وبلاگ خبری پن‌لاگ: اعدام؛ نادیده گرفتن حق حیات انسان ها

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: اعدام؛ نادیده گرفتن حق حیات انسان ها خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Tuesday, January 30, 2007
 

اعدام؛ نادیده گرفتن حق حیات انسان ها

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
Student committee of
human rights reporters

شماره20۹-200۷
تاریخ۸/1۱/1385

محمد چعب پور، عبدالامير فرج الله چعب، خلف خذيری و عليرضا عساکره چهار متهم به بمب گذاری درشهر اهواز روزچهارشنبه اعدام شدند. این چهار نفر و سه تن دیگر که در ماه گذشته اعدام شدند، به اتهام اقدام علیه امنیت دستگیرومحکوم شده بودند.این در حالی است که در رابطه با این پرونده، چندین نفر دیگر نیز زیر حکم اعدام به سر میبرند.
اجرای حکم اعدام این افراد در شرایطی صورت گرفت که با توجه به واقع شدن درماه محرم( ماه حرام)،اعدام و کشتارممنوع است، اما دادگاه با این استناد، که این افراد محاربه هستند و قانون فوق در مورد آنان صادق نیست، حکم اعدام آنها را به اجرا درآورد.
سال‌هاست که مجازات اعدام بدون درنظر گرفتن جوانب مخرب و ضدانسانی آن در جمهوری اسلامی اعمال می‌گردد و به رغم پافشاری نهادها و جوامع حامی حقوق بشر اقدامی در جهت توقف این مجازات صورت نگرفته است.
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر ضمن ابراز نگرانی از روند غیرمنصفانه محاکمه افراد یاد شده نگرانی فزاینده خود را نسبت به افزایش تعداد احکام اعدام صادره و به اجرا گذاشته شده اعلام داشته و بار دیگر بر این نکته صحه می‌گذارد که اعدام، بروندادی جز ترویج خشونت نداشته و نخواهد داشت.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?