وبلاگ خبری پن‌لاگ: اسماعيل محمدی اعدام شد، سه کـرد ديگر در انتظار اعدامند!

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: اسماعيل محمدی اعدام شد، سه کـرد ديگر در انتظار اعدامند! خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Saturday, September 17, 2005
 

اسماعيل محمدی اعدام شد، سه کـرد ديگر در انتظار اعدامند!

نامه گروه کار سياسي شوراي هماهنگي جمهوري خواهان دمکرات و لاييک ايران به:
سازمان عفو بين الملل، کميسيون حقوق بشر پارلمان اروپا، کميسيون حقوق بشر پارلمان المان، ليگ بين المللي حقوق بشر، خانه دمکراسي و حقوق بشر، جامعه ناظر حقوق بشر.
در آغاز ماه مي سال ۲۰۰۵ ميلادي، ما در طي نامه اي به شما، با اشاره به احکام اعدام صادر شده براي آقايان اسماعيل محمدي و حجت زماني ،خطر اعدام آنها را يادآور شده و خواهان اعمال فشار شما به دولت و حکومت جمهوري اسلامي ايران براي جلوگيري از اين اعدامها و درخواست آزادي اين دو زنداني سياسي، شديم.
متاسفانه هشدار ما در مورد آقاي اسماعيل محمدي به واقعيت پيوست. و اين بار با ترسيم شرايط جديد و خطري که جان زندانيان ديگر را تهديد ميکند، خواهان اعمال فشار جدي شما به جمهوري اسلامي ايران براي متوقف کردن روند سرکوب و متوفف کردن اعدامها مي باشيم.
در هفدهمين سالگرد قتل عام هزاران زندانيان سياسي در ايران در تابستان و پاييز ۶۷، آقاي اسماعيل محمدي و يک زنداني کرد ديگر اقاي محمد پنجويني به تاريخ اول سپتامبر ۲۰۰۵ اعدام شدند. سه روز بعد، دو دختر خردسال آقاي محمدي که به ملاقات پدر آمده بودند، خبر اعدام پدر و وسائل او را از ماموران دريافت ميکنند.
اين در حاليست که صدها تن از مردم کردستان در پي اوج گيري اعتراض آنها به سرکوب و ترور اعمال شده توسط نيروهاي امنيتي حکومت و در دفاع از حقوق دمکراتيک، ملي، قومي و انساني خود دستگير شده و در زندانهاي کردستان ايران درزير شکنجه به سر ميبرند. روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر کرد در سنندج نظير خانم دکتر رويا طلوعي، اجلال اقوامي، سعيد ساعدي ومادح احمدي دستگير شده و در وضعيت نامعلومي به سر ميبرند. و حزب دمکرات کردستان ايران، خبر از در آستانه اعدام قرار گرفتن سه زنداني ديگر به نامهاي ابوبکر ميرزا قادري، عثمان ميرزا قادرى و قادر احمدى ميدهد، که جرم آنها هواداري از اين حزب اعلام شده است اين آقايان احکام اعدام خود را در سال گذشته دربافت کرده و احتمال ميرود که تا پايان ماه سپتامبر اعدام شوند... متن کامل
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?