وبلاگ خبری پن‌لاگ: چهارشنبه سوری؛ رادیو آلمان: نسل امروز انگار تمرين جنگ می ‌كند

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: چهارشنبه سوری؛ رادیو آلمان: نسل امروز انگار تمرين جنگ می ‌كند خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Tuesday, March 07, 2006
 

چهارشنبه سوری؛ رادیو آلمان: نسل امروز انگار تمرين جنگ می ‌كند

رادیو آلمان: در حالیکه استفاده از مواد محترقه فقط در شب چهارشنبه سوری مجاز است، از روزها قبل در هر گوشه‌ شهر تهران صدای ترقه و فشفه به گوش می‌رسد و هر سال صداها مهیب ‌تر می ‌شود. بيش از يك هفته مانده به چهارشنبه سوری هر روز صدای ترقه و فشفشه در همه‌ نقاط تهران بيشتر و بيشتر به گوش می ‌رسد. در سالهای اخیر مراسم چهارشنبه سوری در بعضی محلات تهران به جنگ و گريز جوانان و ماموران انتظامی بيشتر شبيه است.
امسال نيروی انتظامی در تلاش است با سختگيری و كنترل بيشتر بازار مواد محترقه غيرمجاز را محدودتر کند.
به گفته‌ مرتضی طلايی، فرمانده نيروهای انتظامی تهران بزرگ پليس قصد دارد فروشندگان و استفاده كنندگان مواد محترقه را در صورت دستگيری تا سيزدهم نوزوز در بازدداشت نگه دارد اما سر و صدايی كه از روزها قبل در گوشه و كنار تهران به گوش می‌رسد حكايت از آن دارد كه جوانان، كه استفاده كنندگان اصلی مواد محترقه در اين روزها هستند، گوششان به اين هشدارها بدهكار نيست.
در مراسم چهارشنبه سوری نسل جديد از سنتهايی چون قاشق زنی، كوزه شكستن و حتا پريدن از روی آتش خبری نيست، نسل امروز انگار تمرين جنگ می كند.
به اعتقاد بسياری، تلاش برای مهار آنها با اقدامات سختگيرانه تنها به تشديد اعمال خشنونت آميز و تحريك ميل به درگيری می ‌انجامد
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?