وبلاگ خبری پن‌لاگ: دزدیهای 10 میلیارد دلاری در وزارت نفت رژیم اسلامی

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: دزدیهای 10 میلیارد دلاری در وزارت نفت رژیم اسلامی خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Wednesday, December 07, 2005
 

دزدیهای 10 میلیارد دلاری در وزارت نفت رژیم اسلامی

سایت حکومتی آفتاب در گزارشی با عنوان باند قیر، زیر لوای مافیای نفت، نوشت هر روز که می گذرد، ابعاد تازه ای از مسایل درونی وزارت نفت آشکار می شود. یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این رابطه به ارقام نجومی تخلفات اشاره کرده می گوید رئیس دیوان محاسبات به من گفت میزان تخلفات در قراردادهای نفتی به حدود 10 میلیارد دلار رسیده است. با کمال شرمندگی باید بگویم پای بسیاری از این قراردادها را کسانی امضا کرده اند که تابعیت دو گانه داشته اند یعنی هم ملیت ایرانی داشته اند و هم ملیت بیگانه!
از سوی دیگر گزارش های رسیده از وزارت نفت حاکی است که تخلفات،‌ تنها محدود به قراردادهای خارجی نبوده بلکه شامل فروش های داخلی نیز می باشد. به موجب گزارش دریافتی،‌ مقامات عالی وزارت نفت، با ظاهر سازی و اخذ مصوبه هیأت وزیران،‌ تمامی ظرفیت قیر کشور را به طور انحصاری به تیول نورچشمی ها دادند.
گفته می شود دو شرکت خصوصی «پاسارگاد» ‌و «جی» قیر کشور را بین خود به صورت انحصاری تقسیم کرده اند و هر کس که قیر می خواهد،‌ باید به این شرکت های انحصاری مراجعه کند! ضمنا تمامی صادرکنندگان ریشه دار قیر، از صحنه حذف شده اند.
ظاهرا واگذاری کل ظرفیت قیر کشور به این دو شرکت خصوصی، در زمانی از سوی وزیر وقت صورت گرفته شد که مسؤولان اقتصادی وقت از مبارزه با انحصار و حمایت از مردم در فعالیت های رقابتی، دم می زدند.
بنابر این گزارش، شرکت پاسارگاد که در جوار جواهرفروشی های خیابان میرداماد تهران واقع است، سالیانه میلیاردها تومان از بابت همین انحصار و دلالی گری سود خالص می برد.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?