمعه تهران, با تأكيد بر اين كه «بسته اي هم كه آوردند بدرد خودشان مي خورد و به درد مردم ايران نخواهد خورد», گفت, «ما بايد غني سازي بين 5/3 تا 5درصد را داشته باشيم و آنها نيز ناچارند اين را بپذيرند».
روز گذشته نيز, پاسدار احمدي نژاد در قزوين گفت: « چه مذاكره‌ كنيد چه نكنيد، چه اخم كنيد و چه نكنيد ملت ايران از مسير پيشرفت و دستيابي به فناوري پيشرفته صلح آميز هسته‌اي سر سوزني عقب نشيني نمي‌كند».
كشف اورانيوم بشدت غني شده, كمااينكه اظهارات آخوند جنتي و احمدي نژاد, يك بار ديگر ضرورت اتخاذ يك سياست قاطع, از جمله اعمال تحريم هاي فراگير توسط شوراي امنيت عليه اين رژيم را مورد تاكيد قرار ميدهد. هيچ ميزاني از مشوقها رژيم آخوندي را از ادامه برنامه شوم تسليحات اتمي اش منصرف نخواهد كرد و تنها به آن فرصت خواهد داد تا پروژه هاي نيمه تمام اتمي خود را تكميل كرده و منطقه خاورميانه و صلح و امنيت بين المللي را با يك فاجعه مواجه سازد.

دبيرخانة شوراي ملي مقاومت ايران
19خرداد 1385(9ژوئن2006 )
  منبع خبر


 

عابد توانچه و یاشار قاجار باید آزاد گردند

در پی اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف تهران عابد توانچه و یاشار قاجار از روز پنجم خرداد ماه توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ربوده شده‌اند و هم اکنون در زندان اوین و در بند حفاظت اطلاعات سپاه قرار دارند و حال جسمی و روحی هر دو کاملا وخیم گزارش شده است.
بند حفاظت اطلاعات سپاه در زندان اوین حتی از اولین حقوق یک زندانی خالی است و در حال حاضر عابد توانچه و یاشار قاچار با بازجویی های چند ساعته برای پذیرش اتفاقات دانشجویی و اعتراف گرفتن زیر شکنجه در این بند قرار دارند.
عابد توانچه وبلاگ نویس شجاعی است که در وبلاگ خود "به نام انسان، عدالت و حقیقت" تمامی اتفاقاتی که در سطح دانشگاه می‌افتاده را منعکس می‌کرده و نقش به سزایی در شکستن سانسور رژیم در وقایع اخیر کوی دانشگاه تهران و اخبار دانشگاه امیر کبیر داشته است.
کانون وبلاگ نویسان ایران (پن‌لاگ) نگرانی شدید خود را از وضعیت عابد توانچه و یاشار قاجار اعلام می‌دارد و خواستار آزادی بی قید و شرط این بازداشت شدگان هست.
  منبع خبر


Friday, June 09, 2006
 

قطعنامه­ء هفتاد و دومین کنگره سالانهء پن بین­المللی در بارهء ایران

قطعنامه­ء هفتاد و دومین کنگره سالانهء پن بین­المللی در بارهء ایران



هفتاد و دومین کنگره پن بین المللی که از 22 تا 28 مه 2006 (1 – 7 خرداد 1385) در برلین برگزار شد، در موارد چندی به ایران پرداخت:



1 – کنگره نامه­ای را با امضای تمام اعضای هیئت مدیرهء پن بین­المللی و نیز امضای دیگر نمایندگان حاضر در کنگره برای آیت­الله خامنه­ای ارسال کرد که آزادی فوری رامین جهانبگلو را در آن خواستار شد (نگاه کنید به متن کامل نامه که پیش­تر در تارنماهای مختلف منتشر شده است، از جمله: http://www.rsf-persan.org/article.php3?id_article=16126).



2 – کنگره در تأیید جمع بندی کارگاه مسائل خاورمیانه از دولت ایران خواست که امکان سازماندهی، تجمع و بیان آزاد نظر را برای گروه­های مستقل از جمله کانون نویسندگان ایران فراهم آورد.



3 – کنگره در قطعنامهء مربوط به قوانین جزایی توهین و اهانت که شامل کشورهای متعددی می­شود، از جمله متذکر شده که اجماع جهانی قوانین مربوط به توهین و اهانت را با آزادی بیان ناسازگار می­داند و این اجماع باعث شده که تاکنون کشورهای متعددی این­گونه قوانین را ملغا کنند. در ادامهء همین قطعنامه، کنگره:



با ابراز نگرانی از این­که به رغم این اجماع بین­المللی چندین کشور به محاکمهء نویسندگان و روزنامه­نگاران به خاطر اهانت به دولت، نهادهای دولتی یا نمادهای ملی ادامه می­دهند، از جمله مکزیک ... و ایران که در آن دانشجو و نویسندهء داستان­های کوتاه مجتبی سمیعی­نژاد به جرم «اهانت به رهبر» زندانی شده است؛

ادامه
  منبع خبر


 

تصویر جدیدی از جسد ابومصعب الزرقاوی - آسوشیتدپرس

تصویر جدیدی از جسد ابومصعب الزرقاوی - آسوشیتدپرس
  منبع خبر


 

رژيم آخوندي 7تن ازدستگيرشدگان اهواز را به اتهام محاربه مجازات مي كند

روز سه شنبه جمال كريمي راد سخگوي دستگاه قضاييه آخوندها خبر داد كه 7تن از دستگيرشدگان اهواز به اتهام محاربه و اقدام عليه امنيت داخلي مجازات خواهند شد.

رژيم آخوندي كه از فضاي ملتهب خوزستان و تكرار خيزش در آن منطقه به شدت وحشت دارد، با اتهامات ساختگي براي اعدام و كشتار جوانان خوزستاني زمينه چيني مي كند.
روز گذشته جمال كريمي راد سخنگوي دستگاه قضاييه و وزير دادگستري آخوندها از محاكمه و محكوميت 7 نفر به اتهام بمبگذاري در لوله هاي نفت اهواز خبر داد. وي گفت: احكام صادره براي اين افراد كه اتهامشان محاربه و اقدام عليه امنيت داخلي است، احكام سنگيني است.
آخوند پورمحمدي وزير كشور كابينه پاسدار احمدي نژاد نيز روز سه شنبه مدعي شد كه عوامل اصلي انفجارهاي خوزستان و اقدامات تروريستي در شمال غرب و جنوب شرق ايران دستگير شدند.
وي ادعا كرد: تا كنون بيش از 5 تيم عملياتي و پشتيباني گروههاي تروريستي در جنوب شرق كشور شناسايي و منهدم شده اند.
اعتراضات گسترده و مستمر مردم خوزستان به ويژه اهواز كه تحت سركوب و فقر شديد قرار دارند، طي ماههاي اخير رژيم را به وحشت انداخته و اكنون جلادان دستگاه قضاييه آخوندي در صدد تشديد سركوب و اعدامهاي گستردة جوانان خوزستان هستند
ماه گذشته نيز مقاومت ايران ضمن محكوم كردن سركوبي مردم خوزستان, سازمانهاي بين المللي مدافع حقوق بشر را به اتخاذ اقدامات عاجل براي جلوگيري از اعدام مردم بيگناه استان خوزستان فرا خواند.
  منبع خبر


 

تهدید خانواده زندانیان سیاسی ولی الله فیض مهدوی

منیژه فیض مهدوی و کامبیز چراغی از اعضای خانواده زندانی سیاسی ولی الله فیض مهدوی در تاریخ 16/03/85 به اداره پیگیری واقع در خیابان انقلاب تهران احضار و توسط فردی به نام حاج علی نورمنش مورد تهدید و بازجویی قرار گرفتند .
فشار و تهدید خانواده زندانیان سیاسی از سوی حاکمیت در راستای تشدید فشار و جنگ روانی بر علیه زندانی سیاسی مورد استفاده قرار میگیرد. فعالان حقوق بشر در ایران ضمن محکوم نمودن این روند خواستار آزادی بی قید و شرط تمام زندانیان سیاسی میباشد. دست تمام کسانی که در این راه با ما همگام هستند را میفشاریم.



فعالان حقوق بشر در ایران
Human Rights Activists in Iran
hra.iran@gmail.com
http://hra-iran.blogfa.com/
Tel : +989329224904
  منبع خبر


 

ابومصعب الزرقاوی، رهبر شبکه القاعده در عراق به هلاکت رسید

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، مقامات عراقی صبح امروز اعلام کردند ابو مصعب الزرقاوی، رهبر شبکه تروریستی القاعده در عراق در جریان یک عملیات ارتش آمریکا به هلاکت رسیده است.
نوری المالکی، نخست وزیر عراق طی یک مصاحبه مطبوعاتی این خبر را اعلام کرد.
بنابراین گزارش، زرقاوی شب گذشته در جریان یک عملیات مشترک توسط نیروهای آمریکايی و ماموران اطلاعاتی اردن در نزدیکی شهر بعقوبه در شمال بغداد کشته شده است.
زرقاوی تبعه اردن بود و در اواخر دهه 90 میلادی در افغانستان به شبکه تروریستی القاعده پیوست.
در پی سقوط رژیم طالبان در افغانستان، زرقاوی به جمهوری اسلامی پناهنده شد و پس از مدتی به عراق رفت.
وی در بسیاری از عملیات مرگبار تروریستی در عراق دست داشت و مسئولیت این عملیات را بعهده می گرفت.
زلمای خلیل زاد، سفیر آمریکا در عراق نیز که بهمراه نخست وزیر عراق در مصاحبه مشترک مطبوعاتی شرکت کرده بود، خبر کشته شدن زرقاوی را مورد تائید قرار داد و از آن ابراز خرسندی کرد.
برخی منابع اطلاعاتی معتقد بودند که زرقاوی با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در ارتباط بوده و از آنها سلاح و مهمات و کمکهای مالی دریافت می کرده است.
  منبع خبر


Wednesday, June 07, 2006
 

اعلامیه انجمن دفاع از حقوق زنان در ایران در حمایت از گردهمايی 22 خرداد

  منبع خبر


 

اعتراضات گسترده در آلمان در صورت سفر احمدی نژاد به این کشور

خبرگزاری رويتر طی گزارشی نوشت اگر محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور رژيم تهران قصد سفر به آلمان برای حضور در مسابقات جام جهانی فوتبال را دارد، بايد خود را برای اعتراض از سوی مقامات فدراسيون فوتبال آلمان و سایر مقامات این کشور آماده کند.
تئو تسوانسيگر، معاون فدراسيون فوتبال آلمان در این باره گفت اگر احمدی نژاد به آلمان سفر كند، با اعتراضات گسترده ما روبرو خواهد شد.
برخی گزارشها حاکیست هنگام ورود تيم اعزامی جمهوری اسلامی به آلمان، شماری از نئونازيها در محل حضور يافته و حمايت خود را از اظهارات یهودستیزانه احمدی نژاد ابراز كردند.
خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی نوشت گروههای نئونازی در آلمان قصد دارند از مسابقات جام جهانی استفاده كنند تا حمايت خود را از محمود احمدی نژاد، رئيس جهمور افراطی رژيم تهران نشان دهند.
وزير كشور آلمان طی مصاحبه ای با روزنامه زوددويچه سايتونگ در پاسخ به این سوال که آیا نئونازيها قصد دارند هنگام مسابقات جام جهانی به حمايت از احمدی نژاد تظاهرات كنند؟ گفت نئونازيها چنین فرصتی پیدا نخواهند کرد. اعمال و رفتار آنها اهميت زيادی ندارد زيرا اكثريت مردم آلمان از آنها متنفرند.
وزير امور خارجه آلمان نیز گفت نئونازيها يک اقليت كوچک و متعصب اند و ما اجازه نخواهيم داد فضای جام جهانی فوتبال را بهم بزنند.
وی گفت اكثريت قاطع مردم آلمان هيچ احساسی بجز خفت و خواری نسبت به آنها ندارند.
  منبع خبر


 

22 خرداد: تجمع مسالمت ‎آميز زنان در اعتراض به قوانين زن ستيز


از زمان تدوين قوانين در انقلاب مشروطه، طي 100 سال گذشته، تلاش زنان ايراني همواره متوجه دستيابي به حقوق برابر و انساني بوده است. اما با وجود تمامي اين تلاش ها، در کليه قوانين از جمله قوانين مدني و جزايي، حقوق اوليه زنان همچنان ناديده گرفته شده و بن بست هاي قانوني بسياري را بر زندگي زنان جامعه ايراني تحميل کرده است.
ما زنان در 22 خرداد سال گذشته يک دل و يک صدا اعتراض خود را به کليه قوانيني که حقوق زنان را نقض کرده ابراز داشتيم اما مطالبات بر حق ما همچنان بي پاسخ مانده است. بدين سبب امسال نيز در پيگيري قطعنامه 22 خرداد سال گذشته دوباره گرد هم خواهيم آمد و خواسته هاي مشخص خود را از جمله منع چندهمسري، لغو حق طلاق يکطرفه مرد، حق ولايت و حضانت بر فرزند توسط پدر و مادر به طور مشترک، تصويب حقوق برابر در ازدواج (مانند حق بدون قيد و شرط اشتغال و حق تابعيت مستقل زنان متاهل و...)، تغيير سن کيفري دختران به 18 سال، حق شهادت و ديه برابر، و لغو قانون قراردادهاي موقت كار و ديگر قوانين تبعيض‎آميز اعلام خواهيم کرد.
از اين رو از همه شهرونداني که به نقض حقوق زنان در قوانين موجود اعتراض دارند مي خواهيم به گردهم آيي که به اين منظور در روز دوشنبه 22 خرداد ماه 1385 (ساعت 5 الي 6 بعدازظهر در ميدان هفت ‎تير) برگزار مي‎شود بپيوندند.
جمعي از فعالان جنبش زنان
  منبع خبر


Tuesday, June 06, 2006
 

ایران، منبع، محل عبور و مقصد زنان و دختران برای بهره برداری جنسی است

وزارت امور خارجه آمریکا ششمین گزارش سالانه خود درباره قاچاق انسان و بهره برداری جنسی از کودکان و زنان را به کنگره آمریکا ارائه داد. بر اساس این گزارش هر سال هشتصد هزار نفر انسان به صورت قاچاق به کشورهای مختلف برده می شوند، مجبور به بیگاری می شوند، یا مورد سوءاستفاده های جنسی قرار می گیرند. در این گزارش آمده است ایران منبع، محل عبور و مقصد زنان و دخترانی است که به صورت قاچاق برای مقاصد جنسی و خدمات غیرداوطلبانه مورد سوءاستفاده قرار می گیرند. ناظران خارجی می گویند زنان و دختران ایران به پاکستان، ترکیه، کشورهای خلیج فارس و اروپا برده می شوند و از سوی دیگر پسران کم سن و سال از بنگلادش، پاکستان و افغانستان به صورت قاچاق به ایران آورده می شوند یا از طریق ایران به کشورهای خلیج فارس برده می شوند. حکومت ایران به طور کامل حداقل معیارهای لازم را برای از بین بردن قاچاق انسان و مبارزه با آن رعایت نمی کند. متن کامل
  منبع خبر


 

جایزه «قلم طلایی»

امروز دوشنبه در مراسمی که در کاخ کرملین مسکو برگزار شد، جایزه معتبر جهانی «قلم طلایی» را از انجمن جهانی روزنامه نگاران دریافت کرد. گنجی در سخنرانی خود از جمله گفت: جایزه قلم طلایی را به نمایندگی از کسانی چون قربانیان قتل های زنجیره ای، اعدامیان تابستان 67، روزنامه نگارانی که ترور و فلج شدند یا از حقوق اجتماعی محروم شدند و فعالانی که به خاطر عقیده خود به خارج از کشور تبعید شدند دریافت می کنم. اکبر گنجی در مصاحبه با رادیو فردا درباره خطرات احتمالی هنگام بازگشت به ایران می گوید: اکنون همبستگی حمایت معنوی جهانی برای دگراندیشان ایرانی وجود دارد، اما در عین حال هر کسی که در کشورهای شبیه ما برای آزادی مبارزه می کند، باید بداند که همیشه این خطرات وجود دارد. گنجی در متن بیانیه مفصل خود درباره شعار «انرژی هسته ای حق مسلم ما است»، به حکومت ایران اعلام می کند زندگی صلح آمیز، آزادی بیان، سربلندی مردم و حفظ ایران از نابودی و توسعه و رفاه و عدالت و حقوق بشر نیز حق مسلم مردم ایران است. متن کامل (rm) صدا (wma) صدا [ 6:13 mins ]
  منبع خبر


 

تصاويری از بروز تشنج در سخنراني هاشمي رفسنجاني در قم

تصاويری از بروز تشنج در سخنراني هاشمي رفسنجاني در قم
  منبع خبر


Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?