وبلاگ خبری پن‌لاگ: کشته شدن ۷ شهروند ماکـویی به دست نیروهای انتظامی .

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: کشته شدن ۷ شهروند ماکـویی به دست نیروهای انتظامی . خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Saturday, February 18, 2006
 

کشته شدن ۷ شهروند ماکـویی به دست نیروهای انتظامی .

ماکو - گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان.
در هفتمین سالگرد دستگیری "عبدالله اوجالان"، ۷ تن از شهروندان معترض ماکویی به دست نیرویهای انتظامی کشته و ده ها تن زخمی وبازداشت شدند.
بر اساس گزارشات رسیده از شهر "ماکو" واقع در استان آذربایجان غربی مردم این شهر در هفتمین سالگرد ربودن "عبدالله اوجالان" توسط ترکیه و در اعتراض به فشارهای وارده بر ایشان در زندان امرالی در روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه در خیابانهای این شهر تجمع کرده و شعارهایی را در محکومیت این عمل دولت ترکیه و متحدانش سر دادند. ( توضیح کاک هیوا: همانگونه که مطلعید، متحدان این عمل، اسرائیل و آمریکا بودند. یعنی همانهائی که رژیم مدعی دشمنی با آنهاست!!! ولی با وجود این، مردم کُـرد دشمن ترند! و مثل آب خوردن میشود آنها را به رگبار بست ).
بنا به اظهارشاهدان عینی این اعتراض مردم که به شکلی مدنی و آرام صورت گرفته از سوی نیروهای انتظامی به خشونت کشیده شد. براساس آخرین اخبار دریافتی در درگیری میان مردم و نیروهای انتظامی تا کنون ۷ نفر از شهروندان ماکویی به نام های : ۱- علی کریم زاده (فرزند عمر ) ۲- محمد کوری میزو ۳- بهرام... ۴- برهان کوری حسن ( ساکن روستای شاتری ماکو ) ۵- عادل ماکویی ( ساکن روستای جنگه) ۶- بایرم آرسن ۷- یوسف کفاشی ( فرزند اسماعیل ) دراثر تیر اندازیهای نیروهای انتظامی کشته و تعداد ۲۵ نفر نیز زخمی شده اند. گفته می شود جمع کثیری از مردم بازداشت و تا کنون اطلاعی از وضعیت آنان به دست نیامده است.
تنظیم خبر: ۲۸ بهمن ۱۳۸۴
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?