وبلاگ خبری پن‌لاگ: April 2008

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: April 2008 خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Monday, April 21, 2008
 

تجمع و تریبون آزاد دانشجویی: در حسرت عدالت


خبرنامه امیرکبیر: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) در اعتراض به صدور احکام ناعادلانه زندان برای ۳ دانشجوی پلی تکنیک، احمد قصابان، احسان منصوری و مجید توکلی تجمع و تریبون آزاد اعتراضی برگزار خواهد کرد.



این تجمع در روز سه شنبه، ۳ اردیبهشت، ساعت ۱۲، در صحن دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به



صدور حکم ناعادلانه ۷۸ ماه حبس برای سه دانشجوی بی گناه دانشگاه امیرکبیر
احکام سنگین دادگاه انقلاب و کمیته های انضباطی برای دانشجویان
اختناق موجود در دانشگاه ها در دولت احمدی نژاد


برگزار خواهد شد.



هفته گذشته شعبه ۴۴ دادگاه تجدیدنظر، تحت فشار شدید وزارت اطلاعات و دادستان تهران حکم چندین سال حبس سه دانشجوی بیگناه دانشگاه امیرکبیر، مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری را تایید و ایراد وارده توسط قاضی حداد به حکم تبرئه صادره توسط دادگاه عمومی را تایید و حکم تبرئه را ملغی اعلام کرد و در مجموع مجید توکلی به دو سال و نیم حبس تعزیری، احمد قصابان به دو سال و دو ماه حبس تعزیری و احسان منصوری به یک سال و ده ماه حبس تعزیری محکوم شدند.



پیشتر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر در بیانیه ای به این احکام اعتراض کرده و هشدار داده بود که این بی عدالتی بدون پاسخ نخواهد ماند.



همچنین لازم به ذکر است در یک سال گذشته سرکوب دانشجویان توسط دولت احمدی نژاد به طرز بی سابقه ای افزایش پیدا کرد. بیش از ۹۵ دانشجو در سال گذشته برای مدت حداقل یک هفته در بازداشت بوده و بیش از ۳۰۰ دانشجو با مشکلاتی نظیر محرومیت از تحصیل، ممنوع الورود شدن، احضار به کمیته انضباطی، احضار به دادگاه، بازداشت (کمتر از یک هفته) مواجه شدند. (سالنامه جنبش دانشجویی در سال ۸۶)



از آغاز امسال نیز صدور احکام کمیته انضباطی و احضارها به دادگاه انقلاب و کمیته انضباطی به شدت افزایش یافته است (موارد مربوط به فشارهای وارده بر دانشجویان در فروردین ماه امسال را در اینجا می توانید ببینید.)
  منبع خبر


Tuesday, April 08, 2008
 

نتایج تحقیق مركز مطالعاتي بركمان آمریکا از وبلاگهای ایرانی

محققان در اين مطالعات از نرم‌افزارهاي كامپيوتري براي تجزيه و تحليل موضوعي بيش از 6 هزار وبلاگ و نتايج تحقيقاتي موازي از وبلاگ‌هاي تعطيل شده در 60 كشور جهان از جمله ايران استفاده كرده‌اند.

به گزارش جهان يك روزنامه آمريكايي با انعكاس مطالعه يكي از مراكز مطالعاتي آمريكا درباره فضاي وبلا‌گ‌نويسي ايران، به گستردگي دامنه اين وبلاگ‌ها پرداخت.

روزنامه نيويورك‌تايمز در اين گزارش در شماره امروز خود با اشاره به تحقيقاتي كه از سوي مركز مطالعاتي بركمان در امور اينترنت و جامعه در دانشكده حقوق دانشگاه هاروارد آمريكا صورت گرفت، نوشت: «نگاهي به وبلاگ‌هاي ايراني، انتقادهاي تند و غيرمنتظره از عملكرد دولت جمهوري اسلامي ايران قابل مشاهده است. از اصلاح‌طلباني كه دولت را به باد ناسزا مي‌گيرند گرفته تا اصولگراياني كه از آن حمايت مي‌كنند در اين وبلاگ‌ها حضور دارند.»

اين روزنامه افزود: در يگي از وبلاگ‌ها با اشاره به تورم شديد در كشور كه به اقشار متوسط جامعه فشار وارد مي‌كند، آمده است كه اين تورم باعث روی آوردن فساد در برخی خانواده ها می شود.

در اين گزارش به وبلاگ‌هاي حامي دولت اشاره شده و آمده است: «كساني كه خود را هوادار محمود احمدي‌نژاد،‌ رئيس جمهوري ايران معرفي مي‌كنند نيز از فساد دولتي و بازداشت‌هاي خودسرانه در كشور به شدت انتقاد مي‌كنند.»

نيويورك تايمز نوشت
  منبع خبر


Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?