وبلاگ خبری پن‌لاگ: افول باند مصباح و برآمد دوباره هاشمی نشانه وخامت بحران در نظام حاکم! علي کشتگر

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: افول باند مصباح و برآمد دوباره هاشمی نشانه وخامت بحران در نظام حاکم! علي کشتگر خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Sunday, October 09, 2005
 

افول باند مصباح و برآمد دوباره هاشمی نشانه وخامت بحران در نظام حاکم! علي کشتگر

می دانیم که خامنه ای از آنجا که نه نفوذ و اتوریته خمینی را داشت و نه هوش و زرنگی وی را، از اول به باندهای امنیتی و نظامی تکیه کرد و ادامه قدرت خود را در مرعوب کردن و مطیع کردن همه دسته ها و جناح ها به زورتشخیص داد.
اوهرچند توانست در خلاء پدید آمده از مرگ خمینی از مصالحه و توافق روحانیون حاکم بهره مند شود و بر صندلی ولایت بنشیند، اما ازاول می دانست که این مقام برای شخص او مادام العمر نخواهد بود، مگر آن که با برکشیدن نیروهای نظامی و امنیتی و تکیه بر آنها راه خیانت به روحانیونی که وی را بر این مسند نشاندند در پیش گیرد. او در همه 16 ساله گذشته به تنیدن تارهای نظامی و امنیتی پیرامون بیت رهبری و کرسی ولایت مشغول بود و هریک از چهره های روحانی و غیرروحانی رژیم را که مخالف خود دید به زور همین شبکه های نظامی سرکوب و ساکت کرد.
قدرت پرستی و جهالت خامنه ای کار را به جائی کشاند که نه فقط روحانیون به اصطلاح مدرن از قبیل رفسنجانی و کروبی و خاتمی و خوئینی ها و محتشمی و عبدالله نوری با او دچار اختلافات عمیق شدند، بلکه روحانیون سنتی از قبیل مشکینی، جوادی آملی، مهدوی کنی وشاهرودی و اکثر مدرسان حوزه علمیه قم نیز کم کم از او فاصله گرفتند.
انتخابات مجلس هفتم و پس از آن انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری هرچند درظاهر با پیروزی جریان نظامی- امنیتی نزدیک به خامنه ای موضع او را قوی تر کرد، اما در باطن و درون رژیم مایه نزدیک شدن هرچه سریعتر روحانیون مدرن و سنتی و بخش وسیعی از مدیران و کارگزاران به یکدیگر گشت. همه آنهایی که از مدتها پیش احساس خطر کرده بودند، با روی کار آمدن محافل نزدیک به مصباح یزدی به هم نزدیک شدند ودرقراردادی نانوشته هاشمی رفسنجانی را به رهبری خود برگزیدند.ادامه در...
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?