وبلاگ خبری پن‌لاگ: July 2006

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: July 2006 خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Tuesday, July 25, 2006
 

رتبه دوم اعدام در جهان از آن ایران است، صدای آلمان

اجرای مجازات اعدام در سراسر جهان توسط سازمان غیر دولتی "به قابیل دست نزنید" (Nessuno tocchi caino) بررسی شد. بر اساس گزارش سالانه این سازمان، چین با اجرای ٥٠٠٠ حکم اعدام، ایران با ١١٣ و عربستان سعودی با ٩٠ حکم به ترتیب در رده‌های اول تا سوم در سال ٢٠٠٥ میلادی هستند. ایالات متحده آمریکا با اجرای ٦٠ حکم اعدام در سال گذشته پس از کره شمالی رتبه پنجم را در جهان دارد. [خبر را بخوانيد]
  منبع خبر


 

جمع آوری ماهواره در رشت

خبرگزاري انتخاب : بنابه گزارش های رسیده از شهرستان رشت و برخی دیگر از شهرهای کشور، طی روزهای اخیر جمع آوری ماهواره و برخورد با دارندگان آن، روند رو به رشدی داشته و جمعی از شهروندان در تماس با «انتخاب»، ضمن گلایه از مسئولان، نسبت به چنین اقداماتی ابراز نارضایتی کرده اند.به گزارش خبرنگار خبرگزاری «انتخاب»، این در حالی ست که این اقدامات با روح شعارهای دولت در این مورد در تضاد و تناقض آشکار است، چرا که تنها چند روز پس از پیروزی دکتر احمدی نژاد در انتخابات نهم ریاست جمهوری، دکتر مهدی کلهر مشاور فرهنگی ایشان در پیش و پس از انتخابات، در گفت و گو با شبکه تلوزیونی مهاجر، تاکید کرد که براساس گفته های رییس جمهور، جمع آوری ماهواره هرگز در دستور کار دولت نهم نخواهد بود.وی در پاسخ به این سوال که «آیا سیاست دولت آقای احمدی نژاد، برخورد شدید با ماهواره است»، گفت: به هیچ وجه، مردم ما خودشان فرهنگ دارند، خود این ها (مردم) می آیند کانال های غیر اخلاقی را قفل می گذارند.این مردم، مردم باشعوری هستند، شما دارید به مردم توهین می کنید... ادامه
  منبع خبر


 

امیر عباس فخر آور در سنای آمریکا

ویدوئو حضور امیر عباس فخر آور در سنای آمریکا
  منبع خبر


 

حزب الله از موشكهاي رعد 2 ساخت ايران استفاده كرده است

خبرگزاري فرانسه گزارش كرد, راكت هاي حزب الله كه از لبنان شليك شده بود 2 نفر را در شهر حيفا واقع در شمال اسرائيل كشتخبرگزاري فرانسه 1 مرداد 85 - حيفا , اسرائيل 23 ژوئيه 2006 – راكت هاي حزب الله كه از لبنان شليك شده بود 2 نفر را در شهر حيفا واقع در شمال اسرائيل كشت.حزب الله مسئؤليت شليك ها را بعهده گرفت و دريك بيانيه گفت كه از راكت هاي رعد 2 ساخت ايران استفاده كرده است.
  منبع خبر


 

کاندولیزا رایس در دیدار غیرمنتظره با نخست وزیر لبنان

کاندولیزا رایس در دیدار غیرمنتظره با نخست وزیر لبنان در بیروت گفت آمریکا با هلیکوپتر به مناطق جنگزده لبنان کمک می رساند [ ساعت پيش ۷:۲۱ ] کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا بدون خبر قبلی وارد لبنان شد و قرار است برای مذاکره درباره پایان دادن به درگیری های جاری به اسرائیل نیز سفر کند. ورود خانم رایس در یک هلی کوپتر همراه با تمهیدات امنیتی شدید انجام شد. وی بی درنگ با فواد سینیوره نخست وزیر لبنان و مقامات این کشور دیدار کرد. خانم رایس گفت دولت آمریکا معتقد است آتش بس در لبنان فوریت دارد اما شرایط باید برای آتش بس پایدار مناسب شود. دیدار خانم رایس با استقبال دولت لبنان و بسیاری از کشورهای منطقه همراه شد. وی اعلام کرد که از صبح سه شنبه (فردا) آمریکا با هواپیما و هلیکوپتر به نقاط جنگزده لبنان غذا، دارو و کمک های دیگر می رساند. در همین حال یان اگلند هماهنگ کننده کمک های سازمان ملل متحد گفت نزدیک به نیم میلیون تا یک میلیون نفر شدیدا به کمک های بین المللی نیازمندند. افرایم اینبار کارشناس مسایل سیاسی گفت اسرائیل معتقد است خلع سلاح حزب الله از طریق نیروی پاسدار صلح بین المللی بسیار بعید است.
  منبع خبر


Wednesday, July 19, 2006
 

کمک به حزب الله و نیروهای تندروی فلسطینی

طی تظاهرات رسمی در تهران، مقامات حکومت ایران آمادگی خود را برای کمک به حزب الله و نیروهای تندروی فلسطینی اعلام کردند [ ۱۳۸۵ سه شنبه ۲۷ تير ] بحران در خاورمیانه همچنان رو به افزایش است. با قطع گردشگری در بخش های شمالی اسرائیل مناطق باستانی و مذهبی شاهد کمترین شمار زائران در سالهای اخیر است. گروهی از اتباع انگلیس خاک لبنان را ترک کردند. در تهران تظاهراتی از سوی برخی نهادهای جمهوری اسلامی در حمایت از نیروهای تندروی فلسطینی برگزار شد. غلامعلی حداد عادل گفت 60 سال است که جهان اسلام مبتلا به غده چرکینی بنام اسرائیل شده است. محمود احمدی نژاد گفت در ایران فرهنگ «به من چه ربطی دارد» فاقد موضوعیت است. حجت الاسلام حسن خمینی نوه آیت الله خمینی نامه ای برای شیخ حسن نصرالله فرستاد و در آن آمادگی خود را برای پیوستن به «جهاد» حزب الله اعلام کرد. متن کامل
  منبع خبر


 

10 سال حبس براي يک شهروند مهابادي

شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامي شهر مهاباد ، يک شهروند مهابادي به نام خالق همدزاده را ، به اتهام همکاري با يکي از احزاب اپوزيسيون کردستان ، به 10 سال حبس ِ در تبعيد محکوم کرد . خالق همدزاده فرزند رحمان ، به استناد ماد? 186 و 190 قانون مجازات اسلامي به تحمل 10 سال حبس در زندان مراغه محکوم شده است . خانواده اين زنداني از نظر مالي در وضعيت نامناسبي بسر مي برند . خسرو کردپور، روزنامه نگار ،کردستان
  منبع خبر


 

سران جي 8 رژيم ايران و سوريه را مسئول شعله ورشدن بحران لبنان دانستند

هشت كشور بزرگ صنعتي جهان با صدور بيانيه يي خواهان متوقف شدن حملات اسرائيل و حزب الله عليه يكديگر شدند و ”حمايت كامل خود را از حاكميت و استقلال دولت لبنان در سراسر اين كشور” اعلام و تأكيد نمودند كه اين امر با استقرار ارتش لبنان در سراسر كشور, به ويژه در جنوب, و خلع سلاح شبه نظاميان محقق ميشود».
تلويزيون اي. بي. سي 25 تير 85 - هشت كشور بزرگ صنعتي جهان با صدور بيانيه يي خواهان متوقف شدن حملات اسرائيل و حزب الله عليه يكديگر شدند و ”حمايت كامل خود را از حاكميت و استقلال دولت لبنان در سراسر اين كشور” اعلام و تأكيد نمودند كه اين امر با استقرار ارتش لبنان در سراسر كشور, به ويژه در جنوب, و خلع سلاح شبه نظاميان محقق ميشود».
ـ آزادي دو سرباز ربوده شدة اسرائيل توسط حزب اللهـ متوقف شدن حملات اسرائيل عليه لبنان و غزهـ متوقف شدن شليك موشك به اسرائيل توسط حزب الله- عقب نشيني فوري نيروهاي اسرائيلي از غزه- آزادي وزرا و پارلمانترهاي فلسطيني دستگير شدهدر اين بيانيه تأكيد شده است كه «فوري ترين اولويت ايجاد شرايطي براي متوقف شدن پايدار خشونتها ميباشد».در اين بيانيه همچنين تأمين امنيت در جنوب لبنان توسط نيروهاي بين المللي زير چتر سازمان ملل متحد پيشنهاد شده است.هشت كشور صنعتي بزرگ جهان در بيانية خود”افراطيون و كساني كه آنها را حمايت ميكنند” به عنوان مسبب خشونتهاي اخير در خاورميانه معرفي كردند.در متن بيانية كشورهاي بزرگ صنعتي جهان از رژيمهاي ايران و سوريه نام برده نشده, اما نيكولاس برنز معاون سياسي وزارت خارجة آمريكا تصريح كرد: «متن بيانيه سوريه و ايران را هدف قرار ميدهد كه از مدتها پيش هم از حزب الله و هم از حماس حمايت كرده و آنها را تأمين مالي نموده اند».ولاديمير پوتين كه ميزبان اجلاس جي 8 است، خواستار حل و فصل سريع درگيريهاي لبنان و بحران خاورميانه شد.كوفي عنان دبيركل ملل متحد امروز در سنت پترزبورگ بعد از ملاقات با توني بلر نخست وزير انگلستان, خواهان استقرار نيروهاي بين المللي در لبنان شد تا مانع شليك موشك به اسراييل شوند. وي همچنين از اسراييل خواست تا از قوانين بين المللي متابعت كند.توني بلر نيز بعد از ملاقات با كوفي عنان, گفت, تنها راه حل اين بحران اين است كه يك نيروي بين المللي در مرز لبنان مستقر شود.تلويزيون اي.بي.سي. آمريكا در اين مورد گزارش داد: «هنوز نو اين نيروي بينالمللي و مسلح بودن يا نبودن آن مشخص نيست. ما از مقامهاي ارشد دولت بوش كه همراه وي هستند, در اين مورد سوال كرديم كه آنها به شرط ناشناس ماندن گفتند, رئيس جمهور آمريكا گفته است, ابتدا بايد حزبالله خلع سلاح شود».
  منبع خبر


 

بیانیه سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

بیانیه سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
  منبع خبر


 

درخواست کمک از سوی کاربران اینترنتی در ایران

هموطنان، ايرانيان گرانقدر در جاي جاي كره ارض، مطلع باشيد كه رژيم جمهوري اسلامي، شب و روز مشغول است تا از طريق عوامل مزدور خود درشركت مخابرات و همين طوراز طريق متخصصين خود فروخته اش در شركتهاي خدمات اينترنتي چون((البرز)) و ((پارس آنلاين)) و غيرو كه اكثرشان در يد حاكمان وآقازاده ها قرار دارند، سايتهاي اينترنتي وحتي وبلاگهاي سياسي و خبري را فيلتر نمايد، كه تا كنون نيز توانسته است بسياري ازسايتها ي خبري و حتي جستجوگر ((گوگل )) را مسدود کند.
بهمين دليل، ازكليه هموطنان مسئول ومتعهد، خصوصا" هموطناني كه درزمينه فيلترشكن ((PROXY )) داراي تخصص وكاربري منا سب ميباشند تمنا داريم تا بكمك هموطنان در درون مرز بشتابند.
بنظرميرسد كه بهترين طريق ممكن براي اين منظور، آنست كه چندين ((PROXY)) را فراهم و براي آدرسهاي هموطنان در داخل كشور EMAIL نمايند، و از آنها بخواهند كه آنها را براي ديگران ارسال نمايند و از دريافت كنندگان نيز بخواهند كه آنها نيز فيلترشكنها را براي ديگران ارسال نمايند.
مطمئن باشيد كه اگر چنين اقدامي بصورت چند گزينه اي و با فاصله هر دو يا سه روز يكبار صورت بپذيرد، اين امكان از رژيم سلب خواهد شد تا بتواند در رسيدن به اهداف شوم خود موفق گردد.
اين اقدام را يك اقدام ملي و مبارزاتي تلقي كنيد.
  منبع خبر


 

نوه خمینی برای جهاد به لبنان می رود

آخوند حسن خمینی، نوه خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی گفته است که حاضر است برای جهاد علیه اسرائیل راهی لبنان شود.
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، "حسن خميني در نامه‌‏اي خطاب به حسن نصرالله، دبيركل جنبش حزب‌‏الله لبنان اعلام آمادگي كرد كه حاضر است در كنار برادران خود در لبنان به جهاد برخيزد."
حسن خميني در نامه خود به سرکرده تروریستهای لبنان از جمله نوشته است "بي‌ شك برادران شما در ايران آماده‌اند در هر سنگري كه صداي يا للمسلمين از آن به گوش مي‌رسد، همراه و همدوش شما به دفاع از امت اسلام بكوشند و جان خويش را تقديم دارند. اينجانب خاضعانه دست شما و مجاهدين حزب‌الله لبنان را مي‌بوسم و با افتخار تمام آماده‌ام در كنار برادران خويش در لبنان به جهاد برخيزم."
  منبع خبر


Tuesday, July 11, 2006
 

احمدی نژاد: "یک سرسوزن هم عقب نشینی نخواهیم کرد"

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، محمود احمدی نژاد امروز طی سخنانی در استان آذربایجان گفت "جمهوری اسلامی حتی یک سرسوزن هم از مواضع خود در زمینه فعالیتهای هسته ای عقب نشینی نخواهد کرد."
احمدی نژاد که از رژیم اسلامی با عنوان "ملت ایران" نام می برد، گفت "ملت ایران قصد دارد به هر قیمت که شده به هدف خود در زمینه انرژی اتمی از جمله دستیابی به چرخه سوخت هسته ای برسد."
وی خطاب به کشورهای غربی گفت "این را بدانید که در برابر تبلیغات مسموم شما، سرسوزنی عقب نخواهیم رفت."
احمدی نژاد کشورهای غربی را مورد تهدید قرار داد و گفت "اگر کمترین اشتباهی مرتکب شوید، انفجار خشم ما فقط به مرزهای ایران محدود نخواهد شد."
  منبع خبر


 

اخيراً بيش از 100تن از پاسداران ايراني وارد عراق شده اند

يكي ازمسئولين امنيتي عراق: اخيراً بيش از 100تن از پاسداران ايراني وارد عراق شده اند
يكي از مسئولين امنيتي عراق به روزنامه الحقايق گفت: طي همين روزها مرزهاي عراق شاهد ورود عوامل تروريست همراه با سلاح و مواد منفجره, از استان سليمانيه مي باشد. يك مقام كُرد, گفت, به نظر ميرسد آنها پشتيباني و آموزش از رژيم ايران دريافت ميكنند.» روزنامه الحقايق 18 تير 85 نوشت: همه ميدانند كه مشكل دخالت رژيم ايران در عراق تبديل به نگراني مقامات عراقي و آمريكايي شده است. … اين دخالت به جايي رسيده كه مرزهاي قرمز را رد كرده به شكلي كه ازبين بردن آن كار سختي شده است. بخصوص كه اين رژيم تلاش زيادي براي درست كردن ستون پنجم نموده است.روزنامه الحايق افزود: رژيم ايران قصد و نيت خود را در پشت كارهاي به اصطلاح خيريه در كربلا، نجف، كوفه، مدينه الصدر، بصره وديگر شهر هاي جنوب مخفي مي كند. حتي تعدادي از روساي عشاير عراق درناصريه و بصره از نفوذ اطلاعات رژيم ايران كه در شهرها در حال افزايش است و شبكه هايي از خبرچينان را راه انداخته وتحريك به خشونت مي كنند شكايت كرده اند.
  منبع خبر


 

سخنگوی فعالان حقوق بشر در ایران بازداشت شد

بنا به گزارش دریافتی، کیوان رفیعی، سخنگوی فعالان حقوق بشر در ایران روز گذشته در جریان مراسم سالگرد 18 تیر بهمراه شش تن دیگر از فعالین سیاسی توسط ماموران اطلاعاتی دستگیر و به بازداشتگاه امنیتی عشرت آباد منتقل شدند.
این گزارش همچنین حاکیست روز گذشته عوامل اطلاعاتی با تهدید و ضرب و شتم و بازداشت فعالین سیاسی و حقوق بشری مانع از برگزاری یک تجمع مسالمت آمیز شدند.
فعالان حقوق بشر در ایران ضمن اعتراض به نقض شدید حقوق بشر خواستار آزادی فوری کیوان رفیعی و تمامی بازداشت شدگان هستند.
  منبع خبر


 

جام جهانی 2006 نیز پایان یافت

  منبع خبر


 

زیدان فرانسوی بهترین بازیکن جام جهانی فوتبال 2006 شد

خبرگزاری فرانسه از برلین گزارش داد زیندین زیدان، بازیکن نامدار فوتبال از کشور فرانسه از سوی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) بهترین بازیکن جام جهانی 2006 شناخته شد.
این درحالیست که زیدان شب گذشته در جریان بازی فینال در برابر ایتالیا با انجام حرکتی ناپسند که از او انتظار نمی رفت، از مسابقه اخراج شد.
پیش تر این بازیکن نامدار فوتبال جهان گفته بود که پس از پایان بازیهای جام جهانی 2006 از فوتبال کناره گیری خواهد کرد.
  منبع خبر


Thursday, July 06, 2006
 

استفان کاظمي، بابت قتل مادرش زهرا کاظمی 17 ميليون دلار خسارت از رژيم ايران طلب کرد.

بی بی سی
کانادا بارها خوستار تحقيقاتی "جدی و قابل اعتماد" درباره مرگ خانم کاظمی شده اما دولت ايران اين درخواست را رد کرده است
فرزند زهرا کاظمي، خبرنگار عکاسی که سه سال پيش در زندان اوين تهران به شيوه مشکوکی جان خود را از دست داد، از دولت ايران به دادگاهی در کانادا شکايت کرده و خواهان دريافت هفده ميليون دلار غرامت شده است.
سلمان (استفان) هاشمی که همچون مادرش تابعيت کانادايی دارد طی دادخواستی به دادگاهی در ايالت کبک کانادا، حکومت ايران و همچنين رهبر اين کشور، دادستان تهران و يکی از مسئولان زندان اوين تهران را در مرگ مادر خود و لطماتی که مرگ مادرش برايش به همراه آورده مسئول دانسته و خواهان دريافت غرامت شده است.

زهرا کاظمی هنگامی که در ماه ژوئن سال 2003 در مقابل ورودی اصلی زندان اوين در تهران درحال تهيه عکس از تجمع خانواده گروهی از زندانيان سياسی بود بازداشت شد.

او در بازداشتگاه دچار آسيب ديدگی مغزی شد و پس از انتقال به بيمارستان در دهم ژوئيه 2003 (نوزدهم تير) درگذشت.

دادگاه ابتدا مرگ زهرا کاظمی را قتل شبه عمد اعلام کرد و يکی از مأموران اطلاعاتی را در اين ارتباط مجرم شناخت ولی دادگاه تجديدنظر اين حکم را نقض کرد و رأی داد که مرگ خانم کاظمی تصادفی بوده و او بر اثر کاهش قند خون ناشی از اعتصاب غذا، در حال ايستادن به زمين سقوط کرده و دچار ضربديدگی به سرش شده است.

اما وکلای خانم کاظمی معتقدند مرگ او "قتل عمد" بوده و وی بر اثر ضربه ای درگذشته که "يک نماينده عاليرتبه قضائی" به سرش وارد کرده است.

دولت کانادا بارها خوستار تحقيقاتی "جدی و قابل اعتماد" درباره مرگ خانم کاظمی شده اما دولت ايران اين درخواست را رد کرده است.

در اين ميان، پزشکی ايرانی به نام شهرام اعظم که اخيراً به کانادا پناهنده شده ادعا کرده که همان پزشکی بوده که زهرا کاظمی را پس از انتقال از بازداشتگاه به بيمارستان معاينه کرده و متوجه آثار شکنجه و احتمالاً تجاوز به او شده است.

مقامهای ايرانی ادعاهای اين فرد را کاملاً کذب می خوانند اما دولت کانادا بر اساس اظهارات وی و قرائن ديگر، شماری از مسئولان قضائی و مأموران امنيتي، از جمله سعيد مرتضوی دادستان تهران را به شکنجه زهرا کاظمی متهم می کند.

اخيراً که آقای مرتضوی به نمايندگی از ايران در نشست افتتاحيه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو سوئيس شرکت کرده بود، سلمان هاشمی از دولت کانادا درخواست کرد فوراً از مقامات سوئيسی بخواهد آقای مرتضوی را بازداشت کنند.

دولت کانادا با پيگيری درخواست وی در زمانی که احتمال می رفت سعيد مرتضوی سوئيس را ترک کرده باشد تا از راه آلمان به ايران بازگردد، از دولت آلمان خواست او را بازداشت کند تا به اتهام جنايت عليه بشريت محاکمه شود.
  منبع خبر


 

خبرگزاري حكومتي ايسنا: علت لغو سفر لاريجاني

خبرگزاري حكومتي ايسنا: علت لغو سفر لاريجاني حضور مريم رجوي در بروكسل بوده است
ايسنا: «يك مقام مسوول در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اين ايده را تاييد كرد و گفت: به طرف اروپايي اعلام شده بود كه دراين مقطع زماني از حضور سركرده‌ي منافقين در بروكسل جلوگيري كند، اما آنها دير اقدام كردند و اين دليلي براي لغو سفر بود».

خبرگزاري حكومتي ايسنا 14 تير 85 نوشت: درحالي كه همه انتظار داشتند امروز مذاكراتي هسته‌يي ميان ايران با نماينده‌ي گروه موسوم به 1+5 در بروكسل انجام گيرد، علي لاريجاني سفرش براي ديدار با خاوير سولانا را به تعويق انداخت.

اين خبرگزاري در ادامه افزود: تعويق اين ملاقات باعث شد رئيس سياست خارجي اتحاديه‌ اروپا دربيانيه‌اي اعلام كرد: از شنيدن اين كه دكتر لاريجاني در دقيقه آخر تصميم گرفته است سفرش به بروكسل را كه پيش‌تر با وي توافق كرده بوديم امروز برگزار شود، به تعويق اندازد، شگفت‌زده شدم.

با اين حال سولانا خبر داد: با دكتر لاريجاني تماسي تلفني داشتم و توافق كرديم فردا (پنجشنبه) در بروكسل ملاقات كنيم و مذاكرات‌مان را روز سه‌شنبه 11 ژوييه (20 تيرماه) ادامه خواهيم داد.

ايسنا افزود: «در اين رابطه برخي گمانه‌زني‌ها نيز در خصوص علت تعويق اين ديدار اعلام شد. خبرگزاري رويتر در گزارشي با اشاره به لغو نشست امروز سولانا و لاريجاني به نقل از يك تحليلگر نوشت، احتمالا ديدار سركرده گروهك منافقين از پارلمان اروپا در بروكسل كه قرار است امروز انجام گيرد، دليل لغو نشست امروز بوده است.

مريم رجوي از سوي گروهي از قانونگذاران اتحاديه اروپايي كه خود را به اصطلاح "دوستان ايراني آزاد" ناميده‌اند، به بروكسل دعوت شده است.

يك مقام مسوول نيز در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اين ايده را تاييد كرد و گفت: به طرف اروپايي اعلام شده بود كه دراين مقطع زماني از حضور سركرده‌ي منافقين در بروكسل جلوگيري كند، اما آنها دير اقدام كردند و اين دليلي براي لغو سفر بود».
  منبع خبر


 

وبلاگستان، تربيوني براي جنبش زنان

نويسنده: مريم حسين خواه
زنستان: وقتي همه رسانه‌هاي رسمي از راديو و تلويزيون گرفته و تا روزنامه‌ها از انتشار خبر تجمع مسالمت آميز زناني كه به نابرابري های حقوقي اعتراض دارند، سر باز مي زنند.وبلاگ‌ها اين سكوت فراگير را مي شكنند و هريك گوشه اي از ماجرا را روايت مي كنند.
شايد اگر وبلاگستان نبود،مردم از تجمع زنان در ميدان هفت تير هماني را مي فهميدند كه خبرگزاري ها در چند خط نوشته بودند:«تعدادی از زنان برای دفاع از حقوق خود در ميدان هفت تير تهران تجمع کردند که با دخالت نيروهای انتظامی تجمع کنندگان متفرق شدند.بر اساس اين گزارش،دخالت نيروی انتظامی با هدف متفرق کردن تجمع کنندگان منجر به بروز پاره ای درگيری های پراکنده نيز شد.»(ايلنا)
يا حداكثر اين يكي را :«عصر دوشنبه شماری از زنان، در ميدان هفت تير دست به تجمع زده و خواستار آنچه که «اصلاح قوانين زنان» می‌ناميدند، شدند. به گزارش خبرنگار ايسنا در پی اين تجمع که فاقد مجوز قانونی بود، بنا به گفته‌ی برخی شاهدان، تعدادی از تجمع‌کنندگان پس از درگيری لفظی و فيزيکی با ماموران انتظامی از جمله زنان پليس، بازداشت شدند.»
اگر وبلاگستان و سايت هاي خبري زنان نبود شايد هيچ كس نمي فهميد كه آن روز
لباس شخصی ها ژیلا بنی یعقوب را دستبند زدند، با ضربه های سنگین باتوم کتکش زدند و بعد از مدتی که او را در ملا عام با همان حالت نگه داشتند به سمت اتوبوس بردند، شايد اگر عكس هاي كسوف نبود،هيچ كس با خبر نمي شد كه پليس هاي زن دست و پاي دل آرام علي را گرفتند و تا جلوي ماشين پليس او را بر روي آسفالت داغ خيابان كشيدند و هيچ خبري از زنان پلیس و لباس شخصی هايي كه با باتوم به دنبال دختران می دویدند و دستگیرشان می کردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دادند منتشر نمي شد. احتمالا با توم هایی که بر سر و پهلوی جمعیت فرود می آمدو اسپری های اشک آور و فلفلي هم هيچ كجا ثبت نمي‌ شدند....ادامه
  منبع خبر


 

طلايي: برخورد در ميدان هفت تير دفاع از خود بود !

اعتماد ملی :سردار مرتضي طلايي در دويست و چهل و ششمين جلسه شورا كه به صورت علني برگزار شد در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر برخوردهاي قهري در خصوص بدحجابي گفت: هر فردي كه با رفتار و گفتار و پوشش خود عفت عمومي را جريحه‌دار كند در مرحله اول با وي به صورت ارشادي برخورد مي‌شود اما اگر قانون‌شكني كرده و نسبت به برخوردهاي ارشادي بي‌توجهي كند برخورد انتظامي خواهيم داشت.
وي افزود: برخي از افراد به شكل بسيار نادرست با برهنگي پا و آرايش زننده در شهر ظاهر مي‌شوند كه هنجار شكن بوده و منجر به بروز مشكلاتي در جامعه مي‌شوند و در حقيقت غده‌هاي چركيني هستند و اگر با آنها برخورد و جلوي آنها گرفته نشود تبديل به ويروس كشنده خواهند شد.
سردار طلايي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر برخوردهاي قهري با تجمع كنندگان ميدان هفت تير گفت: تجمع زنان در ميدان هفت تير غير قانوني و بدون مجوز بوده و منجر به بروز اختلال و ترافيك در اين محدوده شده و مطمئنا بايد با اين تجمع برخورد مي‌شد. وي گفت: ماموران نيروي انتظامي در اين تجمع برخورد ضرب و شتمي نداشته و تنها در صورتي كه فردي به پليس حمله كند پليس نيز از خود دفاع كرده اما اگر شكايتي از پليس مبني بر نحوه برخورد و تخلف پليس باشد به مرجع رسيدگي يعني قوه قضاييه پاسخگو خواهيم بود.
  منبع خبر


 

قاچاق بنزين به خارج از کشور توسط شرکتهای دولتی

بازتاب : در حالي كه اين روزها، مسئولان و تحليلگران اقتصادي، سرگرم انجام مباحثي درباره شيوه سهميه‌بندي بنزين هستند، گزارش‌ها از قاچاق بي‌سروصداي مقادير زيادي بنزين، نفت هواپيما و نفت سفيد توسط برخي مراكز و شركت‌ها حكايت دارد.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در حالي كه بنا بر قانون، محصولات بنزين، نفت سفيد، گازوئيل و بنزين هواپيما كه يارانه دولت به آنها تعلق مي‌گيرد، صرفا بايد توسط وزارت نفت صادر شده و پول آن به خزانه دولت واريز شود، شنيده‌ها حاكي از آن است كه در مواردي، برخي شركت‌هاي ديگر، اقدام به صدور سوخت مي‌كنند.
مشخص نيست مجوز صدور نفت چگونه به اين شركت‌ها داده شده، اما تنها در يك فقره از اين اقدامات، بيش از 1000 تن بنزين هواپيما توسط شركت نيمه‌دولتي «ن» از يكي از مرزهاي شمال غرب كشور صادر شده است.
گفته مي‌شود، به رغم آن‌كه قيمت جهاني بنزين هواپيما، حدود 750 دلار در هر تن است، اين بنزين‌ها با هدف سودآوري با قيمت هر تن 250 دلار صادر شده و علاوه بر ضرر هنگفت ناشي از اين اختلاف قيمت، به نظر مي‌رسد درآمد ناشي از اين صادرات متفرقه به خزانه دولت واريز نمي‌شود.
پيش از اين هم برخي شركت‌ها نظير «پ.ت» و «ا.ت»، اقدامات گسترده‌اي را براي صادرات غيرقانوني گازوييل انجام داده بودند.
اين در حالي است كه در سال‌هاي اخير، مكاتبات گسترده‌اي از سوي وزارت بازرگاني با مقامات وقت شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي و گمرك صورت گرفته و در آنها بر انجام عمليات فروش انحصاري نفت كشور توسط شركت نفت، تأكيد و تقاضاي پايان يافتن اعطاي مجوز به سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي، از جمله استانداري‌ها به منظور استفاده از سود حاصل از عمليات مذكور، شده بود.
  منبع خبر


 

اطلاعیه انجمن دفاع از زندانیان سیاسی وحقوق بشر ایران

یاسر گلی یکی از فعالین دانشجویی در کردستان توسط نیروهای امنیتی براساس حکم دادگاه انقلاب استان دستگیر و روانه زندان شده است . دستگیری و زندانی کردن یاسر گلی تعرض آشکار نیروهای دولتی به فعالان مدنی و سیاسی است. تهاجم نیروهای امنیتی و قضایی به فعالان مدنی و سیاسی در کردستان و شهرهای دیگر ایران بطور شدید و مداوم ادامه دارد. تعقیب، بازداشت، شکنجه و زندانی کردن فعالان مدنی و شهروندان ناراضی و معترض نقض آشکار حقوق بشر، توسط نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی است .

برای دفاع از جان یاسر گلی تلاش جمعی و متحد مردم و تشکل های مدنی و بین المللی ضروری است.

" انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر ایران" نگرانی شدید خود را از تعقیب، بازداشت و زندانی کردن فعالان مدنی و سیاسی اعلام و خواستار آزادی فوری یاسر گلی است.

ما در اسرع وقت نامه های اعتراضی خود را به نهادهای بین الملی مدافع حقوق بشر و مقامات جمهوری اسلامی ارسال میداریم و همه نهادهای مدنی ومدافع حقوق بشر را برای پیوستن به این اعتراض فرا می خوانیم .

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی وحقوق بشر ایران
امضا اعضای هیئت مدیره :
آزاد زمانی
برهان دیوارگر
حمید محمدی
جمال توکلی
دیبا علیخانی

9/4/1385
  منبع خبر


Sunday, July 02, 2006
 

ايرانيها کليه شان را به قيمتهای گزاف به خارجی ها ميفروشند

مدير عامل انجمن حمايت از بيماران كليوي: يك گروه مافياي دارو در كشور وجود دارد كه ريشه آن هم در وزارت بهداشت است//داروهاي بي كيفيت در اختيار بيماران قرار مي گيرد خبرگزاري فارس: مدير عامل انجمن حمايت از بيماران كليوي گفت: با وجود ممنوعيت اهداي كليه ايرانيان به اتباع خارجي، عمل اهداي كليه به افراد خارجي با استفاده از شناسنامه ايراني به صورت مخفيانه با پرداخت هزينه‌هاي گزاف در كشور انجام مي‌شود. به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، مصطفي قاسمي امروز در جمع خبرنگاران در محل انجمن حمايت از بيماران كليوي، افزود: در زمان حاضر "كليه" در ميان ايرانيان در حدود دو تا 4 ميليون تومان خريد و فروش مي شود و بر اساس بخشنامه دولت اهداي كليه از سوي ايرانيان به اتباع خارجي به طور كلي ممنوع است؛ با اين وجود در برخي مراكز درماني اتباع خارجي با پرداخت 20 هزار دلار و با استفاده از شناسنامه ايراني پيوند كليه را از ايرانيان دريافت مي‌كنند. وي ادامه داد: كيفيت مناسب پيوند كليه در ايران و اجازه پيوند كليه و هزينه پايين اين عمل در ايران، بسياري از اتباع خارجي را براي دريافت كليه به كشور ما مي‌كشاند به خصوص اتباع كشورهاي عربي با توجه به اينكه كشور ما يك كشور مسلمان است تمايل زيادي براي دريافت كليه در ايران دارند. ..ادامه
  منبع خبر


 

پاسدار ارتجاع - تصوير

پاسدار ارتجاع - تصوير
  منبع خبر


 

عفو بين الملل خواستار آزادی موسوی خوئینی شد

ادوارنيوز: عفو بين الملل با ارسال نامه اي خطاب به مقامات عاليرتبه ايران خواستاز آزادي سريع مهندس موسوي خوييني شد. در اين نامه با اشاره به بازداشت مهندس موسوي و 69 نفر ديگر در جريان تجمع آرام 22 خرداد آمده است: عفو بين الملل معتقد است موسوي خوييني يك زنداني عقيدتي است كه به دليل استفاده از حق قانوني و به رسميت شناخته شركت در تجمع و بيان عقايد آزادانه بازداشت شده و در معرض شكنجه و بيماري قرار دارد.
عفو بين الملل با اشاره به سوابق مهندس موسوي ادامه مي دهد: وي از رهبران سابق جنبش دانشجويي ، و عضو موسس و دبير كل سازمان دانش آموختگان ايران كه در زمينه پيشبرد دموكراسي و حقوق بشر در ايران فعال است و نماينده سابق پارلمان ايران بوده است كه در دوران نمايندگي خود فعاليتهاي بسياري را در زمينه حقوق بشر از جمله رسيدگي به وضعيت زندانيان سياسي و افشاي بازداشتگا ههاي غير قانوني انجام داده است.
عفو بين الملل همچنين از انتشار گزارشهايي مبني بر ضرب وشتم موسوي در هنگام بازداشت و همچنين در بند 209 زندان اوين كه متعلق به وزارت اطلاعات دولت ايران مي باشد ابراز نگراني كرده است.
در اين نامه همچنين به سركوب خشونت آميز تجمع 22 خرداد و بازداشت 70 نفر اشاره شده است.
  منبع خبر


Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?