وبلاگ خبری پن‌لاگ: September 2006

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: September 2006 خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Friday, September 29, 2006
 

دومین اعتصاب غذای خشک کیوان رفیعی سخنگوی فعالان حقوق بشر در ایران

بنابر گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین آقای کیوان رفیعی در اثر فشارهای طاقت فرسای مامورین وزارت اطلاعات ناچار شد دومین اعتصاب غذای خشک خود را آغاز کند .

کیوان رفیعی که به دلیل فعالیت حقوق بشری در بند 209 زندان اوین 80 روز است که در سلول های انفرادی این زندان بسر می برد .او تحت شکنجه های جسمی و روحی شدید قرار دارد در اثر این شکنجه ها دچار ناراحتی های جسمی زیادی گردیده است وی در اعتراض به بازداشت غیر قانونی و شرایط طاقت فرسایی که برای او بوجود آورده اند به ناچار از روز شنبه 1/7/85 دومین اعتصاب غذای خشک خود را آغاز کرده است. لازم به ذکر است ایشان از بدو دستگیری در سلول های انفرادی 209 تحت شکنجه های روحی و جسمی به شش روز اعتصاب غذای خشک روی آورده بود .

جان وی و سایر زندانیان سیاسی در خطر جدی است رژیم جمهوری اسلامی در شیوه ای جدید زندانیانی که در حالت اعتصاب غذا بسر می برند را به طرز مشکوکی به قتل می رساند . در دو ماه گذشته دو زندانی آقایان اکبر محمدی ، ولی الله فیض مهدوی در زندان های ایران بدین شیوه به طرز مرموزی به قتل رسیدند .

فعالان حقوق بشر در ایران برای پیشگیری از فاجعه ای دیگر از تمامی مجامع حقوق بشری استمداد می طلبد و خواهان دخالت فوری دبیر کل سازمان ملل متحد برای متوقف کردن کشتار زندانیان سیاسی در ایران می باشد .



Human Rights Activists in Iran

Hra.Iran@Gmail.com

www.Hra-Iran.Blogfa.Com

Tel: 0031620720193
  منبع خبر


 

بازداشت هوادارن و مراجعه کنندگان به منزل آيت الله بروجردی توسط وزارت اطلاعات

از وبلاگ کيانوش سنجری:
يکی از وابستگان به آيت الله کاظمينی بروجردی با ارسال يک ايميل از طرح وزارت اطلاعات و دادگاه ويژه روحانيت و نيروی انتظامی جمهوری اسلامی جهت مقابله با محافظين آيت الله بروجردی پرده برداشته است.


متن ايميل:
طرح جديد تهاجمی اعتلاف وزارت اطلاعات و دادگاه ويژه روحانيت با نيروی انتظامي، جهت مقابله با محافظين آيت الله کاظمينی بروجردی: بيشتر اين افراد ديشب در هوای سرد حفاظت بيت و اطراف آنرا به عهده داشتند که بعد از تغيير شيفت، به هنگام خروج از محدوده، تعقيب و بازداشت شده اند و تعدادی هم به هنگام مراجعه به بيت دستگير شدند که هيج مرجع قضائی مسئوليت آنرا به عهده نمی گيرد .
1) سعيد تقی زاده (30 ساله)
2) جواد قوتی (31 ساله)
3) احمد اصغری (42 ساله)
4) بهزاد اصغری (40 ساله)
5) ابويی (52 ساله)
6) معروفخانی (ساله 40)
7) نوربخش (48 ساله)
8) مجتبی پور محمد (36 ساله)
9) يعقوب صادقی (32 ساله)
10) محمد داودی (23 ساله)
11) حسين رنجبر (59 ساله)
12) حميد نادی (31 ساله)
13) عباس مبعلی (34 ساله)
14) محمد مهمان نواز (40 ساله)
15) سيد جعفر سيد منير (57 ساله)
16) طاهره کاشفی (35 ساله)
17) مريم عظيمی (50 ساله)
18) فاطمه عبداله وند (35 ساله)
19) نجمه ثامنی (40 ساله)
20) فاطمه ثامنی (37 ساله)
21) سيد عباس مير باقری (60 ساله)
22) علی شهرابی (40 ساله)
23) حميد سعيديان (42 ساله)
24) مرتضی عباس رحيم (40 ساله)
25) محمد يزدی (46 ساله)
26) مهدی شکوری (46 ساله)
27) مريم موزن زاده (37 ساله)
28) زينب ابوالفتحی (39 ساله)
29) داود کابلی (40 ساله)
30) احمد کريميان (39 ساله)
31) عليرضا شفيعی (40 ساله)
32) علی نظری (36 ساله)
33) علی قلی زاده (46 ساله)
34) حبيب قوتی (37 ساله)
35) محمد رضا صادقی (35 ساله)
36) مسعود سماواتی (49 ساله)
37) عليرضا منتظر صاحب (34 ساله)
38) حسن هريسچيان (37 ساله)
39) محمد کردبچه (53 ساله)
40) محمد کاشفی (54 ساله)
41) مهرداد سوری (39 ساله)
  منبع خبر


 

تلويزيون الجزيره: صبر اين مرد دارد تمام مي شود،

تلويزيون الجزيره5/مهر/85: رئيس جمهور عراق، جلال طالباني نسبت به آنچه وي آنرا استمرار دخالت در امور داخلي عراق بيان كرد به كشورهاي همسايه عراق هشدار داد. وي گفت آنها اگر از اين كار دست برندارند، عراق توانايي اين را دارد كه روي مشكلات داخلي اين كشورها تاثير بگذارد. طالباني هم‌چنين در يك مصاحبه راديويي كه در واشنگتن انجام گرفت اضافه كرد عراق دارد صبرش را از دست ميدهد . گزارشگر: صبر اين مرد دارد تمام مي شود، صحبتهاي او هشدار دهنده است و نگاهش به سمت همسايه هاي عراق است. جلال طالباني اكنون از دخالتهاي سوريه و ايران و تركيه در امور عراق سخن ميگويد. شايد اين سوال براي هر سوال كننده اي پيش بيايد چه كسي دارد صحبت ميكند؟ آيا رئيس جمهور عراق است يا يك رهبر كرد؟ بهر حال حرفهايش اهميت بسياري دارد. اين مرد دارد هشدار ميدهد كه عراق توانايي آن‌را دارد كه اگر همسايه‌هايش به دخالتهايشان در مسائلش ادامه بدهند، مشكلات آنها را دامن بزند. ...ادامه
  منبع خبر


 

درگیری بین نیروهای امنیتی و مردم در شهر اهواز

فعالان حقوق بشر در ايران : بنابر گزارشات رسیده از شهر اهواز نیروهای امنیتی با سرکوب مردم اهواز از انجام یک مراسم سنتی در این شهر جلوگیری کردند . در پی حلول ماه رمضان همه ساله در شهر اهواز مراسمی مذهبی از سوی مردم اهواز انجام می گیرد . این مراسم که با آغاز ماه رمضان همراه با جشن و شادی بود ، 20 دقیقه از آغاز آن نگذشته بود که با یورش نیروهای امنیتی به درگیری انجامید . در این درگیری عده ای از سوی ماموران امنیتی مجروح و تعداد زیادی بازداشت شدند .اسامی برخی از دستگیر شدگان به قرار زیر می باشد . 1- احمد زوری 2- علی دلفی 3- موسی دلفی 4- عبدالله شموسی 5- هادی زرگانی 6- سعید شحیطاط 7- عبدالله غبیشاوی 8- ایوب مراقی 9- احمد علوانی 10 - محمد عمیرات 11 - علی زوری و ... ایشان بعد از دستگیری سریعا به مرکز فرماندهی نیروی انتظامی واقع در کوی "امانیه" منتقل شدند و از سرنوشت آنها تا کنون هیچ اطلاعی در دست نمی باشد .
  منبع خبر


Wednesday, September 27, 2006
 

نگرانی عفو بين الملل از 'سرکوب منتقدين' در ايران

بی بی سی : سازمان عفو بين الملل در گزارشی تحت عنوان 'ايران: سرکوب دنباله دار منتقدان' نسبت به برخوردها و دستگيری های اخير در ايران ابراز نگرانی عميق کرده است.اين گزارش که روز دوشنبه 25 سپتامبر، سوم مهر ماه، منتشر شده به برخوردهای اخير مراجع انتظامی و قضايی ايران با تجمع های مسالمت آميز اشاره کرده و می نويسد: "سازمان عفو بين الملل از دستگيری ها و بازداشت های اخير در ايران، که فعالان حقوق بشر، فعالان گروه های اقليت قومی و ديگر هواداران آزادی بيان را هدف قرار داده، عميقا نگران است."سازمان عفو بين الملل در اين گزارش به طور خاص به دستگيری گروهی از آذربايجانی های معترض به تدريس نشدن زبان ترکی در مدارس و بازداشت چند فعال اجتماعی که در مخالفت با حکم اعدام چهار زن مقابل دفتر سازمان ملل در تهران دست به تجمع زده بودند، اشاره کرده و خواستار توقف فوری اينگونه برخوردها شده است.اين گزارش همچنين نسبت به وضعيت علی اکبر موسوی خوئينی (نماينده سابق مجلس ايران) در زندان ابراز نگرانی کرده و از قول خود آقای موسوی خوئينی نوشته که وی تحت فشار قرار گرفته تا 'توبه نامه' بنويسد.آقای موسوی خويينی بعدازظهر دوازدهم ژوئن (22 خرداد) هنگامی که در تجمعی در زمينه حقوق زنان در ميدان هفت تير تهران شرکت کرده بود بازداشت شد.به گزارش ديده بان حقوق بشر، آقای خوئينی که هفته پيش برای شرکت در مراسم چهلم پدرش به مرخصی آمده بوده، از شرايط خود در زندان انتقاد کرده و گفته در سلول انفرادی نگهداری می شود و روزی چهار بار مورد بازجويی قرار می گيرد.
'سرکوب آذربايجانی های معترض'سازمان عفو بين الملل همچنين از دستگيری دستکم 15 فعال آذربايجانی که خواهان تحريم مدارس در روز اول مهر (در اعتراض به تدريس نشدن زبان ترکی در مدارس ايران) بوده اند، خبر داده است.طبق گزارش عفو بين الملل برخی از اين افراد در زمان دستگيری اعلاميه هايی برای برگزاری تجمع و تظاهرات همراه خود داشته اند....ادامه
  منبع خبر


 

صدور حکم درآوردن چشمان یک نفر در مشهد


دستگاه قضايی رژیم ضدبشری جمهوری اسلامی در مشهد حکم درآوردن چشمان یک نفر را صادر کرد. روزنامه حکومتی قدس در شماره امروز خود نوشت "دادگاه کیفری استان خراسان رضوی یک نفر را به درآوردن چشم محکوم کرد. وی امیر نام دارد. حکم امیر توسط شعبه 6 مشهد صادر شده است و به زودی اجرا می شود."
اعدام سه تن دیگر در شهرهای استان سیستان و بلوچستان
دستگاه قضايی رژیم اسلامی در استان سیستان و بلوچستان همچنین سه نفر دیگر را روز یکشنبه گذشته در شهرهای زاهدان، ایرانشهر و زابل بدار آویخت.
اسامی این سه تن خدامراد لشکرزاده، نظرعلی کریمی و غلام
  منبع خبر


Sunday, September 24, 2006
 

فردا در تهران: تظاهرات همراه با خانواده های سه زن محکوم به اعدام


همنوعان، مردم انساندوست
عزیزان ما را به اعدام محکوم کرده اند و قرار است به دار آویخته شوند. ما خانواده های محکومین به اعدام٬ هر لحظه٬ نگران شنیدن خبر اجرای حکم اعدام عزیزان خود هستیم. عزیزان ما قربانی فقر هستند. قربانی نابرابری و تحقیر و توهین روزمره هستند. قربانی قوانین ناعادلانه هستند. اگر شرایط زندگی آنها اینچنین دشوار و غیرقابل تحمل نبود امروز هرکدام در دانشگاه مشغول تحصیل بودند و یا در کارخانه ای، در اداره ای، جائی مشغول کار بودند. شرایط دشوار زندگی آنها را به این روز انداخته است. این شرایط است که باید محکوم شود. این فقر و نابرابری است که باید محکوم شود. به فقر و نابرابری باید پایان داده شود و نه به زندگی عزیزان ما. این عدالت نیست که قربانیان این شرایط اینچنین بیرحمانه به زندان بیفتند و به چوبه دار آویخته شوند. ما با در دست داشتن عکس این عزیزان که در انتظار روزهای پایانی زندگی خود هستند٬ یکشنبه در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران جمع میشویم. ما میخواهیم با صدای رسا بگوییم عزیزان ما را اعدام نکنید. به یاری ما بشتابید. این غیر قابل تصور است که عزیزترین فرد زندگیت٬ جگر گوشه ات٬ طناب دار بر گردنش آویزان کنند و از زندگی محروم کنند. این وحشتناک است. ما نمیخواهیم این روز را ببینیم. ما آزادی آنها را میخواهیم.
به ما کمک کنید٬ عزیزانمان را نجات دهیم!
آدرس محل نمایندگی سازمان ملل در تهران تغییر کرده و آدرس جدید در زیر آمده است:
روز یکشنبه ٢ مهرماه ساعت ٥ بعدازظهر، مقابل دفتر سازمان ملل – خیابان شریعتی بالاتر از حسینیه ارشاد خیابان قبا بلوار شهرزاد شماره 39 جمع میشویم و از همه شما میخواهیم به ما بپیوندید و ما را یاری دهید.
خانواده کبرا رحمانپور خانواده نازنین فاتحی خانواده فاطمه حقیقت پژوه
باز تکثیر از کمپین برای نجات جان کبراwww.Save-kobra.blogfa.comcampagne.kobra@gmail.com27 شهریور 1385
  منبع خبر


 

سايت پرشين بلاگ، بزرگ‌‏ترين سرويس‌‏دهنده فارسي با 650 هزار كاربر فيلتر شد

رگ‌‏ترين سرويس‌‏دهنده فارسي با 650 هزار كاربر از سوي بزرگ‌‏ترين ICPهاي كشور فيلتر شده است. دكتر مهدي بوترابي, مدير گروه سايت‌‏هاي پرشين بلاگ, درگفت وگو با خبرنگار ايلنا, در خصوص فيلتر شدن سايت پرشين بلاگ با بيان اين مطلب, اظهارداشت: فيلتر اين سايت در رده يك ICP نيست ؛ بلكه از صبح امروز بزرگ‌‏ترين ICP ها پرشين بلاگ را فيلتر كرده‌‏اند.وي افزود: دو سال گذشته نيز اين اتفاق براي سايت افتاده بود كه ظرف 24 ساعت حل شد.دكتر بوترابي گفت: در حال حاضر دسترسي كل كشور به 13 ميليون ركورد فارسي (محتواي فارسي) قطع شده است.وي, با بيان اين‌‏كه فيلتر پرشين بلاگ از چند روز گذشته در بعضي از ICP ها اتفاق افتاده بود, يادآور شد: صبح امروز بزرگ‌‏ترين ICP ها در تهران پرشين بلاگ را به طور كامل فيلتر كرده‌‏اند.مدير گروه سايت‌‏هاي پرشين بلاگ, فيلتر پرشين بلاگ را اتفاق بسيار عجيبي دانست كه بر روي محتوا در اينترنت رخ داده است و تصريح كرد: با تمام تلاشي كه در توسعه محتواي فارسي در دنياي مجازي شكل مي‌‏گيرد, فيلتر بزرگ‌‏ترين سايت فارسي موضوعي عجيب است.دكتر بوترابي خاطرنشان كرد: در شرايط فعلي فيلتر پرشين بلاگ مهمترين حادثه در دنياي وب در كشور خواهد بود.
  منبع خبر


 

اعتراضهاي كارگري در تهران, اصفهان و قزوين

جمعي از كارگران كارخانة نازنخ قزوين, روز چهارشنبه, در اعتراض به دريافت نكردن حقوق خود, در مقابل دفتر پاسدار احمدي نژاد درتهران, تجمع اعتراضي برگزاركردند. كارگران معترض, كه از بعد از ظهر سه شنبه در محل مذكور حضور داشتند, روز چهارشنبه نيز به تجمع خود ادامه دادند. كارگران به جان آمده اعلام كردند, 29 ماه است كه حقوقي دريافت نكرده‌اند. آنها خواستار حل مشكل خود شدند.همچنين, روز چهارشنبه, جمعي از كارگران نساجيِ ”رحيم زادة“ اصفهان, در مقابل استانداري رژيم در اين شهرتجمع كرده و خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند. كارگران معترض اعلام كردند‏: از بهمن ماه سال گذشته تا كنون, حقوق و مزاياي خود را دريافت نكرده ايم.- تجمع اعتراضي كارگران كارخانة صندوقِ”نسوز كاوه” , در شرق تهران, روز چهارشنبه نيز ادامه يافت. كارگران معترض كه از روز سه شنبه تجمع اعتراضي خود را آغاز كردند, به نحوه عملكرد مدير عامل شركت اعتراض داشته و خواستار بر كناري وي هستند آنها تاكيد كردند, تا زماني كه به وضعيت مديريت شركت و اَعمال خلاف قانون وي رسيدگي نشود‌‏, به اعتراضات خود ادامه خواهند داد . بر اساس گزارشهاي رسيده, كارگران مانع از ورود مديرعامل به كارخانه شدند.
  منبع خبر


Sunday, September 17, 2006
 

پن‌لاگ توقيف مطبوعات ايران و اجرای حکم شلاق يک روزنامه‌نگار را محکوم می‌کند

روزنامه "شرق" و ماهنامه‌ی "نامه" و "حافظ" در روزهای گذشته توقيف شدند.
در شرايط کنونی حکومت ايران، توقيف نشدن مطبوعات نيمه آزاد بيشتر از توقيف شدن آن‌ها شگفت آوراست اما باور اين موضوع نیزدشوار است که روزنامه‌ی حرفه‌ای و پرخواننده‌ای مانند شرق به دليل چاپ کاريکاتوری توقيف شود و حاکمان ايران حتا تاب تحمل انتشار روزنامه‌ای را ندارند که در چارچوب تنگ قوانين موجود فعاليت می‌کند. کانون وب‌لاگ‌نويسان ايران که
پاسداری از "آزادی بيان" را محوری‌ترين اصل منشور خود برگزيده است توقيف اين سه نشريه را محکوم می‌کند.

برپایه ی تازه ترین اخبار، اجرای حکم روزنامه نگاری به نام مسعود باستانی نیزکه مدتی پيش به 74 ضربه شلاق محکوم شده بود به دايره‌ی اجرای احکام ابلاغ شده است. شکنجه‌های قرون وسطايی بار ديگر انديش مندان ايرانی را هدف قرار داده است. پنلاگ اين حکم واپسگرايانه را محکوم می کندو از همه‌ی آزادانديشان درخواست می کند به اين حکم اعتراض کنند.

کانون وب‌لاگ‌نويسان ايران پن‌لاگ
  منبع خبر


Saturday, September 16, 2006
 

اطلاعیه...کمیته اضطراری دفاع از جان کبری رحمان پور

کبرا رحمانپور - تجمع در روز سه شنبه ٢٨/٦/٨٥ ساعت: 5 بعد از ظهر واقع در: ميدان ١٥ خرداد (بازار)- جنب كلانتري – وزارت دادگستري شماره 2 استان تهران




-->

اطلاعیه
کمیته اضطراری دفاع از جان کبری رحمان پور
کبری رحمان پور قربانی بی عدالتی و فقر است . جان کبری در خطر است. کابوس مرگ مدتهاست کبری را عذاب می دهد برای نجات جان این انسان دربند باید تلاش کنیم. طبق آخرین حکمی که توسط دادگاه صادر شده است برای اجرای اعدام کبری فقط چند روز باقی است نباید فرصت را از دست داد تلاش جمعی همه ما می تواند از مرگ یک انسان جلوگیری کند. کمترین فرصت را دراختیار داریم نباید فرصت را از دست داد، هرچه سریعتر باید اقدام کنیم . حمایت از جان کبری را به یک اعتراض گسترده علیه اعدام انسانها تبدیل کنیم.
از همه مردم ، نهادهای مدنی و مدافع حقوق بشر ، شخصیت ها ، تشکل های مدافع حقوق زنان، رسانه های جمعی و خبری می خواهیم که برای دفاع از جان کبری رحمان پور به این اعتراض بپیوندند و با هر امکانی که در اختیار دارند این اعتراض را حمایت و یاری رسانند .
براي اعتراض به اين عمل غير انساني و انتقام جويانه همراه خانواده ي كبري رحمان پور تجمع مي كنيم و از فعالین و نهادهای مدنی در سایر شهر ها ، نقاط دیگر تهران و هر جایی که ممکن است با تهیه طومار به اين تجمع اعتراضی بپیوند.
تجمع در روز سه شنبه ٢٨/٦/٨٥ ساعت: 5 بعد از ظهر واقع در: ميدان ١٥ خرداد (بازار)- جنب كلانتري – وزارت دادگستري شماره 2 استان تهران
انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر ایران
جامعه حمایت از زنان
کانون دفاع از حقوق کودکان و زنان ایران
کانون دفاع از حقوق کودکان
برای تماس و هماهنگی با سخنگویان این کمیته در خارج و داخل ایران می توانید با شما ره تلفن
٠٠٤٤٧٩٣٠١٩٣٣٧٨ آزاد زماني عضو هیئت مدیره دفاع از زندانيان سياسي وحقوق بشر تماس حاصل نمایید.
  منبع خبر


 

فيلترينگ بيش از 10 ميليون سايت اينترنتي توسط دستگاه قضايي و ارگانهاي اطلاعاتي آخوندها

مديرکل شرکت فناوري اطلاعات رژيم از فيلترينگ بيش از 10 ميليون سايت اينترنتي توسط دستگاه قضايي و ارگانهاي اطلاعاتي آخوندها خبر داد.وي كه اسماعيل رادکاني نام دارد با اعلام اين خبر گفت: به طور متوسط ماهانه هزار سايت پالايش و فيلتر مي‌شوند.وي كه اظهاراتش در سايت حكومتي بازتاب منعكس شده، افزود: «موارد اعتراض رسمي به سايت‌هاي فيلتر شده توسط سيستم فيلترينگ مخابرات، اغلب به مسدودسازي سايتهاي خبري، اجتماعي يا سياسي بازمي‌گردد ».
  منبع خبر


 

ابراز خشم مسلمانان از سخنان پاپ ادامه دارد

بی بی سی : با وجود بيانيه دربار واتيکان در توضيح اظهارات پاپ درباره اسلام، اعتراض مسلمانان از جمله در ايران به سخنان رهبر کاتوليک های جهان ادامه داشته است.
آيت الله احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در خطبه های نماز جمعه از آنچه که اهانت پاپ به اسلام خواند ابراز تاسف کرد.
روز جمعه، 15 سپتامبر، پارلمان پاکستان نيز پيشنهاد يکی از نمايندگان را در انتقاد از آنچه که اظهارات "توهين آميز" پاپ بنديکت شانزدهم خوانده شده تصويب کرد و از وی خواست تا به خاطر ايجاد همدلی بين مذاهب، سخنان اخير خود در باره اسلام را پس بگيرد.
روز پنجشنبه پاپ که در دانشگاهی در آلمان پيرامون تفاوت فلسفی و تاريخی بين اسلام و مسيحيت و رابطه ايمان و خشونت سخنرانی می کرد، سخنان يکی از امپراتوران بيزانس (روم شرقی) را در باره اسلام و مسلمانان تکرار کرد.
با وجود تاکيد پاپ بر اينکه تنها نقل کننده اين سخنان است، و بيانيه واتيکان در اين مورد که رهبر کليسای کاتوليک قصد اهانت به اسلام را نداشته و برای مسلمانان احترام قايل است، اين اظهارات باعث ناخرسندی مسلمانان و اعتراضاتی در اين مورد شد.
در مصوبه پارلمان پاکستان آمده است که "اظهارات پاپ در باره فلسفه جهاد و پيامبر اسلام باعث جريحه دار شدن احساسات مسلمانان در سرتاسر جهان شد و خطر بروز خصومت بين مذاهب را در پی دارد."در هند، که دارای يک اقليت بزرگ مسلمان است، حميد انصاری، رييس کميسيون اقليت ها، با اشاره به فرمان پاپ در قرن دوازدهم برای خارج کردن بيت المقدس است از دست مسلمانان که آغازگر جنگ های صليبی شد، گفته است که "زبانی که پاپ (بنديکت شانزدهم) به کار می برد يادآور سلف وی در قرن دوازدهم است."
وی افزود که "اين اظهارات برای من تعجب آور است زيرا واتيکان روابط جامعی با جهان اسلام دارد."
دولت هند از بيم بروز واکنشی خشونت آميز در کشمير تحت اداره اين کشور، که اکثريت جمعيت آن را مسلمانان تشکيل می دهند، دو تن از رهبران جدايی طلب کشميری را تحت بازداشت خانگی قرار داد.
احمد خاتمی: پاپ به اسلام اهانت کرده
در تهران نيز آيت الله احمد خاتمی، امام جمعه موقت، در خطبه های نماز جمعه از آنچه که اهانت پاپ به اسلام خواند ابراز تاسف کرد.
امام جمعه موقت تهران گفت پاپ به اسلام اهانت کرده است و افزود که وی گفته است "جهاد در اسلام عين خشونت است و ادعا می کند در اسلام بر خلاف مسيحيت، تعقل جايی ندارد."
آيت الله خاتمی گفت که "مطمئنا مسلمانان جهان نسبت به اينگونه سخنان سخيف عکس العمل مناسبی نشان داده و خواهند داد و آنهايی را که اسلام عزيز را نفهميدند، دعوت می کنند اسلام را بشناسند."
امام جمعه موقت تهران گفت که "اينگونه اهانت ها و هتاکی ها روز به روز نور اسلام را گسترده تر خواهد کرد."
  منبع خبر


 

اوريانا فالاچي درگذشت

ايرنا : ايرنا : "اوريانا فالاچي" نويسنده و خبرنگار مشهور و جنجالي‌ايتاليايي شب گذشته براثر بيماري درسن ‪ ۷۷‬سالگي درگذشت. به گزارش خبرگزاري آنسا وي كه ازسال‌ها قبل به بيماري سرطان ريه مبتلا شده بود پنجشنبه شب در بيمارستاني درشهر فلورانس در شمال ايتاليادرگذشت. فالاچي كه درسال ‪ ۱۹۲۹‬درفلورانس متولد شده بود، وارد حرفه خبرنگاري شد و در طول فعاليت كاري خود كتاب‌ها و مقالات متعددي نوشت . وي با رهبران برخي از كشورها مصاحبه‌هايي انجام داده بود كه همين امر باعث شهرت جهاني وي شده بود. از جمله آثار وي: "پنلوپه در جنگ (‪ ،(۱۹۶۲‬هيچ چيز به بعد (‪،(۱۹۶۹‬ مصاحبه با تاريخ (‪ ،۱۹۷۴‬مصاحبه با شخصيت‌هاي سياسي جهان)، نامه‌اي به يك كودك كه هرگز متولد نشد (‪ ،(۱۹۷۵‬يك مرد (‪ ،(۱۹۷۹‬ان شاالله (‪ ،(۱۹۹۰‬خشم و غرور (‪ ( ۲۰۰۱‬مي‌باشد. فالاچي كه يك فرد راست گراي افراطي تلقي مي‌شد، در دو دهه آخر عمرش ، بدون ذكردلايل مستدل و قانع‌كننده بارهاعموم مسلمانان را موردانتقادهاي شديد قرار داده بود و علنا با مسلمانان عداوت مي‌ورزيد ، دشمني وي با مهاجرين مسلمان در ايتاليا نيز از كسي پنهان نبود.
  منبع خبر


Friday, September 01, 2006
 

گزارش مراسم بزرگداشت زندانیان سیاسی در خاوران

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
Student committee of
human right reportersمراسم سالگرد کشتار سراسری زندانیان سیاسی امروز با حضور خانواده های آنان و جمعی از فعالین سیاسی – دانشجویی در گورستان خاوران در تهران برگزار شد.
پیش از این قرار بود که این مراسم در ساعت۱۰ امروز برگزار شود.
از ساعت 9 صبح امروز خانواده های کشته شدگان و فعالین سیاسی- دانشجویی گروه گروه در محل حاضر شده و با گذاردن شاخه های گل بر مزار این شهیدان، یاد آنان را گرامی داشتند.
پس از حضور حدود ۳۰۰نفر از افراد در محل گورستان، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات از ورود سایر شرکت کنندگان، به گورستان جلوگیری به عمل آورد. که پس از ۱۵ دقیقه مذاکره نیروی انتظامی اجازه داد تا حاضرین با ماشینهای خود به داخل بروند. افراد شرکت کننده که دسته های گل به همراه داشتند با حضور بر مزار این شهیدان به خواندن سرود پرداختند. در این حال حضور نیروهای امنیتی در مراسم کاملا محسوس بود.
از جمله افراد شرکت کننده در این مراسم دکتر ناصر زرافشان و بینا داراب زند، زندانیان سیاسی بودند. دکتر زرافشان پس از حضور در میان حاضران اعلام کرد" که اگر اکنون بخواهیم برای حضور در مزار عزیزانمان اجازه بگیریم، فردا برای نفس کشیدنمان نیز ممنوعیت ایجاد میکنند" وی سپس به همراه سایرین بر مزار کشته شدگان حاضرشد . افراد حاضر به خواندن سرودهایی چون "آفتابکاران جنگل" ،" انترناسیونال" و... پرداختند.
در پایان نیز درحالی که شرکت کنندگان قصد خروج از گورستان را داشتند ضبط دوربین یکی از حاضرین در مراسم توسط نیروهای امنیتی ، برای ساعاتی فضا را متشنج کرد.
با این حال در انتهای مراسم و در شرایطی که جمعیت پراکنده شده بود، نیروهای لباس شخصی چند تن از شرکت کنندگان را مورد ضرب و شتم شدید قرار داده و بازداشت کردند.
به گفته ی شاهدان عینی مامورین در حالی که این افراد را به شدت کتک میزدند به داخل گورستان انتقال دادند.
تاکنون از وضعیت بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست.
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
Komite_gozareshgar@yahoo.com
Komite.gozareshgar@gmail.com
http://www.komitegozareshgar.blogfa.com
  منبع خبر


 

در سانحه هوايی فرودگاه مشهد تاكنون 80 تن جان باخته اند

درحادثه آتش سوزي هواپيماي توپولوف ايران ايرتور كه با ‪ 147 ‬مسافر از بندرعباس عازم مشهد بود، حدود ‪80 ‬ تن از هموطنان تاكنون جان باخته اند و 50 تن از آنان نيز نجات يافته اند.
به گزارش خبرنگار ايرنا اين هواپيما درحالي كه درفرودگاه مشهد دروضعيت فرود قرار داشت با تركيدگي چرخ جلو مواجه شد كه براثر برخورد با موانع كنارهاي باند دچارحريق شد.
گروهاي نجات و امداد در محل حادثه حضور دارند و تلاش براي تخليه مسافران و مهار آتش سوزي ادامه دارد.
رييس مركز اطلاع رساني فوريتهاي پليس ‪ ،۱۱۰‬گفت: حادثه حريق در هواپيماي مسير بندرعباس - مشهد ناشي ازتركيدگي لاستيك جلوي هواپيما صورت گرفته است.
سرهنگ عالي پور رييس مركز فوريتهاي پليس ‪ ۱۱۰‬كشور درباره اين حادثه گفت: هواپيماي توپولف از شركت هواپيمايي ايران ايرتور ساعت ‪ ۱۳/۳۰‬كه از بندرعباس به مقصد مشهد پرواز كرده بود، در فرودگاه مشهد، دچار نقص فني و در هنگام فرود دچار تركيدگي لاستيك جلو گرديد كه با اين وضعيت از باند خارج و پس از اصابت به موانع فيزيكي سمت چپ باند فرود در فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد طعمه حريق شد.
وي افزود: هم‌اكنون، نيروهاي امدادي در منطقه به خروج اجساد و كمك به امداد رساني مجروحان مي‌كنند.
عالي پور ادامه داد: تاكنون ‪ ۵۰‬جسد از اين هواپيما خارج شده و تعدادي از هموطنان ما نيز سالم از اين هواپيما بيرون آمدند و كمك رساني به مجروحان ادامه دارد.
وي، افزود: آمار دقيقي از كشته‌شدگان ، مجروحان و نفرات سالم هنوز به دست ما نرسيده كه به محض رسيدن خبر دقيق آن را اعلام مي‌كنيم.
عالي پور ادامه داد: علت اين حادثه طبق بررسي‌هاي اوليه تركيدگي لاستيك جلوي هواپيما و خارج شدن هواپيما از سمت چپ باند و اصابت به موانع فيزيكي بوده است.
مديركل فرودگاه‌هاي استان خراسان رضوي، گفت: ‪ ۵۰‬نفر از مسافران هواپيماي توپولوف ايران اير تور، كه ساعتي پيش در فرودگاه مشهد، دچار آتش سوزي شد، سالم از هواپيما خارج شدند.
"اسماعيلي" عصرجمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با تلاش نيروهاي آتش نشاني فرودگاه مشهد، واحد امداد رساني و اورژانس اين شهر، ‪۵۰‬ نفر سالم از هواپيما خارج شدند.
مديركل فرودگاه‌هاي استان خراسان رضوي، زمان دقيق اين حادثه را ‪ ۱۳‬و ‪ ۴۵‬دقيقه اعلام كرد و گفت: خوشبختانه نيروهاي امدادي در زمان كوتاهي به محل حادثه رسيده و عمليات امدادي را آغاز كردند.
وي، با بيان اينكه هنوز علت اصلي و دقيق اين حادثه مشخص نيست، اظهار داشت: هواپيماي توپولوف ايران ايرتور پس از خارج شدن از باند پرواز به موانع برخورد و دچار حريق شد.
  منبع خبر


Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?