وبلاگ خبری پن‌لاگ: معلمان، نشسته بر کارتن خیس در کف خیابان: گرسنه ایم، گرسنه

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: معلمان، نشسته بر کارتن خیس در کف خیابان: گرسنه ایم، گرسنه خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Thursday, November 10, 2005
 

معلمان، نشسته بر کارتن خیس در کف خیابان: گرسنه ایم، گرسنه


کارگران و معلمان به تظاهرات اعتراضی خود در گوشه و کنار ایران، ادامه می دهند. روزی نیست که خبرگزاریهای رژیم، خود، اخبار چندین تجمع از کارگران و معلمان را که دو قشر بشدت آسیب پذیر هستند، منتشر نکنند.
در هفته های اخیر، گروههائی از معلمان و کارگران، گاه صدها کیلومتر راه را می پیمایند تا خود را به تهران رسانده؛ در برابر مجلس شورای اسلامی، تظاهرات کنند.
شماری از معلمان ناراضی فارس، پس از آنکه چندین بار در استان خود دست به تظاهرات زدند و کسی به خواسته و ندای آنها وقعی ننهاد، به تهران آمدند.
آنها بیش از سه روز در راه بودند، و زیر باران شدید تهران، با پهن کردن کارتن، به دهها کارگر محروم قزوینی پیوستند که اکنون چند روز است در برابر مجلس فریاد خود را بلند کرده اند.
نمایندگان مجلس آخوندی با بنزهای مجلل می آیند و می روند و کسی از آنها تا کنون در جمع این کارگران حاضر نشده است.
کارگران شرکت های «مُد نخ» ، «فر نخ» و «نازنخ» قزوین، تازه ترین گروهی هستند که به این کارگران پیوسته اند.
معلمان در حالیکه کیف و چمدان به همراه داشتند، و پلاستیک بر سر خود کشیده بودند، فریاد می زدند گرسنه ایم، گرسنه، و برای اینکه زیر باران شدید باتوم نخورند، فریاد «الله اکبر» نیز سر می دادند.
اما به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، هم نیروهای انتظامی رژیم و هم نیروی ویژه امنیتی مجلس به سوی آنها حمله ور شدند تا به ادعای این خبرگزاری، "نظم و آرامش" را برقرار کنند.
**********
در شهر «خاتم» در استان یزد نیز روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی، دهها نفر از اهالی در مقابل بانک کشاورزی هرات و فرمانداری تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایرنا، بیشتر تجمع کنندگان کشاورز و دامدار بودند.
**********
در سننج نیز، دهها نفر از جوانان اکثرا تحصیلکرده و فارغ التحصیل دانشگاه، که از روی ناچاری به رانندگی تاکسی رو آورده اند، در مقابل ساختمان استانداری تظاهرات کردند.
اما نیروهای امنیتی و انتظامی ، که نسبت به هرگونه تجمع در مناطق کردنشین حساسیت نشان می دهند، به زور تاکسی ها را به جای دیگری منتقل کردند، و با تهدید و هشدار، رانندگان را پراکنده کردند.
کارگران اهوازی تا آخر اسفند گرسنه بمانند
در اهواز نیز، کارگران شرکت تولیدی نوشابه «زمزم» که از دو روز پیش به اعتصاب دست زده اند، تلاش کردند اعتراض خود را به گوش مسوولان استانداری برسانند.
آنها به خبرگزاری حکومتی ایلنا گفتند ماههاست حقوق نگرفته اند، و مسوولان نیز گفته اند تا آخر اسفندماه (5 ماه دیگر) از حقوق خبری نیست.
این شرکت تحت پوشش بنیاد «مستضعفان و جانبازان» است، بنیادی که مسوولان آن به مال و ثروت رسیده اند و مالیاتی نیز به هیچ نهاد حکومتی پس نمیدهند، و به کسی جز«مقام معظم رهبری» نباید حساب و کتابی پس بدهند.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?