وبلاگ خبری پن‌لاگ: مسکو: ما جلوی حمله به ایران را گرفتیم!

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: مسکو: ما جلوی حمله به ایران را گرفتیم! خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Wednesday, April 11, 2007
 

مسکو: ما جلوی حمله به ایران را گرفتیم!

آفتاب: رئیس آکادمی مشکلات ژئوپولیتیک روسیه می‌گوید که کشورش نقش مهمی در جلوگیری از حمله نظامی غافلگیرانه آمریکا به ایران طی ماه‌های اخیر ایفا کرده است. این در حالی است وی روز شنبه وقوع حمله نظامی به تاسیسات اتمی و مراکز نظامی ایران را قطعی قلمداد کرده ‌بود.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی لئونید ایواشوف روز سه‌شنبه در مسکو به خبرنگاران گفت: «دولت روسیه موفق شد‌ه‌است با تلاش‌های دیپلماتیک خود تا میزان بسیار زیادی اختلافات بین کشورهای منطقه خاورمیانه برسر موقعیت کنونی ایران را برطرف نموده و علاوه برآن یک اتمسفر ضد جنگ در میان افکار عمومی جامعه بین‌المللی ایجاد نماید».

به گفته این کارشناس روسی، سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مونیخ و سفر وی به کشورهای خاور میانه نیز نقش زیادی در این راستا ایفا نمود‌ه ‌است. بعقیده ایواشوف مقامات روس با رایزنی‌های خود توانسته‌اند از تشکیل یک اجماع بین‌المللی به رهبری آمریکا علیه ایران جلوگیری کنند.

ایواشف افزود: مهم این است که «ماشین تبلیغاتی آمریکا» نتوانست در سطح بین المللی یک تصویر ماندگار از ایران به‌‌عنوان «دشمن» ایجاد کند.

گفتنی است مقامات نظامی و سیاسی روسیه و نیز رسانه‌های گروهی این کشور طی هفته‌های اخیر تبلیغات پرحجمی را برای بزرگنمایی احتمال حمله هوایی ایالات متحده به تاسیسات هسته‌ای کشورمان منتشر ساخته‌اند. آخرین گمانه‌زنی روس‌ها برای آغاز حمله آمریکا بامداد روز 17 فروردین بود، اما هیچ حمله‌ای صورت نگرفت.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?