وبلاگ خبری پن‌لاگ: شهر مقدس قم، جهنم وبلاگ نویسان

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: شهر مقدس قم، جهنم وبلاگ نویسان خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Friday, May 06, 2005
 

شهر مقدس قم، جهنم وبلاگ نویسان

گزارشگران بدون مرز در این باره اعلام می کند" در ایران اظهار نظر در بارهی موضوعات سیاسی و یا حتا اجتماعی شحاعت می خواهد، حال نوبت به مقامات محلی رسیده که به تبعیت از دولت مرکزی برای وبلاگ نویسان خفقان ایجاد کنند. در چنین شرایطی است که باید از گزارش حقوق بشر پارلمان اروپا که اخیرا به تصویب رسیده و "سیاست حقیرانهی" ایران در سرکوب وبلاگ نویسان و وبنگاران را محکوم کرده است، ابراز خرسندی کرد."

محمدرضا فتحی معلم و وبلاگ نویس ساوه جم(http://www.savehjam.blogspot.com) در ششم فروردین ماه برای نوشتن مقالاتی انتقادی از فرماندار و شهردار ساوه به اداره اماکن احضار و مورد بازجویی قرار می گیرد. در اعتراض به این بازجویی وبلاگ نویس نامه ای خطاب به آقای خاتمی رئیس جمهور در اعتراض به " روحیه انتقاد ناپذیری کارکنان دولت" منتشر می کند. اما ٩ روز بعد در ۱٥ فروردین ماه در محل کارش توسط پلیس دستگیر و در برابر چشمان محصلین اش دستبند زده می شود وسپس برای تحقیر بیشتر او را با همین شکل در شهر می گردانند. محمدرضا فتحی پس از چند روز بازداشت و بازجویی که با آزار و بد رفتاری همراه بوده است، آزاد می شود. اما با انتشار مطلبی بر روی وبلاگ خود که بنا بر نوشته هایش در باره ی مسائل شهر بسیار پربیننده هم بوده است؛ از وبلاگ نویسی "خداحافظی " می کند. در ٥ اردیبهشت ماه این وبلاگ نویس بدون حضور وکیل و در دادگاهی در پشت درهای بسته محاکمه شده است و جسله دوم دادگاه قرار است در ۱٧ اردیبهشت در ساوه برگزار شود. محمدرضا فتحی به " تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب، توهین وافترا" متهم شده است.

فرید مدرسی وبلاگ نویسی که در آذر ماه سال گذشته نیز به مدت یک ماه در شهر قم زندانی شده بود. دوباره توسط شعبه ٣٦ دادگاه انقلاب تهران برای روز ۱٨ اردیبهشت ماه و شعبه ۱۱٥ دادگاه عمومی كیفری قم در ٢٥ اردیبهشت ‏ماه احضار شده است. اتهام فرید مدرسی نوشتن مقالاتی در وبلاگ http://farid.blogset.com است که مقامات دادستانی آن را "توهین به رئیس‏جمهور، رئیس مجمع مصلحت نظام و اقدام علیه امنیت ملی" عنوان کرده اند.

بنا بر اطلاعاتی که به گزارشگران بدون مرز رسیده است وضعیت سلامت آقای مجتبی لطفی وب نگار زندانی در شهر قم که از تاریخ ۱٧ بهمن ماه زندانی ست به شکل جدی روی به وخامت نهاده است. مجتبی لطفی از مجروحان شیمایی جنگ ایران و عراق است که در اثر از بین رفتن بخشی از ریهی خود از بیماری پیشرفتهی تنفسی رنج میبرد. بیماری مجتبی لطفی در شرایط زندان تشدید شده است.

پارلمان اروپا در تاریخ ٢٨ آوریل گزارش ٢٠٠٤ خود را از وضعیت حقوق بشر در جهان به تصویب رساند. در این گزارش "سیاست حقیرانهی بازداشت و زندانی کردن روزنامه نگاران و وبنگاران معترض و نقض آزادی مطبوعات و رسانه ها" توسط جمهوری اسلامی ایران محکوم شده است.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?