وبلاگ خبری پن‌لاگ: خفگی سرنشینان هواپیمای C130 پيش از سقوط

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: خفگی سرنشینان هواپیمای C130 پيش از سقوط خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Thursday, December 15, 2005
 

خفگی سرنشینان هواپیمای C130 پيش از سقوط

به گزارش سایت خبری روزآنلاین، بر اساس شايعه اي که در ميان نظاميان، دهان به دهان مي گردد، برخي از مسافران هواپيماي C-130 پيش از سقوط، به علت نقص سيستم اکسيژن رساني، بر اثر خفگي در گذشته بودند. بنا بر اين گفته ها، هواپيماي مذکور داراي ماسک اکسيژن نبوده و در پي اشکال در سيستم هواي داخلي، از برج مراقبت تقاضاي فرود اضطراري مي کند. اما در واقع، در همان لحظات تعداد زيادي از خبرنگاران و پرسنل نظامي، پيش از سقوط هواپيما و سوختن در اثر انفجار، بر اثر خفگي در گذشته بودند.
اين گزارش در حالي انتشار مي يابد که پيشتر، ناظران احتمال بازگشت هواپيما به علت نقص موتور پس از طي هشت دقيقه از پرواز را بعيد دانسته بودند، چرا که هواپيماي C-130 قابليت پرواز با دو موتور از چهار موتور خود را نيز دارد و به عقيده کارشناسان ممکن نيست هر چهار موتور هواپيما در هشت دقيقه از کار افتاده باشد. به ويژه آنکه از نگاه صاحبنظران معلوم نبود چرا اين هواپيماي C-130 با وجود نزديک بودن به فرودگاه قلعه مرغي و امام خميني و با قابليت فرود در اتوبان تهران قم و نيز دشت هاي اطراف، مجبور به فرود در فرودگاه مهرآباد شده است.
نظامياني که به صور مختلف اين اطلاعات را به جامعه منتقل کرده اند، همچنين گفته اند خلبان هواپيما که خود از ماسک اکسيژن استفاده مي کرد، خبر مرگ مسافران بر اثر خفگي را پيش از بازگشت به برج مراقبت اطلاع داده بود. اما مسئولان به خاطر کنترل بار خبري فاجعه و به قول خود "مديريت بحران" تصميم گرفتند خلبان را به فرود در فرودگاه مهرآباد فرا بخوانند و از انتشار خبر خفگي مسافران جلوگيري کنند.
ازسوي ديگر اظهار نظر برخي شاهدان عيني در مورد مشاهده آتش پيش از سقوط در بخش انتهايي هواپيما، احتمال خرابکاري در هنگام بازگشت را قوت بخشيده است. هنوز مسئولان هيچ واکنشي به اين اخبار نشان نداده اند. گفته مي شود اين شايعات، همان "اطلاعات متفاوتي" است که هفته گذشته روزنامه همشهري تهديد به انتشار آنها کرد. تهديدي که به دنبال احضار سردبير نشريه همشهري توسط وزير اطلاعات، ظاهرا اجرا نخواهد شد.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?