وبلاگ خبری پن‌لاگ: فیلتر شدگان تاریخ !!

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: فیلتر شدگان تاریخ !! خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Sunday, November 06, 2005
 

فیلتر شدگان تاریخ !!

قرن هاست که فیلتر شده ایم . هزاران سال است که پشت پرده ها مانده ایم و با پرده ها قیمت گذاری شده ایم . مادران ما ، مادرانِ مادرانِ ما هزاران سال است که سانسور شده اند به جرم گناهِ نا بخشودنی شان :" نافرمانی " و مجازات ابدی شان : رنج کشیدن ، صبوری کردن و سکوت . مزرعه ی مردان نامیدندشان و هر سال ، مردی ، در لحظه ی لذتی ، نهالی درون شان کاشت . و سنگینی دستی زمخت و تیزی تازیانه بر تن نازکشان . مبادا این بار از فرمان خدایان مذکر زمینی سرپیچی کنند .
پیکاسو ها و بتهون ها و ادیسون های مونث پشت فیلتر آشپزخانه های تاریک و دود زده با جنینی در رحم و کودکی در آغوش و ملاقه ای در دست جا ماندند و از صفحات مردانه ی کتب تاریخ سانسور شدند . آنان که خواستند فیلتر ها را دور زنند به جرم ساحره بودن و فاحشه بودن به کام آتش سپرده شدند .
زنان هزاران سال فیلتر شدند و امروز نوبت ما ، دخترانِ همان زنان است که دیده و شنیده نشویم.
البته جای شکر اش باقی ست که دیگر این روز ها ما را به هر بهانه ای کتک نمی زنند . از برکتِ کاندوم و قرص های جلوگیری از بارداری، دیگر با ما همچون ماشین جوجه کشی رفتار نمی کنند .
امروزه روز، خیلی چیز ها عوض شده . حرف از حقوق بشر است و انواع کنوانسیون های رفع تبعیض !
اما هنوز ، در خرابه های این سرزمین ، نسلی از آن زنان ستم کشیده باقی مانده اند که سالی یک کودک از شوهرانشان جایزه می گیرند و آنقدر به دنیا می آورند تا خود از دنیا بروند. هنوز در پشت درهای بسته و حریم خصوصی، زنانی زندگی می کنند با دنده ها و دندان های خرد شده و گونه های کبود . زنانی که به پزشک بیمارستان می گویند زمین خورده اند اما جای پنج انگشت مردانه روی صورتشان برق می زند.
ما ، زنانی که نمی خواستیم مزرعه باشیم و دستگاه جوجه کشی ، تریبیونی دست و پا کردیم تا صدای زنان پشت پرده مانده و فیلتر شده را به گوش های شنوا رسانیم .ما فقط نازک صدایی بودیم میان عربده های گوش خراش مردانه . آنان اما، حتی صدای نازکمان را تاب نیاوردند. همچون مادران مان، و مادرانِ مادرانمان فیلترمان کردند .اما کور خوانده اند اینبار . کتاب تاریخ زین پس با دستانی ظریف و زنانه نوشته خواهد شد .
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?