وبلاگ خبری پن‌لاگ: سکوت مجلس در مقابل برده‌داری جنسی

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: سکوت مجلس در مقابل برده‌داری جنسی خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Friday, September 30, 2005
 

سکوت مجلس در مقابل برده‌داری جنسی

روزنامه اعتماد* اخیرا خبری درج کرد مبنی بر اینکه برادران یک دختر 20 ساله او را در یک محاکمه خانوادگی به مرگ محکوم کرده و با شیوه‌ای وحشیانه این دختر جوان را که «نرگس» نام داشت، به قتل رساندند. جرم این دختر این بوده که تن به بردگی جنسی نداده است!
ماجرا به نقل از اعتماد ظاهرا از این قرار است که «بر تن‌ يك‌ دختر 19 ساله‌ پيراهن‌ عروسي‌ پوشاندند و او را به‌ عقد مرد 60 ساله‌يي‌ در آوردند. نرگس‌ اين‌ عروس‌ نوجوان‌ كه‌ به‌ اجبار خانواده‌اش‌ روانه‌ خانه‌ داماد سالخورده‌ شده‌ بود، تن‌ به‌ اين‌ زناشويي‌ نداد و چند روز بعد، تنها راه‌ نجات‌ را در فرار از منزل‌ ديد. نرگس‌ سحرگاه‌ آن‌ روز از خانه‌شان‌ در يكي‌ از روستاهاي‌ شهرستان‌ شادگان‌ بيرون‌ آمد و با يك‌ اتوبوس‌ روانه‌ شهر شد.
يك‌ هفته‌ بعد برادرانش‌ كه‌ در جست‌وجويش‌ بودند او را در شادگان‌ يافتند و به‌ خانه‌ شوهرش‌ بازگرداندند. نرگس‌ كه‌ آرزوهايش‌ را با اين‌ وصلت‌ ناجور و اجباري‌، بر باد رفته‌ مي‌ديد، دو سه‌ بار ديگر پا به‌ فرار گذاشت‌ اما هر بار برادرانش‌ با جست‌وجو در شهرها، او را پيدا كردند و به‌ آزار و شكنجه‌اش‌ پرداختند.»«آخرين‌ فرار نرگس‌ طولاني‌تر از همه‌ فرارهايش‌ بود كه‌ مدت‌ 7 ماه‌ طول‌ كشيد و اين‌ بار خانواده‌اش‌ در يك‌ محاكمه‌ فاميلي‌ وي‌ را مستحق‌ مرگ‌ دانستند.»«خانواده‌ نرگس‌ در بازجويي‌ عنوان‌ كردند دخترشان‌ در حمام‌ دچار برق‌گرفتگي‌ شده‌ و جان‌ خود را از دست‌ داده‌ است‌.» اما ... يكي‌ از برادران‌ نرگس‌ بالاخره اعتراف کرد‌: «اول‌ دست‌ و پاي‌ نرگس‌ را با زنجير بستيم‌ و يك‌ رشته‌ كابل‌ برق‌ را به‌ زنجير وصل‌ كرديم‌ قلاب‌ ماهيگيري‌ را به‌ يك‌ سر كابل‌ بستيم‌ و آن‌ را به‌ روي‌ سيم‌ برق‌ انداختيم‌ كه‌ خواهرم‌ با جريان‌ برق‌ كشته‌ شد. بعد جسدش‌ را به‌ حمام‌ كشانديم‌ و سيم‌ برق‌ دستشويي‌ را به‌ لوله‌ آب‌ وصل‌ كرديم‌ تا وانمود كنيم‌ كه‌ نرگس‌ بر اثر برق‌گرفتگي‌ در حمام‌ مرده‌ است‌.»..........نمایندگان مجلس احتمالا گمان می برند که «بردگی جنسی» خاص کشورهای دیگر است و در کشور ما اتفاق نمی افتد!
غافل از اینکه بردگی جنسی در کشور ما – برخلاف اکثر کشورهای دیگر- با شیوه قانونی و ثبت رسمی صورت می‌پذیرد!
نمایندگان محترم مجلس البته به مسائل زنان توجه دارند و در پی یافتن طرح پوشش ملی هستند، اما احتمالا به نکته توجه نفرموده‌اند که زنانی که پوشش‌شان موجب نگرانی نمایندگان محترم مجلس شده، اقلیت کوچکی از قشر متوسط و مرفه شهری را تشکیل می‌دهند و اکثریت زنان جامعه ما هنوز بخاطر لقمه نانی هزار گونه خشونت را تحمل می‌کنند و بسیاری از آنان مجبورند برده جنسی مردهایی باشند که به آنها کاملا و تا حد مرگ بی‌علاقه هستند.
نمایندگان زن مجلس اگر چه برج عاج نشین نیستند و از میان مردم برخاسته‌اند، اما توان نمایندگی زنان را ندارند و درد زنی را که یا باید به بردگی جنسی تن دهد یا به مرگ، نمی فهمند و هرگز سخنی درباره این زنان به زبان نمی‌آورند.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?