وبلاگ خبری پن‌لاگ: عراق-مهلت به دولت تا سه شنبه

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: عراق-مهلت به دولت تا سه شنبه خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Wednesday, May 09, 2007
 

عراق-مهلت به دولت تا سه شنبه

طارق الهاشمي معاون رئيس جمهور عراق در مصاحبه با تلويزيون سي.ان.ان گفت كه اگر دولت عراق تا روز سه شنبه لايحه هاي اصلاحي مورد نظر را تهيه و به مجلس تقديم نكند، از دولت و روند سياسي خارج خواهد شد.
سي.ان.ان گفت: ساعت، در عراق در حال تيك تاك است و يك ضرب‌الاجل ديگر به‌سرعت در حال نزديك شدن مي‌باشد. طارق الهاشمي معاون رئيس جمهور عراق به دولت تا سه‌شنبه آينده مهلت داده است تا لايحه هاي اصلاحي لازم را تهيه و به مجلس براي تصويب ارائه كند. وي گفت اگر اين كار انجام نشود جبهة اصلي اهل تسنن از پروسه سياسي خارج خواهد شد.

طارق الهاشمي گفت: اگر تغييرات اساسي لازم در قانون اساسي صورت نگيرد، قطعاً من به صراحت خواهم گفت كه در گذاشتن امضاي خودم پاي آن توافق ملي اشتباه كرده ام».
طارق الهاشمي افزود: در مورد تصميمهايي كه به زندگي اهل تسنن مربوط مي‌شود مشورتي صورت نگرفته است و براي حمايت از اين بخش از جمعيت عراق هيچ اقدامي نشده است.

وي تأكيد كرد: جوخه‌هاي مرگ شبه‌نظاميان شيعي از طرف برخي احزاب سياسي عراق حمايت مي‌شود.
هم چنين دكتر عدنان الدليمي، رئيس جبهة توافق عراق نيز طي مصاحبه با تلويزيون الشرقيه در پاسخ به اين سؤال كه گفته مي شود شما در حال بررسي خروج از دولت هستيد؟گفت: تمامي گزينه ها روي ميز است و ما در جبهه توافق در حال بررسي اين گزينه ها هستيم و متعاقباً تصميمي را كه درجهت منافع عراق و مردم مظلوم كشور باشد, اتخاذ خواهيم نمود. مردمي كه از دستگيري و ترور و آدم ربايي رنج مي برند. ما در جبهه توافق براي وحدت عراق و وحدت عراقيان و توقف خون ريزي تلاش مي كنيم.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?