وبلاگ خبری پن‌لاگ: مجتبي سميع نژاد را آزاد کنيد!

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: مجتبي سميع نژاد را آزاد کنيد! خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Wednesday, June 08, 2005
 

مجتبي سميع نژاد را آزاد کنيد!

مجتبي سميع نژاد وبلاگ نويس ٢٥ ساله که از روز شنبه ٢٤ بهمن ماه ۱٣٨٣ در بازداشت بسر می برد، توسط شعبه ۱٣ دادگاه انقلاب اسلامي به اتهام "توهين به مقام رهبری" به دوسال زندان محکوم شده است. اين وبلاگ نويس در ٣۱ خرداد ماه دوباره بايد در برابر دادگاه حاضر و برای "اهانت به مقدسات" محاکمه شود. اين اتهام مي تواند صدور حکم مرگ را برای اين جوان در پي داشته باشد. گزارشگران بدون مرز در اين باره نگران عميق خود را اعلام و بار ديگر خواهان همبستگي همگاني با اين وبلاگ نويس زنداني است.
گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام مي کند "هر پيام همبستگي نور اميدی ست بر سلول مجتبي و اهرم فشاری است بر مقامات حکومتي. به ويژه در شرايط امروز و کارزار انتخابات رياست جمهموری در ايران نبايد اجازه داد که نام مجتبي سميع نژاد فراموش شود."
محمد سيف زاده وکيل مجتبي سميع نژاد در ۱٦ خردا ماه با تائيد خبر محکوميت وی اعلام کرده است که " شعبه ۱٣ دادگاه انقلاب وقتی که تشکیل شده بود، بازجوهایی که تخلفهایی روی سمیع نژاد کرده بودند در دادگاه حاضر می شوند و پهلوی او می نشینند و بدین وسیله امکان یک دادرسی عادلانه و دفاع منصفانه را از او سلب می کنند. بعد از چند روز هم آن رای را صادر می کنند"
مجتبي سميع نژاد روز ٣۱ خرداد مجددا بايد برای پرونده ی ديگر خود به اتهام" توهین به حضرت رسول و یا سایر ائمه اطهار" در برابر دادگاه قرار گيرد. اين اتهام سنگيني است که بنا بر ماده ٥۱٣ قانون مجازات اسلامی مي تواند " سب النبی " قلمداد شده و صدور حکم مرگ را در پي داشته باشد.
کارزار برای آزادی مجتبي سميع نژاد از سوی گروه های مختلف وبلاگ نويس آغاز شده است. وبلاگ تلاش برای آزادی مجتبی سمیعی‌نژاد، وب‌لاگ‌نویس زندانی " به دو زبان فارسي و انگليسي و بيش از صد وبلاگ فارسي بخشي از صفحه ی وبلاگ خود را به دفاع از همکار زنداني خود اختصاص داده اند. از سوی ديگر کانون وب‌لاگ‌نويسان ايران-پن‌لاگ با انتشار اطلاعيه ای محکوميت دوسال زندان را برای مجتبي محکوم و خواهان ادامه کارزار برای آزادی وی شده است.
مجتبي سميعي نژاد در١١ آبان ماه سال جاری به جرم انتشار خبر دستگيری سه وبلاگ نويس بر روی وبلاگش (HTTP://MAN-NAMANAM.BLOGSPOT.COM) بازداشت شده بود. در مدت دستگيری، وبلاگ اش توسط يک وبلاگ متعلق به گروه افراطي اسلامي حزب الله (HTTP://IRONGROUP.BLOGSPOT.COM/) هک شد. مجتبي سميعي نژاد به محض آزاد شدن وبلاگ جديدی (HTTP://8MDR8.BLOGSPOT.COM) را درست کرد. شنبه ٢٤ بهمن ماه مجتبي سميعي‌‏نژاد پس از احضار غيرقانوني توسط دادسراي ناحيه ٢١و افزايش قرار وثيقه اش از ٥٠ به ١٠٠ ميليون تومان چون قادر به پرداخت اين مبلغ نبود مجددا بازداشت شد.
در ايران دو وبلاگ نويس و وب نگار محمدرضا نسب عبدالهي و مجتبي لطفي همچنان در زندان بسر مي برند.
گزارشگران بدون مرز يادآور می شود که :
با ۱٢ روزنامه نگار و وبلاگ نويس زندانی، ايران بزرگ ترين زندان روزنامه نگاران در خاورميانه است
علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ايران ازجمله سي و شش رهبر و مقام دولتی در جهان است، که از سوی گزارشگران بدون مرز بعنوان دشمنان آزادی مطبوعات برگزيده شده است
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?