وبلاگ خبری پن‌لاگ: اطلاعيه سازمان عفو بين‌الملل: ( احتمال اعدام عماد و زامل باوی و ديگران در اهواز )

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: اطلاعيه سازمان عفو بين‌الملل: ( احتمال اعدام عماد و زامل باوی و ديگران در اهواز ) خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Saturday, November 05, 2005
 

اطلاعيه سازمان عفو بين‌الملل: ( احتمال اعدام عماد و زامل باوی و ديگران در اهواز )

تازه در مورد آزار و شکنجه، بازداشت بدون ملاقات و مخفی احتمال اعدام در ايران.
محسن باوی ۳۲ ساله، عماد باوی دانشجوی حقوق - برادر، زامل باوی - برادر، هانی باوی - برادر، حاج سالم باوی – پدر، اسد باوی – پسرعمو، منصور طيوری - پسرعمو، و حسن بوغدار.
دو برادر، عماد و زامل باوی بنا به اطلاعات رسيده به اعدام محکوم شده اند. هنوز معلوم نيست آنها به چه جرمی بازداشت و آيا حق اعتراض و استيناف به دادگاه عالی را دارند يا خير؟ احتمال اعدام آنها هر لحظه ممکن ميباشد. پدر آنها حاج سالم باوی که او نيز در بازداشت بوده در روز ۲۵ اوگوست آزاد شده است. او وقتی در زندان امانيه اهواز با پسرانش ملاقات کرد، آنها را در شرايط بسيار بد روحی و جسمی و آثار اذيت و شکنجه ديده است.
برادران باوی و پسر عموهای آنها در ۱۱ اوگوست بازداشت، و پدر آنها حاج سالم باوی روز بعد در حال مراجعه به مقامات مربوطه برای گرفتن خبری از فرزندانش بازداشت ميشود. تاريخ دقيق بازداشت منصور طيوری و حسن بوغدار روشن نيست.
باوی ها از خانواده های معروف و بزرگ استان خوزستان، که منزلگاه اکثريت اقليت عربهای بومی در ايران است، ميباشند. بنا به گزارشات رسيده حد اقل سه نفر ديگر از بازداشت شدگان شکنجه روحی و جسمی شده اند.... متن کامل
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?