وبلاگ خبری پن‌لاگ: June 2007

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: June 2007 خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Wednesday, June 27, 2007
 

آقای هامانه اگر می توانی حالا به این ملت بخند

در حالی که از آغاز شورشهای خیابانی بیش از 5 ساعت گذشته است رژیم ایران دست به دامن نیروی هوایی خود شده است و در ساعت 3:15 دقیقه بامداد با کمک نیوی هوایی و هلیکوپترها و همراهی گارد ضد شورش مردم از خیابان پیروزی متفرق شدند و در میدان آزادی نیز با استفاده از انواع خشونت و گارد ضد شورش مردم را متفرق نموده اند . این درحالیست که در سیدخندان و همچنین در اتوبان نیایش رژیم حتی با استفاده از تمامی نیروهای خود هنوز نتوانسته آرامش را به بزرگراه نیایش بازگرداند و این درحالیست که مردم همچنان با بشکه های خالی بنزین در خیابان هستند .

تا کنون طبق گزارشات واصله 4 بانک و تعداد بسیار زیادی از صندوق های صدقات مورد حمله مردم خشمگین واقع شده اند .


....ادامه
  منبع خبر


 

پيش نويس بريتانيا «صادرات نفت ايران را مختل می کند»

پيش نويس پيشنهادی بريتانيا برای قطعنامه سوم تحريم جمهوری اسلامی با هدف قراردادن ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ايران می تواند جريان صادرات نفت ايران را برای مدت کوتاهی مختل کند.

خبرگزاری رويترز گزارش داده که نسخه ای از اين پيس نويس را در اختيار دارد و طبق آن پيشنهاد شده است که به کشتی های ايرانی در آب های آزاد اجاز عبور داده نشود.

براساس پيش نويس پيشنهادی بريتانيا، تمامی هواپيماها و کشتی های متعلق و يا تحت کنترل خطوط هوايی و دریایی ايران از اجازه‌ حرکت، نشستن، برخاستن، پهلوگرفتن در هر بندری و حتی عبور از قلمرو آب‌های سرزمينی و مالکيتی کشورهای ديگر محروم می شوند.
...ادامه
  منبع خبر


 

درگیری و تنش در برخی نقاط تهران پس از سهمیه بندی ناگهانی بنزین

عصرایران- اعلام ناگهانی سهمیه بندی شدن بنزین باعث ایجاد تشنج در تهران شده است.
به گزارش خبرنگار عصرایران از دقایقی پیش پمپ بنزین رسالت شاهد تجمع مردم و بسته شدن مسیر غرب به شرق اتوبان رسالت شده است.
به گفته شاهدان عینی، ماجرا از آنجا آغاز شد که با اعلام سهمیه بندی بنزین و هجوم یکباره مردم به جایگاه های پمپ بنزین درگیری هایی در پمپ بنزین رسالت رخ داد و متعاقب آن مسوولان پمپ بنزین از فروش بنزین به مردم خودداری کردند.
هم اکنون صدها نفر در این محل تجمع کرده و در حالی که بعضی از آنها گالن هایی در دست دارند شعار می دهند بنزین... بنزین...
حضور پلیس در این مکان بسیار کمرنگ است. یکی از ماموران نیروی انتظامی در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: بعضی از افراد حاضر در محل در صدد ایراد خسارت به پمپ بنزین و اموال عمومی مانند صندوق صدقات هستند که سعی می کنیم از این اتفاق جلوگیری کنیم.
وی گفت: مدیر پمپ بنزین نیز در محل حاضر نیست و ما از وی خواسته ایم هر چه سریعتر به اینجا بیاید.
خبرنگاران عصرایران از گوشه و کنار شهر تهران خبر می دهند خیابان های اطراف پمپ بنزین ها با ترافیک بسیار سنگین مواجه اند و درگیری های پراکنده ای نیز در بعضی نقاط گزارش شده است.
از شهرهای مختلف نیز گزارش می رسد در مسیرهای منتهی به پمپ بنزین ها صف هایی که عمدتاً طول آنها به چندین کیلومتر می رسد تشکیل شده است.
همچنین برخی گزارش های تایید نشده حاکی از آن است که در تبریز حادثه آتش سوزی در پمپ بنزین رخ داده است
  منبع خبر


 

بحران بنزین: تصاویری از اعتراض سه شنبه شب جوانان در تهران

  منبع خبر


Wednesday, June 20, 2007
 

خبر فوري: يک زن و يک مرد پنجشنبه در تاکستان قزوين سنگسار مي شوند

"خبر فوري: 5 شنبه ساعت 9 صبح روبه روي بهشت زهراي تاکستان دو نفر را سنگسار مي کنند."

اين پيغامي بود که امروز بعد از ظهر از طريق موبايلهاي به موبايل بعضي از فعالان کمپين مبارزه با سنگسار رسيد. ناباوري لحظات اوليه جاي خود را به نتايج تکان دهنده تحقيقات و اخبار موثق داد. شوراي تامين استان مجوز اجراي حکم سنگسار يک زن و يک مرد را در ملاء عام صادر کرده است. قاضي شعبه يکم دادگاه جزايي تاکستان که حکم رجم را صادر کرده، خود در محل اجراي حکم حضور خواهد يافت و اولين سنگ را خواهد زد. قرار بوده اين حکم روز يکشنبه 26 خرداد اجرا شود که شوراي تامين استان اجراي آن را به 5 شنبه 31 خرداد موكول كرده است.

مکرمه ابراهيمي، 43 ساله، 11 سال است که به همراه مردي که از او يک فرزند دارد در زندان چوبين قزوين در انتظار اجراي حکم سنگسار به سر مي برد. يک منبع مطلع با تاييد خبر اجراي حکم سنگسار در تاکستان به خبرنگار ميدان گفت: "حتي گودالي را که قرار است حکم در آن اجرا بشود در بهشت زهرا کنده اند.

وي افزود:
  منبع خبر


Thursday, June 14, 2007
 

شکنجه شدید دانشجویان پلی تکنیک تهران

٨ ستاره پلي تکنيک، ٨ يار دبستاني در بند ماموران امنيتي وزارت اطلاعات در زير شديدترين شکنجه هاي جسمي و روحي بيداد گاه هاي سرکوب و خفقان قرار دارند، تا اعتراف به کاري کنند که انجام نداده اند و از آن برائت جسته اند اما برائت را چه سود، که چشم ها بسته اند وگوش ها ناشنوا. جرم از پيش نگاشته شده است و همانا دانستن است که امروز سزايش بند است و شکنجه.
از ديروز اخبار نگران کننده اي مبني بر شکنجه شديد و تحت فشار قرار دادن ٨ دانشجوي بازداشتي پلي تکنيک دريافت نموديم. بر اساس اين خبر که از منبع موثقي دريافت شده است، پس از دستگيري و انتقال علي صابري و عباس حکيم زاده به تهران، ماموران امنيتي در بند ۲۰۹ زندان اوين، اقدام به شکنجه ي شديد و تحت فشار قرار دادن هشت دانشجوي پلي تکنيک براي اعتراف به گناه ناکرده نموده اند. به نظر مي رسد اين اقدام نيروهاي امنيتي پس از آن صورت مي گيرد که، با طولاني شدن روند رسيدگي به پرونده و عدم حصول نتايج مطلوبشان از طريق اعمال فشارهاي روحي و جسمي به دانشجويان در بند جهت ارايه ي گزارش به افکار عمومي مبني بر بازداشت طولاني مدت دانشجويان است.
و اين ادامه
  منبع خبر


Sunday, June 10, 2007
 

«وضعیت بازداشتی های پلی تکنیک در زندان وخیم است»

فرین عاصمی


فعالان دانشجويی می گويند، دانشجويانی که از دانشگاه اميرکبير طی يک ماه گذشته بازداشت شدند، در شرايط سختی به سر می برند و برخی از آنها، آسيب های جدی ديده اند.

علی نيکونسبتی، عضو شورای مرکزی و مسوول روابط عمومی دفتر تحکيم وحدت در گفت و گو با راديو فردا می گويد که هشت دانشجويی اخيرا بازداشت شده اند در زندان دچار آسيب های جدی شده اند و فعالان دانشجويی به شدت نگران وضعيت جسمی عباس حکيم زاده در زندان هستند.

طی يک ماه گذشته هشت دانشجوی دانشگاه اميرکبير بازداشت و زندانی شده اند.

«عباس مريض است»

به نوشته خبرنامه امير کبير وضعيت جسمی عباس حکيم زاده، آخرين دانشجوی دانشگاه اميرکبير که چهارشنبه گذشته در مشهد بازداشت شد، وخيم اعلام است.

عباس حکيم زاده، عضو شورای مرکزی انجمن دانشجويان اميرکبير که چهارشنبه شب در مشهد در منزل پدرش دستگيرشد، به دليل مشکلات جسمی که از پيش داشت، در وضعيت وخيمی در زندان به سر می برد.

خبرنامه اميرکبير با اعلام اين خبر می نويسد: «عباس حکيم زاده که از ناحيه ستون فقرات دچار مشکل و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، در پی ضرب و شتم توسط انتظامات دانشگاه اميرکبير دچار آسيب ديدگی شده بود.»

علی نيکو نسبتی درباره اتهامات عباس حکيم زاده و علی صابری می گويد: «تا کنون هيچ اتهامی مطرح نشده و حتی مقامات مسوول دستگيری اين دو دانشجو را به طور رسمی و علنی مطرح نکرده اند.»


دانشجویان پلی تکنیک، همواره دانشجویان فعالی در جنبش دانشجویی بوده اند. وی می افزايد
  منبع خبر


Thursday, June 07, 2007
 

خبر فوري : علي صابري دبير انجمن اسلامي پلي تكنيك بازداشت شد.

علي صابري دبير انجمن سلامي دانشگاه صنعتي اميركبير(پلي تكنيك تهران) بازداشت شد.


ديشب ساعت ۱۱:۳۰ عده اي با يورش به خانه پدري علي صابري در مشهد او را بازداشت كرده و رايانه شخصي به انضمام آرشيو cdها و نشريات وي را توقيف كردند.

با اين حساب تعداد دانشجويان دربند پلي تكنيك به ۹ تن رسيد كه ۸ تن از آنها در طي يكماه گذشته بازداشت شده اند، احمد قصابان، مقداد خليل پور، پويان محموديان، مجيد توكلي، مجيد شيخ پور، احسان منصوري ، عباس حكيم زاده و علي صابري كه همگي از فعالين نشرياتي و انجمن اسلامي بوده اند.

اخبار تكميلي متعاقبا ارسال خواهد شد.
  منبع خبر


Wednesday, June 06, 2007
 

انتقاد اتحاديه اروپا از اظهارات احمدی نژاد درباره اسراييل

آلمان رييس دوره ای اتحاديه اروپا روز سه شنبه ششم ژوئن اظهارات محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران درباره اسراييل را شديدا محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، رييس دوره ای اتحاديه اروپا اعلام کرده است که دولت ايران بار ديگر دلايل بيشتری برای بی اعتمادی نسبت به اين دولت در اختيار جامعه جهانی قرار داده است.

رييس دوره ای اتحاديه اروپا از ايران خواسته است از هرگونه تهديدی که تاکنون بر عليه اسراييل مطرح کرده دوری گزیند، حق حيات دولت اسراييل را به رسميت شناخته و مسئولانه در منطقه رفتار کند.

آقای احمدی نژاد روز يکشنبه در جمع ميهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم هيجدهمين سال درگذشت آيت الله خمينی گفته
...ادامه
  منبع خبر


 

حزب سبزهای فرانسه سرکوب زنان ايران به بهانه بدحجابی را محکوم کرد

روشنگری: حزب سبزهای فرانسه با انتشار بيانيه ای سرکوب زنان در ايران به بهانه بدحجابی را محکوم کرد. در بيانيه اين حزب آمده است: کارزار سرکوب عليه زنان "بدحجاب" از نيمه آوريل امسال مجددا آغاز شده است. تحت اين مقررات مذهبی زنان "خلاف کار" به "زندان" و "پرداخت جريمه" محکوم شده و در صورت تکرار به خارج از تهران تبعيد می گردند. در چارچوب اين کارزار، اخيرا نيروهای پليس به سرکوب و دستگيری و اقدامات خشونت بار عليه زنان دست زده اند. چهره خونين زنان دستگيرشده ما را بشدت منقلب نمود. ما سبزها که عميقا به حقوق زنان احترام می گذاريم عليه اين سياست سرکوب اعتراض داشته و با قاطعيت تمام سرکوب شهروندان زن ايرانی را محکوم می کنيم و پيگيرانه از تمامی مطالبات دمکراتيک زنان ايراني، تمام انجمن ها و سازمان هائی که برای حقوق زنان و حقوق بشر مبارزه می کنند پشتيبانی می نمائيم. آزاد انديشيدن، آزاد پوشيدن، آزاد مسافرت کردن، آزاد زيستن جزو حقوق اساسی هر انسان است. مبارزه برای اين حقوق از مبارزه برای دمکراسی جدا نيست. در مقابل اين موج خشونت، ما انزجار خود را اعلام می کنيم.

برای اولين بار نيست که زنان در ايران مورد فشار و سرکوب قرار گرفته، همان گونه که اقدامات و تظاهرات زنان برای حقوقشان امر تازه ای نيست. از يک سال پيش فعالين زن برای دفاع از حقوق زنان يک کارزار گسترده جهت پايان بخشيدن به اجحافات حقوقی به راه انداخته اند. کارزار، يک ميليون امضاء، خواستار تغيير قوانين ضد زن می باشد. اين اقدام جزئی از مبارزات زنان ايرانی است که از فردای بر سرکار آمدن رژيم ملا ها ادامه دارد.
  منبع خبر


 

خالد حردانی اعدام می شود

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر

Student committe of

human rights reporters

شماره۲7۴-۲۰۰۷

تاریخ: 12/3/1385



شعبه 6 اجرای احکام دادگاه انقلاب، حکم اعدام خالد حردانی را امروز رسما به وی ابلاغ کرد. بر اساس این حکم، زمان اجرای حکم اعدام روز 13 تیرماه مقررشده است.

خالد حردانی به اتهام هواپیماربایی در آبان ماه 1379دستگیر و از سوی دادگاه به اشد مجازات(اعدام) محکوم شد.

پیش از این قرار بود در تاریخ 30 دی ماه 1383 حکم وی و دو تن دیگر از متهمان این پرونده به نامهای فرهنگ و شهرام پورمنصوری اجرا شود که به دستور مستقیم رئیس قوه قضائیه اجرای این حکم متوقف شد.
با این حال با گذشت 7 سال از زمان دستگیری، اکنون بار دیگر پرونده ی این سه متهم مورد رسیدگی قرار گرفته است.این درحالی است که چندی پیش قوه قضائیه با وعده عفو وبخشودگی، به این سه متهم نوید آزادی را داده بود.

خالد حردانی هم اکنون به همراه شهرام و فرهنگ پورمنصوری ، در زندان رجایی‌شهر کرج نگهداری می‌شود.

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر با غیرانسانی دانستن حکم اعدام، خواهان توقف اجرای این حکم بوده و تمامی سازمان‌های حقوق بشر را در این راستا به یاری می‌طلبد.
  منبع خبر


Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?