وبلاگ خبری پن‌لاگ: پروژه قتل گنجی و سکوت مرگبار روشنفکران

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: پروژه قتل گنجی و سکوت مرگبار روشنفکران خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Wednesday, November 16, 2005
 

پروژه قتل گنجی و سکوت مرگبار روشنفکران

فرمان قتل گنجی را، علی خامنه ای، دیری است صادر کرده است. اما این جنایت را دادستانی تهران باید به گونه ای به اجرا بگذارد که هزینه آن برای رهبر و نظام بالا نباشد. از همین رو دادستانی تهران بر آن بود که گنجی را در بیمارستان میلاد به قتل برسانند. یعنی گنجی در آنجا بر اثر ادامه اعتصاب غذا و عوارض آن بمیرد و پزشکان هم چنین مرگی را تائید کنند تا کار تمام شود.
پزشکان بیمارستان میلاد اما زیر بار نرفتند. پس از آن که برای دادستانی مسلم شد که پروژه قتل گنجی در بیمارستان میلاد کار آسانی نیست، دوباره گنجی را به زندان منتقل کردند. زندان انفرادی. او را از بیمارستان تا زندان کتک زدند، کتف گنجی آن چنان که خود وی به همسرش معصومه شفیعی گفته آسیب دیده و به شدت دردناک شده است. در زندان به جای غذا به وی آب جوش می دهند و آن چنان که همسر گنجی اعلام داشته گنجی از دریافت غذا محروم است و فقط هر از چند روز یکبار به وی غذا می رسد.
پس آن چنان که خود گنجی خبر را به همسرش رسانده حالا او در انفرادی است. شکنجه می شود، کتک می خورد، از دریافت مرتب غذا و دارو محروم است و طبعا سلامت و جان وی سخت تهدید می شود.
از او خواسته اند که اگر می خواهد به زندگی برگردد و از زندان و شکنجه رها شود باید حرفهای خود را پس بگیرد و از رهبر طلب عفو کند. می خواهند او را بشکنند تا مایه عبرت همه آنهائی شود که مبارزه و مقاومت او را در برابر استبداد ستوده اند که آزادگی را دوست دارند. گنجی اما هم چنان ایستاده است و هم اکنون سخت ترین و دردناک ترین دوران مقاومت خود را می گذراند. وزن او که پس از آن اعتصاب غذای طولانی به ۵۳ کیلو رسیده بود، حالا بازهم کمتر شده و بنابه گفته معصومه شفیعی به ۵۱ کیلو رسیده است. اما شگفتا و دریغا که بسیاری از ستایشگران مقاومت و مبارزه گنجی، خود حاضر نیستند اندک هزینه ای درمبارزه علیه استبداد بپردازند و تا چنین است استبداد فرصت خواهد داشت امثال گنجی را تباه کند. و فرومایگی در جامعه ما آزادگی را در بند خواهد داشت.
وقتی آدم تقلا و تلاش های معصومه شفیعی همسر گنجی را می بیند که با چشم گریان، یکه و تنها برای آزادی او به هر دری می زند، اما با بی اعتنائی مقامات و سکوت مرگبار جامعه روبه رو می شود، بی اختیار از خود می پرسد که به راستی ما چگونه مردمی هستیم؟ چگونه می توان زجر کش شدن گنجی را در زندان شاهد بود و سکوت کرد؟ روشنفکران و نویسندگان و کوشندگان سیاسی که در برابر بیمارستان میلاد گرد آمدند و از گنجی خواستند اعتصاب غذایش را بشکند و به او وعده کردند که وی را تنها نگذارند حالا کجا هستند؟
آیا به جای دفاع از پهلوان زنده خود را برای سوگواری در مرگ او آماده می کنند؟ معصومه شفیعی گفته است هرکس امروز در برابر فجایعی که علیه گنجی در زندان اوین در جریان است سکوت کند از انسانیت دوری گزیده است. این حرف درستی است. که می شود به آن این حکم را هم اضافه کرد که تا وقتی چنین است، امثال خامنه ای و احمدی نژاد و سعید مرتضوی برما و بر جامعه ما مسلط خواهند بود.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?