وبلاگ خبری پن‌لاگ: متن نامه نوام چامسکی د به امنستی انترنشنال ر خصوص قتل باصطلاح قانونی اسماعیل محمدی !

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: متن نامه نوام چامسکی د به امنستی انترنشنال ر خصوص قتل باصطلاح قانونی اسماعیل محمدی ! خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Thursday, September 08, 2005
 

متن نامه نوام چامسکی د به امنستی انترنشنال ر خصوص قتل باصطلاح قانونی اسماعیل محمدی !

بر اساس اخبار بسیار نگران کننده ای که از سوی امنستی اینترنشنال (عفو بین الملل) و دیگر نهادهای معتبر به گوش می رسد، احتمال می رود که اسماعیل محمدی اعدام شود. این حکم پس از زندانی ای طولانی ای در شرایط نامساعد و پس از دادگاهی است که بر اساس "اعترافات" به نتیجه رسیده است --- این امر خود، همیشه، یکی از آن نشانه های سووال برانگیز و مشکوک است.
من خود شخصا تجربیاتی در رابطه با اقلیت ملی کرد در ترکیه داشته ام که به نظر می آید که مشابه این مورد می باشد. در موردی هم به عنوان متهم مشترکا با فردی که مدافع حقوق کردها بود، دادگاهی شدم.
تجربه ی شخصی به کنار، پیشینه ی دست درازی به حقوق اولیه و اساسی ی کردها در منطقه، که معمولا همراه با سرکوب شدید می باشد، بسیار زشت است.
من از کم و کیف این مورد مشخص به طور کامل آگاه نیستم، اما خواهان آن هستم که از خواسته ی امنستی اینترنشنال و دیگران که درخواست لغو فوری حکم اعدام، در صورت صحت چنین امری را دارند، حمایت کنم. و، همچنین حقوق بشری و مدنی متهم و افراد دیگری که در چنین موقعیتی می باشند، کاملا رعایت شود.
نووام چامسکی.
------------------------------------------------------------------------------------
پن لاگ نیوز:نامه نوام چامسکی در حالی منتشر میشود که متاسفانه حکم قتل باصطلاح قانونی اسمائیل محمدی از سوی نظام قرون وسطائی حاکم بر ایران اجرا گردیده است.بهرحال پن لاگ ابراز امیدواری مینماید تا مراجع مدافع حقوق بشر و شخصیتهای بین المللی برای دفاع و جلوگیری از اقدامات مشابه با سرعت بیشتری وارد عمل شوند.
  منبع خبر


نظر شما:
E-daam ya be ghaole shoma ghatl, vaghti ghaanooni mahsoob mishavad ke tebghe ghaanoon mottaham dar yek dadgaahe alani ba hozoore vakil va hey-ate monsefe mohaakeme shavad. Dar haalike Esmaeele Mohammadi motlaghan dar chonin sharaayeti mohaakeme va be soorate ghaanooni mahkoom nashod.
Bardaashtetaan mota-asefaane kaamelan eshtebaah ast va in e-daame hatta tebghe ghavaanine Jomhoori eslaami ham naboode, banaabar in GHAANOONI nist!
Kak Hiwa
 
This comment has been removed by a blog administrator.
 
کاک هیوا جان ممنون از دقت شما.و اما .....اگر به تیتر خبر نظر کنید ملاحظه خواهید کرد که عین همان کلمات با پیشوند باصطلاح درج شده و این نظر نویسنده را بطور بارز عیان میسازد.از دیگر سو برای من قتل قانونی و یا مجازات اعدام هر دو مجازاتهائی وحشیانه و غیرانسانی تلقی میشوند.و هردو اقدام بعقیده من اعمالی مطرودو مذموم و منسوخ میباشند.(مانند ترور دولتی و غیردولتی).قصور و گناه هر فرد هر چه میخواهد باشد. تا چه رسد به اینکه شخصی را بخاطر عقیده اش از زندگی محروم سازند!بهر حال امیدوارم با توضیحات داده شده متوجه منظورم شده باشید.
 
Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?