وبلاگ خبری پن‌لاگ: ما شاه شده ايم! جمهوري اسلامي

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: ما شاه شده ايم! جمهوري اسلامي خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Wednesday, November 30, 2005
 

ما شاه شده ايم! جمهوري اسلامي

در روزها و ماه هاي اول بعد از پيروزي انقلاب اسلامي , بازار بازديد از كاخ ها و امكانات و تشريفات باقيمانده از شاهان پهلوي , بويژه محمدرضا شاه معدوم , بسيار داغ بود. كاخ گلستان , كاخ سعدآباد , كاخ نياوران , كاخ شمس در كرج , كاخ اشرف در نور مازندران و عتيقه جات و امكانات تشريفاتي بجاي مانده از خاندان سلطنت ...
آن روزها اگر هواپيماي ايرباس 321 تشريفاتي كه روز شنبه همين هفته تحويل دولت شده و اكنون در فرودگاه تهران موجود است نيز در اختيار رژيم شاه بود , قطعا يكي از مواردي بود كه مردم براي بازديد از آن هجوم مي بردند و انقلابيون نيز از اين مركب راهوار اما گران قيمت چماقي ميساختند و آنرا بر سر شاه و خاندان سلطنتي و دولتمردان آن زمان فرود ميآوردند. البته حق هم داشتند , زيرا خريد چنين هواپيمائي با اين قيمت گزاف و تزئينات گران , اصولا اقدامي خلاف است , نگهداري آن نيز خلاف بعدي و استفاده از آن نيز خلاف بزرگتر.
اين هواپيماي تشريفاتي طبق اطلاعات منتشر شده 60 ميليون دلار خريداري شده كه فقط 20 ميليون دلار آن صرف تزيينات داخلي آن گرديده است . قيمت ريالي اين هواپيمابراساس اين ارقام به نرخ همان روزي كه هواپيما در تهران تحويل گرفته شده (شنبه همين هفته ) حدود 550 ميليارد ريال (55 ميليارد تومان ) و هزينه تزيينات داخل آن حدود 185 ميليارد ريال (18,5 ميليارد تومان ) است . همين ارقام , بهترين دليل بر ناروا بودن خريد , نگهداري و استفاده از اين هواپيماست .
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?