وبلاگ خبری پن‌لاگ: قاچاق بنزين به خارج از کشور توسط شرکتهای دولتی

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: قاچاق بنزين به خارج از کشور توسط شرکتهای دولتی خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Thursday, July 06, 2006
 

قاچاق بنزين به خارج از کشور توسط شرکتهای دولتی

بازتاب : در حالي كه اين روزها، مسئولان و تحليلگران اقتصادي، سرگرم انجام مباحثي درباره شيوه سهميه‌بندي بنزين هستند، گزارش‌ها از قاچاق بي‌سروصداي مقادير زيادي بنزين، نفت هواپيما و نفت سفيد توسط برخي مراكز و شركت‌ها حكايت دارد.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در حالي كه بنا بر قانون، محصولات بنزين، نفت سفيد، گازوئيل و بنزين هواپيما كه يارانه دولت به آنها تعلق مي‌گيرد، صرفا بايد توسط وزارت نفت صادر شده و پول آن به خزانه دولت واريز شود، شنيده‌ها حاكي از آن است كه در مواردي، برخي شركت‌هاي ديگر، اقدام به صدور سوخت مي‌كنند.
مشخص نيست مجوز صدور نفت چگونه به اين شركت‌ها داده شده، اما تنها در يك فقره از اين اقدامات، بيش از 1000 تن بنزين هواپيما توسط شركت نيمه‌دولتي «ن» از يكي از مرزهاي شمال غرب كشور صادر شده است.
گفته مي‌شود، به رغم آن‌كه قيمت جهاني بنزين هواپيما، حدود 750 دلار در هر تن است، اين بنزين‌ها با هدف سودآوري با قيمت هر تن 250 دلار صادر شده و علاوه بر ضرر هنگفت ناشي از اين اختلاف قيمت، به نظر مي‌رسد درآمد ناشي از اين صادرات متفرقه به خزانه دولت واريز نمي‌شود.
پيش از اين هم برخي شركت‌ها نظير «پ.ت» و «ا.ت»، اقدامات گسترده‌اي را براي صادرات غيرقانوني گازوييل انجام داده بودند.
اين در حالي است كه در سال‌هاي اخير، مكاتبات گسترده‌اي از سوي وزارت بازرگاني با مقامات وقت شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي و گمرك صورت گرفته و در آنها بر انجام عمليات فروش انحصاري نفت كشور توسط شركت نفت، تأكيد و تقاضاي پايان يافتن اعطاي مجوز به سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي، از جمله استانداري‌ها به منظور استفاده از سود حاصل از عمليات مذكور، شده بود.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?