وبلاگ خبری پن‌لاگ: تنظیم قطعنامه ارجاع پرونده هسته اى رژیم اسلامی به شوراى امنيت

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: تنظیم قطعنامه ارجاع پرونده هسته اى رژیم اسلامی به شوراى امنيت خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Tuesday, January 17, 2006
 

تنظیم قطعنامه ارجاع پرونده هسته اى رژیم اسلامی به شوراى امنيت

خبرگزارى رويتر به نقل از دیپلماتهای اروپايی گزارش داد سه کشور فرانسه، آلمان و انگلستان در حال تدوین پیش نویس قطعنامه ای هستند که در آن از شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درخواست خواهد شد، پرونده هسته ای رژیم تهران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهد.
ترویکای اروپايی روز گذشته در نشست لندن، سایر کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل را از تصمیم خود مبنی بر تدوین پیش نویس این قطعنامه آگاه کرده است.
به گفته یک دیپلمات اروپايی، متن اين قطعنامه‌ بسیار كوتاه است و فقط از شورای حکام آژانس بين‌المللى انرژى اتمى می خواهد پرونده رژیم تهران را به شوراى امنيت ارجاع دهد.
رویتر به نقل از منابع خود نوشت پس از آنكه روسيه و غرب در باره رژیم تهران به توافق رسيدند، سه کشور بزرگ اروپايی کار پيش‌ نويس قطعنامه‌ ای را آغاز كرده اند كه بر اساس آن، شورای حکام در ماه آينده پرونده رژیم تهران را به شوراى امنيت سازمان ملل ارجاع خواهد داد.
نشست اضطرارى شوراى حكام آژانس بين‌المللى انرژى اتمى قرار است در تاريخ 2 و 3 فوريه (13 و 14 بهمن ‌ماه) در وین برگزار شود.
نيكلاس برنز، معاون امور سیاسی وزارت خارجه‌ آمريكا نیز كه در نشست دیروز لندن حضور داشت، پس از پايان جلسه به رويتر گفت كه اميدوار است شورای حکام آژانس بين‌المللى انرژى اتمى پرونده رژیم تهران را به شوراى امنيت ارجاع دهد.
آقای برنز گفت رژیم تهران تهديدى براى صلح و امنیت‌ بين المللى است و فعالیتهای هسته ایش را بايد فورا متوقف سازد.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?