وبلاگ خبری پن‌لاگ: ابراز خشم مسلمانان از سخنان پاپ ادامه دارد

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: ابراز خشم مسلمانان از سخنان پاپ ادامه دارد خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Saturday, September 16, 2006
 

ابراز خشم مسلمانان از سخنان پاپ ادامه دارد

بی بی سی : با وجود بيانيه دربار واتيکان در توضيح اظهارات پاپ درباره اسلام، اعتراض مسلمانان از جمله در ايران به سخنان رهبر کاتوليک های جهان ادامه داشته است.
آيت الله احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در خطبه های نماز جمعه از آنچه که اهانت پاپ به اسلام خواند ابراز تاسف کرد.
روز جمعه، 15 سپتامبر، پارلمان پاکستان نيز پيشنهاد يکی از نمايندگان را در انتقاد از آنچه که اظهارات "توهين آميز" پاپ بنديکت شانزدهم خوانده شده تصويب کرد و از وی خواست تا به خاطر ايجاد همدلی بين مذاهب، سخنان اخير خود در باره اسلام را پس بگيرد.
روز پنجشنبه پاپ که در دانشگاهی در آلمان پيرامون تفاوت فلسفی و تاريخی بين اسلام و مسيحيت و رابطه ايمان و خشونت سخنرانی می کرد، سخنان يکی از امپراتوران بيزانس (روم شرقی) را در باره اسلام و مسلمانان تکرار کرد.
با وجود تاکيد پاپ بر اينکه تنها نقل کننده اين سخنان است، و بيانيه واتيکان در اين مورد که رهبر کليسای کاتوليک قصد اهانت به اسلام را نداشته و برای مسلمانان احترام قايل است، اين اظهارات باعث ناخرسندی مسلمانان و اعتراضاتی در اين مورد شد.
در مصوبه پارلمان پاکستان آمده است که "اظهارات پاپ در باره فلسفه جهاد و پيامبر اسلام باعث جريحه دار شدن احساسات مسلمانان در سرتاسر جهان شد و خطر بروز خصومت بين مذاهب را در پی دارد."در هند، که دارای يک اقليت بزرگ مسلمان است، حميد انصاری، رييس کميسيون اقليت ها، با اشاره به فرمان پاپ در قرن دوازدهم برای خارج کردن بيت المقدس است از دست مسلمانان که آغازگر جنگ های صليبی شد، گفته است که "زبانی که پاپ (بنديکت شانزدهم) به کار می برد يادآور سلف وی در قرن دوازدهم است."
وی افزود که "اين اظهارات برای من تعجب آور است زيرا واتيکان روابط جامعی با جهان اسلام دارد."
دولت هند از بيم بروز واکنشی خشونت آميز در کشمير تحت اداره اين کشور، که اکثريت جمعيت آن را مسلمانان تشکيل می دهند، دو تن از رهبران جدايی طلب کشميری را تحت بازداشت خانگی قرار داد.
احمد خاتمی: پاپ به اسلام اهانت کرده
در تهران نيز آيت الله احمد خاتمی، امام جمعه موقت، در خطبه های نماز جمعه از آنچه که اهانت پاپ به اسلام خواند ابراز تاسف کرد.
امام جمعه موقت تهران گفت پاپ به اسلام اهانت کرده است و افزود که وی گفته است "جهاد در اسلام عين خشونت است و ادعا می کند در اسلام بر خلاف مسيحيت، تعقل جايی ندارد."
آيت الله خاتمی گفت که "مطمئنا مسلمانان جهان نسبت به اينگونه سخنان سخيف عکس العمل مناسبی نشان داده و خواهند داد و آنهايی را که اسلام عزيز را نفهميدند، دعوت می کنند اسلام را بشناسند."
امام جمعه موقت تهران گفت که "اينگونه اهانت ها و هتاکی ها روز به روز نور اسلام را گسترده تر خواهد کرد."
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?