وبلاگ خبری پن‌لاگ: دفاع از زنان دفاع از حق ؛ کمپینی جهانی برای حمایت از زنان مدافع حقوق بشر

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: دفاع از زنان دفاع از حق ؛ کمپینی جهانی برای حمایت از زنان مدافع حقوق بشر خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Tuesday, February 13, 2007
 

دفاع از زنان دفاع از حق ؛ کمپینی جهانی برای حمایت از زنان مدافع حقوق بشر

کمپین بین المللی مدافعان زن حقوق بشر با نام دفاع از زنان دفاع از حق است ( Defending women- (Defending – Rights شروعی است جهانی برای درک و حفاظت از زنانی که برای ترویج حقوق بشر همگانی فعالیت می کنند. این کمپین تلاش دارد تا نشان دهد که زنانی که برای حقوق بشر و به ویژه حقوق زنان تلاش می کنند ، با خشونت های ویژه ای در راستای کارشان و تنها به دلیل جنس و جنسیتشان روبرو هستند.
در بخشی از بیانیه این کمپین آمده است : دفاع از حقوق زنان به عنوان بخشی از حقوق بشر سالهاست که به جبهه ای برای مدافعان حقوق زنان بدل شده است. فعالیت برای حقوق بشر زنان نشان داده است که خشونت بر علیه زنان مدافع حقوق بشر و تجاوز به حقوق آنها ، که توسط دولتها و یا توسط کسانی که تحت نظارت دولت به فعالیت مشغولند اعمال می شود، پهنه بحرانی را به وجود آورده که در آن زنان مدافع حقوق بشر ، با تمام سختی مشغول به کارند.
در عین حال علاوه بر آن که این کمپین بر روی فعالان حقوق بشر مدافع حقوق زنان متمرکز می باشد ، سعی دارد تا توجهات را به زنان هم جنس خواه ، مردان هم جنس خواه ، افراد دو جنسی و سایر افراد مدافع حقوق زنان که تنها به دلیل جنس و هویت جنسیتی بر آنها خشونت روا می رود ، جلب نماید .
این کمپین هم چنین 4 خواسته عمده را مطرح می کند که عبارتند از:
• به رسمیت شناختن زنان مدافع حقوق بشر• مقاومت در برابر خشونت دولتی { اعمال شده بر زنان مدافع حقوق بشر }• پاسخگویی مسئولان غیر دولتی { در برابر اعمال خشونت به زنان مدافع حقوق بشر }• تحقق تمامی انواع حقوق بشر برای همگان
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کمپین می توانید به سایت خبری آن به آدرس ( http://www.defendingwomen-defendingrights.org/) مراجعه نمایید.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?