وبلاگ خبری پن‌لاگ: متن قطعنامه [1696] شورای امنيت عليه [رژيم] ايران

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: متن قطعنامه [1696] شورای امنيت عليه [رژيم] ايران خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Wednesday, August 02, 2006
 

متن قطعنامه [1696] شورای امنيت عليه [رژيم] ايران

به گزارش خبرگزاری رويتر، شورای امنيت سازمان ملل روز دوشنبه 31 ژوئيه با 15 رای موافق در برابر يک رای قطعنامه ای را صادر کرد که طی آن از ايران می خواهد غنی سازی اورانيوم را تعليق کند. بخشهای عملياتی اين قطعنامه – به استثنای مقدمه – به قرار زير است:
شورای امنيت به موجب ماده 40 فصل هفتم منشور ملل متحد، برای الزامی کردن تعليق مورد درخواست آژانس بين المللی انرژی اتمی:
1-- از ايران می خواهد بلادرنگ گامهای مورد درخواست آژانس بين المللی انرژی اتمی در قطعنامه GOV/2006/14 را که برای اعتمادسازی درمورد برنامه هسته ای آن کشور و حل مسايل موجود ضروری است بردارد.
2-- در اين رابطه شورا از ايران می خواهد تمامی فعاليتهای مربوط به غنی سازی و بازفرآوری شامل تحقيق و توسعه را بنحوی که مورد تاييد آژانس بين المللی انرژی اتمی باشد به حال تعليق درآورد.
3-- شورا اين اعتقاد را اعلام می دارد که انجام اين تعليق و برآورده ساختن تمامی خواسته های شورای حکام آژانس توسط ايران، به يافتن يک راه حل ديپلماتيک حاصل از مذاکره که تضمين کننده برنامه هسته ای ايران فقط بمنظورهای صلح آميز باشد کمک خواهد کرد، بر تمايل جامعه بين المللی برای تلاش مثبت برای حصول به چنين راه حلی تاکيد می کند، ايران را تشويق می کند که همسو با مفاد بالا بار ديگر با جامعه بين المللی و آژانس بين المللی انرژی اتمی همياری کند و تاکيد می کند که اين همياری بنفع ايران خواهد بود....ادامه
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?