وبلاگ خبری پن‌لاگ: جزئیات تخلفات و فساد مالی در وزارت نفت، شريف نيوز

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: جزئیات تخلفات و فساد مالی در وزارت نفت، شريف نيوز خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Thursday, November 10, 2005
 

جزئیات تخلفات و فساد مالی در وزارت نفت، شريف نيوز

یك عضو كمیته تحقیق و تفحص اعلام كرد: اكثر مناقصه‌های ‌انجام شده در وزارت نفت به گونه ای است كه محدود بوده و احتمال خطا و فساد در آنها بسیار است.
این عضو كمیته تحقیق و تفحص مجلس از وزارت نفت به فارس، گفت: در بررسی كمیته تحقیق و تفحص مجلس از شركتهای پالایش و پخش فرآورده‌های ‌نفتی، نفت و گازپارس، پتروپارس و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مشخص شد كه احتمال خطا در مناقصه‌ها ‌بسیار زیاد بوده و دست كارفرما در این مناقصه‌ها ‌برای احتمال تخلف باز می‏باشد.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم مناقصه‌ها ‌به صورت عمومی برگزار شود، نیازمند یك پروسه طولانی شش ماهه است و شاید پروژه‌ها ‌مختل شوند.
این مقام آگاه با بیان اینكه باید راه سومی در این زمینه به كار ببریم، گفت: باید شركتها در درجه بندی مختلف، بعنوان مثال از شماره یك تا هشت تقسیم شوند و كمیته ویژه ای مسئول بررسی و انتخاب آنها باشد و متناسب با حجم كار پروژه به شركتها داده شود.
وی تصریح كرد: روند فعلی انجام مناقصه‌ها ‌در شركتهای تابعه وزارت نفت به دلیل سیستم نامطلوب و نادرست، فسادزاست و باید اصلاح شود.
این مقام آگاه تأكید كرد: در یك بررسی كمیته تحقیق مشخص شد كه 98/99 درصد مناقصه‌های ‌انجام شده در یكی از شركتهای تابعه شركت پالایش و پخش فرآورده‌های ‌نفتی محدود و دارای فساد بوده است.
وی تصریح كرد: دیگر مناقصه‌ها ‌كه در سایر شركتهای وزارت نفت انجام شده یا محدود و فسادزا بوده و یا با ترك تشریفات برگزار شده است.
وی در زمینه پرونده «اورینتال اویل كیش» باتوجه به انجام تخلف در قرارداد حفاری فازهای 9 و 10 و دادن رشوه به كارمندان شركت نفت و گاز پارس گفت: نباید شركتی را به دلیل انجام یك تخلف از كار واداشت، بلكه باید هیئت مدیره آن تغییر كند و جریمه شود.
این مقام آگاه توضیح داد: هم اكنون این شركت در منطقه پایدار در جنوب كشور مشغول حفاری است.ادامه در...
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?