وبلاگ خبری پن‌لاگ: انتخابات پارلمانی عراق در آرامش برگزار می شود؛ حضور چشمگیر زنان

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: انتخابات پارلمانی عراق در آرامش برگزار می شود؛ حضور چشمگیر زنان خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Thursday, December 15, 2005
 

انتخابات پارلمانی عراق در آرامش برگزار می شود؛ حضور چشمگیر زنان


به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، انتخابات پارلمانی عراق که از صبح امروز در 18 استان این کشور آغاز شد در آرامش برگزار می شود و حضور رای دهندگان بویژه زنان در مراکز اخذ رای چشمگیر است. نماینده سازمان ملل در عراق و مقامات عراقی از حضور گسترده مردم در انتخابات امروز ابراز خرسندی کرده اند.
براساس آخرين آمار کميسيون انتخابات عراق که روز چهارشنبه منتشر شد، هفت هزار و 655 نفر نامزد شرکت در انتخابات پارلمانی هستند که از 307 تشکل سياسی، 22 ائتلاف و يا به صورت مستقل نامزد نمايندگی پارلمان شده ‌اند که از این تعداد، 275 نماینده به پارلمان دائم عراق راه خواهند یافت.
يکی از مهمترين تفاوتهای انتخابات امروز با انتخابات گذشته، حضور گسترده نیروها و احزاب سنی در انتخابات است. گروههای با نفوذ سنی، انتخابات گذشته را تحريم کرده بودند بهمین دلیل انتظار میرود ميزان مشارکت مردمی در اين دوره حتی بيشتر از انتخابات 30 ژانويه باشد و به بیش از 70 درصد برسد. حدود 15 میلیون و 500 هزار عراقی واجد شرایط رای دادن هستند.
به گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه، در شهر فلوجه یکی از مناطق سنی نشین عراق امروز مردم برای نخستین بار به پای صندوق های رای رفتند. یکی از رای دهندگان گفت که امیدوار است دولت آینده یک دولت ملی باشد که سنی ها نیز در آن حضور داشته باشند.
پرزیدنت جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق لحظاتی پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت مهم این است که عراقیها از طریق انتخابات به رقابت بپردازند و نه از راه ترور و خشونت و بمب گذاری
.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?