وبلاگ خبری پن‌لاگ: نتایج تحقیق مركز مطالعاتي بركمان آمریکا از وبلاگهای ایرانی

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: نتایج تحقیق مركز مطالعاتي بركمان آمریکا از وبلاگهای ایرانی خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Tuesday, April 08, 2008
 

نتایج تحقیق مركز مطالعاتي بركمان آمریکا از وبلاگهای ایرانی

محققان در اين مطالعات از نرم‌افزارهاي كامپيوتري براي تجزيه و تحليل موضوعي بيش از 6 هزار وبلاگ و نتايج تحقيقاتي موازي از وبلاگ‌هاي تعطيل شده در 60 كشور جهان از جمله ايران استفاده كرده‌اند.

به گزارش جهان يك روزنامه آمريكايي با انعكاس مطالعه يكي از مراكز مطالعاتي آمريكا درباره فضاي وبلا‌گ‌نويسي ايران، به گستردگي دامنه اين وبلاگ‌ها پرداخت.

روزنامه نيويورك‌تايمز در اين گزارش در شماره امروز خود با اشاره به تحقيقاتي كه از سوي مركز مطالعاتي بركمان در امور اينترنت و جامعه در دانشكده حقوق دانشگاه هاروارد آمريكا صورت گرفت، نوشت: «نگاهي به وبلاگ‌هاي ايراني، انتقادهاي تند و غيرمنتظره از عملكرد دولت جمهوري اسلامي ايران قابل مشاهده است. از اصلاح‌طلباني كه دولت را به باد ناسزا مي‌گيرند گرفته تا اصولگراياني كه از آن حمايت مي‌كنند در اين وبلاگ‌ها حضور دارند.»

اين روزنامه افزود: در يگي از وبلاگ‌ها با اشاره به تورم شديد در كشور كه به اقشار متوسط جامعه فشار وارد مي‌كند، آمده است كه اين تورم باعث روی آوردن فساد در برخی خانواده ها می شود.

در اين گزارش به وبلاگ‌هاي حامي دولت اشاره شده و آمده است: «كساني كه خود را هوادار محمود احمدي‌نژاد،‌ رئيس جمهوري ايران معرفي مي‌كنند نيز از فساد دولتي و بازداشت‌هاي خودسرانه در كشور به شدت انتقاد مي‌كنند.»

نيويورك تايمز نوشت
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?