وبلاگ خبری پن‌لاگ: قطعنامه کانادا علیه نقض حقوق بشر در ایران

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: قطعنامه کانادا علیه نقض حقوق بشر در ایران خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Sunday, October 09, 2005
 

قطعنامه کانادا علیه نقض حقوق بشر در ایران

خبرگزاری رویتر از اوتاوا گزارش داد دولت کانادا در نظر دارد قطعنامه ای علیه نقض حقوق بشر در ایران به سازمان ملل متحد ارایه دهد. این سومین قطعنامه کانادا طی سه سال اخیر است که در سازمان ملل مطرح شده و نقض حقوق انسانی در ایران را محکوم می کند.پیر پتيگرو ، وزیر امور خارجه کانادا در این باره اظهار داشت رژيم تهران در زمینه حقوق بشر به تعهدات بين المللی خود عمل نكرده و اين وضعيت بايد تغيير یابد و افزود بايد به اعمال فشار علیه رژیم تهران ادامه دهیم.
آقای پتیگرو گفت جامعه بين المللی باید به رژیم تهران فشار بیاورد تا این رژیم به نقض حقوق بشر در ایران اعتراف كند و تلاش نماید تا این روند را تغییر دهد.
وزیر امور خارجه کانادا در ادامه افزود هنوز در حال گفتگو با سایر كشورها در مورد لحن قطعنامه جدید هستیم و احتمالا تا اواخر ماه جاری میلادی به سازمان ملل ارایه خواهد شد.
كانادا در دو سال گذشته نیز قطعنامه هايی به سازمان ملل ارایه داده بود که در هر دو مورد به تصویب رسید. در قطعنامه های پیشین ، رژیم اسلامی به دلیل دستگیریهای خودسرانه و اعمال شكنجه علیه زندانیان ، نقض آزادی عقیده و بيان و تبعيض عليه زنان و اقلیتهای قومی و مذهبی و دهها مورد دیگر از نقض ابتدائی ترین حقوق انسانی محکوم شده بود.
خبرگزاری فرانسه نیز در همین رابطه به نقل از وزیر امور خارجه کانادا نوشت رژیم تهران به تعهدات بین المللی خود در زمینه حقوق بشر پایبند نبوده است و قطعنامه هایی را که طی سالهای گذشته در سازمان ملل متحد در این زمینه به تصویب رسیده ، رعایت نکرده است و افزود ما معتقدیم که این روند باید تغییر کند.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?