وبلاگ خبری پن‌لاگ: May 2007

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: May 2007 خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Thursday, May 31, 2007
 

بیش از ۵۰۰ فعال سیاسی در شهرهای آذربایجان دستگیر یا ناپدید شده اند

بنا به گزارشهای دریافتی، طی ده روز اخیر بیش از پانصد تن از فعالان سیاسی در شهرهای مختلف استان آذربایجان بازداشت یا ناپدید شده اند.

گزارشها حاکیست رژیم اسلامی با هدف سرکوب فعالان سیاسی در آستانه سالگرد تظاهرات یکم خردادماه 85 در آذربایجان به ایجاد جو رعب و وحشت، برقراری حکومت نظامی، دستگیری فله ای و گسترده فعالان سیاسی و فرهنگی، شکنجه دستگیرشدگان و تهدید خانواده آنها و به خشونت کشاندن اعتراضات مدنی با استفاده از نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات و بسیج اقدام کرده است.

رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی همچنین بطور گسترده به سانسور اخبار مربوط به اعتراضات در شهرهای آذربایجان از طریق توقیف نشریات، تهدید و بازداشت خبرنگاران، عدم صدور اجازه برای ورود خبرنگاران خارجی، تهدید خانواده دستگیرشدگان در مورد عدم تماس با رسانه های خارجی و حتی داخلی، صادر نمودن دستورات و بخشنامه های صریح در خصوص عدم انعکاس هرگونه اخبار سیاسی به خبرگزاریهای نیمه رسمی و روزنامه های محلی دست زده است.
  منبع خبر


 

ایتالیا به تیم شمشیربازی جمهوری اسلامی ویزا نداد

به گزارش سایت حکومتی بازتاب، ایتالیا به تیم شمشيربازی جمهوری اسلامي برای حضور در مسابقات جايزه بزرگ شمشيربازي ايتاليا ویزا نداده است.

قرار بود تيم شمشيربازي «سابر»، ديشب عازم ايتاليا شود، اما سفارت اين كشور تا لحظه آخر، كارشكني كرده و سرانجام هم ويزاي ورزشكاران را صادر نكرد تا دليل ديگري بر كارشكني اروپاييان در ارتباط با جمهوری اسلامی و كشيدن مسائل سياسي به ورزش باشد.

پيش از اين نيز سفارت يكي ديگر از كشورهاي اروپايي، با صادر نكردن رواديد براي ملي‌پوشان شمشيربازي، آنان را از حضور در مسابقات محروم كرده بود.
  منبع خبر


 

ترکیه رژیم تهران را به قاچاق اسلحه متهم کرد

سایت حکومتی آفتاب: یک مقام قضایی ترکیه مدعی است که نیروهای پلیس این کشور موفق شده‌اند مقادیری تسلیحات قاچاق را که از ایران به مقصد سوریه ارسال شده ‌بود شناسایی و توقیف کنند. بنا به ادعای وی این تسلیحات در داخل یک محموله بزرگ مصالح ساختمانی پنهان شده بود.

به گزارش هرالد تریبیون، «اسماعیل ساری» یک بازرس ویژه دادگستری ترکیه روز چهارشنبه به شبکه تلویزیونی NTV گفت این محموله به شکلی کاملا تصادفی و هنگامی کشف شد که مقامات محلی در حال بازرسی قطاری بودند که یک روز قبل توسط شورشیان وابسته به گروه پ‌ک‌ک منفجر شده‌بود.

یک خبرگزاری غیررسمی ترکیه نیز روز چهارشنبه مدعی شد که محموله تسلیحاتی کشف شده شامل موشک‌اندازهای دستی قابل حمل از نوع آرپی‌جی و تعداد 300 عدد راکت مورد استفاده در آن‌ها بوده‌ است. به ادعای این خبرگزاری یک مقام دولتی که نخواسته نامش فاش شود ضمن اعلام این مطلب وجود مسلسل‌‌های دستی پیشرفته و تعداد زیادی اسلحه کمری را نیز در این محموله تائید کرده‌است.

گفتنی است بعد از ظهر سه‌شنبه نیز مقامات ترک یک هواپیمای باری سوری را که از تهران به سمت دمشق در حال پرواز بود در آسمان آن کشور متوقف کرده و مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه شهر دیار بکر نمودند. نفرات نیروهای امنیتی ترکیه پس از آن به جستجو در داخل هواپیما پرداختند.

مقامات ترکیه طی ماه های اخیر جمهوری اسلامی را متهم ساخته‌اند که از قلمرو ترکیه برای ارسال تسلیحات برای گروه تروریستی حزب‌الله لبنان استفاده می‌ کند.
  منبع خبر


 

گزارش از برخوردهاي صورت گرفته

گزارش ويژه از برخوردهاي صورت گرفته با دانشجويان توسط وزارت علوم

اختصاصي نوروز: در ماه‌هاي اخير فشار بر دانشگاه و دانشجويان افزايش قابل ملاحظه‌اي يافته است و در اين ارتباط نوروز براي اولين بار اقدام به انتشار ليست كاملي از دانشجوياني كه در طي ماه‌هاي اخير وزارت علوم و عوامل آن اقدام به برخورد با آنان در دانشگاه‌هاي مختلف شهر تهران داشته‌اند، مي‌كند.

گزارش‌ها حاكي است كه وزارت علوم در حال تكميل ليست سياهي از دانشجويان است كه در دوره‌هاي مختلف زماني آنها را به نوعي تحت فشار قرار دهد. پيش از اين نيز وزارت علوم با اجراي طرح ستاره دار كردن دانشجويان، فعالين دانشجويي را براي ادامه تحصيل با مشكلاتي روبرو ساخته بود و اخيرا نيز زمزمه‌هابي از اجراي مجدد آن در خصوص دانشجويان كارشناسي ارشد به گوش رسيد، با اين حال هيچكدام از مسئولين اين وزارتخانه تاكنون حاضر نشده‌اند رسما اين خبر را تاييد و يا رد نمايند اما گزارشات روزهاي گذشته «نوروز» نشان از اجراي اين طرح به شكل وسيعي دارد به طوري كه تعدادي از فعالين دانشجويي موفق به دريافت كارنامه كنكور كارشناسي ارشد خود نشده‌اند.

ليست ذيل هرچند كه ممكن است بر اثر تحركات شديد اين وزارتخانه در حال حاضر تغييراتي كرده باشد، با اين حال گستردگي آن در كليه دانشگاههاي شهر تهارن به تنهايي نشان دهنده شدت اين رفتار وزارت علوم در قبال دانشجويان فعال در انجمن‌هاي اسلامي و سياسي دارد.
...ادامه
  منبع خبر


Thursday, May 24, 2007
 

متن کامل گزارش جديد البرادعى درباره فعاليت‌هاى هسته‌اى ايران

خبرگزارى فارس: گزارش جديد مديركل آژانس بين‌المللى انرژى اتمى درباره اجراى موافقتنامه پادمان‌هاى NPT و مفاد مربوط به قطعنامه‌هاى شوراى امنيت در ايران منتشر شد.

گزارش مديركل آژانس بين‌المللى انرژى اتمى درباره اجراى موافقتنامه پادمان‌هاى NPT و مفاد مربوط به قطعنامه‌هاى شوراى امنيت در جمهورى اسلامى ايران به شرح زير است:
  منبع خبر


 

قاتل قاسملو رئيس هئيت مذاكره كننده ايران با آمريكا

روزنامه القبس چاپ كويت نوشت: اطلاعات موجود نزد «القبس» حاكي است كه سفير امريكا در بغداد رايان كروكر رياست طرف مذاكره كننده آمريكا را بعهده دارد؛ در حالي كه تهران يكي از بالاترين مقامات امنيت ملي خود سردار جعفري (صحرارودي× را در كنار سفيرش درعراق حسن قمي به اين مذاكرات خواهد فرستاد,
خبرگزاري فارس مدعي شد كه دفتر جعفري صحرارودي نسبت به حضور يا عدم حضوري جعفري در مذاكره با آمريكا اظهار بي اطلاعي كرد.
پاسدار جعفري صحرارودي كه به گفته روزنامه القبس رياست هيئت مذاكره كننده ايران را با آمريكا ميخواهد بعهده بگيرد از پاسدار تروريست هاي است كه ساليان مسائل عراق را دنبال ميكند. در زمان صدام حسين پاسدار جعفري صحرارودي بعنوان فرمانده قرارگاه رمضان و بعد رياست اطلاعات ستاد پاسداران, مسئول اكراد عراقي و نيروهاي 9 بدر و بويژه سران حاكم كنوني عراق بوده است.
پاسدار جعفري صحرارودي كه در جلسه مذاكره رژيم با قاسملو در اتريش بود و نقش مستقيم در ترور وي داشت و حكم جلب از طرف دادگاه اطريش دارد, بعداز سقوط صدام مستقيم مسائل عراق را دنبال ميكرد و با روي كار آمدن احمدي نژاد به معاونت داخلي شوراي عالي امنيت ملي منصوب شد كه اساسا مسائل عراق را بعنوان جزو لاينفك امنيت داخلي رژيم دنبال ميكند. وي جزو هيئت مذاكره كننده در شرم الشيخ نيز بود
  منبع خبر


 

خبرگزاریها: بسیج بی سابقه نیروهای آمریکايی در خلیج فارس

‌خبرگزاری‌ فرانسه‌ در گزارشی‌ از واشنگتن‌ با اشاره‌ به‌ تازه‌ ترين‌ تحولات‌ در زمينه‌ تشديد تنش‌ بر سر برنامه‌ هسته‌ ای رژیم تهران ‌در پی‌ انتشار گزارش‌ آژانس‌ بين‌ المللی‌ انرژی‌ اتمی‌ نوشت‌ واشنگتن‌ ضمن‌ به‌ نمايش‌ درآوردن‌ بزرگترين‌ حضور نظامی‌ خود در منطقه‌ خليج‌ فارس‌ ‌تهديد کرده‌ است‌ رژیم تهران‌ با مجازاتهای‌ جدید شورای امنیت روبرو خواهد شد....ادامه
  منبع خبر


 

"مبارزه با بدحجابی": دستگیری سه هزار نفر در تهران

واحد مرکزی خبر (صدا و سیمای رژیم): "فرمانده‌ انتظامي‌ تهران‌ بزرگ‌ گفت‌ ‌در ادامه‌ اجراي‌ طرح‌ امنيت‌ اجتماعي‌، هزار واحد صنفي‌ متخلف‌ و غير قانوني‌ پلمپ‌ شد.

سردار احمدرضا رادان‌ در حاشيه‌ گردهمايي‌ ائمه‌ جمعه‌ استان‌ تهران‌ در گرمدره‌ کرج‌ با اعلام‌ اين‌ خبر افزود در اجراي‌ طرح‌ امنيت‌ اجتماعي‌، ماموران‌ نيروي‌ انتظامي‌ به‌ همراه‌ بازرسان‌ واحدهاي‌ صنفي‌ از 50 هزار واحد صنفي‌ بازديد کرده‌ اند که‌ برخي‌ از اين‌ واحد ها تذکر دريافت‌ کردند و هزار واحد صنفي‌ نيز به‌ علت‌ رعايت‌ نکردن‌ مسائل‌ اخلاقي‌ و اسلامي‌ پلمپ‌ شدند.

وي‌ با بيان‌ اينکه‌ اجراي‌ طرح‌ امنيت‌ اجتماعي‌ در 25 نقطه‌ جرم‌ خيز در تهران‌ بزرگ‌ صورت‌ گرفته‌ است‌ افزود اجراي‌ اين‌ طرح‌ درتهران‌ بزرگ‌ باعث‌ تغيير در چهره‌ اسلامي‌ شهر شده‌ است‌ و بسياري‌ از والدين‌ افراد دستگير شده‌ بويژه‌ اراذل‌ و اوباش‌ از اقدام‌ نيروي‌ انتظامي‌ در خصوص‌ دستگيري‌ فرزندانشان‌ تشکر کردند و اين‌ اقدام‌ را باعث‌ بهبود وضع اجتماعي‌ و خانواده‌ خود ارزيابي‌ کرده‌ اند.

رادان‌ از برخورد با زنان‌ و مردان‌ بدپوشش‌ در طرح‌ امنيت‌ اجتماعي‌ در تهران‌ بزرگ‌ خبر داد و گفت‌ ‌در اجراي‌ اين‌ طرح‌ ماموران‌ تهران‌ بزرگ‌ بيش‌ از 75 هزار تذکر در محل‌ به‌ افراد بد پوشش‌ داده‌ اند که‌ اين‌ تذکرات‌ باعث‌ دستگيري‌ 3 هزار نفر در شهر تهران‌ شد که‌ بسياري‌ از اين‌ افراد پس‌ از اخذ تعهد و تغيير پوشش‌ خود ازاد شده‌ اند و 200 نفر از اين‌ افراد با تشکيل‌ پرونده‌ به‌ علت‌ بدپوششي‌ و دارابودن‌ سابقه‌ کيفري‌ به‌ مراجع قضايي‌ معرفي‌ شده‌ اند.

وي‌ افزود در برخورد با مزاحمان‌ نواميس‌ نيز ماموران‌ بيش‌ از 1200 نفر از رانندگان‌ خودروها را به‌ علت‌ مزاحمت‌ اخلاقي‌ و اجتماعي‌ دستگير و خودروهاي‌ انان‌ را توقيف‌ کرده‌ اند.

وي‌ از اجراي‌ طرح‌ جمع اوري‌ معتادان‌ خياباني‌ در تهران‌ بزرگ‌ خبر داد و گفت‌ ماموران‌ پليس‌ موادمخدر به‌ همراه‌ ماموران‌ کلانتري‌ هاي‌ تهران‌ بزرگ‌ معتادان‌ تابلو و خياباني‌ را نيز در تهران‌ بزرگ‌ شناسايي‌ و دستگير خواهند کرد."
  منبع خبر


Monday, May 21, 2007
 

درگيري خونين پليس با زنان در ميدان هفت تير تهران



كانون زنان ايراني :تذكر ماموران نيروي انتظامي به دختران جوان در مورد بدحجابي باعث درگيري در ميدان هفت تير تهران شد.
امروز(يكشنبه) صبح و عصر در پي اجراي طرح مبارزه با بدحجابي تعدادي از ماموران وي‍ژه اين طرح با دختران جوان درگير شدند. به گفته شاهدان عيني، ماموران سعي در دستگيري و بازداشت اين زنان داشتند و با مقاومت آنان چند تن از مردان حاضر در ميدان هفت تير نيز با ماموران به بحث پرداختند.
يكي از مغازه داران ميدان هفت تير در اين باره گفت: "ماموران زن به سه دختر25 تا 30 ساله در باره حجابشان تذكر دادند، اما اين تذكر با لحن تندي انجام گرفت كه باعث برانگيختن واكنش آنها شد.
يك پليس زن سعي داشت با كشيدن دست يكي از دختران سعي در سوار كردن او به ماشين داشته باشد، اما او حاضر به سوار شدن نبود. مامور مرد هم با پاي خود به ساق پاي زن جوان زد. اين ماجرا باعث دخالت مردم شد. اين سه زن سرانجام توسط حاضران در ميدان هفت تير از صحنه خارج شدند و با يك ماشين سمند از صحنه دور شدند."
آنها در حالي سوار ماشين شدند كه لباس هايشان در جريان درگيري پاره شده بود و ديگر حجابي بر سر نداشتند.
يكي از رانندگان تاكسي خطي نيز در باره درگيري صبح در ميدان هفت تير گفت: "امروز صبح هم ماموران با رفتار تندي دختر جواني را به دليل بدحجابي كشان كشان سوار خودرو نيروي انتظامي كردند و با خود بردند. فرياد هاي اين دختر جوان اعتراض هاي مردم را نيز برانگيخت."
به گفته او در درگيري بعد از ظهرميان مردم و پليس مادر و دختري كه از سوي ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفتند در حالي كه صورت خونيشان را به ماموران پليس نشان مي دادند در اعتراض به اين نوع برخورد روسري خود را از سر برداشتند."
گفته مي شود اين مادر و دختر با موبايلشان مشغول فيلم برداري از برخورد خشن پليس با زنان بودند.
  منبع خبر


Friday, May 18, 2007
 

رژیم اعمال شکنجه علیه جوانان را به خیابانها کشانده است

عکس‌های خبرگزاری دولتی فارس
  منبع خبر


 

رژیم اعمال شکنجه علیه جوانان را به خیابانها کشانده است

رژیم جنایت پیشه جمهوری اسلامی در وحشت از گسترش اعتراضات اجتماعی و بمنظور ایجاد رعب و وحشت هرچه بیشتر در میان مردم، اعمال شکنجه علیه جوانان ایرانی در زندانها و بازداشتگاههای خود را به خیابانها کشانده و تحت عنوان "مبارزه با اراذل و اوباش" آنها را در ملاعام شکنجه می کند. تصاویر زیر صحنه هايی از رفتار وحشیانه مزدوران رژیم وحشی جمهوری اسلامی را در خیابانهای تهران نشان می دهد. باشد تا روزی شما کفتاران خون آشام عمامه بسر در چنگ همین انسانهای محروم گرفتار شوید.




  منبع خبر


Thursday, May 10, 2007
 

بازداشت سه تن دیگر از فعالین دانشجويی

خبرگزاری ایسنا: يک دانشجوي دانشگاه اميركبير گفت عصر امروز پويان محموديان مديرمسوول نشريه‌ي دانشجويي «ريوار»، مجيد توكلي مديرمسوول نشريه‌ي دانشجويي «خط صفر» و مجيد شيخ‌پور مديرمسوول نشريه‌ي دانشجويي «سر خط» بازداشت شدند.

علي‌اصغر سپهري گفت صبح امروز پويان محموديان، مجيد توكلي و مجيد شيخ‌پور از ساعت 8 صبح در دادگاه انقلاب حاضر شدند و دادگاهشان ساعت 15 برگزار شد.

وي افزود ساعت 17:30 محموديان با من تماس گرفت و اظهار داشت زياد نمي‌تواند صحبت كند و به من اطلاع داد كه وي به همراه توكلي و شيخ‌پور بازداشت شده‌اند.
  منبع خبر


 

بازداشت یک محقق ایرانی _ امریکایی در ایران

یک محقق ایرانی امریکایی که برای دیدن مادر 93 ساله اش به ایران سفر کرده بود توسط مقامات ایرانی بازداشت شده است.
یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی آمریکا معروف به Woodrow Wilson اظهار میدارد که خانم هاله اسفندیاری یک ایرانی دارای اقامت دائم امریکا که به قصد دیدار مادر پیرش به ایران سفر کرده بود توسط مقامات ایرانی بازداشت شده و در زندان بسر میبرد.خانم اسفندیاری که یکی از معروفترین ایرانشناسان در واشنگتن میباشد چندین بار توسط اداره اطلاعات ایران بازجویی شده است.در ماه دسامبر زمانی که وی قصد داشت برای بازگشت به امریکا به فرودگاه برود تاکسی اش توسط سه نفر متوقف شده و تمام اثاثیه اش به همراه مدارک شناسایی و پاسپورتش ربوده میشود.زمانی که وی برای تقاضای پاسپورت جدید به اداره گذرنامه مراجعه میکند وی را به اداره اطلاعات ارجاع داده و در انجا چندین بار مورد بازجویی در مورد کارش در مرکز تحقیقاتی واشنگتن قرار میگیرد.
در روز سه شنبه بعد از اینکه در حدود چهار ماه از خروج وی از ایران جلوگیری میکنند سرانجام وی روانه زندان اوین میگردد.
به نظر میرسد مقامات ایرانی در حال حاضر به نحو شدیدی نسبت به سیاست جرج بوش در زمینه تغییر دمکراتیک در ایران حساس و بدگمان شده اند.
در همین زمینه رئیس مرکز تحقیقاتی واشنگتن , آقای Lee Hamilton که از سیاستمداران قدیمی حزب دمکرات میباشد اعلام داشته است که مرکز فوق در زمینه های مختلفی در مورد ایران تحقیق میکند و هیچ گونه کمک مالی در جهت تاثیر بر سیاستهای ایران از دولت این کشور دریافت نمیدارد.
  منبع خبر


Wednesday, May 09, 2007
 

گزارش تصویری از رویدادهای امروز دانشگاه امیر کبیر

گزارش تصویری از رویدادهای امروز دانشگاه امیر کبیر

عکس ها از فعالان حقوق بشر در ایران
  منبع خبر


 

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر: سرکوب و بازداشت معلمان

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر

تجمع مسالمت آمیز معلمان که قرار بود امروز در برابر مجلس شورای اسلامی انجام شود، با برخورد شدید نیروهای انتظامی سرکوب شد.

بنا برگزارشهای رسیده، نیروهای انتظامی با حضور پر تعداد در میدان بهارستان و مسیرهای منتهی به مجلس از تجمع و گردهمایی معملمان جلوگیری کرده و تجمع کنندگان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

همچنین همزمان با برگزاری این تجمع اعتراضی در میدان بهارستان، نیروهای امنیتی جهت جلوگیری از حضور مردم در مقابل مجلس، ایستگاه مترو میدان بهارستان را مسدود کردند، قطارهای مترو نیزدر این ایستگاه توقف نداشتند.

به گفته شاهدان عینی برخورد نیروهای انتظامی در جریان تجمع امروز بسیار خشن بوده بطوریکه بسیاری از معلمان در اثر ضرب و شتم و ضربات باتوم مجروح شده اند.

آخرین اخبار حاکی است که چند تن از معلمان در جریان این تجمع بازداشت شده اند که تاکنون از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست. این در حالی است که سخنگوی قوه قضائیه پیش از این خبر از آزادی معلمان بازداشت شده ظرف روزهای آینده داده بود.
  منبع خبر


 

حسین موسویان آزاد شد

خبرگزاری حکومتی مهر: حسین موسویان عصر امروز با تامین قرار وثیقه آزاد شد. یک منبع آگاه در این زمینه گفت: معاون بین الملل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که هفته گذشته در منزل مسکونی اش بازداشت شده بود ، عصر امروز آزاد شد.

وی با اعلام اینکه اسناد و مدارک و همچنین رایانه های شخصی وی همچنان در توقیف است افزود: تحقیقات در زمینه اتهامات مطرح شده علیه عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ادامه خواهد یافت.

پیش از این نمایندگان کمیسیون امنیت مجلس با فراخواندن محسنی اژه ه ای وزیر اطلاعات خواستار روشن شدن دلایل و ابعاد دستگیری موسویان شده بودند.
  منبع خبر


 

عراق-مهلت به دولت تا سه شنبه

طارق الهاشمي معاون رئيس جمهور عراق در مصاحبه با تلويزيون سي.ان.ان گفت كه اگر دولت عراق تا روز سه شنبه لايحه هاي اصلاحي مورد نظر را تهيه و به مجلس تقديم نكند، از دولت و روند سياسي خارج خواهد شد.
سي.ان.ان گفت: ساعت، در عراق در حال تيك تاك است و يك ضرب‌الاجل ديگر به‌سرعت در حال نزديك شدن مي‌باشد. طارق الهاشمي معاون رئيس جمهور عراق به دولت تا سه‌شنبه آينده مهلت داده است تا لايحه هاي اصلاحي لازم را تهيه و به مجلس براي تصويب ارائه كند. وي گفت اگر اين كار انجام نشود جبهة اصلي اهل تسنن از پروسه سياسي خارج خواهد شد.

طارق الهاشمي گفت: اگر تغييرات اساسي لازم در قانون اساسي صورت نگيرد، قطعاً من به صراحت خواهم گفت كه در گذاشتن امضاي خودم پاي آن توافق ملي اشتباه كرده ام».
طارق الهاشمي افزود: در مورد تصميمهايي كه به زندگي اهل تسنن مربوط مي‌شود مشورتي صورت نگرفته است و براي حمايت از اين بخش از جمعيت عراق هيچ اقدامي نشده است.

وي تأكيد كرد: جوخه‌هاي مرگ شبه‌نظاميان شيعي از طرف برخي احزاب سياسي عراق حمايت مي‌شود.
هم چنين دكتر عدنان الدليمي، رئيس جبهة توافق عراق نيز طي مصاحبه با تلويزيون الشرقيه در پاسخ به اين سؤال كه گفته مي شود شما در حال بررسي خروج از دولت هستيد؟گفت: تمامي گزينه ها روي ميز است و ما در جبهه توافق در حال بررسي اين گزينه ها هستيم و متعاقباً تصميمي را كه درجهت منافع عراق و مردم مظلوم كشور باشد, اتخاذ خواهيم نمود. مردمي كه از دستگيري و ترور و آدم ربايي رنج مي برند. ما در جبهه توافق براي وحدت عراق و وحدت عراقيان و توقف خون ريزي تلاش مي كنيم.
  منبع خبر


 

وثیقه زینب پیغمبرزاده را نپذیرفتند



تغییر برای برابری: با توجه به اینکه زینب پیغمبرزاده دیروز، در تماس با پدرش اعلام کرده بود که قرار وثیقه 20 میلیونی برای او صادر کرده اند و به دلیل نداشتن وثیقه، او را به اوین منتقل می کنند؛ صبح امروز، 18 اردیبهشت، محمود پیغمبرزاده، پدر زینب به همراه وکیل او، نسیم غنوی، و برخی از دوستان وی به دادگاه مراجعه کردند و قصد تودیع وثیقه را داشتند. اما همانطور که خانم غنوی می گوید معاونت امنیت اجازه این کار را نداد و حتی به وکیل زینب و پدر او اجازه ورود به دادگاه را ندادند. به خانم غنوی گفته اند به متهم اطلاع داده اند چه قراری صادر شده و با این توجیه هیچ اطلاعی به وکیل زینب ندادند.

محمود پیغمبرزاده می گوید اگر قرار وثیقه صادر شده، اکنون وثیقه آماده است پس چرا همچنان جوابی به ما نمی دهند. به وی گفته اند که هیچ اطلاعی از زینب نمی دهند و به او متذکر شده اند که چرا زمانی که تلفنی از شما خواستیم که زینب را به دادگاه بیاورید، این کار را نکردید.

پیش از این با تماس تلفنی با پدر زینب، تهدید کرده بودند که اگر زینب را به دادگاه نیاورد، او را دستگیر خواهند کرد. با توجه به اینکه احضاریه تلفنی غیر قانونی است و به لحاظ قانونی باید احضاریه به صورت کتبی فرستاده شود، پدر زینب گفته بود که در صورت فرستادن احضاریه کتبی زینب به دادگاه خواهد آمد و زینب هم در پی دریافت احضاریه کتبی، دیروز صبح به دادگاه مراجعه کرده بود که با دستگیری مواجه شد.

پس از تماس کوتاهی که زینب پیغمبرزاده دیروز با پدر خود داشته و اطلاع داده که در حال انتقال او به اوین هستند، تا کنون هیچ اطلاعی از وی در دست نیست و با توجه به اینکه از دیروز هیچ تماسی نداشته پیش بینی می شود هم اکنون در بند 209 اوین باشد.

خبر تكميلي: زينب پيغمبر زاده در تماس تلفني كه صبح امروز (سه شنبه) از زندان اوين گرفته است، اعلام كرد كه در بند 3 (بند عمومي- اتاق توجوانان) به سر مي برد.
  منبع خبر


 

سرکوب و بازداشت معلمان در تجمع امروز مقابل مجلس

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر : تجمع مسالمت آمیز معلمان که قرار بود امروز در برابر مجلس شورای اسلامی انجام شود، با برخورد شدید نیروهای انتظامی سرکوب شد. بنا برگزارشهای رسیده، نیروهای انتظامی با حضور پر تعداد در میدان بهارستان و مسیرهای منتهی به مجلس از تجمع و گردهمایی معملمان جلوگیری کرده و تجمع کنندگان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
همچنین همزمان با برگزاری این تجمع اعتراضی در میدان بهارستان، نیروهای امنیتی جهت جلوگیری از حضور مردم در مقابل مجلس، ایستگاه مترو میدان بهارستان را مسدود کردند، قطارهای مترو نیزدر این ایستگاه توقف نداشتند.
به گفته شاهدان عینی برخورد نیروهای انتظامی در جریان تجمع امروز بسیار خشن بوده بطوریکه بسیاری از معلمان در اثر ضرب و شتم و ضربات باتوم مجروح شده اند.
آخرین اخبار حاکی است که چند تن از معلمان در جریان این تجمع بازداشت شده اند که تاکنون از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست. این در حالی است که سخنگوی قوه قضائیه پیش از این خبر از آزادی معلمان بازداشت شده ظرف روزهای آینده داده بود.
  منبع خبر


Tuesday, May 08, 2007
 

دستگيری ‌١٢ غواص رژیم در آبهای خلیج فارس

خبرگزاری ایسنا: يك مقام مسوول در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی با اشاره به دستگيري 12 تن از غواصان ايراني در آبهاي آزاد توسط نيروهاي كشور امارات گفت: اين افراد 18 مايل با جزيره ابوموسي و 24 مايل با امارات فاصله داشتند و لذا بازداشت آنها كاملا غيرقانوني است.

اين مقام مسوول در مورد پيگيريهاي انجام گرفته در اين خصوص اظهار داشت: براي حل اين معضل با امور كنسولي و سازمانهاي مرتبط مكاتباتي را انجام داده‌ايم و در اثر پيگيريهاي انجام شده مسوولان سفارت جمهوري اسلامي در امارات توانسته‌اند با آنها ملاقات كنند.

يكي از اين غواصان گفته است که هم اكنون آنها در وضعيت بدي قرار دارند و بسيار مورد آزار قرار مي‌گيرند.

از عملكرد وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در اين خصوص و عدم ارايه‌ي اطلاعات دقيق علي‌رغم نگراني‌هاي خانواده‌هاي اين غواصان انتقاد شده است
  منبع خبر


Sunday, May 06, 2007
 

تصویب پیمان بین‌المللی بازسازی عراق

ایسنا: وزیر امور خارجه مصر با اشاره به طرح "پیمان بین‌المللی" ارایه شده از سوی دولت عراق به كنفرانس شرم‌الشیخ اعلام كرد: این طرح به اتفاق آرا از سوی تمامی كشورهای شركت كننده در نشست امروز به تصویب رسید و مورد تایید قرار گرفت.

احمد ابوالغیظ كه در كنفرانس خبری سه جانبه‌ای با نوری المالكی و بان كی مون سخن می‌گفت، اظهار داشت: نشست امروز به گونه‌ای برگزار شد كه نشان داد بسیاری از شركت كننده‌های حاضر درصدد حمایت جدی از برقراری امنیت و ثبات عراق و حمایت از دولت این كشور جهت به اجرا درآوردن برنامه‌های سیاسی ـ‌ امنیتی و اقتصادی خود هستند.

ابوالغیظ هم‌چنین گفت:
  منبع خبر


 

مرتضوی: موسويان دراختيار وزارت اطلاعات است

سعيد مرتضوی، دادستان تهران روز شنبه پانزدهم ارديبهشت گفت وزارت اطلاعات در حال تحقيق و بازجويی از حسين موسويان، از اعضای گروه سابق مذاکره کننده هسته ای ايران، است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ايسنا، آقای مرتضوی گفته که «موسويان در حال حاضر تحويل زندان است و نهادی که در رابطه با اتهامات ايشان فعاليت می‌کند، وزارت [اطلاعات] است؛ متهمی که قرار باشد قراری برايش صادر شود، اگر بنا باشد بازداشت شود، تحويل زندان می‌شود».

..ادامه
  منبع خبر


 

پلي تكنيك - ادامه اعتراض و تحصن


دانشجويان دانشگاه پلي تكنيك امروز تجمع اعتراضي برپا كرده و با سر دادن شعارهاي ضدحكومتي با مأموران انتظامي دانشگاه درگير شدند.
اعتراض دانشجويان هنگامي آغاز شد كه حراست دانشگاه از ورود 4دانشجو به محوطه دانشگاه جلوگيري كرد.
دانشجويان بلافاصله با سردادن شعارهايي عليه رژيم آخوندي به سمت كلاسي كه رئيس دانشگاه در آن بود در دانشكده مهندسي معدن، حركت كردند و در مقابل آن محل دست به تحصن زده و اعلام نمودند تا زماني كه دستور لغو ممنوعيت ورود چهار دانشجو صادر نشود، محل تحصن خود را ترك نخواهند كرد.
دانشجويان شعار مي دادند,"رييس انتصابي استعفا استعفا"، "رهايي بيا بيرون رهايي بيا بيرون"، "دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد, حراست حراست خجالت خجالت" و "دانشجوي آزاده حمايت حمايت. بنا به گزارشهاي دريافتي
...ادامه
  منبع خبر


 

«جلوه حجاب» در تهران

خبرگزاری شهر وابسته به شهرداری تهران: 500 فروشگاه پوشاك از صبح امروز در تهران، پوشاك مناسب عرف جامعه را توزيع مي‌كنند.

در سطح شهر تهران فروشگاه‌هايي با پلاكارد زرد رنگ كه نام «جلوه حجاب» بر روي آنها نوشته شده، از سوي مجمع صنفي خدمات توزيعي مشخص شده كه پوشاك تأييد شده و متناسب با عرف جامعه به فروش مي‌رسانند.

بنا بر اعلام اين مجمع تا تيرماه تعداد فروشگاه‌هاي طرح جلوه حجاب به 2500 فروشگاه خواهد رسيد و از آن تاريخ برچسب‌هاي مخصوصي بر روي لباس‌ها نصب خواهد شد كه نشانگر انطباق لباس با موازين شرعي و عرف جامعه است.

گفتني است، از تابستان امسال لباس‌هاي بدون برچسب قاچاق محسوب شده و خريد و فروش آنها جرم است.
  منبع خبر


Wednesday, May 02, 2007
 

بیانیه زندانیان سیاسی به مناسبت روز جهانی کارگر

تاریخ : 9/2/85

شماره : 248 - 86

به نام آزادی



به نام عدالت و به نام آزادی

با درود به تمام کسانی که قلبشان برای صلح و دوستی آزادی و امنیت نوع بشر فارغ از هر تبعیضی می تپد.

هموطنان عزیز بزرگداشت شرف و حیثیت ملازم همه خاندان بشری است و بزرگداشت حقوق برابر و انتقال نا پذیر آنان پایه آزادی و عدالت است

در آستانه اول ماه می ، یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگرهستیم روزبزرگداشت طبقه اجتماعی که در شرایط نا برابری به تولید ثروت می پردازد. طبقه ای که در تداوم یک صد سال مبارزه خود با بیدادگری آزمندان صاحب امتیاز، همچنان با تبعیض و نا برابری های عدیده ای همچون ، فقدان امنیت شغلی ، نامتناسب بودن تولید و دست مزد ، نا مناسب بودن تامیین خدمات اجتماعی ، وجود کودکان کار و با عدم اجازه فعالیت به تشکل های حقیقی و مدافع کارگری پیکار می کند و این در حالی است که همچنان از سوی حاکمیت هر گونه اعتراض که حق مسلم هر انسان و یکی از ارکان اصلی دموکراسی می باشد به شدید ترین شکل ممکن سرکوب می گردد.

ما زندانیان سیاسی امضا کننده این بیانیه ضمن محکوم نمودن نظم متداوم حقوق کارگران و سرکوب اعتراضات و جنبش های کارگری در ایران به استناد اعلامیه جهانی حقوق بشر ، میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی و مقابله نامه های سازمان بین المللی کار در کنار کارگران ایران از تجمعات اعتراض آمیز کارگران شریف ایران در این روز بزرگ اعلام حمایت می کنیم و از تمامی اقشار مختلف ملت شریف ایران نیز برای شرکت در این تجمعات دعوت به عمل می آوریم و یقین داریم که دست یابی به عدالت و آزادی تنها در سایه اتحاد میسر خواهد شد .

به امید برقراری حکومت عدالت و آزادی

7/2/86

1- کیوان رفیعی – سخنگوی فعالان حقوق بشر در ایران – بند 7 اوین

2- ابوالفضل جهاندار – عضو سابق دفتر تحکیم وحدت – بند 209 اوین

3- عبدالرضا رجبی – عضو سازمان مجاهدین خلق ایران - بند 7 اوین

4- محمد حسن فلاحی زاده – روزنامه نگار – بند 209 اوین
  منبع خبر


Tuesday, May 01, 2007
 

بازداشت يعقوب سليمی از اعضای سنديکای شرکت واحد

در تجمع امروز صبح که در مقابل ورزشگاه امجديه برگزار شد، پس از درگيرى و حمله نيروهاى امنيتى به اعضاى سنديکاى شرکت واحد، پس از ضرب و شتم شرکت کنندگان، يعقوب سليمى از اعضاى سنديکاى شرکت واحد توسط پليس امنت تهران دستگير شد. وى هم اکنون در کلانترى 114 نيلوفر بازداشت است.

در پايان تجمع، نيروهاى امنيتى به سمت فعالين سنديکايى هجوم آوردند، و آنها را مضروب ساختند. نيروهاى امنيت تا ايستگاه مترو به تعقيب فعالين ادامه دادند. بر اساس شنيده ها دو دانشجو نيز در اين تجمع بازداشت شده اند. از وضعيت منصور اسانلو خبرى در دست نيست.

مراسم تالار باختر نيز که توسط هيئت موسسان سنديکاها و سنديکای شرکت واحد تدارک ديده شده بود با دخالت نيروهای امنيتی لغو گرديد.

اخبار تکميلى به زودى اعلام مى شود...
  منبع خبر


 

تظاهرات کارگران در ایران به مناسبت روز جهانی کارگر

روز سه‌شنبه اول ماه مه و روز جهانی کارگر، هزاران تن از کارگران در تهران در راهپیمایی و تجمع، خواهان رسیدگی دولت به مطالبات خود شدند. آنان شعار می‌دادند: "وزیر بی‌لیافت استعفا، استعفا" و "دولت‌‏، مجلس؛ شعار نده، عمل كن"....ادامه
  منبع خبر


 

گرامی باد اول ماه مه


پوسترهای سندیکای کارگران شرکت واحد به مناسبت روز جهانی کارگر
  منبع خبر


 

مجموعه گزارشهای مربوط به تظاهرات کارگران در ایران

علیرغم جو امنیتی و خفقان بی سابقه در شهرهای ایران بویژه در تهران، امروز هزاران کارگر به جان آمده بمناسبت روز کارگر دست به راه پیمايی زده و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. کارگران شعار می دادند "دولت عدالت محور"، خجالت خجالت/ مرگ بر ظالمان/کارگر دانشجو، اتحاد اتحاد. مزدوران رژیم پا بگور جمهوری اسلامی در وحشت از گسترش این حرکت اعتراضی، کارگران را بطور وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار داده و تعدادی را دستگیر کردند. در جریان این تظاهرات، منصور اصانلو، رهبر سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز بازداشت شد. در سایر شهرها از جمله در سنندج نیز کارگران دست به تجمع زدند که با حمله وحشیانه مزدوران رژیم روبرو شد. گزارشها حاکیست راهپیمايی امروز کارگران با حمایت گسترده مردم مواجه شده است....ادامه
  منبع خبر


 

به مناسبت اول ماه مه ، روز جهاني کارگر

بار ديگر اول ماه مه، روز برافراشتن پرچم مبارزه براي تحقق شرايط عادلانه و انساني کار؛ روز جهاني کارگر، فرا مي‌رسد و کماکان کارگران ايران، براي بدست آوردن حداقل حقوق خويش مشغول مبارزه هستند.مبارزه اي که بي ترديد تا پيروزي ادامه خواهد داشت. 120 سال پيش در چنين روزي، کارگراني که براي 8 ساعت کار در روز مبارزه مي‌کردند، توسط نيروهاي دولتي مورد سرکوب قرار گرفتند تا نمادي باشند بر ايستادگي کارگران در برابر خشونت قدرتمندان جهت نيل به ابتدايي ترين حقوق خويش. روز کارگر علاوه بر آنکه روز توجه به حقوق بنيادين و طبيعي توليد کنندگان واقعي جامعه انساني است، بايد روز توجه مجدد و عميق به وضعيت کارگران کوچک جامعه، يعني کودکان کار باشد. گذشتن اين روز به تحسين و تجليل و عدم توجه به معضلات عميقي که در رابطه با حقوق بشر در جامعه ايران وجود دارد ، خالي کردن اين روز بزرگ از محتواي آن است....ادامه
  منبع خبر


 

برخورد وحشیانه مزدوران رژیم با کارگران در سنندج

خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان

سنندج: جمع کثیری از کارگران و خانوادهای کارگری در جریان تجمع روز جهانی کارگر در مقابل اداره کار سنندج مورد ضرب و شتم و جرح قرار گرفته و تعدادی نیز بازداشت شدند .

در روز جهانی کارگر تعداد کثیری از کارگران و خانوادهایشان در مقابل اداره کار در خیابان مردوخ جنوبی سنندج تجمع کردند. پلیس با تجمع کنندگان درگیر شد و کارگران مورد و ضرب و شتم و جرح نیروهای امنیتی و انتظامی حاضر در محل قرار گرفتند و تعدادی نیز دستگیر شدند.

بنا به اظهار شاهدان عینی تعدادی از کارگان از جمله مسئول صنفی آنها مجروح و حداقل سه تن مجروحان راهی مراکز درمانی شدند و تعدادی نیز دستگیر و روانه بازداشتگاهها شدند .

در این میان زنان حاضر در محل نیز مورد ضرب و شتم و جرح نیروهای انتظامی و امنیتی قرار گرفته اند .
  منبع خبر


 

کارگران:حكومت عدل علی، اين همه بی عدالتی/ كارگر، دانشجو، اتحاد، اتحاد

با وجود تلاشهاي ماموران نيروي انتظامي، كارگران در دسته هاي 100 و 200 نفره به سوي ميدان هفت تير در حال حركت هستند و با شعارهايي همچون "نيروي انتظامي؛ خجالت، خجالت", "حكومت عدل علي، اين همه بي عدالتي" , "كارگر، كارگر، اتحاد، اتحاد" و "كارگر، دانشجو، اتحاد، اتحاد" به راهپيمايي خود ادامه مي دهند.

اين گزارش حاكي‌‏است: نيروهاي انتظامي كه تلاش در كنترل كارگران در راهپيمايي به سمت ميدان هفت تير را دارند، به صورتهاي پراكنده با كارگران درگير شده اند كه اين درگيريها همچنان ادامه دارد.

اين گزارش مي افزايد: حركت خودجوش كارگران و شعارهايي كه سر مي دهند، به گونه‌‏اي جو موجود را تحت تاثير قرار داده كه بسياري از آحاد مردم تحت تاثير شرايط موجود قرار گرفته و كارگران را در اين راهپيمايي همراهي و مشايعت مي‌‏كنند.
  منبع خبر


 

کارگران: مرگ بر ظالمان / حمله نیروی انتظامی به تظاهرکنندگان



در حالي كه نمايندگان ارشد كارگري حاضر در راهپيمايي روز جهاني كارگر , كارگران را به حفظ آرامش و نظم دعوت مي كردند، حركت خودجوش كارگران به صورت راهپيمايي به سمت ميدان 7 تير آغاز شد كه اين اقدام، درگيري‌‏هاي پراكنده‌‏اي را با نيروهاي انتظامي به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار گروه كارگري ايلنا, در حالي كه نمايندگان ارشد كارگري حاضر در مراسم روز جهاني كارگر، از كارگران مي‌‏خواستند كه عليه مسوولان و وزراي دولت شعار ندهند و تنها مطالبات صنفي‌‏شان را بخواهند، حدود 600 كارگر به صورت خودجوش به سوي ميدان 7 تير حركت كرده و شعارهايي همچون "وزير بي ليافت استعفا , استعفا" و "دولت‌‏, مجلس؛ شعار نده , عمل كن" و "مرگ بر ظالمين" سر دادند .

در اين مراسم ماموران نيروي انتظامي تمام تلاش خود را براي بازكردن مسير و تسهيل عبور و مرور انجام داده و سعي دارند اين مراسم بدون هيچگونه مشكلي به پايان برسد.

در ادامه عده‌‏اي از كارگران كه شعار "مرگ بر حامي سرمايه‌‏دار" را سر مي دادند، با ماموران نيروي انتظامي كه قصد داشتند كارگران را به پياده روها هدايت كنند، درگير شدند .

درگيري نيروي انتظامي با واكنش شديد كارگران رو به رو شد و كارگران با شعار "نيروي انتظامي؛ خجالت، خجالت" نسبت به اين عملكرد نيروي انتظامي عكس العمل نشان دادند .

اين گزارش مي‌‏افزايد: همچنان عده قابل توجهي از كارگران در حال حركت به سوي ميدان 7 تير هستند، به طوري كه مسير شمال به جنوب خيابان مفتح حد فاصل 7 تير تا خيابان طالقاني به طور قابل مسدود و حركت خودروها متوقف شده است.
  منبع خبر


 

هزاران كارگر حاضر در ورزشگاه شيرودي خواستار استعفاي وزيركار شدند

در حالي كه بيش از 4 هزار كارگر تا كنون خود را به استاديوم شيرودي رسانده اند، همچنان بر گروه كارگران افزوده مي شود و اين كارگران با فريادي يك صدا و در حالي كه سيدمحمد جهرمي، وزيركار را عامل اصلي مشكلات خود مي دانند، خواستار استعفاي هر چه سريعتر وي شدند .

به گزارش خبرنگار گروه كارگري ايلنا, هزاران كارگر از نقاط مختلف كشور خود را براي حضور در مراسم راهپيمايي روز جهاني كارگر به ورزشگاه شيرودي رسانده اند .

استقبال كارگران از اين مراسم به حدي است كه با وجود حضور بيش از چهار هزار كارگر در داخل ورزشگاه شيرودي، تعداد بي شماري از خودروهاي حامل كارگران براي حضور در استاديوم در طول مسير قرار دارند.

بر اساس اين گزارش، تعداد خودروها به گونه‌‏اي است كه ترافيك از ميدان هفت تير به سمت ورزشگاه شيرودي و خيابانهاي اطراف شدت گرفته و كندي حركت خودروها غير قابل انكار است.

اين گزارش مي افزايد: كارگران معترض به صورت يك‌‏صدا و هماهنگ استعفاي دكتر جهرمي وزير كار را خواستار شده و مشكلات خود را در نتيجه عملكرد غلط و سوءمديريت مجموعه وزارت كار عنوان كردند.
  منبع خبر


Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?