وبلاگ خبری پن‌لاگ: حکم اعدام یک روزنامه نگار و فعال مدنی در زاهدان تایید شد

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: حکم اعدام یک روزنامه نگار و فعال مدنی در زاهدان تایید شد خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Tuesday, February 19, 2008
 

حکم اعدام یک روزنامه نگار و فعال مدنی در زاهدان تایید شد


قوه قضائیه جمهوری اسلامی امروز خبر صدور حکم اعدام برای یعقوب مهرنهاد، روزنامه نگار و فعال مدنی در زاهدان را تائید کرد.
سحنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی با تائید حکم اعدام برای این روزنامه نگار و فعال مدنی ادعا کرد "این حکم بدلیل ارتباط او با گروه جندالله صادر شده است."
یعقوب مهرنهاد در دادگاهی غیرعلنی و بدون وکيل مدافع محاکمه شده است.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، یعقوب مهرنهاد یک روزنامه نگار و فعال مدنی است و دبیر انجمنی با نام “جوانان صدای عدالت” و سرپرست روزنامه “مردم سالاری” در استان سیستان و بلوچستان بوده است.
انجمن صدای عدالت، نهادی مدنی، مستقل و مردمی بود که با اخذ اعتبارنامه از سازمان ملی جوانان از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را آغاز کرد. این انجمن که از دانشجویان و جوانان سیستان و بلوچستان تشکیل گردیده است، در جهت ارتقا سطح آموزشی و فرهنگی مردم استان و کمک به مردم محروم و فقیر تلاش می کرد.
یعقوب مهرنهاد بیش از ۵ ماه در بازداشتگاههای وزارت اطلاعات به سر برده و پس از آن به مدت ۲ ماه بدون هیچ حکمی در زندان مرکزی زاهدان زندانی شد. در چهارم دی ماه دادگاه وی تشکیل شده و پس از محاکمه به جای صدور حکم و علی رغم گفته قاضی پرونده مبنی بر صدور حکم طی ۱۰ روز، مجددا وی را در تاریخ ۱۵/۱۰/۸۶ برای اخذ اعترافات اجباری و ایجاد سناریوی ساختگی، به بازداشتگاه اطلاعات انتقال داده اند.
در آخرین ملاقات یعقوب میرنهاد با یکی از اقوامش در ۲ ماه پیش، آثار شکنجه بر سر، صورت و بدن وی آشکار بوده و او به شدت دچار کاهش وزن شده بود.
اعضای خانواده یعقوب مهرنهاد معتقدند که حکم حقیقی دادگاه، حکم اعدام نبوده و احتمالا در اثر شکنجه و ضرب و شتم یعقوب، مشکلی برای وی پیش آمده و برای سرپوش گذاشتن بر این ماجرا این حکم صادر شده است تا با یک صحنه نمایشی اعدام در محوطه زندان از افشای شکنجه های وارده بر یعقوب جلوگیری شود.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?