وبلاگ خبری پن‌لاگ: October 2006

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: October 2006 خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Monday, October 23, 2006
 

آمريكا در خاك لهستان و جمهوري چك,سيستم دفاع موشكي مستقر ميكند

دولت آمريكا براي مقابله با تهديدهاي موشكي رژيم ايران، در خاك لهستان و جمهوري چك,سيستم دفاع موشكي خود را مستقر مي كند.روزنامه ايزْوِستيا چاپ مسكو ضمن درج اين خبر نوشت: استقرار سيستم دفاعي موشكي آمريكا اقدامي قابل دفاع است , چرا كه موشكهاي "شهاب3 " رژيم ايران با برد سه هزار و پانصد كيلومتر, مي توانند به خاك اروپا اصابت كنند و متحدان آمريكا را هدف قرار دهند. كوتاهترين مسيرِ حركتِ اين موشكها از قفقاز،درياي سياه و اوكراين عبور مي كند
  منبع خبر


 

نيروهای اطلاعاتی رژيم دو دانشجوی اخراجی را در شيراز دستگير کردند

با كمال تاسف حميد كارگر و بهادر شورى كه جهت ملاقات و ديدار عادى چند تن از قشقائيها ى مقيم شيراز پنجشنبه بعد ازظهر بيست و هفتم مهرماه هشتادو پنج كه به اين شهر سفر كرده بودند بلافاصله توسط عوامل لباس شخصى بدون دليل اين دو دانشجوى اخراجى را بازداشت و به محلى نامعلوم منتقل كردند و هنگامى خانواده انها براى بدست اوردن خبر از عزيزانشان به اطلاعات ان استان سفر كرده اند متاسفانه هيچ اطلاعى از مكان و علت بازداشت شدگان تاكنون به انها نداده و فقط بدانها گفته شده محل را ترك كرده و بزودى امكان برقرارى تماس تلفنى را ميان شما و انها را فراهم خواهيم كرد. معهذا تقاضامنديم خواست خانواده هاى انها را جهت روشن شدن مكان و علت بازداشت و امكان برقرارى هر چه زودتر تماس و يا ملاقات ميان افراد مذكور و خانواده هاى انها را از طريق رسانه ها به شوراى مدافع حقوق بشر و به اطلاع افكار عمومى برسانيد با نهايت احترام
  منبع خبر


 

حمله وحشیانه به زندانیان سیاسی در زندان رجائی شهر

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
امروز یک شنبه، طی یک درگیری از پیش هماهنگ شده، سه تن از زندانیان سیاسی در زندان رجائی شهر کرج به شدت آسیب دیدند.
گروهی از مجرمان خطرناک در زندان رجائی شهر که توسط برات راه چمنی وکیل بند ۲ فرعی ۵زندان، با در دست داشتن چاقو، چوب و شیشه به بهروز جاوید تهرانی، افشین بایمانی و جعفر اقدامی حمله کرده و آنها را به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند. در این درگیری سر و صورت این سه زندانی به شدت آسیب دیده و دچار خونریزی شده ، یکی از دندانهای بهروز جاوید تهرانی در اثر پرتاب ظرف شیشه ای شکسته و دو دندان دیگر او لق شده است.
در این حمله ، محمد مغنیان رئیس بند ۲ فرعی ۵ زندان، از نزدیک شاهد ماجرا بوده اما اقدامی انجام نداده است. او پس از گذشت مدتی - که زمان کافی در اختیار مهاجمان می گذاشته - آژیر خطر زندان را به صدا درآورده و به همین دلیل پس از چند دقیقه یکی از مسئولان زندان به نام خادم در محل حاضر می شود اما تنها به تماشای ضرب و شتم زندانیان می پردازد.
این درگیری ها از آنجا آغاز شد که وکیل بند با افشین بایمانی یک درگیری نمایشی به راه انداخت تا بهانه ای برای حمله به او ، بهروز جاوید تهرانی و جعفر اقدامی بوجود آید....ادامه
  منبع خبر


 

نمايشگاه نقاشی جوان محکوم به اعدام در تهران


نمايشگاهی از نقاشی‌های دلآرا دارابی، دختر ۲۰ ساله محکوم به اعدام، با نام "زندانی رنگ‌ها" از روز جمعه ۲۸ مهرماه به مدت يک هفته در نگارخانه "گلستان"، واقع در دروس تهران برپا شده است.
دلآرا دارابی به اتهام قتل مهين، دختر عموی ثروتمند پدر خود، دستگير و در شعبه ۱۰۷ دادگاه ويژه اطفال رشت و با تائيد شعبه ۳۳ ديوان عالی کشور محکوم به اعدام شده است.

در کارت نمايشگاه نقاشی‌های دلآرا نوشته‌ای از او خطاب به بازديدکنندگان درج شده است: "زندانی رنگ‌ها می‌دانيد يعنی چه؟ يعنی من. "

"من که از چهار سالگی زندگی‌ام را با رنگ‌ها تقسيم کرده بودم، در آستانه ۱۷ سالگی آن‌ها را گم کردم. سرخ کبود را به جای لاجورد گرفتم و جای آسمانی، خاکستری پاشيدم. من رنگ‌ها را گم کردم و اينک تنها چهره‌ای که هر روز در برابرم ديده می‌گشايد، ديوار است. من دلآرا دارابی ۲۰ ساله، متهم به قتل، محکوم به اعدام، سه سال است که با رنگ‌ها و فرم‌ها و واژه‌ها از خودم دفاع می‌کنم. اين نقاشی‌ها سوگندی است به جرمی ناکرده. تا مگر رنگ‌ها مرا به زندگی بازم گردانند. از پشت ديوارها به شما که به ديدن نقاشی‌هايم آمده‌ايد سلام و خير مقدم می‌گويم".

ادامه
  منبع خبر


Thursday, October 12, 2006
 

نامه به مجامع حقوق بشری

خانم هاله ابراهیمی از فعالان حقوق بشری طی نامه ای به سازمان های حقوق بشری خواستار پیگیری وضعیت سه زندانی در زندان های ایران شدند .
ایشان ضمن هشدار به سازمان ملل در مورد وضعیت کیوان رفیعی سخنگوی فعالان حقوق بشر در ایران نسبت به وضعیت دو زندانی دیگر آقایان احمد باطبی و کیانوش سنجری نیز ابراز نگرانی کردند .
آقای کیوان رفیعی در اعتراض به وضعیت خود در زندان بیش از دو هفته است که در اعتصاب غذای خشک بسر می برند و خانواده ایشان موفق به ملاقات با ایشان نشده اند . همچنین وکیل ایشان با کارشکنی های قاضی دادگاه انقلاب قادر به پیگیری پرونده نمی باشد .
آقای کیانوش سنجری که از روز شنبه در بازداشت بسر می برد هیچگونه اطلاعی از وضعیت ایشان بدست نیامده است . و خانواده ایشان در نگرانی کامل بسر می برند . همچنین در ادامه به نحوه کشته شدن اکبر محمدی اشاره شده است . و در پایان اعلام شده است که در صورتی که سازمان های حقوق بشری واکنشی به وضعیت این سه زندانی نداشته باشند . در طی 24 ساعت بعدی وضعیت ایشان را به تمامی خبرگزاری های جهان اعلام خواهند کرد .
فعالان حقوق بشر در ایران از تمامی کسانی که برای آزادی زندانیان سیاسی تلاش می کنند قدر دانی می کند .
برای خواندن متن انگلیسی اینجا کلیک کنید.
  منبع خبر


 

امیر ساران زندانی سیاسی ممنوع الملاقات شد

امیر ساران زندانی سیاسی ممنوع الملاقات شد // تعدادی از دستگير شدگان ناآرامی های شنبه شب در تهران آزاد شدند

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر : امیر ساران زندانی سیاسی که هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج به سر میبرد، از سوی حراست این زندان ممنوع الملاقات شد. وی چندی پیش جهت ادای توضیحات در مورد عدم بازگشت خود به زندان پس از اتمام دوران مرخصی اش به حراست زندان رجایی شهر احضار شد اما ازحضور در آنجا خودداری کرده بود. مسئولین زندان نیز در واکنش به این عمل وی را به مدت نامعلومی ممنوع الملاقات کردند.امیر ساران درشهریورماه، پس از پشت سر گذاردن یک سال و نیم از دوران حبسش به مرخصی آمد اما پس از اتمام دوران مرخصی اعلام کرد به دلیل اینکه خود را مجرم نمیداند حاضر به بازگشت به زندان نیست. مامورین دادگاه انقلاب دو روز پس از اتمام دوران مرخصی وی ، او را در منزلش در شهریار بازداشت و به زندان رجایی شهر منتقل نمودند.همچنین به گفته یک منبع موثق تعدادی از بازداشت شدگان ناآرامی های شنبه شب در تهران، آزاد گشته اند. یکی از این افراد که از ناظرین این جریان بوده و به صورت اتفاقی بازداشت شده بود،پس از آزادی اعلام کرد که کلیه بازداشت شدگان به زندان اوین منتقل گشته اند. وی همچنین بیان کرد که بازداشت شدگان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تحت شکنجه قرار دارند.گفتنی است در جریان ناآرامی های شنبه شب در اطراف منزل آیت الله بروجردی، مامورین نیروی انتظامی و یگان ضد شورش پس از حمله به تجمع کنندگان، کلیه کسانی را که در خانه های اطراف بوده اند را نیز بازداشت کرده اند. این فرد اشاره کرد که بسیاری از افراد بازداشت شده عموما کسانی هستند که در راهرو ها و یا پشت بامهای منازل اطراف پناه گرفته بودند اما پس از حمله نیروهای امنیتی ، همگی آنان بازداشت شدند.گفته میشود کیانوش سنجری فعال سیاسی و عضو جبهه متحد دانشجویی نیز در حالی که به همراه عده ای دیگر پس از حمله نیروهای امنیتی روی پشت بام یکی از منازل پناه گرفته بودند، بازداشت گشته است.بر خلاف ادعای احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر بازداشت ۳۰۰ نفر در جریان ناآرامی های شنبه شب ، تعداد بازداشت شدگان بیش از ۶۰۰ نفر تخمین زده میشود. خبرهای رسیده از زندان اوین حاکی است تعداد بازداشتی ها به قدری زیاد است که بند ۲۰۹ پر شده و تعداد زیادی از این افراد نیز به بندهای ۲۴۰ و ۲۴۱ این زندان انتقال یافته اند.
  منبع خبر


 

عوامل رژيم ايران آيت الله قاسمي را بشهادت رساندند

عوامل رژيم ايران آيت الله قاسمي روحاني برجسته شيعه و دبير كل حزب وحدت اسلامي عراق را بشهادت رساندند
ساعت 0830 صبح امروز آيت الله محمد موسوي قاسمي رهبر حزب وحدت اسلامي عراق و يكي از برجسته ترين شخصيتهاي مذهبي شيعه در اين كشور و يكي از سرسخت ترين مخالفان جنايات و دخالتهاي فاشيسم مذهبي حاكم بر ايران بدست عوامل اين رژيم بشهادت رسيد. صبح امروز در حاليكه آيت الله قاسمي در حال وارد شدن به دفتر كارش در شهرك قا سم در نزديكي حله بود در اثر انفجار يك بسته انفجاري هدايت شده از راه دور بشهادت رسيد. آيت الله قاسمي در هفته هاي اخير طي مصاحبه ها و بيانيه هاي متعددي نسبت به خطرات ناشي از دخالتهاي رژيم ايران در عراق هشدار داده و از حضور سازمان مجاهدين درعراق حمايت كرده بود. از اينرو مورد كينه عميق رژيم آخوندي قرار داشت و توسط عوامل آن مورد تهديد قرار گرفته بود . حزب وحدت اسلامي تحت رهبري آيت الله قاسمي طي اطلاعيه اي بتاريخ 25 اوت 2006 نوشت : ”در شرايطي كه دخالت هاي رژيم ايران از طريق ميليشياهاي وابسته اش به شنيع ترين شكل از مردم عراق قرباني ميگيرد …مطرح كردن مسئله اخراج مجاهدين خلق از عراق سرپوشي براي افزايش دخالتهاي رژيم ايران در عراق و وسيله اي جهت منحرف كردن افكار عمومي از موضوع و مشكل اصلي مردم است . مجاهدين آنتي تز و سد سياسي استواري در مقابل تروريسم و بنيادگرايي رژيم ايران مي باشند و به همين دليل هدف درجه يك حملات سياسي و تبليغاتي دشمن هستند… ” شوراي ملي مقاومت ايراي ترور جنايتكارانه آيت الله قاسمي را به مردم عراق و بويژه به جامعه شيعه اين كشور تسليت ميگويد و خواستار محكوميت اين جنايت فجيع از سوي جامعه بين المللي, رجال مذهبي در كشورهاي اسلامي و بويژه روحانيون شيعه مي باشد. مقاومت ايران همچنين ضمن تاكيد بر ضرورت تشكيل يك كميته بين المللي براي تحقيق در مورد جنايات”بانكدار مركزي تروريسم” در عراق و بويژه ترور آيت الله قاسمي, نيروهاي چند مليتي و عموم نيروهاي ملي و دمكراتيك را به توقف دخالتها و جنايت هاي رژيم ايران در عراق فرا ميخواند.
دبيرخانة شوراي ملي مقاومت ايران
  منبع خبر


 

20مهر.سفارت دانمارک بعد از حمله با مواد آتش زا و کوکتل مولوتف به آن بسته شد

خبرگزارى فارس: وزير امور خارجه دانمارك امروز اعلام كرد، سفارت اين كشور در تهران به دليل حملات شب‌گذشته به اين سفارت بطور موقت به روى مراجعه كنندگان بسته شده است. به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى آسوشيتدپرس از كپنهاك، مقامات دانماركى اعلام كرده‌اند در حملات شب‌گذشته كه با مواد آتش‌زا و ككتل‌ مولوتوف به سفارت اين كشور در تهران انجام شد،‌ به كسى آسيب نرسيد. جمعى از طلاب و دانشجويان كشورمان شب‌گذشته در اعتراض به اقدام مجدد دانمارك در اهانت به پيامبر اعظم اسلام (ص) و پخش تصاوير ويديويى موهن در يكى از پايگاه‌هاى اينترنتي، مقابل سفارت دانمارك در تهران تجمع كردند و مراتب خشم خود را از اقدامات ضد اسلامى در اروپا بويژه دانمارك اعلام كردند. "پر استيگ مولر" وزير امور خارجه دانمارك امروز گفت: ,ما به دلايل امنيتى سفارت را به روى عموم بسته‌ايم اما سفير و كاركنان ما در تهران به كار خود ادامه خواهند داد., اين وزير دانماركى در عين حال از مقامات ايران بخاطر انجام ندادن تدابير امنيتى كافى براى سفارت آن در تهران انتقاد كرد و اعلام كرد كه "احمد دانيالى" سفير ايران در كپنهاك را به وزارت خارجه فراخوانده است. بنا بر اين گزارش، انتظار مي‌رود اعتراضات در تهران امشب نيز ادامه داشته باشد. مولر افزود: ,من به او [دانيالى] گفتم كه اين اقدامات غيرقابل قبول است. به دانيالى گفتم كه آنها باعث بسته شدن سفارت شده‌اند., اين در حالى است كه وزارت خارجه دانمارك در عين حال خواستار برگزارى نشستى فوق‌العاده براى بحث درباره راهبردهاى آتى و از بين بردن تنش‌ها در كشورهاى اسلامى در كپنهاك شده‌ است.
  منبع خبر


 

ناوهواپيمابر هسته اي آيزنهاور به سمت آب هاي ايران و افطاريه خامنه اي!

در سايت معتبر global research خبر داد كه ناو دريايي هواپيمابر اتمي آيزنهاور به همراه نيروها و سرنشين‌هايش در تاريخ 10 مهر به سمت خليج فارس، حركت خود را آغاز كرده و حدود 29 مهر به حوالي ايران ميرسند.همچنين در خبرها آمده دومين ناوگان مين ياب آمريکا هم همزمان با آيزنهاور در دهانه تنگه هرمز خواهد بود. و از سوي ديگر خبر مي رسد که ناوهواپيمابر اينترپرايز نيز که بعد از دو سال حضور در درياي عمان مدتي است که به پايگاه خود بازگشته در حال بازگشت به منطقه است تا به جمع ناوگان موجود و در حال اعزام اضافه شود. اين همان ناوي است که آغاز گر حملات موشکي به افغانستان بود و حملات موشکي را تا جائي ادامه داد که حکومت طالبان متلاشي شد.بدنبال قطعي شدن حركت ناو دريائي آيزنهاور به سمت آبهاي ايران خامنه اي در 18 مهرماه در افطاريه اي مديران کليدي نظام به محل اقامت اش فراخواند. در اين جلسه علاوه بر روساي قوا و رفسنجاني, اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام, شوراي نگهبان، مشاوران خامنه اي، و عده اي از وزيران سابق و حسن خميني, فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح و فرماندهان سپاه و ارتش شركت داشتند.به دعوت خامنه اي به ترتيب هاشمي رفسنجاني احمد نژاد, هاشمي شاهرودي و حداد عادل و فيروزآبادي سخنراني كردند و سپس خامنه اي به تفصيل موققيت حساس كشور را تشريح كرد و ملتمسانه از همه خواست كه در اين شرايط حساس اختلافات را كنار بگذارند!
  منبع خبر


Tuesday, October 10, 2006
 

دولت ترکیه زندانی سیاسی سابق را به رژیم اسلامی تحویل داد

دولت ترکیه زندانی سیاسی سابق و یک گروه از پناهجویان ایرانی را برای تحویل به رژیم به مرز بازرگان انتقال داد
پلیس ترکیه گروهی از پناهجویان ایرانی را امروز دوشنبه ۹ اکتبر برابر ۲۰۰۶ با ۱۷ مهر ۱۳۸۵مهر با یک دستگاه اتوبوس از زندان امنیتی Yabancılar Misafirhanesi در استانبول برای تحویل به رژیم جمهوری اسلامی به مرز بازرگان انتقال داد. فیروز داوودی زندانی سیاسی سابق که هشت ماه پیش به دنبال درخواست وزرات اطلاعات رژیم توسط پلیس امنیتی ترکیه بازداشت شده بود و یک خانواده که درخواست پناهندگی آنان از طرف یو ان پذیرفته شده بود و قرار بود به کانادا سفر کنند، در میان این گروه هستند.فیروز داوودی از زندانیان سیاسی چپ سالهای اولیه دهه ۶۰ است که به همراه خانواده خود سال ۲۰۰۱ به ترکیه رفت و از یو ان تقاضای پناهندگی کرد، اما درخواست پناهندگی وی رد و پرونده اش بسته شده بود. تلاش های امور بین الملل کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید) و کمیساریای عالی پناهندگی سازمان ملل(یو ان) در آنکارا برای توقف این اخراجها به جائی نرسید. پلیس ترکیه در هشت ماه گذشته به نمایندگان یو ان اجاز ملاقات با فیروز داوودی را نداد و برخلاف مقررات و قوانین بین المللی او را به دنبال درخواست جمهوری اسلامی به این رژیم تحویل داد.
  منبع خبر


 

آزمایش اتمی کره شمالی: اجلاس اضطراری ناتو

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ضمن محکوم کردن آزمایش اتمی کره شمالی، خواستار اجلاس اضطراری اعضای این سازمان برای بررسی بحران اتمی رژیم پیونگ یانگ شده است.
اتحادیه اروپا و روسیه نیز با انتشار بیانیه های جداگانه، آزمایش اتمی کره شمالی را محکوم کرده و آن را غیرقابل قبول دانستند.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین نیز آزمایش اتمی کره شمالی را چالشی وخیم برای جهان خوانده است.
در همین حال نخست وزیر ژاپن اعلام کرد توکیو همکاریهای نظامی خود را با ایالات متحده آمریکا افزایش خواهد داد.
ژاپن از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است به شدیدترین شکل ممکن به مقابله با رژیم کره شمالی برخیزد.
شورای امنیت روز جمعه گذشته نسبت به عواقب وخیم آزمایش اتمی به کره شمالی هشدار داده بود.
  منبع خبر


Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?