وبلاگ خبری پن‌لاگ: دهها کارگر شرکت ايران خودرو ديزل طی چند هفته اخير اخراج شده اند !

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: دهها کارگر شرکت ايران خودرو ديزل طی چند هفته اخير اخراج شده اند ! خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Saturday, November 26, 2005
 

دهها کارگر شرکت ايران خودرو ديزل طی چند هفته اخير اخراج شده اند !

جمعی از کارگران ايران خودرو : بنابر گزارش همکارانمان از شرکت ايران خودرو ديزل طی روزهای گذشته شرکت ايران خودرو ديزل ساعت کار خودرا از دو شيفت به يک شيفت کاری تقليل داد و در نتيجه دهها نفر از کارگران خود را اخراج کرد.
اخراج اين کارگران در سالروز تصويب قانون کار يک دهن کجی آشکار به مدافعان قانون کار و حاميان آن بخصوص خانه کارگريها و مسولان وزارت کار بود.
شرکت ايران خوذرو ديزل در زمان مديريت غروری مدير سابق ايران خودرو در پی انتقال اتوبوس سازی اين شرکت به شرکت خاور بوجود آمد بود و از يک شرکت نيمه فعال به يکی از فعالترين شرکتهای خودروسازی تبديل شد، اما در پی بر کناری غروی و روی کار آمدن منطقی دچار تغيير و تحول گرديد و شيخانی مدير شرکت تام ايران خودرو که يکی از مديران صنايع نظامی و از نزديکان منطقی بود سکان آن را به دست گرفت.
ولی ضعف مديريت شيخانی باعث شد اين شرکت روز بروز وضع بدتری پيدا کرده و امروز در آستانه ورشکستگی قرار بگيرد به طوری که اين سومين مرتبه کاهش نيرو در اين مجتمع صنعتی در طی امسال می باشد .
اوايل سال جديد نيز شرکت ايران خودرو ديزل دهها نفر از کارگران خود را اخراج کرد که اعتراض و اعتصاب آنان در اکثر مطبوعات دولتی و غيردولتی انعکاس پيدا کرد.
اعتراض کارگران اين شرکت به علت پيمانکاری راه به جای نبرد و کارگران از اين وضع خسته شده به دنبال کار ديگری رفتند. وضعيت نابسامان شرکت ادامه پيدا کرد تا اينکه......متن کامل
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?