وبلاگ خبری پن‌لاگ: سازمان‌های غیردولتی در ایران و مشارکت جوان‌ها

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: سازمان‌های غیردولتی در ایران و مشارکت جوان‌ها خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Sunday, November 20, 2005
 

سازمان‌های غیردولتی در ایران و مشارکت جوان‌ها

جوان‌هائی که می‌خواهند خارج از فضای دولتی برای بهبود اوضاع زندگی اوضاع زندگی خود ودیگران کاری انجام دهند، به NGO ها یا سازمان‌های غیردولتی روی آورده‌اند. اما فعالیت در NGO ها با مشکلاتی روبرو است. «نگاه تازه» در یک گزارش ویژه با چند جوان که در ایجاد و مشارکت با سازمان های غیردولتی همکاری داشته اند، به مصاحبه می پردازد و آنها از دشواری هائی می گویند که حکومت ایران اخیرا برای فعالیت سازمان های غیردولتی فراهم ساخته است.
جوان‌هائی که می‌خواهند خارج از فضای دولتی برای بهبود اوضاع زندگی اوضاع زندگی خود ودیگران کاری انجام دهند، به NGO ها یا سازمان‌های غیردولتی روی آورده‌اند. اما فعالیت در NGO ها با مشکلاتی روبرو است.
عباس، می‌گوید در یک سازمان غیردولتی فرهنگی شرکت دارد که روی تاریخ باستان ایران مطالعه می‌کند و در سازمان دیگری، برای بهبود محیط زیست تلاش می‌کند. وی می‌گوید مشکل عدم آشنائی مردم با فرهنگ سازمان‌های غیردولتی است، زیرا لازم نیست وارد فعالیت سیاسی شوند.

نگین می‌گوید بعد از گرفتن مجوز برای یک انجمن دفاع از حقوق زنان یک سال و نیم فعال بود ولی بعد به خاطر مسائل مالی و عدم کمک‌های دولتی و کنترل شدید دولت و مزاحمت‌های ارگان‌های دولتی کار خود را محدود کرد. آقای دیگری می‌گوید سالها در سازمان‌های غیردولتی فعال بود. براساس مصوبه سازمان ملل هر سه نفر که برای پیگیری یک هدف کنار هم قرار گیرند یک NGO محسوب می‌شود اما در ایران به مجوز احتیاج دارند. وی می‌گوید در ایران و به خصوص در کردستان، سنت‌های جامعه اجازه فعالیت به سازمان وی را نمی‌داد.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?