وبلاگ خبری پن‌لاگ: فیلترها زیر سر قوه قضائیه است!

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: فیلترها زیر سر قوه قضائیه است! خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Thursday, October 13, 2005
 

فیلترها زیر سر قوه قضائیه است!

اگرچه تلاش شهرام در زمینه گزارش سایتهای به اشتباه فیلتر شده به مخابرات قابل تقدیر است اما در حقیقت این مسئله ارتباطی چندانی به مخابرات ندارد و اکثر این سایتها مانند بلاگ رولینگ یا فلیکر به دستور دفتر اینترنت قوه قضائیه فیلتر شده است و اصولا شرکتهای پیمانکار فیلترینگ در این موارد بیشتر حرف قوه قضائیه را میخوانند و حتی اگر این سایتها در شبکه مخابرات باز شوند همچنان در سرویس دهندگان بزرگ مانند پارس آنلاین و داتک و سروش فیلتر هستند و شرکتهای سرویس دهنده نیز در این مورد چندان دخالتی ندارند و عملا همه چیز محدود به شرکتهای فیلترینگ و قوه قضائیه است.
مثلا در مورد فیلتر شدن سایت lookspire.com این به دستور مستقیم قوه قضائیه بوده است (و نه اشتباه نرم افزاری یا حساسیت به کلمه)و متاسفانه حال این مشکل نیاز به حضور و نوشتن درخواست کتبی و طی کردن مراحل بروکراسی هست که این خود ممکن است روزها طول بکشد؟ در حالی که این به دلیل اشتباه دفتر اینترنت قوه قضائیه بوده است .
به نظرم بسیار ایده آل هست که شهرام شریف و یا دیگر دوستان در این زمینه گزارشی تهیه کنند و مثلا با پیمان کاران فیلتر مانند شرکت امن افزار و همچنین دفتر اینترت قوه قضائیه (هرچند این آخری را بعید میدانم) مصاحبه کنند.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?