وبلاگ خبری پن‌لاگ: کارگران زندانی را آزاد کنید!

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: کارگران زندانی را آزاد کنید! خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Tuesday, January 31, 2006
 

کارگران زندانی را آزاد کنید!

در پی اعلام اعتصاب کارگران شرکت واحد در روز شنبه ۸ بهمن ۱۳۸٤، رژیم جمهوری اسلامی که سخت به هراس افتاده بود، با بسیج نیروی‌های سرکوبگر خود، از بعد از ظهر روز جمعه ۷ بهمن، زمانی که رانندگان شیفت شب قصد داشتند بعد از اتمام کار اعتصاب را آغاز کنند، ترمینال‌های ده‌گانه شرکت واحد اتوبوس‌رانی و اتوبوس برقی تهران را اشغال کرده و به دستگیری و ضرب و شتم رانندگان پرداختند.
دستگیری و ضرب و شتم رانندگان و احضار و بازداشت اعضاء و فعالین سندیکای شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه تا روز دوشنبه ۱۰ بهمن هم چنان ادامه یافت و بر اساس آمار سندیکای شرکت واحد، حدود هفتصد تن دستگیر شدند، که ۵۰۰ تن از آنان در زندان اوین محبوس هستند. دستگیری‌ها متوقف نشده و احضار اعضاء و فعالین سندیکا و بازداشت آنها هنوز ادامه دارد.
رژیم جمهوری اسلامی در ادامه سرکوبهای اجتماعی، این بار کارگران شرکت واحد را مورد تهاجم خود قرار داد و حق‌خواهی این طیف زحمت‌کش را با زندانی کردن آنها سرکوب کرد.
کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید) ضمن اعلام همبستگی با کارگران شرکت واحد، که اقدامات اعتراضی آنها را در یک رابطه تنگاتنگ لحظه به لحظه دنبال کرده و ناظر بر وقایع و اتفاقات چند روز اخیر بود، به این غیورمردان و زنان کارگر درود می‌فرستند.
کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید) در انتقال صدای حق‌طلبانه کارگران شرکت واحد به افکار عمومی ایرانیان و جهانیان لحظه‌ای درنگ نگرده و هم‌چنان مصمم، ضمن حمایت از آنها، تمام تلاش خود را برای آزادی کارگران زندانی به کار خواهد برد.
کارگران زندانی باید هرچه سریع‌تر بی قید و شرط آزاد شوند.
کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)۱۰ بهمن ۱۳۸٤ برابر با ۳۰ ژانویه ۲۰۰۶
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?