وبلاگ خبری پن‌لاگ: اجرای موسیقی پاپ در استان گلستان ممنوع شد

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: اجرای موسیقی پاپ در استان گلستان ممنوع شد خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Sunday, January 01, 2006
 

اجرای موسیقی پاپ در استان گلستان ممنوع شد

متن نامه :
جناب اقای مقصودلو / معاونت محترم هنری
سلام علیکم
با احترام و با عنایت به تاکیدات مقام محترم ریاست جمهوری و ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ترویج موسیقی اصیل ایرانی و فاخر و با عنایتبه دل مشغولی های متدینین استان و نگرانی های ابراز شده تاکید می گردد که از اعطای مجوز هرگونه موسیقی پاپ در استان ممانعت به عمل اید .
مدیر کل اداره فرهنگ و! ارشاد اسلامی استان گلستان
صفرزاده
در پی این دستورالعمل جدید جمعی از استادان موسیقی پاپ که در اموزشگاه های موسیقی تدریس می کنند اعلام داشتند حتی اموزش موسیقی پاپ نیز ممنوع شده و ما از هفته گذشته با مشکل جلوگیری از تدریس موسیقی در این زمینه روبرو بودیم .
این ممنوعیت در حالی اعمال می شود که محمود احمدی نژاد رییس جمهور اسلامی و رییس شورای انقلاب فرهنگی در یکی از اخرین جلسات این شورا در فصل پاییز با تصویب یک ابلاغیه رهنمودهایی را در جهت سیاست ها و رسالت های صدا و سیما به تصویب رساند . احمدی نژاد 23 بند را به رییس صدا و سیما ابلاغ کرد که از جمله مهمترین انان این است که باید از ترویج موسیقی مبتذل غربی اجتناب و بر موسیقی مشروع , هنری و اصیل ایرانی تاکید شود . همچنین باید درباره تولید و پخش موسیقی ارام بخش و خاطر انگیز انقلاب تحقیق و گسترش یابد .
در همین حال نیز صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حکومت اسلامی نیز ضمن تایید و تاکید این موضع دولت خواستار سازمان دهی بیشتر در این بخش از مقوله فرهنگ شد .
لازم به ذکر است در دولت محمد خاتمی سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبتنی بر گسترش موسیقی جوان پسند پاپ بوده تا در مقابل نفوذ روز افزون نمونه های لس انجلسی ان بایستد و رقابت کند و همچنین حکومت بتواند کنترل اسانتری بر محتوا و پخش ان در جامعه داخل داشته باشد .
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?