وبلاگ خبری پن‌لاگ: گزارش آژانس به اجلاس شورای حکام: ايران تدارک برای غنی سازی را آغاز کرده است

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: گزارش آژانس به اجلاس شورای حکام: ايران تدارک برای غنی سازی را آغاز کرده است خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Thursday, February 02, 2006
 

گزارش آژانس به اجلاس شورای حکام: ايران تدارک برای غنی سازی را آغاز کرده است

خبرگزاری های جمهوری اسلامی ابعاد اخباری را که در اين رابطه در سطح رسانه های بين المللی جاری است و وضعيت مخاطره آميز پرونده هسته ای را لاپوشانی می کنند
آژانس بين المللی انرژی هسته ای در گزارش خود که برای ارائه به جلسه شورای حکام تهيه شده است، تاييد کرد: ايران غنی سازی هسته ای را که ميتواند برای ساخت سلاح اتمی به کار رود آغاز کرده است. گزارش همچنين تاکيد نموده ايران به ممانعت خود از بازرسی ها به منظور پاسخ به سوالات در مورد اهداف اتمی اش ادامه ميدهد.
رويتر خبر ميدهد که در گزارش آژانس گفته شده ايران هنوز غنی سازی اورانيوم را آغاز نکرده ولی کار نوسازی تجهيزات سايت نطنز را شروع کرده است. رويتر در ادامه آورده است ايران مانع آن شد که بازرسان سازمان ملل از يکی از دانشمندان مهم و مرتبط با تجهيزاتی که می تواند در ساخت اتم مورد استفاده قرار گيرد، تحقيق کنند و مانع آن شد که از مدارک مرتبط با توليد سلاح های هسته ای م کپی برداری شود.
بايد دانست گزارش آژانس که بخش هايی از آن عصر روز سه شنبه 31 ژانويه اعلام شد و بلافاصله در راس اخبار خبرگزاری های بين المللی قرار گرفت، در رابطه با سرنوشت پرونده هسته ای جمهوری اسلامی اهميت زيادی دارد.مهم نيست که تحليل دقيق گزارش چقدر اطلاعات جديد به دست داده است. مهم لحن گزارش و تاکيد بر فعاليت های مشکوک هسته ای است. اين گزارش در شرايطی ارائه می شود که پنج عضو دايمی شورای امنيت از جمله روسيه و چين و نيز آلمان از آژانس خواسته اند پرونده هسته ای ايران به شورای امنيت سازمان ملل ارجاع شود.
خبرگزاری های جمهوری اسلامی ابعاد اخباری را که در اين رابطه در سطح رسانه های بين المللی جاری است و وضعيت مخاطره آميز پرونده هسته ای را لاپوشانی می کنند. ارجاع پرونده به شورای امنيت و عواقب محتمل آن يعنی تحريم برای مردم ايران نتايج به شدت وخيمی به بار می آورد.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?