وبلاگ خبری پن‌لاگ: پديده مهاجرت مقامات و آقازاده‌ها، يادآور فرار براندازان

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: پديده مهاجرت مقامات و آقازاده‌ها، يادآور فرار براندازان خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Thursday, September 08, 2005
 

پديده مهاجرت مقامات و آقازاده‌ها، يادآور فرار براندازان

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: مهاجرت تعداد قابل توجهي از مقامات سابق جمهوري اسلامي و خانواده‌هاي مقامات و مديران فعلي كشور به امارات، اروپا و آمريكا، يادآور سيل مهاجرت وابستگان رژيم سابق و براندازان در ابتداي انقلاب است.
بنا بر اين گزارش، هم‌اكنون تعداد قابل توجهي از مقامات سابق كشور در اروپا و آمريكا اقامت گزيده‌اند كه مي‌توان براي نمونه به عطاءالله مهاجراني، محمدحسن ملك‌مدني، محسن سازگارا، محمدتقي بانكي، سيروس ناصري، حسن حاجعلي‌فرد، اشاره كرد كه در كنار خانواده‌ها و فرزندان بسياري از مسئولان و مديران فعلي در خارج از كشور به ويژه لندن، مقيم شده‌اند.
در اين ميان، سهم دو وزارتخانه «نفت» و «خارجه» در اقامت دايم مديران و خانواده‌‌هاي آنان در خارج از كشور، بيش از ديگر دستگاه‌ها بوده است.
اين در حالي است كه بنا بر قوانين جمهوري اسلامي، گرفتن اقامت دايم و امتياز شهروندي يك كشور خارجي، ممنوعيتي براي مسئولان ايران، جز در مسئوليت‌هاي خاص ندارد.
با اين حال، برخي از منابع اپوزيسيون جمهوري اسلامي در اروپا نيز از انتقال مسئولان سابق جمهوري اسلامي و خانواده‌هاي آنان به اروپا و آمريكا اظهار نگراني كرده‌اند.
گروه‌هاي جمهوري‌خواه و سلطنت‌طلب اپوزيسيون، با استناد به وابستگي اين گروه از مهاجران به جمهوري اسلامي و جمع‌آوري ثروت توسط آنان در مدت مسئوليت، افراد نام‌برده را طيفي غيرقابل‌اعتماد توصيف كرده كه با گرفتن ژست اپوزيسيون جمهوري اسلامي، قصد استفاده از رانت سياسي اپوزيسيون و ايجاد تفرقه، تخريب و بدنامي فعاليت‌هاي گروه‌هاي سياسي خارج كشور را دارند.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?