وبلاگ خبری پن‌لاگ: ترکیه رژیم تهران را به قاچاق اسلحه متهم کرد

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: ترکیه رژیم تهران را به قاچاق اسلحه متهم کرد خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Thursday, May 31, 2007
 

ترکیه رژیم تهران را به قاچاق اسلحه متهم کرد

سایت حکومتی آفتاب: یک مقام قضایی ترکیه مدعی است که نیروهای پلیس این کشور موفق شده‌اند مقادیری تسلیحات قاچاق را که از ایران به مقصد سوریه ارسال شده ‌بود شناسایی و توقیف کنند. بنا به ادعای وی این تسلیحات در داخل یک محموله بزرگ مصالح ساختمانی پنهان شده بود.

به گزارش هرالد تریبیون، «اسماعیل ساری» یک بازرس ویژه دادگستری ترکیه روز چهارشنبه به شبکه تلویزیونی NTV گفت این محموله به شکلی کاملا تصادفی و هنگامی کشف شد که مقامات محلی در حال بازرسی قطاری بودند که یک روز قبل توسط شورشیان وابسته به گروه پ‌ک‌ک منفجر شده‌بود.

یک خبرگزاری غیررسمی ترکیه نیز روز چهارشنبه مدعی شد که محموله تسلیحاتی کشف شده شامل موشک‌اندازهای دستی قابل حمل از نوع آرپی‌جی و تعداد 300 عدد راکت مورد استفاده در آن‌ها بوده‌ است. به ادعای این خبرگزاری یک مقام دولتی که نخواسته نامش فاش شود ضمن اعلام این مطلب وجود مسلسل‌‌های دستی پیشرفته و تعداد زیادی اسلحه کمری را نیز در این محموله تائید کرده‌است.

گفتنی است بعد از ظهر سه‌شنبه نیز مقامات ترک یک هواپیمای باری سوری را که از تهران به سمت دمشق در حال پرواز بود در آسمان آن کشور متوقف کرده و مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه شهر دیار بکر نمودند. نفرات نیروهای امنیتی ترکیه پس از آن به جستجو در داخل هواپیما پرداختند.

مقامات ترکیه طی ماه های اخیر جمهوری اسلامی را متهم ساخته‌اند که از قلمرو ترکیه برای ارسال تسلیحات برای گروه تروریستی حزب‌الله لبنان استفاده می‌ کند.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?